På Skandias huvudkontor på Kungsholmen serverar vi ca 600 gäster dagligen. Vi driver restaurang, café, cateringverksamhet och representationsvåning. Uppdraget är brett och i nära samarbete med uppdragsgivaren för att underlätta de anställdas arbetsdag. Restaurangen är KRAV-märkt. Om rollen Vi söker en erfaren och engagerad kock till vårt team på Sabis Mat & Prat hos Skandia i Lindhagen. Här lagar vi mat med omtanke, kvalitet och glädje – både till dagens lunchgäster, våra gästmatsalar och till catering. Vi serverar en daglig lunchbuffé till cirka 600 gäster, vilket ställer höga krav på kvalitet, tempo och samarbete. Som kock arbetar du med att tillaga och servera dagens lunch, möta våra gäster i matsalen och vara med och planera menyer. Du ansvarar även för tillagning av à la carte till gästmatsalar samt större bufféer och bidrar med idéer och inspiration till menyer och cateringlösningar. I tjänsten ingår även sedvanliga städuppgifter som är en naturlig del av det dagliga arbetet i köket. Vi arbetar tätt över gränserna mellan kök, matsal och andra funktioner, och har alltid gästen i fokus. Din profil Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet från arbete i varmkök och som gärna har vana av att jobba med både à la carte och större bufféer. Du är en glad och positiv person som trivs med att arbeta tillsammans med andra och bidrar till en stark laganda. Du har lätt för att samarbeta över gränserna, tycker om att ha gästen i fokus och ger alltid ett gott bemötande. Du gillar att arbeta i högt tempo med stora volymer, har god struktur i ditt arbete och kan effektivt planera och genomföra dina uppgifter. Hos oss på Sabis får du arbeta i en miljö där kvalitet, service och matglädje står i centrum – vi ser fram emot din ansökan! Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde i Augusti 2025. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Köksmästare Johnny Löhr på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!
På Sabis Haga serverar vi dagligen lunchbuffé till ca 400 gäster. Vi driver restaurang, café, cateringverksamhet, representationsvåning och servicetjänster inom Worklife Hospitality. Sabis Haga riktar sig till alla som arbetar i huset och närområdet. Restaurangen är KRAV-märkt. Om rollen Vill du vara med och skapa matupplevelser utöver det vanliga i en miljö där service, kvalitet och omtanke står i fokus? Som biträdande restaurangchef arbetar du operativt och är en viktig del i det dagliga arbetet i restaurangen. Du ansvarar för att leverera catering inom huset, hjälpa till i matsalen under lunchen, stå i vårt café och servera i våra representationsmatsalar vid luncher, middagar och mingel. När platschefen inte är på plats har du det övergripande ansvaret i matsalen, vilket innebär att leda teamet och säkerställa att allt flyter på som det ska. Tjänsten innebär också visst administrativt arbete. Du blir en nyckelperson i det dagliga arbetet och har ett varierat och socialt uppdrag där du både leder och arbetar tillsammans med teamet. Arbetstiden är främst förlagd till dagtid måndag till fredag, men kvälls- och helgarbete förekommer vid behov. Din närmaste chef är platschef Linda Johansson. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av catering, café och servering och som har en naturlig förmåga att leda och engagera andra i det dagliga arbetet. Du har ett öga för detaljer och ett starkt driv att leverera högsta service – varje dag. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från restaurang- och cateringverksamhet samt av att leda andra medarbetare. Som person är du en glad och positiv kundproffs som brinner för att skapa upplevelser i toppklass. Du är ansvarstagande, samarbetsvillig och har en stark vilja att alltid ge det lilla extra. Välkommen till en arbetsplats där vi gör vårt yttersta för att våra gäster ska känna sig sedda, välkomna och nöjda – varje dag. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde den 11 augusti. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Platschef Linda Johansson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!
Vill du jobba i en helt ny butik med oss som älskar service? Då ska du bli en av oss! Hemköp Sickla är en helt nybyggd butik i Sickla Galleria. Det är en butik med 1700 m² matglädje, inspiration och riktigt bra utbud av deli och take away. Här erbjuds snabb och enkel hjälp i vardagen med ett unikt utbud och hög servicegrad. Om rollen Som avdelningsansvarig för färskvaror på Hemköp Sickla kommer du att ha en central roll i vår butik. Du kommer att ansvara för vår fiskavdelning, inklusive alla delar av den manuella försäljningen av färsk fisk, ost och kött. Det innebär att du ser till att avdelningen alltid är välfylld och organiserad, samt att varorna presenteras på ett tilltalande sätt för kunderna. Din dag kommer att vara varierad och innefatta allt från att säkerställa att fiskdisken är fräsch och inbjudande till att hjälpa kunder med deras specifika önskemål. För att trivas i denna roll bör du ha tidigare erfarenhet av manuell hantering av fisk och vara insatt i att följa de lagar och regler som gäller för försäljning av färsk fisk. Du kommer att ha befogenhet och ansvar för att leverera resultat enligt våra uppsatta mål gällande försäljning, lönsamhet och svinn, samt ansvara för avdelningens egenkontroll. Det är viktigt att du håller dig uppdaterad om de senaste riktlinjerna och föreskrifterna inom området. Din profilVi söker dig som är inspirerande, nyfiken och driven. Du har en stark förmåga att sätta upp och nå resultat, och är bekväm med att ta ansvar för en hel avdelning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att vara avdelningsansvarig i butik, samt erfarenhet av manuell hantering av ost och kött. Du är resultatinriktad och har en god förståelse för att arbeta mot budgeterade mål och utveckla avdelningen i linje med dessa. Som person är du positiv och inspirerar både kunder och kollegor med din entusiasm och kunnighet inom färskvaror. Du är nyfiken på att lära dig nytt och ser till att alltid vara uppdaterad inom ditt område. Din förmåga att driva förändringar och förbättringar gör dig till en viktig del av vårt team. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tillträde är den 1 augusti, och tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tjänsten är heltid med varierade arbetstider som kan inkludera dag, kvällar och helger. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Teamchef Therese Göthberg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!
Sabis står inför en spännande nystart och kommer öppna en intern enhet hos ett stort företag som flyttar till Solna Strand. En imponerande satsning med en yta på cirka 66000 kvadratmeter där omkring 2500 medarbetare samlas under ett och samma tak. Sabis kommer att ansvara för hela mat- och dryckeserbjudandet i huset, vilket innefattar en lunchrestaurang med cirka 700 gäster per dag, ett café/mini-shop under varumärket Petite Sabis med tillhörande vendinglösning som är tillgänglig dygnet runt, samt en exklusiv representationsvåning med två matsalar och loungeyta. Vi kommer även att aktivera en fantastisk takterrass om 1400 kvadratmeter, leverera frukt till kontorets pentryn och sköta all konferens- och mötesservering. Utöver detta kommer vi arrangera större event i nära samarbete med hyresgästen. Om rollen Som kock på vår nya enhet får du vara med från start och bidra till att skapa matupplevelser i toppklass. Här serveras 3–4 olika tallriksserverade lunchrätter varje dag, tillsammans med en fräsch och varierad salladsbuffé. Du är delaktig i hela flödet – från förberedelse och tillagning till upplägg och service. Utöver lunchproduktionen arbetar du även med café, konferensförtäring, event och catering. Du samarbetar tätt med köksmästaren och övriga kollegor för att skapa ett välfungerande och trivsamt kök. Du arbetar enligt HACCP och Sabis rutiner och bidrar till att vår filosofi ”Jag är kundupplevelsen” genomsyrar varje måltid vi serverar. Tjänsten är placerad i Solna Strand med planerad start i augusti 2025. Arbetstiden är främst vardagar dagtid, men kvällar och helger kan förekomma vid event och beställningsverksamhet. Din profil Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet som kock, gärna från större enheter med högt tempo och varierat utbud. Du har en stark matglädje, goda råvarukunskaper och förmåga att arbeta effektivt och kvalitetsmedvetet även under press. Du är van att arbeta med både varm och kall mat, och har ett naturligt öga för smak, balans och presentation. Som person är du ansvarstagande, flexibel och trivs i team. Du bidrar med energi, glädje och respekt i köket och har ett starkt engagemang för gästens upplevelse. Du uppskattar ordning och reda, är noggrann med hygien och följer rutiner. Erfarenhet av specialkost, catering eller uppstarter av nya kök är meriterande. Observera att alla tjänster på denna enhet kräver en godkänd säkerhetsprövning enligt vår kunds rutiner. Det innebär bland annat ett utdrag ur belastningsregistret, och för vissa roller även ytterligare kontroller via Säkerhetspolisen. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och karriärvägar inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Subventionerad massage varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss.
Petite Sabis Svea Artilleri är en modern mötesplats som öppnade hösten 2024 i det anrika kvarteret Svea Artilleri. Här driver vi en inspirerande konferens- och mötesanläggning med fyra mötesrum för upp till 40 personer, en välkomnande reception och en Petite Sabis deli & take away i entréplan. Vi ansvarar även för lokalvård och leveranser av frukt och catering både inom fastigheten och till externa kunder. Våren 2025 öppnar vi vår nya uteservering, vilket gör enheten till en ännu mer levande plats – för såväl hyresgäster som besökare. Teamet består av tre engagerade medarbetare och vi söker nu en platschef som vill vara med och vidareutveckla denna spännande satsning! Om rollen Som Platschef på Petite Sabis Svea Artilleri har du en central roll i både drift och utveckling. Du leder det dagliga arbetet och är delaktig i verksamheten – oavsett om det gäller att ta emot gäster i receptionen, servera dagens lunch i delikatessen eller planera ett kommande event. Du ansvarar för att våra tjänster håller högsta kvalitet och att vi lever upp till uppsatta SLA:er. Du har fullt budgetansvar, sköter schemaläggning, beställningar, ekonomisk rapportering samt månadsbokslut. Du arbetar även aktivt med att skapa nya affärsmöjligheter inom event, catering och FM-tjänster. Eftersom verksamheten är relativt ny finns stort utrymme att sätta din prägel på konceptet och vidareutveckla både utbud och service. Arbetstiden är vardagar på dagtid, men kvälls- och helgarbete kan förekomma i samband med event. Din profil Vi söker dig som har haft en liknande roll i minst tre år och trivs med ett varierat arbete där du får kombinera ledarskap, försäljning och service i toppklass. Har du en bakgrund inom kök och tagit dig vidare till en ledande roll ser vi det som meriterande. Du är en positiv och lösningsorienterad person som gillar att ta ansvar och bidra till både stämning och resultat. Du är trygg i att fatta beslut, van att arbeta självständigt och har ett stort engagemang i den dagliga driften – du tvekar inte att kavla upp ärmarna där det behövs. Vi erbjuder dig en dynamisk och utvecklande roll i ett starkt värderingsdrivet bolag där våra tre ledord är: Alltid nöjd kund, ansvar och respekt. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Driftchef Fredrik Sjöblom på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 15 av 15 jobb