Lediga jobb hos Kramfors pastorat
Svenska kyrkan i Kramfors söker kvalificerad administratör, som med stort engagemang bidrar till uppdraget att utveckla administrativa processer. Med mål att underlätta och frigöra tid till arbetet i övriga verksamheter. Du kommer att, tillsammans med övriga kollegor inom kansliet, arbeta med pastoratets administration. Arbetet grundar sig i förvaltningslagen samt kyrkoordningen, vilket gör att det finns tydliga ramar men ändå stort utrymme för att forma arbetet, som ständigt utvecklas. Vi är inne i en process med kompetensväxling bland våra medarbetare där du kommer vara en viktig pusselbit i att bygga framtidens administration och stöd till verksamheten. Vi eftersträvar en hög servicegrad både internt och externt. Om tjänsten Du kommer att arbeta i pastorsexpeditionen, vilket innebär att du kommer att svara på mejl och telefon om vår verksamhet. I den rollen kommer du också tillsammans med kollegor att hantera bokningar av kyrkliga handlingar och i förekommande fall uthyrning av lokaler. Du kommer även att arbeta med hanteringen av våra kollekter, allt från att lägga in i våra system om kommande kollekter till att återredovisa och skapa underlag för utbetalning till externa mottagare. Du kommer att arbete med förtroendevalda. Det innebär att du kommer vara ansvarig för att upprätthålla berörda system och uppgifterna i den. En del i att arbete med förtroendevalda är att du kommer vara sekreterare vid möten med förtroendevalda, vilket innebär att du kommer behöva jobba en del kvällar. Detta kommer kräva att du håller ordning på var ärenden befinner sig i beslutsflödet, och håller koll på vilka beslut som är fattade. Det innebär också att du har ett ansvar över pastoratets diarieföring och ärendehantering i övrigt. Du kommer även att introduceras, för att på sikt ta eget ansvar för, den interna lönehanteringen. Vi använder idag Svenska kyrkans löneservice för stora delar av löneadministrationen, men det finns en hel del intern hantering som kvarstår inom organisationen. Bland annat säkerställa att alla underlag som tas fram är korrekt och skickas till Löneservice i tid. Granskning av underlag från Löneservice innan löneutbetalningen är en annan viktig uppgift som ska göras. Utöver detta innehåller tjänsten även frågor kring Kyrkobokföring och arkivfrågor, samt andra administrativa uppgifter. Om personen vi söker Du är en erfaren administratör som vill utveckla och ta ansvar för våra administrativa rutiner. Du trivs i att hjälpa till och hitta lösningar i lägen där du samverkar med andra människor. Du är van att arbeta i verksamhetsstödjande system, meriterande med tidigare erfarenhet av Microsoft 365. Du ska ha minst gymnasieutbildning och behärskar svenska, i såväl tal som skrift obehindrat. Du kommer förväntas arbeta både självständigt och i grupp, men viktigast är att du är drivande och löser de situationer och uppgifter som dyker upp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom Svenska kyrkan. Anställningsvillkor För befattningen behöver du ha en utbildning inom administration eller liknande, ha körkort och vara medlem i Svenska kyrkan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Så här rekryterar vi Sista ansökningsdag är 23 februari 2025. Märk din ansökan med ”Administratör”. Ansökan skickas tillsammans med personligt brev och CV till: [email protected] eller Kramfors pastorat Jättestagatan 13 872 34 Kramfors Vill du veta mer? Kontakta kyrkokamrer Ulf Ingvarsson [email protected]
Kramfors pastorat söker ett antal kyrkogårdsarbetare för arbete på våra elva kyrkogårdar under sommarsäsongen 2025. Om tjänsten Tjänsten som kyrkogårdsarbetare i Kramfors pastorat ger möjlighet till varierande arbetsuppgifter och ett personligt ansvarstagande. I tjänsten ingår det att ta hand om kyrkogårdsmiljöer. Arbetet sker till stor del i en kulturhistorisk miljö, där kyrkogårdar och kyrkobyggnader skyddas av kulturmiljölagen. Människor i allmänhet värnar om dessa miljöer och därför blir det också ett meningsfullt uppdrag att vårda dem väl. Arbetet på kyrkogårdarna innefattar uppgifter som till exempel gräsklippning, häckklippning, skötsel av rabatter, trimning och lövblåsning. Även andra uppgifter kan förekomma. Du behöver ha förmåga att ge människor ett gott bemötande, då arbetet ofta innebär kontakt med besökare i kyrkor och till kyrkogårdar. Tillsammans med övriga anställda blir du Svenska kyrkans ansikte utåt och kommer att möta människor i livets olika skeenden. Om personen vi söker Vi söker dig som har förmåga att själv ta stort ansvar över dina arbetsuppgifter, är prestigelös och bra på att ta tag i saker och få dem gjorda. Du är positiv, flexibel, har en god fysik (t.ex. axlar, nacke, knän), samarbetar väl med andra och respekterar allas lika värde. Du bör ha erfarenhet av eller utbildning i trädgårdsskötsel och vi ser gärna att du har B-körkort, maskinvana är önskvärt och utdrag ur belastningsregistret krävs. Anställningsvillkor Tjänsten är heltid, arbetet är måndag-fredag dagtid. Säsongen är för perioden maj-oktober men vi söker även personer för en kortare period under jun-aug. Så här rekryterar vi Märk din ansökan med ”Säsongsarbetare 2025” och skicka ansökan, personligt brev och CV till [email protected]. Intervjuer kan komma att ske löpande. Sista ansökningsdag: fredag 21 februari. Vill du veta mer? Kontakta Fastighets- och kyrkogårdschef Björn Lundgren tfn 0612-85550 eller HR-specialist Mona Bentsen tfn 0612-85575. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb