Lediga jobb i Kramfors

Sök totalt 56 lediga jobb i Kramfors

Eventsäljare till In Flames, 3e juli
Killnoise Event AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

Igår
Sista ansökan:
2 juli 2025
Eventsäljare till Laleh, 11e juli
Killnoise Event AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar och regnponchos utanför Laleh-konserten på Skule Naturscen, Docksta, den 27 juli! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du älskar att sälja bra produkter! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

Igår
Sista ansökan:
29 juli 2025
Butikssäljare till Synsam Kramfors 80 %
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Verkställande Direktör
Finnveden Executive AB
Verkställande direktörer m.fl.

Höga Kusten Teknikresurs AB grundades för ca 30 år sedan och har sedan dess utvecklats till den framstående leverantör av tekniska konsulttjänster och innovativa träförädlingsmaskiner som vi är idag. Vi utvecklar, tillverkar, säljer och installerar högkapacitetskantningar och emballeringsutrustning för sågverk samt tillhörande eftermarkandsprodukter och service. I en organisation med hög nivå av tekniskt kunnande och lång erfarenhet av branschen arbetar vi tillsammans för att på ett lyhört och engagerat sätt utveckla och tillverka morgondagens maskiner. Höga Kusten Teknikresurs AB omsätter ca 100 MSEK och har 25 anställda. Bolaget har sitt huvudkontor i Svartnora samt verksamhet i Örnsköldsvik, Härnösand, Sundsvall, Bollnäs och Nyland. Vi söker en engagerad och affärsdriven VD Höga Kusten Teknikresurs är det företag som idag är marknadsledande i Europa när det gäller högkapacitetskantningar för sågverk. Företaget grundades för 32 år sedan och arbetade under de första 20 åren med utveckling av maskiner på konsultbasis. År 2023 blev Höga Kusten Teknikresurs AB en del av Arat Group AB, dotterbolag till Storskogen AB. Vi arbetar till största del mot kunder över hela Europa och huvuddelen av verksamheten fördelas på 10-15 projekt årligen. Tjänsten Som VD har du ansvaret att driva, utveckla och leda bolaget enligt fastställd affärsplan. Uppdraget är både strategiskt och operativt. Den strategiska delen ligger i att implementera företagets strategi och långsiktiga mål. Den operativa delen innebär att du är en närvarande ledare med ett brett ansvarsområde för verksamhetens olika funktioner, med fokus på ett långsiktigt affärsutvecklingsarbete. Detta inbegriper produktion- och verksamhetsplanering samt byggande av företagets affär. Detta omfattar också bland annat tillsammans med Marknadschef fortsatt nykundsbearbetning, utveckling av affärskoncept samt utveckling av befintliga kundrelationer. Då bolaget har vuxit snabbt förväntas du som VD upprätta och utveckla struktur och processer samt bygga vidare på den kultur där man trivs och utvecklas samt arbetar med ständiga förbättringar. Huvudsakliga ansvarsområden för uppdraget som VD är följande: Leda och utveckla bolaget och organisationen Finansiell tillväxt och kontinuerligt god lönsamhet Utveckla arbetssätt för ökad produktivitet Du har det formella ansvar som ingår i rollen som VD och rapporterar till Koncernchef samt ingår i ARAT Groups VD-grupp. Profil Vi söker dig som har ett tydligt affärssinne, stark drivkraft och är entreprenöriell i din läggning. Du är en person som alltid går in med stort engagemang och har en hög nivå av ansvarstagande och uthållighet. Du har ledarerfarenhet av chefsuppdrag med budget- och resultatansvar inom tillverkande industri, gärna inom maskintillverkning och/eller automation. Du har god erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling samt projektstyrning. Vidare har du erfarenhet från lönsamhetsuppföljning, prognostisering, investerings-kalkylering och affärsavtal. Du har en jordnära personlighet och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när detta behövs. Du är en lagspelare som har förmåga att se helheten. Då du kommer att ansvara för bolagets utveckling kräver detta att du är handlingskraftig, vill och kan leda, duktig på att entusiasmera och utveckla personal. Intresse och kunskap inom teknik och produktion är en förutsättning för att kunna ta rätt beslut och leda verksamheten i rätt riktning. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Väktare för övervakningsjobb
Northern Skill AB
Väktare och ordningsvakter

Väktare för övervakning – Vi söker dig! Arbetsgivare: Northern Skill - konsultuppdrag Plats: Höga kusten Anställningsform: Heltid/Deltid/Timanställning Arbetsbeskrivning Vi söker nu engagerade väktare med fokus på övervakning över olika siter i Höga kusten-området. Som väktare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa säkerheten för våra kunder och deras egendom, detta genom monitorövervakning. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som: Övervakning via CCTV-system för att upptäcka och rapportera misstänkta aktiviteter. Patrullering och rondering av byggnadsobjekt och områden. Dokumentation och rapportering av händelser och observationer. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en giltig väktarutbildning, det gör inget om du är i början av karriären Har B-körkort (ett krav för ronderande uppdrag). Är serviceinriktad, stresstålig och social. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder En trygg och stabil anställning med kollektivavtal. En dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Flexibla arbetstider (dygnet runt-övervakning) Utbildning för SSG-kort (vid behov) Ansökan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
HR-konsult till Kramfors kommun
Kramfors kommun
Personal- och HR-specialister

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Varmt välkommen som HR-konsult till Kramfors Kommun. Du kommer tillsammans med dina HR-kollegor ingå i ett positivt team som aktivt driver de HR-processer som skapar framgång för kommunens uppdrag och möter verksamheternas behov. Tjänsten är bred och arbetet innebär till stor del att professionellt vägleda och stödja chefer i frågor inom hela HR-området, bland annat i arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, samverkan och grupputvecklingsinsatser.  Tillsammans med dina HR-kollegor arbetar ni strategiskt och operativt med att ta ett helhetsgrepp om HR-frågorna med utvecklingsfokus och ett coachande förhållningssätt. Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi värdesätter om du har arbetat med HR-relaterade frågor och har erfarenhet och förståelse för HR-rollen i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom arbetat med arbetsrätt, har förhandlingsvana eller bakgrund som fackligt förtroendevald ser vi det som meriterande. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du gillar att bygga relationer, har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande. Du trivs med att arbeta mot mål och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstid löpt ut. Vid frågor eller funderingar vänligen sök kontakt med kontaktperson via e-mail då våra telefontider är begränsade under sommaren. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

5 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
VoltAir söker Montör till Produktionen i Nyland
Volution Holdings Sweden AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Vi stärker nu upp produktionsteamet i Nyland med ytterligare en montör. VoltAir System AB konstruerar, tillverkar och levererar marknadens mest energieffektiva luftbehandlingsaggregat. Vårt standardsortiment innefattar även traditionella fläktrum, inspektionsdörrar och luckor samt kanalsystem av isolerade sandwichelement. Försäljningskontor finns i Stockholm och Göteborg och produktion sker i Torsby, Värmland och i Nyland, Ångermanland. VoltAir System AB är en del av Volution Group PLC med ca 2 700 anställda. Samtliga företag i koncernen fokuserar på högkvalitativa produkter som förbättrar inomhusklimatet, på ett hållbart sätt. Vi är nu inne i en expansiv fas och förväntas växa ännu mer framöver. Arbetsbeskrivning Som Montör vid vår produktion kommer du att ha ett omväxlande arbete där arbetsuppgifterna består av montering av luftbehandlingsaggregat, byggnation av styrskåp, Plåtklippning/Plåtbockning, mm. i fabriken i Nyland, vid behov kan även platsmontage ute hos kund förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning mot Verkstad/Industri/El gärna med erfarenhet av arbete inom montering, tunnplåtsarbete. Har du arbetat med elinstallation, styr och regler så är det meriterande, liksom behörighet för truck och sax-lift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper att du är en driven lagspelare som trivs med att samarbeta med andra. Som person är du tekniskt lagd, flexibel och ordningsam, du tar gärna egna initiativ. Du föredrar en aktiv arbetsdag och är öppen för att prova på olika arbetsuppgifter Språkkunskaper Svenska i tal och skrift. Varaktighet Visstidsanställning (6 mån) på heltid med placering i Nyland, med möjlighet till tillsvidare. Vill du veta mer? Har du frågor får du gärna kontakta rekryterande chef Jesper Ölmerud via 072-076 53 51. Eller Operations Manager Martin Åkerman via telefon 070-690 77 85. Välkommen med din ansökan och CV som du skickar via e-post till [email protected] Vi arbetar med löpande urval och ser därför gärna att du skickar oss din ansökan snarast möjligt, dock senast 2025-08-15, märk din ansökan med ”montör”. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande, men med uppehåll under sommarstängning vecka 29-31.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
UtbiIda dig till CNC-operatör – med garanterad anställning!
Professionals Nord Rekrytering AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du ha ett framtidsyrke inom industrin? Nu har du chansen att utbiIda dig till CNC-operatör på bara 10 veckor och säkra en anställning direkt efter utbiIdningen. Med betald intensivutbiIdning, garanterad jobbstart hos AQ Components och goda utvecklingsmöjligheter är det här ett perfekt läge att kickstarta din nya karriär! AQ Components i Mjällom är en del av AQ Group och har sin verksamhet i hjärtat av Höga Kusten. Företaget tillverkar mekaniska komponenter och kompletta system genom metoder som laserskärning, svetsning, fräsning och svarvning. Produktionen präglas av hög flexibilitet med både små serier och större volymer. Med moderna maskiner, certifierad svetsning och detaljmontage är företaget en långsiktig partner till industrikunder – främst i norra Sverige. Information om programmet UtbiIdningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Under utbiIdningen utvecklas du inom bland annat ritningsläsning, mätteknik, materiallära och programmering. Du genomgår en kostnadsfri och betald intensivutbiIdning på 10 veckor och får möjlighet till en raketstart på din nya karriär som CNC-operatör! Förstudieperiod: 29 september – 10 oktober UtbiIdningsperiod: 13 oktober – 12 december Första dag hos AQ: 15 december Omfattning: Heltid UtbiIdningsort: Trollhättan Arbetsort efter avslutad utbiIdning: Mjällom UtbiIdningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och AQ Components. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund AQ Components. Förutsatt att samarbetet fungerar väl är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos företaget. Information om tjänsten Hos AQ Components blir du en del av ett positivt och engagerat team i rollen som CNC-operatör. Tillsammans arbetar de för att säkerställa den bästa leveransen för sina kunder. Du kommer inledningsvis att gå bredvid en kollega för att komma in i rollen ordentligt, för att sedan kunna driva ditt arbete allt mer självständigt. Med rätt inställning och driv finns goda möjligheter att fortsätta växa och utvecklas vidare i din yrkeskarriär. I rollen som CNC-operatör hos AQ Components är arbetsdagarna varierande där du ställer maskiner för de detaljer som tillverkas i verkstaden. Detaljer tillverkas efter ritning och tillhörande specifikationer, där du har ett tydligt ansvar i tillverkningsprocessen vilket bland annat innefattar kvalitetskontroll, operatörsnära underhåll och rapportering av avvikelser. Du kommer även att arbeta aktivt med flödeseffektiviseringar och förbättringsarbeten kopplat till maskinernas tillgänglighet, kvalité och ställtider tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som: • Vill jobba som CNC-operatör och har ett driv att lyckas inom området • Har förutsättningar för att kunna arbeta i skiftform • Har ett tekniskt intresse • Talar och skriver obehindrat på svenska Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och hos AQ Components långsiktigt. Du är engagerad, nyfiken och noggrann i ditt sätt att vara samt besitter en god samarbetsförmåga. Dessutom är du flexibel och lockas av att ta ansvar då du på AQ Components kommer få arbeta med flertalet olika maskintyper, vilket också innebär goda förutsättningar till kontinuerlig utveckling inom organisationen. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ha en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få en testinbjudan via mail med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga. Dessa tester behöver du genomföra med ett godkänt resultat för möjligheten att gå vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen. Sett till att vi tillämpar ett löpande urval ser vi gärna att du genomför testerna så snart som möjligt. Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]

5 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Vikarier sökes till härlig kille i Kramfors!
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du ha ett meningsfullt och givande jobb där du gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu engagerade personliga assistenter som kan arbeta dag- och nattpass vid behov. Om uppdraget Vår uppdragsgivare är en glad och social 18-årig kille med en CP-skada och som använder permobil. Han älskar musik, dans och ridning, och du kommer att vara en viktig del av hans vardag, såväl i hemmet som i skolan. Dubbelassistans förekommer under vissa tider på dagen, samt alltid på kvällar och helger. Vid sjukdom eller inläggning på sjukhus gäller alltid dubbel assistans. Som assistent kommer du alltid att finnas med vid vårdbesök och andra aktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som personlig assistent fungerar du som armar och ben för vår uppdragsgivare och hjälper honom i det dagliga livet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Personlig hygien och påklädning Sjukgymnastik och social träning Matning (sondmatning är meriterande, utbildning ges vid behov) Följ med till skolan och fritidsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är: Lugn, ansvarsfull och empatisk Självständig men trivs också med att arbeta i team Flexibel och lyhörd för uppdragsgivarens behov Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med personer med funktionsvariationer Tillgänglig omgående och vill bidra till vår härliga arbetsgrupp Meriterande: Erfarenhet av sondmatning (utbildning ges) Kunskap i enkel teckenspråkskommunikation Tidigare erfarenhet av personlig assistans Körkort och bil Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och löpande utbildning Stöttande arbetsledning och trevliga kollegor Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Arbetstider: 07:00-21:00 med omgående start.  Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till företaget med hjärtat! SAAND Assistans

6 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Trafikstrateg

Västernorrland växer! I Västernorrland pågår en kraftig expansion och mångas blickar riktas mot norra Sverige. Med våra naturresurser, energiproduktion och outnyttjade råvaror har länet förutsättningar att bidra i den pågående samhällsomvandlingen som få kan matcha. I Västernorrland ska kollektivtrafiken utvecklas inom en rad områden de närmaste åren för att bidra i samhällsomvandlingen. Med utgångspunkt i ett nytt trafikförsörjningsprogram siktar vi på att skapa en modern, flexibel, tillgänglig och attraktiv kollektivtrafik. Nu söker vi dig som vill utveckla framtidens kollektivtrafik inom Västernorrlands län tillsammans med oss! Trafikstrateg - vad innebär tjänsten? Som trafikstrateg hos oss på Din Tur får du en spännande och omväxlande roll där du arbetar med kollektivtrafikens utveckling i hela länet. Du kommer att fokusera på det långsiktiga perspektivet vilket innebär att delar av arbetet går ut på att ta fram, följa upp och utvärdera strategiska dokument och processer. Den andra delen består i att arbeta med olika utvecklingsfrågor med syftet är att förverkliga länets målsättningar för kollektivtrafik. Arbetet kommer att ske i tätt samarbete med vår andra trafikstrateg samt övriga resurser som finns på arbetsplatsen. Som strateg tillhör du trafikenheten och rapporterar till trafikchefen. 🚌 Mer konkret innefattar dina arbetsuppgifter bland annat: ✿ Leda eller medverka i olika utvecklingsprojekt både internt och externt ✿ Övergripande ansvara för strategiska dokument såsom det regionala trafikförsörjningsprogrammet ✿ Genomföra och delta i utredningar och analyser kopplat kollektivtrafik vilket kan omfatta ex. biljettpriser, utbud, infrastruktur, kvalitet, trygghet och trafiksäkerhet ✿ Initiera, planera och föreslå åtgärder som förbättrar länets kollektivtrafik ✿ Medverka i och leda externa forum på regional och nationell nivå Vem är du? ✿ Du har universitets- eller högskoleutbildning inom samhällsplanering, kulturgeografi, statsvetenskap eller annan inriktning som vi bedömer vara relevant ✿ Du har yrkeserfarenhet från fysisk planering, trafik- eller infrastrukturplanering, utredningsarbete eller strategisk samhällsutveckling ✿ Du kommer att arbeta med utvecklingsarbete så vi förutsätter att du är både analytisk och strategisk och har förmågan att driva stora och komplexa processer. ✿ Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta inom politiskt styrda organisationer ✿ Vi ser att du är engagerad, initiativrik och intresserad av kollektivtrafik och dess roll i samhällsutvecklingen och att du själv vill och ser möjligheten att bidra med dina kunskaper för länets utveckling. Vårt erbjudande Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt kontor i Kramfors. Vi litar på dig - och därför erbjuder vi frihet under ansvar! Hos oss kan du påverka balansen mellan arbete och privatliv genom flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete. Här kan du helt enkelt anpassa ditt arbete och emellanåt arbeta därifrån det passar dig bäst! Vi vill att du ska trivas hos oss och få ihop hela livspusslet. Tillsammans hittar vi en tidtabell som fungerar! Vilka är vi på Din Tur?🚋 Din Tur är Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands läns transportkoncept och varumärke. Det ägs av medlemmar vilka är Region Västernorrland och länets sju kommuner. Hos oss finns både buss, taxi, tågtrafik, färdtjänst och sjukresor. Årligen genomförs 10 000 000 resor med Din Tur. Vi vill öka tillgängligheten genom att skapa ett effektivt och hållbart resande med fokus på säkerheten. Idag och i morgon minskar vi länets negativa miljöpåverkan genom att erbjuda fördelaktiga alternativ till bilen. Verksamheten består idag av ca 50 anställda och finns etablerade med kontor i Kramfors och kundcenter i Ånge. Välkommen att vara med och utveckla Västernorrlands kollektivtrafik! Vill du påbörja livets nästa arbetsresa med oss? Varmt välkommen med din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025