First Rent A Car AB jobb

Lediga jobb hos First Rent A Car AB

Biluthyrare till Hertz Arlanda

Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretaget vi är. Om du vill vara en del av ett familjärt bolag där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan – så kanske detta är nästa steg för dig! Vår uthyrningsstation på Arlanda söker nu förstärkning i form av en serviceinriktad Biluthyrare/CSR (Customer Sales Representative) som vill vara med på en spännande utvecklingsresa. Rollen som Biluthyrare/CSR är varierande där ditt huvuduppdrag är att ta hand om våra kunder och bilar som båda två alltid står i fokus. Du har en viktig roll i kundens upplevelse av sin hyra, från det att kunden kommer och hämtar sin bil tills returneringen, där ditt kundbemötande är avgörande. Du kommer att hjälpa kunden genom sin bilhyra, såsom att: • Ta emot bokningar & förfrågningar från kunder via telefon, mejl eller över disk • Uthyrning av bilar & upprättande av hyresavtal • Ta emot bilar vid vår returstation • Administration & Daglig planering av stationens tillgängliga vagnpark Är du vår nästa Biluthyrare? För att trivas i denna roll tror vi att du älskar kundinteraktion och i alla lägen ger den bästa möjliga servicen. Utöver service kännetecknas vår värdegrund av trygghet, glädje och respekt där vi gärna ser att du delar detta synsätt med oss. Vi ser gärna att du är initiativtagande, modig och gillar ett högt tempo då ingen dag är den andra sig lik på våra uthyrningsstationer. På Hertz värderar och tror vi på gemenskapen till att uppnå ett mål tillsammans, varav din laganda är viktig för oss.   Ett krav för tjänsten är B-körkort samt att du behärskar svenska och engelska väl, såväl i tal som skrift. Vidare tror vi att du är en administrativ stjärna som har en fallenhet för att lära dig nya system. Det här är Hertz 💛 Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Stockholm Pride, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några). För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens. Hos oss kallas och är alla våra anställda Medansvariga med möjlighet att ta ansvar och påverka både sin utveckling och i viss mån arbetssituation. Förutom en spännande roll att utvecklas i samt härliga kollegor att arbeta tillsammans med erbjuder vi: - En arbetsplats präglad av servicekultur - Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt - Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundupplevelse - Snabbrörlig organisation med stora utvecklingsmöjligheter Vi arbetar aktivt med att internt utbilda dig som ny men lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal. För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktig, varav arbetstiderna kommer att varierar veckans alla dagar. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Observera att bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater. Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Sommarjobb Hertz Arlanda - Biluthyrare & Bilvårdare

Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretaget vi är. Om du vill vara en del av ett familjärt bolag där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan – så kanske detta är nästa steg för dig! Vår uthyrningsstation på Arlanda söker nu kundfokuserade Biluthyrare (CSR) och Bilvårdare (Hiker) för att förstärka upp under sommarperioden (juni-augusti). Både rollen som Biluthyrare och Bilvårdare är varierande med huvuduppdrag om att ta hand om våra kunder och bilar som båda två alltid står i fokus. Du har en viktig roll i kundens upplevelse av sin hyra, från det att kunden kommer och hämtar sin bil tills returneringen, där ditt kundbemötande är avgörande.  Som Biluthyrare kommer du att hjälpa kunden genom sin bilhyra genom att: - Ta emot bokningar & förfrågningar från kunder via telefon, mejl eller över disk - Uthyrning av bilar, upprättande av hyresavtal & backoffice administration - Ta emot bilar vid vår returstation - Daglig planering av stationens tillgängliga vagnpark Som Bilvårdare kommer du att: - Vara behjälplig i garage/parkering för eventuella frågor kring bilens funktioner - Rengöra och färdigställande av bil efter hyra samt skadehantering - Billeverans & daglig planering av stationens tillgängliga vagnpark - Hantera däckbyten  Är du vår nästa Biluthyrare eller Bilvårdare? För att trivas i båda dessa roller tror vi att du älskar kundservice och i alla lägen ger den bästa möjliga kundupplevelsen. Utöver service kännetecknas vår värdegrund av trygghet, glädje och respekt där vi gärna ser att du delar detta synsätt med oss. Vi ser även att du är initiativtagande, modig och gillar ett högt tempo då ingen dag är den andra sig lik på våra uthyrningsstationer. På Hertz värderar och tror vi på gemenskapen till att uppnå ett mål tillsammans, varav din laganda är viktig för oss. Ett krav för båda tjänsterna är B-körkort samt att du behärskar svenska och engelska väl, såväl i tal som skrift. Till rollen som Biluthyrare tror vi att du är: - En administrativ stjärna som har en fallenhet för att lära dig nya system och gillar den fysiska kundinteraktionen. - Meriterande om du har tidigare erfarenhet från servicebranschen och/eller administrativa yrken. I rollen som Bilvårdare tror vi att du har: - Ett brinnande intresse för bilar och dess funktionaliteter - Meriterande om du tidigare arbetet inom service- och/eller bilbranschen     Det här är Hertz 💛 Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Stockholm Pride, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några). För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens. Hos oss kallas och är alla våra anställda Medansvariga med möjlighet att ta ansvar och påverka både sin utveckling och i viss mån arbetssituation. Förutom en spännande roll att utvecklas i samt härliga kollegor att arbeta tillsammans med erbjuder vi: - En arbetsplats präglad av servicekultur - Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt - Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundupplevelse - Snabbrörlig organisation med stora utvecklingsmöjligheter Vi arbetar aktivt med att internt utbilda dig som ny men lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal. För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktig, varav arbetstiderna kommer att variera dag och kvällstid veckans alla dagar. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Observera att bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater. Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Station Manager till Region Syd

Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Vi söker dig som är kundorienterad och är van att arbeta engagerat och utåtriktat på ett sätt som leder till att kunder och medansvariga blir ambassadörer för företaget och varumärket. Du tycker att kvalitet och hållbarhet, i det företaget levererar, är viktigt. Du är modig, driven och intresserad av hur lönsamheten i bolaget påverkas och maximeras.  I denna roll kommer du att vara ansvarig för fem av våra stationer; Halmstad, Lund, Sturup Flygplats samt två stationer i Malmö. Din roll som Station Manager I din roll som Station Manager har du personalansvar för stationernas medansvariga där du leder och fördelar arbetet med hjälp av ditt team. Du verkar för ett ledarskap och en bolagskultur som präglas av service, respekt, trygghet och glädje och säkerställer att vi arbetar i rätt riktning och enligt vår vision samt att stationsrutiner finns och efterföljs. I rollen kommer du bland annat att: • Ansvara för utvecklingen av stationens affärsverksamhet, kvalitet och lönsamhet • Skapa ett bra arbetsklimat med engagerade medansvariga • Säkerställa att lag- och miljökrav följs och efterlevs Som Station Manager rapporterar du till Area Manager för Syd- och Västsverige och ingår i teamet av andra Station Managers. Du har i din roll stöd av andra ledare, HR och kollegor runtom i Sverige. Här är engagemanget hos medansvariga ett övergripande mål och det förväntar vi oss att du är med och utvecklar. Då dina stationer är utspridda och vi ser vikten av ett operativt och närvarande ledarskap, förekommer resor i tjänsten. Vem är du? För att trivas i denna roll bör du vara prestigelös, modig, våga utmana gamla arbetssätt och gilla den koordinerande rollen för att få verksamheten och bilflödet att flyta på. Du bör ha flera års ledarerfarenhet med personalansvar, där du bl.a. arbetat med kompetensförsörjning, bemanning och utveckling av personal. Du vill utvecklas och växa tillsammans med dina medansvariga och vet att tillit bygger teamet. Som ledare är du trygg i din ledarroll, kommunikativ och har ett coachande sätt som utvecklar din personal. Du är organiserad, beslutsmässig och arbetar målmedvetet med kunden i fokus. Vidare tycker du om att arbeta i olika konstellationer och över avdelningsgränser samt fatta beslut och förstår den starka kopplingen mellan medansvariga, kundupplevelse och lönsamhet. Tidigare ledarroll i en personalintensiv & kundorienterad miljö tror vi är en viktig erfarenhet att ha med sig. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har god datavana och B-körkort. Att jobba på Hertz Som Station Manager har man ett brett ansvar med självständigt arbete inom företagets ramar, egen planeringen och stor möjlighet till att påverka den egna utvecklingen. Att det är människorna i organisationen som skapar Hertz Sveriges framgång vet vi och att utveckla våra medansvariga inom företaget är därför viktigt för oss. Vi är marknadsledande och arbetar i en familjär miljö med hög servicekänsla, kundfokus och kreativitet. Vi tillhör Volvofamiljen och arbetar med innovativa lösningar med den senaste fordonstekniken. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Tjänstebil, Personalrabatt på hyrbil, tillgång till vår förmånsportal Benefits (Söderberg & Partners), Sjukvårdsförsäkring och kollektivavtal via Unionen för att nämna några delar. Hertz Sverige uppmuntrar och belönar goda prestationer och initiativ bland våra anställda. Som ett internationellt företag ligger det i vår natur att värna om mångfalden bland våra medansvariga samt att motverka alla former av diskriminering.  Är du vår nästa Station Manager? Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Observera att Bakgrundskontroller kommer att göras på slutkandidater.  Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Head of KAM & Finance - Bilreda

Vill du vara med och påverka, utveckla och engagera? Är du dessutom en inspirerande ledare som får saker att hända? Då kanske rollen som Head of KAM & Finance till Bilreda är något för dig! Ledare på Bilreda – en spännande roll med många möjligheter! I din roll som Head of KAM & Finance får du en nyckelroll i Bilredas verksamhet med både strategiskt och operativt ansvar. Det innebär att du har det övergripande ansvaret för vår KAM- och Ekonomiavdelning inom bolaget. Till din hjälp har du 14 medarbetare som du har fullt personalansvar för och coachar i deras dagliga arbete med administrerandet av en av Sveriges största fordonsparker på ca 24 500 fordon. Bilreda befinner sig i en tillväxtfas med ett flertal spännande utvecklingsprojekt där ditt uppdrag är att utveckla verksamheten samt driva arbetet i enlighet med Bilredas affärsplan och värderingar framåt. Du ansvarar för att verksamheten arbetar mot ett tydligt kund- och marknadsfokus och verkar för att ett målorienterat arbetssätt genomsyrar hela organisationen. Genom en ökad samordning kommer du att verka för en ökad effektivitet och konkurrenskraft. Du rapporterar direkt till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: • Driva den operationella verksamheten • Engagera och utveckla medarbetare • Driva digitaliseringen framåt • Ledningsgruppsarbete Vem är du? För att passa i rollen är du en god och uppskattad ledare som visar vägen genom ett modernt, engagerat och coachande ledarskap. Du har ett brinnande intresse för affärer och entreprenörskap. Genom ditt handlingskraftiga och lösningsorienterade sätt får du saker att hända och levererar enligt plan. Du är lyhörd och lyssnar till din personal och förstår värdet av en levande företagskultur. Du är en mycket god kommunikatör såväl internt som externt. Vi ser gärna att du har en akademisk examen, förslagsvis inom ekonomi eller motsvarande, med betydande erfarenhet av en liknande roll. Du har flerårig erfarenhet som ledare från affärsnära verksamhet. Du har vidare erfarenhet av ledningsgruppsarbete och god ekonomisk förståelse. Du har goda kunskaper både på svenska och engelska, i tal som skrift. Har du branscherfarenhet är detta meriterande. Om Bilreda Vår Vision är att vara den mest innovativa och trygga partnern, som med omsorg för miljön, tar dig dit du vill, när du vill och över dina förväntningar. Bilreda underlättar företags bilägande genom att administrera Kundens vagnpark som idag består av ca 24 500 kunders fordon. Vi erbjuder innovativa lösningar anpassade för kundens behov. Det gör vi genom att ta ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt ansvar. Bilreda ska vara det självklara valet för våra kunder gällande Fleet management. Detta genom att alltid erbjuda den mest kostnadseffektiva totallösningen för kunden. Vi är ett Serviceföretag och bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till ett ledande fleetmanagement Bolag. Därför är Respekt för varandra, Trygghet och Glädje grunden i allt vi gör. Du kan läsa mer om oss här. Är du intresserad? Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Observera att bakgrundskontroller kommer att göras på slutkandidater.

21 mars 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
Förarsupport till Bilreda

Drivs du av att supportera, vara behjälplig och alltid ge exemplarisk service? Då kan detta vara rollen för dig! Till ljusa fina lokaler på Södermalm söker vi nu en senior person till vår förarsupportsgrupp på Bilreda som vill vara med och hjälpa våra kunder till en smidigare vardag. DIN ROLL SOM FÖRARSUPPORT Som medarbetare till förarsupporten, som är en del av vår kundsupport, kommer du tillsammans med teamet arbeta för att ge våra kunder bästa tänkbara servicen. Du kommer att säkerställa att kundens fordonsflotta hanteras effektivt och säkert, samtidigt som förare får nödvändigt stöd i varierande frågor. Du tillhandahåller support och vägledning till förarna, både när det gäller tekniska frågor kring fordonen och för att lösa eventuella problem de kan stöta på. Rollen är väldigt omväxlande och utvecklande där du tillsammans med dina kollegor hittar lösningar på våra kunder och förares problem för att göra deras bilhantering så smidig som möjligt. Detta innebär bland annat att jobba med frågor såsom: • Support gällande milrapportering, förmånsvärden, körjournaler och skadeanmälan • Hantering av parkeringsböter, fordons-/trängselskatter och bilbeställningar • Ändringar såsom förarbyten, adresser och kostnadsställen • Generella fakturafrågor och frågor om förmånsvärden och löneavdrag ÄR DU VÅR NÄSTA FÖRARSUPPORT? Vi letar efter en självgående problemlösare som är angelägen om att lära och växa, då vår biladministration innefattar komplexa processer. För att passa i denna tjänst är du ansvarstagande, noggrann, strukturerad och handlingskraftig. Du har ett naturligt intresse för siffror och ekonomi, trivs med ett arbete där du har många kontaktytor och har en naturlig fallenhet för att ta kontakt och kommunicera med personer på olika nivåer både internt och externt. Vi värdesätter att du har lätt för att samarbeta och att du är en flexibel och prestigelös person som hugger i där behoven på avdelningen är som störst. Vi tror att du har ett par års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning eller med lön, och lägst gymnasieutbildning. Meriterande om du tidigare har erfarenhet från fordonsbranschen och tidigare jobbat med exempelvis billeasing. ATT JOBBA PÅ BILREDA Bilreda startades 1994 och har i mer än tjugo år varit en av de stora aktörerna inom fordonsadministration och är sedan 2014 ett helägt dotterbolag till First Rent Car AB (Hertz Sverige) som ägs av Volvo Cars. Vår vision är att vara det självklara valet för företag som vill ha hjälp med sin fordonshantering då vi underlättar vagnparkarksadministrationen och kan erbjuda kostnadseffektiva och innovativa lösningar utifrån våra kunders behov. Vi erbjuder en varierad roll på ett litet företag med högt i tak med en familjär känsla och korta beslutsvägar där du verkligen kan vara med och påverka. Hos oss arbetar vi med frihet under ansvar och är måna om varandra och våra kunder. Då vi är ett litet bolag med ett 20-tal anställda ser vi vikten av att ses och träffas fysiskt på kontoret, varav större delen av tjänsten kommer att vara på plats. Möjlighet till hemarbete 1 gång i veckan. ÄR DU INTRESSERAD? Vi ser gärna att du kan börja omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Observera att bakgrundskontroller kommer att göras på slutkandidater.

18 mars 2024
Sista ansökan:
16 april 2024