Lediga jobb i Kramfors
Sök totalt 47 lediga jobb i Kramfors
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Har du den rätta inställningen att kliva fram när krisen kommer? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kopplat till teknik och service innefattar bl a service och mindre reparationer, underhåll, kontroll och vård av skolans utbildningsmateriel och övningsobjekt. Du deltar aktivt i verksamhetens utbildningsuppdrag och i utveckling av teknik och övning och tar även fram underlag för budgetering, förbrukningsmateriel och investeringar. För att klara detta måste man ha en utpräglad serviceanda samt förmåga att både jobba självständigt och i grupp. I din utbildarroll undervisar du bl.a. i ammunitions- och minhantering samt sök och räddning. Du behöver du ha förmågan att möta studerande samt att arbeta såväl som del av ett team som självständigt. Omfattningen av undervisning kan över tid bli max 50% av tjänsten. Det utmanande säkerhetspolitiska läget innebär behov av nya moment och/eller utbildningar samt uppdatering av befintliga utbildningar vilket innebär att tjänsten ställer krav på medarbetarens förmåga att ställa om, tänka i andra banor, lära nytt och utveckla lösningar på nya behov, både som servicetekniker och utbildare. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Gymnasial utbildning - Erfarenhet och/eller utbildning inom blåljusverksamhet - Erfarenhet av arbete med service kring praktiska utbildningar - Erfarenhet av instruktörs- och utbildaruppdrag - Körkort med B- och C-behörighet Det är meriterande om du har: - Eftergymnasial utbildning med inriktning mot pedagogiska yrken - Erfarenhet av pedagogiskt arbete, gärna med inriktning blåljusverksamhet - Kunskaper i ammunitions- och minhantering - Förarbevis för truck och traktor Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Sandö men skolverksamheten bedriver också utbildning i Revinge och på Rosersberg så resor i anställningen förekommer. Arbetstiderna är i viss mån schemalagda och kan innebära kvälls- och helgarbete. Om oss Anställningen är placerad på enheten för teknik och service 2. Enhetens uppgift är att tillhandahålla, underhålla och projektera utbildningsanordningar, materiel, utrustning och fordon. I detta ingår fastighetsskötsel, verkstadstjänster, vaktmästeri och inom ramen för befintliga hyresavtal löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler. Enheten leds av en enhetschef. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Hans Skoglund. Fackliga företrädare är Patrik Klingberg (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 23 december 2024.
Vi söker semestervikarier för våren och sommaren 2025, för perioden februari-augusti. Vi söker operatörer till vårt massa- och pappersbruk. Som operatör hos oss arbetar du med övervakning, kontroll och styrning av processens olika delar. Vi söker även laboranter samt truck- och traktorförare till vårt renseri och vår utlastningsavdelning. Din profil Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och gärna med erfarenhet från tillverkande industri. Du är säkerhetsmedveten, utvecklingsbenägen och engagerad. Du är pålitlig och ansvarsfull. Du trivs med och har förutsättning för att arbeta skiftgång. Du gillar att arbeta självständigt och i team. Vi erbjuder En tidsbegränsad anställning. Ansvarsfulla jobb där du bidrar till både gruppens och företagets framgång. Ett arbete i en dynamisk organisation där det lokala interagerar med det internationella. Ett utvecklande arbete tillsammans med kompetenta kollegor. Benefits: Matsal - kafeteria Måltidsrabatter Kom i kontakt med oss: Vi strävar efter att skapa en kultur som inspirerar våra medarbetare att nå sin fulla potential. Genom att gå den extra milen – för kollegor och kunder – är våra medarbetare det som driver vår passion för prestation och är den viktigaste ingrediensen i Mondis framgång. Bli en del av vår framtid. Om du behöver mer information, vänligen kontakta HR-koordinator Maria Ström, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan senast 7 januari 2025. Vill du veta mer om Mondi? Vi är en global ledare inom förpackningar och papper och bidrar till en bättre värld genom innovativa lösningar som är hållbart utformade. Vårt globala team på 22 000 personer arbetar på 100 produktionsanläggningar i mer än 30 länder. Vår styrka ligger i vår mångfald. Vi är engagerade i att skapa ett team som speglar mångfalden i världen vi verkar i. Vi uppmuntrar ansökningar från traditionellt underrepresenterade grupper, inklusive kvinnor, synliga minoriteter, LGBTQI+-personer och personer med funktionshinder. Även om du inte uppfyller alla angivna kvalifikationer vill vi ändå höra från dig. Vi tror på din potential och är engagerade i att stödja dig i din tillväxt och utveckling hos Mondi. Om du behöver några anpassningar under rekryteringsprocessen, vänligen kontakta personen som anges ovan. Endast CV som laddas upp på vår online-karriärplattform kommer att beaktas. Med din ansökan kommer du att omdirigeras till vår rekryteringsplattform. Efter att ha skapat ett konto kommer du att få en aktiveringslänk. Om du inte hittar e-postmeddelandet i din inkorg, kontrollera din skräppostmapp eller lägg till adressen [email protected] till din "säkra lista" eller adressbok.
SCA Wood AB Men dra åt skogen! Är det redan dags att söka sommarjobb? Sök senast 16/2 2025. I sommar har du chans att starta din karriär. Som en av våra sommarjobbare blir du del av vår breda verksamhet och får möjlighet att jobba inom produktion, skog eller kontor. Vill du växa med skogen och växa med oss? Nu söker vi vikarier till Bollsta sågverk. Varmt välkommen med din ansökan! Din nästa utmaning Nu får du möjlighet att vara med och bidra till en hållbar framtid och samtidigt få en inblick i hur arbetet på ett stort företag går till. På SCA jobbar vi säkert, har stort engagemang för våra kollegor och gillar att lära oss nya saker. Som sommarvikarie på SCA är du en del av det dagliga arbetet på din avdelning där du får chansen att växa och utvecklas tillsammans med oss. Du får i din ansökan uppge vilken tjänst som du är mest intresserad av. Operatörer med inriktning drift – I den här rollen är din huvudsakliga arbetsuppgift att övervaka driften så att våra produkter tas fram på ett säkert och effektivt sätt, i rätt tid och med rätt kvalitet. I dessa roller arbetar du skift och natt kan förekomma. En avslutad eller pågående treårig gymnasieutbildning samt tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Du skall ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Operatörer med inriktning truck- eller hjullastarförare I den här rollen arbetar du med lastning, lossning och hantering av gods. I dessa roller arbetar du skift och natt kan förekomma. En avslutad eller pågående treårig gymnasieutbildning är meriterande och tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Du skall ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt ha B-körkort. Vem är du? För att du ska kunna erbjudas ett sommarjobb behöver du ha fyllt 18 år när du anställs. För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar. Sista ansökningsdag är 2025-02-18. Vi gör löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag. Vår intervjuperiod sträcker sig från januari fram till slutet av mars. I din ansökan kommer du att få uppge från när du är tillgänglig när det gäller introduktion och start av sommarjobb, introduktion kommer att ske under februari till maj 2024. Vad erbjuder vi dig? Som anställd hos oss får du jobba med den allra senaste tekniken och vara en del i omställningen till ett hållbart samhälle. Våra skogar och de produkter vi sätter på marknaden bidrar med en klimatnytta större än utsläppen från Sveriges alla personbilar under ett år. Vi tar vara på precis varje del av de träd som vi avverkar och producerar produkter från skogen som bidrar till att motverka klimatförändringarna. Att göra skillnad på riktigt ger arbetet en extra dimension. Sista ansökningsdag är 2025-02-16 Vi gör löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag. Vår intervjuperiod sträcker sig från januari fram till slutet av mars. Vi hanterar ansökningar löpande och kallelse till intervju sker muntligt all annan kommunikation med dig sker via e-post.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Länssjukvård somatik samordnar länssjukvården för den specialiserade somatiska vården i Region Västernorrland. Området somatik består av elva länssjukvårdsverksamheter. Länssjukvårdsverksamheterna bedrivs vid tre sjukhus, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik och ett antal mottagningar förlagda till flera orter i länet. Området har cirka 2 400 anställda. Ambulanssjukvården är en länsövergripande verksamhet som ständigt utvecklas för att erbjuda patienten bästa möjliga vård. Hos oss arbetar såväl nyutbildade som erfarna sjuksköterskor med hög personlig mognad, som är initiativtagande och besitter en god förmåga att samverka och lösa utmaningar. Vi har tydliga och lättillgängliga riktlinjer som fungerar som stöd för såväl ny som erfaren personal. Vi söker flera nya kollegor för tillsvidareanställning inom regionen, med placering på orterna Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Sundsvall och Örnsköldsvik! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sjuksköterska/Ambulanssjuksköterska till Ambulansen, Region Västernorrland Arbetsuppgifter Ambulanssjukvården erbjuder ett tryggt inskolningsprogram där du arbetar under handledning och får utvecklas genom interna utbildningar och växande erfarenhet av det prehospitala yrket. Vi uppmuntrar vidareutbildning och försöker anpassa studietiden efter dina behov. God arbetsmiljö och möjlighet till reflektion och lärande är viktiga delar som vi arbetar aktivt med för att du ska trivas hos oss. Arbetet kräver god fysisk uthållighet. Vid nyanställning utförs fystest med personlig återkoppling och uppföljning. Som nyanställd arbetar du alltid tillsammans med en erfaren sjuksköterska. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Vård av patienter som drabbats av akut sjukdom eller skada Transport av patienter i behov av ambulanssjukvård. Du möter patienter i omväxlande miljöer och vistas mycket utomhus. Yrket innehåller en stor del bilkörning och du visar gott omdöme i trafiken. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har mycket god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift Har haft B-körkort i minst två år Det är meriterande om du Har utbildning inom prehospital sjukvård Har goda medicinska kunskaper Har C-körkort. Om du saknar C-körkort eller inte omfattas av dispens (B-körkort erhållet tidigare än 1996-07-01, utan återkallelse efter detta datum) bekostar ambulanssjukvården ett utbildningspaket för C-körkort. För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Samarbetsförmåga Personlig mognad Uthållig Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Rekryterande Chef: Tommy Pettersson, Enhetschef Örnsköldsvik 0703 123 960, [email protected] Hans Frisk, Enhetschef Härnösand, 0703 123 930, [email protected] Björn Olsson; Enhetschef Sollefteå, 0703 123 950, [email protected] Jörgen Nordlander, Enhetschef Kramfors, 0703 123 940 [email protected] Christer Zakrisson, Enhetschef Sundsvall, 0703 123 910 [email protected]
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Allmänspecialist med erfarenhet från Hälsocentral. Finner du tjänsten som Allmänspecialist till Kramfors intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Är du en flexibel och ansvarstagande person som tycker om ordning och reda? Tycker du om att köra bil och erbjuda den bästa servicen? Vill du arbeta självständigt och ta eget ansvar? Då har vi jobbet för dig! Vilka är Måltidsfabriken? Måltidsfabriken AB bedriver idag måltidsservice gentemot offentlig sektor och privata företag. Bolaget är under en mycket expansiv fas och är etablerad i 18 orter i Sverige. Bolaget arbetar till stor del med måltidstransporter åt kommuner där man har ganska regelbundna transporter. Vi söker dig som: Är ansvarstagande och plikttrogen Gillar att ha många bollar i luften och som drivs av att lösa utmaningar. Gillar högt tempo och blir rastlös ifall tempot är för lågt. Gillar att arbeta enligt processer och rutiner Flexibilitet för förändringar Har god fysik då tynga lyft kan förekomma Har giltigt B-körkort för manuell växellåda Tidigare erfarenhet av liknande arbete, dvs måltidsdistribution eller annan distribution är meriterat. Detta är dock inget skallkrav, för rätt person med rätt drivkrafter och engagemang. Är du den vi behöver? Skicka din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor kontakta [email protected]
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Som informationssäkerhetssamordnare biträder du verksamheterna med att styra, samordna, vidareutveckla och förvalta kommunens systematiska informationssäkerhetsarbete. I ditt uppdrag stödjer du våra verksamheter med bland annat informationsinventeringar, klassningsanalyser, risk- och sårbarhetsanalyser, konsekvensanalyser, föreslår säkerhetshöjande åtgärder samt planerar och följer upp åtgärder inom området. I rollen kommer du att bidra med stöd och rådgivning till verksamheterna, du är en katalysator för kunskapshöjande insatser och utbildningar för kommunens medarbetare och förtroendevalda. KVALIFIKATIONER För att lyckas som informationssäkerhetssamordnare söker vi dig som är planerande, organiserad och kan driva informationssäkerhetsarbetet framåt både strategiskt och operativt. Du har god förmåga att samverka och lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du är en bra lagspelare som kan ta ansvar för ditt arbete och förmågan att arbeta självständigt. Vidare har du: • Akademisk eller eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten • En god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska • Du är en säkerhetsmedveten person Meriterande • Erfarenhet om informationssäkerhetsarbete i offentlig verksamhet, • erfarenhet från revisioner med tillhörande åtgärdsarbete, • erfarenhet och vana av arbete med utbildning och kunskapsspridning inom informationssäkerhetsområdet, • erfarenhet från deltagande i arbete med informationskartläggning, • kunskap om personuppgiftshantering i enlighet med dataskyddsförordningen. Det är även meriterande om du har kunskap om säkerhetsstandarder såsom ISO 27000, NIST, CIS etc. samt innehar certifieringar inom säkerhetsområdet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. Vi erbjuder En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Möjlighet att påverka och utveckla informationssäkerhetsarbetet i vår organisation. Kompetensutveckling och utbildningsmöjligheter. En tjänst med goda arbetsvillkor och förmåner. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Är du en dedikerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? I rollen som optiker förstår du vikten av att lyssna in och förstå alla kundens behov för att ge den bästa tänkbara service inom ögonhälsa. Huvuduppgiften i din roll är att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Hos Synsam är våra optiker i centrum och en nyckelfaktor för vår framgång. Du jobbar i team tillsammans med vår Store Manager ochStyle and Customer Advisors och tillsammans inspirerar ni våra kunder till nöjda inköp. Vi söker dig Som värdesätter det personliga kundmötet för att skapa långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Har förmågan att på ett pedagogiskt sätt kommunicera med kunden. Är ansvarsfull och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation med eller utan DO/magisterexamen. Du erbjuds att jobba i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka rollen som Leg. Optiker redan idag.Det är enkelt att söka, klicka på länken nedan där du får svara på några snabba frågor. Du har möjlighet att bifoga CV eller länka din LinkedIn-profil. Om du inte har det tillgängligt så går det bra att komplettera med det senare. Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi hörs!
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Räddningsgymnasiet Sandö erbjuder sedan 1998 en unik utbildningsmiljö för ungdomar som engagerar sig i världens svåra frågor. Undervisningen bedrivs enligt modellen problembaserat lärande (PBL) och sker i ämnesintegrerade kunskapsområden och basgruppsarbete. Teori och praktik vävs ihop och elevernas personliga utveckling går hand i hand med lärandet. Från hösten 2025 erbjuder vi barn- och fritidsprogrammet som en ledarskapsutbildning inom kriskompetens. Inom inriktningen pedagogiskt och socialt arbete erbjuder vi en väktarutbildning och kunskaper inom brand, akut omhändertagande, krispsykologi och krishantering. Yrkesutgången är väktare, men utbildningen förbereder bredare än så för arbete eller vidare studier inom bevakning, blåsljusyrken eller krisberedskap och krishantering. Utbildningen är skolförlagd med 15 veckors arbetsplatsförlagt lärande (APL). Vill du vara en del av en innovativ skola där undervisningen präglas av samarbete och verklighetsanknutet lärande? På Räddningsgymnasiet är vi stolta över vår kreativa pedagogiska modell som engagerar eleverna i deras lärande. Vi söker en lärare som delar vår vision och vill bidra till en stimulerande och inspirerande lärmiljö. Hos oss får du möjlighet att väcka elevernas lust att aktivt utforska aktuella och komplexa frågor samt bidra till ett lärande som sträcker sig bortom klassrummet och förbereder dem för livet. Räddningsgymnasiet ingår i Kramfors gymnasium. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill undervisa på ett annat sätt! Hos oss planerar du din undervisning tillsammans med andra lärare i ämnesintegrerade kunskapsområden. Du relaterar din ämneskunskap till verkliga händelser och till andra ämnen. Tillsammans lägger ni schema för kunskapsområdet och handleder eleverna i basgruppsarbetet som är bärande i arbetssättet. Nu söker vi dig som vill vara med och skapa en yrkesutbildning inom krishantering. Som yrkeslärare blir din roll att inom skolans pedagogiska modell sy ihop skolförlagd undervisning med APL och med externa utbildningsaktörer inom räddningstjänst, polisutbildning, bevakningsbranschen och andra samarbetspartners. Du har nära kontakt med APL-handledare och leder tillsammans med rektor programråd för att säkerställa att utbildningen som erbjuds är relevant, möter kompetensbehov och ger eleverna en riktigt god grund att stå på i kommande yrkesliv. Ingen vecka är den andra lik och det är nära från idé till beslut! Ansvarsområden: • Du ansvarar för APL • Du handleder elever i basgruppsarbete i olika kunskapsområden • Du arbetar som mentor för elever • Du bidrar aktivt till hela skolans arbete utifrån skolans behov KVALIFIKATIONER • Yrkeslärare Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av PBL samt yrkeskunskaper inom fler av de områden som programmet omfattar. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Vill du vara del i att skapa trygghet och mervärde för våra kunder? Vi söker dig som är redo för nya utmaningar och gillar att ha tydliga mål och att nå resultat i ditt jobb. Till vårt arbetsglada kontor i Kramfors söker vi drivna kundrådgivare som gillar försäljning och vill utvecklas tillsammans med oss på Kundservice. Låter det lockande? Då har vi jobbet för dig. Det här gör du som kundrådgivare på Folksam Som kundrådgivare säljer du försäkringar och ger service till våra kunder som kontaktar oss per telefon. Du erbjuder försäkringslösningar som är anpassade efter kundens unika situation och behov. Vi arbetar med individuellt tydligt uppsatta försäljningsmål där ditt bidrag i teamet är viktigt. Ditt uppdrag är att skapa trygghet genom att hitta den bästa lösningen och produkten för kunden. Som nyanställd hos oss på Kundservice erbjuder vi dig en gedigen utbildning under ett mentorskap. Utbildningen avslutas med en certifiering som krävs för att du ska få distribuera våra försäkringar. I teamet jobbar vi med aktiv träning och lärande av varandra. Du får bred kunskap om Folksam och hela vårt produktutbud samt goda förutsättningar för att lyckas i jobbet som kundrådgivare. Är du den vi söker? Som person är du driven, resultatinriktad, engagerad och vill göra skillnad! Du är ansvarstagande, strukturerad och du motiveras av att nå mål - både individuellt och tillsammans med andra i teamet. Du är duktig på att lyssna och kommunicera på ett personligt och förtroendeingivande sätt. Dessutom gillar du att arbeta i team, är flexibel och ser möjligheter i förändring. Du har ett förutsättningslöst och nyfiket förhållningssätt till människor i din omgivning och tycker om att ha roligt på jobbet. Förutom ovanstående har du även: • en avslutad gymnasieutbildning med slutbetyg. • goda kunskaper i svenska både tal och skrift. Erfarenhet från försäljning och service med goda resultat är meriterande samt andra språk utöver svenska är ett plus. Utvecklas tillsammans med oss Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär med bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och jobbar aktivt med inkludering och mångfald. Vi erbjuder flexibiliteten att varva arbete på kontoret med att jobba hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam. Mer om jobbet • Placering: Kramfors • Anställningsgrad: Heltid • Lön: Fast månadslön Vi är nyfikna på vem du är och vad du kan bidra med. I samband med din ansökan kommer du få svara på några korta frågor som är kopplade till jobbet som kundrådgivare. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av tester som ett första steg i rekryteringsprocessen. Håll utkik om vidare information i din mejl. Det här jobbet omfattas av lagen om försäkringsdistribution. Innan anställning kommer vi därför att göra bakgrundskontroller. Så söker du jobbet Välkommen att skicka in din ansökan redan idag, men senast 22 december 2024. Vi kommer att arbeta med urval till intervju löpande under ansökningstiden. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta gruppcheferna Alicia Höglund Vergara 070-831 68 82 eller Robin Flyckt-Engstrand 073-423 59 03. Fackliga representanter: Akademikerföreningen Susanna Järnek 070-831 69 46, Forena Pernilla Eriksson 070-831 57 29 och Handels Mikael A Carlsson 070-831 51 32. Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 47 jobb