Lediga jobb i Mölndal

Utforska våra lediga jobb i Mölndal och anslut till framgångsrika företag i denna blomstrande stad. Hitta din nästa drömposition idag och spännande karriärmöjligheter

Montör bygghiss
Barona Teknik & Installation AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

VI SÖKER EN MONTÖR FÖR ATT STÄRKA VÅRT TEAM För att fortsätta växa och utvecklas söker vi för vår kund nya engagerade medarbetare. Vi letar efter personer som brinner för sitt arbete och som vill vara med och bidra till samma höga engagemang som teamet redan visar varje dag. Målsättningen för vår kund är att under de kommande åren fortsätta utveckla sin personal, bygga ett starkt team och skapa ett arbetsklimat som främjar effektivitet, god arbetsmiljö och leverans av produkter med högsta kvalitet. Kunden är verksam i flera städer runt om i Sverige. Vi erbjuder ett stimulerande arbetsklimat där vi satsar på våra medarbetare och ger möjlighet till utbildning och utveckling inom respektive område. Du kommer att arbeta tillsammans med ett ungt och motiverat team som strävar efter att bli bättre varje vecka.   Arbetsuppgifter som Montör Som montör hos vår kund ingår du i ett sammansvetsat team bestående av depåchef, projektledare, arbetsledare, montörer och servicetekniker. Dina arbetsuppgifter innefattar montering, demontering och förflyttning av maskiner kopplade till projekt runt om i västra Sverige. Du arbetar både internt med att förbättra interna processer och externt med kunder ute på projekten. Det kräver god kommunikationsförmåga, servicekänsla och ett starkt driv att leverera kvalitet och utveckling. Arbetet är varierande och du ställs inför nya utmaningar varje dag. Du behöver vara lösningsorienterad och kunna hantera flera uppgifter samtidigt.   Arbetsuppgifterna kan delas in i tre huvudområden: Montage av maskiner såsom bygghissar och fasadklättrare – ofta på hög höjd, vilket kräver god fysik och höjdtålighet. Förebyggande arbete på servicedepån – planering och förberedelse av montage tillsammans med projektledare/arbetsledare för att säkerställa korrekt installation och hög kvalitet. Kundkontakt ute på arbetsplatserna – där du får visa din kompetens och förmåga att hantera utmaningar och möjligheter i projekten.   Kvalifikationer Vi söker dig som har ett intresse för maskiner och antingen en relevant yrkesutbildning eller erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du är positiv, driven och har förmågan att hantera stressiga situationer. Du är en problemlösare som gillar att ta ansvar och se till att uppgifter blir slutförda. Du har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Meriterande är erfarenhet av klätterplattformar, bygghissar eller liftar, samt tidigare arbete med montage eller felsökning av dessa typer av maskiner.   Krav för tjänsten B-körkort Svenska och engelska i tal och skrift   Meriterande Erfarenhet av liknande maskiner Tidigare erfarenhet av monteringsarbete Erfarenhet från byggbranschen   Jobbtyp: Heltid Lön: Fast Ersättning: Övertidsersättning Förmåner: Friskvårdsbidrag Hälsokontroller Internutbildningar Arbetstid: Dagtid Arbetsort: På plats Arbetstillstånd: Sverige (obligatoriskt)

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Fordonstekniker
FCB Bilcenter AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår anläggning i Lindome. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som en del av vår verkstad kommer du att arbeta med många olika bilmärken. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team på 5 personer där dina arbetsuppgifter huvudsakligen innefattar: Felsökningar Motorservice Underhåll Reparationsarbete Nyckelkompetenser/förmågor: Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. Vi ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har en vilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Embedded Software Engineer
Micropower Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Micropower Group is a leading international company headquartered in Växjö, Sweden, specializing in efficient and intelligent lithium-ion batteries, charging systems and power converters. With strong in-house expertise, we drive innovation and develop sustainable energy solutions for the electrification of industry. Micropower had a revenue of approximately SEK 1.9 billion in 2024 and employs 550 people across various departments. Our strong corporate culture is built on the core values of dedication, sincerity, presence, and responsibility – and we always strive for excellence in everything we do. At Micropower, we firmly believe in our core principles of presence and responsibility, which guide us as we progress with dedication and sincerity. These values shape our strong corporate culture and commitment to excellence in everything we do. Join our team to shape the future of industrial electrification. Embedded Software Engineer Are you a skilled software engineer with a passion for embedded systems? We’re looking for an Embedded Software Engineer to join our dynamic team and contribute to the development of our innovative products and solutions. What you'll do Develop software for Micropower’s Li-ion battery management systems. Write and manage software requirements. Develop embedded bare-metal software using C. Develop tools for supporting embedded development, usually using Python. Perform unit and integration testing. Collaborate with systems, hardware, and V&V teams, as well as technical project management. What you bring Requirements: Advanced knowledge and hands-on experience in embedded C development. A degree in Computer Science, Electrical Engineering, or a related technical field. Minimum of 3 years of experience in embedded software development for bare-metal or RTOS-based systems. Fluency in English (written and spoken) Additional experience we value: Proficiency in Python for scripting, testing, or tooling. Ability to interpret PCB schematics and board layouts. Familiarity with Functional Safety standards and practices. Understanding of Cyber Security in embedded systems. Experience with battery management systems (BMS). Practical knowledge of communication protocols such as CAN, I2C, and SPI. What we offer We offer a key role in a fast-growing, innovative company where your creativity and ideas have a real impact. As part of our team, you’ll work in a dynamic, development-driven environment with great opportunities for professional growth. At Micropower, you'll collaborate across functions, contribute to shaping the future of smart power solutions, and work with cutting-edge technology in a culture that values initiative, collaboration, and continuous learning. We also offer: A supportive and creative work culture. Opportunities for both personal and professional development. Application For more information about us, please visit www.micropower-group.com. The position is based at our office in Mölndal, Sweden, and requires a valid Swedish work permit. To apply, send your application with the subject line “Embedded Software Engineer” to [email protected] no later than July 7. We review applications on a rolling basis, so don’t wait to get in touch. We look forward to hearing from you — welcome to Micropower!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Test Engineer
Micropower Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Micropower Group is a leading international company headquartered in Växjö, Sweden, specializing in efficient and intelligent lithium-ion batteries, charging systems and power converters. With strong in-house expertise, we drive innovation and develop sustainable energy solutions for the electrification of industry. Micropower had a revenue of approximately SEK 1.9 billion in 2024 and employs 550 people across various departments. Our strong corporate culture is built on the core values of dedication, sincerity, presence, and responsibility – and we always strive for excellence in everything we do. At Micropower, we firmly believe in our core principles of presence and responsibility, which guide us as we progress with dedication and sincerity. These values shape our strong corporate culture and commitment to excellence in everything we do. Join us in shaping the future of industrial electrification. Learn more at www.micropower-group.com or follow us on LinkedIn. Test engineer Micropower Group is looking for a test engineer, based in Gothenburg. The position offers a unique opportunity to work at the forefront of technology with advanced testing of Lithium-Ion battery systems. If you want to be part of Micropower's ever-changing world and join an exciting journey forward, this is the position for you. Role and responsibilities As a test engineer at Micropower, you will be part of a Verification and Validation group that tests and verifies all components in Micropower's battery systems. Your main task is to test and verify the functionality of the software for these systems. Testing is performed at both component and system levels through manual and automated tests. The work involves developing automated test methods based on test specifications and requirements, performing system verification of electronics and software in the systems, and continuously evaluating and documenting test results. The work also includes troubleshooting and investigating the systems for continuous improvement of both hardware and software. Skills and Experience We are looking for someone with three to five years of experience in system-level testing (hardware and software), preferably within battery systems or similar, and at least a bachelor's degree in electrical engineering or equivalent. You have a good understanding of electronics and software in embedded systems, experience in test automation/automated testing, and constructing test rigs for system testing. You have solid knowledge and understanding of one or more of the following programming languages: C, C++, Matlab, Simulink, Python, Veristand, Teststand, and LabView, and you speak and write English fluently. We believe that you are motivated by problem-solving and have the interest and ability to delve into complex problems. You value a structured and systematic approach and you are committed to delivering solutions that uphold the highest standards of quality. As a person, you are curious and motivated to drive projects forward. You contribute with ideas and new perspectives and have an interest in trying new approaches and learning new things. In this role, you work closely with the team, so it is important that you enjoy working with others. You have an open attitude towards other people and see the value in collaboration. Our Offer and Application You are offered a significant position within a rapidly growing and prosperous company. As a test engineer at Micropower, you will gain a deep understanding of Micropower's Lithium-Ion battery systems and work in a highly developmental and stimulating environment with great opportunities for innovative and creative work. Being part of Micropower's transformation journey and the industry's energy transition offers a unique opportunity to work on some of Sweden's most exciting test initiatives. For more information, visit www.micropower-group.com and submit your application to [email protected]. We look forward to your application and will evaluate it as soon as we receive it. Welcome!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Servicesäljare
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga handläggare

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Servicesäljare på vår anläggning i Mölndal. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Servicesäljare kommer du planera, leda och fördela det dagliga arbetet för verkstaden, samt följa upp att utfört arbete håller tidsramar och kvalitet - från bokning av arbete, förberedelser och mottagning av kund och fordon. I rollen ingår att optimera verkstadens drift och produktivitet. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot verkstadens kunder både via kundbesök och telefon och upprättar kostnadsförslag för beställda reparationer och servicearbeten. Bidra till en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt och hjälpsamhet mellan kollegor.  Följa upp så att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led, från första kontakt med kund till slutlig leverans.  Förklara olika val av åtgärder och presentera olika alternativ utifrån kundens behov. Nyckelkompetenser/förmågor: Gymnasieutbildning Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande yrkesutbildning Ett par års erfarenhet inom service och försäljnings inriktade arbetsuppgifter, där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund God dator- och telefonvana  B-körkort God känsla för service och har inställningen att hitta de bästa lösningarna för dina kunder Mål- och resultatinriktad och har ett högt driv Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Testingenjör EMC| EMC Services | Göteborg
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Brinner du för teknik och vill ha en roll där din nyfikenhet och problemlösande förmåga får utrymme varje dag? Vill du arbeta hands-on med elektronik i en miljö där ingen dag är den andra lik? Då ska du söka rollen som Testingenjör hos EMC Services i Göteborg! Din roll Som testingenjör inom EMC hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa att avancerad elektronik fungerar felfritt i sin elektromagnetiska miljö. Du utforskar gränserna för elektronikens tålighet genom att simulera verkliga miljöer och identifiera potentiella störningar. I arbetet ingår att konfigurera och styra mätsystem, skapa och justera testskript samt dokumentera och analysera resultaten. Du kommer att samarbeta nära med kunder och rådgivare för att ta fram tekniska lösningar, främst inom försvars- och fordonsindustrin. Rollen passar dig som vill fördjupa dig i praktisk elektronik och ta ansvar i ett högteknologiskt och föränderligt laboratorium. Din profil Vi söker dig som har teknisk utbildning inom el eller elektronik, exempelvis från högskola, yrkeshögskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är nyfiken, självkritisk och vetgirig, med en förmåga att tänka självständigt och lösa problem. Du trivs i en miljö där du får använda dina tekniska kunskaper praktiskt och ha kontroll över hela testflödet, från förberedelser till analys - inklusive att leverera kompletta och korrekta testrapporter i tid, då dessa är en avgörande del av kundleveransen. Noggrannhet och förståelse för detaljer är viktiga egenskaper, liksom en vilja att lära dig nya verktyg och system. För att lyckas i denna roll, bör du ha följande kvalifikationer: * Teknisk utbildning inom el/elektronik eller motsvarande erfarenhet * Erfarenhet av instrument som spektrumanalysatorer, mätmottagare, oscilloskop * Förmåga att skapa och anpassa testsystem och skript * Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: * Erfarenhet från fordons-, försvars- eller flygindustrin. * Praktisk erfarenhet av EMC-testning * Förmåga att skapa och anpassa testsystem och skript * Förmåga att läsa, tolka och förstå EMC-standarder (CISPR, IEC, MIL-STD etc.) På EMC Services betonar vi vikten av mångfald och inkludering, och vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team som kan bidra med sin unika erfarenhet och perspektiv. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra ett verkligt avtryck? Vi ser fram emot din ansökan! Observera att tjänsten omfattas av försvarssekretess. Säkerhetsprövning med registerkontroll krävs. Vad du blir en del av EMC Services är ett ledande ackrediterat EMC-laboratorium och en del av Saab-koncernen, ägt av Combitech, ett av Nordens största teknikkonsultföretag. Vi är ett specialistföretag som fokuserar på EMC i alla dess former. Vår spetskompetens gör att vi kan erbjuda provning, rådgivning och utbildning inom EMC och miljötålighet. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi störningsfria utrustningar baserade på specialkunskap, erfarenhet och engagemang. Våra kunder utvecklar, tillverkar, installerar eller använder utrustning med el- eller elektronikkomponenter. Ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för EMC Services räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av EMC Services. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Sinntorpsskolan 4-9 söker lärare i slöjd
Mölndals kommun
Grundskollärare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Sinntorpsskolan åk 4-9, är en grundskola belägen i Östra Lindome. Vi är ca 470 elever och 60 personal. Sinntorpsskolan leds av en rektor och en biträdande rektor. På Sinntorpsskolan värnar vi om en trygg och trivsam arbetsmiljö, för både elever och personal. På skolan finns ett elevhälsoteam med alla lagstadgade professioner som samarbetar nära verksamheten tillsammans med lärare och pedagoger.  I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som kan undervisa i slöjd i åk 4-9. Tjänsten är placerad i arbetslag 7-9 och du kommer ha flera ämneskollegor att arbeta tillsammans med. När du arbetar som lärare hos oss ingår ansvar för planering, genomförande, dokumentation, betygsättning, utvärdering av verksamheten samt mentorskap. Ditt uppdrag innebär också att tillsammans med dina kollegor skapa förutsättningar för elevers kunskapsutveckling samt att arbeta för en trygg och stimulerande lärandemiljö för alla elever. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare. Du ska ha behörighet i slöjd för åk 4-9. Som person har du god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta nära kollegor. Du har ett inkluderande arbetssätt och har förmågan att skapa goda relationer. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Junior Ekonomiassistent till tekniskt byggbolag i Mölndal
OIO Väst AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Tillsammans med vår partner söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du erbjuds här möjligheten att få vara en del av ett tekniskt byggbolag i framkant. Tjänsten passar dig som har ett öga för noggrannhet och kvalitetssäkring. Nämnda egenskaper är inte minst viktiga i relation till att bolaget arbetar i projekt om varierande skalor.Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via OIO med långsiktig avsikt. Arbetsuppgifter Du kommer arbeta nära bolagets ekonomiansvarig. Din roll kommer innebära ett stort individuellt ansvar men likaså präglas många kontaktytor internt samt med leverantörer. Nedan följer en sammanfattning av de vanligast förekommande arbetsuppgifterna: Ta emot, granska och registrera leverantörsfakturor i företagets ekonomisystem. Du försäkrar dig om att fakturorna matchas korrekt mot ordrar eller projekt innan de bokförs i företagets redovisningssystem. Du hanterar eventuella frågor eller felaktigheter på fakturor genom att kommunicera med leverantörerna eller projektledare. Du ansvarar för att betala fakturorna i rätt tid och på ett säkert sätt. Samarbete med andra avdelningar Vi söker dig som Har en avklarad utbildning inom ekonomi från YH eller högskola/universitet alternativt erfarenhet från liknande tjänster Besitter goda kunskaper i MS Office Talar och skriver på mycket god nivå i svenska såväl som i engelska Har arbetat med ekonomirelaterade arbetsuppgifter Vi ser det som meriterande om du har goda språkkunskaper i ryska. För att lyckas i rollen som ekonomiassistent krävs en kombination av tekniska färdigheter, noggrannhet och en förmåga att kommunicera och samarbeta. Att kunna hantera tidsfrister och prioritera arbetsuppgifter är viktigt för att säkerställa att betalningar görs i tid och att bokföringen hålls uppdaterad. I arbetet med leverantörsreskontra kan olika utmaningar och frågor dyka upp. Därför är det viktigt att du besitter en stark förmåga att lösa problem och hitta lämpliga lösningar. Om anställningen Vänligen bifoga CV i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt. Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO med ambition om att övergå till en anställning hos vår partner. Omfattning: Heltid, kontorstider Placering: Mölndal Start: 1 september Kontaktperson: Elsa Jonasson Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
IT Security and Compliance Framework Specialist
Mölnlycke Health Care AB
IT-säkerhetsspecialister

Make your next step a big one Grow your career in an international environment If you’re ready to have an impact in a career that makes a difference, Mölnlycke could be your next step. You’ll be helping to equip medical professionals around the world with solutions to improve outcomes for patients. And you’ll be developing yourself in a global environment with an inspirational culture, with lots of opportunities. All the while building a successful career, with real purpose. Are you ready to challenge yourself in a new environment and have a real impact? Mölnlycke is now looking for an IT Security and Compliance Framework Specialist to join our team at our headquarters in Gothenburg, Sweden. About the job As an IT Security and Compliance Framework Specialist, you’ll play a key role in ensuring the efficient operation of our Information Security Management System (ISMS) and maintaining our IT compliance framework. You’ll be part of a committed team focused on safeguarding our digital infrastructure and ensuring adherence to global standards and regulations. You’ll help guide and shape our IT security and compliance roadmap, monitor performance through KPIs, and coordinate internal and external audits. This is a great opportunity to make your mark in a culture based on motivation, inspiration, and a drive to make a difference. Your responsibilities will include: Maintaining and reviewing IT security and compliance framework documentation Monitoring IT process performance and defining improvement actions Preparing and coordinating ISMS management reviews and risk assessments Supporting internal and external audits and managing related documentation Performing impact assessments and ensuring compliance with regulations such as GDPR, NIS2, and FDA 21 CFR Part 11 Contributing to the development of IT-related policies and procedures Providing input to training and awareness initiatives What you’ll need BSc in Engineering, Computer Science, Information Technology, or equivalent experience Minimum 3 years of experience with ISMS, QMS, or EHS management systems Proven experience with ISO/IEC 27001 and regulatory frameworks Preferred certifications: CISM, CISA Experience in Pharma or MedTech industry Good understanding of GDPR and medical device regulations Awareness of agile development and DevSecOps methods What you’ll get A hybrid working model with 3 days in office presence at our HQ in Gothenburg A collaborative and inclusive work environment Opportunities for professional development and internal mobility Wellbeing initiatives and support for work-life balance The chance to be part of a company that truly makes a difference Our approach to diversity and inclusion We strive to have a diverse mix of people from different cultures, ages, geographies, and genders, to reflect the world in which we operate and to facilitate innovative thinking across the business. About Mölnlycke Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do. Mölnlycke employs around 8,700 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Mölnlycke is a founding partner of GoCo Health Innovation City, a world-class innovation cluster for health. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com and www.molnlycke.com/careers

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
IAM Security Specialist
Mölnlycke Health Care AB
IT-säkerhetsspecialister

Looking for a career that matters? Join us and make a difference If you’re ready to have an impact in a career that makes a difference, Mölnlycke could be your next step. You’ll be helping to equip medical professionals around the world with solutions to improve outcomes for patients. And you’ll be developing yourself in a global environment with an inspirational culture, with lots of opportunities. All the while building a successful career, with real purpose. If you enjoy stretching yourself in a transformational environment, Mölnlycke could be the next step for you. We are now looking for an IAM Security Specialist to join our Global IT team, based at our headquarters in Gothenburg, Sweden. About the job As an IAM Security Specialist, you’ll be our subject matter expert in identity and access management, leading operational and tactical improvements across our global IT landscape. You’ll play a key role in ensuring compliant IAM controls, developing and maintaining critical processes such as joiner-mover-leaver, access governance, certificate management, and privileged access. You’ll collaborate with stakeholders across the business and lead IAM operations with our main IT supplier, all while contributing to a secure and efficient digital environment. Your responsibilities will include: Leading IAM operations and executing the IAM improvement roadmap Acting as the subject matter expert for IAM security Developing and maintaining global IAM processes including access governance, SSO, MFA, and PKI Supporting access control and review processes aligned with ISO 27001 Collaborating with stakeholders across IT, QA, HR, and external partners Providing training and awareness on IAM concepts Reporting on IAM risks, improvements, and progress to relevant forums What you’ll need M.Sc. in IT or equivalent Minimum 5 years of hands-on experience in IAM security Strong experience with Microsoft Entra ID, Active Directory, Conditional Access, and PKI Proven experience designing and enabling joiner-mover-leaver processes Preferably experience with Microsoft Identity Manager and IAM in manufacturing/OT environments Familiarity with ISO-27001, NIST, ISA/IEC 62443, and NIS2 is a plus What you’ll get A hybrid working model with 3 days in office presence at our HQ in Gothenburg A collaborative, inclusive, and innovative work environment Opportunities for professional growth and internal mobility Wellbeing initiatives and support for work-life balance The chance to be part of a company that truly makes a difference Our approach to diversity and inclusion We strive to have a diverse mix of people from different cultures, ages, geographies, and genders, to reflect the world in which we operate and to facilitate innovative thinking across the business. About Mölnlycke Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do. Mölnlycke employs around 8,700 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Mölnlycke is a founding partner of GoCo Health Innovation City, a world-class innovation cluster for health. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com and www.molnlycke.com/careers

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025