Lediga jobb i Mora

Sök totalt 190 lediga jobb i Mora

Visual Merchandiser 30h

Job Description As a Visual Merchandiser, you are responsible for maintaining and creating an environment that inspires our customers to explore their personal style. Implement the visual identity, drive Routines, Selling and support the Team to deliver a Customer First Experience. Key responsibilities: You support the store to achieve a customer first experience through creating a visual identity through the implementation according to H&M guidelines. You support, coach and develop the team on visual and commercial knowledge. You ensure safety, security and administration procedures are always followed. You follow up on Store KPIs and initiate actions to reach our business targets, goals & budgets. Qualifications We are looking for people who have: Visual Merchandising and management experience A passion for profitability and people A Customer-first mindset Additional Information Additional Information This is a permanent contract offering 30 hours per week with a start date in May or by agreement. This position is based in Mora and you should be able to work during store opening hours. Basic language skills in Swedish or English is needed. We have an ongoing selection, so the position may be filled before the application deadline, so send in your application today! The last application date is 8/5. Due to data policies, we only accept applications (CV and cover letter) through the career page. Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity H&M is a part of H&M Group. At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We strive to have a fair and equal process and therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application as they often contain information that easily can trigger unintentional biases. Company Description H&M Group is a family of brands; H&M, COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET and Afound. At H&M Group, our people are the driving force behind our commitment to creating meaningful growth and more sustainable lifestyles. Help us re-imagine fashion and together we will re-shape our industry. Learn more about H&M Group here. H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. Learn more about H&M here.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Säljare Butik ABRIS Mora

I rollen som säljare kommer du att vara med och utveckla butikens försäljning av vårat sortiment där du bistår med expertkunskap. Du kommer att arbeta mot alla förekommande kundsegment. Krav: • Du har ett intresse i produktsortimentet. • B-körkort • Du skriver och talar obehindrat på svenska, samt en god engelska • Du som söker har ett intresse för att hjälpa andra människor och anstränger dig för att leverera lösningar. • Du har tillmötesgående kundfokusering och förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer samt ett intresse för försäljning och förmåga att hjälpa och bistå kunder med förstklassig service. • Vidare har du kunden i fokus och en god förmåga att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv. • Din förmåga att skapa och hålla en struktur i ditt arbete gör att du kan prioritera rätt saker där du även trivs i ett högt tempo. • Du har lätt för att samarbeta med kollegor. Meriterande: • Jobbat som säljare tidigare • Pratar tyska • BE-kort Känns detta som ett jobb för dig så skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!

24 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Verksamhetsutvecklare inom kvalitet och hållbarhet

Vi ser ett ökat behov av verksamhetsutvecklare inom kvalitet och hållbarhet som kan driva förbättringsarbete och digitalisering ute hos våra kunder. Visöker nu både dig som nyligen utbildat dig och som redan har arbetslivserfarenhet inom dessa områden! Om jobbet Som verksamhetsutvecklare arbetar du med attkartlägga, implementeraoch utveckla processer inom hållbarhets- och kvalitetsområdet.Du kommer vara en viktig del i arbetet med att skapa förutsättningar för organisationen du jobbar i att enkelt och effektivt arbeta med att standardisera, analysera avvikelser, leda interna revisoner och utföra riskbedömningar. Du är involverad i alla faser av ett projekt, allt från kravställan till utveckling och införande. En del av rollen kan också vara attutforma utbildningsprogram för personal inom kvalitet och hållbarhet för att öka kompetensen och medvetenheten på företaget. Samarbete med olika avdelningar är en viktig del av arbetet, där du kommer att främja och integrera hållbarhetsaspekter i hela verksamheten. Uppdraget kommer att variera mellan strategisk ochoperativ karaktär men fokuset ligger på att du ser vad som kan/måste göras och är den som driver utvecklingen mot sitt mål. Om Dig Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom hållbarhet, kvalitet, arbetsmiljö eller liknande alternativt arbetat inom dessa områden. Har du tidigare erfarenhet inom projektledning, att arbeta medledningssystem, ISO,riskförebyggande arbete och LEAN är det meriterande. Du behöver kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Dina personliga egenskaper spelar stor roll och vi tror att du har en analytisk förmåga samt kan på ett effektivt och kreativt sätt driva dina egna processer och projekt. Du har en god administrativ förmåga samt systemvana när det kommer till digitala arbetsmetoder. Ditt flexibla förhållningssätt och din nyfikenhet får dig att se möjligheterna i det du tar dig an och du är en engagerad person som gillar att din vardag är omväxlande utan att tumma på kvaliteten. Vi intervjuer löpande och önskar din ansökan senast 26 maj. Detta är en spontanansökan utan specificerade arbetsgivare, har du frågor gällande processen eller tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sofia Wester, 0739344394 [email protected] Vi vill rekrytera jämställt och baserat påkompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, vi har därför valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev!

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Rektor för introduktionsprogrammet och anpassad gymnasieskola

Ansök idag. Kollegor imorgon. Vill du vara med och skapa rättvisa förutsättningar för eleverna på anpassad gymnasieskola och introduktionsprogrammen? Är du intresserad av en ledande roll på Mora gymnasium och tillsammans med oss utveckla verksamheten mot framtiden? Välkommen med din ansökan till oss!   Om jobbet Ett spännande uppdrag i en för Mora gymnasium ny roll, då organisationen just har förändrats. Numera är anpassad gymnasieskola och introduktionsprogrammen ett eget rektorsområde vilket vi tror kommer gynna våra ambitioner om att alla elever ska nå sin fulla potential. Rektorerna på Mora gymnasium leder, utvecklar och följer upp verksamheten så att den bedrivs effektivt, kostnadsmedvetet och med hög kvalitet och ingår tillsammans med intendent i en sammansvetsad ledningsgrupp som leds av gymnasiechefen. För oss i ledningsgruppen är verksamhetsutveckling och långsiktighet viktigt, med fokus på elevernas bästa, i linje med gällande lagar och styrdokument. Tillsamman med medarbetare och elever skapar vi engagemang och delaktighet. Vem söker vi Vi söker en engagerad, stabil och tydlig ledare med tidigare ledarerfarenhet, gärna som rektor, men en annan ledande roll som exempelvis biträdande rektor, programsamordnare eller arbetslagsledare kan också fungera. I den här rollen kommer du att arbetsleda 35 medarbetare, utveckla och följa upp ansvaret inom skolformerna anpassad gymnasieskola och introduktionsprogrammen. Har du speciallärarutbildning alternativt arbetslivserfarenhet från dessa områden ser vi det som meriterande.  Som rektor på anpassad gymnasieskola och introduktionsprogrammen kommer du att leda två engagerade arbetslag och tre programsamordnare, tillsammans ser ni elevernas små framsteg som stora vinster. Introduktionsprogrammen har många elever med stora variationer på studieplaner, vilket speglar uppfinningsrikedomen och vårt lösningsfokuserade arbetssätt. Detta kräver att du kan vara med och skapa kontinuitet, strukturer och trygg arbetsmiljö för medarbetarna, som i sin vardag ofta behöver anpassa sig till förändrade omständigheter. I den här rollen behövs vana från att kommunicera på många olika arenor.  Förutom den självklara kommunikationen med elever, vårdnadshavare och medarbetare kommer du att samverkan med övriga kommunala verksamheter där det finns beröringspunkter med eleverna.  Du kommer också vara en viktig resurs för gymnasieskolan i kontakten med politiken när du lyfter elevgruppen och de konsekvenser som kan komma om vi inte hittar lösningar för dessa individer. Låter det här intressant och som att det passar dig? Tveka inte att söka rollen och ta chansen att bli en del av vår fantastiska skola. Exempel på arbetsuppgifter - Medverka aktivt i utveckling av förvaltningens verksamheter i ledningsgruppen - Svara för omvärldsbevakning inom verksamhetsområdet - Leda, motivera och utveckla medarbetare mot måluppfyllelse och ta arbetsgivaransvar - Företräda kommunen i olika nätverk och i kontakter med näringsliv, myndigheter och organisationer utifrån verksamhetens ansvarsområden - Skapa goda förutsättningar för delaktighet och engagemang med målgruppens behov i centrum - Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet - Uppföljning och fördelning av resurser Kvalifikationer - Lärarlegitimation alternativt kandidatexamen inom pedagogik, ledarskap. - Ledarerfarenhet från skolan Övrigt I den här rekryteringen fokuserar vi på dina kvalifikationer och kompetenser och har därför valt bort personligt brev. Vi önskar att du lägger ner lite extra tid på att svara på våra kompetensbaserade frågor. I processen kan tester och arbetsprover förekomma. Gymnasieförvaltningen Gymnasieförvaltningen ingår under en gemensam nämnd för Mora, Orsa och Älvdalens kommuner. Förvaltningen ansvarar för gymnasieutbildning och vuxenutbildning i de tre samverkanskommunerna. Vi är en skola med hög kompetens hos personalen och bra resultat hos eleverna. Vi har elevernas kunskapsutveckling i fokus och en stark tilltro till lärarnas förmåga. I verksamheten finns för närvarande 14 nationella program, introduktionsprogrammen, idrottsgymnasium, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, sfi och högskolestudier på distans. Skolan har ca 1100 elever på ungdomsgymnasiet och ca 600 elever inom vuxenutbildningen. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vik. Stödassistent Ljungvägen LSS Gruppboende Mora

Välkommen till gruppboendet Ljungvägen LSS i Mora Vi finns i ett naturskönt område i närhet till Hemus friluftsområde, strax utanför centrum. Vi har närhet till simhall, ishockeyarenan, motions- och skidspåren samt fina grönområden. Huset är nybyggt och ljust. Alla lägenheter ligger i markplan, fördelat på två boendeenheter. Boendet har sex lägenheter med gemensamhetsutrymmen för social samvaro och en fin uteplats med stora odlingslådor och på baksidan kan vi samlas på den gemensamma uteplatsen. Verksamheten är bemannad med personal dygnet runt för att kunna tillgodose de omvårdnadsbehov som finns. Hälso- och sjukvårdsinsatser tillgodoses med sjuksköterskor från Mora kommun samt av arbetsterapeut och sjukgymnast efter behov. Vi arbetar på schema, vilket innebär dygnspass med sovande jour och dagpass med varierande tider. Vår målgrupp är unga vuxna med autism och övriga neuropsykiatriska funktionsvariationer. Vårt personalbehov idag: Vi behöver timvikarier som kan jobba över olika tider på dygnet. I arbetet ingår att: Stödja, motivera och assistera boende i det dagliga livet. Tolka och tydliggöra vardagen för boende i det dagliga livet. Stödja boende pedagogiskt och praktiskt med sociala aktiviteter och hushållssysslor. Ge personlig omvårdnad och att bistå med förflyttningar med eller utan hjälpmedel, av boende efter behov. Du kommer att dokumentera i befintliga dokumentationssystem (Life Care). Du följer upprättade rutiner/regler/lagar i verksamheten samt följa ordinationer från legitimerad personal inom HSL samt arbeta med medicinsk delegation. Vi använder vi oss av olika pedagogiska verktyg/hjälpmedel som exv. sociala berättelser och Handi mm. Vi har mycket samarbete med andra aktörer i det professionella nätverket och andra aktörer i samhället och med anhöriga och gode män. Vem är du som vi söker: Vi söker dig som är samarbetsinriktad och vill arbeta teambaserat efter ett pedagogiskt och strukturerat arbetssätt och ett lågaffektivt bemötande i din arbetsroll. Du behöver vara trygg och stabil med personlig mognad samt vara ödmjuk, respektfull och följsam i bemötande och förhållningssätt. Du behöver ha förmåga att planera, prioritera och strukturera i det dagliga arbetet. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och att du gärna delar med dig av dina egna kunskaper och erfarenheter samt har en vilja att lära dig av andra. Det är viktigt att du har förståelse, intresse och engagemang för målgruppen med god förmåga att lyssna. Kvalifikationer: Gymnasieutbildning i vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, hälso- och sjukvård eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Kunskap och erfarenhet inom området neuropsykiatri är meriterande och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete med autism och vår målgrupp. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med och använda sig av internetbaserade administrativa system och Office paketet är viktigt. Övrigt: Följa övriga åtaganden i enlighet med kollektivavtal, anställningsavtal, arbetsbeskrivning och övriga dokument som undertecknats i anslutning till anställning. Körkort är ett krav. Kontakta Elisabeth Gråne med ett mejl eller på telefon om du vill ha mer information. Läs gärna mer om oss på hemsidan www.ljungvagen27.se Skicka din ansökan på mejl.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Redovisningsekonomer sökes!

Nu söker vi redovisningsekonomer till kommande uppdrag ! Vi har en stor efterfrågan på ekonomer inom redovisning och lön just nu och söker brett efter både dig mer flera års erfarenhet som är redo att axla ett nytt, spännande uppdrag likväl som dig som är ny inom området. Om jobbetArbetsuppgifterna kommer variera men exempel kan vara löpande redovisning, års- och månadsbokslut, avstämningar, löneadministration, avtalsfrågor och koncernbokslut. Andra uppgifter kan vara att upprätta kund- och leverantörsreskontra, budgetarbete och prognoser. Som redovisningsekonomkontrollerar du alla in- och utbetalningar, betalar in och kontrollerarskatt, moms och arbetsgivaravgifter, löpande månadsbokslut och sammanställer årsbokslut efter räkenskapsårets utgång. Du har bra koll på hur enårsredovisning upprättas och har förståelse för posterna på både resultat och balanssidan. Du agerarstöd till VD ochledningsgrupp genom att titta och analysera ekonomisk historik, likviditet och andra ekonomiska kalkyler och nyckeltal. Inom löneområdetkommer arbeta brett med allt från löpande lönehantering, beräkningar, arbetsgivardeklaration, rapportering, redovisning kopplat till lön samt strategisk rådgivning. Du sätter upp strukturer och rutiner i digitala system, beräknar förmåner, tar fram nyckeltal och statistik. Alltid med företagets viktigaste resurs i fokus: de anställda! Du kommer vara en central del i att utveckla administrationen och digitalisera processerna vilket kan röra sig från implementering av ett projekt- och tidredovisningssystem, effektivisera flödet av leverantörsfakturor eller förbättra ekonomiuppföljningen. I detta ingår även att på ett bra sätt kunna kommunicera med dina interna kollegor, bolagets kunder och fånga upp deras behov och leverera något de förstår och har nytta av. Om dig Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskola eller via yrkesutbildning, helst med några års erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Meriterande är om du är auktoriserad. Har du haft en roll som konsult, controller eller ekonomiansvarig är det meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi tror att du är en strukturerad och analytisk person som gillar att driva processer och affärer framåt på ett lösningsorienterat sätt. Du är flexibel och ödmjuk som person med en stor förståelse för interna utmaningar där du kommer med lösningar för våra kundersverksamheter. Du kommer ha mycket kontakt med andra människor, i andra roller, vilket förutsätter att du kan kommunicera på ett enkelt och förståeligt sätt samt stimuleras av ett självständigt arbete. Placeringsort Falun, Mora, Orsa samtHybridlösning går att tillämpa Urvalsprocessen sker löpande men vi önskar din ansökan senast den 31/5! Vi vill rekrytera både jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, därför har vivalt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev i denna process! För frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på Boss Business Partner, Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester073-9344394

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
1:a linjens chef, avd 42 Kirurgen Mora

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Är du intresserad av att inspirera, leda och bidra med visioner för framtiden? Vi söker nu en 1:a linjens chef till avdelning 42, kirurgkliniken, Mora. Kirurgkliniken på Mora lasarett består av två vårdavdelningar med sammanlagt 30 vårdplatser. Vår veckovårdsavdelning, avdelning 44 är endast öppen måndag till fredag. Avdelning 42, med 16 (21) vårdplatser, är öppen 24/7. 1:a linjens chef, avd 42 Kirurgen Mora Arbetsuppgifter Uppdraget som 1:a linjens chef omfattar att leda, organisera och utveckla avdelningen med dess medarbetare på ett sätt som gynnar patientsäkerheten och arbetsmiljön. Sedan många år har vi ett tätt samarbete mellan vårdavdelningarna, även på chefsnivå för ökad flexibilitet. Som 1:a linjens chef ingår du i ledningsgruppen tillsammans med övriga 1:a linjens chefer på kliniken, under ledning av verksamhetschefen, som också är din närmaste chef. Tillsammans med övriga ledningsgruppen och våra medarbetare leder och driver du utvecklingen på kliniken mot våra uppställda mål och bidrar till en ekonomi i balans och en god arbetsmiljö. Tjänsten avser en tillsvidareanställning i din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande på 3 år eller efter överenskommelse. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har intresse för att leda och utveckla verksamheten på kirurgkliniken. Personliga egenskaper: Som person ser vi gärna att du har en god förmåga att se helheten och att fatta och genomföra beslut. Därtill har du en personlig mognad som gör att du kan leda med integritet, mod och värme. Du måste ha en logistisk förmåga då stora delar av arbetet består av planering av olika aktiviteter inom enheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper där vi anser att det är viktigt att du som chef har social förmåga och kan kommunicera, delegera, motivera och leda ditt team. Meriterande: Chefs- eller ledarskapserfarenhet Ledarskapsutbildning Utbildning/erfarenhet i produktionsplanering/processledare Erfarenhet av verksamhetsområdet Ansökan Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter vid chefsrekrytering Vision [email protected] SACO [email protected] Kommunal [email protected] Vårdförbundet [email protected] Ledarna [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Sjuksköterska i Mellansverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska i Mellansverige Du kommer att arbeta inom ett brett kirurgiskt område med högspecialiserad kirurgi och akutsjukvård där du har en viktig roll vad gäller att leda, prioritera och samordna vårdarbetet inom ditt omvårdnadsteam på avdelningen. Duarbetar teambaserat och har ett nära samarbete med sjuksköterskekollegor, undersköterskor, läkare och andra specialiserade funktioner.Duvårdar både patienter som genomgått planerade operationer och patienter som sökt akut, vilket innebär att du som sjuksköterska har stor möjlighet till en varierande arbetsdag. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från kirurgivård. Var:Mellansverige Omfattning: 100% Tidsperiod:15 maj 2024 (v. 20) – 15 juni 2024 (v.24) Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem:TakeCareSista ansökningsdag:2024-05-01 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

23 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Handledare Sommarvikariat

Jobbcoach/handledare i Mora! Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och uppnå sina drömmar i arbetslivet. Genom vår kompetens, empati och kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och arbetsgivare att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Du få som anställd arbeta med våra erfarna ledare och kollegor så du kan känna dig trygg. Du har chansen att bli riktigt bra (om du inte redan är det) och genomföra tjänsten med allra högsta kvalitet. Du kommer att ingå in ett stort nätverk över hela landet. Vi ska tillsammans bli Sveriges största och bästa leverantör i tjänsten Rusta och Matcha. Vi är på god väg och med dig ska vi nå våra mål. Vår kund Arbetsförmedlingen kräver att du som handledare har följande kvalifikationer: Handledare som tillhandahålls av Leverantören vid utförande av tjänsten Rusta och Matcha ska uppfylla AF:s krav enligt följande: Handledare som tillhandahålls av Leverantören vid utförande av tjänsten Rusta och Matcha ska uppfylla AF:s krav enligt följande: Alternativ 1 • Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 • Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

23 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Rörlig farmaceut

När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollenSom rörlig farmaceut i Dalarna kommer du arbeta omväxlande i del av eller hela regionens apotek. Orter för uppdraget kan vara i t.ex. Mora, Leksand, Borlänge, Falun, Ludvika, Fagersta eller Avesta och Horndal.Tillsammans med dina kollegor på respektive apotek arbetar du med rådgivning och försäljning av våra produkter och läkemedel.Att vara en rörlig farmaceut innebär att du en stor variation i din vardag då du befinner dig på olika apotek utifrån var vi har behov. Här kan vi verkligen säga att ingen dag är den andra lik! Som rörlig farmaceut förväntas du snabbt kunna sätta dig in i rutiner och arbetssätt för de apotek du rör dig inom. Oavsett vilket apotek du arbetar på agerar du med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla de apotek du är verksam på till att bli självklara val för våra kunder.Till dig som rörlig farmaceut på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramarna för de lokala apotekens öppettider. Extra ekonomisk ersättning utgår för arbete som rörlig farmaceut.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024