Lediga jobb i Mora

Sök totalt 187 lediga jobb i Mora

Röntgensjuksköterska till Röntgen Mora
REGION DALARNA
Röntgensjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Bild- och funktionsmedicin i Mora ingår i en länsklinik med röntgenmottagningar i Avesta, Ludvika och Falun samt mammografiverksamhet i Falun, Borlänge och Mora. Hos oss jobbar totalt cirka 240 personer från olika yrkeskategorier och tillsammans utför vi cirka 200 000 undersökningar och behandlingar årligen. Röntgenavdelningen i Mora är en av länets två akutsjukhus, hos oss arbetar cirka 60 medarbetare. Röntgensjuksköterskor, undersköterskor, läkare och administrativpersonal. Det är en god gemenskap på avdelningen. Alla ser varandra, stöttar och hjälper varandra. Du kommer att rotera mellan avdelningens olika modaliteter som består av 2 datortomografer, 3 skelett labb, 1 genomlysnings labb, 2 ultraljud och 1 magnetkamera. Röntgensjuksköterska till Röntgen Mora Arbetsuppgifter Hos oss arbetar du med olika typer av röntgenundersökningar och tillsammans skapar vi förutsättningar för en god vård. Som röntgensjuksköterska hos oss erbjuds du många varierande arbetsuppgifter. Röntgen är en viktig del i vårdkedjan och du kommer träffa många olika patientgrupper med varierad ålder. Du arbetar självständigt, men ingår i ett tvärprofessionellt team med andra yrkeskategorier, kompetenser och kunskaps aspekter för att kunna genomföra ett kvalitativt och heltäckande arbete för våra patienter. Dina kollegor består av andra röntgensjuksköterskor, undersköterskor, radiologer och administrativ personal. Du kommer att ingå i ett härligt team där vi tillsammans skapar ett gott arbetsklimat, en bra arbetsmiljö och en god vård. Vi bedriver verksamhet dygnet runt. Övrig information Kvalifikationer Krav: Du är legitimerad röntgensjuksköterska. Meriterande: Erfarenhet av arbete som röntgensjuksköterska. Vi förväntar oss att du har en positiv inställning till ditt arbete, är nyfiken, har lätt för samarbete och att skapa goda relationer. Vi förväntar oss att du har lätt för att samarbeta med kollegor, då vi arbetar i team och ser flexibiliteten i yrkets arbetsuppgifter och tempot som en naturlig del av vår arbetsdag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och mognad. Vi bedriver verksamhet dygnet runt och ser att du kan arbeta dag, kväll, helg och natt. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

Idag
Sista ansökan:
14 april 2025
Vi söker varuhusmedarbetare till Jula i Mora!
Jula AB
Butikssäljare, fackhandel

Älskar du att möta människor och leverera goda kundmöten? I så fall har du nu möjligheten att bli medarbetare i vårt team och delaktig i vår ostoppbara resa. En typisk dag innebär många skratt tillsammans med dina kollegor och kunder. Din fingertoppskänsla för kundservice kommer att locka fram leenden på kundernas läppar då du med din expertis hjälper dem i butiken. Det är du tillsammans med dina kollegor som sköter allt från att bemanna kassan till att fylla på hyllorna. Du hjälper kunderna med returer eller att hitta rätt vara. Eftersom vi är på en resa kan du räkna med att vi även vill att din personliga resa ska påbörjas. Oavsett om du jobbar extra eller om du väljer att arbeta hos oss till pension vill vi att du ska utvecklas. Bli inte förvånad om du får möjligheten att bygga upp exponeringar av kampanj- och säsongsprodukter, ta ansvar och lära nytt. Vi vet att kundernas behov ändras snabbt – och nu har du alla möjligheter att bli en del av vårt fantastiska team och hjälpa oss att anpassa oss ännu snabbare. Vad finns i ditt CV? Har arbetat du arbetat med service eller inom detaljhandeln tidigare är detta meriterande men det är inget krav. För oss är det viktigast att du som person brinner för att leverera ett gott kundmöte, har driv och engagemang. Du skriver och talar bra svenska (engelska är ett plus) och har god datorvana, särskilt i Microsoft Office. Om du har ett truckkort är det ett plus men inte ett krav. Vem är du? Framför allt är du en nyfiken person som trivs med att arbeta i team. Du lockas av att vara en del av ett entreprenöriellt och internationellt företag. Vi är prisfighters som älskar att göra bra affärer och att få våra kunder att känna att de får bra värde för pengarna när de handlar hos oss. Det triggar dig också. Du älskar att sälja, är serviceinriktad och trivs när du kan hjälpa kunden att hitta precis det de behöver. Du är nyfiken och vill lära dig. Att växa och få utmaningar är som ljuv musik för dig. Du är en fena på att prioritera, vilket gör att du kan hantera hektiska perioder. Du tar dig tid att lyssna på kunden för att alltid kunna levererar ett gott kundbemötande med ett leende på läpparna. Du är engagerad, positiv och älskar att Jula är ett större team- vilket gör det möjligt för dig att alltid vara dig själv. Bra att veta Placering Mora. Tjänsterna är semestervikariat som gäller under juni till augusti på upp till 60%. För dig som visar framfötterna finns det chans till förlängning efter sommaren. Som varuhusmedarbetare arbetar man dagtid, kvällar och helger. Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt! Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 13 april Frågor? Har du frågor om tjänsten besvaras de av Varuhuschef Fredrik Blom via [email protected]

Idag
Sista ansökan:
13 april 2025
Säljare 17% + sommarjobb till Mora
Synoptik Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik i Mora! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin  Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge. Sök tjänsten redan idag! Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 17% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd till varannan lördag samt en veckodag per vecka. Under sommaren har du möjlighet att arbeta fler timmar samt att du har möjlighet att arbeta extra vid arbetstoppar. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Linnea Olsson på 0250-14501. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

Idag
Sista ansökan:
6 april 2025
Säljledare/Ställföreträdande butikschef Mora
Lidl Sverige KB
Företagssäljare

Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? Är du dessutom en mästare på att inspirera och utveckla människor? I #teamlidl hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad säljledare/ställföreträdande butikschef till vårt team! Din roll Som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl är du butikschefens högra hand och har en given plats i butiksledningen. Du motiverar och inspirerar butiksteamet till att uppnå sin fulla potential varje dag och säkerställer att uppgifter utförs effektivt, korrekt och i tid. Du deltar självklart i det dagliga butiksarbetet och arbetar tillsammans med teamet för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen.  Rollen innefattar uppgifter som: •    Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken  •    Stötta butikschefen i det dagliga arbetet i butiken och se till att ni når resultat genom att leda, motivera och utveckla butikspersonalen samt delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt •    Säkerställa att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet  •    Arbeta målinriktat med butikens nyckeltal •    Samordna och organisera introduktion och vidareutbildning av alla butiksmedarbetare •    Du har även totalansvaret för butiksdriften när butikschefen inte är på plats Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter. Du drivs av ditt starka kundfokus och prioriterar alltid kundupplevelsen. Att överträffa satta mål och maximera produktiviteten i ditt arbete ihop med teamet ser du som en självklarhet. Utöver det är du en god kommunikatör och kan genom feedback utveckla teamet och butiken. Vi ser även att du: •    Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel.  •    Behärskar svenska flytande i både tal och skrift.  Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln eller annan serviceorienterad bransch. Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension.  Vill du vara med på vår resa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär: •    Klicka på “Sök nu” •    Fyll i formuläret  •    Bifoga CV  Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
7 april 2025
Teknisk förvaltare
Morastrand AB
Fastighetsförvaltare

Teknisk förvaltare till Morastrand – Var med och skapa framtidens hållbara boende i Mora! Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Som Teknisk förvaltare på Morastrand får du en unik möjlighet att kombinera strategiskt arbete med operativt ansvar – och samtidigt vara en nyckelperson i utvecklingen av framtidens Mora. Vi söker dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och engagerad – men som också drivs av att utveckla, förbättra och hitta nya lösningar. Hos oss får du chansen att påverka både arbetssätt och resultat – och skapa långsiktiga värden för våra hyresgäster och för samhället i stort. Om Morastrand Morastrand är ett allmännyttigt bostadsbolag som förvaltar cirka 2 000 bostäder samt lokaler i Mora kommun. Vår vision är tydlig: Tillsammans bygger vi framtidens Mora. Mora ska vara en plats där människor känner sig trygga och välkomna – en plats där människor vill bo, leva och verka. För att nå dit behöver vi fortsätta utveckla vårt fastighetsbestånd med fokus på hållbarhet, energieffektivitet och trivsel. Din roll – ett brett och strategiskt ansvar Som Teknisk förvaltare har du en central roll i att säkerställa en effektiv och hållbar teknisk drift av våra fastigheter – men det handlar om mycket mer än så. Du blir en viktig del av Morastrands utvecklingsresa och får en nyckelroll i att identifiera förbättringsområden, optimera driften och utveckla strategier för framtiden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: · Ansvara för drift och underhåll – säkerställa att fastigheterna är i gott skick och att myndighetskrav efterlevs. · Upprätta och utveckla underhållsplaner – både kort- och långsiktiga planer för att optimera fastigheternas livslängd och ekonomi. · Energi- och miljöarbete – leda arbetet med energieffektivisering och övergång till fossilfri drift. · Projektledning – ansvara för mindre ombyggnads- och renoveringsprojekt samt bistå i större projekt. · Ekonomiskt ansvar – bistå i framtagandet av budgetar för drift och underhåll samt följa upp kostnader och nyckeltal. · Leverantörs- och avtalsansvar – kravställa och följa upp entreprenörer och leverantörer för att säkerställa kvalitet och kostnadseffektivitet. · Teknisk dokumentation – säkerställa att drift- och skötselhandlingar samt ritningar är uppdaterade och följs. · Hyresgästrelationer – vara en teknisk kontaktpunkt för hyresgäster, lyssna på behov och säkerställa att boendemiljön håller hög standard. · Utveckling och förbättring – aktivt arbeta med att förbättra arbetssätt och implementera nya, smarta lösningar. Vi söker dig som: · Har erfarenhet av teknisk förvaltning, drift eller underhåll av fastigheter – gärna från ett fastighetsbolag. · Är strukturerad och ordningsam – du har förmågan att skapa tydliga processer och rutiner som håller över tid. · Är nytänkande och utvecklingsinriktad – du drivs av att hitta förbättringar och implementera nya arbetssätt. · Har erfarenhet av projektledning och upphandling – du är van att hantera flera projekt samtidigt. · Har god kommunikationsförmåga – du bygger långsiktiga relationer med både hyresgäster, leverantörer och kollegor. · Har teknisk utbildning inom fastighet, bygg, energi eller liknande – eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet. · Har B-körkort – tjänsten kräver resor inom Mora kommun Vi erbjuder dig: En möjlighet att påverka och skapa framtidens Mora – det du gör kommer att märkas i generationer framåt. Ett meningsfullt arbete – du bidrar till att människor får en trygg och trivsam boendemiljö. Bred och utvecklande roll – du får arbeta både strategiskt och operativt med stor frihet under ansvar. En trygg arbetsplats med stark sammanhållning – hos oss är trygghet, enkelhet och gemenskap ledord. Fokus på hållbarhet och långsiktighet – du får arbeta med smarta lösningar för en fossilfri och energieffektiv framtid. Anställningsform och villkor: Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid 100% Lön: Månadslön, enligt överenskommelse Vill du vara med och bygga framtiden? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2025-04-13 till [email protected] Märk ansökan med “Teknisk Förvaltare” Vi arbetar med löpande urval – vänta inte med att söka! För frågor om tjänsten, kontakta Förvaltningschef: [email protected] Tel: 0250-299 29 Tillsammans bygger vi framtidens Mora – och vi vill ha dig med på resan!

Igår
Sista ansökan:
13 april 2025
Sjuksköterska, Avdelning 67 Medicin, Mora
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker just nu nya sjuksköterskor som kan bli en del av våran växande gemenskap! Medicinkliniken vid Mora lasarett består nu av två akutmedicinska vårdavdelningar med inriktningar mot kardiologi, neurologi, njur-, lung- och mag-/tarm problematik. Det är främst till avdelning 67, med inriktningarna neurologi och kardiologi, som vi nu söker just dig. Ordinarie personal arbetar två helger av fem och har i grunden ett rullande schema på fem veckor. Eftersom det blir en enhet med flera specialiteter har du stora möjligheter att få en bred kunskapsbas inom medicinsk vård samt även specialisera dig mot ett viss område utifrån intresse och behov. Vi erbjuder dig: Individuellt anpassad inskolningsplan beroende på dina tidigare erfarenheter Trainée-program för sjuksköterskor som jobbat mindre än 2 år på vårdavdelning Skapa mål för personlig internutbildning och möjlighet till vidareutbildning Möjlighet till hospitering på andra enheter Stimulerande och varierade arbetsuppgifter En trygg och säker arbetsgrupp som stöttar varandra Vi är övertygade om att du som medarbetare är vår största tillgång. Det är därför viktigt för oss att arbeta med ett närvarande och synligt ledarskap, både från chef och som arbetsledare inom vårdlaget. Vi finns för dig som stöd och bollplank när du behöver det. Är du intresserad och vill veta mer om vad vi kan erbjuda? Kontakta oss gärna enligt kontaktuppgifterna här till höger, så berättar vi gärna mer om våran stimulerande arbetsplats! Sjuksköterska, Avdelning 67 Medicin, Mora Arbetsuppgifter Som sjuksköterska på nystartade avdelning 67 i Mora får du en bred kunskap och erfarenhet av att arbeta med svårt sjuka patienter och skiftande diagnoser, med ett fokus på att ligga i framkant av akutsjukvården inom kardiologi och neurologi i Dalarna! Vi fördelar våra patienter utifrån ett vårdlag med fokus neurologi och geriatrik och ett vårdlag med fokus på kardiologi. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska Meriterande är Specialisering inom kardiologiska- eller neurologiska sjukdomar Som person är du öppen och gillar att jobba i team med varierad kompetensinriktning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.

Igår
Sista ansökan:
20 april 2025
Butikssäljare till OKQ8 Mora, deltid
OK-Q8 AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att hyra ut ett släp, servera mat, eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 Mora. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Hos oss finns möjligheter till utveckling, det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du i skift. Denna tjänst är en en tillsvidareanställning på 11 timmar varannan helg. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:30 - 21:00 och helger mellan klockan 08:00 - 21:00. Vi ser även att du som söker kan jobba mer i sommar, när ordinarie personal har semester. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! Då det är avgörande för oss att du, precis som vi, brinner för service, kommer du efter ansökan få tillsänt ett servicestest som är anpassat för tjänsten, som vi önskar att du genomför som en del i vår rekryteringsprocess. OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa! Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 mars 2025
Personliga assistenter sökes för sommarvikariat
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

Vill du göra en positiv skillnad i människors liv? Vi Omsorg söker nu engagerade och flexibla personliga assistenter för sommarvikariat! OM TJÄNSTEN Som personlig assistent hjälper du våra kunder runt om Mora med deras dagliga rutiner, personlig omsorg och aktiviteter. Du är en viktig del av deras vardag och ditt arbete bidrar till att de kan leva ett självständigt och aktivt liv. Arbetstiderna varierar och kan omfatta både vardagar och helger, beroende på kundens behov och situation. VI SÖKER DIG SOM Är intresserad av att arbeta som timvikarie eller sommarvikarie. Är lyhörd och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Har förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Erfarenhet inom personlig assistans är meriterande, men inget krav. Tjänsterna är främst baserade i Mora, men det kan finnas kunder som bor i närliggande områden. Om du kan tänka dig att resa kortare sträckor, uppskattar vi om du anger detta i din ansökan. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och ange om du är intresserad av timvikariat, sommarvikariat eller båda. Vi ser fram emot att höra från dig! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 september 2025
Vikarierande butikschef på Kappahl Mora
Kappahl Sverige AB
Chefer inom handel

Är du en utåtriktad och organiserad person som brinner för mode? Vill du leda och inspirera ett team av säljare och drivs av god arbetsmiljö och försäljning? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som butikschef på Kappahl Mora! Vi söker en säljande butikschef som är positiv, utåtriktad, driven och social. Du är tydlig i din kommunikation och en given ledare som stöttar dina anställda genom coachning och feedback. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln, gärna inom modebranschen. Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är starkt meriterande. På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som butikschef på Kappahl har du ansvar över att butiken drivs på bästa sätt och uppnår försäljningsmål. Du har en säljande roll samt helhetsansvar över alla butikens funktioner, inklusive personalansvar. Schemaläggning, rekrytering, planering och att leda förändringar i arbetsrutiner utefter våra ramar för kedjedrift ingår i arbetsuppgifterna. Tjänsten är vikariat på 40 h/veckan och på 9 månader med start Enligt överenskommelse. Vem är du? - Social, utåtriktad och drivs av att leda andra till gemensam utveckling. - Du är positiv, handlingskraftig och ser lösningar snarare än problem. - Sätter laget före jaget och strävar efter allas bästa. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen. - Älskar att jobba i team, leda och samarbeta med andra för att nå mål. - Detaljinriktad och god organisationsförmåga. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet som ledare inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa och Asien. Vi vill göra skillnad i modevärlden och vara en föregångare i branschen genom att alltid hålla våra löften: att ta hand om världen omkring oss, minimera miljöpåverkan för varje plagg och samtidigt uppfylla vårt medarbetarlöfte: " We promise you the right to always be yourself - a place to belong".Idag består Kappahl-teamet av cirka 4 000 kollegor i åtta länder, alla med olika bakgrund, ålder, kunskaper och stil. Vår gemensamma motivation är att skapa en ansvarsfull modevärld och erbjuda mode till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för bäraren och för den värld vi lever i. Idag är mer än 85 % av produkterna tillverkade av certifierade och/eller spårbara material. Vårt mål är att nå 100 procent år 2025 tillsammans med Kappahl-gruppens övergripande klimatmål om att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030. Läs mer på kappahl.se.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Hemtjänsten i Utmeland söker undersköterskor
Mora kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Drömmer du om ett arbete där du verkligen kan göra skillnad i människor liv och vardag? Hos oss på hemtjänsten i Utmeland får du chansen att sprida glädje och trygghet till dem som behöver det som mest. Vi söker engagerade och flexibla personer, både för fasta anställningar och längre vikariat med chans till förlängning, som vill vara en del av vårt team och arbeta för att ge våra brukare en bättre livskvalitet.   Arbetsuppgifter Som anställd hos oss har du en viktig och mångsidig roll som innebär att ge stöd och omsorg till personer som bor hemma och som behöver hjälp med olika vardagliga aktiviteter, bland annat: - Personlig omvårdnad - Måltider - Socialt stöd - Hushållsarbete Du kommer också att utföra delegerade arbetsuppgifter från Hälso- och sjukvårdspersonal, exempelvis träning eller läkemedelshantering. En mycket viktig del i arbetet är att dokumentera omsorgsarbetet i vårt verksamhetssystem enligt instruktioner och Socialstyrelsens rekommendationer. Det innebär att föra anteckningar om våra brukares hälsa och välbefinnande samt rapportera eventuella förändringar.   Kvalifikationer För att anställas tillsvidare krävs det att du är utbildad undersköterska med yrkesbevis men vill du prova på att arbeta hos oss på vikariat är det viktigast att du har: - Kunskaper om vad offentlighet- och sekretesslagen innebär. - Förståelse för grundläggande hygienrutiner. - Förmåga att kommunicera väl på svenska, både i tal och skrift.  Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg och då främst äldreomsorg är ett stort plus.   Övrigt Då vi utför hemtjänst i våra brukares hem krävs körkort B för anställning.   Förmågor och färdigheter Vi söker trygga och stabila personer som sprider glädje och energi. Det är viktigt att man är flexibel i detta yrke och kan anpassa sig efter våra brukares behov. Eftersom vi arbetar dagligen med det mänskliga mötet är det viktigt att anställda hos oss är lyhörda, empatiska och kan skapa förtroende och goda relationer med både brukare och kollegor.     Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
13 april 2025