Scandstick AB jobb

Lediga jobb hos Scandstick AB

Teknisk kundsupport

Vilka vi är: Beontag är en global affärs enabler som fungerar som en av världens ledande leverantörer av IoT-lösningar och grafiskt och etikettmaterial. Med verksamhet i mer än 15 länder och ett fotavtryck på över 40 marknader erbjuder det multinationella företaget end-to-end produktkapacitet för en rad industrier och företag, vilket driver sömlös kommunikation mellan företag, produkter och människor. Beontags verksamhet stöds av moderna tillverkningsanläggningar, strategiska investeringar, FoU och en rad högkvalificerade team. Dessutom är det multinationella företaget fullt engagerat i att möjliggöra positiva effekter över hela värdekedjan. Som medlem i FN:s Global Compact sedan 2021 erbjuder Beontag sina kunder en serie av allt mer hållbara produkter samtidigt som de arbetar mot en mångsidig och rättvis arbetsmiljö. Tjänst: Som teknisk kundsupport kommer du att etablera ett starkt band mellan Beontags kunder och interna intressenter, vilket säkerställer att vi fortsätter att utveckla vår produktprestanda och våra tjänster och stärka kundernas förtroende för vårt material och våra tjänster. Du kommer att stödja uppskalning av nya PS & Linerless-produkter från laboratorie- till kommersiell skala med hjälp av en stark förståelse för marknaden, kunder, materialvetenskap och beläggningsteknologier. Kontor: Höganäs, Sverige. Ditt ansvarområde: • Fungera som länk mellan kunder, kommersiellt team, kvalitet och drift, vilket ger kundperspektiv till Beontags verksamhetsplatser • Aktivt och individuellt engagera och stötta kunder i applikationsämnen och frågor, pressjusteringar och i allmänhet fungera som go-to för våra kunder om hur man kör och felsöker Beontag-produkter. • Arbeta nära vårt kvalitetsteam för att felsöka klagomål och leverera pragmatisk support utöver datadriven kvalitetshantering • Stödja FoU-teamet i försök, pragmatiska insikter om materialprestanda och marknadsinsikter om bästa möjliga marknadstillämpningar. • Översätta kund- och marknadsbehov till tekniska leveranser. • Utveckla dokument för bästa praxis som ska delas med kunder och våra kommersiella partners. • Vara en talande partner till kvalitetsteam för ständiga förbättringar. • Arbeta nära med det kommersiella teamet för att optimera produkterbjudanden – hålla produktportföljen relevant för marknadens behov. • Rekommendera och vägleda material- och processförändringar utifrån marknads- och verksamhetskrav. Erfarenhet och kompetens önskas: • Minst fem (5) års erfarenhet av tryckkänslig, lim, beläggning och/eller industriangränsande teknologi (tryckmaskiner, stansar, bläck eller liknande) • Erfaren av kundinteraktioner – tänker kommersiellt även om det är tekniskt fokuserat. • Självgående och förmåga att hantera egen tid på resande fot eller på kontoret. • Djup kunskap om material och prestandaegenskaper, måste kunna föra informerade och tekniska diskussioner med kunder och partners. • Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att kommunicera med flera nivåer i en organisation från produktion till ledning. • Behärskar ett större skandinaviskt språk och goda kunskaper i engelska är ett krav Vi tar emot ansökningar löpande!

17 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
IT Ingenjör

Profil | Utbildning och färdigheter • Genomgången högskoleutbildning inom Administration, Informationssystem, Teknik, Dator Vetenskap eller relaterade områden. • Avancerad/flytande engelska kunskaper. • Erfarenhet av Navision. Positionsbeskrivning | Ansvar • Förstå och kartlägga affärsprocesser i Navision ERP och Graycon. • Stödja affärsprocesser: Tillverkning, Kommersiell och Supply Chain. • Planera leveransscheman för Navisions krav och systemapplikationer. • Samla affärskrav och skriva tekniska specifikationer. • Samarbeta i teknisk definition med arkitekt- och utvecklingsteam (mjukvara och infrastruktur). • Övervaka utvecklingsteamet (internt eller leverantör). • Designa testfall. • Utföra interna IT-tester och övervaka användaracceptanstestning. • Planera och övervaka aktiveringsaktiviteter. • Projektledning. • Var affärspartner för att definiera teknikens färdplan för att dra nytta av verksamheten, optimera, automatisera och digitalisera processer. • Anpassa sig till det globala teamet på lokalt definierade lösningsfärdplaner. • Vara en partner i digital transformation för alla företagsområden. • Fånga affärsmöjligheter och bygga affärscase för att omvandla förfrågningar till projekt. • Hantera kontrakt med outsourcade företag. • Stödja och leda nya leveranser i andra affärsenheter i olika länder. Ibland kanske du... • Underhålla, uppdatera och utveckla Beontags IT-infrastruktur, IT-system och IT säkerhet enligt och tillsammans med Corporate Global IT Team. • Microsoft 365-hantering – skapande av användare och grupper, lösenordshantering, åtkomsträtt / kontrollhantering, Intune-hantering. • Beställning av nya bärbara datorer och OS/apps-installationer. • Mobiltelefonhantering, beställning och inställningar/installationer. • IT-outsourcing och IT-leverantörshantering och kontroll. • Dokumentation för IT-infrastruktur och IT-hårdvara. • IT-lagerhantering. • Underhåll av skrivaren. Profil | Utbildning och färdigheter • Behärska engelska och svenska är obligatoriskt. • Djup kunskap inom ERP Navision. • Kunskaper i Power BI. • Kunskaper inom projektledning. • Kunskaper i agila metoder. • Kunskap i att utarbeta Business Cases. • Förmåga att ta med alternativa erfarenheter och perspektiv, utmana status quo. • Stark förmåga att påverka och samarbeta. • Stark intressenthantering. Vi kallar till intervju löpande och tar gärna emot din ansökan på engelska!

17 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024