Vilos Group AB jobb

Lediga jobb hos Vilos Group AB

Transport & Lagermedarbetare

Vi på Vilos Group AB, agenturägare för flertalet släpvagnsmärken i Sverige söker vår nästa logistikkollega! Om oss Vilos Group AB är ett etablerat bolag som varit aktivt sedan 1992. Vi är agenturägare av flertalet släpvagnsmärken på den svenska marknaden och jobbar främst B2B. Vi har idag ca etthundra etablerade kunder över hela Sverige, från Norr till Söder. Vår drivkraft är rätt släpvagnsprodukt för varje behov och vi försöker alltid vara det enkla och tillgängliga alternativet för varje kund. Bolaget har 8 anställda. Vi söker dig med intresse för logistik och transport. Du är någon som finner motivation i varierande arbetsuppgifter och trivs att arbeta i team. Vad du erbjuds Du erbjuds en stimulerande och nytänkande arbetsplats som alltid strävar efter bättre processer. Tillsammans med ditt team förbereder ni företagets varor och produkter för leverans på lastbil och för vidare transport inom Sverige. Du bli en del av en växande verksamhet med framtidsutsikter. Företaget har under 2023 etablerat nytt centrallager med kontor på 1400kvm där din arbetsdag utgår ifrån, med alla bekvämligheter som nya lokaler erbjuder samt gym och bastu. Du kommer omringas av goda kollegor med gott om humor och positiv inställning till arbetets gång, med mångåriga erfarenheter av företaget. Din arbetsdag kommer innehåll varierande arbetsuppgifter och det finns goda möjligheter att komma vidare i både ansvar och löneanspråk. Företaget har kollektivavtal. Vad du kommer att jobba med Som anställd inom lager och transport jobbar du huvudsakligen med: - Hantera våra varor och produkter med hjullastare och truck och förbereda för leverans på lastbil - Hantera inkommande gods och ta emot transportörer - Kundmottagning vid avhämtning av produkter - Transport av varor och produkter till våra kunder inom Sverige - Underhålla maskiner och andra inventarier - Kvalitetskontroll Vem vi söker Din personlighet (Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper) Ärlig, seriös och trovärdig Social och god samarbetsförmåga Trivs med en varierad vardag och kundkontakt Strukturerad och självgående Goda kommunikations- och initiativegenskaper Händig Flexibel Lösningsorienterad och en färdigställare Din bakgrund och erfarenhet Innehar truckkort, hjullastare för godshantering samt B-kort. Meriterande med BE/CE-kort samt YKB. Tidigare erfarenhet av lager, logistik eller transportarbete, Du hanterar grundläggande funktioner i en telefon samt dator. Meriterande om du är förtrogen med Officepaketet. Du pratar flytande svenska samt kan göra dig förstådd på engelska. Övrigt om tjänsten Placeringsort: Hallsberg Örebro Län Du arbetar över hela Sverige, men utgår från din placeringsort och är tillgänglig på placeringsorten. Dina arbetstider är Måndag till Fredag 07.00 – 16.00, men tiderna kan variera vid transportarbete. Vi tillämpar arbetstidsförkortning enligt kollektivavtal. Tjänsten erbjuds som en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Du ansöker genom att ta personlig kontakt med CEO, Sara Oliv via mail [email protected]. Vi tillsätter tjänsten främst efter dina personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag är fredag 31 maj.

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Försäljningsassistent/Säljadministratör

Om jobbet Vi på Vilos Group AB, agenturägare för flertalet släpvagnsmärken i Sverige söker vår nästa kollega! Om oss Vilos Group AB är ett etablerat bolag som varit aktivt sedan 1992. Vi är agenturägare av flertalet släpvagnsmärken på den svenska marknaden och jobbar främst B2B. Vi har idag ca etthundra etablerade kunder över hela Sverige, från Norr till Söder. Vår drivkraft är rätt släpvagnsprodukt för varje behov och vi försöker alltid vara det enkla och tillgängliga alternativet för varje kund. Bolaget har 9 anställda. Vi söker dig som är i början av din karriär inom sälj- och projektstöd och är redo att ta nästa steg i din karriär och att växa tillsammans med oss. Vad du erbjuds Du erbjuds en stimulerande och nytänkande arbetsplats som alltid strävar efter bättre processer. Tillsammans med dina två andra kollegor inom sälj hanterar ni företagets försäljning och du får snabbt en nyckelroll i ditt team. Du bli en del av en växande verksamhet med framtidsutsikter. Företaget har under 2023 etablerat nytt centrallager med kontor på 1400kvm där din arbetsdag utgår ifrån, med alla bekvämligheter som nya lokaler erbjuder samt gym och bastu. Du kommer omringas av goda kollegor med gott om humor och positiv inställning till arbetets gång, med mångåriga erfarenheter av företaget. Vad du kommer att jobba med Som anställd som försäljningsassistent/säljadministratör jobbar du huvudsakligen med: Stötta i säljprocessen genom att hantera offerter och ordrar samt arbeta kontinuerligt med kundvård Fungera som en naturlig länk mellan försäljning och projekt för att stötta projekten. Ge support till våra kunder via mejl samt telefon. Vem vi söker Din personlighet (Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper) Ärlig, seriös och trovärdig Social och serviceminded Strukturerad och självgående Goda kommunikations- och initiativegenskaper Lösningsorienterad och en färdigställare Noggrann Har en vilja för att lära och redo att ta initiativ för att utvecklas inom tjänsten. Goda datakunskaper Din bakgrund och erfarenhet Gymnasial utbildning Mycket goda datakunskaper och har lätt för att lära dig nya system. Meriterande om du har arbetat i någon av de mer komplexa ERP systemen på marknaden. Du pratar flytande svenska. För att lyckas i rollen tror vi att du har lätt för att uppfatta information och att du har ett intresse av projektutveckling. Du tycker det är motiverande att få arbeta i team och få vara en del av resultatet. Övrigt om tjänsten Placeringsort: Hallsberg Örebro Län Tjänsten erbjuds som en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Dagtid med möjlighet till flex. Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Du ansöker genom att ta personlig kontakt med CEO, Sara Oliv via mejl [email protected]. Vi tillsätter tjänsten främst efter dina personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Ekonomiassistent

Om jobbet Vi på Vilos Group AB, agenturägare för flertalet släpvagnsmärken i Sverige söker vår nästa kollega! Om oss Vilos Group AB är ett etablerat bolag som varit aktivt sedan 1992. Vi är agenturägare av flertalet släpvagnsmärken på den svenska marknaden och jobbar främst B2B. Vi har idag ca etthundra etablerade kunder över hela Sverige, från Norr till Söder. Vår drivkraft är rätt släpvagnsprodukt för varje behov och vi försöker alltid vara det enkla och tillgängliga alternativet för varje kund. Bolaget har 9 anställda. Vi söker dig med intresse för ekonomi och redovisning. Du är lyhörd, social och noggrann. Vad du erbjuds Du erbjuds en stimulerande och nytänkande arbetsplats som alltid strävar efter bättre processer. Tillsammans med ekonomiansvarig hanterar ni företagets löpande redovisning och rapportering. Du blir en del av en växande verksamhet med framtidsutsikter. Företaget har under 2023 etablerat nytt centrallager med kontor på 1400kvm där din arbetsdag utgår ifrån, med alla bekvämligheter som nya lokaler erbjuder samt gym och bastu. Du kommer omringas av goda kollegor med gott om humor och positiv inställning till arbetets gång, med mångåriga erfarenheter av företaget. Din arbetsdag kommer inkludera ansvarsområde inom löpande redovisning i leverantör och kundreskontra, lönehantering och rapportering. Vad du kommer att jobba med Som anställd som ekonomiassistent jobbar du huvudsakligen med: Löpande arbete i kund samt leverantörsreskontra – kontering av leverantörsfakturor, hantera in samt utbetalningar, attest, påminnelse och inkassohantering Hantera kundtjänst berörande fakturafrågor Lönehantering och rapportering Avstämningar och skapa rapportunderlag Ha en övergripande servicefunktion gentemot organisationen, kunder och leverantörer. Vem vi söker Din personlighet (Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper) Ärlig, seriös och trovärdig Social och serviceminded Strukturerad och självgående Goda kommunikations- och initiativegenskaper Lösningsorienterad och en färdigställare Noggrann Har en vilja för att lära och redo att ta initiativ för att utvecklas inom tjänsten. Goda datakunskaper Din bakgrund och erfarenhet Gymnasial utbildning Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och/eller löpande redovisning Du har en vana av att hantera ERP, projektsystem, mejl, excel. Du pratar flytande svenska. Övrigt om tjänsten Placeringsort: Hallsberg Örebro Län Tjänsten erbjuds som en tillsvidareanställning med en omfattning om 50% med 6 månaders provanställning. Din arbetstid är flexibel men arbetstiden ska i första hand förläggas dagtid mellan kl 07.00 – 16.00. Även distansarbete kan förekomma. Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Du ansöker genom att ta personlig kontakt med CEO, Sara Oliv via mejl [email protected]. Vi tillsätter tjänsten främst efter dina personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024