Busch Vakuumteknik AB jobb

Lediga jobb hos Busch Vakuumteknik AB

Servicekoordinator

BUSCH Sverige - Servicekoordinator Vill du jobba med inspirerande arbetsuppgifter på ett företag i mycket stark utveckling? Då kan detta vara jobbet för dig! Busch Vacuum Pumps and Systems är en av de största tillverkarna av vakuumpumpar, fläktar och kompressorer i världen. Vårt produktsortiment omfattar lösningar för vakuum- och övertrycksteknik inom alla industrisektorer. Vi expanderar och söker nu en administrativt stark och serviceinriktad person för rollen som Servicekoordinator till vår serviceavdelning på vårt huvudkontor i Mölnlycke. Du kommer att bli en del av en arbetsgrupp, med f.n. 11 servicetekniker, som är placerade över hela Sverige. I gruppen ingår även en person som ansvarar för lager och logistik. Om tjänsten Din roll blir att administrera och ge service till kunder och kollegor genom att vara noggrann, strukturerad och serviceminded. I allt ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en affärsmässig approach. Du kommer att bli en del av den dagliga verksamheten på vår serviceavdelning där arbetsuppgifterna sträcker sig från planering av serviceinsatser, kundkontakt, ordermottagning och fakturering av Serviceorder. Du kommer också att få delta i att forma och bidra till att säkra det interna flödet på avdelningen. Vi erbjuder dig ett självständigt och utmanande arbete med stor frihet under ansvar. Du får arbeta i ett marknadsledande och stabilt internationellt företag med det lilla teamets flexibilitet. Du arbetar tillsammans med erfarna servicetekniker och alla gör vi vårt yttersta för att våra kunder och kollegor ska trivas och utvecklas. Vi söker dig som vill vara med på vår resa framåt där vi avser att fortsätta växa på den svenska marknaden. Ansvarsområden och arbetsuppgifter · Tillhandahålla excellens i kundservice inklusive att bygga och upprätthålla relationer med befintliga och nya kunder. · Säkerställa en hög grad av kundnöjdhet · Utföra administrativa uppgifter effektivt och korrekt, inklusive hantering av CRM-databasen och proaktiv uppföljning med kunder vid behov. · Erbjuda lösningar av hög kvalitet genom fackmannamässig bedömning och rådgivning. · Samordna, schemalägga och planera fältservice för/med tekniker och kunder. · Göra överenskommelser med kunder om akuta servicebesök. · Beställa artiklar till service- och verkstadsorder, i dialog med inköpsansvarig. · Säkerställa att service har utförts enligt plan, fånga upp eventuell avvikelser. · Ta fram underlag för fakturering. · Underhålla dokumentation som stöder teknikerlicenser, poliskontroller, introduktioner och relevanta certifieringar. Dina personliga och professionella kvalifikationer: · Utmärkt organisatorisk förmåga · Förmåga att prioritera och arbeta inom erforderliga tidsramar och fatta logiska beslut när det krävs för att hitta lösningar på utmaningar. · Exceptionell kundtjänstfärdighet med visat hög interpersonell kompetens · För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och har en öppen personlighet med gedigen servicekänsla samt är lösningsorienterad. Du behöver vara ansvarsfull och besitta en god förmåga att arbeta strukturerat, kunna planera och prioritera ditt arbete självständigt. · Du är van vid att använda IT som arbetsverktyg och trivs med varierande arbetsuppgifter. · Du är bra på att lyssna och sätta dig in i kundens behov och skapa en trovärdig dialog. · Med bra överblick och system säkerställer du optimal planering av arbetsdagen för teknikerna. · Du är uthållig och flexibel när planer behöver ändras och med ditt lösningsorienterade förhållningssätt får du planen att fungera. · Du tar ansvar för att dina uppgifter löses professionellt och med hög kvalitet. · Din bakgrund är inte avgörande, dock kräver tjänsten att du har erfarenhet av teknik/mekanik för att förstå kundernas problem och våra produkter. • Som vårt ansikte ut mot kunden är det av vikt att du är kundorienterad, serviceinriktad och noggrann för att lyckas. • Du bör ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. • Du är en självständig men ödmjuk person med stor förmåga att ta egna initiativ. • Att du är flexibel och kan ta dig an varierande uppgifter beroende på uppkomna situationer, alltid med kundens bästa för ögonen, ser vi som en självklarhet. Hos oss trivs lagspelaren som är prestigelös och gillar att göra det lilla extra. Du bör även ha: • Datorvana • Goda kunskaper i svenska • Grundläggande kunskaper i engelska Anställningsform: 100%, Provanställning 6 månader, därefter tillsvidareanställning. Välkommen med din ansökan! Mer information om tjänsten lämnas av After Sales Manager Jennie Lindh Olsson, 031-338 00 86 eller [email protected] Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Skicka din ansökan med personligt brev och cv till [email protected]. Märk mailet med Koordinator.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Administratör/Ekonomiassistent

Busch Vacuum Pumps and Systems är en av de största tillverkarna av vakuumpumpar, fläktar och kompressorer i världen. Vårt produktsortiment omfattar lösningar för vakuum- och övertrycksteknik inom alla industrisektorer. Vi på Busch i Sverige söker just nu en Ekonomiassistent/Administratör inom främst marknadsföring till vårt svenska huvudkontor i Mölnlycke. Är du en stjärna på administration och riktigt duktig på ekonomi, eller tvärt om? Vill du jobba med inspirerande arbetsuppgifter på ett företag i mycket stark utveckling? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi expanderar och söker nu en sifferorienterad, administrativt stark och serviceinriktad person till vårt huvudkontor i Mölnlycke. Planerat startdatum under våren 2024. Om tjänsten: Som Administratör / Ekonomiassistent på Busch kommer du att arbeta med fokus på ekonomi och marknadsföring, och det kan även innebära stöttning inom andra områden vid behov. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi: · Registrera och distribuera leverantörsfakturor inom organisationen. · In- och utbetalningar · Avstämning av balanskonton · Påminnelsehantering Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter inom marknadsföring: · Implementera tillgängligt marknadsföringsmaterial på den svenska marknaden. · Skapa och göra mailutskick till kunder · Skapa inlägg på Linkedin · Stötta i planerande inför mässor och andra marknadsaktiviteter. Du blir en del av den dagliga verksamheten på vår administrativa avdelning där arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och sträcker sig från löpande bokföring, registrering av leverantörsfakturor till analys och framtagande av statistik, för att nästa dag inbegripa uppgifter inom marknadsföring och övriga administrativa arbetsuppgifter. Det är därför viktigt att du trivs med och gillar förändring. Vi erbjuder intressanta möjligheter där du kommer att utgöra en viktig kugge i ett glatt och engagerat gäng. Vi har en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor. För att trivas i rollen bör du ha följande personliga och professionella kvalifikationer: · Sifferorienterad. · Engagerad och självgående problemlösare. · Flexibel med en önskan att utföra varierande uppgifter, alltid med kundens bästa för ögonen. · Du behöver vara noggrann, ansvarsfull och besitta en god förmåga att arbeta strukturerat, kunna planera och prioritera ditt arbete självständigt. · Du tar ansvar för att lösa dina uppgifter professionellt med hög kvalitet och du är fokuserad på att hålla deadlines. · Din bakgrund är inte avgörande, dock kräver tjänsten att du har erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning. Vi söker dig som · Har en utbildning inom marknadsföring, administration och/eller ekonomi. · Har erfarenhet av arbete inom ekonomi och/eller marknadsföring/administration. · Är en erfaren Office-användare. · Är serviceinriktad och kan arbeta både självständigt och i team. · Trivs med struktur och processer, och kan arbeta med många samtidiga ärenden. · Har god datorvana och erfarenhet av affärssystem (Kunskaper i Pyramid och SAP är meriterande). Vi erbjuder: · Självständigt arbete. · Goda möjligheter till professionell och personlig utveckling. · Fria och självständiga arbetsvillkor som del av ett team. · Fina förmåner När du börjar kommer får du en noggrann introduktion, där du tilldelas en kollega som hjälper dig att komma igång. Genom din anställning kommer du att ha stora möjligheter till löpande utbildning inom vår organisation, samt nära kontakt med dina övriga kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning som startar med provanställning, med tillträde enligt överenskommelse.

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024