Lediga jobb i Karlskrona

Hitta lediga i Karlskrona. Vår jobbsida erbjuder aktuella lediga jobb, inklusive heltids- och deltidspositioner i en mängd olika branscher. Hitta ditt drömjobb i Karlskrona idag!

Logistikchef
Unik Resurs i Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Företagspresentation Vill du vara med och forma framtidens logistiklösningar i en bransch i snabb förändring? Point Logistik söker en strategiskt och operativt stark logistikchef som med närvaro, engagemang och framtidsfokus vill leda verksamheten in i nästa fas. Point Logistik är en ledande aktör inom last-mile-distribution med ett starkt regionalt fotavtryck i södra Sverige. Som helägt dotterbolag till mediekoncernen Gota Media har vi ett tydligt uppdrag – att varje morgon leverera en bättre start på dagen. Genom vårt väletablerade nätverk distribuerar vi tidningar, post och paket till hushåll i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vi befinner oss mitt i en transformation från traditionell tidningsdistribution till ett modernt logistikföretag. Här får du vara med på en spännande resa, där innovation, hållbarhet och kundvärde står i fokus. Vår kultur präglas av samarbete, tillit, transparens och en vilja att ständigt utvecklas. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som logistikchef på Point Logistik får du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla vår logistikfunktion i en verksamhet där transformationen är i full gång. Rollen spänner över både strategiskt och operativt arbete och innebär ett nära samarbete med VD, ledningsgruppen och övriga stödfunktioner. Du leder en avdelning med cirka 13 medarbetare som är specialister inom områden som distriktsplanering, produktion, fordon och transport. Ditt ansvar omfattar både den långsiktiga strategiska utvecklingen och den kortsiktiga operativa planeringen – allt med syfte att skapa en effektiv, hållbar och konkurrenskraftig logistikverksamhet. Du förväntas bygga starka relationer och framgångsrika samarbete med både medarbetare och partners. Med ett coachande och utvecklande ledarskap skapar du engagemang och framtidstro i en bransch i förändring. Utöver detta inkluderar rollen ansvarsområden som: - Leda och utveckla medarbetare och stödfunktioner inom logistik - Ansvara för produktions- och transportplanering, fordon, fastigheter, IT- och telefoni - Säkerställa kvalitet, kostnadskontroll och följsamhet till avtal och KPI:er - Delta i och driva interna utvecklingsprojekt och externa samarbeten - Arbeta nära VD och ledningsgrupp och omsätta strategi till praktisk verklighet Du förväntas vara närvarande på olika orter (Borås, Kalmar, Karlskrona, och Kristianstad) i verksamheten regelbundet. Din profil Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativ närvaro. Du har en naturlig fallenhet för att skapa struktur, engagera dina medarbetare och driva förändring med fokus på resultat. Ditt ledarskap präglas av lyhördhet, tydlighet och en stark vilja att utveckla både människor och verksamhet. Du har lätt för att skapa förtroende, bygga relationer och är duktig på att kommunicera – både internt och externt. Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och trivs i en roll där det händer mycket. Du har en god analytisk förmåga, är strukturerad i ditt arbetssätt och har förmåga att se helheten utan att tappa detaljerna. Du motiveras av att arbeta i en miljö där din insats gör skillnad – både på kort och lång sikt. Vi ser att du har: - Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom logistik, ekonomi, inköp eller fastighetsförvaltning - Flerårig erfarenhet av personalledning, budgetansvar och avtalshantering - Flytande svenska i tal och skrift samt B-körkort - Meriterande är erfarenhet från logistikintensiv verksamhet samt kunskap om arbetsmiljö- och miljölagstiftning Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Marie Johansson på [email protected] Johanna Hermansson på [email protected] Ola Johansson på Ola [email protected] Under semestertider kan det ta längre tid innan vi kan besvara dina frågor. Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

Igår
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Självständig superkock med oslagbart driv? Vi måste snacka!
NR drift AB
Kockar och kallskänkor

På Restaurang Seaside serverar vi måndag-fredag omkring 110 fantastiska lunchgäster. Vi tillhandahåller även catering i olika former och format. Efter sommaren står vi inför en förändring i det koncept vi idag erbjuder under lunchen, där vår strävan är att ta Seaside till nästa nivå. Nu söker vi en driven, självgående och framförallt glad kock till vår restaurang. Är du en lagspelare som älskar att laga mat? Uppskattar du dessutom att ha kul på jobbet och vill vara en del av vår resa? Tveka inte att söka!  Kort om tjänsten För rätt person finns här stora möjligheter till utveckling! Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och gillar att jobba med råvaror som gör en meny lockande. En glad personlighet med ett stänk entreprenörskap passar som hollandaise på sparrisen för detta jobb. Vad säger kollegorna om Nordrest ”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Vem är då vår nya drömkollega? Du är en glad filur med erfarenhet av kock- och serviceyrket som är van vid att skapa bra relationer och kontakter med gäster. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och respektfull mot din omgivning. Vi vill att du har: 3-årig gymnasial kockutbildning eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Tidigare arbetslivserfarenhet som kock Erfarenhet av menyplanering och varubeställning Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både miljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Omfattning: 100% Tillträde: 04-08-2025 Lön: Enligt överenskommelse

Igår
Sista ansökan:
6 december 2025
Enhetschef till särskilt boende
Karlskrona kommun
Chefer inom äldreomsorg

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen på Särskilt boende. Din placering kommer för närvarande att vara Fridlevstads omvårdnadsboende samt ansvarig för Boendestöd. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du arbetar nära din avdelningschef och övriga enhetschefer med kontinuerligt utvecklings-, uppföljnings- och utvärderingsarbete. Tillsammans med enhetschefskollegor har ni ett gemensamt ansvar för helheten. I rollen arbetar du verksamhetsnära, är första linjens chef och har det operativa ansvaret för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö samt verkställighet av beslutade insatser. Genom att ta tillvara på medarbetarnas kompetens ska du leda, organisera, samordna och utveckla verksamheten. Kvalitetsarbete och förbättringsarbete är en viktig del av uppdraget och genom ditt ledarskap skapar du delaktighet hos medarbetarna utifrån ett målinriktat arbetssätt. I arbetet ingår även att vara enhetschef i beredskap. Vi erbjuder dig ett dynamiskt och händelserikt arbete där du dagligen kommer att få utmana dig själv och vara del av en lärande organisation. Som chef i Karlskrona kommun har du förmånen att få genomföra vårt ledarutvecklingsprogram. Vi vill med programmet ge våra chefer de bästa förutsättningarna för att göra ett bra jobb och utvecklas i sin roll. Vi strävar mot att kommunens chefer ska ha ett ledarskap präglat av tillit och samskapande, där medarbetare och chefer tillsammans utvecklar en miljö där vi vill medverka till varandras framgång. Vår värdegrund är ramen för vår verksamhet. KVALIFIKATIONER Relevant akademisk examen eller annan utbildning i kombination med erfarenhet - som arbetsgivaren anser likvärdiga. Körkort för bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Dokumenterad erfarenhet av arbete som ledare eller chef med ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete, förändringsarbete, gruppdynamik och konflikthantering. Arbetat inom offentlig verksamhet samt erfarenhet att arbeta under lagrum såsom hälso- och sjukvårdslagen samt socialtjänstlagen. Vi söker en problemlösare som kan analysera situationer, identifiera lösningar och utveckla effektiva, genomförbara strategier för att övervinna utmaningar. Du kan analysera situationer för att identifiera förbättringsområden och utveckla effektiva lösningar som främjar förändring. Du god förmåga att kommunicera idéer och engagera andra i förändringsprocesser. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. Vi söker dig som har stark självkännedom som är medveten om dina styrkor och svagheter. Du har förmåga att anpassa ditt beteende utifrån insikter och erfarenheter och har en vilja att ständigt förbättras. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; Registerutdrag för arbete på HVB-hem och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor.  Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se)

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
Lokalvårdare sommarjobb Karlskrona

FSG AB är ett lokalt serviceföretag i Blekinge. Vi söker nu sommarvikarie inom lokalvård till vår verksamhet i Karlskrona med omnejd. Arbetstiden variera under perioden (ca 60-75%). Dagtid/kväll och helgarbete förekommer vissa veckor. Den vi söker tycker om städning, är självständig, noggrann och sätter kunden i fokus. Erfarenhet av lokalvård är meriterande. Svenska språket behöver vara så pass god att instruktioner och säkerhetsföreskrifter förstås, samt att du kan kommunicera på svenska med såväl arbetskamrater som kunder. Tjänsten förutsätter körkort och tillgång till egen bil. Är du den vi söker? Tjänsten tillsätts löpande så välkommen med din ansökan (CV & personligt brev) som du märker "Karlskrona". Tillträde sker enligt överenskommelse (Ansökningar som ej är kompletta kommer inte att tas i beaktande)

Igår
Sista ansökan:
10 juli 2025
Almia söker kirurgisjuksköterska till Karlskrona
Almia AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som kirurgsjuksköterska hos Almia får du möjlighet att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom kirurgisk vård. Du kommer att assistera under operationer, förbereda patienter och samarbeta med operationslag. Arbetsmiljön är dynamisk och varierar beroende på kund och operationsavdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och din utveckling hos Almia. Finner du tjänsten som Kirurgisjuksköterska till Karlskrona intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

Igår
Sista ansökan:
14 juli 2025
Företagsläkare
Feelgood Svenska AB
Specialistläkare

Vi Växer o söker nu en Läkare till vårt team i Karlskrona/Ronneby. Vi arbetar gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö, hälsoutveckling, rehabilitering och sjukvård. Vi finns där våra kunder finns – därför kan du arbeta både på vår enhet, ute hos våra kunder och, emellanåt, på våra enheter i närområdet. Vi levererar tjänster bland annat inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling och rehabilitering. Som företagsläkare hos oss har du möjligheten till tätt samarbete med arbetsgivaren vilket ger en möjlighet till påverkan av patientens arbetsmiljö över tid. Du ger stöd till företagsledningar, enskilda chefer, personalavdelningar och anställda i frågor som rör hälsa och arbete, rehabilitering och sjukvård. Du arbetar främjande, förebyggande och efterhjälpande utifrån identifierade behov i nära samverkan med våra kunder samt övriga yrkeskategorier på enheten. Du kommer kunna arbeta på individ-, grupp- samt organisationsnivå. Uppdragen innebär bl. a bedömning av ohälsa med efterföljande planering och åtgärder utifrån behov, rådgivning, genomförande av lagstadgade kontroller/medicinska kontroller, arbetsplatsbesök och arbetsförmågebedömningar. Du arbetar dagtid (har ingen jour, arbetar inga nätter och helger). Du kommer ha möjlighet att röra dig mellan olika miljöer: både i form av tjänstgöring på olika orter, men även i form av våra kunders många olika arbetsområden. Verksamheten präglas av en interkollegial anda och vi-känsla. Hos oss samarbetar du över yrkeskategorierna. Vi söker dig som är specialistläkare, gärna med företagsläkarutbildning eller annan specialistkompetens inom relevant område. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill gärna arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt. Du är både självständig, beslutskapabel och har förmåga att skapa goda relationer då arbetet innebär mycket interaktion med olika slags människor. Vidare är du bra på att hantera komplexa situationer, är affärsmässig, konsultativ och ha en hög etisk kompass. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

Igår
Sista ansökan:
30 september 2025
Träarbetare
PEAB Sverige AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi söker Byggservicesnickare till vår verksamhet i Karlskrona.    Träarbetare Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag och vi har många spännande och lokala byggprojekt på gång. Peab är en platt och lärande organisation och hos oss finns det stora möjligheter till personlig och lång utveckling inom företaget. Har du yrkesbevis som träarbetare och skaffat dig en bred kompetens inom alla typer av byggnationer? Hos oss arbetar du tillsammans med engagerade och skickliga kollegor.   Om tjänsten I rollen som hantverkare hos oss på Peab Byggservice kommer du att arbeta med varierande projekt, bland annat om- och tillbyggnader, reparationsarbeten, kontorsanpassningar, försäkringsskador och köksmontering samt nyproduktion i mindre skala. Du kommer vara den främsta kontakten gentemot kund och underentreprenörer och för att trivas med det tror vi att du gillar att planera och samordna dina projekt samt att ha mycket kundkontakt i ditt dagliga arbete. Det krävs att du är professionell och resultatinriktad i ditt arbete, drivs av att arbeta i lag men även kan arbeta bra på egen hand när arbetet kräver det. Vidare är du en noggrann person som skapar en jämn arbetsbörda för dig själv och dina kollegor genom att organisera ditt arbete och vara en viktig lagspelare. Du har god förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat. Att du har en hög säkerhetsmedvetenhet i ditt arbete ser vi som en självklarhet eftersom vi prioriterar en säker arbetsmiljö. Vi ser gärna att du arbetat som servicesnickare tidigare eftersom arbetet är varierat och ställer höga krav på självständighet och yrkeskunnande.   Kravprofil Det är ett krav för tjänsten att du har yrkesbevis minst 3 års erfarenhet i rollen som träarbetare förstår och behärskar svenska språket i tal och skrift har B-körkort   Kontakt Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta, Carl Landström, Platschef, [email protected] Jessica Ottosson, HR, [email protected] Annonsen kommer att ligga ute under sommaren, tyvärr har vi inte möjlighet att svara på några frågor under veckorna 28-31. Observera att vi ej tar emot CV via mejl. Vi tillämpar bakgrundskontroller.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Servicedirektör till Region Blekinge
Adecco Sweden AB
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Har du erfarenhet av att leda komplexa organisationer och vill bidra till samhällsnytta? Drivs du av att arbeta med kvalitetsförbättringar och utveckling? Är du en trygg och innovativ ledare med förmåga av att blicka framåt? Då kan du vara Region Blekinges nya Servicedirektör! Om regionservice – Region Blekinge Regionservice är motorn bakom Region Blekinges verksamheter. Med cirka 360 medarbetare inom 47 yrkeskategorier levererar vi service och stöd som gör skillnad – varje dag. Vårt uppdrag är att äga, förvalta och utveckla regionens fastigheter samt erbjuda effektiva och hållbara servicetjänster. Sedan 2025 arbetar vi i en ny processorienterad organisation och står inför en spännande förändringsresa. Vi driver flera strategiska projekt, bland annat utveckling av fastighetsbeståndet, nytt centrallager, måltidslösning och logistiklösningar. Ett prioriterat arbete är programmet Nya Sjukhusområdet i Karlskrona. Vårt arbete är viktigt för både vardagens vård och regionens beredskap i kris och krig. Regionservice har en tydlig strategisk plan mot 2030 med fem fokusområden: • En sammanhållen och kundnära service • Säkra och hållbara leveranser • Hållbar chefsförsörjning • Rätt kompetens på plats • Minskad klimatpåverkan Om jobbet Som servicedirektör är du områdesansvarig för regionservice och rapporterar direkt till regiondirektören. Du ingår i regiondirektörens ledningsgrupp och arbetar nära den politiska ledningen. I rollen har du ett övergripande ansvar för att leda, samordna, utveckla och följa upp regionservices arbete, utifrån ett regionövergripande perspektiv. Du skapar goda förutsättningar för en stabil och effektiv serviceleverans och leder arbetet med att omsätta strategiska beslut i konkreta resultat. Du har ett särskilt fokus på helhetsperspektiv, samverkan och verksamhetsutveckling. Regionservice är organiserat i flera enheter med flertalet avdelningar. Du leder genom andra chefer och ansvarar för att skapa engagemang, tydlighet och riktning i hela organisationen. Om dig Vi söker dig med relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens. Du har flerårig erfarenhet från ledande befattning i en större och komplex organisation och är van vid att leda andra chefer. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda strategisk planering, förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta nära politisk ledning och har mediavana samt erfarenhet av arbete med logistiska flöden. Som ledare är du modig, framåtsträvande och har en god pedagogisk förmåga att leda komplexa sammanhang. Du är empatisk och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer, skapar delaktighet och tillit, och har ett starkt fokus på helheten och gemensamma mål. Du kommunicerar tydligt och strukturerat och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För din kännedom Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade, vilket innebär att du kan behöva genomgå säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Karlskrona. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Läs mer om Region Blekinge på https://www.regionblekinge.se Ansökan I denna rekrytering samarbetar Region Blekinge med Adecco. Vi annonserar tjänsten nu under sommaren, men själva rekryteringsprocessen startar i augusti. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan nu – vi återkopplar när processen är i gång efter sommarledigheten. Sista ansökningsdatum är dock 2025-08-10. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Carina Falck på [email protected] eller telefon 0736-847245. ( Ej tillgänglig 28/7-10/8) Frågor om tjänsten Kontakta: Linda Hultén Ställföreträdande Region Direktör E-post: [email protected] Telefon: Växel 0455-73 10 10 Fackliga kontaktpersoner: Når du via Regionens växel 0455-73 10 00 eller via mail. Kommunal – Andreas Ludvigsson [email protected] SACO- Anna Temecka [email protected] Vision- Mia Albertsson [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Restaurangbiträde
Lee Baguette & Sushi AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker nu ett restaurangbiträde. Som restaurangbiträde arbetar du arbetsuppgifter som innefattar disk, städning och enklare portionering, Kassahantering, order mottagning, serverar, städar, förbereder olika maträtter, skära kött. För att arbeta med restaurangbiträde krävs ingen tidigare erfarenhet men vi ser gärna att du: - Vill arbeta med service och har en god känsla för kundrelationer. - Har lätt för att samarbeta med andra människor. - Är noggrann och ordningsam. - Engagerad i ditt arbete och har bra stresstålighet. Välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Testutvecklare Webb- och apputveckling till Karlskrona
Försäkringskassan
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Vi fortsätter att växa och behöver dig för att vi tillsammans ska bli ännu bättre! Vi har nu många spännande uppdrag i gång där vi ständigt utvecklar ny teknik och vårt arbetssätt. Vi söker nu två testutvecklare till området som ansvarar för att utveckla och förvalta Försäkringskassans självbetjäningstjänster för privatpersoner och arbetsgivare. En av tjänsterna riktar sig specifikt till dig som vill vara med och vidareutveckla samt säkerställa kvaliteten på Försäkringskassans designsystem. Designsystemet används av runt 80 agila utvecklingsteam inom Försäkringskassan samt andra myndigheter. Du kommer vara med och skapa rätt förutsättningar i det fortsatta arbetet framåt. Testutveckling, testautomation, kvalitetssäkring Vi jobbar uteslutande i agila team med stort fokus på eget ansvar och vilja att ständigt förbättra vår verksamhet och servicen till Försäkringskassans kunder. En god användarupplevelse är en viktig del av arbetet. Vi erbjuder en modern arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas på både djup och bredd där vi lägger fokus på kompetensutveckling, fysiskt och psykiskt välmående samt leverans av värde. Arbetsuppgifter Som testutvecklare skriver du testkod och driver frågor kring testnivåer, genomför regelbundna körningar av testsviter, GUI-tester, prestandatester etc. Du förväntas driva testautomationsfrågor inom teamet och tvärgående mellan team tillsammans med andra testutvecklare. Ditt huvudsakliga kompetensområde är testutveckling med fokus på kvalitetssäkring där du är med i hela kedjan av analys, design, implementation, test och förvaltning.  Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.  Vi söker dig som • har högskoleexamen inom IT-området eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har dokumenterad erfarenhet av testautomation • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • kan förstå och analysera komplexa frågor • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga • har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du • har erfarenhet inom kontraktstestning • har jobbat med verktyg så som Cypress, Cucumber och Locust • har erfarenhet av Git och GitHub. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett flertal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Karlskrona. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chefer: Benny Dolk, 010-118 05 22 eller Hendrik Holm, 010-112 82 55 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Mats Törngren 010- 113 44 13, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Carina Hugosson, Saco-S Magnus Eggers och Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 22 augusti. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Igår
Sista ansökan:
22 augusti 2025