Lediga jobb i Solna

Hitta de senaste lediga jobben i Solna här! Upptäck spännande karriärmöjligheter i Solna med vår omfattande jobbsida. Sök nu för att ta nästa steg i din karriär.

Lokalstrateg

Om tjänsten Som lokalstrateg står du för det kommunövergripande perspektivet gällande lokalförsörjningsfrågor, med fokus på nyttan för kommunkoncernen. Du ansvarar för stadens strategiska lokalplanering kring befintliga och planerade verksamhetslokaler. I rollen ligger ett ansvar för samordning, styrning och samverkan med stadens förvaltningar och bolag. Samarbete med stadens exploateringsenhet är en central del av arbetet. Det huvudsakliga operativa arbetet med lokalförsörjningen och olika lokalprojekt sker hos respektive berörd förvaltning. I rollen ingår att årligen sammanställa nämndernas lokalförsörjningsplaner till en lokalresursplan för staden. Stadens befolkningsprognos och befolkningsutveckling utgör en viktig grund i arbetet. Som lokalstrateg ansvarar du för att ta fram beslutsunderlag, skriva tjänsteutlåtanden, anvisningar och granska handlingar. Du kommer även att leda eller delta i utrednings- och utvecklingsprojekt och du har ett särskilt ansvar för omvärldsbevakning och att följa den lokala fastighetsmarknaden. Det är ett varierande arbete som innefattar både strategi, problemlösning, kreativitet och många sociala interaktioner i olika projekt. Vi är en politisk styrd organisation där förankring av initiativ och uppdrag är en del av arbetsprocessen. Det ställer krav på lyhördhet, god samarbetsförmåga samt dina kommunikativa egenskaper. Din förmåga att kunna arbeta med både lång- och kortsiktigt perspektiv samtidigt som du har helheten i fokus är viktigt för att lyckas. Den strategiska rollen är ny och du har stora möjligheter att påverka dess utformning. Du rapporterar till ekonomichefen. Lokalstrategens ansvarsområden är framför allt att: - Samverka med kommunens förvaltningar och bolag för att utveckla och förvalta lokalresursplan på kort- och lång sikt - Samordna och analysera lokalbehov och lokalkapacitet. Till exempel: Analysera fastighetsekonomiska konsekvenserna av olika lokalalternativ - Väga samman stadens olika perspektiv vid lokalförändringar - Bereda beslutsunderlag till kommunstyrelsen i strategiska lokalärenden - Bistå chefer i kontakten med fastighetsägare - Förhandla och upprätta avtal avseende inhyrda lokaler - Leda lokalförsörjningsforum. Aktivt bevaka vad som sker i omvärlden och delta i nätverk. Kvalifikationer - Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi och/eller juridik gärna inom fastighetsområdet alternativt motsvarande utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig - Du har flera års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter - Du har förhandlingsvana samt god kunskap om hyresjuridik   - Du har mycket god förmåga att kommunicera i svenska, både i tal och skrift - Det är meriterande om du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation   Mer information och ansökan Tjänsten är på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta t f ekonomichef Anna Håkansson, [email protected] Din ansökan innehållandes CV ska vara inlämnad senast den 14 mars. Om du har vad som krävs och en framåtanda med stark energi för utveckling och förnyelse så är du rätt person för oss. Varmt välkommen med din ansökan! I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

28 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Junior Business Controller sökes!

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder som söker kompetens inom Ekonomi. Därför söker vi nu dig som vill jobba som Business Controller i Stockholm. Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet inom området och som vill vidare till nya utmaningar på ett spännande uppdrag och som kan starta i gång under våren! Vi söker dig som är positiv, lösningsfokuserad, driven, har ett bra sifferminne och ett öga för detaljer. Självklart är du också en prestigelös teamspelare som bidrar till en trevlig och härlig stämning! På The Place hjälper vi våra kunder både med rekryteringsuppdrag och när de behöver få in en grym konsult under en period. Skulle du vara intresserad av att bli en del av vårt kompetensnätverk inom Ekonomi? Då är första steget att du svarar på den här annonsen! Kvalifikationer Just nu söker vi dig som har intresse för och kunskaper inom flera av följande områden: • Rapportering och uppföljning • Analys • Balansavstämningar • Delaktighet i bokslut • Stöttning av ekonomifrågor till kollegor • Hantering av servicekontrakt och ordrar • Fakturering • Kontrollering av offerter • SOA kontroller • Flytande kunskaper i svenska och engelska • Goda kunskaper i Officepaketet och Excel • Kunskaper i SAP Utbildning och arbetslivserfarenhet Vi söker dig som: • Är utbildad civilekonom eller liknade. • Har ett eller ett par års erfarenhet som Business Controller. • Är öppen för ett konsultuppdrag och kan starta relativt omgående. Är du redo för nya utmaningar i arbetslivet? Skicka in din ansökan redan idag! Hur processen går till Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom Supply Chain. För dig som omedelbart går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm. Kan ni garantera mig ett jobb? Vi gör vårt allra bästa för att matcha ihop rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hitta rätt jobb till så många som möjligt men vi kan inte garantera det tyvärr. Detta är en generell och proaktiv jobbannons och vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så att du inte missar något spännande jobb! The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Sökord: The Place, konsult, ekonomi, redovisningsekonom, Business Controller, Junior Business Controller. Konsultuppdrag, Stockholm.

28 februari 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Kommunikatör med fokus på innehållsproduktion

Vill du arbeta med frågor som har stor långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle? Strålsäkerhetsmyndigheten växer och utvecklar sitt kommunikationsarbete för att möta nya utmaningar. Är du en skicklig kommunikatör som vill åta dig rollen som innehållsproducent? Till Strålsäkerhetsmyndighetens kommunikationsenhet söker vi en innehållsproducent som kan vässa våra budskap och öka vår tydlighet i alla våra kanaler och kommunikationsplattformar. Samhällsviktiga arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett arbete där du får • arbeta operativt med kommunikationsarbete med en strategisk dimension • ansvar för att utveckla budskap och innehåll framförallt i text men också video och bild • utveckla och sätta myndighetens tonalitet i våra digitala kanaler • ansvara för kampanj- och kommunikationsarbete • ansvara för kommunikationsarbete kopplat till kris och beredskap • omsätta ny teknik för att utveckla budskap och innehåll i våra kanaler och kommunikationsplattformar • utveckla ditt kommunikationsarbete genom många kontaktytor inom och utom myndigheten • vara ett nära stöd till ledning, chefer och medarbetare Du som söker tjänsten kan välja mellan att placeras i Solna eller Katrineholm. Resor mellan kontoren förekommer och resor i tjänsten förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har • gedigen och dokumenterad erfarenhet av att planera, utveckla och genomföra kvalificerat innehållsarbete genom primärt text • arbetat i en redaktionell miljö eller motsvarande • erfarenhet av att omvandla komplicerat innehåll till begriplig och engagerande text • högskole-/universitetsutbildning inom kommunikation eller journalistik eller likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har • erfarenhet av kommunikationsarbete inom eller med nära koppling till offentlig förvaltning • erfarenhet av kommunikationsarbete i syfte att skapa beteendeförändring Personliga egenskaper För att fungera bra i rollen som innehållsproducent behöver du vara initiativtagande och pådrivande. Vi ser gärna att du är nyfiken på ny teknik och använder digitaliseringens möjligheter i ditt arbete. Du kommer gärna med egna initiativ och har ett helhetsperspektiv. Du har lätt för att se vad som behöver göras och prioriteras på en övergripande nivå utifrån verksamhetens behov. Du har också en hög integritet som gör det lätt för dig att agera professionellt och stå på dig om det behövs. Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att bygga och utveckla relationer. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.  Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Pressjour ingår i tjänsten. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävs för tjänsten. Om oss Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna.  Enheten Kommunikation och upplysning ansvarar för myndighetens intern och externa kommunikation. Det innebär bland annat att enheten tar fram och förankrar myndighetsgemensamma budskap, förvaltar och utvecklar myndighetens kommunikationskanaler samt samordnar myndighetens arbete med medierelationer. Vidare bevakar enheten omvärldens bild av myndigheten och stödjer talespersoner med budskaps- och intervjuträning. Vi ansvarar även för att administrera och marknadsföra myndighetens externa intäktsfinansierade utbildningar. Vi arbetar även kontinuerligt med att utveckla krisorganisationens kommunikationsfunktion. Enheten består idag av 8 medarbetare inklusive chef. Enheten tillhör avdelningen för Normering och kunskapsutveckling. Under våren kommer enhetens placering förflyttas till generaldirektörens stab.         Vi erbjuder dig Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö.  Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel. Läs mer om våra villkor och förmåner Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Andreas von Schmalensee, 0709 216 904. Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 20 mars 2024. Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Du behöver inte bifoga personligt brev. Arbetsprover kommer att tas in. Bra att veta Se våra filmer där medarbetare berättar Vår rekryteringsprocess Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

28 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
MAX söker medarbetare (varannan helg)

MAX är Sveriges äldsta burgarkedja och vi använder oss endast av lokalt kött, kyckling och bacon. Vi har också branschens bredaste utbud av gröna burgare. År 2008 blev vi världens första restaurangkedja att klimatmärka menyn och klimatkompensera alla utsläpp.  Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

28 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Personlig assistent sökes i Solna - automatiskt sparad

Vi på God Assistans söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent för att stödja och underlätta vardagen för Fred. Omtanke är grunden i allt vi gör och något som är självklart för att kunna erbjuda bästa möjliga personliga assistans. Just nu söker vi en passionerad individ som vill bli en värdefull del av vårt team. Fred är en glad kille som älskar att följa med på promenader i vagnen då han tycker om att vara utomhus. Gunga och skratta är något som han gärna gör så ofta man kan. Du kommer spendera mycket tid ute och gå eller med Fred inne i ett centrum. Fred har en ovanlig genmutation som medfört en utvecklingsstörning vilket gör att han inte kan förflytta sig själv och behöver därför hjälp med alla moment i vardagen. Han har heller inget eget tal eller ett tydligt teckenspråk men man förstår om han mår bra eller mindre bra. När han mår bra skrattar han mycket och kommunicerar mycket via läten och kroppsrörelser. Ett arbetspass innebär bland annat att du: Hjälper till med det mesta i vardagen, inkl personlig hygien, att interagera och kommunicera med sin omgivning och med att leka. Hjälper han med vardagliga sysslor som att exempelvis klä på/klä av. Är med Fred och tränar hans motorik i lek och vardag. Ser till så att han får i sig middag genom att värma mat och assisterar han vid matbordet. Hänger med när Fred vill göra utflykter till museum, simhall, Skansen, centrum eller bara vara ute i naturen. Vi söker dig som: Är över 18 år Talar flytande svenska och har god kommunikationsförmåga. Har körkort Är rökfri Har tidigare erfarenhet eller intresse av sjukgymnastik/fysisk träning. Erfarenhet av intellektuell funktionsnedsättning är en stor fördel men inget krav. Kan bemöta Fred med ett lågaffektivt bemötande. Är en trygg person med god självkänsla. Har nära till lek och som vill fylla hans tid med både trygghet och skratt. Arbetstider Måndag och tisdag kl 15.45-20.00 Varje vecka Helg lördag och söndag ca 11.00-17.00 varannan vecka (Jämna veckor) Vad får du Du är försäkrad hos oss och vi har kollektivavtal Ett roligt, stimulerande och omväxlande jobb Friskvårdbidrag på upp till 4000kr/år. Stöd i form av utbildningar och introduktionspass för dig som ny. En attraktiv arbetsgivare som är mån om sina assistenter I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Låter det här som jobbet för dig? Skicka in din ansökan redan nu – det gör du snabbt och smidigt via mobil eller dator, utan CV/personligt brev. När du skickat in din ansökan kan vi eventuellt komma att efterfråga CV av de kandidater vi vill veta mer om. Processen består av kompetens- och erfarenhetsfrågor och ett moment där vi önskar att du svarar på 1-3 videofrågor. Vi bryr oss inte om kvaliteten på videon, vi är bara nyfiken på att höra mer om dig eftersom personlighet är så viktigt i vår bransch. Tips! Är du inte bekväm framför kameran kan du blurra bilden eller bara spela in din röst. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt dedikerade team. Ansök nu och bli en del av God Assistans! Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se.

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 mars 2024
Controller

Arbetsbeskrivning Period: 2024-04-01 - 2025-03-31. Trafikverket har möjlighet att förlänga kontraktstiden 6+6 månader Stationeringsort: Solna, någon enstaka resa inom regionen kan förekomma samt att Trafikverkets riktlinje för distansarbete är upp t.om 40% Idag söker Trafikverket förstärkning av en controller där rollen omfattar att arbeta som stöd till enhetschefer och projektledare samt stabschef i frågor som rör den ekonomiska styrningen av flera större och komplicerade kontrakt. I uppgifterna ingår analyser, rapportering, planering och uppföljning. Kontinuerlig uppföljning av måluppfyllelse och resultat samt säkerställer hanteringen av avvikelser. I rollen igår även att ansvara för införandet av ett nytt ekonomisystem där konsulten får en betydande roll i implementering, tillämpning och kommunikation inom regionen då även förändrade arbetssätt införs. För den här yrkesrollen hos Trafikverket har Trafikverket i fråga väldigt tydliga SKA-krav för vad som behövs för att passa tjänsten - vänligen läs mer nedan. Ansvarsområden Rollen omfattar att arbeta som stöd till enhetschefer och projektledare samt stabschef i frågor som rör den ekonomiska styrningen av flera större och komplicerade kontrakt. I uppgifterna ingår analyser, rapportering, planering och uppföljning. Kontinuerlig uppföljning av måluppfyllelse och resultat samt säkerställer hanteringen av avvikelser. I rollen igår även att ansvara för införandet av ett nytt ekonomisystem där konsulten får en betydande roll i implementering, tillämpning och kommunikation inom regionen då även förändrade arbetssätt införs. För den här yrkesrollen hos Trafikverket har Trafikverket i fråga väldigt tydliga SKA-krav för vad som behövs för att passa tjänsten - vänligen läs mer nedan. Kvalifikationer Ska-krav • Högskoleutbildning om minst 180 hp inom ekonomi alternativt annan utbildning som Trafikverket bedömer likvärdig. • minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt) • Minst ett (1) års erfarenhet av statlig redovisning • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.  Ytterligare SKA-krav: • Minst tre (3) års erfarenhet av excel på avancerad nivå (arbetat med analyser i pivottabeller) • minst tre (3) års erfarenhet av ekonomisystem (Agresso) • Minst ett (1) års erfarenhet från systemstödet MERCUR • Minst ett (2) års erfarenhet av arbetsledande funktion inom ekonomiområdet • Minst ett (1) års erfarenhet av uppföljning av kontraktsverksamhet inom bygg och anläggning • Minst ett (1) års erfarenhet av leda implementering av nytt ekonomisystem i statligt verk, myndighet eller stort företag (med stort företag menas fler än 250 anställda + omsättning på mer än 500 miljoner SEK.  Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Legitimerad Arbetsterapeut

Aktiv Ortopedteknik i Stockholm söker en till kollega inom rehabilitering av amputerade, Raynauds fenomen samt för att designa, prova ut och anpassa specialtillverkade sitsar. Aktiv Ortopedteknik i Stockholm är en del av Aktiv Ortopedteknik i Sverige AB driver idag ortopedtekniska center på 20 orter i Sverige och utgör tillsammans en del av Ottobock, en av världens ledande leverantörer inom ortopedteknik. Vi tar emot patienter via remiss såväl som privatpersoner som är i behov av proteser, ortoser, sitthjälpmedel och ortopediska skor eller inlägg. Utifrån våra unika samarbeten med medicinsk personal, patienter, anhöriga, brukarorganisationer och leverantörer är vår ambition att kunna erbjuda marknadens bästa möjliga helhetslösning för våra patienter och kunder. Vi vill skapa förutsättningar för ett aktivt liv. Aktiv Ortopedteknik i Sverige AB, och finns i Solna, Enskededalen, Södertälje och i Norrtälje. Vi är ca 70 medarbetare med unika kompetenser. Aktiv Ortopedteknik har idag avtal med Region Stockholm för att bedriva Ortopedteknisk service, tillverka specialanpassade sitsar samt är ensam aktör för rehabilitering av amputerade. Vår rehabiliteringsverksamhet är en specialistenhet för rehabilitering/habilitering av personer i alla åldrar med medfödda eller förvärvade skador/amputationer på över och/eller nedre extremiteterna samt personer med Raynauds fenomen. Din framtida utmaning Som Leg. Arbetsterapeut hos oss arbetar du tillsammans med dina kollegor för att öka livskvaliteten hos människor med funktionsbortfall genom att förbättra deras ADL och självständighet. Vi arbetar i team med att rehabilitera och återskapa varje individs bästa förmåga. Basen för verksamheten är vår samverkan med övrig vårdpersonal inom Region Stockholm och det teamarbete som bedrivs inom vården. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete. Du kommer att ingå i ett team av arbetsterapeuter, fysioterapeuter, ortopedingenjörer samt läkare och psykolog. De områden där du kommer verka är rehabilitering och habilitering av patienter som genomgått någon form av amputation eller har medfödd extremitetsavvikelse inklusive Raynauds fenomen samt med design, utprovning och anpassning av specialanpassade sitsar. Vi arbetar med kompetenshöjningar genom både deltagande och medverkande i kurser över hela Sverige men även internationellt. Vi deltar även i forskningsprojekt som rör patientgrupperna. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Bergshamra. Startdatum enligt överenskommelse. Resor inom region Stockholm kan förekomma. Din bakgrund/profil Du som söker är nyfiken på nya utmaningar. Du behöver ha en förmåga att kunna lösa tekniska utmaningar, att organisera och strukturera ditt arbete, samtidigt som du är flexibel, tar ansvar och har en god social förmåga. Du kan arbeta självständigt gentemot kunden/patienten samt samarbeta i team. Du behärskar såväl svenska som engelska samt har god datorvana. Då resor i Stockholm förekommer erfordras körkort klass B samt vana vid att köra bil. Legitimation inom arbetsterapi är ett krav för att ansökan skall behandlas. Undantag gäller dig som är nyutexaminerad och ej ännu fått legitimation från Socialstyrelsen. Hur du ansöker Skicka din ansökan tillsammans med ditt CV till [email protected]. Märk ansökan med ”Arbetsterapeut” i ämnesfältet. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 30 Mars 2024. Ansökningarna kommer hanteras allt eftersom de kommer in och tjänsten kan tillsättas före angivet datum. Om du har frågor om tjänsten, kontakta Klinisk avdelningschef, Erik Hidemo på mobil 076 533 95 20. Besök gärna våra hemsidor för mer information: aktivortopedteknik.se, ottobock.se

28 februari 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024
Anestesisjuksköterska till Thoraxoperation i Solna

Vi utökar nu vår verksamhet och söker därför fler anestesisjuksköterskor. Lockas du av ett variationsrikt jobb där du blir en del av en liten, väl sammansvetsad arbetsgrupp? Välkommen till oss på Thoraxoperation! Du erbjuds en prestigelös miljö och bli en del av vårt sammansvetsade operationsteam arbeta med högspecialiserad vård på modern och högteknologisk enhet med fem operationssalar ha möjlighet att påverka den fortsatta utvecklingen av verksamheten ha goda möjligheter till utveckling inom professionen så som breddning av kompetens eller forskning inom specifikt område Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Som anestesisjuksköterska hos oss alternerar du mellan att arbeta med thoraxanestesi och att ta hand om patienterna på vår specifika Hjärtuppvakningsavdelning, HUA. Vi utför huvudsakligen hjärt- och lungoperationer såsom kranskärlsoperationer, klaffoperationer, lungcanceroperationer. Specifikt för thorax är att våra patienter under operation är uppkopplade mot hjärt-lung-maskin, vilket ställer extra stora krav på ett välfungerande teamarbete och att arbetet på operationssalen utförs effektivt. En del av vårt uppdrag att serva sjukhusets angioverksamhet med anestesikompetens, vilket innebär att du även kommer att arbeta viss del med högspecialiserad kardiologi. Tjänsten innebär treskift utifrån individuell schemaplanering. Vi tillämpar 24/7-avtalet. Vi välkomnar både dig som är erfaren och dig som är ny i rollen som anestesisjuksköterska! Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen är lugn och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Uttrycker en positiv attityd till sitt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Tar upp kritik endast i de korrekta sammanhangen eller direkt med berörda parter eller överordnad. Tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar sina handlingar till detta. Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska med en specialistutbildning inom anestesisjukvård. Om rekryteringsprocessen Urval kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla: 1. CV 2. Personligt brev (frivilligt) 3. Övriga bilagor (bilagor bifogas i förekommande fall) - Yrkeslegitimation - Bevis om specialistkompetens Om du vill se vår verksamhet är du varmt välkommen att ta kontakt för hospitering. Varmt välkommen med din ansökan – Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Funktion Perioperativ Medicin och Intensivvård Funktion Perioperativ Medicin och Intensivvård är sjukhusets samlade resurs för anestesi, operation, pre- och postoperativ vård samt intensivvård för vuxna. Vi ansvarar också för tryckkammare (HBO), högspecialiserad smärtvård och de steriltekniska enheterna. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/Funktion-Perioperativ-Medicin-och-Intensivvard/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

28 februari 2024
Sista ansökan:
27 mars 2024
Sjuksköterska sökes för uppdrag på vårdavdelningar!

Vi söker nu efter sjuksköterskor för uppdrag på olika vårdavdelningar runt om i storstadsregionen! Uppdragen är pågående så ansökningar kan skickas löpande. Varierande schema och tjänstgöringsgrad. Det är vårdavdelningar inom kirurgi, medicin, ortopedi, hjärtsjukvård, geriatrik, akutmottagningar med mera. Vi specificerar gärna uppdragen för dig om du är intresserad av att veta mer! Uppdragen innebär sedvanligt arbete med ansvar att identifiera, bedöma, åtgärda, planera genomförande och alltid utvärdera den enskildes omvårdnad. Omvårdnadsinsatser genomförs i teamsamverkan med övrig vård-och omsorgspersonal. StellaCura AB är bemanningsföretaget med en familjär känsla och som satsar helhjärtat på vad vi gör bäst, nämligen att hitta de bästa konsulterna som kan hyras ut för uppdrag inom sjukvården. Företaget har lång erfarenhet från bemanningsbranschen och vi arbetar med uppdrag för sjuksköterskor hos kunder inom Sveriges landsting, kommuner samt privata vårdgivare. Vi kan erbjuda uppdrag både på lång- och kort sikt samt allt ifrån enstaka pass till långa uppdragsperioder. Som konsult har du möjlighet att bredda din erfarenhet och kontaktnät genom att du får ta del av olika kliniker och sjukhus i Sverige. Du kan välja att arbeta som anställd eller som underleverantör via ditt egna bolag. Kvalité genomsyrar vårt arbetssätt så att både uppdragsgivarna och konsulterna upplever ett gott samarbete med hög grad av service och personlig kontakt. Läs mer om StellaCura på www.stellacura.se eller våra företagssidor på Facebook och LinkedIn. Rekryteringsarbetet sker löpande så tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

28 februari 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Erfaren redovisningsekonom - sökes till Iver

Nu söker vi en Erfaren Redovisningsekonom som vill utvecklas tillsammans med oss på Iver! Är du vår nya kollega? Om Iver: Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster. Med teknisk expertis och djup förståelse för din verksamhet hjälper vi dig att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation. Med säte i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta vår expansion. Iver omsätter drygt 3,2 miljarder SEK och har cirka 1 700 medarbetare som arbetar på något av våra 25 kontor. Din roll? Som erfaren redovisningsekonom kommer du att bli en del av vårt Accounting Control team på Iver. Teamet består av ett gäng härliga ekonomer lett av vår Head of Accounting Control, Emma. I din roll kommer att arbeta med bokföring, bokslut och projekt. Det vill säga allt från A till Ö när det kommer till redovisning och rapportering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Arbeta med löpande bokföring, avstämningar och utredningar - Upprätta månadsbokslut och behjälplig vid årsbokslut - Bidra till att vidareutveckla processer och arbetssätt samt vara systemägare för Medius - Utföra betalningar - Återrapportera betalningar på banken och avstämningar med banken - Periodiseringar - Behjälplig vid revision och SCB rapporteringar - Behjäplig vid inkommande av leverantörsfakturor Vi är ett litet sammansvetsat team som arbetar tillsammans och vi är måna om att hjälpa och stötta varandra. Vi alla brinner för redovisning och att vi tillsammans driver våra processer framåt för att bli mer effektiva. Kom och bli en del av vårt glada gäng! Vad erbjuder vi dig på Iver? Iver - Where business meets technology! Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation. På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera. Din bakgrund och profil? Vi söker dig som brinner för och vill arbeta inom redovisning! För att lyckas i rollen är du en analytisk problemlösare som tycker om att arbeta med siffror. Du är van vid att arbeta mot deadlines och har ett helhetstänk i allt du gör. Du är engagerad och målinriktad samtidigt som du är flexibel och van vi en föränderlig verksamhet. Du trivs även att arbeta nära andra och besitter en god samarbetsförmåga med ett starkt teamfokus! Kvalifikationer för tjänsten: - Examen inom ekonomi med inriktning på redovisning - Flera års erfarenhet av arbete med redovisnings- och bokslutsarbete - Erfarenhet av levreskontrasystemet Medius - Brinnande intresse för redovisningsområdet - Goda kunskaper i Excel som arbetsverktyg - Obehindrad kommunikation i såväl svenska som engelska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av redovisning inom konsultbranschen. Placeringsort: Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge. Denna tjänst utgår från vårt huvudkontor i Solna, Stockholm. Sök till oss! Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-03-31. Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Emma Tibblin ([email protected]) eller TA partner Andreas Nilsson ([email protected]) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till Iver!

28 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024