Transcom AB jobb

Lediga jobb hos Transcom AB

Kundservicemedarbetare på distans till Tele2

Är du driven och engagerad i din egen utveckling? Perfekt, bli vår nya kundtjänstmedarbetare från ditt hem! Vi söker dig som alltid vill att kunden ska få den bästa servicen och som har ett stort intresse för försäljning. Hos oss på Transcom så är det viktigt att du ska kunna ta din egen utveckling till nästa nivå med ditt engagemang. Vi kan stolt presentera att vi under 2024 blev årets karriärföretag för femte året på raken! Vad erbjuder vi dig Hos oss på Transcom får du chansen att förfina dina professionella kompetenser och växa som individ tillsammans med företaget. Inledningsvis av anställningen erbjuder vi dig ett betalt introduktionsprogram för att ge dig rätt förutsättningar och verktyg. Du kommer sedan få kompetensutveckling genom vidareutbildningar och coachningar. 90% av våra ledare har börjat sin resa på förstalinje och varje år utbildar vi i snitt 30 nya ledare. Utöver detta erbjuder vi dig: Kollektivavtal och tjänstepension Friskvårdsbidrag Rikskortet, för att spara pengar när du handlar mat i butik/resturang Utvecklingsmöjligheter Fast grundlön och möjlighet till provision Arbeta hemifrån med teknisk utrustning från Transcom Din roll inom kundsupport I din roll kommer du att hantera inkommande samtal från Tele2's privatkunder. Vi lägger stor vikt vid att leverera professionell service och att tillgodose kundens behov. För att kunna ge våra kunder en förstklassig upplevelse arbetar vi med behovsanalyser, som hjälper oss att anpassa rätt tjänst till rätt kund. Du kommer att få lära dig mer om kundbemötande, att anpassa dig efter kunden och att arbeta med personlig försäljning i form av merförsäljning - eftersom det är så vi jobbar på Transcom! Du får mycket eget ansvar, men lämnas aldrig utan stöd tack vare tydliga rutiner, en stark teamkänsla och ett högt engagemang bland både kollegor och ledare – på Transcom jobbar vi tillsammans! Befattning: CSR (Customer Service Representative) Transcom Arbetstid: Schemalagd arbetstid, med öppettider vardagar 07:45-19:15. Lördagar 08:45-15:15. Söndagar stängt Anställningsgrad: 100% Kollektivavtal: Call/Contact Center och Marknadsundersökningsföretag Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader Startdatum: 6 maj 2024 Vad vi söker: Vi lägger störst vikt vid dig och din personlighet, men för att lyckas i rollen ser vi även att du uppnår följande krav: Svenska flytande i tal och skrift då de flesta av våra kunder är svensktalande. Engelska flytande i tal och skrift för att kommunicera med kunder utanför det svenska språket . Du måste vara över 18 år och ha en gymnasieexamen. Du har möjlighet att arbeta hemifrån med ett eget hemmakontor Du har tillgång till internetuppkoppling med en fast internetanslutning och hastighet på 50 mbit. Om du har tidigare erfarenhet från teknisk support, kundservice eller försäljning ser vi detta som meriterande. Om Transcom Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 90+ kontaktcenter i 28 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Till våra kunder och varandra. Varje dag börjar någon sin resa med Transcom. Att ta den potential som finns idag och omvandla den till kompetens för framtiden. Att bli noterad för att arbeta hårt, vara en lagspelare och stötta andra. Bidrar med positiva och varaktiga förändringar i sitt team och till samhället. Det är precis så vi är på Transcom. Här bryr vi oss om varandra. Du är inkluderad, precis som du är, från dag ett. Med rätt tankesätt finns det ingen ände på hur långt vi kan gå tillsammans.

18 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Kundsupport för Tele2s mobila tjänster

Vi söker en kundsupport-specialist som är redo att möta kunder med ett leende och kompetens! Älskar du att hjälpa andra, vill vara en del i ett fantastiskt team och arbeta på en härlig arbetsplats så är du den som Transcom söker! Vad erbjuder vi dig På Transcom tror vi att en rolig arbetsmiljö där kunderna får rätt service även kommer leda till du att trivs i ditt arbete. För oss är gemenskap och utveckling något som alltid står i fokus då du som medarbetare är vår viktigaste tillgång. Utöver en ljus och fin arbetsplats med högt i tak för våra ca 300 kollegor medföljer även: Kollektivavtal och tjänstepension Friskvårdsbidrag Rikskort, för att spara pengar i matbutik/restaurang Karriärmöjligheter på ett globalt stort företag Fast grundlön och möjlighet till provision Din roll inom kundsupport Du kommer att besvara inkommande samtal och e-post från Tele2’s kunder för att hjälpa dem lösa problem och ge svar på eventuella frågor. För att lyckas i rollen behöver du vara en god lyssnare som förstår kundens behov och kan hantera stressiga situationer. För att förstå behoven görs en behovsanalys för att skräddarsy tilläggstjänster som kunden presenteras för och kan gynnas av. Arbetstid: Schemalagd arbetstid. Öppettider: vardagar 07:45-19:15. Lördagar 08:45-15:15 Anställningsgrad: 100% Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader Startdatum: 2023-12-11 Om dig Vi söker ingen cyberforskare som redan kan allt, utan vi söker dig som har ambitionen att få lära dig (och uppskattar fantastiska kollegor). Du är en problemlösare som är redo att ta dig an utmaningar på ett kreativt sätt och vill utveckla din förmåga att hjälpa kunder på bästa vis. De kompetenser du besitter sedan tidigare är: Svenska flytande i både tal och skrift Engelska flytande i tal och skrift för att kommunicera med alla våra kunder Du är över 18 år och innehar en gymnasieexamen Rekryteringsprocessen Du behöver inte bifoga något CV, men det är alltid uppskattat om du vill dela dina erfarenheter med oss. Efter att du fyllt i din ansökan kommer du att få genomföra 4 digitala tester. Är du den vi söker så kommer vi att kontakta dig för en första intervju. Vill du redan nu få en inblick i hur livet på Transcom är? Besök vår Instagram: TranscomSverige Vi ser fram emot att få ta del av DIN ansökan!!! Om Transcom 🌎 Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av +90 kontaktcenter i 28 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Till våra kunder och varandra. Varje dag börjar någon sin resa med Transcom. Att ta den potential som finns idag och omvandla den till kompetens för framtiden. Att bli noterad för att arbeta hårt, vara en lagspelare och stötta andra. Bidrar med positiva och varaktiga förändringar i sitt team och till samhället. Det är precis så vi är på Transcom. Här bryr vi oss om varandra. Du är inkluderad, precis som du är, från dag ett. Med rätt tankesätt finns det ingen ände på hur långt vi kan gå tillsammans.

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Kundservicemedarbetare för Comviq

Är du en serviceinriktad person som är nyfiken på datahantering, kundsupport och administration? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta eget ansvar? Då är jobbet som kundservicetmedarbetare för Comviq något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett modernt, expansivt och spännande företag! Vad erbjuder vi dig Hos oss på Transcom får du möjlighet att utvecklas och växa som individ. Du kan bygga vidare din karriär inom sälj, produktkunskap, ledarskap eller coachning. När du startar en anställning hos oss erbjuder vi dig ett betalt introduktionsprogram där du får lära dig viktiga verktyg för att ha rätt förutsättningar i din nya tjänst. Vi sitter även i en härlig lokal på Armbågavägen 10 med fantastiska kollegor och engagerade ledare. Utöver detta erbjuder vi dig: Kollektivavtal och tjänstepension Friskvårdsbidrag Rikskortet, för att spara pengar när du handlar mat i butik eller på resturang Utvecklingsmöjligheter Fast grundlön och möjlighet till provision Din roll inom kundsupport Du kommer att arbeta hos Comviq, ett modernt, expansivt och spännande företag som är verksamt inom informations- och kommunikationsbranschen. I rollen kommer du först och främst att ta emot inkommande samtal och arbeta med felsökning och problemlösning. Utöver det kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Tjänsten är långsiktig, och startar med en betald utbildning. Att jobba inom kundservice är ett bra sätt att komma in på ett företag och ett utmärkt sätt för dig att klättra uppåt i bolaget. Då det inte krävs någon tidigare erfarenhet har du möjlighet att utvecklas och bilda din egen roll som kundtjänstmedarbetare. Efter en tid som kundservicemedarbetare har man möjlighet till att nå andra positioner inom företaget, så som team ledare, utbildare eller mer fokusera på försäljning. Placeringsort: Borås Tjänstgöringsgrad: Heltid, Dagtid mån-fre Tillträde: Våren Startdatum: 6 maj Om dig Vi välkomnar framför allt dig med kunskaper inom datahantering, kundsupport och administration att söka tjänsten, och ser även gärna att du har erfarenhet av att arbeta med service. Om du har erfarenhet av liknande arbete, är duktig på att uttrycka dig i skrift och har arbetat med försäljning tidigare ser vi det som meriterande. Utöver detta ser vi att du har följande kompetenser: Flytande i tal och skrift på svenska och engelska Driven, engagerad och målmedveten Serviceinriktad, gillar kundkontakt och tycker om att ge support Har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och rutiner. Lösningsorienterad, noggrann och ansvarstagande Har tidigare erfarenhet från kundservice Har tidigare erfarenhet inom merförsäljning Rekryteringsprocessen Du behöver inte skicka något CV till oss. Efter att du fyllt i din ansökan via vår hemsida kommer du att få ett mail med ett test som är första steget i vår urvalsprocess. Vid godkända tester är nästa steg en intervju. Där får vi möjlighet att berätta mer om tjänsten samtidigt som vi får lära känna dig bättre. Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om Transcom Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av +90 kontaktcenter i 29 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Till våra kunder och varandra. Varje dag börjar någon sin resa med Transcom. Att ta den potential som finns idag och omvandla den till kompetens för framtiden. Att bli noterad för att arbeta hårt, vara en lagspelare och stötta andra. Bidrar med positiva och varaktiga förändringar i sitt team och till samhället. Det är precis så vi är på Transcom. Här bryr vi oss om varandra. Du är inkluderad, precis som du är, från dag ett. Med rätt tankesätt finns det ingen ände på hur långt vi kan gå tillsammans.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Kundtjänstmedarbetare för Tele2 bredband och tv-support

Vill du vara den som möter våra kunder med genuint engagemang och med bra kompetens? Har du en passion för att hjälpa andra och drömmer om att vara en del av ett fantastiskt team? Om svaret är ja, då är du precis den typen av person som vi på Transcom letar efter! Dina fördelar med att jobba hos oss: På Transcom tror vi att när kunderna får rätt service och när arbetsmiljön är trivsam, så trivs även du som medarbetare. För oss är samhörighet och individuell utveckling kärnpunkter, och vi ser alltid till att du som medarbetare är vår mest värdefulla tillgång. Utöver en modern arbetsplats erbjuder vi dig också utrymme för dina idéer och: Kollektivavtal och tjänstepension: Vi värnar om din framtidsekonomi och trygghet. Friskvårdsbidrag: Din hälsa är viktig för oss – vi vill stödja din välmående. Rikskort: Spara pengar i vardagen genom vårt förmånliga rikskort. Karriärmöjligheter: Vår globala närvaro ger dig möjlighet att växa i din karriär. Fast grundlön och provisionsmöjligheter: Din insats belönas på flera sätt. Din roll som Kundsupport-specialist: I denna roll kommer du att vara den viktiga länken mellan Tele2's kunder och den hjälp de behöver. Genom att besvara samtal gällande TV- och bredbandssupport kommer du att lösa problem och ge tydliga svar på deras frågor. För att lyckas i rollen behöver du vara en skicklig lyssnare som kan hantera även de mest stressiga situationer. Att förstå och sätta dig in i kundens behov är avgörande, och du kommer också att ha möjlighet att presentera skräddarsydda lösningar och tilläggstjänster som kan gynna kunden. Arbetsvillkor: Schemalagd arbetstid: Anpassat för att ge dig balans mellan arbete och fritid. Öppettider: Vardagar 07:45-19:15, Lördagar 08:45-15:15. Anställningsgrad: 80%. Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Startdatum: Öppen ansökan för våren 2024 Om dig: Vi letar inte efter någon som redan kan allt – vi söker dig med viljan att lära och en uppskattning för fantastiska kollegor. Som problemlösare är du redo att ta dig an utmaningar på ett kreativt sätt och du har ett starkt intresse av att utveckla ditt sätt att hjälpa kunder på bästa möjliga sätt. Dina tidigare kompetenser inkluderar: Svenska flytande i både tal och skrift. Engelska flytande i tal och skrift för att kommunicera med alla våra kunder. Du är över 18 år och innehar en gymnasieexamen. Datorvana. Rekryteringsprocessen När din ansökan har inkommit kommer vi att skicka dig tester. Dessa tester är en viktig del av processen eftersom vi inte ber om att du bifogar ett CV. Vi uppskattar din fulla medverkan i att genomföra testerna. Efter testerna kommer vi att kontakta dig för en intervju där vi kommer att diskutera förutsättningar och förväntningar. Om du vill få en föraning om hur det är att arbeta på Transcom, är du välkommen att besöka vår Instagram @TranscomSverige. Vi ser fram emot att ta del av DIN ansökan! Om Transcom 🌎 Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 90+ kontaktcenter i 28 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Till våra kunder och varandra. Varje dag börjar någon sin resa med Transcom. Att ta den potential som finns idag och omvandla den till kompetens för framtiden. Att bli noterad för att arbeta hårt, vara en lagspelare och stötta andra. Bidrar med positiva och varaktiga förändringar i sitt team och till samhället. Det är precis så vi är på Transcom. Här bryr vi oss om varandra. Du är inkluderad, precis som du är, från dag ett. Med rätt tankesätt finns det ingen ände på hur långt vi kan gå tillsammans.

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Kundservicemedarbetare för Comviq

Är du en serviceinriktad person som är nyfiken på datahantering, kundsupport och administration? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta eget ansvar? Då är jobbet som kundservicetmedarbetare för Comviq något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett modernt, expansivt och spännande företag! Vad erbjuder vi dig Hos oss på Transcom får du möjlighet att utvecklas och växa som individ. Du kan bygga vidare din karriär inom sälj, produktkunskap, ledarskap eller coachning. När du startar en anställning hos oss erbjuder vi dig ett betalt introduktionsprogram där du får lära dig viktiga verktyg för att ha rätt förutsättningar i din nya tjänst. Vi sitter även i en härlig lokal på Armbågavägen 10 med fantastiska kollegor och engagerade ledare. Utöver detta erbjuder vi dig: Kollektivavtal och tjänstepension Friskvårdsbidrag Rikskortet, för att spara pengar när du handlar mat i butik eller på resturang Utvecklingsmöjligheter Fast grundlön och möjlighet till provision Din roll inom kundsupport Du kommer att arbeta hos Comviq, ett modernt, expansivt och spännande företag som är verksamt inom informations- och kommunikationsbranschen. I rollen kommer du först och främst att ta emot inkommande samtal och arbeta med felsökning och problemlösning. Utöver det kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Tjänsten är långsiktig, och startar med en betald utbildning. Att jobba inom kundservice är ett bra sätt att komma in på ett företag och ett utmärkt sätt för dig att klättra uppåt i bolaget. Då det inte krävs någon tidigare erfarenhet har du möjlighet att utvecklas och bilda din egen roll som kundtjänstmedarbetare. Efter en tid som kundservicemedarbetare har man möjlighet till att nå andra positioner inom företaget, så som team ledare, utbildare eller mer fokusera på försäljning. Placeringsort: Borås Tjänstgöringsgrad: Heltid, Dagtid mån-fre Tillträde: Våren Startdatum: 6 maj Om dig Vi välkomnar framför allt dig med kunskaper inom datahantering, kundsupport och administration att söka tjänsten, och ser även gärna att du har erfarenhet av att arbeta med service. Om du har erfarenhet av liknande arbete, är duktig på att uttrycka dig i skrift och har arbetat med försäljning tidigare ser vi det som meriterande. Utöver detta ser vi att du har följande kompetenser: Flytande i tal och skrift på svenska och engelska Driven, engagerad och målmedveten Serviceinriktad, gillar kundkontakt och tycker om att ge support Har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och rutiner. Lösningsorienterad, noggrann och ansvarstagande Har tidigare erfarenhet från kundservice Har tidigare erfarenhet inom merförsäljning Rekryteringsprocessen Du behöver inte skicka något CV till oss. Efter att du fyllt i din ansökan via vår hemsida kommer du att få ett mail med ett test som är första steget i vår urvalsprocess. Vid godkända tester är nästa steg en intervju. Där får vi möjlighet att berätta mer om tjänsten samtidigt som vi får lära känna dig bättre. Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om Transcom Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av +90 kontaktcenter i 29 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Till våra kunder och varandra. Varje dag börjar någon sin resa med Transcom. Att ta den potential som finns idag och omvandla den till kompetens för framtiden. Att bli noterad för att arbeta hårt, vara en lagspelare och stötta andra. Bidrar med positiva och varaktiga förändringar i sitt team och till samhället. Det är precis så vi är på Transcom. Här bryr vi oss om varandra. Du är inkluderad, precis som du är, från dag ett. Med rätt tankesätt finns det ingen ände på hur långt vi kan gå tillsammans.

11 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024