Lediga jobb i Höganäs

Sök totalt 62 lediga jobb i Höganäs

Brandman heltid

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i. Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker! En av Sveriges bästa räddningstjänster, ja det är Höganäs räddningstjänst det! Årets räddningstjänst utsågs 2018 och Höganäs kom på andra plats. Drivs du av att förebygga skador, hjälpa människor i svåra situationer och lindra olyckor så mycket som bara möjligt? Vill du arbeta hos en modern räddningstjänst som följer samhällsutvecklingen och som jobbar både strategiskt och operativt med att skapa en trygg plats för kommunens invånare? Då har du hittat rätt! ARBETSUPPGIFTER Höganäs kommun ligger på ett näs i nordvästra Skåne med 6 mil kust från Viken till Norra Häljaröd och med Kullaberg längst ut på näset. Med ett varierande landskap ställer detta stora krav på den kommunala räddningstjänsten. Utöver de vanliga vardagsolyckorna som vi ska kunna hantera i kommunen är vi regional specialresurs inom flera områden. Vår klätterkompetens i form avancerad räddning, bandvagnsresurs i form av skogsbrandsläckning och djurlivräddning samt båtförare för insatser på kommunalt och statligt vatten. Vad gäller det förebyggande arbetet är vi en integrerad del i vår kommun och det koncerntänk som genomsyrar kommunen. Brett i organisationen har vi kompetens för olika utbildningar till skolklasser, kommunanställda och privata företagare i kommunen, ansvar för automatlarmsanläggningar och tillsynsverksamhet enligt LSO. Organisationen består av 36 brandmän, 22 har en heltidsanställning och 14 har anställning enligt RiB. Vår minimi-bemanning är 1 befäl och 6 brandmän. Med våra cirka 450-500 larm per år har vi ett räddat värde på 150-200 miljoner kronor per år i snitt de senaste åren. Vi är en liten och familjär organisation med stor bredd i verksamheten som levererar en hög nivå av räddningstjänst till våra kommuninvånare. För heltidsbrandmän sker arbetet i 5-veckors schema där man jobbar 2 av 5 helger. Schemafrågan är som ni vet helt öppen idag. Vi på Höganäs räddningstjänst har sökt dispens och tittar på schemaförslag som liknar vårt nuvarande schema i så stor utsträckning det går med gällande regler. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill tillhöra en organisation med stor variation på arbetsuppgifter och ger möjlighet till personlig utveckling och ansvar i rollen som brandman och eventuellt vidareutveckling till brandbefäl i framtiden. Bredden i vårt uppdrag i relation till storleken på vår organisation ger möjlighet till stort inflytande för alla anställda. Som brandman i Höganäs kommun ska du ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift samt god förmåga att arbeta självständigt mot bestämda mål. Vi kommer ställa stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som meriterande om du har kompetenser som kan bidra i vårt breda uppdrag inom Höganäs räddningstjänst. Behörighet/Krav: - Antingen komplett Brandman Heltid, färdig SMO-examen eller RiB-anställning med minst 2 års arbetserfarenhet som deltidsbrandman - C-kort/fri väg (senast vid tjänstens tillträde) - Rullbandstestprotokoll. Upp till 45 års ålder 5,6 km/h 8 graders lutning i 6 min. Från 46 års ålder 5,2 km/h. Max 6 månader gammalt. - Intyg simkunnighet, lägst Guldbojen. Max 6 månader gammalt. Meriterande för tjänsten är: - Lång erfarenhet från utryckningstjänst i en heltidsorganisation. - Räddningsledare A eller motsvarande Om du kallas till testdagar och intervju ska du ta med ett utdrag ur belastningsregistret. ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

4 december 2023
Sista ansökan:
14 januari 2024
Brandmästare

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i. Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker! En av Sveriges bästa räddningstjänster, ja det är Höganäs räddningstjänst det! Årets räddningstjänst utsågs 2018 och Höganäs kom på andra plats. Drivs du av att förebygga skador, hjälpa människor i svåra situationer och lindra olyckor så mycket som bara möjligt? Vill du arbeta hos en modern räddningstjänst som följer samhällsutvecklingen och som jobbar både strategiskt och operativt med att skapa en trygg plats för kommunens invånare? Då har du hittat rätt! ARBETSUPPGIFTER Höganäs kommun ligger på ett näs i nordvästra Skåne med 6 mil kust från Viken till Norra Häljaröd och med Kullaberg längst ut på näset. Med ett varierande landskap ställer detta stora krav på den kommunala räddningstjänsten. Utöver de vanliga vardagsolyckorna som vi ska kunna hantera i kommunen är vi regional specialresurs inom flera områden. Vår klätterkompetens i form avancerad räddning, bandvagnsresurs i form av skogsbrandsläckning och djurlivräddning samt båtförare för insatser på kommunalt och statligt vatten. Vad gäller det förebyggande arbetet är vi en integrerad del i vår kommun och det koncerntänk som genomsyrar kommunen. Brett i organisationen har vi kompetens för olika utbildningar till skolklasser, kommunanställda och privata företagare i kommunen, ansvar för automatlarmsanläggningar och tillsynsverksamhet enligt LSO. Organisationen består av 36 brandmän, 22 har en heltidsanställning och 14 har anställning enligt RiB. Vår minimi-bemanning är 1 befäl och 6 brandmän. Med våra cirka 450-500 larm per år har vi ett räddat värde på 150-200 miljoner kronor per år i snitt de senaste åren. Vi är en liten och familjär organisation med stor bredd i verksamheten som levererar en hög nivå av räddningstjänst till våra kommuninvånare. För heltidsbrandmän sker arbetet i 5-veckors schema där man jobbar 2 av 5 helger. Schemafrågan är som ni vet helt öppen idag. Vi på Höganäs räddningstjänst har sökt dispens och tittar på schemaförslag som liknar vårt nuvarande schema i så stor utsträckning det går med gällande regler. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill tillhöra en organisation med stor variation på arbetsuppgifter och ger möjlighet till personlig utveckling och ansvar i rollen som brandman och eventuellt vidareutveckling till brandbefäl i framtiden. Bredden i vårt uppdrag i relation till storleken på vår organisation ger möjlighet till stort inflytande för alla anställda. Som brandman i Höganäs kommun ska du ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift samt god förmåga att arbeta självständigt mot bestämda mål. Vi kommer ställa stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som meriterande om du har kompetenser som kan bidra i vårt breda uppdrag inom Höganäs räddningstjänst. Behörighet/Krav: - Antingen komplett Brandman Heltid, färdig SMO-examen eller RiB-anställning med minst 2 års arbetserfarenhet som deltidsbrandman - C-kort/fri väg (senast vid tjänstens tillträde) - Rullbandstestprotokoll. Upp till 45 års ålder 5,6 km/h 8 graders lutning i 6 min. Från 46 års ålder 5,2 km/h. Max 6 månader gammalt. - Intyg simkunnighet, lägst Guldbojen. Max 6 månader gammalt. Meriterande för tjänsten är: - Lång erfarenhet från utryckningstjänst i en heltidsorganisation. - Räddningsledare A eller motsvarande Om du kallas till testdagar och intervju ska du ta med ett utdrag ur belastningsregistret. ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

4 december 2023
Sista ansökan:
14 januari 2024
Ingen erfarenhet krävs, fast lön + provision

Vi söker dig som är ansvarsfull, målmedveten och har disciplin. Vi erbjuder ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik med grundlön på 24500:- vid heltid och ett provisionssystem utan tak. Du som säljare får konstant vidareutbildning, daglig feedback och motiverande tävlingar, kurser och resor. För körning med egen bil har du ersättning via ett kostnadsavdrag och arbetar i en 4-5 mils radie. Egen bil och körkort är ett krav. Du skall mot den privata marknaden åka ut på förbokade kundmöten via våran bokningsavdelning och presentera våra produkter face2face med kunder. Du kommer även i början jobba mot mindre företag där du själv bokar besöket och genomför presentationen. Vi söker säljare för att ställa om rengöringsprocessen från handkraft och kemikalier till maskinkraft med 8-10 bars tryck med torr ånga. Vi är återförsäljare av systemet Thermostar för b2c och Mediclean för b2b. Detta är ett green cleaning concept för att öka renligheten, effektivisera arbetet, spara tid och pengar då våra kunder kan hålla rent med endast vatten och hög temperatur och därmed slipper förbrukningsmaterial och kemi. Vi expanderar även med nya samarbetspartners och återförsäljare. Så vill du bli en del av vårat växande team och veta mer om framtidens sätt för hållbar rengöring så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

4 december 2023
Sista ansökan:
12 december 2023
Personal för säsongsarbete på naturum Kullaberg

Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år. Vi är ca 650 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon". Beskrivning Länsstyrelsen söker minst tre naturvägledare till naturum Kullaberg. Anställningen är en säsongsanställning fram till 30 november 2024. Arbetet sker i huvudsak enligt schema. Under vår och höst arbetar du främst helg, ca 1-3 helger per månad. Enstaka vardagar kan förekomma. På sommaren arbetar du deltid, både vardagar och helger. Tillträde i februari 2024 eller enligt överenskommelse. Det finns 32 naturum i Sverige, från Abisko i norr till Öresund i söder. Vi har ett fantastiskt roligt och viktigt uppdrag, nämligen att väcka människors intresse för naturen och bidra till naturkontakt! Genom olika former av naturvägledning ska vi på ett inspirerande sätt öka kunskapen om natur, miljö och människors påverkan på naturen samt inspirera till ett hållbart friluftsliv. Naturum ska vara den självklara platsen för mötet med människor som vill veta mer om natur, friluftsliv och miljöfrågor. Här är besökaren i fokus! Alla är välkomna hit, oavsett bakgrund eller förkunskaper. Våra ledord är ”tillgänglig, inspirerande och välkomnande”. Naturum Kullaberg är ett besökscentrum till Kullabergs naturreservat i nordvästra Skåne. Den dramatiska naturen med klippor och hav lockar årligen mängder av besökare. I naturum finns en utställning om Kullabergs naturreservat med reception, en liten butik samt saltvattensakvarier som visar livet under ytan. Här får besökarna tips om utflyktsmål och friluftsliv samt möjlighet att delta i naturvägledning genom programaktiviteter och guidningar. Naturum har öppet för besökare mellan februari och november. I juni till augusti är det högsäsong med ett stundtals väldigt högt besökstryck. Arbetsuppgifter Naturum Kullaberg erbjuder dig möjlighet att arbeta på en fantastiskt vacker plats, bland klippor och hav, tumlare och havsfåglar. Du blir en del i Länsstyrelsens arbetsteam av naturvägledare och naturvårdare på Kullabergs naturreservat. Du får stor möjlighet att själv utforma din naturvägledning efter intressen och samtala med besökare om viktiga samhällsfrågor. Som säsongsanställd naturvägledare kommer du bemanna naturums informationsdisk, utställning och butik. I det ingår bland annat följande arbetsuppgifter: - Informera och naturvägleda besökare om Kullabergs natur, kulturhistoria och friluftsliv, miljöfrågor i ett bredare perspektiv samt viss turistinformation. - Planera och genomföra naturvägledning i form av guidningar och programaktiviteter för allmänheten, t.ex. vid våra saltvattensakvarier eller tumlarspaning från balkongen. - Naturvägleda bokade grupper och skolklasser. - Skötsel och städning av naturums utställningslokal och akvarier. Ensamarbete förekommer med fullt ansvar för öppning och stängning av naturum. Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega samt verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Vi söker dig som har goda kunskaper om natur, friluftsliv och miljöfrågor. Du vill inspirera andra till att upptäcka naturen. Vi tror att du studerar eller har studerat naturvetenskap, naturturism, humanekologi eller liknande. Som person är du serviceinriktad och uppskattar mötet och samtalet med människor. Du kan arbeta självständigt och tvekar inte att ta egna initiativ eller vara kreativ. Du känner dig trygg med att kommunicera inför grupper i alla åldrar med olika förkunskaper, både på svenska och på engelska. Du är ordningsam och har lätt för att samarbeta. B-körkort är ett måste. Det är meriterande om du har: - erfarenhet av arbete med eller utbildning i naturvägledning, guidning eller naturturism. - god lokalkännedom om Kullabygden och Kullabergs naturreservat - goda kunskaper om marinbiologi Säkerhetsklassning Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585). Övrigt Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. https://www.lansstyrelsen.se/skane/dataskydd https://www.lansstyrelsen.se/skane/om-oss/om-lansstyrelsen-skane.html

4 december 2023
Sista ansökan:
21 januari 2024
Drift och planeringsansvarig

Arbetsbeskrivning Vill du bidra med din kompetens och vara med på spännande framtidsresa på Höganäs Energi? Vi söker nu en Drift och planeringsansvarig som ska ansvar för utbyggnadsplanerna för elnätet i vår kommun. Höganäs Energi är Kullahalvöns kommunalägda energibolag. Vi ska skapa förutsättningar för ett funktionellt och hållbart liv för Kullahalvöns invånare, företag och besökare. Vi tillhandahåller en helhetslösning med pålitlig infrastruktur och tjänster för energi, värme och kommunikation. Som Drift och planeringsansvarig kommer du ha övergripande ansvaret för planering, elnätskvalitén, analyser, uppföljningar och effektivisering av elnät i takt med ökade förbrukningsbehov. Du kommer även ansvara för analysera och minska elnätsförlusterna genom att besiktningsintervallerna följs samt övervakning av effektiv inköp från överliggande nät. Vi söker dig som har en god förståelse för hur elnätet är uppbyggt och du har ett starkt intresse för effektivisering och elnätskvalité. Du har många kontaktytor både internt och externt och därför uppskattar vi din kommunikations och samarbetsförmågan. Var 5:e vecka förekommer beredskap i rollen men utöver det har du flextid då vi förespråkar bra balans mellan privatliv och arbete. Övriga förmåner är bla ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att träna på arbetstid. Du ansöker på www.randstad.se , senast 2023-10-23. För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Claudia Baronescu på 0708296830 eller [email protected] alt. Karolina Andersson på 0705736613 eller [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden I rollen som Drift och placeringsansvarig kommer du ansvara för att: Planera och driva utbyggnadsplanerna för elnätet. Ansvara och se till att våra instruktioner om besiktningsintervaller följs. Ansvara för kvaliteten på elnätet, speciella kvalitetsmätningar analysera och förslå åtgärder. Övervakning av vårt effektinköp från överliggande nät. Svara på kommunens detaljplaner. Omvärldsbevakning av regler, lagar och förordningar på elnätssidan samt tekniska förändringar. Kvalifikationer För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Relevant eftergymnasialt utbildning gärna teknisk inriktning med el-relaterade kunskaper. Dokumenterad yrkeserfarenhet inom drift och planering Kunskaper av kvalitetsmätningar och analyser. Teknisk förståelse och/eller elsystemskunskaper. Har B-körkort Det är meriterande men inget krav på: Kunskaper inom batterianslutningar och solcellsparker. Som person drivs du av att leverera resultat och strävar ständigt efter att hitta effektiva och hållbara lösningar som leder till kontinuerlig utveckling. Du är strukturerad och lösningsorienterad, delar gärna med dig av dina kunskaper samtidigt som du är öppen och nyfiken på att lära dig nytt. Erfarenhet Elnätverk Nätverkets drift Underhåll Ingenjörsteknik Elektrisk teknik Energiförvaltning Om företaget Höganäs Energi AB Höganäs Energi ägs av Höganäs kommun och ger energi till Kullahalvön med hållbarhet som ledord. Därför är cirka 90 procent av vår fjärrvärme återvunnen restenergi från bygdens industrier. Digitalisering är viktigt för oss och vi ger våra invånare tillgång till obegränsad, snabb surf genom fiber samt internet genom vår egen internettjänst. Till och med fyren längs ut på Kullahalvön är ansluten till fibernätet. Elnätet är den drivande motorn i bolaget och här har vi vårt hjärta och ursprung. Oavsett väderlek tryggar våra medarbetare elnätets funktion genom underhåll, förbättringar och snabba reparationer. Vi erbjuder också energirådgivning och vi säljer både energilösningar och el och ser oss som det trygga, självklara valet för alla som bor på Kullahalvön. Bland energilösningar hör det till att erbjuda styrning av värmepumpar och miljövänliga solcellsanläggningar, batterier och laddstolpar för elfordon. Detta ökar kraftigt och är början på en revolution inom det vi kan bäst – hållbara, lokalproducerade lösningar som är bra både för invånarna och miljön, här där vi verkar och bor.

4 december 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
Strategisk & Operativ Inköpare

Höganäs AB söker dig som har erfarenhet av både strategiskt och operativt inköpsarbete. Hos oss får du möjlighet att arbeta brett med inköp av allt från tunga tekniska inveseringar till olika typer av förnödenheter och tjänster.  Om tjänsten I rollen som strategisk och operativ inköpare arbetar du i nära samarbete med vår tekniska utvecklingsavdelning och underhållsavdelning. Du ansvarar för inköp av produkter och tjänster inom din kategori, tecknar avtal och förhandlar med leverantörer, arbetar med operativt inköpsarbete i form av orderskrivning, deltar som inköpare i projekt gällande investeringar. Du arbetar också med uppföljning och utveckling av vår inköpsprocess.  Tjänsten är placerad i Höganäs och största delen av våra leverantörer finns i närområdet. Du kommer att ingå i inköpsteamet Purchase Sweden och  rapporterar till inköpschefen som i sin tur rapporterar till Supply Chain Manager. På Höganäs jobbar vi enligt vår ledningsfilosofi More Höganäs. LEAN är vår grundläggande arbetsmetodik vilket innebär att vi arbetar efter tydlig riktning, mål och vi jobbar dagligen med förbättringsarbete, nya standarder, visuell planering samt gemensamma prioriteringar.   Din profil Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsexamen och/eller arbetslivserfarenhet av relevant erfarenhet av strategisk och operativt inköpsarbete. Erfarenhet av affärssystemet Infor M3 är meriterande. Du behärskar engelska väl, i såväl tal som skrift. Som person är du ambitiös, drivande, initiativtagande och målinriktad. Du är positiv och ser lösningar snarare än problem och du har lätt för att samarbeta. Vi ser gärna att du har erfarenhet från inköp av energi, projektinköp och investeringar. Som person är du lugn och trygg i dig själv. Förmåner Med närhet till Kullahalvöns härliga omgivningar erbjuder Höganäs dig stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter samt bra villkor kring semester, pensioner, försäkringar och kompetensutveckling. Vi uppmuntrar våra medarbetare att leva hälsosamt och erbjuder alla anställda ett friskvårdsbidrag samt fri tillgång till gym och träningslokal. Vi anser att det är viktigt med en bra balans mellan jobb och fritid och erbjuder därför flexibelt arbetssätt. Som anställd får du även arbetstidsförkortning, subventionerad lunch och vinstdelning. Att jobba på Höganäs För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. Vårt mål är att erbjuda en bra och meningsfull arbetsplats, där du utvecklas och når din fulla potential. Vi har en tydlig ledningsfilosofi, och precis som oss tror du också på att det är genom öppenhet och samarbete som vi utvecklas – både som individ och företag. Vi ser varje medarbetare, oavsett position, som en ledare när vi tar oss an de utmaningar som världen, och vi, står inför. Höganäs ambition är att leda omställningen för att bättre möta morgondagens behov och bli kunders förstahandsval som global leverantör av hållbara metallpulver – följ med oss på vår resa mot hållbar förändring och netto noll klimatutsläpp. Mer om Höganäs Höganäs är världsledande på marknaden för järn- och metallpulver, med en årlig produktionskapacitet på 500 000 ton. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi morgondagens lösningar för fordonsindustrin, additiv tillverkning, ytbeläggnings- och sammanfogningstekniker; områden som alla bidrar till ett mer hållbart samhälle. Höganäs grundades 1797 och idag sysselsätter vi 2 400 engagerade medarbetare i 15 länder i Europa, Amerika och Asien. Vår omsättning under 2022 var 12,256 miljarder kronor. Våra ägare är Lindéngruppen och FAM. Intresserad? I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, så sök gärna tjänsten snarast, dock senast 31 december.

4 december 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Är du en erfaren och modig utredare/kvalitetscontroller?

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i. Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker! Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba! ARBETSUPPGIFTER Vill du ingå i ett professionellt utvecklingsteam? Är du en erfaren och modig utredare/kvalitetscontroller? Då ska du titta hit - vi söker just dig! Tjänsten som utredare/kvalitetscontroller har en stor bredd och kommer att omfatta kvalificerat utredningsarbete, strategisk verksamhetsuppföljning och utveckling såväl som ansvar för vissa nämnds administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten innebär att du tar utredningsuppdrag, kan driva projekt, hålla riktlinjer och styrdokument aktuella, omvärldsbevaka, utforma kvalitetsgarantier, rapportering av statistik och uppgifter till andra myndigheter samt samverkan med intresseorganisationer. Vidare ingår kvalitets- och verksamhetsutveckling, Lex Sarah-utredningar samt omvärldsanalys. I utredningsarbetet ingår också uppföljning, utvärdering och analys kopplat till den kommunala och nationella styrningen. Utredningsuppdragen görs på beställning av ledningsgrupp, förvaltningschef eller socialnämnd. KVALIFIKATIONER Uppdraget som utredare/kvalitetscontroller är viktig för oss då rollen är mångfacetterat och ställer krav på att arbeta självständigt och väga samman information och hantera stora mängder data. Det ingår att leda och delta i olika förvaltningsgemensamma projekt och utvecklingsinsatser inom området, samt övriga förekommande arbetsuppgifter på uppdrag av socialförvaltningens ledningsgrupp och stödja chefer och handläggare i beredning och framdrift av ärenden; - Du arbetar självständigt med att bereda och handlägga ärenden på uppdrag från förvaltning och nämnd, exempelvis plan för intern kontroll. - Du samordnar och ansvarar för samlad tjänsteskrivning liksom uppföljning vid gransknings- och revisionsuppdrag. - Du genomför övergripande utredningar på uppdrag av förvaltningsledning och nämnd. - Dina kontaktytor är flera, både med kollegor inom och utanför förvaltningen samt med politiker i nämnden och medborgare. - Du ingår i socialförvaltningens kvalitets- och utvecklingsavdelning och rapporterar till kvalitets- och utvecklingschefen. Personliga egenskaper • Du är strukturerad och analytisk. • Du arbetar mot resultat genom att du visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar och utvecklar lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärlds bevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande och du stärker dina kollegor när det syns även hos dem Kvalifikationer • Du ska ha en för uppdraget adekvat högskoleutbildning • Du besitter god kompetens inom professionen kvalitet och utredning • Du har en mycket god analytisk förmåga • Du uttrycker dig väl i tal och skrift • Du har erfarenhet från att arbeta med statistik, nyckeltal, verksamhetssystem och benchmarking • Du samarbetar gärna och bidrar till ett gott arbetsklimat • Du kan arbeta självständigt, är engagerad och lösningsorienterad Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från liknande uppdrag i offentlig förvaltning och god kunskap inom verksamhetsområdet är ett krav. ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

4 december 2023
Sista ansökan:
26 december 2023
Säljare för miljövänliga produkter till Höganäs

Att ha jobbat med försäljning har alltid varit en bra språngbräda i karriären, oavsett vad du har för planer för framtiden. Givetvis ser vi ett stort värde i alla som stannar och gör livslång karriär i vårt företag, men flera chefer och ledare i andra branscher har fått sina jobb tack vare den certifierande säljutbildningen de fått hos oss. Vi erbjuder Dig: En grundlig certifierad säljutbildning Förbokade kundbesök av vår bokningsavdelning Anpassat flexibelt arbetsschema Löpande vidareutbildning Feedback och stimulans Motiverande tävlingar och företagsresor (Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi ofta åker till varmare platser!) Goda möjligheter att avancera inom företaget Teambuilding och Kick-offer Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky, ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Du har körkort & tillgång till egen bil. Villkor, lön och förmåner Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Därför har säljarna hos Bright Nature AB: * Heltidslön på 24 500 kr i månaden * En av marknadens högsta provisioner ovanpå den fasta lönen * Trygghetsförsäkring * Tjänstegrupplivförsäkring * Provanställning i 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes Ett par röster om jobbet ”Vi får mycket stöd och tips på hur vi kan förbättra oss. Man har daglig kontakt med säljcoach/gruppledare som checkar in och kollar läget om man behöver hjälp med något, vilket gör att man känner sig sedd.” – Angelica, 30 år ”Jag var själv nöjd kund till företaget i flera år innan jag sökte jobbet och har nu jobbat här i över 10 år. Jag gör bara nån demo per dag och har anpassat schemat för att hinna med min yoga och övriga fritidsintressen.” – Pernilla, 67 år Om Clear Sky Clear Sky tillverkas och monteras helt för hand på sin egen fabrik i Tyskland. Clear Sky har en mängd olika funktioner och användningsområden. Den är i grunden en portabel luftrenare med många olika användningsområden. Den kan bl.a. rekonditionera bilen invändigt, rengöra mattor, tvätta fönster, m.m utan kemikalier. I samtliga moment renar den samtidigt luften upp till 99,9996%. Produkten är 100 % återvinningsbar och är mycket energisnål, en kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier. Den har funnits på marknaden i över 20 år och säljs idag i 49 länder över hela världen med drygt 10 000 medarbetare och en årlig omsättning på ca 7,5 miljarder kr. Välkommen in med din ansökan redan idag! Sökord Säljare, flexibelt schema, fast lön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

4 december 2023
Sista ansökan:
11 december 2023
Pysslingen Förskola Kruset i Höganäs söker barnskötare!

Krusets förskola har en egen stor härlig utemiljö där pedagoger kan utveckla barnens olika sinnen såväl som motoriska egenskaper. Förskolan ligger nära skog och parker vilket skapar möjligheter för oss att använda närmiljöer och naturen som inspirationskällor. Ingen plats är så fylld med material, oändligt med liv och oanade överraskningar som lockar barnens nyfikenhet och väntar på deras upptäckter. Allt vi kan göra inne kan vi göra ute! Är du den vi söker? Nu söker vi en utbildad Barnskötare till vår förskola Kruset på en yngrebarnsavdelning. Tjänsten är 75% Glädje och trygghet är viktigt för att vi alla, både barn och personal ska trivas och må bra på vår förskola. Vi söker därför en Utbildad Barnskötare med följande egenskaper: • Du har en förmåga att möta barn, kollegor och föräldrar med glädje och entusiasm • Du har god samarbetsförmåga • Du är handlingskraftig, kompetent, ser möjligheter och driver utveckling i ditt arbete med engagemang • Du har goda kunskaper i förskolans styrdokument • Du har kunskaper i pedagogisk dokumentation och i IKT • Vi värderar även andra särskilda kompetenser såsom musikalitet, friluftskunskaper och andra kreativa talanger Vi erbjuder en strukturerad, stimulerande, utvecklande och glädjefylld arbetsplats men även • Arbetskläder • Friskvårdsbidrag • Planeringsdagar • Fria pedagogiska måltider • Möjlighet till fortbildning och vidareutbildning • Individuell planeringstid • En personlig iPad • Gemensam planering tillsammans med arbetslaget • Tydligt arbete och tydliga uppföljningar i det systematiska kvalitetsarbetet • Ett ledningsteam som består av Rektor, Bitr Rektor, Kvalitetsledare och Intendent Om verksamheten Vi erbjuder en genomtänkt verksamhet som utgår från det enskilda barnets behov. Vi har kunniga, medvetna och engagerade pedagoger och ledningsteam som ständigt värnar om god kvalitet i verksamheten. På Kruset är mötet ett ledord som vi har i ryggraden. Här möts varje barn som den individ den är. Här kan ni läsa mer om Pysslingen och vår verksamhet http://www.pysslingen.se/kruset/ Övrig information Denna tjänst är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning på 6 månader. Tillträdesdag sker i överenskommelse med medarbetaren men senast feruari 2024. Vi kommer att påbörja urvalsprocessen relativt omgående så skicka gärna in din ansökan redan idag. Tillsättningen kan ske innan sista ansökningsdag. Har du frågor angående tjänsten så är du välkommen att kontakta Bitr Rektor Ditte Lindberg på 070-254 75 41 [email protected] Beställ gärna redan idag utdrag ur belastningsregistret då det vanligtvis tar två veckor att få det hemskickat. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Pysslingen Förskolor är den del av AcadeMedia-koncernen som är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.pysslingen.se eller www.academedia.se

1 december 2023
Sista ansökan:
31 januari 2024
Vi söker nästa stjärna? B2C

Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.

1 december 2023
Sista ansökan:
18 maj 2024