Lediga jobb hos Skellefteå kommun
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Just nu söker vi ett antal timledare till fritidsgårdar inom Skellefteå kommun som vill göra verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Fritidsgårdarna i Skellefteå riktar sig till alla ungdomar, i huvudsak från årskurs sju och uppåt och är mötesplatser där unga människor på sin fritid ges möjlighet att utvecklas i samspel med vuxna. Målet är att bedriva en öppen verksamhet i drogfri miljö som utgår från ett hälsofrämjande perspektiv, där arbetet inriktas på att stärka och utveckla ungdomars frisk- och skyddsfaktorer. Nu söker vi en timledare till fritidsgården Plejset i Byske. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och anställning kan ske före sista ansökningsdatum. Läs mer om Skellefteås fritidsgårdar här: https://skelleftea.se/invanare/startsida/uppleva-och-gora/motesplatser/fritidsgardar ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med övrig personal ansvarar du för att skapa en bra verksamhet för de ungdomar som besöker fritidsgården och deltar i fritidsgårdens aktiviteter. Du ska även delta i kompetensutveckling/utbildningar som erbjuds inom ramen för verksamheten. Arbetet utförs i huvudsak på kvällar och helger, ca 2-3 kvällar per vecka. KVALIFIKATIONER Du har kunskap och kännedom om ungdomsmiljöer och vi ser gärna att du har vana av att arbeta med ungdomar. Du har lätt för att ta kontakt med människor och att skapa relationer. Du tar egna initiativ, är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. B-körkort är ett krav. För att arbeta i vår verksamhet krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget beställer du själv på www.polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Nu söker vi stödassistenter/stödpersonal som vill ingå i ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra men även för varandra. Villagatan 23 är en servicebostad beläget i centrala Skellefteå. I bostaden bor 15 personer med varierande funktionsnedsättningar. Boendet genomgår just nu en omvandling från att vara en servicebostad inom socialpsykiatrin till att istället vara ett LSS boende. Arbetet innebär tjänstgöring dag, kväll, helg och sovande journatt. Personalen lägger egna scheman och är för närvarande schemalagda tre helger av åtta. Vårt mål är att de som bor här ska ges möjlighet till delaktighet, valfrihet och självständighet. Som stödassistent och stödpersonal gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Genom kunskap om fysiska, psykiska och intellektuella funktionsnedsättningar ska du på ett varierat och professionellt sätt bemöta, stödja och hjälpa utifrån den enskildes önskemål och behov. Som stödassistent/stödpersonal ska du stödja och motivera brukare att stärka och bibehålla sina förmågor. Vi jobbar för att förbättra förutsättningarna för delaktighet i vardagslivet. Arbetet sker utifrån upprättade genomförandeplaner och mål. Som personal ska du stimulera och värna om personens delaktighet och självbestämmande i planeringen av insatser och aktiviteter. Arbetet innebär även samarbete med närstående, resurspersoner och andra arbetsgrupper. Vi jobbar både med genomförandeplanering och löpande dokumentation i det dagliga arbetet. Villagatan genomgår just nu omvandlingen till ett LSS-boende. Som en del av vårt team kommer du att vara med i denna utveckling och förväntas aktivt delta i arbetet för att forma och anpassa verksamheten efter de nya förutsättningarna. Detta innebär att du, förutom att ge omvårdnad och stöd till våra boende, även får en nyckelroll i att skapa och utveckla den framtida verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har kunskap och förståelse för intellektuella samt fysiska funktionsnedsättningar. Har du gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot personer med särskilda behov eller annan lämplig utbildning är det meriterande. I ditt arbete har du ett hälsofrämjande förhållningssätt och ser det friska genom att tillvarata samt utveckla personens förmågor. Vi värdesätter om du har erfarenhet av att arbeta med pedagogiska metoder, såsom tydliggörande arbetssätt för att visuellt och kommunikativt anpassa miljön och informationen efter individens behov. Som person är du strukturerad och duktig på att organisera och planera ditt arbete. Du trivs i att vara en del av ett förändringsarbete, att tänka kreativt och bidra till utveckling och nytänkande inom verksamheten. Vidare är du stabil i din roll och har förmågan att behålla lugnet även i pressade situationer. Du är hänsynstagande, trivs med att arbeta i team och har en stark drivkraft att samarbeta på ett effektivt och positivt sätt. Du har tillräckligt god kommunikativ förmåga i svenska för att kunna anpassa, förstå och kommunicera utifrån individens förutsättningar. För stödpersonal krävs godkänt betyg i svenska grund eller svenska som andraspråk grund och för stödassistent godkänt betyg i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Kom ihåg att bifoga betyget med din ansökan. Skellefteå kommun är finsk och samisk förvaltningskommun. Det är därför meriterande om du kan finska eller samiska. Kan du dessutom teckenspråk så ser vi det som en tillgång i våra verksamheter. I den här rekryteringen behöver du inte bifoga personligt brev. Brevet ersätts av frågor som du svarar på i ansökan. Tester kommer att användas som en del i denna rekryteringsprocess. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en stark framtidstro. Skellefteå växer och förändras och vi på förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad är mitt i händelsernas centrum. Vårt uppdrag är att stödja våra medarbetare, rektorer och huvudman i deras uppdrag att ge varje barn, elev och deltagare en högkvalitativ och likvärdig utbildning. Vi på enheten Nämndskansli utökar nu vårt team och söker en utredare som vill vara med och utveckla verksamheten. Nämndskansliet leder, styr och följer upp nämndsprocessen, utgör förvaltningens expertis i juridiska frågor samt genomför utredningar på uppdrag av förvaltningsledningen. Vårt ansvar omfattar för- och grundskolenämnden samt gymnasienämnden, som styr det kommunala utbildningsväsendet och arbetsmarknadsinsatserna i kommunen. Nämndskansliets arbetssätt präglas av tillit och solidaritet inom gruppen, samt stolthet över vår nyckelroll i det kommunala beslutsfattandet. Välkommen att bli en av oss! Om du flyttar från en annan ort erbjuder vi stöd och hjälp med att hitta bostad för att göra din övergång så smidig som möjligt. När du söker jobbet behöver du bara bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Du behöver inte skicka in personligt brev, det ersätts av frågor som du besvarar när du skickar in din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som utredare kommer du att arbeta med varierande uppdrag som omfattar både kortare och längre utredningar. Du kommer att skriva tjänsteskrivelser, genomföra utredningar och följa upp fattade beslut. Du bidrar till ökad kvalitet i förvaltningsledningens och den politiska ledningens beslutsunderlag, så att beslut baseras på korrekt fakta, forskning eller beprövad erfarenhet. I den här rollen vill vi stärka den juridiska kompetensen i teamet eftersom vi arbetar med frågor där juridisk kunskap och förståelse är viktig. Genom omvärldsbevakning håller du dig uppdaterad om aktuell lagstiftning, forskning och relevanta frågor inom skol- och arbetsmarknadsområdet. En viktig del av ditt arbete är att regelbundet utvärdera och säkerställa att riktlinjer och beslut följs samt att målen uppnås. Du sammanställer resultat och insikter i tydliga rapporter som innehåller slutsatser och rekommendationer. Du dokumenterar arbetets gång och resultat på ett strukturerat sätt samt hanterar administrativa uppgifter kopplade till utredningarna. I rollen använder du även systemstöd för att effektivisera och kvalitetssäkra ditt arbete. Du har också i uppgift att presentera utredningarnas resultat på ett objektivt och tydligt sätt för olika målgrupper, både internt och externt. Du arbetar både självständigt och i team och förväntas kunna lyssna in olika perspektiv för att skapa balanserade och förtroendeskapande utredningar. KVALIFIKATIONER För att vara kvalificerad för rollen behöver du ha en universitetsutbildning om minst 180 hp inom samhällsvetenskap eller juridik, exempelvis jur. kand. eller kandidatexamen i rättsvetenskap, statsvetenskap, sociologi, offentlig förvaltning eller socionom. Du har hög förmåga att självständigt och i samarbete med andra kollegor på Nämndskansliet planera och genomföra utredningar genom att söka information från olika källor, sammanställa den och dra slutsatser. Som utredare behöver du vara kreativ, en bra skribent och vara uthållig. I rollen som utredare behöver du vara trygg och ha modet att analysera och utvärdera olika perspektiv. Du har en helhetssyn som gör det möjligt att planera, organisera och prioritera effektivt inom ditt ansvarsområde. Med ett förtroendeingivande sätt lyssnar du in olika synvinklar och har en god förmåga att identifiera logik och samband i komplex information. Du behöver vara noggrann och strukturerad med förmåga att dokumentera processer och resultat samt hantera administrativa uppgifter på ett effektivt sätt. Eftersom vi arbetar i digitala system ser vi det som en självklarhet att du är bekväm med att lära dig nya samt använda systemstöd i ditt dagliga arbete. Eftersom vi vill stärka den juridiska kompetensen i teamet är det meriterande om du har studier inom eller erfarenhet av att hantera juridiska frågor i offentlig förvaltning, kommun eller skolväsendet. Det är även en fördel om du har arbetat i eller har kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en stark framtidstro. Skellefteå växer och förändras och vi på förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad är mitt i händelsernas centrum. Just nu händer mycket inom förskolans verksamhet med strukturella förändringar och satsningar på att ytterligare höja kvaliteten för våra barn och medarbetare. Vi letar efter två biträdande rektorer som är engagerade, framåtlutade och redo att driva utveckling inom förskolan. En kommer att ha placering i området Morö Backe/Moröhöjden och den andra i området Norrböle/Brännan. Förvaltningen har en avdelning för förskolans utbildning och undervisning. Avdelningen har 80 förskoleenheter fördelade på 10 rektorsområden. Varje rektorsområde har en ytterst ansvarig rektor och ett team med biträdande rektorer som arbetar tillsammans för att alla barn ska möta en god och likvärdig kvalitet på rektorsområdet. Som ledare i Skellefteå kommun har du en viktig roll i en organisation där vi arbetar på invånarnas uppdrag. Här jobbar vi mest av allt för andra och varandra. Välkommen med din ansökan! Om du flyttar från en annan ort erbjuder vi stöd och hjälp med att hitta bostad för att göra din övergång så smidig som möjligt. När du söker jobbet behöver du bara bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Du behöver inte skicka in personligt brev, det ersätts av frågor som du besvarar när du skickar in din ansökan. ARBETSUPPGIFTER I din roll som biträdande rektor är du direkt underställd rektor och har både ett kommunalt och ett nationellt uppdrag. I det kommunala uppdraget har du ekonomi-, verksamhets- och personalansvar och leder det dagliga arbetet för dina medarbetare. Du ansvarar även för uppföljande arbetsmiljöarbete och löpande lokalfrågor vid de enheter du har ansvar för. Tillsammans med rektor och ett team bestående av biträdande rektorer leder du genom ett direkt pedagogiskt ledarskap utveckling av förskolans undervisning utifrån det systematiska kvalitetsarbetet som sker vid enheten och rektorsområdet. Förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad har skapat tydliga strukturer för att stödja det pedagogiska ledarskapet. Genom en genomtänkt strategi för organisering av roller, arbetssätt och processer, med fokus på både förutsättningar och utveckling, får du i din roll som biträdande rektor stöd att bidra till att barnen i våra förskolor varje dag ska möta en god och likvärdig kvalitet. Beroende på förutsättningarna i respektive rektorsteam och rektorsområde kan rektor även delegera andra ansvarsområden förutsatt att det följer delegationerna i skollag, skolförordning och det kommunala chefskapet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som genom erfarenhet och utbildning har skaffat dig en god pedagogisk insikt. För att arbeta som biträdande rektor krävs en högskoleutbildning som bedöms lämplig för uppdraget exempelvis pedagogik, sociologi, psykologi eller annan utbildning som bedöms motsvara kravet på pedagogisk insikt. Med kunskap och förståelse för budgetering kan du följa riktlinjer och vidta åtgärder ur ett ekonomiskt perspektiv. Du behöver ha förmåga att leda och utveckla det pedagogiska arbetet samt aktivt främja medarbetarnas utveckling och en god arbetsmiljö. I rollen ingår att fatta professionella beslut samt driva arbetet och verksamheten framåt. Du är skicklig i ditt sätt att kommunicera på svenska och kan anpassa ditt budskap efter målgruppen. Vi vill att du är en driven och analytisk ledare som har förmåga att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna. För dig är det lätt att föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. Du har god samarbetsförmåga och ett intresse och vilja att arbeta utifrån tillitsbaserad ledning och styrning. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Vill du bli en viktig resurs för vårt samhälle? Nu har du chansen. Räddningstjänsten söker en Brandingenjör/ brandinspektör. I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna för att skapa en trygg och hållbar framtid, där vi bygger ett samhälle som fler vill leva och bo i. Vi erbjuder dig intressanta och varierande arbetsuppgifter. Här finns en bredd av etablerade och nya industrier, innovationer och spännande företags- och infrastrukturprojekt. I ett växande samhälle är vår kunskap och tjänster inom brandskydd och olycksförebyggande arbete hett efterfrågade. Räddningstjänsten ingår i förvaltningen Samhällsbyggnad och består av elva brandstationer och ett räddningsvärn placerade runt om i kommunen. Den största brandstationen, där all heltidsanställd personal finns, ligger i centrala Skellefteå. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som Brandingenjör/ Brandinspektör är du med i samhällsplaneringen och gör riskbedömningar samt arbetar olycksförebyggande, allt i syfte för att förhindra brand och skadeverkningar vid olyckor i Skellefteå kommun. Arbetet innebär bland annat att du finns till som rådgivare och delger information om brandskydd till medborgare, företag och organisationer. Du gör olycksundersökningar, riskhantering samt tillsyn enligt lagen om skydd mot olyckor (LSO) och lagen om brandfarliga och explosiva varor (LBE) etc. Andra exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är insatsplanering samt ansvara för övningar och utbildningar internt. Arbetsuppgifterna kan beroende på intresse och personlig lämplighet även innebära tjänstgöring i en ledningsfunktion i den operativa organisationen, till exempel som vakthavande befäl eller som insatsledare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning som brandingenjör eller MSB:s utbildning skydd mot olyckor, alternativt äldre utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har en god kommunikativ förmåga och kan kommunicera på svenska både i tal och skrift. I kontakter med medborgare, företag och organisationer behöver du vid behov ledigt kunna växla till engelska. För att du ska snabbt ska kunna förflytta dig till olika platser behöver du ha B-körkort. Tidigare erfarenhet av olycksförebyggande arbete som exempelvis försäkringskonsult eller brandkonsult är meriterande. Vi ser det som en tillgång om du har annan arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för uppdraget exempelvis ledaruppdrag, utvecklingsuppdrag, om du varit utbildare eller haft annat kundbemötande. Som person känner du dig bekväm med att ta egna initiativ, driva och organisera ditt arbete väl, planera om när det behövs för att komma vidare och gå i mål. Du ska vara trygg och samarbetsorienterad och kunna hitta win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på gemensamma mål. Du har analytisk förmåga och kan förstå vilka detaljer som har betydelse för helheten. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Finns du idag inom bygg- och anläggningsbranschen alternativt är nyutbildad inom bygg och anläggning eller industri och vill prova på någonting nytt? Vi söker nu en rörnätstekniker till ett av våra arbetslag i enheten Ledningsnät som vill ha hela kommunen som arbetsplats. Här får du en tryggt och varierat arbete med goda utvecklingsmöjligheter. I Skellefteå är vi mitt i en stor samhällsomvandling, som påverkar både centralort och omgivande samhällen. För oss inom enhet Ledningsnät innebär det att vi ofta hjälper till med vattenavstängningar och bidrar med vår kunskap vid mark- bygg- och anläggningsarbeten. Produktion VA är en del i samhällsbyggnads vatten- och avfallsavdelning (VA) och har som huvuduppgift att producera och distribuera dricksvatten samt samla in och rena avloppsvatten. I verksamheten ingår även att behandla organiskt avfall och avloppsslam genom rötning samt producera biogas. Inom enheten Ledningsnät är vi tretton medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Den största delen av arbetsdagen består av praktiskt arbete ute med att underhålla och serva det allmänna VA-ledningsnätet med underhåll, service eller utredningar. Du samlar in, sammanställer och följer upp vårt interna kartsystem. Genom våra gemensamma kunskaper utreder, felsöker och åtgärdar du brister i vårat ledningsnät tillsammans med dina kollegor. Vi agerar stöd till aktörer inom branschen vilket kan handla om vattenavstängningar och hjälp med tekniska lösningar. Vi har även nära samarbeta med andra avdelningar inom Samhällsbyggnad i den stora samhällsutvecklingen. Du kommer att delta i tillsyn av lågtrycksavloppsstationer (LTA) och av bräddnivåmätare. Vi har hela kommunen som arbetsplats men du utgår från samma ställe varje dag och jobbar nästan alltid tillsammans med en kollega. Arbetsdagen börjar och avslutas på Östra navet. Arbetet innebär mycket kontakt med våra medborgare. Arbetstiderna är 07:00-16:00 med möjlighet till flexibel arbetstid, utöver det ingår beredskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett tekniskt intresse, kan läsa ritningar och sätta dig in i tekniska frågeställningar. Kanske har du arbetat i bygg- eller anläggnings branschen eller är nyutbildad inom bygg och anläggning/ industri programmet. Har du dessutom arbetat med anläggning av rör i gata och har kunskaper inom vatten/avlopp är det meriterande. Rörnätsteknikerutbildning på högskolenivå är meriterande. Jobbet kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och att du har tillräckliga språkkunskaper i engelska för att kunna kommunicera med kunder muntligt och skriftligt. Digitala verktyg som surfplatta, dator och mobil används under arbetsdagen varför du behöver känna dig bekväm med att använda och lära dig nya digitala system. Som person är du lösningsorienterad, målmedveten och intresserad av att lära dig nya arbetssätt och ny teknik. I samarbete kan du anpassa dig och hitta win-win lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. I jobbet ingår mycket kundkontakt vilket kräver ett tillmötesgående, lugnt och tydligt agerande. För tjänsten krävs B-körkort. Det är meriterande om du har BE- och C-körkort. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Det byggs och planeras som aldrig förr och nya bostäder, arbetsplatser och infrastruktur tar form. Fastighetsavdelningen är en del av förvaltningen Support och lokaler och finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning. Vi söker nu en facility manager som vill göra skillnad i en kommun med stark tillväxt och snabb utveckling Hos oss får du ett utmanande och varierande arbete där du tillsammans med andra bidrar till ett växande Skellefteå. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som facility manager har du en central roll i att säkerställa att våra lokaler är en produktiv och trivsam arbetsplats för våra medarbetare. Du ansvarar för delar av våra kontorsytor med fokus på lös inredning och dess löpande underhåll. I rollen är du beställare av tjänster som exempelvis IT och lokalvård samt ansvarar för beställning av inredning, tillbehör och utrustning. Förutom underhåll och utveckling av befintliga kontorsytor kommer du också vara en del av projekt för att implementera nya koncept som bidrar till att skapa ändamålsenliga, kostnadseffektiva och trivsamma lokaler. På Skellefteå kommun strävar vi alltid efter att hitta hållbara lösningar. Där har du en viktig roll i att organisera, ta vara på och återanvända kommunens tidigare inköp av lös inredning. Ditt intresse och din kunskap inom kontorsdesign kommer att vara en viktig faktor när det gäller att förstå hur arbetsmiljön påverkar våra anställdas prestation och trivsel. Du arbetar aktivt för att skapa arbetsplatser där hållbarhet är i fokus, och där återbruk av resurser och material är en integrerad del av designprocessen. Dessutom kommer du att leda och delta på husråd med verksamheterna, samt dokumentera, informera om och följa upp överenskomna åtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom området eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har tidigare erfarenhet av arbete med att utveckla och ansvara för tjänster som förbättrar arbetsplatsupplevelsen. Har du dessutom kunskap och erfarenhet av kontorsdesign ser vi det som meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet av budgetansvar ser vi även det som meriterande. Som person är du välorganiserad och kan självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du är ambitiös och gör det som krävs för att hålla deadlines och nå ett gott resultat. För att lyckas i rollen behöver du vara skicklig på att etablera goda relationer och trivs i nära samarbete med andra. För tjänsten krävs B-körkort. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vi vet att en ny start kräver trygghet. Därför hjälper vi dig att hitta bostad när du blir en del av Skellefteå kommun. Inom socialkontoret ger vi stöd till människor i hela Skellefteå, så att individen ska kunna leva livet bäst möjligt Vi söker nu en engagerad medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) till socialförvaltningen som vill utveckla och driva verksamheten framåt tillsammans med chefer och medarbetare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som MAS ser du till att patienterna får en säker, ändamålsenlig och kvalitativ hälso- och sjukvård. Det innebär bland annat att säkerställa tydliga rutiner för kontakt med läkare och annan vårdpersonal samt att se till att patienterna får den vård som ordinerats. För att upprätthålla en hög patientsäkerhet ansvarar du även för läkemedelshantering och fattar beslut om delegering. Dokumentation är en viktig del av arbetet, och du ser till att patientjournaler förs enligt gällande riktlinjer. Om en patient drabbas av allvarlig skada eller sjukdom i samband med vård och behandling, eller om det finns risk för detta, anmäler du det till kommunal nämnd. I din roll har du också ett strategiskt ansvar för att utveckla och kvalitetssäkra vården inom socialförvaltningen. Genom samverkan med kollegor, patienter och myndigheter arbetar du för en trygg och sammanhållen vårdkedja. För att identifiera risker och förbättringsområden följer du utvecklingen inom vården och gör riskbedömningar. Vid behov initierar du analyser och processförbättringar för att stärka patientsäkerheten i hela förvaltningen. Du har även ansvar för att ta fram patientsäkerhetsberättelsen. Arbetet innefattar att identifiera och analysera brister, föreslå åtgärder samt bedöma resursbehov för att fortsätta utveckla en säker vård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av hälso- och sjukvård, gärna i en ledande roll där du har drivit förändrings- och utvecklingsarbete. Du trivs med att arbeta i team och har en naturlig förmåga att se helheten i vårdverksamheten. För att lyckas i tjänsten behöver du en gedigen kunskap om gällande lagar och föreskrifter samt en strategisk förmåga att omsätta dessa i praktiken genom att utveckla och implementera rutiner som säkerställer hög vårdkvalitet och patientsäkerhet. Struktur och målmedvetenhet präglar ditt arbetssätt. Du följer tydliga processer och har lätt för att uttrycka dig på svenska, både skriftligt och muntligt. Genom att kommunicera tydligt och övertygande skapar du förtroende, blir lyssnad på och vinner andras respekt. Samarbete är en självklar del av ditt yrkesliv, och du anpassar dig för att hitta lösningar som gynnar alla parter, alltid med fokus på det gemensamma målet. Du har också en god analytisk förmåga och ett strategiskt tänkande. Att se samband i komplex information och miljöer kommer naturligt för dig, och du löser problem utan att tappa helhetsperspektivet. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Nu söker vi en engagerad specialistundersköterska med inriktning mot kognitiva sjukdomar till dagverksamheten Pionen. Tillsammans arbetar vi utifrån visionen att alla individer ska få leva livet bäst möjligt och kunna klara sig själva. Enheten för tidiga insatser arbetar för att invånare i Skellefteå kommun kan leva ett gott, självständigt liv och ha ett hälsosamt åldrande som främjar kvarboende. Enheten består av dagverksamhet, anhörigstöd i hemmet, anhörigkonsulent, syn- och hörselinstruktör, arbetsterapeut, fysioterapeut och volontärsamordnare. Vi arbetar med att öka medvetenheten och kunskapen hos individ, anhöriga, samhället och organisationer om åtgärder som kan bidra till bättre livskvalitet och ökad självständighet. Det gör vi genom att ha individen och individens hälsa i fokus. Du kommer vara placerad på dagverksamheten Pionen, som ligger på Degerbyn i Skellefteå. Då behov uppstår kommer du även att få arbeta på övriga dagverksamheter. Vi tillämpar årsarbetstid och möjlighet till flextid utifrån verksamhetens behov. På varje enhet arbetar tre personal som stöttar upp till 10 deltagare varje dag. Vi har nära kontakt med anhöriga till dem vi stöttar. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Dagverksamheten riktar sig till personer som har demenssjukdom och bor i ordinärt boende. Vi arbetar med att bibehålla och stärka förmågor så att deltagarna kan vara självständiga så länge som möjligt. Det gör vi genom ett rehabiliterande- och förebyggande förhållningssätt alltid utifrån individens resurser och behov. I din roll som specialistundersköterska är du en del av en mindre arbetsgrupp och har i det dagliga arbetet ett särskilt ansvar att vara en förebild och bidra till ett förebyggande, salutogent arbetssätt och personcentrerad omvårdnad. Du förväntas delta i kvalitets- och förbättringsarbete på arbetsplatsen och ta självständigt ansvar för dina tilldelade ombudsroller. Utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt planerar och genomför du aktiviteter för och tillsammans med deltagarna. Du kommer även att vara kontaktperson för enskilda individer, där du har ett mer övergripande ansvar kring frågor som rör individen. Du ansvarar för att upprätta och följa upp genomförandeplaner, samt att du har tät dialog med anhöriga och andra i individens kontaktnät. Ansvar för introduktion av nya medarbetare samt handledning av studenter förekommer även i uppdraget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning som specialiserad undersköterska med inriktning mot kognitiva sjukdomar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som har demenssjukdom och att arbeta med ett rehabiliterande och förebyggande arbetssätt utifrån individens förutsättningar och behov. I ditt arbete är du professionell och känner ett starkt engagemang för evidensbaserad och personcentrerad omvårdnad. Du har en människosyn där du värderar alla människors lika värde och rättigheter. Du trivs med att aktivt bidra till verksamhetens utveckling och förändringsarbete, och har ett stort intresse för att utforska nya idéer och arbetssätt. Att få bidra med din kunskap, lyssna in andras tankar och se andra utvecklas är någonting du trivs med. Vidare är du strukturerad, har lätt för att planera och dokumentera samt driva ditt arbete självständigt. Som person är du samarbetsorienterad och trivs med mycket kontakt med andra människor. Du är lyhörd och visar respekt för både vårdtagare, anhöriga och kollegor, och kan anpassa ditt sätt beroende på vad situationen kräver. Du är stabil även i pressande situationer och har förmågan att se lösningar på uppkomna problem. För att lyckas i rollen ska du kunna kommunicera på svenska både i tal och skrift. Skellefteå kommun är finsk och samisk förvaltningskommun, det är därför meriterande om du kan finska eller samiska. Kan du dessutom teckenspråk så ser vi det som en tillgång i våra verksamheter. Vidare behöver du ha de fysiska förutsättningarna som krävs för att utföra arbetsuppgifterna som ingår i uppdraget. I din ansökan behöver du inte bifoga något personligt brev, istället får du besvara ett antal frågor i samband med din ansökan. Från och med 1/7 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Kom därför ihåg att i ansökan bifoga examensbevis för specialistutbildning samt eventuellt yrkesbevis eller arbetsgivarintyg + svenskabetyg som styrker underskötersketitel. Tester kommer att användas som en del i denna rekryteringsprocess.
I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. I ett växande Skellefteå handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte alltid enkelt, och prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan lätta. Men vi lovar att det alltid kommer att vara värt det. Vi söker nu en ekonomiadministratör som, utöver vanliga arbetsuppgifter inom ekonomiadministration, även vill arbeta extra med e-handel och systemfrågor. Här får du möjlighet att aktivt bidra till vår vision om en hållbar framtid och utveckla din kompetens i en spännande och växande organisation. Om du flyttar hit från en annan ort erbjuder vi stöd med att hitta bostad för att göra din övergång så smidig som möjligt. Ekonomicenter har som uppdrag att samordna Skellefteå Kommuns ekonomiprocesser i samarbete med kommunens övriga verksamheter. Detta skall leda till kvalitetsförbättringar och effektivisering av kommunens ekonomiadministration. Ekonomicenter ansvarar för utveckling av processerna behörighetsadministration, leverantörsfaktura, kundfaktura samt delar inom redovisning/bokslut. Ekonomicenter bistår också kommunledningen och övriga verksamheter med kompetens och specialistkunskap inom olika ekonomifrågor. Verksamheten strävar efter att tillföra största möjliga kommunnytta. Ansökningarna hanteras löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! ARBETSUPPGIFTER I din roll som ekonomiadministratör kommer du att arbeta både i leverantörsreskontragruppen och den tvärfunktionella e-handelsgruppen. Ditt arbete kommer att fokusera på hantering av leverantörsfakturor, registrera och kontera fakturor, utbetalningar, påminnelser och inkasso, kommunikation med leverantörer vid avvikelser, samt att ge support till kommunens medarbetare. Du ansvarar för administration av behörigheter i ekonomisystemet och säkerställer att elektroniska flöden inom e-handel fungerar korrekt samt avtalshantering. Rollen innebär även hantering av offentliga handlingar och eventuellt andra arbetsuppgifter inom Ekonomicenter KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du ska vara trygg i att föra dialoger med kunder och gärna ha erfarenhet av e-handel i en större organisation samt arbete med systemfrågor. Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerar ditt arbete inom de givna ramarna. När förutsättningarna förändras har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har god förmåga att kommunicera, både i tal och skrift på svenska. I samarbete med andra delar du gärna med dig av din kunskap och erfarenhet, samtidigt som du lyssnar på andras synpunkter och idéer. I den här ansökan vill vi att du endast bifogar ditt CV. Personligt brev ersätts med frågor som du svarar på när du gör din ansökan. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 67 jobb