Affärsverken Karlskrona AB jobb

Lediga jobb hos Affärsverken Karlskrona AB

Affärsverken söker Servicetekniker

Affärsverken har ett tydligt uppdrag, att skapa förutsättningar för ett hållbart och tryggt Karlskrona. Genom cirkulära tjänster, förnybar energi och smarta nät tar vi hand om våra resurser för framtida generationer. Vi har ett stort hälsofokus på företaget för att skapa ett hållbart arbetsliv och en god gemenskap. Vi står aldrig still i vår strävan att skapa balans tillsammans. Vår infraavdelning Tillsammans på vår Infraavdelning bidrar vi till en ljus framtid för Karlskrona. Vi genomför interna och externa projekt med målbild hög kvalité i arbetet samt hållbarhet för vår planet som ger oss en ökad livskvalitet. På Infra jobbar vi dels som en intern entreprenör gentemot våra affärsområden, men även externt gentemot kunder som är i behov av våra tjänster. Som exempel förnyar, utvecklar och framtidsäkrar vi vårt fjärrvärmenät, elnät och stadsnät. Detta skapar en varierande och stimulerande arbetsdag där vi arbetar tvärfunktionellt över våra produktområden. Ett viktigt och givande uppdrag för ett hållbart samhälle. Affärsverken är en arbetsplats som vill verka för ett långt och friskt liv och investerar i hållbar hälsa. Just nu fokuserar vi än mer på vår gemensamma säkerhetskultur. I vårt systematiska arbetsmiljöarbete arbetar vi mot devisen ”lika hel och ren in som ut från arbetsdagen”. I rollen som Servicetekniker Som Servicetekniker på Affärsverken är du en del av ett team som utför underhåll, byggnation och mekaniska verkstadsarbeten inom Affärsverkens verksamhetsområden och fastigheter. Det innebär ett brett arbete med varierande arbetsuppgifter. Kunskap inom fastighetsskötsel, snickeri, svets, mekanik, mindre renoveringar och intresse för styr- och regler är meriterande. Inriktning på denna roll är skötsel av öppna ytor utomhus, där arbete med röjsåg, motorsåg och allmän yttre skötsel upptar stor del av arbetsuppgifterna. Moment som kan förekomma i rollen: - Fastighetsskötsel - Gräsklippning - Röjsågskörning - Motorsågskörning - Mindre renoveringar, måleri, plåt och snickeriarbeten - Ventilationsunderhåll - Ventilmotionering, anborrning och revisionsarbete inom värme - Mekaniska arbeten - Svetsarbeten - Underhåll av passage och låssystem - Skötsel av öppna ytor Erfarenhet och kunskaper För tjänsten krävs: - B-körkort - Datorvana och digitala arbetssätt. Meriterande: - ESA - Röjsågsutbildning - Motorsågsutbildning - Lift och Fallskydd - Heta arbeten - APV 1.1 1.2 1.3 Personliga kompetenser För denna roll värdesätter vi extra att du är: Lösningsorienterad: Förmåga att självständigt kunna filtrera, prioritera och lösa uppkomna händelser. Du utför dina uppdrag med hög service och kundfokus. Analytisk: Analysera och se långsiktigt hållbara lösningar. Lösningar som förbättrar och utvecklar för såväl verksamhet som kund. Relationsskapande och samarbetsorienterad: Ta initiativ i din expertis och hålla en nära dialog med teamen runt dig för att följa plan mot gemensamma mål. Övrigt Vi använder kompetensbaserad rekrytering för en fördomsfri rekrytering utan diskriminering. Det sker med såväl omtanke om människan som med fokus på affärsmässighet och vem som är bäst lämpad för rollen. Jag berättar gärna mer om tjänsten Simon Kristiansson, Projektchef Infra 0733-615702, [email protected] Facklig företrädare Jens Jönsson, Seko Klubb Affärsverken 0768-131772, [email protected] Dnr 2024/154 2.7.1

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Affärsverken söker Ekonomiadministratör och stöd för Diariefunktionen

Affärsverken har ett tydligt uppdrag, att skapa förutsättningar för ett hållbart och tryggt Karlskrona. Genom cirkulära tjänster, förnybar energi och smarta nät tar vi hand om våra resurser för framtida generationer. Med skärgårdstrafik möjliggör vi enklare dagar i staden vid havet. I över 100 år har vi varit drivande i att utveckla Karlskronas infrastruktur. Vi står aldrig still i vår strävan att skapa balans tillsammans. Rollen som Ekonomiadministratör och stöd för Diariefunktionen Du kommer vara en del av vår duktiga Ekonomi/Diarie-avdelning där vårt uppdrag är att på ett effektivt och tillförlitligt sätt stödja koncernens övergripande mål genom att leverera, informera och driva utveckling. Arbetsuppgifterna består bland annat av löpande redovisning och avstämningar, betalningar, fakturering och stötta med uppgifter i bokslutet. Du kommer även stötta och vara backup åt vår Diariefunktion. Några ansvarsområden i rollen: - Huvudansvarig för en del manuell fakturering - Huvudansvarig för löpande redovisning av vår båttrafik - Löpande generell redovisning åt alla bolag - Stötta och vara backup åt vår diariefunktion - Stötta och vara backup med vår hantering av leverantörsfakturor, inkluderar hantering av köer och betalningar - Kontroll av inbetalningar Erfarenhet och kunskaper För tjänsten ser vi krav på: - Erfarenhet av ekonomiadministration för sina ansvarsområden. Meriterande för tjänsten är: - Kunskap och vilja för att utveckla ekonomiska processer - Erfarenhet av att ha arbetat med eller i företag med diariefunktion - Erfarenhet av att arbeta i Visma Control, Visma DC, EDP Future - Goda kunskaper i Excel - Erfarenhet av att jobba i ett kommunalt ägt bolag Personliga kompetenser Vi värdesätter att du är: Analytisk - analyserar och tar fram väl underbyggda lösningsförslag med ett långsiktigt perspektiv mot våra mål. Ser logik och samband i komplex information. Samarbetsorienterad - är serviceinriktad och prestigelös i arbetet med att effektivisera och skapa bästa värdet för teamet och våra kollegor för att nå gemensamma mål. Trygg - genom din kompetens har du hög integritet, är lojal mot teamet och företaget genom att ta ansvar för framarbetat material. Arbetstid, omfattning och lön Tillsvidare, heltid, månadslön enlig överenskommelse. Sista ansökningsdatum 2024-04-30, urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdatum. Jag berättar gärna mer om tjänsten Peter Eriksson, Redovisningschef 0708–783054, [email protected] Facklig företrädare Veronica Lekander, Vision 0455-78314, [email protected] Dnr 2024/143 2.7.1

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Affärsverken söker Controller

Affärsverken har ett tydligt uppdrag, att skapa förutsättningar för ett hållbart och tryggt Karlskrona. Genom cirkulära tjänster, förnybar energi och smarta nät tar vi hand om våra resurser för framtida generationer. Vi har ett stort hälsofokus på företaget för att skapa ett hållbart arbetsliv och en god gemenskap. Vi står aldrig still i vår strävan att skapa balans tillsammans. I rollen som Controller Du kommer att vara centralt placerad och arbeta nära övriga inom ekonomifunktionen. Där tar vi tillsammans ansvar för de ekonomiska processerna i koncernen och säkerställer kvalitet och resultat. Verksamheten drivs av ständig förändring och du är flexibel och lösningsorienterad även om förutsättningarna snabbt förändras. Vi sätter upp mål och skapar förutsättningar för utveckling med delleveranser i kontinuerlig dialog med verksamhetsområdena. I tjänsten ingår att du aktivt deltar i det löpande arbetet med eget ansvar för både löpande processer och bokslutsarbete. Att utveckla och förbättra ekonomiprocesserna är en viktig del vilket kräver god förståelse och kunskap i de olika områdenas verksamhet och affär.      Exempel på ansvarsområden som Controller:  delta i specifika löpande delar av boksluts- och löneprocessen genomföra finansiella analyser och kontroller utveckla och anpassa systemstödet i samarbete med systemleverantören driva eller delta i projekt som ekonomisk expert arbeta med datadriven analys och stora informationsmängder driva budgetarbetet och vara ett stöd för verksamheten i den processen Personliga egenskaper Du är van att arbeta självständigt och i team med stort eget ansvar för genomförandet mot de gemensamma målen. Du har hög integritet, är lojal och van att ta ansvar för framarbetat material. Som person är du självgående, noggrann och analytisk och lämnar inget åt slumpen. Du är serviceinriktad, engagerad och har förmågan att samarbeta och arbeta effektivt med kollegor och team. Erfarenhet och kunskaper Vi söker dig som har en utbildning i ekonomi från högskola, med inriktning på redovisning. Har du erfarenhet av verksamheter inom energiområdet eller annan motsvarande branscherfarenhet är det en merit. - B-körkort - Mycket god kunskap i Excel  - Gärna erfarenhet av datadriven analys (meriterande) Övrigt Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering för en för fördomsfri tillsättning utan diskriminering. Det sker med såväl omtanke för dig som kandidat som med fokus på affärsmässighet för den som är bäst lämpad för rollen. Arbetstid och lön Tillsvidare, heltid, månadslön efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum Urval sker löpande och så även statusuppdatering till dig som sökande. Jag berättar gärna mer om tjänsten Anders Persson, Ekonomichef 0708–783302 [email protected] Facklig företrädare Veronica Lekander, Vision 0455-783 14  [email protected] Dnr 2024/132 2.7.1

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Affärsverken söker Renhållningsarbetare (sommarvikariat 2024)

Affärsverken har ett tydligt uppdrag, att skapa förutsättningar för ett hållbart och tryggt Karlskrona. Genom cirkulära tjänster, förnybar energi och smarta nät tar vi hand om våra resurser för framtida generationer. Med skärgårdstrafik möjliggör vi enklare dagar i staden vid havet. I över 100 år har vi varit drivande i att utveckla Karlskronas infrastruktur. Vi står aldrig still i vår strävan att skapa balans tillsammans. Vi söker nu flera semestervikarier för sommaren 2024. För tjänsterna krävs C-körkort. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara avfallshämtning, lift-/lvxkörning, sophämtning, hämtning av återvinningsmaterial mm. Kompetens och erfarenhet Krav för tjänsten: Vi söker dig som har någon vana från transportbranschen såsom körning med olika typer av containerbilar och renhållningsfordon. Inför sommaren söker vi ett antal chaufförer med C-behörighet samt godkänd YKB-utbildning. Yrkeskompetensbevis YKB, tung lastbil Förarkort för digital färdskrivare Meriterande för tjänsten: CE, hjullastare Personliga kompetenser Som person ser vi att du: - Är självgående. - Är lösningsorienterad . - Tar egna beslut då jobbet innebär en hel del självständigt arbete. - Har omtanke för miljö och helhet är centralt i arbetet. - är driven samt lyhörd och tillgänglig för våra kunders behov. Det är också viktigt för oss att du förespråkar öppenhet och hjälpsamhet i ditt arbete såväl mot kollegor som mot kund. Arbetstid och omfattning Dagtid, heltid under 10-12 veckor. Sista ansökningsdatum 2023-05-31, urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdatum. Vi berättar gärna mer om tjänsten Peter Törnström, Driftchef [email protected] Fredrik Jacobsen, Operativ chef [email protected] Facklig representant Christian Johansson [email protected] Dnr 2024/122 2.7.1

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024