Lediga jobb i Kramfors

Sök totalt 72 lediga jobb i Kramfors

Arbetsterapeut till Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Stimuleras du av ett varierat arbete där den ena dagen inte är den andra lik? Föredrar du friheten att själv strukturera och planera upp ditt arbete? Trivs du med att arbeta självständigt såväl som i grupp? Vi söker dig arbetsterapeut som vill vara en del av en verksamhet som med kramforsbon i centrum strävar efter förbättrings- och utvecklingsarbete för framtidens kommunala hälso- och sjukvård! ARBETSUPPGIFTER Som arbetsterapeut i hälso- och sjukvården är du en viktig del i det preventiva och proaktiva arbetet för att förhindra ohälsa och möjliggöra ett så självständigt liv som möjligt för den enskilde. Du är en av de som skapar förutsättningar för att den enskilde bättre skall kunna hantera sin situation i hemmiljön. Patientens hem kan vara på ett särskilt boende, korttidsenhet eller i enskild bostad. Arbetet består av varierande arbetsuppgifter och patientgrupper vilket ger möjlighet till omväxling och utmaningar i arbetet. I Kramfors kommun ser vi att det preventiva och proaktiva hälsoarbetet är viktigt och i takt med att befolkningen åldras blir det allt viktigare med tidiga insatser för att förhindra ohälsa. För oss i hälso- och sjukvården blir det också allt viktigare att utveckla våra arbetssätt och ta del av utvecklingen av t ex digitala verktyg och andra smarta funktioner för att hjälpa våra patienter vilket är ett spännande arbetsområde och något vi ständigt arbetar med. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Enskilt eller i team bedöma aktivitetsförmåga • Bedöma och anpassa den enskildes hemmiljö • Bedöma behov, prova ut och förskriva hjälpmedel • Instruera och handleda närstående, hemtjänst- och omvårdnadspersonal i ett aktivitetsbevarande arbetssätt KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Du ser möjligheter i förändringar, är en problemlösare och har en förmåga att anpassa sig till nya omständigheter. Du har en god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i det svenska språket. Du behöver vara strukturerad, lösningsorienterad, lyhörd och anpassningsbar. Du är kreativ, tar initiativ och kommer med nya idéer och angreppssätt kring vårt arbete. Flexibilitet, samarbetsförmåga samt förmåga att kunna prioritera sina insatser till där behovet är störst värdesätts. Tidigare erfarenhet av att arbeta med rehabilitering inom äldreomsorgen, bedömning av rehabiliteringsbehov, hjälpmedelsförskrivning samt bostadsanpassning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort för manuell växellåda är ett krav då vi kör bil i tjänsten. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

21 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Utbildningsledare till Yrkeshögskoleutbildning, Campus Kramfors

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Yrkeshögskolan Höga Kusten är kommunal utbildningsanordnare och har bedrivit eftergymnasiala utbildningar sedan 1996. Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens är en 1-årig distansutbildning på halvfart som startade 2018 och har utvecklats tillsammans med branschen inom psykiatri- och beroendevården. Till denna utbildning söker vi nu en utbildningsledare. Efter Myndigheten för yrkeshögskolans kvalitetsgranskning, har utbildningen belönats med betyget - Mycket hög kvalité ARBETSUPPGIFTER Som utbildningsledare för yrkeshögskoleutbildningen Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens ansvarar du för utbildningens dagliga drift kvalitetssäkring och utveckling gentemot lärare, studenter och bransch. Arbetet sker i nära dialog med lärarlaget, ledningsgruppen och enhetschefen för Yrkeshögskolan Höga kusten. I utbildningsledaruppdraget ingår bl.a. planering, schemaläggning, studeranderekrytering, omvärldsbevakning, LIA-anskaffning, betygsrapportering, administration av studerandeplattform, ledningsgruppsmöten samt kontakter med myndigheter. I uppdraget ingår även att tillsammans med de övriga i lärarlaget undervisa i specifika kurser som du har kompetenser i. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är sjuksköterska gärna med vidareutbildning inom psykiatri eller socionom med goda kunskaper och erfarenheter inom psykiatri, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina personliga egenskaper och kompetenser väger tungt. Du har ett stort engagemang och intresse för att leda och utveckla utbildning inom psykiatri/beroendevård. Pedagogisk erfarenhet/kunskaper är meriterande. Du har god förmåga att planera och prioritera för att hålla tidsramar och nå uppställda mål. Du är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

20 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Socialpedagog / fritidslärare till Gudmundråskolan, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Gudmundråskolan är en 7-9 skola med ca 360 elever. Vi ligger centralt i Kramfors och med bra kommunikationsförbindelser. Vår skola jobbar för trygghet, studiero och höga förväntningar på eleverna. Där engagemang och framtidstro är viktiga värden. Systematiskt kvalitetsarbete är en grund för ökad måluppfyllelse där våra huvudprocesser genomsyrar verksamheten, utvecklingssamtals-, undervisnings- och mottagningsprocessen. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten erbjuder arbete med socialpedagogiska uppdrag på 40 % och resterande som resurs. Som socialpedagog är du en av två pedagoger med ett övergripande ansvar för den systematiska närvarouppföljningen. Du deltar även i skolans elevhälsomöten och bistår pedagogerna i olika elevmöten med vårdnadshavare. Stor vikt läggs i mellanrumsprocessen där din roll bidrar till att skapa trygghet för våra elever. Vi ser med fördel att du aktivt arbetar med att skapa goda relationer såväl till kolleger som till eleverna. Förtrogenhet med vår lärplattform It´s Learning är meriterande liksom kännedom om vårt frånvarosystem Dexter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en beteendevetenskaplig högskoleutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från arbete med barn och unga i och utanför skolan. Du ska kunna arbeta självständigt och i arbetslag. Du innehar digital kompetens. Du har även förmåga att se elevernas behov och kan i samråd med annan personal vidta lämpliga åtgärder för att stötta eleven. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

20 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Lärare i Idrott & hälsa kombinerat med resurstid till Gudmundråskolan

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Gudmundråskolan är en 7-9 skola med ca 360 elever. Vi ligger centralt i Kramfors och med bra kommunikationsförbindelser. Vår skola jobbar för trygghet, studiero och höga förväntningar på eleverna. Där engagemang och framtidstro är viktiga värden. Systematiskt kvalitetsarbete är en grund för ökad måluppfyllelse där våra huvudprocesser genomsyrar verksamheten, utvecklingssamtals-, undervisnings- och mottagningsprocessen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en grundskollärare 7-9 till vår verksamhet i Idrott och hälsa. Tjänsten är kombinerad med resurs tid med fördelningen 60% Idh och 40% resurs. I tjänsten ingår även ett delat mentorskap. Vi avsätter tid och resurser för kollegialt lärande som sker både i ämneslag och i arbetslag. Eftersom varje elev har sin egen Ipad ser vi att du arbetar för en digitaliserad undervisning. Vi arbetar för att utveckla bra strategier och metoder för att nå varje elev med ledning och stimulans inom ramen för sin undervisningsgrupp. Även att ge motivation genom värdeskapande lärande och entreprenörskap. För att nå varje elev arbetar vi med att ge eleverna individuellt stöd efter elevens förutsättningar och behov. Här finns stöd både inom ämneslaget men även i skolans elevhälsoteam. Pedagogiska planeringar sker både på individ- och gruppnivå och följs upp med formativ bedömning och är en viktig del i undervisningsprocessen. Detta sker även digitalt i vår lärplattform Its learning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet i idrott och hälsa. Du ska kunna arbeta självständigt och i arbetslag. Du innehar digital kompetens. Du har även förmåga att se elevernas behov och kan i samråd med annan personal vidta lämpliga åtgärder för att stötta eleven. Vi ser också att du ska vara en tydlig ledare i och utanför klassrummet/lektionssalen där struktur, trygghet och studiero genomsyrar ditt ledarskap. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

20 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Socialsekreterare för arbete med barn och unga, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Socialtjänsten har de senaste åren som många andra kommuner haft en tuff situation med bemanningen. Nu tar vi ett ordentligt omtag och inom kort börjar en ny IFO-chef och vi rekryterar enhetschef till enheten barn och unga. Men vi behöver även fler socialsekreterare inom barn och unga. Vår ambition är att vi ska bli en socialtjänst i framkant och den resan vill du inte missa, tillsammans ska vi skapa bra förutsättningar för barn och unga i Kramfors kommun, de är vår framtid! På enheten arbetar socialsekreterare, familjehemssekreterare, mentor, ärendehandledare och enhetschef med målgruppen barn och unga. Vi jobbar för att skapa goda förutsättningar för barn och unga att växa upp och leva under goda och trygga levnadsförhållanden och i sina egna hem så långt det är möjligt. Dina främsta arbetsuppgifter är att utreda barns behov av stöd och/eller med att följa upp insatser och placeringar enligt SoL och LVU. Vi erbjuder nya medarbetare stöd av en heltidsanställd mentor som jobbar nära socialsekreteraren och ger stöd genom hela utrednings- och uppföljningsprocessen. Vi jobbar aktivt med kompetenshöjande insatser så som utbildning och metodhandledning i Signs of Safety. Vi har hjälp av extern juridisk handledning och våra medarbetare deltar i yrkesresan. Under 2024 görs en satsning för att utöka vår öppenvård och vi har påbörjat ett viktigt samarbete med grundskolan och elevhälsan där IFO har anställda familjebehandlare i skolan. I tjänsten ingår beredskap efter kontorstid enligt schema. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjlighet finns till distansarbete. Urval och anställning kan ske löpande då flera nya medarbetare kommer att anställas så tveka inte skicka in din ansökan redan idag. Vill du vara med och skapa en enhet där alla trivs och där vi tillsammans skapar en socialtjänst i framkant? Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning. Det är meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och arbete med uppföljningar av insatser inom socialtjänsten. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga. B-körkort är ett krav . ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

20 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Montörer inom El & Automation / Junior elektriker till Örnsköldsvik

Har du erfarenhet inom el och automation? Vill du vara med på en tillväxtresa där kunden är i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag! OBS! Vi arbetar löpande med urvalet så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om rollen I rollen som montör kommer du att arbeta med elektronik med inriktning på kretskorttillverkning och / eller automation och montage av komponenter i elskåp. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta mot deadlines och gemensamma mål för att bibehålla god kvalitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: Personligt ansvar Arbeta mot deadlines och gemensamma mål tillsammans med dina kollegor Kretskorttillverkning och / eller montage av komponenter i elskåp Din profil Vi söker dig som har gymnasial utbildning inom el / automation alternativt några års arbetslivserfarenhet inom motsvarande område och som vill ta nästa steg i din karriär. Det är meriterande om du har gymnasial utbildning i kombination med några års arbetslivserfarenhet men det är inget krav. Som person gillar du att arbeta enligt en tydlig process, ta ansvar för dina arbetsuppgifter, organiserar och planerar ditt arbete väl och slutför det som påbörjats. Vi ser gärna att du genom ett prestigelöst sätt anpassar och tillsammans med dina kollegor hittar lösningar och driver arbetet mot det gemensamma målet framåt. Vi tror också du gillar att se logik och samband i komplex information eller miljö. Krav för tjänsten Gymnasial utbildning inom el / automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande Lödcertifikat Gymnasial utbildning inom el / automation i kombination med arbetslivserfarenhet Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (måndag till fredag, 07.00 – 15.30 med möjlighet till flex) Ort: Örnsköldsvik Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och [email protected]. Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

20 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Resurssamordnare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Hos oss får du möjligheten att göra andra beredda för kriser och krig. Som resurssamordnare spelar du en nyckelroll inom skolverksamheten. Du kommer att stödja chefer och kollegor i planeringen hållbara scheman och verksamhetens behov. Du är med och utvecklar arbetssätt och rutiner som bidrar till verksamhetens mål. I rollen är det viktigt att du kontinuerligt framför förbättringsförslag och ser utvecklingsmöjligheter. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som resurssamordnare kommer du planera schemaläggning på kort respektive lång sikt och du kommer schemalägga skolverksamhetens breda utbildnings- och kursutbud. Du kommer vara en del av teamet på enheten för Utbildningsstöd och ditt uppdrag kommer också innebära att driva planeringsarbete och tjänstefördelning i samverkan med utbildningschefer. Du kommer att följa upp resursanvändning, samordna och kommunicera planering och schemaläggning med skolledning, lärare och annan personal. Du kommer också ha systemansvar för det IT-baserade schemaläggningsverktyget. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Avslutad gymnasieutbildning - God datorvana (Officepaket)  Det är meriterande om du har: - Aktuell erfarenhet av komplex resursplanering och administration - Erfarenhet av schemaläggning i TimeEdit - Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsprocesser - Kunskaper om MSBs verksamhet  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. För att lyckas och trivas i rollen är det av stor vikt att du är serviceinriktad, analytisk och lösningsfokuserad. Tillsammans med andra arbetar du strukturerat för att nå uppsatta mål. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor i anställningen förekommer. Om oss På Enheten för utbildningsstöd samlar vi kompetens och kunskap kopplat till resurssamordning, planering och administration och tillsammans med dina kollegor stödjer ni hela skolverksamheten. På enheten är vi 14 medarbetare och vi finns i Sandö, Revinge och Stockholm.  Vi erbjuder dig en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Petra Trottestam. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Frölén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 9 juni 2024.

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Specialistsjuksköterska sökes till Barnklinik/Barnonkologin

UPPDRAG & PERIOD Health Connect erbjuder Välbetalda uppdrag med schyssta, förmånliga villkor! Vi söker just nu Specialistsjuksköterska för uppdrag inom slutenvård. Tidsperiod: Omgående - 2024-08-31 med möjlighet till förlängning. Omfattning: Heltid Sedvanliga arbetsuppgifter för specialistsjuksköterska på barnklinik och barnonkologin. KVALIFIKATIONER Specialistsjuksköterska Barn, IVA, DSK med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder Lön (70 000+ SEK/mån) beroende på din kompetens Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

19 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Montörer inom El & Automation / Junior elektriker till Örnsköldsvik

Har du erfarenhet inom el och automation? Vill du vara med på en tillväxtresa där kunden är i fokus? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag! OBS! Vi arbetar löpande med urvalet så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om rollen I rollen som montör kommer du att arbeta med elektronik med inriktning på kretskorttillverkning och / eller automation och montage av komponenter i elskåp. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta mot deadlines och gemensamma mål för att bibehålla god kvalitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: Personligt ansvar Arbeta mot deadlines och gemensamma mål tillsammans med dina kollegor Kretskorttillverkning och / eller montage av komponenter i elskåp Din profil Vi söker dig som har gymnasial utbildning inom el / automation alternativt några års arbetslivserfarenhet inom motsvarande område och som vill ta nästa steg i din karriär. Det är meriterande om du har gymnasial utbildning i kombination med några års arbetslivserfarenhet men det är inget krav. Som person gillar du att arbeta enligt en tydlig process, ta ansvar för dina arbetsuppgifter, organiserar och planerar ditt arbete väl och slutför det som påbörjats. Vi ser gärna att du genom ett prestigelöst sätt anpassar och tillsammans med dina kollegor hittar lösningar och driver arbetet mot det gemensamma målet framåt. Vi tror också du gillar att se logik och samband i komplex information eller miljö. Krav för tjänsten Gymnasial utbildning inom el / automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande Lödcertifikat Gymnasial utbildning inom el / automation i kombination med arbetslivserfarenhet Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (måndag till fredag, 07.00 – 15.30 med möjlighet till flex) Ort: Örnsköldsvik Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och [email protected]. Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024