Skellefteå kommun jobb

Lediga jobb hos Skellefteå kommun

Projektledare, Samhällsbyggnad

Är du redo att göra verklig skillnad? Hos oss får du inte bara ett spännande och utvecklande arbete, utan också möjligheten att vara delaktig i varje steg av processen. Just nu genomgår Skellefteå en av de största samhällsförvandlingarna i vår tid. För att möta den snabba tillväxten och befolkningsökningen behöver även infrastrukturen byggas ut. Hos oss på samhällsbyggnads projektledningsfunktion blir du en del av en grupp som samordnar och leder exploateringsprojekt och större investeringsprojekt. Vi är ett engagerat team som idag består av nio projektledare, en projektsamordnare och en funktionschef. Det vi uträttar är en förutsättning för att samhället ska fungera och utvecklas hållbart; allt ifrån en ny bro i centrala stan, nytt resecentrumområde, hamnutbyggnad, nya bostads- och industriområden. Vi är stolta över vår verksamhet som ligger i framkant och utmanar branschen inom hållbarhet. Vårt arbetssätt får uppmärksamhet runtom i Sverige och vi har vunnit flertalet branschpriser tillsammans med våra entreprenörer. Vi vill utöka vårt härliga team och söker nu dig som är en erfaren projektledare inom infrastruktur/mark. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du hantera mindre till större samhällsbyggnadsprojekt från tidig idé till färdig byggnation inom centrummiljöer, bostads- och verksamhetsområden. Hos oss ingår projektledning i alla skeden från utredning, planering, projektering till byggnation, uppföljning och dokumentation. Projekten omfattar i huvudsak gatu-, mark- och VA-anläggningar. Du kommer bland annat att ansvara för tidplan, ekonomi, upphandling, kvalitet, arbetsmiljö, samordning av interna och externa aktörer samt informationsspridning i ditt projekt. Våra projekt är spännande och många gånger utmanande och komplexa. Men du är aldrig ensam, räkna med att dagarna handlar om att samarbeta med andra. Du har exempelvis ett nära samarbete med verksamheter inom kommunen och med externa aktörer. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till ett hållbart växande Skellefteå. Det är en omväxlande tjänst med mycket kontakt med entreprenörer, konsulter, allmänheten, nätverk och samarbetsgrupper. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet och tillit till att alla bidrar och genomför sitt arbete på bästa sätt. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och variation på ålder och erfarenhet. Vi arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Din arbetsplats kommer att vara i nya kontoret Svalan i centrala Skellefteå samt på de platser i kommunen där projekten genomförs. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en erfaren projektledare som har gått igenom alla projektfaser från tidiga skeden till överlämnande. I grunden har du en relevant högskoleutbildning eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har goda kunskaper/förmåga inom projektplanering, entreprenadjuridik, arbetsmiljö, upphandling, projektuppföljning, anläggningsbranschen och ledarskap. Som person är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tycker om att samarbeta med andra där du lyssnar på åsikter men även kan ta de beslut som behövs för att komma vidare i processer. För att lyckas i rollen har du en vana och förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska i ditt arbete. Eftersom du blir en viktig del av vårt förbättringsarbete förväntas du bidra med idéer inom klimatsmarta/hållbara anläggningsprojekt. Du är villig att prova nya arbetssätt och utmana invanda mönster samt ser till helhetsperspektiv. För tjänsten krävs B-körkort. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Idrottsplatsvaktmästare

Hos oss handlar varje arbetsdag om att vi tillsammans vill göra skillnad för de som lever och bor i Skellefteå. Här jobbar vi mest av allt för andra och varandra. Vår yttersta ambition är att alla ska ha möjlighet till en meningsfull fritid samt bidra till att unga människor stannar kvar i eller flyttar till kommunen. Kultur- och fritidskontoret arbetar för att anläggningar, friluftsliv, fritidsgårdar, föreningsstöd, campingar och kultur- och biblioteksverksamhet ska fungera så bra som möjligt för alla som bor och verkar i hela Skellefteå. Verksamheten drivs hållbart och jämställt med fokus på hälsa, livsmiljö och samverkan. Vi söker två idrottsplatsvaktmästare till våra idrottsanläggningar, en tillsvidaretjänst och ett vikariat. Urval och tillträde sker löpande, så vänta inte med din ansökan Välkommen till en mångsidig och inspirerande arbetsplats! ARBETSUPPGIFTER Som idrottsplatsvaktmästare kommer du att arbeta med förekommande arbetsuppgifter som arbete i ishall, skötsel av motionsspår, skidbacke, is- och gräsytor, badplatser, rekreationsområden, städning, fastighetsskötsel, maskinunderhåll och andra förekommande arbetsuppgifter på idrottsanläggningar. I arbetet förekommer det en del tunga lyft och mycket maskinkörning. Idrottsplatsvaktmästarna har schemalagd arbetstid vilket innebär kvälls- och helgarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av liknande arbete på idrottsanläggning. Arbetsuppgifterna kräver att du har god fysik och kondition, då det förekommer en del tunga lyft. Du behöver ha tillräckligt goda kunskaper i svenska i tal och skrift för att obehindrat kunna kommunicera med våra kunder samt grundläggande IT-kunskaper. För jobbet krävs B-körkort, maskinvana och erfarenhet av traktorkörning. För att lyckas i rollen är du en person som är självgående, planerar väl och utför arbetet med stöd av arbetsgruppen. Det är en självklarhet att du är noggrann, engagerad och bidrar till ett gott samarbete i gruppen. Eftersom du kommer att arbeta i en verksamhet där det är viktigt med ett gott bemötande är det meriterande om du har jobbat inom service och är eller har varit aktiv inom en idrottsförening. En stor del av arbetet sker utomhus i alla typer av väder, vilket förutsätter att du har vana av att arbeta i utomhusmiljöer. För att arbeta i vår verksamhet krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget beställer du själv på www.polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret Det belastningsregister du ska ha hittar du om du klickar på "Övrigt arbete med barn" - fliken. ÖVRIGT Kultur- och fritidskontoret arbetar för att anläggningar, friluftsliv, fritidsgårdar, föreningsstöd, campingar och kultur- och biblioteksverksamhet ska fungera så bra som möjligt för alla som bor och verkar i hela Skellefteå. Verksamheten drivs hållbart och jämställt med fokus på hälsa, livsmiljö och samverkan. Vi har riktigt höga ambitioner och ska vara ledande inom vårt område. Bland annat utifrån syftet att bidra till att unga människor stannar kvar i eller flyttar till kommunen. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

25 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Stödassistent

Vill du ingå i arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra, men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som fungerar bättre. Varje dag för hela Skellefteå. Vi söker en ny kollega till vårt team på Lyckogränd 89, med inriktning mot olika autismspektrumtillstånd. Tillsammans med dig, arbetar vi med att aktivt stödja verksamheten i ett öppet och inkluderande team. Stöd och service riktar sig till personer som har funktionsnedsättningar i olika omfattning och behöver stöd för att öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv. Detta sker genom en verksamhet som är tillgänglig, i ständig utveckling och av hög kvalitet. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Genom kunskap om fysiska, psykiska och intellektuella funktionsnedsättningar ska du på ett varierat och professionellt sätt bemöta, stödja och hjälpa utifrån den enskildes önskemål och behov. Arbetet sker utifrån utarbetade genomförandeplaner och med tydliggörande pedagogik och innebär samarbete med närstående, resurspersoner och andra arbetsgrupper. I dina arbetsuppgifter ingår personlig omvårdnad och stöd för våra boende, inklusive hjälp med mat, hygien och aktiviteter. Då arbetet innebär en del tunga moment, främst i samband med förflyttningar, så är det viktigt att du har en god fysik. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som har gymnasieutbildning inom vård-och omsorg eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot personer med särskilda behov, eller annan lämplig utbildning. Men det är också intressant för oss om du har bred erfarenhet av att arbeta med personer som har fysiska, psykiska, eller intellektuella funktionsnedsättningar. Som person behöver du ha god förmåga att på ett flexibelt sätt kunna ställa om mellan olika verksamheter och anpassa ditt arbete utifrån olika situationer och arbetssätt. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom lågaffektivt bemötande och ett tydliggörande arbetssätt. Du är trygg, lyhörd och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Rollen kräver god kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift. Skellefteå kommun är finsk och samisk förvaltningskommun, det är därför meriterande om du kan finska eller samiska. Kan du dessutom teckenspråk så ser vi det som en tillgång i våra verksamheter. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Bemanningssamordnare till Stöd och service

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det nästan alltid kommer att vara värt det. Vi på Stöd och service har tagit ett stort steg framåt genom att bilda en specifik bemanningsenhet. Vårt mål är att höja både kontinuiteten och kvaliteten för att förbättra vårt bemanningsarbete på alla nivåer. Just nu söker vi två engagerade bemanningssamordnare som vill vara en del av vår spännande resa. I denna enhet är vi ansvariga för all bemanningsadministration, från behovsanalyser till att hitta de bästa lösningarna. Våra kunder inkluderar chefer, medarbetare och brukare inom Stöd och service. Vi har öppet alla dagar året om och din huvudsakliga arbetsplats är i Stadshuset. Under veckodagarna kan du förvänta dig en varierad arbetstid mellan 06.00 och 16.30, medan helgpassen för närvarande sträcker sig från 06.15-14.15. Du arbetar var tredje helg, som ger dig en bra balans mellan arbete och fritid och om du föredrar det finns möjligheten att delvis arbeta på distans. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och bidra till vår gemensamma framgång! ARBETSUPPGIFTER Som bemanningssamordnare är du del av arbetsgruppen för enheten som jobbar med korttidsbemanning. Du ansvarar för att bemanna verksamheterna inom Stöd och service vid ordinarie personals frånvaro. Det kan innebära att tillsätta vikarier, samordna och nyttja utlåningstid eller se över bemanning och passbyten av ordinarie personal. I arbetsuppgifterna ingår också att stödja verksamhetens chefer i bemanning och introducera nya vikarier i systemet. Även andra administrativa arbetsuppgifter förekommer. Din huvudsakliga kundkontakt sker via telefon men även chatt och mail är vanligt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har god administrativ förmåga och kan strukturera arbetet effektivt samtidigt som du är riktigt bra på kundbemötande. Du är tydlig i din kommunikation i svenska, både i tal och skrift, samt känner dig bekväm med att använda digitala verktyg och kan snabbt sätta dig in i olika system. Du har gymnasie- eller eftergymnasial utbildning. Har du erfarenhet från arbete inom Stöd och service verksamhet är det meriterande. För att lyckas i uppdraget krävs en bra samarbetsförmåga med kollegor och chefer samtidigt som du driver ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Du är duktig på att strukturera och planera ditt arbete samtidigt som du är flexibel och tillmötesgående när förutsättningar och behov förändras. Med din positiva och professionella inställning bidrar du till utveckling och förbättring. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

24 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Värd/servicetekniker till enheten Konst och kultur

Skellefteå kommun växer snabbt och frågor som rör kultur och fritid blir allt viktigare för såväl platsens attraktionskraft som för folkhälsan och individers möjlighet till utveckling. På kultur- och fritidsförvaltningen arbetar ca 250 personer. Tillsammans säkerställer vi ett rikt utbud av kultur- och fritidsverksamhet för våra invånare och besökare. Vi söker nu en värd/servicetekniker till enheten Konst och kultur/avdelningen Kultur-och bibliotek. Enheten arbetar för avdelningens uppdrag att konstformerna tar plats, utmanar och berör. Vi säkerställer att det erbjuds ett rikt utbud av kulturverksamhet där kreativitet, mångfald och konstnärlig kvalité präglar samhällets utveckling. Barns och ungas rätt till kultur uppmärksammas särskilt. ARBETSUPPGIFTER På våra arrangemang är du värd och tar emot och hjälper besökare, gäster, artister och andra aktörer. Montering och mindre byggarbete ingår samt riggning vid avdelningens arrangemang, program och andra evenemang i enlighet med vår verksamhetsplan och med fokus på prioriterade målgrupper. I uppdraget ingår också att hjälpa till med hängning av konst både i det offentliga rummet och i våra utställningar. Du kommer att vara kontaktperson och support för Nordanåområdet och Brunnsteatern när vi hyr ut för evenemang, arrangemang och utställningar. I uppdraget ingår också arbete med transporter och service för Konstarkivet som ingår i enheten. Du ansvarar för inköp, beställningar och leveranser för enheten konst och kultur samt har ett delat uppdrag för samordning med Support och lokaler och Kulturhusbolaget, tillsammans med kultursamordnaren, gällande verksamhet på Nordanå. Du har schemalagd arbetstid där kvälls- och helgtjänstgöring ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har teknisk yrkesutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha erfarenhet av utåtriktat servicearbete och erfarenhet av att arbeta med värdskap. Du har ett allmänt kulturintresse och det är meriterande om du har erfarenhet av ljudteknik. Du är bra på att kommunicera i tal och skrift och du kan anpassa din kommunikation till olika målgrupper. I arbete tillsammans med andra bidrar du med dina kunskaper, lyssnar in andra och anpassar ditt sätt efter vad situationen kräver. Det är viktigt att du är serviceinriktad och alltid har ett gott bemötande till dem du träffar i ditt arbete. Du kan hålla en deadline, är flexibel och tycker om att arbeta självständigt samtidigt som du har förmåga att se till helheten. Dina svenska och engelska språkkunskaper samt IT-kunskaper är goda. ÖVRIGT Kultur- och fritidskontoret arbetar för att anläggningar, friluftsliv, fritidsgårdar, föreningsstöd, campingar och kultur- och biblioteksverksamhet ska fungera så bra som möjligt för alla som bor och verkar i hela Skellefteå. Verksamheten drivs hållbart och jämställt med fokus på hälsa, livsmiljö och samverkan. Vi har riktigt höga ambitioner och ska vara ledande inom vårt område. Bland annat utifrån syftet att bidra till att unga människor stannar kvar i eller flyttar till kommunen. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Operativ projektledare kommunikation

Vi söker en operativ projektledare inom kommunikation som vill framåt! Skellefteå befinner sig just nu i en stor samhällsomvandling där staden utvecklas i rekordfart. Vi bygger bostäder, skolor och fritidsanläggningar. Nya företag etablerar sig och många fler människor flyttar hit för att leva och bo. Framgångsrik och snabb utveckling ställer höga krav där vi behöver möta skelleftebornas förväntningar på effektiv och tydlig kommunikation. Vi söker därför dig som har ett brett samhällsintresse och som vill arbeta för att skapa god kommunikation med invånarna och andra intressenter. Organisatoriskt kommer du tillhöra kommunens centrala informationsenhet, som utgör ett kommunikationsstöd för alla kommunens verksamheter, i både externa och interna frågor. Vi gör skillnad, varje dag, för hela Skellefteå. Välkommen att bli en av oss! ARBETSUPPGIFTER Som operativ projektledare ansvarar du för att projekt- och produktionsleda uppdrag genom hela kommunikationsprocessen. Du ser till att projekten genomförs inom bestämda tidsramar, utifrån bestämd budget och säkerställer att leveransen hänger ihop med övergripande planer och strategier. Du kommer att jobba tillsammans med kommunikationsstrateg och andra kommunikatörer med gemensamt fokus på kompetensförsörjning och målgruppen nya och befintliga medarbetare. Du kommer även att leda kommunikationsuppdrag för andra verksamheter. I din roll kommer du att planera, koordinera och produktionsleda kommunikationsinsatser, från start till mål samt skapa effektiva produktionsflöden. Du kommer ansvara för att säkerställa helheten i alla leveranser, från kundkontakt till budget. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att beställa kommunikationstjänster från byråer, arbeta med marknadsföring och medieköp samt analys och uppföljning. Ditt arbete kommer även inkludera att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor samt skriva och korrekturläsa innehåll/texter. KVALIFIKATIONER Vi tror att du är van att leda och planera kommunikationsinsatser som en del av strategiska kommunikationsplaner. Du har erfarenhet av att jobba med såväl extern som intern kommunikation och är van att leda projekt som innefattar marknadsföringsinsatser. Du tar taktpinnen, arbetar nära kunden och har ett kommunikativt förhållningsätt. Vi ser att du är van att samarbeta, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Vi söker dig som är driven och kreativ, som motiveras av att ta komplexa uppdrag i mål och som vill bidra med nya perspektiv på kommunikation. Du är en självgående lagspelare, som ser helheter och arbetar taktiskt. För rollen krävs att du har en strategisk höjd och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande roll på kommunikationsbyrå eller inhousebyrå och om du har samarbetat med kommunikationsbyråer från kundsidan. Vi ser det som en fördel om du har kunskap om digitala kanaler, sociala medier samt om grafisk produktion. Har du arbetat med kommunikativt ledarskap är det också meriterande. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

24 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Chaufför/miljöarbetare

Vårt uppdrag inom Samhällsbyggnad är att se till att all samhällsservice fungerar smidigt för alla våra kommuninvånare. Avdelningen för Vatten och Avfall är en viktig del av detta arbete då vi tillhandahåller och utvecklar vatten- och avfallstjänster. Vi jobbar aktivt mot en hållbar avfallshantering med en tydlig klättring uppför avfallstrappan. Vårt fokus omfattar därför allt ifrån att minimera mängden avfall till att återbruka, återvinna, samla in, behandla och hantera avfallet så säkert och hållbart som möjligt. Nu söker vi en serviceinriktad miljöarbetare som vill vara med i vår spännande utveckling av avfallshanteringen i Skellefteå kommun. Hos oss blir du en värdefull samhällsbyggare i framtidens Skellefteå. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som miljöarbetare är ditt huvudansvar att hämta och transportera mat- och restavfall från invånare och verksamheter inom Skellefteå tätort med omnejd. I arbetsuppgifterna ingår att informera och lära våra invånare att sortera rätt. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma, som exempelvis kärlutkörning och taggning av kärl. Du jobbar tillsammans i ett team med andra miljöarbetare och startar varje dag från Östra Navet på Hedensbyn, Skellefteå. Normal arbetstid är 06.00-15.00 måndag-torsdag och 06.00-13.15 fredag, med möjlighet till flex. Arbetet sker 38,25 timmar per vecka eftersom man arbetar lätthelgdagar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har körkort med B- och C-behörighet samt YKB. Du behöver ha tillräckliga kunskaper i svenska för att kunna kommunicera med både kunder och kollegor. Vi hanterar digitala körlistor i sopbilarna och därför behöver du ha grundläggande datorvana. Som en del av avfallsverksamheten representerar du Skellefteå kommun och därför söker vi en medarbetare med servicekänsla och förmåga att bygga goda relationer. Vi förutsätter att du är noggrann och slutför det du påbörjat, liksom att du är öppen för att samarbeta med olika människor och har en positiv attityd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen vill vi bara att du bifogar ett CV. Det personliga brevet ersätts av frågor som du svarar på i ansökan. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: http://skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
HR-administratör

Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Arbetstillfällena ökar och det har knappast funnits en mer spännande tid att arbeta med rekrytering och bemanning i Skellefteå. Vi söker nu två serviceinriktade HR-administratörer som vill bli en del av ett team där vi jobbar mest av allt för andra, men även för varandra. Tjänsterna är vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning. Enheten för central bemanning ingår i HR-avdelningen vid förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad. Central bemanning har som uppdrag att arbeta med kompetensförsörjning och vikariehantering inom förskola, grundskola, gymnasie- och vuxenutbildning. Arbetstiderna är 7.00-16.00. Vi är ett litet team med höga ambitioner som hjälps åt och stöttar varandra och har riktigt kul på jobbet! Det händer mycket i vår verksamhet vilket ger oss möjlighet att välkomna två nya stjärnor som vill vara med på vår utvecklingsresa. ARBETSUPPGIFTER I rollen som HR-administratör kommer du att tillsammans med dina kollegor att arbeta med rekrytering och tillsättning av vikarier i Time Care Pool. Du kommer även arbeta med flertalet administrativa uppgifter kring vikariernas anställning, lön och introduktion. Du är en naturlig kontaktperson för chefer och rektorer i deras bemanningsarbete. I uppdraget ingår även att arbeta med personalplanering, det vill säga att matcha personers kompetens mot de behov som finns i verksamheten. Personalplaneringen sker löpande under året men är särskilt intensiv inför terminsstart. Du har ansvar för att driva och samordna processen inom ett område där du i dialog med chef/rektor försöker hitta kreativa och bra lösningar. Du kan även komma att arbeta med större och mindre insatser kopplat till kompetensförsörjning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR/beteendevetenskap eller annan relevant examen/fristående kurser, alternativt erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av Las, arbetsledning eller arbete med rekryterings- och bemanningsfrågor. För arbetet krävs goda datakunskaper och gärna erfarenhet av systemen WinLas, Personec, Visma recruit. För att trivas hos oss behöver du vara en person med en positiv grundinställning som ser möjligheter i det mesta. Du har förmågan att självständigt driva, planera och strukturera ditt arbete och du kan hantera flera arbetsuppgifter och kontaktytor parallellt. Du har en god kommunikativ förmåga och är mån om att ge god service och ha ett professionellt bemötande i alla situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och två gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Erfaren elkonstruktör till teknikenheten

I Skellefteå händer mycket just nu. Det pågår omfattande bygg- och planeringsaktiviteter med nya bostäder, företag och infrastruktur som tar form. Vi är övertygade om att hela kommunen kommer att se mycket annorlunda ut inom bara några år och vi är redo att möta denna utveckling. Därför söker vi nu en engagerad elkonstruktör till teknikenheten. Vill du vara en del av denna utveckling och bidra till att forma det framtida Skellefteå tillsammans med oss? Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande jobb, där du tillsammans med dina kollegor på teknikenheten fungerar som en viktig kugge i vår organisation. Är du vår nya stjärna? Här får du ingå i ett härligt team som hjälper och månar om varandra. Som ny i gruppen kommer du snabbt att känna dig som en del av gemenskapen. Vilket bidrar till en utvecklande och rolig arbetsplats. Vi håller till i Svalan, i nybyggda kontorslokaler vid älven. På teknikenheten är vi idag ett team på 21 medarbetare med bred kompetens inom bland annat elektronik- och mekanikkonstruktion, VA - projektering samt process. Vi kan erbjuda dig en trygg anställning med bland annat kollektivavtal och flexibla arbetstider där vi månar om rätt balans mellan jobb och fritid. Det arbete vi utför är en förutsättning för att samhället ska fungera. Det vi uträttar syns i vardagen; rent vatten och fungerande avlopp som rinner i ledningarna. Dessutom tar vi tillvara organiskt avfall och avloppsslam som förädlas till den biogas som säljs på våra anläggningar. Välkommen till vårt team - vi ser fram emot att ha dig med oss! ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med andra kommer du att arbeta med detaljkonstruktion kopplat till våra anläggningar. Du kommer att stödja driften kring elfrågor både vid planerade underhållsåtgärder och vid akuta felavhjälpande insatser. Arbetet innefattar konstruktion av nya tekniklösningar, kravställning mot underleverantörer, granskning av handlingar, informationsstöd till konsulter, utveckla vår standardisering samt ritningshantering och slutdokumentation. En del av jobbet innefattar analys, förstudier och projektering kopplat till våra projekt. Det förekommer platsbesök på våra reningsverk, pumpstationer och biogasanläggning som finns i Skellefteå kommun. Arbetet innebär att du kommer att delta vid installation och i driftsättning av process- och datoranläggningar. Allt ritningsarbete utförs i ELPROCAD. Arbetet innefattar även hantering av vårt fysiska ritningsarkiv och uppdatering av våra relationshandlingar. Det är ett varierande och utvecklande arbete. I ovanliga fall kan det förekomma arbete på obekväma arbetstider. Möjlighet till beredskapsarbete finns, om du är intresserad av det. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lång/kvalificerad erfarenhet av att ha arbetat som elkonstruktör och som känner dig trygg med din kompetens. Alternativt kan du ha en avslutad ingenjörsutbildning med elinriktning och arbetat ett par år som elkonstruktör. Du har kunskap inom CAD-konstruktion, god ritningsförståelse och erfarenhet av dokumenthantering. Vi ser gärna att du har praktisk tillämpning inom processel och det är en fördel om du har erfarenhet av elkonstruktionsarbete inom processindustrin. Det är meriterande med en YH-utbildning, högskola eller arbetslivserfarenhet inom industriell automation. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är van att arbeta strukturerat samt leverera lösningar och utredningar som håller en hög kvalitet. Vi hoppas också att du är nyfiken och vill utvecklas som individ och yrkesperson. Vi förutsätter att du är självgående och tar eget ansvar. B-körkort är ett krav då det ofta förekommer platsbesök i våra anläggningar. Du behöver även ha god kommunikativ och skriftlig förmåga på svenska. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

23 april 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Enhetschef Underhåll/anpassning Fastighet

Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Det byggs och planeras som aldrig förr och nya bostäder, arbetsplatser och infrastruktur tar form. Nu söker vi en driven Enhetschef, Underhåll/anpassning fastighet som vill göra skillnad i en kommun med stark tillväxt och snabb utveckling och där vi just nu har väldigt många spännande projekt. Hos oss får du ett utmanande och varierande arbete och får vara en del av ett härligt team där vi tillsammans med andra bidrar till ett växande Skellefteå. Fastighetsavdelningen är en del av förvaltningen Support och lokaler och finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning. Som Enhetschef Underhåll/anpassning tillhör du projektsektionen och är underställd Projektchef. Sektionen består idag av 25 medarbetare och är uppdelad i två enheter Investering och Underhåll/anpassning. I den här rekryteringen behöver du bara bifoga ett CV. Det personliga brevet ersätts av frågor som du svarar på i din ansökan. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för kvalitet och processer för våra underhålls- och anpassningsprojekt. Jobbet innebär att driva våra projekt i nära samarbete med dina projektledare och projekteringsledare. Du ingår i sektionens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget och resultatansvar för din enhet. Det är viktigt att du håller dig uppdaterad om det lokala marknadsläget inom byggsektorn samt håller dig insatt i utvecklingen inom entreprenadjuridik, byggteknik och lagstiftningen kring offentlig upphandling. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt och att kommunicera och skapa goda relationer med kunder och entreprenörer är en viktig del av uppdraget. I detta ingår även att möta media. KVALIFIKATIONER För att passa in i rollen krävs det en lämplig högskole- eller universitetsutbildning relaterad till uppdraget. Det är även viktigt att du besitter gedigen erfarenhet och kunskap inom entreprenadjuridik samt har fördjupad förståelse för entreprenadrelaterade regelverk och avtal. Dessutom behöver du ha goda insikter i processer som sträcker sig från initial beställning och upphandling till avslutad leverans. Det är avgörande att du har god kännedom om lagen om offentlig upphandling och/eller entreprenadupphandling. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av en chefsroll. Vi ser en strukturerad arbetsstil och förmåga att tänka kreativt för att lösa utmaningar som uppstår som mycket viktigt. Slutligen förutsätter vi att du innehar ett B-körkort och har förmåga att kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

23 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024