Lediga jobb i Mölndal
Utforska våra lediga jobb i Mölndal och anslut till framgångsrika företag i denna blomstrande stad. Hitta din nästa drömposition idag och spännande karriärmöjligheter
Butiksstäd 4 dagar i veckan. Måndag onsdag fredag. lördag ca 2-4 timmar per dag Start omgående. vikariat 1 December 2024 till 1 april 2025 Ca 4 månader Kan leda till fortsatt anställning. Tristar Clean AB Erbjuder kundunika lösningar för alla branscher. Familjeägt företag med huvudkontoret i Vänersborg ca 100 anställda med kunder i hela södra Sverige. Från Västerås till Malmö. Tjänster vi erbjuder: hemstäd, flyttstäd, företagsstäd, golvård, fönsterputs, frukt och material leveranser, uthyrning av entrémattor och kaffe maskiner. Vill du läsa mer om oss gå till: http://www.tristarab.se Söker ansvarsfulla medarbetare som lokalvårdare. Du är en gladlynt person som tycker om att städa och hålla ordning. Är noggrann, engagerad, lyhörd, ärlig samt har en hög servicenivå och stor ansvarskänsla. Du har blick för kvalitet och lätt för att kommunicera. Arbetet kan kräva högt tempo, varför du bör vara stresstålig, tycka om att arbeta självständigt, kunna planera, och ej vara rädd för förändringar i dagens arbete. Du ser möjligheter istället för problem. För att kunna läsa och förstå arbetsinstruktioner, säkerhetsdatablad samt kommunicera med våra kunder, skall du ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. SRY- el PRYL utbildning ses som en merit. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du skall: Vara bosatt i staden/orten. Detta kräver att du kan ta dig till de olika arbetsplatserna på egen hand. Mejla in foto, meritlista i form av vilka utbildningar och tidigare arbetsplatser. De ansökningar som inte är kompletta kommer ej att granskas. Tjänsten innebär att utföra daglig lokalvård som att torka golv, städa toaletter, lunch rum, kontor, putsa fönster, stor städning, hemstäd, flyttstäd, kontorsstädning, butiksstädning, trappstädning m.m. hos våra kunder.
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. Konditorivägen är en gruppbostad för personer med psykiska funktionsnedsättningar. Det pågår just nu ett utvecklingsarbete kring målgruppsanpassning för unga vuxna. Vi har sex lägenheter samt gemensamhetsutrymmen och verksamheten bemannas dygnet runt av personal på boendet. ARBETSUPPGIFTER Som stödpedagog har du ansvaret för att godkänna genomförandeplaner och se till att alla planer är upprättade i rätt tid. Din roll innebär även att hålla dig uppdaterad på vårt kvalitetsledningssystem, inklusive rutiner och riktlinjer, och att säkerställa deras efterlevnad inom verksamheten. Du kommer ha administrativa uppgifter, vara dokumentationsansvarig och ha tjänstgöring i verksamheten. Utöver detta kommer du hålla i och planera team-/metodmöten. Delta regelbundet i stödpedagognätverk där metodutvecklare handleder stödpedagoger. Som stödpedagog är du en kunskapsresurs i arbetslaget. Du verkar som stöd och vägledare för varje enskild medarbetare, arbetsgruppen och fungerar även som chefsstöd. Du handleder arbetsgruppen utifrån verksamhetens behov och metoder. De metoder du främst kommer använda är LAB (lågaffektivt bemötande), AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation), samt Tydliggörande pedagogik. Arbetstiderna för tjänsten är främst vardagar dagtid, men kvällar och helger kan förekomma. Det är viktigt att du har möjlighet att arbeta samtliga av dessa tider. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten: • Utbildning som stödpedagog eller liknande utbildning som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig. • Erfarenhet av arbete inom funktionsstöd och Socialpsykiatri. • Goda kunskaper i svenska i båda tal och skrift. • Dokumentationsvana. Kunskap inom följande metoder är meriterande för tjänsten: • LAB (lågaffektivt bemötande) • AKK (alternativ kompletterande kommunikation) • Tydliggörande pedagogik Som stödpedagog har du förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. I ditt arbete använder du tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Genom att fördela arbetet, delegera uppgifter och sätta upp konkreta delmål ser du till att andras kompetens tillvaratas. Du motiverar andra och ger råd, stöd och möjligheter till utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringsprocessen arbetar vi med löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vi är en engagerad och positiv personalgrupp, som arbetar med eleverna i fokus utifrån ett salutogent förhållningssätt där vi utgår från elevernas kompetens och starka sidor. Västerbergsskolan har engagerad och kompetent personal, som tillsammans arbetar för att skapa trygghet, trivsel och studiero för våra elever, vilket vi bland annat gör genom vårt arbete med PALS. Tveka inte att söka om du är en lagspelare och vill vara en del av vårt härliga gäng! ARBETSUPPGIFTER ARBETSUPPGIFTER Stöd till elev med NPF både i klass och på fritids under hela skoldagen. I tjänsten kan även ingå att arbeta med andra elever både i helklass och liten grupp - utifrån behov. Tjänsten innebär också sedvanliga arbetsuppgifter på fritidshem under eftermiddagar och på lov. KVALIFIKATIONER Elevassistent Du som söker har examen från gymnasiet, barn- och fritidsprogrammet el annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Meriterande är erfarenhet av att arbeta i både skola och fritidshem. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information samt se möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kliv in i vår bubbla av rörelseglädje! Vi skapar magiska lektioner inom dans och idrott. Därför söker vi magiska ledare. Vi kallar oss Sportys. Är du en av oss? Om Be Sporty Vi är Nordens största kursarrangör för barn. I över 20 år har vi spridit rörelseglädje. Med branschens bästa villkor får du: 300 kr/klass Betald utbildning Gedigen ledarskapsutbildning Coaching, utveckling och vidareutbildning Ett community med good vibes only Om jobbet Du arbetar oftast i team 2 och 2. Ni leder barngrupper i våra dans eller idrottskoncept. Dans Funkykidz- Barndans 2-6 å Funkylinas Balettskola 4-6 år Bliss Dance Academy 6-11 år Idrott Flipkidz- Gymnatik 2-8 år Trix Bollskola- Fotboll 2-6 år Sporty Tigers - Prova på idrott 2-6 år Våra kurser pågår under höst och vårtermin, 10 veckor per termin. Du behöver kunna leda klasser över minst 2 terminer. Du arbetar ca 2-8h/veckan Är du en Sporty? Du behöver älska barn och kunna skapa magi med ditt sätt att leda och vara Ha en bakgrund inom dans eller idrott Bli en del av @besportylife Kika in på instagram för att följa livet i den blå bubblan. Som Sporty hos oss får du bli en figur som strösslar ut sprallig energi, en magnet som barnen ser upp till. Vi har stora hjärtan och är någon att lita på. Du hör själv, du blir en del av en speciell community. Exempel på tidigare meriterande arbetsområden: arbete på förskola, fritids, nöjespark, utbildning inom pedagogik, idrott eller dans alt. bakgrund som gymnastikledare, fotbollstränare, danslärare, barnpassare eller gruppträningsinstruktör.
Gillar du att driva försäljningsarbetet inom företaget och kontinuerligt driva in kunder ochstänga affärer? Då ska du läsa vidare om att arbetainom marknadens ledande b2b företag inom elsektorn.Vi är övertygade om att du har arbetat inom likande roll tidigare och helst inom elbranschen. Tillsammans med dina kollegor på backoffice och kundservice kommer din roll att fokusera på rätt saker.PROSPEKTERA, OFFERTERA, STÄNGA AFFÄR OCH BYGGA RELATIONEN FRAMÅT Eneas Services ABhjälper företag och fastigheter att effektivisera deras El-lösningar. Här bygger vi starka relationer med våra samarbetspartners på ett enkelt och smidigt sätt. Vi har tre olika affärsben att stå på, vilket gör att vi alltid kan erbjuda våra kunder någonting under första samtalet för att skapa och bygga förtroende över tid.Ett riktigt roligt arbete där du står i centrum för din egna utvecklingsfas, både personligt och arbetsmässigt.Med rätt attityd, ambitioner och mindset kommer du att lyckas.DET HÄR ÄR DU - Attityd- Drivs av resultat- Du känner dig själv och är målfokuserad- Initiativtagande och analytisk- Du gillar processer- Du gillar att läsa- Vi tror att du har arbetat några år med B2B försäljning- Har någon form av högskoleutbildning inom relevant område, ekonomi, marknadsföring, försäljningDET HÄR FÅR DU - En teamleader som är närvarande på kontoret- Utbildning inom produkt och försäljning- Friskvård- Gemenskapsaktiviteter utöver det vanliga- God fast lön + provision- Möjligheter till utveckling inom bolaget.ÖVRIGT- Svenska och engelska i taloch skriftdå. Vi arbetar internationellt.OM FÖRETAGETIdag finns över 48 000 företags kunder runt om i Norden som använder tjänster som Veni Energy Group tillhandahåller. Norge var först ute med liberalisering av kraftmarknaden i Skandinavien. Under 1995 startade Norsk Energirevision i Drammen. Bakgrunden för etableringen var kunskap om att ett antal företag med stor energiförbrukning hade ingått ogynnsamma avtal med energileverantörer som dessutom blev felaktigt fakturerade på grund av ett nytt komplext regelverk.Därefter har företaget växt med flertalet tjänster och även inom den svenska marknaden år 1999 och etablerat kontor i Finland år 2017. Tjänster som hjälper kommersiella byggnader och företag med individuell mätning & debitering, förenklade administration för energieffektiv drift. Även den egna tjänsten Samköp startades, år 2007. En kraftförvaltningstjänst som skapar de bästa möjliga elleveranserna till företagskunder i SMB segmentet.Dessa tre tjänster hjälper företag och kommersiella fastigheter att spara pengar på effektiva sätt.TA EN TITT PÅ DE OLIKA TJÄNSTERNA NEDAN https://eneasservices.se/https://nordelenergi.se/https://venimetering.se/FRÅGOR OM TJÄNSTEN, KONTAKTAMagnus OlssonExtern rekryterareProgressio0708-402940www.progressioswe.seProgressio är ett rekryteringsföretag som arbetar inom besöksnäringen med omnejd. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och ett Growth Mindset slår det mesta.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Vår avdelning För att närma oss normtalet för ett hållbart ledarskap och medarbetarskap kommer vi under våren slå ihop Operation 3 och 4. Du kommer få vara med och utveckla formerna för ett gemensamt ledarskap. Tillsammans med befintlig chef kommer ni att utveckla enheten. För att möta våra produktionsmål kommer du att tillsammans med opererande verksamheter arbeta med att effektivisera och skapa en säker patientkedja inom det dagkirurgiska flödet. På Operation 3, som tillhör verksamhet AnOpIVA (Anestesi/Operation/Intensivvård) på Mölndals sjukhus, är vi specialiserade på dagkirurgi inom ortopedi, öron-näsa-hals, kirurgi, tand- och käkkirurgi. Vi har sju operationssalar, en uppvakningsenhet och en vårdenhet för pre- och postoperativa förberedelser och information. På operation 4, som tillhör verksamhet AnOpIVA (Anestesi/Operation/Intensivvård) på Mölndals Sjukhus, är vi specialiserade på handkirurgi och CARE. Uppdraget för verksamheten är både internationellt, nationellt och regionalt. Ca en tredjedel är akutkirurgi. Vi har 3 salar och en pre-postopenhet. Det flesta av våra patienter kommer direkt hemifrån och stannar bara en del av dagen hos oss. Det innebär att vi arbetar med ett stort patientflöde i högt tempo, och för att lyckas med det är det viktigt att vi har ett nära samarbete mellan kollegor inom enheten, verksamheten och med andra verksamheter inom sjukhuset. Vi arbetar i det dagliga med förbättringsarbeten i både stort och smått. Vi är cirka 90 anställda i fem olika professioner och har öppet måndag till fredag. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder gemensamt ledarskap med erfaren chef som var med och startade upp operation 4 när de flyttade till Mölndals sjukhus. Hon har av områdets ledningsgrupp fått uppdraget att jobba ihop med opererande verksamheter för att optimera produktion och flöde. Arbetet som vårdenhetschef Som vårdenhetschef är du första linjens chef. Du kommer att ansvara för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. I rollen som vårdenhetschef arbetar du för att ta tillvara och utveckla medarbetarnas kompetens, skapa delaktighet i verksamheten samt ansvarar för utvecklings- och lönesamtal liksom rekrytering och rehabilitering. Tillsammans med befintlig Vårdenhetschef och Vårdenhetsöverläkare arbetar du för att ta fram och arbeta mot uppsatta mål för enheten inom produktion, kvalitet, utveckling, utbildning och arbetsmiljö. Du är underställd avdelningschefen på operationsavdelningen och ingår i verksamhetens ledningsgrupp. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Om dig som söker tjänsten Vi vill att du har en högskoleutbildning inom och erfarenhet av legitimationsyrke inom vårdsektorn samt tidigare ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av arbete på en operationsavdelning är starkt meriterande likväl som om du genomfört Chefskandidatprogrammet inom Västra Götalandsregionen. Akademisk bakgrund såsom magister, master eller forskarutbildning är meriterande. Som chef har du förmågan att utveckla och motivera dina medarbetare och skapa delaktighet även i tider av förändring. Du är målinriktad, strukturerad och har ett kommunikativt ledarskap. Till det är du flexibel och har en god samarbetsförmåga. Intervjuer kommer ske tisdagen den 14 samt onsdagen den 15 januari på förmiddagen. I ansökningsprocessen anger du vilket datum som passar dig bäst. De kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kommer genomgå tester vid Center för chefsrekrytering den 30 januari. Låter detta som tjänsten för dig? Välkommen att söka dig till AnOpIVA Mölndals sjukhus Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Balltorpsskolan består av två enheter: Peppared och Balltorp. På enheten Peppared går elever från åk F-3 och på Balltorp går elever från åk 1–6. Båda byggnaderna ligger naturskönt och det är endast ett litet skogsparti som skiljer byggnaderna åt. Enheterna arbetar nära varandra och har gemensamma möten samt andra aktiviteter tillsammans. Antal elever som går på Balltorpsskolan är ca 320. Vårt elevhälsoteam har möten varje tisdag, vi lyfter här särskilda elevärenden, resonerar hur vi kan stötta elever och personal på bästa sätt. Vi planerar skolans förebyggande och främjande arbete, deltar i EHM, SIP-möten m.m. Elevhälsans personal arbetar nära lärare och fritidspersonal, sitter med på arbetslagsmöten samt stöttar vid tex utvecklingssamtal. För oss är det viktigt med gemensamt ansvar för alla eleverna på skolan. Vi arbetar för att skapa goda relationer och för att alla ska känna sig trygga och sedda. Vi arbetar kontinuerligt för att öka kvaliteten i undervisningen, öka kunskapsresultaten och vi har höga förväntningar på våra elever. Katrinebergsskolan är en F-6 skola med ca 180 elever. Vi har engagerad personal och fantastiska elever. Skolan har ett elevhälsoteam med en skolkurator som också har delat uppdrag mellan Balltorpsskolan, en skolsköterska som har ett delat uppdrag med en annan skola i Mölndal stad och en specialpedagog. Innevarande läsår har vi ytterligare en specialpedagog i elevhälsoteamet. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta på Balltorpskolan och Katrinebergsskolan. Som skolpsykolog hos oss driver du tillsammans med övriga på skolan det främjande och förebyggande elevhälsoarbetet framåt. Du ska vara tilllgänglig och synlig i verksamheterna både för elever och personal. Handledning och konsultation av arbetslag är naturliga delar i arbetsuppgifterna. Inom uppdraget kan du ha stödjande samtal med elever och kontakt med vårdnadshavare utifrån ditt skolpsykologiska uppdrag. Vi ser att psykologen har en viktig roll i vårt arbete med stöd och utveckling. Vi vill gärna att psykologen är med och utformar hur psykologen kan arbeta och bidra med sin profession för att stödja skolorna som trygga och hälsofrämjande arenor: Som en del av skolornas elevhälsoteam förväntas du: - tillföra psykologisk kompetens som ett stöd i det pedagogiska arbetet och elevhälsans strukturella och organisatoriska arbete. - ge handledning och konsultation till skolans övriga personal. - bidra med psykoligsk kunskap kring frisk- och riskfaktorer för att främja elevers hälsa, lärande och utveckling samt förebygga psykisk ohälsa. - bidra i utvecklingen och genomförandet av hälsofråmjande och förebyggande insatser. - bidra med kunskap kring psykisk ohälsa och funktionsvariationer, samt erbjuda stödjande samtal och rådgivning till elever, vårdnadshavare och personal. - på rektors- uppdrag genomföra psykoligiska utredningar och bedömningar. Som skolpsykolog i Mölndals stad ingår di i en gemensam professionsgrupp som samordnas av PLA. Psykologgruppen träffas regelbundet och verkar för kollegialt stöd, lärande och utveckling. Gruppen har kontinuerlig extern handledning. Som ny psykolog i staden får du tilldelat en mentor som känner Mölndal och uppdraget väl. I Mölndal bedrivs en decentraliserad elevhälsa utifrån en gemensam barn- och elevhälsoplan. Din placering kommer att vara delad mellan Balltorpsskolan och Katrinebergsskolan med rektor på den sistnämnda som närmsta chef. KVALIFIKATIONER Krav: Legitimerad psykolog. Meriterande: Erfarenhet av skolpsykoligiskt arbete eller annat arbete med barn och unga samt deras vårdnadshavare. Erfarenhet av utredning av intellektuell funktionsnedsättning eller annat komplext utredningarbete gällande barn och unga. Du är: Ansvarsfull Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Driven Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Flexibel • Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Enera International AB söker en engagerad och driven Utesäljare för att bli en del av vårt växande team! Är du en noggrann, självgående och avslutsinriktad person som vill arbeta i litet bolag men i internationell miljö? Då kan du vara den vi söker! Ditt område blir södra/västra Sverige, samt Norge. Vi söker dig som: Är en ihärdig säljare med erfarenhet av B2B-försäljning (försäljning mot kommuner/stora org. är meriterande). Har ett starkt eget driv, är van vid att arbeta självständigt och kan göra säljresor med övernattning. Är strukturerad, metodisk och van att arbeta i CRM-system. Har erfarenhet av att sälja tekniska lösningar eller IT-produkter (SaaS-tjänster). Trivs med att bygga långsiktiga kundrelationer och driva mot avslut. Dina arbetsuppgifter: Aktiv prospektering och bearbetning av nya kunder via telefonsamtal, mailutskick och besök. Genomföra säljmöten och demonstrationer, både digitalt och fysiskt. Driva hela säljprocessen från första kontakt till offert och avslut. Viss hantering av kundrelationer där merförsäljnings finns. Delta i kampanjer och marknadsföringsinsatser för att driva leads, samt mässor. Kan du Norska/Finska är det meriterande. Du utgår från vårt konto i Mölndal eller från ditt hemmakontor. Enera är ett IT-företag med tre olika produkter RapidReach, Call&Report och WorkMirror. Till våra kunder hör bl.a. Rikspolisstyrelsen, Rolls-Royce, Preem, Glasgow Prestwick Airport, PEAB och GE Healthcare. Antalet kunder uppgår till över 1000st och vi finns i fler än 13st länder.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om oss För att närma oss normtalet för ett hållbart ledarskap och medarbetarskap kommer vi under våren slå ihop Operation 3 och 4. Du kommer få vara med och utveckla formerna för ett gemensamt ledarskap. Tillsammans med befintlig chef kommer ni att utveckla enheten. För att möta våra produktionsmål kommer du att tillsammans med opererande verksamheter arbeta med att effektivisera och skapa en säker patientkedja inom det dagkirurgiska flödet. På Operation 3, som tillhör verksamhet AnOpIVA (Anestesi/Operation/Intensivvård) på Mölndals sjukhus, är vi specialiserade på dagkirurgi inom ortopedi, öron-näsa-hals, kirurgi, tand- och käkkirurgi. Vi har sju operationssalar, en uppvakningsenhet och en vårdenhet för pre- och postoperativa förberedelser och information. På operation 4, som tillhör verksamhet AnOpIVA (Anestesi/Operation/Intensivvård) på Mölndals Sjukhus, är vi specialiserade på handkirurgi och CARE. Uppdraget för verksamheten är både internationellt, nationellt och regionalt. Ca en tredjedel är akutkirurgi. Vi har 3 salar och en pre-postopenhet. Det flesta av våra patienter kommer direkt hemifrån och stannar bara en del av dagen hos oss. Det innebär att vi arbetar med ett stort patientflöde i högt tempo, och för att lyckas med det är det viktigt att vi har ett nära samarbete mellan kollegor inom enheten, verksamheten och med andra verksamheter inom sjukhuset. Vi arbetar i det dagliga med förbättringsarbeten i både stort och smått. Vi är cirka 90 anställda i fem olika professioner och har öppet måndag till fredag. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder gemensamt ledarskap med erfaren chef som var med och startade upp operation 4 när de flyttade till Mölndals sjukhus. Hon har av områdets ledningsgrupp fått uppdraget att jobba ihop med opererande verksamheter för att optimera produktion och flöde. Arbetsuppgifter Som vårdenhetschef är du första linjens chef. Du kommer att ansvara för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. I rollen som vårdenhetschef arbetar du för att ta tillvara och utveckla medarbetarnas kompetens, skapa delaktighet i verksamheten samt ansvarar för utvecklings- och lönesamtal liksom rekrytering och rehabilitering. Tillsammans med befintlig Vårdenhetschef och Vårdenhetsöverläkare arbetar du för att ta fram och arbeta mot uppsatta mål för enheten inom produktion, kvalitet, utveckling, utbildning och arbetsmiljö. Du är underställd avdelningschefen på operationsavdelningen och ingår i verksamhetens ledningsgrupp. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Om dig Vi vill att du har en högskoleutbildning och erfarenhet av legitimationsyrke inom vårdsektorn samt tidigare ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av arbete på en operationsavdelning är starkt meriterande likväl som om du genomfört Chefskandidatprogrammet inom Västra Götalandsregionen. Akademisk bakgrund såsom magister, master eller forskarutbildning är meriterande. Som chef har du förmågan att utveckla och motivera dina medarbetare och skapa delaktighet även i tider av förändring. Du är målinriktad, strukturerad och har ett kommunikativt ledarskap. Till det är du flexibel och har en god samarbetsförmåga. Intervjuer kommer ske tisdagen den 14 samt onsdagen den 15 januari på förmiddagen. I ansökningsprocessen anger du vilket datum som passar dig bäst. De kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kommer genomgå tester vid Center för chefsrekryteringden 30 januari. Låter detta som tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Medicin och akutsjukvård i Mölndal har en bred verksamhet med omhändertagande av patienter i akut- och slutenvård, samt en stor poliklinisk verksamhet. Våra vårdavdelningar innefattar en hjärtavdelning med HIA och IMA, en strokeavdelning och en allmän internmedicinsk avdelning. Därtill har vi en stor poliklinisk verksamhet med kardiologi, gastroenterologi, endoskopi, diabetes och AIM. Vi är ett litet sjukhus i det stora med en familjär stämning där vi ser och bryr oss om varandra. Att hjälpas åt är viktigt för oss och att utbilda yngre kollegor och läkarstudenter är en del av vår vardag. Vår ST-grupp består i dagsläget av 14 ST-läkare. Vad erbjuder vi? På vår klinik erbjuds du som medarbetare det lilla sjukhusets fördelar med den stora organisationens möjligheter. Det är nära till kollegor inom alla specialiteter och yrkesgrupper och korta beslutsvägar. Samarbetet och gemenskapen på kliniken är mycket god och präglas av en vilja att hjälpa varandra. Vi erbjuder dig omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter med regelbunden handledning och schemalagd utbildning. Tack vare den breda verksamheten, och det tämligen oselekterade patientflödet till akuten, finns goda möjligheter att lära sig det allra mesta inom det internmedicinska området hos oss. Arbetsuppgifter Som ST-läkare i internmedicin inom VO Medicin och akutsjukvård SU/Mölndal är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att arbeta på akutmottagningen, vårdavdelningarna och mottagningarna. Du deltar också i jourtjänstgöring. Om dig Vi söker dig som är legitimerad läkare med intresse för internmedicin. Den medicinska och tekniska utvecklingen går hela tiden framåt och det är viktigt att du aktivt vill påverka och utveckla vår klinik för framtiden. För att lyckas med det har du en god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga och är öppen för nya arbetssätt. Att förstå vikten av, och prestigelöst delta i, teamarbete är en grundförutsättning. Vi läger stor vikt vid personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 286 jobb