Lediga jobb i Skellefteå
Sök totalt 470 lediga jobb i Skellefteå
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vill du vara en del av en dynamisk och innovativ hälso- och sjukvårdsenhet som strävar efter att erbjuda högkvalitativ vård i patientens hem? Då är det här rätt plats för dig. Vi söker nu en sjuksköterska som vill jobba natt och bli en del av vårt dedikerade natteam. Som sjuksköterska i natteamet arbetar du över hela Skellefteå kommun. Du utgår från Tor, som är ett vård- och omsorgsboende i centrala Skellefteå. För oss är det viktigt att du upplever en god balans mellan jobb och fritid, som innebär bra arbetstider - för närvarande cirka två helger på sex veckor. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till natt, men schemalagd kvällstjänstgöring förekommer. Du kommer att ha inflytande över ditt schema och möjlighet att planera din arbetstid utifrån verksamhetens behov. Rollen erbjuder både självständigt arbete och stort kollegialt stöd från ditt team, samtidigt som du gör en viktig insats där du behövs som mest. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där vi tror på tillit, relationer och dialog som nycklar till en framgångsrik vård som för oss framåt. Som sjuksköterska i Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Välkommen med din ansökan! Läs mer om jobbet som sjuksköterska här: https://skelleftea.se/sjukskoterska Aktuell lönestatistisk för Skellefteå kommun och samtliga yrkesroller finner du här: https://skelleftea.se/invanare/jobba-i-skelleftea-kommun/att-jobba-for-skelleftea-kommun/lonestatistik- ARBETSUPPGIFTER Vår hälso- och sjukvårdsenhet arbetar för att förse patienter från 18 år och uppåt med kvalitativ vård på primärvårdsnivå i patientens hem. Som sjuksköterska hos oss kommer du att ha ett självständigt, varierat arbete där planering och prioritering är en viktig del. Du kommer att arbeta med bedömning, planering, utförande och uppföljning av hälso- och sjukvårdsinsatser i patientens hem. Tillsammans med ett engagerat hälso- och sjukvårdsteam kommer du även att handleda och stötta andra yrkesgrupper för att hjälpa dem att växa i sina yrkesroller. Arbetet är rörligt och föränderligt med många olika kontakter med patienter och anhöriga, kollegor och andra inom och utanför organisationen där regionen är en viktig samarbetspart. Du spelar en avgörande roll i utformningen av en personcentrerad vård utifrån varje patients unika behov och önskemål. Hos oss blir du en del av en professionell och engagerad grupp. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vårdkvaliteten och möta de föränderliga behoven hos både patienter och samhälle. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som är legitimerad sjuksköterska, alternativt snart legitimerad. Har du tidigare erfarenhet av arbete som sjuksköterska är det meriterande. En god ämneskompetens och vilja att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde är en förutsättning för att lyckas i rollen. Det är meriterande om du har slutförd specialistutbildning inom relevanta områden. Som person är du självständig, initiativrik och ansvarstagande. Arbetet förutsätter att du har ett noggrant och systematiskt tillvägagångssätt, öga för detaljer och förmåga att kunna prioritera rätt. Du är pedagogisk i din kommunikation, är hänsynsfull i ditt bemötande och trivs med att arbeta nära i team. B-körkort är ett krav. För att lyckas i rollen behöver du ha god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift. Skellefteå kommun är finsk och samisk förvaltningskommun, det är därför meriterande om du kan finska eller samiska. Kan du dessutom teckenspråk så ser vi det som en tillgång i våra verksamheter. I din ansökan behöver du enbart bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Personligt brev ersätts av ett antal frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Tester används som en del i denna rekryteringsprocess. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vill du vara en del av en dynamisk och innovativ hälso- och sjukvårdsenhet som strävar efter att erbjuda högkvalitativ vård i patientens hem? Då är det här rätt plats för dig. Vi söker nu engagerade sjuksköterskor till vårt team i område söder. Vi söker sjuksköterskor till följande arbetsplatser/vård- och omsorgsboenden. - 1 sjuksköterska till Burträskgårdarna - 2 sjuksköterskor till Buregården Vi erbjuder dig ett självständigt arbete där du har stöd av teamet, med individuell inskolning, fortbildning och goda utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du även ska ha en god balans mellan jobb och fritid, som innebär bra arbetstider - för närvarande ca en helg på sex veckor och ungefär fyra kvällar under samma period. Du kommer att ha inflytande över ditt schema och har möjlighet att planera din arbetstid utifrån verksamhetens behov. Som sjuksköterska på ett vård och omsorgsboende arbetar du inom det område och boende som ditt team är knutet till. Varje dag innebär prioriteringar av vår tid, kompetens, våra insatser och vårt engagemang. Skellefteå växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas och för oss är det viktigt med en hållbar arbetsmiljö. Vi prioriterar våra resurser till dagtid för att jobba förebyggande och är tillgängliga för våra patienter när de behöver oss som mest, även under kvällar, helger och nätter. Vår målsättning är personcentrerad, nära vård för en hälsofrämjande och hållbar vardag. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där vi tror på tillit, relationer och dialog som nycklar till en framgångsrik vård som för oss framåt. Som sjuksköterska i Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Välkommen med din ansökan! Läs mer om jobbet som sjuksköterska här: https://skelleftea.se/sjukskoterska Aktuell lönestatistisk för Skellefteå kommun och samtliga yrkesroller finner du här: https://skelleftea.se/invanare/jobba-i-skelleftea-kommun/att-jobba-for-skelleftea-kommun/lonestatistik- ARBETSUPPGIFTER Vår hälso- och sjukvårdsenhet arbetar för att förse patienter från 18 år och uppåt med kvalitativ vård på primärvårdsnivå i patientens hem. Som sjuksköterska hos oss kommer du att ha ett självständigt, varierat arbete där planering och prioritering är en viktig del. Du kommer att arbeta med bedömning, planering, utförande och uppföljning av hälso- och sjukvårdsinsatser i patientens hem. Tillsammans med ett engagerat hälso- och sjukvårdsteam kommer du även att handleda och stötta andra yrkesgrupper för att hjälpa dem att växa i sina yrkesroller. Arbetet är rörligt och föränderligt med många olika kontakter med patienter och anhöriga, kollegor och andra inom och utanför organisationen där regionen är en viktig samarbetspart. Du spelar en avgörande roll i utformningen av en personcentrerad vård utifrån varje patients unika behov och önskemål. Hos oss blir du en del av en professionell och engagerad grupp. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vårdkvaliteten och möta de föränderliga behoven hos både patienter och samhälle. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som är legitimerad sjuksköterska, alternativt snart legitimerad. Har du tidigare erfarenhet av arbete som sjuksköterska är det meriterande. En god ämneskompetens och vilja att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde är en förutsättning för att lyckas i rollen. Det är meriterande om du har slutförd specialistutbildning inom relevanta områden. Som person är du självständig, initiativrik och ansvarstagande. Arbetet förutsätter att du har ett noggrant och systematiskt tillvägagångssätt, öga för detaljer och förmåga att kunna prioritera rätt. Du är pedagogisk i din kommunikation, är hänsynsfull i ditt bemötande och trivs med att arbeta nära i team. B-körkort är ett krav. För att lyckas i rollen behöver du ha god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift. Skellefteå kommun är finsk och samisk förvaltningskommun, det är därför meriterande om du kan finska eller samiska. Kan du dessutom teckenspråk så ser vi det som en tillgång i våra verksamheter. I din ansökan behöver du enbart bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Personligt brev ersätts av ett antal frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Tester används som en del i denna rekryteringsprocess. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vill du vara en del av en dynamisk och innovativ hälso- och sjukvårdsenhet som strävar efter att erbjuda högkvalitativ vård i patientens hem? Då är det här rätt plats för dig. Nu söker vi engagerade sjuksköterskor till följande vård-och omsorgsboenden i Skellefteå: - 1 sjuksköterska till Höjden, Morö Backe - 1 sjuksköterska till Linagården, Morö Backe - 3 sjuksköterskor till Sunnanäng, Sunnanå Vi erbjuder dig ett självständigt arbete där du har stöd av teamet, med individuell inskolning, fortbildning och goda utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du även ska ha en god balans mellan jobb och fritid, som innebär bra arbetstider - för närvarande ca en helg på sex veckor och ungefär fyra kvällar under samma period. Du kommer att ha inflytande över ditt schema och har möjlighet att planera din arbetstid utifrån verksamhetens behov. Som sjuksköterska på ett vård och omsorgsboende arbetar du inom det område och boende som ditt team är knutet till. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där vi tror på tillit, relationer och dialog som nycklar till en framgångsrik vård som för oss framåt. Som sjuksköterska i Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Välkommen med din ansökan! Läs mer om jobbet som sjuksköterska här: https://skelleftea.se/sjukskoterska Aktuell lönestatistisk för Skellefteå kommun och samtliga yrkesroller finner du här: https://skelleftea.se/invanare/jobba-i-skelleftea-kommun/att-jobba-for-skelleftea-kommun/lonestatistik- ARBETSUPPGIFTER Vår hälso- och sjukvårdsenhet arbetar för att förse patienter från 18 år och uppåt med kvalitativ vård på primärvårdsnivå i patientens hem. Som sjuksköterska hos oss kommer du att ha ett självständigt, varierat arbete där planering och prioritering är en viktig del. Du kommer att arbeta med bedömning, planering, utförande och uppföljning av hälso- och sjukvårdsinsatser i patientens hem. Tillsammans med ett engagerat hälso- och sjukvårdsteam kommer du även att handleda och stötta andra yrkesgrupper för att hjälpa dem att växa i sina yrkesroller. Arbetet är rörligt och föränderligt med många olika kontakter med patienter och anhöriga, kollegor och andra inom och utanför organisationen där regionen är en viktig samarbetspart. Du spelar en avgörande roll i utformningen av en personcentrerad vård utifrån varje patients unika behov och önskemål. Hos oss blir du en del av en professionell och engagerad grupp. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vårdkvaliteten och möta de föränderliga behoven hos både patienter och samhälle. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som är legitimerad sjuksköterska, alternativt snart legitimerad. Har du tidigare erfarenhet av arbete som sjuksköterska är det meriterande. En god ämneskompetens och vilja att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde är en förutsättning för att lyckas i rollen. Det är meriterande om du har slutförd specialistutbildning inom relevanta områden. Som person är du självständig, initiativrik och ansvarstagande. Arbetet förutsätter att du har ett noggrant och systematiskt tillvägagångssätt, öga för detaljer och förmåga att kunna prioritera rätt. Du är pedagogisk i din kommunikation, är hänsynsfull i ditt bemötande och trivs med att arbeta nära i team. B-körkort är ett krav. För att lyckas i rollen behöver du ha god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift. Skellefteå kommun är en finsk och samisk förvaltningskommun, det är därför meriterande om du kan finska eller samiska. Kan du dessutom teckenspråk så ser vi det som en tillgång i våra verksamheter. I din ansökan behöver du enbart bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Personligt brev ersätts av ett antal frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Tester används som en del i denna rekryteringsprocess. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Vi har nu förmånen att anställa två engagerade samordnare som vill vara en del av en verksamhet där vi arbetar mest av allt för andra, men även för varandra. Hemtjänsten i Skellefteå kommun är en verksamhet som kräver god planering och snabb omställningsförmåga. Där spelar du som samordnare en viktig roll. Vi söker två samordnare till centralorten och en samordnare till Skelleftehamn/Ursviken. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som samordnare inom hemtjänsten bidrar du aktivt till att verksamheten följer ramarna och når målen genom att koordinera och planera. Precis som alla medarbetare inom vård och omsorg har samordnaren individen i fokus. I rollen som samordnare i hemtjänsten kommer du bland annat att vara mottagare av uppdrag från Beslutsenheten samt hantera ärenden på sjukhuset via systemet Prator. Du kommer att koordinera och planera den dagliga verksamheten tillsammans med chef, bemanningsadministratörer och övriga samordnare i samarbetsområdet. Som stöd för dig som samordnare inom hemtjänsten finns verksamhetssystem med god möjlighet att skapa struktur, plocka ut statistik som beslutsunderlag. I arbetet kan det ingå viss del av vård- och omsorgsarbete vid behov. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, viss helgtjänstgöring ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god administrativ förmåga och kan strukturera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmåga att använda olika digitala verktyg och sätter dig snabbt in i olika system. Du är tydlig i din kommunikation i svenska i både tal och skrift. Relevant utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är meriterande, liksom erfarenhet av schemaläggning, bemanningsplanering eller annat administrativt arbete. Som samordnare behöver du vara skicklig på att strukturera arbetet samt att skapa och upprätthålla planeringar. Eftersom verksamheten varierar mycket från dag till dag krävs att du är bra på att hitta lösningar på problem samt är flexibel och kan ställa om till nya förutsättningar. För att lyckas i uppdraget behöver du vara serviceinriktad, ha en bra samarbetsförmåga samtidigt som du driver ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Vill du dryga ut studentkassan med ett fartfyllt extrajobb? Vi söker B-chaufförer till ett av Sveriges största företag inom logistik och distribution! Som B-chaufför kommer dina arbetsdagar i huvudsak bestå av distribution. Du utgår från arbetsplatsens terminal och befinner dig därefter ute på vägarna där du levererar brev och paket enligt planerad rutt. Arbetspassen är fördelade under både vardagar och helger och vi söker personer som vill arbeta allt från tidiga mornar, för- och eftermiddagar, kvällar samt nätter. På grund av att arbetstiderna är varierande är det viktigt att du har i åtanke att kollektivtrafiken inte tar dig till arbetsplatsen alla tider, och att du själv har möjlighet att ta dig. Krav för att vara aktuell för tjänsten är att du studerar alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. DETTA SÖKER VI Som person är du ambitiös, noggrann och effektiv. Du är flexibel och lösningsorienterad där du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att samarbeta med andra. Du brinner för den dagliga kundkontakten där du representerar bolaget med ett leende på läpparna, sprider glädje till både kunder och kollegor och drivs av att ge det där lilla extra. Krav: B-körkort Goda språkkunskaper i svenska Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras och arbetet kräver att du är anmärkningsfri. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lydia Kvist. Varmt välkommen in med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
We are looking for an experienced and ambitious Technology Innovation Engineer to join us in our mission to create the world’s greenest battery. As part of the Technology Quality team based in Skellefteå, you will be a key player in contributing to building one of the first large-scale European battery factories. You will establish and manage the structural framework used to carry out implementation projects, as well as lead your own projects as we take ideas from off-line systems to industrialization. The role will encompass aspects of project management, automation analysis and reporting, and product engineering. This role may also require occasional international travel. Key responsibilities include but are not limited to: Prepare, control, and supervise project resources. Troubleshooting and debugging of new implemented technologies. Review Engineering Design Documentation (Specifications, Functional design, Logic diagrams, Test Cases, Test Records). Coordinate the installation of novel technologies in line including but not limited to commissioning. Code review and test of suppliers work within the projects to validate specified functionality and to ensure the quality and reliability of the data transferred from the equipment to the upper level systems. Communicating with internal teams about project, event or campaign expectations, goals, and changes. Support the project manager by overseeing administrative tasks, communicating with stakeholders, and ensuring resource availability for the project team. Work closely with and progress the project together with Northvolt experts and specialists from technical, procurement, quality & construction. The person we are looking for is flexible, curios and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Qualities that we cherish are sense of quality, friendliness, grit and a sense of humor. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in english or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Please note that any applications submitted via email or direct messaging will not be considered. Skills & Requirements We believe that you have: Bachelor’s degree in in Electronics, Mechatronics, Electrical, Automation, Robotics, Software Engineering or similar. 5+ years of experience working in a high throughput manufacturing environment. 2+ years of experience as a Project Manager, Product Engineer, or similar. Degree Experience with PLC, SCADA, OPC connectivity and MES interfaces, especially using Siemens and Beckhoff systems is a must. Coordinating skills in a highly flexible and frequent changing environment Good problem-solving skill Project Management certification is a plus Experience with R&D, li-ion battery testing and high voltage testing is highly preferred Specific skills Excellent English communication skills (written and oral), Swedish is a plus Microsoft knowledge (Teams, Excel, PPT,…) Highly organized and result-driven Ability to work under high pressure and tight deadlines Ability to work well with others in a team environment, as well as independently Ability to work in international environment Ability to learn and acquire new information and skills very quickly Personal success factors Has a "can do" attitude and an entrepreneurial spirit An eye for detail Flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor Passionate & purpose driven Tenacity and adaptability
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Skellefteå växer och förändras i en otrolig takt och vi på förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad är mitt i händelsernas centrum. Vårt uppdrag är att stödja våra medarbetare, rektorer och huvudman i deras uppdrag att ge varje barn, elev och deltagare en högkvalitativ och likvärdig utbildning. Till enheten nämndskansli söker vi nu en utredare som vill vara med och utveckla verksamheten. Arbetet hos oss präglas av att säkerställa trygga och kvalitetssäkra rutiner så att förvaltningens myndighetsutövning säkras. Välkommen att bli en av oss! När du söker jobbet behöver du enbart bifoga ditt CV. Det personliga brevet ersätts med urvalsfrågor som du svarar på när du gör din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som utredare kommer du att arbeta med varierande uppdrag som omfattar både kortare och längre utredningar. Du kommer att skriva tjänsteskrivelser, genomföra utredningar och följa upp fattade beslut. Du bidrar till ökad kvalitet i förvaltningsledningens och den politiska ledningens beslutsunderlag, så att beslut baseras på korrekt fakta, forskning eller beprövad erfarenhet. Genom omvärldsbevakning inom skol- och arbetsmarknadsområdet håller du dig uppdaterad om aktuella direktiv, lagstiftning och forskning för att säkerställa att organisationen följer gällande krav. En viktig del av ditt arbete är att regelbundet utvärdera och säkerställa att riktlinjer och beslut följs samt att målen uppnås. Du sammanställer resultat och insikter i tydliga rapporter som innehåller slutsatser och rekommendationer. I din roll kommer du också att presentera utredningarnas resultat på ett objektivt och tydligt sätt för olika målgrupper, både internt och externt. Du arbetar både självständigt och i team och förväntas kunna lyssna in olika perspektiv för att skapa balanserade och förtroendeskapande utredningar. KVALIFIKATIONER För att vara kvalificerad för rollen behöver du ha en högskole- eller universitetsutbildning inom samhälls- eller beteendevetenskap, minst 180 högskolepoäng. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och förmåga att självständigt genomföra utredningar genom att inhämta, söka och sammanställa fakta och information. Det är meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation tidigare. Vi söker dig som har goda kunskaper i svenska och förmågan att kommunicera tydligt i både tal och skrift. Engelska är meriterande. I rollen som utredare behöver du vara trygg och ha förmågan att se helhetsperspektivet för att kunna planera, organisera och prioritera effektivt inom ditt ansvarsområde. Du har förmågan att bygga förtroende och lyssna in olika perspektiv. Du kan också se logik och samband i komplex information. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 140 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Är du Automationsingenjör med några års erfarenhet som skulle trivas bra i en mindre arbetsgrupp där du har stor möjlighet att utvecklas? Är du dessutom en person som uppskattar eget ansvar? Då har vi en tjänst på PASKE som skulle passa dig! Om tjänsten I tjänsten som Automationsingenjör kommer du att få arbeta under eget ansvar men med stöd från dina arbetskamrater, med bland annat programmering, testning och driftsättning. PASKE har många spännande projekt inom bland annat VA, smältverk, anrikningsverk, gruvor och elkraft. Du arbetar antingen med in-house projekt eller som konsult på plats hos kund. Vissa kundprojekt ger möjlighet för resor vid driftsättning till jordens alla hörn. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas inom många olika teknikområden. Vi vill att du ska må bra på jobbet och erbjuder därför förutom intellektuella utmaningar och goda arbetskamrater, både friskvårdsbidrag och privat sjukvårdsförsäkring. Självklart ingår utbildning och träning i jobbet. Tjänsten som Automationsingenjör hos PASKE är en tillsvidareanställning. Om dig Vi söker dig som är i början av din karriär och framåt och som vill utvecklas i ett teknikdrivet företag. Du har teknisk bakgrund med utbildning inom relevant område samt viss arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av PLC programmering är meriterande. Som person är du noggrann, analytisk och rak i din kommunikation. Du är engagerad i ditt arbete och värderar kvalitet, samt förstår att slutresultatet sitter i detaljerna. Du uttrycker dig väl i engelska både tal och skrift och gärna också svenska men det är inte ett krav. Du har B-körkort då delar av arbetet utförs hos våra kunder. Om PASKE PASKE är ett litet företag med stor kompetens inom processer och automationssystem för industrin. Vi jobbar i synnerhet med programutveckling i PLC och DCS system för processtyrning, men också med IT-system, kommunikationsnätverk, mätinstrument, frekvensomriktare och elkonstruktion med CAD. På PASKE värdesätts ett positivt arbetsklimat som bygger på samarbete och goda relationer. Vid nyanställning lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter PASKE samarbetar tillsammans med Adecco i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Forsell via Adecco, 073-684 71 65 eller [email protected] Sök tjänsten senast 2024-06-30 Välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder dig en unik möjlighet att arbeta i ett växande bolag som spelar en central roll i industrins gröna omställning. Du blir en del av ett engagerat och kompetent team där vi värderar både trivsel och utveckling. Här får du chansen att arbeta med spännande uppdrag, ta ansvar och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle. Vi på Ditwin söker nu en PLM-arkitekt som vill vara med och forma framtidens tekniska lösningar för våra kunders digitalisering. Är du en engagerad person med erfarenhet av IT-lösningar inom produkt- och produktionsrelaterad information? Vill du utvecklas vidare inom PLM och arbeta nära våra kunder för att skapa värde? Då kan det vara dig vi letar efter! Om företaget Ditwin är ett konsultföretag som hjälper industriföretagen att öka effektiviteten, konkurrenskraften och minska miljöpåverkan genom att nyttja de digitala verktygens möjligheter. Vi har lång erfarenhet av att jobba med företag inom både tillverkningsindustrin och processindustrin. Vi har kunskaper om, och stor förståelse för, de utmaningar branscherna står inför. Dina arbetsuppgifter Som PLM-arkitekt kommer du att spela en central roll i vårt team, där du identifierar kundernas behov och tar fram skräddarsydda lösningar som skapar affärsvärde. Du kommer att arbeta i nära samarbete med våra säljare och tillsammans tar ni fram och presenterar lösningsförslag till kunden. Du stöttar även vid införandet av lösningen och samarbetar med PLM-tekniker och kundansvariga för att säkerställa en smidig leverans. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter arbetsglädje och samarbete, samtidigt som vi hjälper kunderna att skapa en digital tråd genom hela verksamheten, en viktig del i arbetet mot att skapa och upprätthålla digitala tvillingar. Vi erbjuder: • Hos oss får du fantastiska möjligheter till kompetensutveckling. Som partner till Siemens har vi tillgång till Siemens utbildningsportal och deltar löpande i branschseminarier – något som ger dig en unik inblick i det senaste inom branschen. • Du arbetar i en flexibel och varierande roll med spännande kunder • Du blir en del av ett drivet och trevligt gäng där alla trivs – vilket vår låga personalomsättning är ett kvitto för. • Som en jämställd arbetsgivare vill vi skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla har samma möjligheter att lyckas och utvecklas. Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker har troligtvis en god förståelse för industriella processer och erfarenhet av IT-lösningar inom produkt- och produktionsrelaterad information. Vidare har du ett intresse av att bidra till kunders digitaliseringsresa och skapa långsiktiga relationer. Du bör ha tidigare erfarenhet av att arbeta med olika ERP-, MES- och PLM-system som är centrala för denna befattning. Personliga egenskaper värderas högt och att du har viljan att utvecklas och bidra till vårt team. Information och kontakt En flexibel placeringsort, där du har möjlighet att arbeta delvis på distans. Sista ansökningsdag är 2024-11-20. Kandidaturval och intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Ditwin med Wikan Personal. Tjänsten är en direktrekrytering och du blir anställd av Ditwin. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tomas Vidmark, 0910-77 09 82, [email protected] eller Irma Öhlund, 0910-77 09 83, [email protected] Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Välkommen! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren montör för kommande uppdrag i Skellefteå. Du som söker bör vara en lösningsorienterad person som är van att arbeta både självständigt och i team. Jobbet kan innebära både dag och skiftarbete. Därför ser vi att du som söker är flexibel och har viljan att lära dig. Problemlösning kommer vara en stor del av jobbet och därför måste du har god vana av det sedan tidigare. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor kan du kontakta [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Randstad Operational är specialiserade inom operationella tjänster och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig inom industri och logistik. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden Vi ser att du som söker är redo för ett arbete som kräver flexibilitet, problemlösning och en god samarbetsförmåga. Kvalifikationer Krav: Svenska Traverskort Truck kort Arbetslivserfarenhet från montörsyrket Initiativförmåga och problemlösningsförmåga Meriterande: Saxlyftskort Klätterutbildning Fallskyddsutbildning Heta arbeten utbildning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 470 jobb