Responsa AB jobb

Lediga jobb hos Responsa AB

Serveringspersonal - flexibelt extrajobb

Känns tanken av ett varierande extrajobb i Stockholm med flexibla arbetstider, där du kan bestämma ditt eget schema lockande? Brinner du för service lika mycket som oss? Då är det dig vi söker! Kort om jobbet som Serveringspersonal: Du kommer att jobba som bemanningspersonal ute hos vår kund och arbeta konferenser, festvåningar, event ochrestauranger, du väljer själv.Det kan stundtals kan vara långa avstånd och mycket att göra, varför snabba fötter är en värdefull egenskap. Merparten av uppdragen med oss är centralt i Stockholm, men det kan även förekomma arbetspass utanför stan. Du får själv vara med och styra över ditt schema och du bestämmer själv hur mycket du vill och kan jobba. Oberoende av om dags-, kvälls- eller helgjobb passar dig bäst så finns fantastiska möjligheter att skräddarsy det perfekta schemat för dig. Processen - Hur det funkar att jobba som bemanningspersonal i korthet När vi får in ett uppdrag skickar vi ut förfrågan till de konsulter i poolen som har passande profiler för uppdraget. Du som erbjuds uppdraget kan välja att tacka ja eller nej med ett enkelt knapptryck på telefonen. Tackar du ja schemaläggs du på passet och vi kontaktar dig för mer information om det specifika uppdraget. Du gör jobbet, med bravur såklart, rapporterar enkelt in dina timmar via vårt system och får sedan lönen utbetald till den 25e månaden efter utfört arbete. Oavsett vilket uppdrag du är ute på är Responsa din arbetsgivare och vi har kontinuerlig dialog inför, under och efter varje uppdrag för att stämma av så alla partner är nöjda. Annonsen gäller för extrajobb, varför vi har som krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Vem är du? Det viktigaste är inte ett långt CV utan personen bakom det, och det mest väsentliga för oss är en positiv inställning till arbetet och att du trivs i olika miljöer. Vi har alltid högt fokus på service och gott värdskap och tror att du som konsult också har det och brinner för mötet med människor. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap – oavsett om rollen är riktad mot gäst eller mot kollegor och kund/uppdragsgivare. Du behöver kunna klassiska serveringstekniker som bära tre tallrikar och servera dryck från bricka. Om Responsa: Vi bemannar primärt roller i mötet med gäst, med fokus på service och värdskap. Skriv gärna i din ansökan om du är intresserad av en eller flera olika typer av arbetsroller!Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF. Om du vill söka utan CV så beskriver du kortfattat din arbetslivserfarenhet i rutan "övriga uppgifter till rekryteraren".Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag. Det mest väsentliga för oss är en positiv inställning till arbetet och att du trivs i olika miljöer. Det viktigaste är inte ett långt CV utan personen bakom det. Låter det som det passar dig? Ansök idag!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Servis/assistent till showroom -servis med känsla och intresse för mode

Brinner du för service lika mycket som oss och har ett stort intresse för mode och kläder? Då är det dig vi söker! Kort om jobbet som Servis till showroom: Tjänsten är en serverings och showroomassistenstjänst till ett ledande klädmärke beläget centralt i Stockholm. Du arbetar i showroomet med att välkomna kunderna, servera kaffe, frukost och lunch. Du är personen som ansvarar för värdskapet och kvalitetssäkring kring showroomets miljö.Du ansvarar för hanteringen av plagg, såväl som uppackning och steamning i början av perioden tillatt allt är korrekt presenterat och kategoriserat i rätt kollektion under insäljsperioden.Arbetstider och arbetsformen – att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss arbetar du ute hos våra kunder under överenskommen tid.Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning förlagd periodvis över året ca 2 månader åt gången. Arbetspassen är förlagda dagtid med vissa helger.Inom Responsa finns många möjligheter så vill man ta pass hos andra kunder är det välkommet. Vem är du? Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Du har en förståelse och stort intresseför mode samt öga för detaljer. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet. Extra värdefullt är det om behärskar klassiska serveringstekniker och kan bära tre tallrikar.Du behöver för denna rollen kunna hantera en espressomaskin och kunna göra tex cappuccino.Annan erfarenhet från modebranchen är ett plus men inte ett direkt krav. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Servis/assistent till showroom -serveringspersonal med känsla och intres...

Brinner du för service lika mycket som oss och har ett stort intresse för mode och kläder? Då är det dig vi söker! Kort om jobbet som Servis till showroom: Tjänsten är en serverings och showroomassistenstjänst till ett ledande klädmärke beläget centralt i Stockholm. Du arbetar i showroomet med att välkomna kunderna, servera kaffe, frukost och lunch. Du är personen som ansvarar för värdskapet och kvalitetssäkring kring showroomets miljö.Du ansvarar för hanteringen av plagg, såväl som uppackning och steamning i början av perioden tillatt allt är korrekt presenterat och kategoriserat i rätt kollektion under insäljsperioden.Arbetstider och arbetsformen – att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss arbetar du ute hos våra kunder under överenskommen tid.Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning förlagd periodvis över året ca 2 månader åt gången. Arbetspassen är förlagda dagtid med vissa helger.Inom Responsa finns många möjligheter så vill man ta pass hos andra kunder är det välkommet. Vem är du? Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Du har en förståelse och stort intresseför mode samt öga för detaljer. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet. Extra värdefullt är det om behärskar klassiska serveringstekniker och kan bära tre tallrikar.Du behöver för denna rollen kunna hantera en espressomaskin och kunna göra tex cappuccino.Annan erfarenhet från modebranchen är ett plus men inte ett direkt krav. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Bartender - flexibelt extrajobb, bestäm själv när du jobbar

Trivs du med att vara i händelserna centrum och möta en mängd olika människor? Gillar du högt tempo och har tidigare erfarenhet som bartender? Söker du ett flexibelt extrajobb och vill bestämma själv när och hur mycket du jobbar? Då är det dig vi söker! Kort om extrajobbet som Bartender:Du kommer att jobba som bemanningspersonal på uppdragute hos våra kunder och arbeta som bartender. Vi jobbar med en variation av kunder och typ av baruppdrag varierar även det. Det kan handla om allt från pass på restaurang och bar, till cateringuppdrag och eventbartender. Från cocktails till enklare servering av öl och vin. Merparten av uppdragen som är centralt i Stockholm. Arbetstider och Arbetsformen-att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss styr du helt över ditt schema och bestämmer själv vilka pass du vill ta, samt hur mycket du vill och kan jobba. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Tjänsten som bartender är ett extrajobb, varför vi har som krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Iom arbetsformens flexibla art är det ett perfekt extrajobb för dig som t.ex. studerar eller har annat hel- eller deltidsjobb. Hos oss kan du lätt kan anpassa ditt schema efter vad som passar just dig och din situation. Vem är du?Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi ser gärnaatt du som sökerhar tidigare erfarenhet från arbete som bartender och gärna även utbildning inom området.Vi tror att du besitter en god kännedom om vin, öl,sprit samt alkoholfria alternativ, och kommer gärna med dina egna personliga rekommendationer. Jobbet som bartender kan stundtals innebära mycket att göra, varför snabba fötter är en värdefull egenskap. Meriterande om du har erfarehet från ansvarsposition, kan hantera kassa, inventering och avräkning. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan:Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF, utan bild. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Extrajobb som bartender med flexibelt schema!

Trivs du med att vara i händelserna centrum och möta en mängd olika människor? Gillar du högt tempo och har tidigare erfarenhet som bartender? Söker du ett flexibelt extrajobb och vill bestämma själv när och hur mycket du jobbar? Då är det dig vi söker! Kort om extrajobbet som Bartender:Du kommer att jobba som bemanningspersonal på uppdragute hos våra kunder och arbeta som bartender. Vi jobbar med en variation av kunder och typ av baruppdrag varierar även det. Det kan handla om allt från pass på restaurang och bar, till cateringuppdrag och eventbartender. Från cocktails till enklare servering av öl och vin. Merparten av uppdragen som är centralt i Stockholm. Arbetstider och Arbetsformen-att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss styr du helt över ditt schema och bestämmer själv vilka pass du vill ta, samt hur mycket du vill och kan jobba. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Tjänsten som bartender är ett extrajobb, varför vi har som krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Iom arbetsformens flexibla art är det ett perfekt extrajobb för dig som t.ex. studerar eller har annat hel- eller deltidsjobb. Hos oss kan du lätt kan anpassa ditt schema efter vad som passar just dig och din situation. Vem är du?Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi ser gärnaatt du som sökerhar tidigare erfarenhet från arbete som bartender och gärna även utbildning inom området.Vi tror att du besitter en god kännedom om vin, öl,sprit samt alkoholfria alternativ, och kommer gärna med dina egna personliga rekommendationer. Jobbet som bartender kan stundtals innebära mycket att göra, varför snabba fötter är en värdefull egenskap. Meriterande om du har erfarehet från ansvarsposition, kan hantera kassa, inventering och avräkning. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan:Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF, utan bild. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
A la carte servis extra - Bestäm själv när du jobbar

Känns tanken av ett varierande extrajobb i Stockholm med flexibla arbetstider, där du kan bestämma ditt eget schema lockande? Brinner du för service lika mycket som oss? Då är det dig vi söker! Kort om jobbet som a la carteservis: Som en del av vårt team för à la carte-servis kommer du att vara ansvarig för att leverera en förstklassig matupplevelse till gästerna ute hos våra kunder. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att ta emot beställningar, rekommendera rätter, servera mat och dryck, samt säkerställa att varje gäst får en personlig och minnesvärd upplevelse. Du kommer att behöva ha god kunskap om gastronomi, vara skicklig på att kommunicera med gäster och samarbeta effektivt med övrig personal för att säkerställa snabb och korrekt service. Arbetstider och arbetsformen - att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss styr du helt över ditt schema och bestämmer själv vilka pass du vill ta, samt hur mycket du vill och kan jobba. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Tjänsten är ett extrajobb, varför vi har som krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Iom arbetsformens flexibla art är det ett perfekt extrajobb för dig som t.ex. studerar eller har annat hel- eller deltidsjobb. Hos oss kan du lätt anpassa ditt schema efter vad som passar just dig och din situation. Vem är du? Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi ser att du har tidigare erfarenhet från restaurang med a la carteservering. Du behärskar klassiska serveringstekniker och kan bära tre tallrikar. Du har goda kunskaper om mat och dryck i kombination. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF, utan bild. Om du inte har ett CV ber vi dig att beskriva kort i sista rutan din tidigare erfarenhet. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Servis/assistent till showroom -serveringspersonal med känsla och intres...

Brinner du för service lika mycket som oss och har ett stort intresse för mode och kläder? Då är det dig vi söker! Kort om jobbet som Servis till showroom: Tjänsten är en serverings och showrromassistenstjänst till ett ledande klädmärke beläget centralt i Stockholm. Du arbetar i showroomet med att välkomna kunderna, servera kaffe, frukost och lunch. Ansvarar för hanteringen av plagg och hålla showrooet snyggt och rent. Arbetstider och arbetsformen - att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss arbetar du ute hos våra kunder under överenskommen tid. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning förlagd i mitten av april till slutet av maj på ca 80%. Arbetspassen är förlagda dagtid med vissa helger. Det finns även möjlighet till att arbeta en period juli till slutet av augusti. Inom Responsa finns många möjligheter så vill man ta pass hos andra kunder är det välkommet. Vem är du? Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Du har en förståelse och stort intresse för mode samt öga för detaljer. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet. Extra värdefullt är det om behärskar klassiska serveringstekniker och kan bära tre tallrikar. Annan erfarenhet från modebranchen är ett plus men inte ett direkt krav. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Serveringspersonal - flexibelt extrajobb, bestäm själv när du jobbar

Känns tanken av ett varierande extrajobb i Stockholm med flexibla arbetstider, där du kan bestämma ditt eget schema lockande? Brinner du för service lika mycket som oss? Då är det dig vi söker! Kort om jobbet som Serveringspersonal: Du kommer att jobba som bemanningspersonal ute hos vår kund och arbeta konferenser, festvåningar, event och restauranger, du väljer själv. Det kan stundtals kan vara långa avstånd och mycket att göra, varför snabba fötter är en värdefull egenskap. Merparten av uppdragen med oss är centralt i Stockholm, men det kan även förekomma arbetspass utanför stan. Du får själv vara med och styra över ditt schema och du bestämmer själv hur mycket du vill och kan jobba. Oberoende av om dags-, kvälls- eller helgjobb passar dig bäst så finns fantastiska möjligheter att skräddarsy det perfekta schemat för dig. Processen - Hur det funkar att jobba som bemanningspersonal i korthet - När vi får in ett uppdrag skickar vi ut förfrågan till de konsulter i poolen som har passande profiler för uppdraget. - Du som erbjuds uppdraget kan välja att tacka ja eller nej med ett enkelt knapptryck på telefonen. Tackar du ja schemaläggs du på passet och vi kontaktar dig för mer information om det specifika uppdraget. - Du gör jobbet, med bravur såklart, rapporterar enkelt in dina timmar via vårt system och får sedan lönen utbetald till den 25e månaden efter utfört arbete. Oavsett vilket uppdrag du är ute på är Responsa din arbetsgivare och vi har kontinuerlig dialog inför, under och efter varje uppdrag för att stämma av så alla partner är nöjda. Annonsen gäller för extrajobb, varför vi har som krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Vem är du? Det viktigaste är inte ett långt CV utan personen bakom det, och det mest väsentliga för oss är en positiv inställning till arbetet och att du trivs i olika miljöer. Vi har alltid högt fokus på service och gott värdskap och tror att du som konsult också har det och brinner för mötet med människor. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap - oavsett om rollen är riktad mot gäst eller mot kollegor och kund/uppdragsgivare. Du behöver kunna klassiska serveringstekniker som bära tre tallrikar och servera dryck från bricka. Om Responsa: Vi bemannar primärt roller i mötet med gäst, med fokus på service och värdskap. Skriv gärna i din ansökan om du är intresserad av en eller flera olika typer av arbetsroller! Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF. Om du vill söka utan CV så beskriver du kortfattat din arbetslivserfarenhet i rutan "övriga uppgifter till rekryteraren". Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag. Det mest väsentliga för oss är en positiv inställning till arbetet och att du trivs i olika miljöer. Det viktigaste är inte ett långt CV utan personen bakom det. Låter det som det passar dig? Ansök idag!

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Servis/assistent till showroom -serveringspersonal med känsla och intres...

Brinner du för service lika mycket som oss och har ett stort intresse för mode och kläder? Då är det dig vi söker! Kort om jobbet som Servis till showroom: Tjänsten är en serverings och showrromassistenstjänst till ett ledande klädmärke beläget centralt i Stockholm. Du arbetar i showroomet med att välkomna kunderna, servera kaffe, frukost och lunch. Ansvarar för hanteringen av plagg och hålla showrooet snyggt och rent. Arbetstider och arbetsformen - att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss arbetar du ute hos våra kunder under överenskommen tid. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning förlagd i mitten av april till slutet av maj på ca 80%. Arbetspassen är förlagda dagtid med vissa helger. Det finns även möjlighet till att arbeta en period juli till slutet av augusti. Inom Responsa finns många möjligheter så vill man ta pass hos andra kunder är det välkommet. Vem är du? Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Du har en förståelse och stort intresse för mode samt öga för detaljer. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet, samt att du fyllt 18år och är färdig med dina gymnasiestudier. Extra värdefullt är det om behärskar klassiska serveringstekniker och kan bära tre tallrikar. Annan erfarenhet från modebranchen är ett plus men inte ett direkt krav. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Receptionist

Vill du ha ett jobb där du kan anpassa ditt schema efter dina förutsättningar? Har du tidigare erfarenhet som Receptionist? Då kanske det är dig vi söker för framtida uppdrag! Kort om jobbet som Receptionist: Just nu söker vi medarbetare till vår konsultpool för uppdrag/extrajobb som receptionist. Som receptionist hos oss kommer du att jobba som bemanningspersonal ute hos våra kunder på olika uppdrag av lite varierande art. Gemensamt för alla typer är att du som receptionist agerar som ansiktet utåt för kunden, och är ofta den första person gästen eller medarbetaren möter. Det är ditt jobb att med varm hand se, välkomna och guida besökare och medarbetare vidare. Arbetet kan inkludera enklare administrativa uppgifter som t.ex. hantering av bokningar av olika slag, post och fakturahantering, inkommande samtal och annan kommunikation (t.ex. mail) och skicka vidare till rätt person. Det kan även inkludera att assistera kring möten, konferenser, luncher etc. Både förberedande arbete, enklare servering samt uppsamling och iordningställande av material och lokal. Arbetstiden och Arbetsformen - att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss styr du helt över ditt schema och bestämmer själv vilka pass du vill ta, samt hur mycket du vill och kan jobba. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Vem är du? Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi tror att du som söker är självgående, initiativtagande och lösningsorienterad. Att du har en god förståelse för representativt värdskap, uppskattar att leverera service, ser gästen och bemöter den på ett professionellt och vänligt sätt. För att kunna göra jobbet väl bör du ha goda kunskaper i Svenska och Engelska, i både tal och skrift Att du besitter en grundläggande god kommunikationsförmåga samt har relevant tidigare erfarenhet av arbete inom reception/kundservice ser vi som en grundförutsättning och krav för rollen. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och basprogramvaror så som Officepaketet. Meriterande med erfarenhet från annat administrativt verktyg, CRM eller bokningssystem. Tidigare erfarenhet som servispersonal från restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet är ett stort plus i kanten. Vi ser gärna att du fyllt 18år och är färdig med dina gymnasiestudier. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt jobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF, utan bild. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024