Lediga jobb hos Fastighetsägarna Service Stockholm AB
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar att prestera, trivas och växa. Tillsammans under förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Vi söker dig som har minst två års erfarenhet som fastighetsskötare och som brinner för kundbemötande. Du kommer till ett företag med medarbetare som vill och kan ännu mer. Om rollen Som fastighetsskötare/fastighetstekniker hos oss arbetar du i ett team med kollegor från olika avdelningar för att leverera hög kvalitet till kunderna. Våra kunder är bostadsrättsföreningar, privata hyresvärdar och fastighetsägare med kommersiella fastigheter och lokaler. I rollen ingår förutom tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll även uppgifter som rör SBA och energi. Hos oss har du stora möjligheter att utvecklas i din roll och inom fastighetsdrift. Som fastighetsskötare/fastighetstekniker är du ute i de fastigheter vi förvaltar större delen av arbetsdagen. Du kommer använda en servicebil så B-körkort är ett krav. Att arbeta på Fastighetsägarna Service innebär en möjlighet för dig att ha ett varierat och självständigt arbete med många kontaktytor. Här jobbar vi tillsammans, utan gränser, för att utveckla våra kunder och bibehålla långa relationer. På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka. Vem är du?Vi söker dig som trivs med att vara vårt ansikte utåt och hantera kontakter med beställare, boende och entreprenörer på ett professionellt sätt. Du gillar ett varierat arbete med eget ansvar, har lätt för att sätta dig in i nya frågor och uppskattar en arbetsplats med kamratskap och laganda. Som fastighetsskötare möter du dagligen tekniska utmaningar – därför ser vi att du är lösningsorienterad, strukturerad och initiativrik. Du vill göra skillnad och bidra till gruppens och företagets framgång. Kvalifikationer Minst 2 års erfarenhet inom fastighetsskötsel/fastighetsdrift Relevant utbildning från gymnasie- eller yrkesskola är meriterande God förståelse för fastighetsteknik samt grundläggande kunskaper inom el och VVS. Goda kunskaper i svenska såväl tal som skrift B-körkort Vidare ser vi att du är serviceorienterad med känsla för ett proffsigt kundbemötande. Du är också ansvarstagande och har förmåga att alltid se till kundens bästa. Jobba hos oss! Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt! Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger. Bästa hälsningar, Christer Hansson Gruppchef fastighetsskötsel
På Fastighetsägarna Service tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Vi är challengers! Har du en fallenhet för både kundkontakt och siffror? Är du intresserad av fastighetsbranschen och vill jobba i ett företag med stort framtidsfokus? Börja jobba hos oss som avgifts- och hyresförvaltare och bli en del av ett superteam! Om rollen Som avgifts- och hyresförvaltare ansvarar du bland annat för administration av hyror och avgifter, registrering av överlåtelser, lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser för våra kunder som är privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Du kommer främst att ha kontakt med fastighetsägare, brf-styrelser men även med boende, mäklare och banker. Du ingår i ett team om 20 personer som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, ärendehanteringssystem och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med vår kundservice, ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som teknik och juridik. Hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre. Vem är du? Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne. För att axla rollen ser vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller erfarenhet från att ha arbetat i en liknande roll Erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll God vana av att ha arbetat i affärssystem samt ärendehanteringssystem Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har jobbat i Unit4/PM likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Jobba hos oss! Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt! Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger. Bästa hälsningar Emelie Kyhlstedt Chef avgift- och hyresförvaltare
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Jag söker en senior administratör inom hyresförhandling för affärsområde juridik med potential att växa in i en roll som teamledare. Har du lång erfarenhet av administration och vet hur man får saker att hända utan att tappa helheten? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig. Jag söker dig som är nyfiken på juridik inom fastighetsbranschen och som tycker om att hitta nya sätt för att förenkla för dig själv, dina kollegor och våra kunder. Om rollen Som senior administratör hos oss har du en nyckelroll i att få vardagen att fungera både i detaljerna och i helheten. Du stöttar kollegor med diverse administrativa uppgifter, har daglig kontakt med kunder, förvaltare och Hyresgästföreningens administration. Du ansvarar för att fördela ärenden, hantera post/mejl, fakturering samt administrering av vårt förhandlings- och affärssystem. Du utvecklar spetskompetens inom kommunikation, informationshantering och kvalitetsutveckling samtidigt som du effektiviserar arbetssätt och skapar struktur – alltid med fokus på god service till såväl kunder som kollegor. Dessutom är du superuser och kvalitetsansvarig för systemen där du säkerställer att all information håller hög kvalitet. Ingen dag är den andra lik – det krävs därför att du har lätt för att navigera i en föränderlig vardag, känner dig trygg i att fatta egna beslut och prioritera när mycket händer samtidigt. Vem är du? Du kommer till ett företag som verkligen vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där vi brinner för att göra det enklare och smartare – här värdesätter vi både din vilja att lära och din förmåga att ta reda på svar när vägen inte är självklar. Du är trygg i att hantera flera uppgifter samtidigt och tycker om att självständigt prioritera i ett ibland högt tempo. Med din strukturerade och lugna approach tar du lätt till dig och sorterar stora mängder information, så att du alltid vet vad som är viktigast att göra härnäst. Som person är du serviceinriktad och tillmötesgående samt trivs med att stötta teamet i de olika affärssystemen. Du är van vid många kontaktytor och drivs av att bidra med smarta lösningar som gör skillnad. Jag ser också att du har en tydlig fallenhet för ledarskap - för rätt person finns det möjlighet att på sikt axla en roll som teamledare för administratörsteamet. För att axla rollen som senior administratör ser jag att du: Har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete Är van att arbeta i affärssystem och ärendehanteringssystem samt har goda kunskaper i Excel Har du erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller juridisk administration är det meriterande men inte ett krav Jobba hos oss! Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt! Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger. Bästa hälsningar, Adam Andsberg Gruppchef hyresförhandling
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för nå dit. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Här finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Vi söker dig som har längre erfarenhet som drifttekniker och vill arbeta proaktivt med tekniska installationer. Du kommer till ett företag med stort framtidsfokus där vi jobbar tillsammans för att nå våra mål och växa. Det finns stor möjlighet att utvecklas i rollen och som vår nya kollega blir du en viktig del i att vi lyckas och når dit vi vill. Om rollen Som drifttekniker är du ansvarig för att våra kunders fastigheter har väl fungerande system för värme, vatten och ventilation och strävar efter lägre energiförbrukning. Du arbetar i kommersiella fastigheter och bostads- och industrifastigheter, har omfattande kundkontakter samt leder även mindre projekt. Vidare har du ett komplext och varierande arbete där du dagligen ställs inför tekniska utmaningar. För att trivas i rollen är det därför viktigt att du tycker om att lösa dessa och att ständigt föreslå förbättringar. Sedvanliga arbetsuppgifter är bland annat avhjälpande underhåll, felsökning, byte av pumpar, lagerbyten, ställdon, hantera driftlarm samt kontroll och injustering av värme och ventilation mm. Förutom tillsyn och skötsel av anläggningar ansvarar du för framtagande och uppföljning av energistatistik samt identifierar nya affärsmöjligheter och tar fram kundanpassade upplägg och offerter. Därtill utför du energioptimeringar samt deltar i analysarbete av energianvändningen i fastigheterna. Du hanterar och följer upp arbetsorder i ärendehanteringssystem, ansvarar för och utför strukturerade tillsyner, skötsel och underhåll av drifttekniska utrymmen enligt våra kunders avtal. Du ansvarar också för, och utför, rapportskrivning gällande försörjningssystem samt tar fram åtgärdsförslag. Du sitter också med annan rapportering, som att ta fram förbrukningsstatistik eller annan nödvändig dokumentation. Sammanfattningsvis ansvarar du för att uppdragen utförs enligt avtalens innehåll avseende tekniskt utförande, miljö, lagar och förordningar. En viktig del av rollen är också att du agerar rådgivande gentemot dina kollegor och kunder gällande olika driftfrågor. Därför är det viktigt att du hittar synergier i hur du, energiingenjörer, förvaltare och fastighetsskötare kan samarbeta på ett ännu bättre sätt. Vi jobbar tillsammans, utan gränser, för att utveckla våra kunder och bibehålla långa relationer. På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka. Du förfogar över en servicebil och större delen av arbetsdagen är du ute i de fastigheter vi förvaltar. Vem är du? Vi söker dig som trivs i en roll som innebär att du är steget före och hanterar kontakten med kund på ett proaktivt och affärsmässigt sätt. Du har även en god förmåga för att utveckla kundrelationen och affären. Det innebär bland annat att du har förmågan att se kundnyttan i beslut och handlingar. Hos oss arbetar du i en företagskultur som innebär samarbete över gränser och det är viktigt att du trivs med att ha många olika kontaktytor. Hos oss är självledarskap, kamratskap, laganda och ett gott skratt viktiga ingredienser för att trivas och ha roligt tillsammans på jobbet. Att samarbeta, dela med sig av kunskaper och peppa varandra har stor betydelse för gruppens framgång vilket vi hoppas att även du tycker är viktigt när du väljer oss. Kvalifikationer - Minst fyra års erfarenhet som drifttekniker - Relevant utbildning inom driftteknik - Goda kunskaper inom Styr & Regler, ventilation och energioptimering - Goda kunskaper inom värme och värmepumpar - Erfarenhet av att kalkylera kostnader och tidsåtgång för olika insatser - Erfarenhet från arbete i bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter - Goda kunskaper i Microsoft Office - God förmåga att kommunicera i tal och skrift - B-körkort Jobba hos oss! Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt! Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger. Bästa hälsningar Christer Hansson, Gruppchef fastighetsskötsel
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Om rollen I din här rollen söker vi efter en erfaren och serviceinriktad bolagsekonom som utgör ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du tycker om att jobba mot deadlines och vill bli en del av det team som levererar Fastighetsägarnas tjänster till kund. Rollen innebär bland annat att du, i ett nära samarbete med kunden, hanterar avancerade redovisningsfrågor, inkomstdeklarationer, upprättar bokslut och årsredovisningar. Du kommer att hantera löpande rapportering till kund och rapportering till myndigheter. Du kommer att analysera information till beslutsunderlag som till exempel budget och prognoser samt vara med och utveckla befintliga system och processer. I rollen ingår även koncernredovisning. Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: Relevant utbildning inom ekonomi. Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna som kundansvarig. Erfarenhet av redovisning inom fastighetsbolag eller från arbete på redovisningsbyrå. Erfarenhet och kunskaper inom koncernredovisning Erfarenhet inom K2/K3 samt IFRS. Erfarenhet av Unit4 ERP är meriterande. Eftersom många av våra kunder har en internationell prägel, behöver du vara obehindrad i engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen som bolagsekonom krävs också att du känner dig trygg i de arbetsuppgifter som beskrivs under avsnittet "Om rollen". Jobba hos oss! Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt! Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger. Bästa hälsningar Sandra Leichel Gruppchef ekonomisk förvaltning, kommersiellt
På Fastighetsägarna Service tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Vi är challengers! Har du en fallenhet för både kundkontakt och siffror? Är du intresserad av fastighetsbranschen och vill jobba i ett företag med stort framtidsfokus? Börja jobba hos oss som avgifts- och hyresförvaltare och bli en del av ett superteam! Om rollen Som avgifts- och hyresförvaltare ansvarar du bland annat för administration av hyror och avgifter, registrering av överlåtelser, lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser för våra kunder som är privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Du kommer främst att ha kontakt med fastighetsägare, brf-styrelser men även med boende, mäklare och banker. Du ingår i ett team om 20 personer som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, ärendehanteringssystem och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med vår kundservice, ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som teknik och juridik. Hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre. Vem är du? Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne. För att axla rollen ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller arbetat i en liknande roll innan där du även har erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll. Vidare har du en god vana av att ha arbetat i affärssystem samt ärendehanteringssystem, det är meriterande att ha jobbat i Unit4/PM likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Utöver ovan ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Jobba hos oss!Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra –varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss påLinkedin. Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt! Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger. Bästa hälsningar Emelie Kyhlstedt Chef avgift- och hyresförvaltare
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb