Lediga jobb i Härryda
Sök totalt 141 lediga jobb i Härryda
Älskar du hur det känns att hjälpa andra? I din roll som säljare på Key Solutions kommer du att få möjligheten att representera och samarbeta med Sveriges största varumärken och produkter. Arbetet kommer att innebära kontakt med både varma och kalla kunder där telefonen kommer vara ditt främsta verktyg. Arbetsuppgifter: I rollen som säljare driver du ditt eget arbete och gör allt från att prospektera nya kunder till att slutföra affärer. Du ansvarar för att boka, förbereda och genomföra kundmöten. Du kommer till en början arbeta med nykundsbearbetning och med tiden utveckla och vårda långvariga kundrelationer. Till din hjälp har du dedikerade kollegor och en Coach som stöttar dig i din utveckling. Uppföljning och feedback får du på dagsbasis med fokus på hur du kan växa i din arbetsroll. Vi erbjuder rätt person: - Möjligheten till att vara en del av en snabbt växande internationell koncern - En meriterad arbetsplats med lång och framgångsrik historik inom försäljningsbranschen - Spännande karriärmöjligheter med möjlighet att lära dig nytt och växa i din roll - En lönemodell med fast grundlön som trygghet samt möjlighet till att påverka din lön - Prisbelönt utbildningsprogram med personlig coaching Om orden målinriktad, energisk och utåtriktad beskriver ditt sätt att arbeta är du precis vad vi söker! Du har god kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du är en person som både kan arbeta självständigt och i team. Du kan vara erfaren inom försäljningsyrket eller i början av din karriär, det viktigaste är att du har en stark vilja att utvecklas professionellt och har inställningen att ingenting är omöjligt för dig. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Centrala Göteborg (vid Liseberg) Lön: Fast timlön samt gynnsam provision Vi hanterar alla ansökningar löpande, välkommen med din ansökan! Om Key Solutions: Key Solutions koncernen består idag av 12 företag med över 200 ambitiösa medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag med att öka sin försäljning. Vi är i varje månad kontakt med fler än 250 000 kunder och har 12 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work Institute.
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Vi är en serviceorganisation med myndighetsansvar och tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. I Härryda kommun bidrar samtliga sektorer till att bli den bästa näringslivskommunen. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Till centralorten Mölnlycke, där socialtjänsten har sina kontor, är det 10 minuters bilfärd alt. 15 minuters bussfärd från Korsvägen, Göteborg. Busshållplatsen ligger i anslutning till kommunhuset och det finns även flera möjligheter till gratis parkering. Sektorn för socialtjänst har som uppdrag att bidra till goda livsvillkor hela livet för människor som vistas i Härryda kommun. Sektorn är indelad i fem verksamhetsområden: Vård och omsorg, Funktionsstöd, Hälsa och bistånd, Härryda framtid samt Barn och familj. Gemensamt för sektorn finns en administrativ enhet och en utvecklings- och uppföljningsenhet. Som sektorchef är du direkt underställd kommundirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Sektorchefen förväntas utifrån politiska beslut vara drivande i sektorns utveckling. Ditt huvudsakliga ansvar som sektorchef är att kommunicera mål och skapa förutsättningar för verksamheterna att uppnå dessa. Du leder sektorn genom ledningsgruppen bestående av sju chefer (fem verksamhetschefer, en administrativ chef och en utvecklingschef) där du genom ett helhetsperspektiv sörjer för att dina chefer har kunskap om varandras verksamheter. Du styr efter behov, prioriterar inom och mellan verksamheterna och medverkar till att upprätthålla en god samverkan. Du kommer att ha det övergripande ansvaret att tillsammans med din ledningsgrupp utveckla kommunens socialtjänst. I ditt arbete är det viktigt att kunna sammanföra olika nivåer, allt från politik till enhetsnivå, så att information och beslut når alla mottagare. Du ansvarar för att ha en uppdaterad omvärldsbild inom de olika områden och frågor som sektorn ansvarar för. Kommunernas välfärdsuppdrag står inför stora utmaningar med en åldrande befolkning samt ökande behov av sociala insatser. Du ska genom att styra och leda sektorn möta utmaningarna inom ramen för de ekonomiska och andra resursmässiga förutsättningar som ges. Den nya socialtjänstlagen, som väntas träda i kraft under året, innebär en mer kunskapsbaserad, förebyggande, tillitsbaserad och lättillgänglig socialtjänst. Det ställs också högre krav på samverkan, delaktighet och ett ökat fokus på tidiga insatser något som kommer att forma framtidens välfärdsarbete. Du kommer att få arbeta i en kommun som från samtliga verksamheter ger en bra service till brukare, invånare och företag. Du kommer att leda en socialtjänst som har en god kvalitet och bra resultat. Vi tror på kraften i samverkan inte minst med näringslivet. Som sektorchef har du möjlighet att vara en drivande kraft i att bygga partnerskap som skapar social nytta och långsiktigt värde för hela kommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att leda andra chefer på en strategisk nivå i en politiskt styrd organisation och att denna erfarenhet är inom socialtjänstens områden. Du har erfarenhet av budget- och verksamhetsansvar. Du har också vana att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet att driva digitalisering och innovation inom välfärdsområdet. När du leder genom andra trivs du och som person har du en god social förmåga som skapar relationer och bygger förtroende. Du är analytisk, strukturerad, organiserad och har ett öppet förhållningssätt inriktat på samarbete. Vi söker dig som är trygg, har hög integritet och förmåga att hantera svåra situationer. Du har en god slutledningsförmåga och kan värdera information på rätt sätt. Du ser samband och ser att din sektor är en del av ett större sammanhang. Som sektorchef är det viktigt att du har en mycket god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I denna rekrytering samarbetar Härryda kommun med Ragnar Lundborg Consulting AB. Om du vill lämna en förutsättningslös intresseanmälan till tjänsten gör du det via annonsen på www.luncon.se/aktuellt senast den 18 maj 2025. För frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ragnar Lundborg via telefon 070-55 190 55 eller e-post [email protected] Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryteringskonsulten som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en flicka i 8-årsåldern bosatt i Mölnlycke har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av lågaffektivt bemötande tål pälsdjur är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av autism har erfarenhet av att arbeta med barn i skolålder har erfarenhet av alternativa kommunikationssätt såsom bildstöd har erfarenhet av cvk/peg Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är ett sommarvikariat och tjänsten är på ca 75% med möjlighet till utökning vid intresse. Tjänsten innebär arbete under dagtid eller nattetid under såväl vardagar och helger. Vikariatet är förlagt under vecka 26 till och med vecka 32. Arbetstiderna är 09:00-19:00 samt 21:30-09:00 (aktiv natt). Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Amanda Finnhult [email protected]
BUDBILSCHAUFFÖR GÖTEBORG HÄRRYDA (DELTID) Instabox Härryda behöver förstärka sin arbetsstyrka och söker just nu duktiga budbilschaufförer till sin terminal. OM INSTABOX Instabox är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Det ska vara okrångligt att handla på nätet och därför erbjuder Instabox ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Instabox startade i Stockholm 2015 och finns nu runt om i Norden samt Tyskland. UPPDRAGSBESKRIVNING Som budbilschaufför arbetar du i Instabox terminal där det inkommer tusentals paket som skall lastas om, sorteras och skickas ut för leverans. Arbetet består av både maskinell och manuell sortering i olika grad och beror på var du arbetar. Häri ligger att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Arbetet passar dig som studerar på minst 50%, alternativt har ett annat jobb på minst 50%. ARBETSUPPGIFTER Sortering - Scanning - Plockning - Budbilskörning OBS! Notera att du i denna tjänst kommer att behöva hantera även lådor med alkohol. VAD FÖRVÄNTAS AV DIG Som budbilschaufför trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet innehåller en hel del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Även förmåga att hantera IT-hjälpmedel är bra egenskaper. Att du upplevs som positiv och professionell är viktigt – Instabox förväntar sig god service och hög kvalitet. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. ARBETSTID Du förväntas kunna ha god tillgänglighet i sommar och kunna jobba ca 3 dagar/vecka måndag - fredag. Arbetstiderna kan variera men är oftast 06:00-15:00. Helgarbete kan förekomma. KRAV Du måste ha fyllt 18 år B-körkort God förståelse för Microsoft Office Goda datorkunskaper Stark lagspelare God fysik Goda språkkunskaper i svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Du är studerande eller har annan sysselsättning (annat jobb) på minst 50% Bakgrundskontroll – Nolltolerans mot förekommande i brottsregister MERITERANDE Erfarenhet av liknande arbete ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en visstidsanställning (deltid vid behov)
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Hindås skola är en skola som ligger mitt i centrum mellan sjöar och skog med bra kommunikationer till både Borås och Göteborg. Buss och tåg finns nära skolan. Vi är tre paralleller i spår som är knutna till var sitt fritidshem. Vi är ca. 200 elever på skolan och ca 30 medarbetare som gemensamt arbetar för elevernas lärande och utveckling. Vi ska bli Sveriges bästa skola och som ett led i detta arbetar vi på Hindås skola med PALS som är en evidensbaserad metod för att främja trygghet och studiero. Vi är nu inne på vårt femte år och arbetssättet är en självklarhet för alla som jobbar här. Vi har under året som gått även fokuserat på läsningen något som syns både på fritids såväl som under skoldagen. Nästa läsår kommer matematiken vara i fokus. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! ARBETSUPPGIFTER På Hindåsskolan ser vi till elevens lärande under hela dagen och som medarbetare är du en viktig kugge i vårt maskineri. Din kompetens som lärare kommer att genomsyra hela din arbetsdag i skola och på fritids. Ett väl fungerande samarbete med alla kollegor är viktigt. Varje vecka samplanerar du med både de närmaste kollegorna i ditt arbetslag för att undervisningen under hela dagen skall vara tillgänglig för alla elever. Du kommer också att samplanera med lärare i åldersspannet för att hålla och ge en hög och likvärdig kvalitet. I ditt uppdrag som lärare vet vi att du kan och vill skapa goda förutsättningar för elevernas lärande och utveckling såväl enskilt som tillsammans med kollegor. Vi arbetar därför aktivt för att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare genom samtal, möten och kontinuerlig delgivning av vad vi gör. KVALIFIKATIONER Relevant lärarexamen för aktuell tjänst. Utöver detta förutsätter vi att du: - tillsammans med arbetslaget deltar aktivt i skolans utvecklingsarbete PALS - kan arbeta självständigt såväl som med annan personal på skolan. - aktivt driver den egna utvecklingen framåt inom de områden du och skolan behöver utveckla. - är van att arbeta pedagogiskt med informations- och kommunikationsteknik och har goda strategier för genomförande, uppföljning och utvärdering -har förmåga att skapa goda möten och samarbetsformer med elever, kollegor och vårdnadshavare -har goda erfarenheter och strategier gällande arbete med elever i behov av särskilt stöd Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen i takt med att ansökningarna kommer in. Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning, semestertjänst 100%. Tillträde: 250804 - 260104 Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattats. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun Personalfunktionen, Sofia Götberg 435 80 Mölnlycke Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Härryda kommun har även fattat beslut om att vara huvudman för Sveriges bästa skola vilket också kommer att genomsyra verksamheten på Hulebäcksgymnasiet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker två legitimerade lärare i svenska och annat ämne för undervisning på Hulebäcksgymnasiet. I tjänsten ingår även att vara mentor för en klass tillsammans med en annan lärare. Du kommer att tillhöra arbetslaget på naturvetenskapsprogrammet eller Natur Tvär, men kommer även att undervisa på andra program. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation och behörighet att undervisa i svenska och annat ämne på gymnasiet. Vi ser att du ha en förmåga att skapa goda relationer med dina elever och att du lyckas entusiasmera dem för att nå en högre måluppfyllelse. Du bör ha erfarenhet av och tycka om samarbete ha viljan att tillsammans med andra driva den pedagogiska utvecklingen på Hulebäcksgymnasiet. Vi ser att du arbetar formativt för att ge eleven goda förutsättningar att nå sina mål, samt att du kan anpassa undervisningen både utifrån gruppen och individen. Du är van vid att använda dator som pedagogiskt hjälpmedel och administrativt stöd och har en god digital kompetens. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Intervjuer kommer eventuellt att ske löpande. Tillträde 11 augusti 2025 Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun Personalfunktionen, Sofia Götberg 435 80 Mölnlycke Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Säsongsarbete hos Rävlanda AIS – Vi söker en hjälpsam och händig person! Rävlanda AIS söker dig som vill hjälpa till med olika uppgifter under fotbollssäsongen. Tjänsten startar så snart som möjligt och pågår till oktober/november. Arbetstider: Cirka 5 timmar per dag måndag, onsdag och fredag – totalt ca 15 timmar per vecka. Arbetsuppgifter: Planskötsel Klippa grönytor med åkgräsklippare och trimmer Krita planerna inför matcher och träningar Tvätt och städ Tvätta match- och träningskläder för seniorlagen Städa klubbstuga, samlingslokal och omklädningsrum Kiosk/Kansli Ta emot leveranser av kioskvaror (cirka en gång i månaden) Vi söker dig som: Är praktiskt lagd och gillar att jobba utomhus Kan arbeta självständigt och ta ansvar Har bra tillgänglighet under sommaren Är noggrann, hjälpsam och positiv Det här jobbet passar perfekt för dig som kanske studerar eller söker ett flexibelt extrajobb under säsongen. Intresserad? Hör av dig till oss så snart som möjligt – vi ser fram emot att välkomna dig till laget bakom laget!
Vi söker dig som kan hjälpa till inför varje ny incheckning i ett attraktivt Airbnb-boende i Härryda, cirka 25 minuter från Göteborg. Arbetsgång Du är på plats strax efter att gästerna har checkat ut, vanligtvis en stund efter kl. 11. Därefter förbereder du boendet inför nästa incheckning, som normalt sker kl. 15.00. För detta uppdrag behöver du ha körkort och tillgång till bil, då boendet ligger cirka 3 km från närmaste större väg – om du inte bor i närheten och enkelt kan ta dig dit på annat sätt. Det förberedande arbetet innebär att du går igenom alla ytor och ser till att boendet är rent och i ordning. Du byter sängkläder, bäddar nytt och säkerställer att allt ser fräscht ut inför nästa gäst. Gästerna brukar lämna boendet i gott skick, då det är en del av husreglerna – men alla ytor behöver ändå kontrolleras och städas vid behov. Gästerna checkar in själva. De vanligaste gästerna är medelålders par. Arbetstillfällen Under vinterhalvåret handlar det om cirka 2–3 arbetstillfällen per vecka (på varierande dagar), med en arbetsinsats på 3–4 timmar per tillfälle. Under sommarhalvåret rör det sig om ungefär 1–2 tillfällen i veckan, vanligtvis på söndagar. Du behöver vara flexibel med arbetstiderna, men det är inget krav att du ska kunna arbeta varje gång – arbetspassen planeras enligt överenskommelse. Huset, Det är ett mindre hus på 50 m² med sjötomt, jacuzzi, där gästerna även har tillgång till båt, kanot och trampbåt. Ansökan, CV och personligt brev skickas till [email protected] Sökord: Extrajobb, hotell, airbnb, stugvärd, städare, hotellstäd, sommarjobb, pensionär, landvetter, härryda, sommarjobb, Härryda, Landvetter
Pixbo Innebandy söker en driven ledare som klubbchef med uppdrag att utveckla föreningen på alla plan Föreningens klubbchef har en viktig roll som ledare och föreningsutvecklare i sitt arbete för Pixbo Innebandy och varumärket Pixbo. Du driver föreningens verksamhet framåt samtidigt som du ansvarar för partnersamarbeten, försäljning och ekonomi på uppdrag av vår styrelse. Uppdraget handlar om att utveckla och hålla ihop vår verksamhet övergripande för våra barn och unga, akademi, elit och medlemmar. Du följer utvecklingen i Svensk Innebandy, lokalt i distriktet och i vårt närområde. Du är vårt ansikte utåt och ansvarar även för att utveckla oss som förening i vår roll i samhället. Du har din grund i föreningens vision och våra kärnvärden. I ditt ansvar ingår även att du är ytterst ansvarig för marknad och försäljning, och du arbetar kreativt med att utveckla befintliga partners samt att generera nya intäkter, själv eller i nära samarbete med föreningens ideella krafter. Du är arbetsledare för övriga anställa inom föreningen. Du ansvarar, koordinerar och sammanställer det som är viktigt för föreningens övergripande administration och du är en nyckelspelare i föreningens kommunikation. Målet med verksamheten är att både utveckla Pixbo organisatoriskt som förening mot visionen att vara en världsledande innebandyförening som utvecklar människor sportsligt och socialt i en trygg miljö där alla känner sig som vinnare på alla planer, och att öka föreningens intäkter och att inspirera och öka innebandyintresset. Ett riktigt spännande uppdrag för dig som brinner för idrott, utveckling, ledarskap, chefskap, organisation och marknad, försäljning och ekonomi. Om tjänsten Klubbchefens uppdrag är att utveckla Pixbos verksamhet och jobba för att nå föreningens mål med ca 800 medlemmar. Klubbchefen ska skapa förutsättningar för föreningen att bedriva sin verksamhet i sin helhet för samtliga verksamhetsområden och funktioner med en ekonomi i balans. Som verksamhetsansvarig för Pixbo Innebandy rapporterar klubbchefen till föreningens verkställande utskott och ansvarar för att verksamheten sköts enligt de riktlinjer styrelsen beslutar. Klubbchefen ansvarar också för att verksamheten sköts i enlighet med gällande lagar och regler samt rekommendationer från Svenska Innebandyförbundet. Arbetstiderna är flexibla och kan innebära visst kvälls- och helgarbete. Arbetet sker i huvudsak i Wallenstam Arena. Ansvarsområden: Sammanfattningsvis ingår följande ansvarsområden: att leda och ansvara för klubbens anställda och samordna klubbens ideella arbetsgrupper. att övergripande ansvara för ekonomin och bedriva en verksamhet i enlighet med budget (enl förutsättningar och mandat från styrelsen) att ansvara för marknad och försäljning, och att utveckla befintliga partnersamarbeten samt generera nya intäkter att utveckla och ansvara för att hålla ihop vår kärnverksamhet övergripande för föreningens ungdom, akademi och elit tillsammans med sportsligt ansvarig att utveckla och säkerställa klubbaktiviteter, och specifikt ansvara för (hålla ihop planering och genomförande) klubbarrangemang. att ihop med ideella krafter och anställda skapa förutsättningar och säkerställa klubbens olika arrangemang som matcher, läger och externa event att representera föreningen utåt både inom och utanför innebandyn att strukturera, samordna och handlägga den administrativa funktionen kommer att ingå i ansvaret vid fulltidstjänstgöring (se tjänstens omfattning) Din profil Klubbchefen kommer ha många kontakter med spelare, medlemmar, ledare, samarbetspartners och sponsorer, leverantörer och andra föreningar. Därför är det viktigt att du är utåtriktad och bra på att skapa goda relationer och bygga nätverk. Tjänsten har särskilt fokus på ekonomi och försäljning, och därför finns förmåga att skapa affärer med erfarenhet och kunskap om marknad och försäljning i din profil. Du har också erfarenhet av ledarskap, chefskap och organisationsutveckling, gärna inom idrotten. Tjänsten kräver god samarbetsförmåga liksom förmåga att kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du kan driva, planera och genomföra projekt och aktiviteter. Du har förmåga och förståelse för hur du kan använda ditt ledarskap i samverkan med ideella krafter. Du kan situations- och målgruppsanpassa din kommunikation, och du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Engelska som andra språk är meriterande. Du har en god administrativ förmåga och intresse för förenings- och ekonomifrågor. Inom ramen för dina ansvarsområden jobbar du också med budgetansvar, uppföljning och rapportering. Du måste både kunna arbeta administrativt och vara en ledare för anställda. Naturligtvis vill vi att du är idrottsintresserad, gärna inom innebandy, och du brinner för att skapa en bra miljö där alla trivs och utvecklas. Omfattning Tjänstens omfattning kan anpassas till den som får tjänsten. Det viktigaste är att vi hittar rätt person. Vi tänker oss en fulltidsanställning där föreningens administrativa uppgifter ingår alternativt en deltidsanställning där den administrativa delen utförs av annan resurs. Mer information För mer information om tjänsten kontakta föreningens ordförande Mehregan Redjamand [email protected], alt. telefon 0733 966866 Alternativt vice ordförande Gunilla Ikponmwosa, [email protected] alt. telefon 0765 053182 Om du vill veta mer om vår förening så besök gärna vår hemsida www.pixbo.se, eller våra sociala medier. Ansökan Välkommen med din ansökan inklusive CV och referenser till Åsa Kalentun, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan senast den 23 maj, 2025. Intervjuer sker löpande.
Är du praktiskt lagd och älskar att jobba fysiskt och se resultat direkt? Då har vi jobbet för dig! Vi söker en erfaren fasadtvättare till vår kund i södra Göteborg. Företaget erbjuder fasadtvätt, klottersanering och impregnering, med fokus på kvalitet och noggrann service. Som fasadtvättare kommer du att arbeta med att rengöra och sanera fasader på olika byggnader, främst hos företag. Arbetet sker både självständigt och i team, beroende på projekt. Du kommer att använda högtryckstvätt och arbeta med varierande uppdrag ute hos kund. Ibland kan det förekomma arbete på högre nivåer. Du utgår från kontoret i södra Göteborg och tar dig till projekten i regionen Start: Omgående Ort: Göteborg Befattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00 Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag, för rätt person finns möjligheten att bli anställd av kunden. Din profil Krav •B-körkort •Behärskar svenska flytande i tal och skrift •Erfarenhet av högtryckstvätt •God fysisk form Meriterande •Erfarenhet av höghöjdsarbete Vi söker dig som är praktiskt lagd, trivs med att arbeta fysiskt och inte är rädd för att ta i. Du är en positiv person som fungerar bra i team, men som också klarar av att arbeta självständigt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och tar ansvar för att arbetet blir ordentligt gjort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 141 jobb