VWR International AB jobb

Lediga jobb hos VWR International AB

Research Services Manager (M/F/D)

Job Description Avantor is currently looking for a driven and enthusiastic Research Services Manager to join the team in Mölndal, Gothenburg. In this diverse position you contribute to the overall business development on the one hand and lead your own department on the other. You will work with a wide range of partners, both internal and external. Do you have excellent networking skills and proven experience in People Management? Do you have a scientific background from either experience or education and are you a real people person? Then this might be a perfect fit! Interested? – Read on! This role will be a full-time and permanent position, based at our customer site, AstraZeneca, in Mölndal. Next to an attractive salary, we offer multiple benefits such as bonus, pension scheme and Health Care allowance. With this role, you get the opportunity to participate in the company development and will be able to make a big impact. Working hours Monday – Friday, flexible start time between 06:00 and 09:00 and finish time between 15:00 and 18:00 The team You are responsible for the Research Services Department, existing of 18 associates in total, of which 2 Team Leaders directly reporting into you. Your department is involved in General Lab Services, In vivo activities and Production. This team belongs to our department Lab & Production Services, supporting leading pharmaceutical companies and laboratories all over the world, in Research and Development within the Life Sciences industry. What we’re looking for Education: Master’s or PhD in a scientific related field Experience Proven people Management experience is required Experience in strategical work, related to a business vision, mission and goals Experience in a production or GMP-environment is an asset Hands-on Lab experience is not required, though a plus Knowledge or experience with Lean sigma is an advantage Preferred qualifications Strong MS Office knowledge and Data Management skills Interest in PowerBi, AI and/or Quality Management is a plus Excellent communication skills in both English and Swedish Soft skills Outgoing, very fluent in networking Strategical thinker, Teamplayer and critical mindset Customer centric, clear vision and strong collaboration skills How you will thrive and create an impact Develop and improve the business activities among the In Vivo Facilities, General Lab Services and Production Create new or improve existing processes and present your case to the customer, constantly developing our services Participate in the site Management team and contribute to the overall strategies of the business Create, maintain and update relevant documentation regarding trainings, procedures and compliance Organize and participate to meetings with internal and external partners, to review services and new opportunities Support and manage projects related to your specific business area and department Participate in HR activities, such as recruitment, training and coaching Lead and support a team of 18 associates, including Team Leaders, lab Managers, Lab Technicians etc. Support the 2 Team Leaders with their day-to-day team Management Focus on the growth of team members, supporting their long-term development within the company Ensure line managers and associates are fully trained and informed of the work tasks and legislation relevant to their positions Strategically develop the Research Services scope and support the team to implement new tasks Develop and implement ad high quality standard, in close collaboration with the Quality Manager LI-EUR

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
In Vivo Technician (M/F/D)

Vetenskaplig utbildning krävs inte för det här jobbet, du kommer att få full utbildning internt! Avantor letar för närvarande efter en motiverad In Vivo tekniker för det växande teamet i Mölndal. I den här rollen kommer du att ge direkt stöd till forskarna som arbetar i djuranläggningarna genom att samla in och beställa laboratoriematerial, fylla på laboratoriematerial, upprätthålla en ren arbetsmiljö och mycket mer! Är du intresserad av att arbeta i en internationell miljö med många kontakter där du kan leverera den högsta servicenivån till kunden? Är du kundorienterad och mycket motiverad? Då kan detta vara en möjlighet för dig! Är du intresserad? – Låt oss diskutera! Denna roll är på heltid och är en permanent position baserad hos vår kund, med placering i Mölndal. Du kommer att arbeta från måndag till fredag, med flexibla arbetstider och inget skiftarbete. Utöver en attraktiv lön erbjuder vi flera förmåner såsom bonusplan, pensionssystem och friskvårdsbidrag. Teamet Detta är ett nyskapat team som är under tillväxt. Hittills består teamet av en In Vivo Lab Manager och en In Vivo-tekniker. Tillsammans tillhör de vår avdelning Lab & Product Services, som hjälper stora läkemedelsföretag och laboratorier över hela världen med forskning och utveckling inom Life Sciences-industrin. Erfarenhet som krävs Laboratorieerfarenhet, helst inom djuranläggningar eller produktion, är önskvärd Erfarenhet av arbete inom djurrelaterade lab är meriterande Goda kunskaper i MS Office Flytande i både engelska och svenska Samarbetsvillig, en stark lagspelare och självständig Serviceminded, utåtriktad och praktiskt lagd Bekväm med att arbeta i ett djurlaboratorium Huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden Kartlägga dagliga aktiviteter för att skapa en standard för framtiden, eftersom detta är ett växande team Hantera laboratoriematerial Samla in, hantera och köpa in laboratoriekläder, t.ex. operationsrockar och rockar Fylla på förbrukningsmaterial och kemikalier och se till att allt finns tillgängligt för forskarna hela tiden Fylla på material, berikningsmaterial och foder för djur Påfyllning av gas, torris och flytande kväve Hålla arbetsområden rena, visst underhåll Bidra till att skapa, underhålla och uppdatera relevant dokumentation LI-EUR

29 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Campus Service Assistant (M/F/D)

Vetenskaplig utbildning krävs inte för det här jobbet, du kommer att få full utbildning internt! Avantor letar för närvarande efter en motiverad Campus Service Assistant till det expanderande teamet i Mölndal. I denna mångsidiga och helt nya roll kommer du att ge operativt stöd till laboratorierna genom att till exempel fylla på inkubatorer, fylla på labbmaterial som hanterar avfall och mycket mer. Är du kundorienterad och mycket motiverad? Letar du efter en ny professionell utmaning i en internationell miljö och har du ett allmänt intresse för vetenskap? Då kan detta vara en möjlighet för dig! Är du intresserad? - Låt oss prata om det! Denna roll är en heltids- och permanent position baserad på vår kundanläggning i Mölndal. Du kommer att arbeta från måndag till fredag, med flexibla arbetstider och inga skift. Förutom en attraktiv lön erbjuder vi flera förmåner såsom bonusplan, pensionssystem och friskvårdsbidrag. Eftersom detta är en helt ny tjänst erbjuder denna roll mycket frihet och möjligheten att direkt bidra till företagets tillväxt. Teamet Campus Service Assistant kommer att arbeta i ett nyskapat team på 3 personer, inklusive en Campus Service Lead och en Campus Service Coordinator. Denna grupp kommer att arbeta på en kundanläggning i Mölndal, där flera mindre vetenskapliga / läkemedelsföretag finns och gör det möjligt för medarbetarna att etablera ett stort nätverk inom branschen. Teamet tillhör vår avdelning Lab & Product Services, som stödjer stora läkemedelsföretag och laboratorier över hela världen, inom forskning och utveckling inom Life Sciences-industrin. Erfarenhet som krävs Första erfarenhet av ett laboratorium (miljö) är önskvärt Goda kunskaper i Microsoft Office Gärna flytande i både engelska och svenska Serviceminded, självständig och en bra lagspelare Organiserad, flexibel och respekterar säkerhetsregler Huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden Hantera inkommande och utgående logistik Påfyllning av inkubatorer Leverera labbmaterial som vatten, media, sterila varor, skyddsrockar etc. till rätt labb Underhålla och rengöra labbmaterial, t.ex. vattenbad Fyll på förbrukningsmaterial, kemikalier och lösningsmedel och se till att allt material finns tillgängligt hela tiden Hantera avfall så att den negativa miljöpåverkan blir så liten som möjligt Ansluta gastuber och flytande kväve Hjälpa till att skapa och uppdatera arbetsrutiner LI-EUR

13 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Research Technician Chemistry (M/F/D)

Avantor is currently looking for a hands-on Research Technician Chemistry to join the team in Mölndal, Gothenburg. This Research Technician supports scientists active within Early Chemistry Development and has a diverse package of responsibilities, such as checking lab equipment, supporting in large scale chemical production and much more. Are you a people-person with a lot of energy and drive? Are you looking for a new professional challenge in an international environment and do you have a Chemistry background? Then this might be the opportunity for you! Interested? – Let’s talk! This role is a full-time and permanent position, based at our customer site, AstraZeneca, in Mölndal. You’ll work from Monday to Friday, with flexible working hours and no shifts. Next to an attractive salary, we offer multiple benefits such as bonus, pension scheme and Health Care allowance. You get the opportunity to work in an international, innovative environment, in a role that allows you to establish a solid network within the industry. The team This research Technician Chemistry is part of a team that counts 50-60 associates in total, divided in 3 different groups. The team belongs to our department Lab & Product Services, which supports big pharmaceutical companies and laboratories all over the world, in Research and Development within the Life Sciences industry. What we’re looking for Education: Bachelor’s or master’s degree in chemistry or related Experience: Lab experience is required, this can also be from internships Strong knowledge of MS Office; any other knowledge/interest related to data management or programming is an advantage Strong communication skills in English; Swedish is a plus Who you are Social, easy going and service minded Hands-on, hardworking and motivated Attention to detail, organized and analytical How you will thrive and create an impact Prepare chemicals for small scale production Support the customer and Scientists in upscaling the production level of chemicals Conduct quality check of instruments and maintain lab equipment, making sure everything is up and running Contribute to the commissioning of equipment as part of a formal project team to ensure operational suitability Support the order of materials and consumables and follow-up on deliveries Maintain the lab in order to keep a high-quality standard and to maintain safety Support the chemistry team and Lab Technicians with diverse tasks, depending on needs Support visits of external suppliers, training and demo’s of products and equipment Secure safe operating procedures for handling of highly toxic or hazardous materials LI-EUR

6 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024