Lediga jobb i Mölndal

Utforska våra lediga jobb i Mölndal och anslut till framgångsrika företag i denna blomstrande stad. Hitta din nästa drömposition idag och spännande karriärmöjligheter

Lokalstrateg
Mölndals kommun
Övriga ekonomer

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Nu söker vi dig som vill bli lokalstrateg på fastighetsavdelningen. Du har kunskap och erfarenhet inom fastighetsekonomi och vill vara med och utveckla Mölndal. Fastighetsavdelningen ansvarar för att förvalta, bygga, hyra in och utveckla lokaler för kommunens nuvarande och framtida behov. Vi har flera pågående och planerade projekt, som kräver både hög kompetens och ett nära samarbete mellan olika aktörer. Våra processer och arbetssätt är ständigt under utveckling där vi arbetar tillsammans för bästa möjliga Mölndal för våra invånare och besökare. Fastighetsavdelningen är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen och arbetar för hela staden. Avdelningen består av 30 medarbetare varav en avdelningschef och tre enhetschefer. ARBETSUPPGIFTER Som lokalstrateg blir du en del av fastighetsavdelningen med uppdrag att vara ledande och drivande i lokalförsörjningsfrågor.Du ingår i ett team med ytterligare en lokalstrateg. Tillsammans ansvarar ni för att utveckla och använda kommunens lokalförsörjningsprocess samt tillhörande rutiner och styrdokument. Rollen innebär även att ansvara för stadens lokalbehovsmöten samt att upprätta den årliga lokalförsörjningsplanen. Du samarbetar med fastighetsförvaltarna i lokalförsörjnings- och utvecklingsfrågor kopplat till specifika fastigheter. Vidare ansvarar du för att ta fram underlag och analyser för att säkerställa kostnadseffektiva och långsiktigt hållbara lokal- och fastighetslösningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter:  • Ta fram och följa upp kommunens årliga lokalförsörjningsplan • Sammanställa och analysera planeringsunderlag, till exempel statistik om befolkning och lokaleffektivitet samt lokalkostnadsutveckling • Leda och delta i lokalförsörjningsmöten med stadens förvaltningar och kommunala bolag • Ta fram beslutsunderlag genom analyser och utvärdering av olika utvecklingsalternativ för framtida lokalbehov • Bereda ärenden till kommunens politiska beslutsorgan (Lokalstrategiska utskottet) och hantera remisser KVALIFIKATIONER Du har relevant eftergymnasial utbildning samt arbetslivserfarenhet från lokalförsörjning- och/eller strategisk fastighetsplanering samt mycket god kunskap inom fastighetsekonomi och analys. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kommunal/offentlig verksamhet samt kunskap om livscykelkostnadsanalyser (LCC) och fastighetsjuridik. Som person är du analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du arbetar självständigt och har en god kommunikativ förmåga och kan på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomiska samband. Tillsammans med dina kollegor tar du ansvar för den gemensamma arbetsmiljön och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Vidare är du flexibel och vill bidra till stadens långsiktigt hållbara lokalförsörjning. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav samt B-körkort.  Hos oss får du en nyckelroll i arbetet med att framtidssäkra våra lokaler. Du kommer ha mycket goda möjligheter att påverka det långsiktiga arbetet kopplat till lokalförsörjning och få arbeta i en stimulerande arbetsmiljö, där samhällsnyttan är i fokus.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025
Research Scientist | AstraZeneca | Gothenburg
Lernia Bemanning AB
Arkeologer och specialister inom humaniora m.m.

Are you ready to contribute to the cutting edge of omics research in a collaborative and forward-thinking environment? AstraZeneca’s NGS/Transcriptomics team in Gothenburg is seeking a passionate and detail-oriented Research Scientist – NGS-based Proteomics to join our dynamic R&D hub. This is your opportunity to be part of an innovative scientific community that is transforming the way we understand diseases and develop life-changing medicines. Brief information about the assignment: • Location: Gothenburg (Mölndal) • Type of employment: Consultancy assignment • Assignment duration: 2025-06-02 to 2026-05-18, with the possibility of extension About the role As a Research Scientist – NGS-based Proteomics, you will play a key role in supporting AstraZeneca’s translational science efforts by generating high-quality omics data from both preclinical and clinical samples. Working in a lab-based role, you will contribute hands-on expertise in molecular biology, automation technologies, and proteomics/transcriptomics workflows. You’ll be embedded within a highly collaborative environment where your work will directly support project teams focused on target biology, pharmacology, and patient stratification. With access to state-of-the-art technologies and world-class colleagues, you’ll be empowered to deliver robust scientific data that inform critical research decisions. Key responsibilities include: • Performing hands-on lab work in proteomics/transcriptomics, focusing on NGS-based approaches and automation. • Developing and optimizing automated workflows for high-throughput omics data generation. • Collaborating closely with fellow scientists to integrate new omics methodologies into ongoing drug discovery and development projects. • Maintaining and calibrating laboratory automation platforms to ensure reliable and reproducible results. • Documenting experimental methods and results with clarity and in line with regulatory standards. • Supporting the implementation of cutting-edge protocols for simplifying multi-omic research through automation. • Ensuring adherence to all safety, health, environmental, and compliance standards. About you We’re looking for a scientifically curious, driven, and collaborative individual with a deep interest in omics research and automation. You thrive in a lab environment and enjoy problem-solving, teamwork, and exploring new technologies. Your strong molecular biology background combined with technical expertise makes you a valuable contributor in any fast-paced, interdisciplinary setting. Qualifications: Essential for the role: • Master’s degree or higher in molecular biology, biotechnology, biochemistry, or a related field—or equivalent practical experience in a relevant academic or industry setting. • Strong theoretical and practical understanding of molecular biology and omics technologies. • Hands-on experience with at least one of the following: NGS, transcriptomics, proteomics, RNA-seq, DNA-seq, genotyping, or mass spectrometry. • Experience with automation platforms and their application in a laboratory setting. • Excellent organizational, communication, and collaboration skills. Desired Qualifications: • Prior experience in pharmaceutical, biotech, or academic research environments. • Strong publication record or experience presenting scientific data. • Proficiency with laboratory automation (liquid handlers, scheduling software). • Familiarity with operating under regulatory standards such as GLP or ISO15189. • Experience with LIMS and/or statistical data analysis tools. As One of Us As an employed staffing consultant at Lernia, you will always receive a competitive salary, vacation benefits, pension contributions, insurance coverage, and be part of our collective agreement. We care about your well-being, which is why we offer all our consultants wellness allowances and access to occupational health services. During your employment, you will have a dedicated consultant manager responsible for your assignment, ensuring you thrive at your workplace while supporting and developing you in your professional role. About Lernia Lernia is one of Sweden's leading staffing and recruitment companies, with a presence across the country. Through our extensive network, we offer exciting jobs with attractive employers and brands, helping you develop your skills and career, both in the short and long term. How to Apply? To apply for this position, click on the "Apply" link above and fill out the form. For any questions or inquiries, please contact recruiter Oscar Sahlin at [email protected]. We conduct interviews on an ongoing basis, so please submit your application as soon as possible!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 maj 2025
Filmpedagog till Kulturskolan
Mölndals kommun
Gymnasielärare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. Mölndals Kulturskola är en kreativ verksamhet i framkant som möter ca 2000 barn i musik, dans, teater, bild och form och film.  Vi har en väl utvecklad kör- och orkesterverksamhet och ett stort samarbete med skola och förskola. Vi vill vara en mötesplats där barn och ungas kulturutövande utvecklas och får synas och ta plats i stadens kulturliv. Därför är den sceniska verksamheten en självklar del av elevernas utbildning. Vår personal består av ca 60 lärare plus ledning och administrativ personal. Vi arbetar strategiskt med skolutveckling genom elevers delaktighet och undersökande undervisning. Där utmanar vi våra förhållningssätt och arbetsformer för att ständigt utveckla meningsskapande verksamhet. Kulturskolans lärare arbetar i olika grupper, arbetslag och sammanhang, både ämnesvis, tvärkonstnärligt och i olika samarbeten med verksamheter utanför kulturskolan. Kulturskolans ledning är navet i stadens Kulturgaranti, som är ett förvaltningsövergripande samarbete där alla barn 3-16 år får professionella kulturupplevelser och aktiviteter med eget skapande varje år. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i Animation 9-13 år, Skådespeleri och Film 9-15 år, Filmskapande 13-19 år samt Animationsworkshop med lågstadieklasser inom ramen för stadens Kulturgaranti. I Skådespeleri och Film undervisar du tillsammans med vår teaterpedagog och i Animationsworkshopen tillsammans med en annan filmpedagog. I tjänsten ingår också ett övergripande uppdrag att kommunicera Kulturskolans verksamhet genom film i samarbete med vår kommunikatör. Som filmpedagog skapar du tillfällen och evenemang där elevernas filmer visas. Du och dina elever deltar även i ämnesöverskridande evenemang tillsammans med andra elever och lärare. Du ingår i ett arbetslag tillsammans med lärare i dans, teater, film och bild och form. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad inom film och/eller filmpedagogik och har erfarenhet av undervisning med barn och unga. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 maj 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker en ansvarsfull och flexibel personlig assistent till vår uppdragsgivare i Mölndal som vill arbeta under sommaren. Tjänsten är ett vikariat under juni–augusti, där du kommer att arbeta extra med en sysselsättningsgrad mellan 75–100%. Efter sommaren finns det möjlighet att fortsätta som timanställd vid behov. Är du redo för ett roligt jobb där du gör skillnad i vardagen? Vår uppdragsgivare är en kille med behov av hjälp och stöttning i sin vardag för att kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv. Han behöver stöd med olika aktiviteter i hemmet och utanför, och din roll som personlig assistent kommer att vara att ge honom det stöd han behöver för att klara av vardagens utmaningar. Du kommer att hjälpa honom med uppgifter som förflyttningar, omvårdnad, sondmatning, att köra hans rullstol med mera. Han har assistans dygnet runt, men inte under skoltid. Vem är du?  Vi söker en självständig, lugn och stabil person som tycker det är kul att hitta på olika aktiviteter. Ett allmänt musikintresse och sångglädje är ett starkt plus. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personlig assistans och är bekant med olika hjälpmedel som liftar och gånghjälpmedel. Du behöver även vara en simkunnig person och känna dig trygg i vatten då han älskar att bada. Det är nödvändigt att du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift för att kunna tolka och översätta hans signaler till andra i hans omgivning. P.g.a. allergi i hemmet är det ett krav att du är rök- och snusfri. Omfattning: Tjänsten är ett sommarvikariat med en sysselsättningsgrad mellan 75-100%. Innan tillträde erbjuder vi introduktionspass så att du kan känna efter om rollen passar dig och om personkemin känns bra från båda håll. Arbetet sker enligt ett rullande schema och omfattar dagar, kvällar och vakennätter både under veckodagar och helger. Efter sommaren finns det möjlighet att fortsätta arbeta extra vid behov, om allt känns bra. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.  Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juni 2025
Mellanstadielärare till Fässbergsskolan
Mölndals kommun
Grundskollärare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Fässbergsskolan är en spännande skola som öppnade höstterminen 2016. Vi har nyrenoverade och fräscha lokaler, engagerade pedagoger och fantastiska elever. Till hösten kommer vi att ha ca 600 elever i årskurserna 4-9. På mellanstadiet har vi tre klasser i årskurs 4 till 6, totalt ca 190 elever. Personalen ingår i arbetslag där vardagen präglas av mycket samarbete kring våra elever och tätt samarbete med elevhälsan och skolledningen. Verksamheten på mellanstadiet leds av en egen biträdande rektor.  Vi söker  mellanstadielärare i svenska, matematik engelska och SO. Som lärare är du flexibel, kreativ och tydlig pedagogisk ledare. Ett annat krav är god samarbetsförmåga både i arbetslaget och i övriga grupper på skolan. Förutom goda ämneskunskaper är du duktig på att skapa relationer och ser potential hos alla elever. I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. ARBETSUPPGIFTER Undervisning på mellanstadiet i svenska, engelska, matematik och SO, samt andra uppgifter som ingår i uppdraget som lärare. Du kommer vara mentor för en grupp elever på mellanstadiet. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare med behörighet för mellanstadiet.  Du är samarbetsvillig och konstruktiv, har god förmåga att bygga relationer till elever och vårdnadshavare och du tar ansvar för hela verksamheten. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Lärare i matematik och biologi till Kvarnbyskolan
Mölndals kommun
Grundskollärare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Välkommen till en populär skola i historisk miljö! Sedan 100 år tillbaka ger Kvarnbyskolan utbildning i en miljö som andas engagemang, trygghet och kunskapsglädje. På Kvarnbyskolan går cirka 520 elever i årskurs 7-9. Under flera år har Kvarnbyskolan haft mycket goda studieresultat som visar sig i höga meritpoäng. Vi tror att detta bland annat beror på kunniga och engagerade lärare.  Kvarnbyskolans elever är väl förberedda för gymnasiet, har respekt för andra och ser värdet av olikhet. Nära samarbete mellan elever, personal och omvärld ger en aktuell och efterfrågad utbildning där varje elevs utveckling står i centrum. Skolan har elevhälsoteam med skolsköterska, skolpsykolog, skolläkare, kurator och specialpedagoger. Skolans trygghetsteam arbetar aktivt med att motverka kränkande behandling. Skolan har en egen studie- och yrkesvägledare som hjälper våra elever med att utarbeta planer för framtiden. Vi har även ett prisbelönt bibliotek med en fackutbildad bibliotekarie. Vi arbetar i arbetslag och ämneslag där du kommer att ingå. I samarbete med övrig personal kommer du även att arbeta för en trygg och stimulerande arbetsmiljö för våra elever.  Skolan använder digitala verktyg i all skolvardag sedan flera år. Varje elev har en egen chromebook med touchskärm. Projektor och trådlöst nät är självklara delar i ett modernt klassrum. Vi arbetar med Unikum och Google Classroom. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en lärare som skall undervisa i matematik och biologi. Tjänsten är ett föräldravikariat på 60 % under hösten 2025. Tjänsten innehåller undervisning i två klasser i årskurs 9 och mentorskap i en klass i årskurs 9. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare som har behörighet i matematik och biologi. Du är en tydlig ledare som har struktur och goda pedagogiska färdigheter i undervisningen. Du har förmåga att skapa goda relationer och har ett positivt förhållningssätt med ett stort engagemang för elevers lärande. Som lärare anpassar du undervisningen utifrån varje elevs unika förutsättningar och ser skolutveckling som en naturlig del av läraruppdraget. Du kan genom att tydliggöra målen och kunskapskraven för eleverna motivera dem så att de når goda resultat i skolarbetet. Du har lätt att hitta samarbetsformer och ser arbetslaget som en tillgång. Vi ser gärna att du har en god IT-kompetens och en förmåga att använda olika kompensatoriska hjälpmedel för att tillgängliggöra undervisningen. Det kollegiala lärandet är centralt i utvecklingsarbetet, vi lär av och med varandra för att utveckla och bibehålla en god lär- och arbetsmiljö för elever och medarbetare på vår skola. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Mellanstadielärare till Fässbergsskolan
Mölndals kommun
Grundskollärare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Fässbergsskolan är en spännande skola som öppnade höstterminen 2016. Vi har nyrenoverade och fräscha lokaler, engagerade pedagoger och fantastiska elever. Till hösten kommer vi att ha ca 600 elever i årskurserna 4-9. På mellanstadiet har vi tre klasser i årskurs 4 till 6, totalt ca 190 elever. Personalen ingår i arbetslag där vardagen präglas av mycket samarbete kring våra elever och tätt samarbete med elevhälsan och skolledningen. Verksamheten på mellanstadiet leds av en egen biträdande rektor.  I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. ARBETSUPPGIFTER Undervisning på mellanstadiet i svenska, engelska, matematik och NO, samt andra uppgifter som ingår i uppdraget som lärare. Du kommer vara mentor för en grupp elever på mellanstadiet. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare med behörighet för mellanstadiet.  Du är samarbetsvillig och konstruktiv, har god förmåga att bygga relationer till elever och vårdnadshavare och du tar ansvar för hela verksamheten. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Lördagschaufför till Brogyllen – kör igång dagen med doften av nybakat!
Smulan af Brogyllen AB
Lastbilsförare m.fl.

🚚 Chaufför till Brogyllen – för dig som gillar tidiga morgnar & nybakat bröd Brogyllen är ett klassiskt och anrikt konditori som funnits sedan 1962. Hos oss står kvalitet och hantverk i centrum – allt vi bakar görs från grunden med noga utvalda, rena råvaror. Våra surdegsbröd slås upp för hand, får långa jästider och gräddas sedan i stenugn. Våra croissanter och wienerbröd bakas med äkta smör och kavlas för hand varje dag. Vi älskar surdeg, spännande mjölsorter och att arbeta efter säsong. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team – som chaufför! 📦 Vad innebär jobbet? Som chaufför är du en nyckelperson i vårt team. Du ser till att våra bröd och bakverk levereras i tid till våra egna butiker – färska och perfekta, precis som de ska vara. 🕓 Arbetstid: Varje lördag kl. 04.00–11.00 med möjlighet till fler timmar vid behov. 🚐 Utkörning med lätt lastbil (B-körkort krävs) 📍 Start och avslut sker vid vårt bageri i Mölndal. 🌟 Vem är du? Vi tror att du: Är morgonpigg och gillar att ha hela dagen framför dig Har erfarenhet av utkörning och hanterar logistik med ett leende Är noggrann, ansvarsfull och gillar ordning & reda Klarar av att lyfta tungt och jobba effektivt i ett högt tempo Trivs med att jobba självständigt men också vara en del av ett härligt team Att jobba hos oss är mer än bara ett jobb – det är att vara en del av ett hantverk och en tradition som uppskattas av våra gäster varje dag. Låter det som något för dig? Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – kanske är det just dig vi väntar på.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 maj 2025
Enhetschef för Mini-Maria
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Om oss Mini-Maria  är en mellan kommun och region integrerad öppenvårdsmottagning. Målgruppen är ungdomar 13–21 år, med frågor eller problematik rörande alkohol, droger eller spel om pengar. Mottagningen vänder sig även till de ungas närstående samt till professionella som kommer i kontakt med målgruppen. Mini-Maria ska vara en lättillgänglig mottagning med tydliga kontaktvägar som är anpassade till målgruppen. En utgångspunkt är att nå unga människor i ett tidigt skede av riskbruk och skadligt bruk för att förhindra att det utvecklas till en beroende och allvarlig psykisk ohälsa samt att arbeta hälsofrämjande och förebyggande utifrån en tvärprofessionell ansats. Teamen består av sjuksköterska, socionom, psykolog och läkare. Mini-Maria drivs med delat huvudmannaskap. Regionhälsan är huvudman för Hälso-och sjukvård och bemannar med sjuksköterska, psykolog och läkare. Kommunerna är huvudman för Socialtjänst och bemannar med socionomer. Mini-Maria finns i hela Västra Götaland. Tjänsten är ny och ska forma ett gemensamt chefskap för de västra och södra delregionerna. För det västra området finns idag huvudmottagningen i Mölndal, med mottagningsfilialer i Ale, Alingsås, Kungälv, Lilla Edet och Partille. Det södra området omfattar vår huvudmottagning i Borås, samt mottagningsfilialer i Bollebygd, Ulricehamn, Svenljunga, Tranemo, Herrljunga och Vårgårda.  Om arbetet Som enhetschef får du möjlighet att göra skillnad – både för unga människor och för våra engagerade medarbetare. De två arbetsgrupperna består sammanlagt av 11 medarbetare. Du ansvarar för personal, ekonomi, arbetsmiljö, kvalitetssäkring samt utveckling av verksamheten. Delat ledarskap utvecklas med chefer från ingående kommuner, framför allt Mölndals Stad och Borås Stad. Du har en nyckelroll i samverkan, med samverkanskommuner och andra aktörer. Arbetet innebär att forma en ny chefstjänst där du tillsammans med medarbetare, kollegor och samverkanspartners utvecklar verksamheten efter målgruppens behov. I ditt uppdrag får du stöd av områdeschef och ingår i en ledningsgrupp tillsammans med andra chefer från Mini-Maria och Ungdomsmottagningar i Västra Götalandsregionen. I ledningsgruppen arbetar vi med utvecklings- och planeringsarbete för hela områdets uppdrag. Om dig Vi söker dig med ett genuint engagemang för unga och som har ett tryggt ledarskap. Du ska ha en för arbetsgivaren relevant högskoleutbildning, till exempel sjuksköterska, socionom eller psykolog. Du har erfarenhet av att vara chef eller ledare, och är van vid att leda i förändring. Du vill utveckla ett tillitsbaserat ledarskap för att kunna leda, engagera och motivera medarbetare. Du är strukturerad och drivkraftig, tydlig i din kommunikation och har god förmåga att lyssna in. Som person är du engagerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver vara flexibel utefter verksamhetens behov, då du kommer att arbeta på olika mottagningar och leda flera arbetsgrupper. Vi ser gärna att du har chefserfarenhet från Hälso-och sjukvård och från arbete med ungdomar och unga vuxna. Kunskaper och erfarenhet av arbete inom beroende/substansbruk är meriterande. Det är värdefullt om du har erfarenhet från tvärprofessionellt arbete, nätverkande och samverkan. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och känner dig trygg i den digitala miljön. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Intervjuer är planerade till 26 samt 28 maj.  Varmt välkommen med din ansökan! Om Regionhälsan Förvaltningen Regionhälsan omfattar regiongemensamma vårdverksamheter och hälsofrämjande nära vård. Nära 1900 medarbetare jobbar för att invånarna ska må bra. När du blir en del av oss är du med och utvecklar verksamheten. Regionhälsan har en värdegrund som tagits fram tillsammans med förvaltningens chefer och medarbetare. Värdegrunden utgår ifrån tre värdeord; Tillit, engagemang och kvalitet. Vi arbetar aktivt för att värdegrunden ska vara känd och fungera som en viktig grundpelare i Regionhälsan. Vi ser mångfald som positivt och tycker att våra olikheter är en tillgång. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 maj 2025
Asien mat Köksbiträde
Sushi Thai King AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker nu 1 ny medarbetare till vårt team. Minst 1 års erfarenhet inom köksarbete. Du är stresstålig och noggrann med hygien. Du tycker om att arbeta i team och har ett gott arbetsmoral. Du bör kunna enkelt svenska och engelska.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 maj 2025