SOS International AB jobb

Lediga jobb hos SOS International AB

Manning & Planning Specialist

Gillar du vara en del av att säkerställa en optimal bemanning och schemaläggning? Är du en administrativ ninja och kan parera planering, händelser i verksamheten, budget och individuella önskemål? Då ska du söka rollen som Manning & Planning Specialist. Vi söker dig som vill jobba med schemaläggning och bemanning av personal. I rollen som Manning & Planning Specialist kommer du att vara ansvarig för schemaläggningen av all operativ personal inom Operations Mobility SE. Du säkerställer att den dagliga planeringen för larmcentralen matchar våra SLA-krav, budget och ser till att göra anpassningar när det behövs. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du kan * Säkerställa ett nära samarbete med Team Managers och Senior Assistance Coordinators för att skapa den bästa möjliga bemanningen * Balanserar kostnader, SLA-krav och välmående när du lägger den långsiktiga bemanningen * Skapar nära samarbete med Nordic Forecasting Arbetsuppgifter som Manning & Planning Specialist * Hantera längre frånvaro (from dag 8) i Planday med hänsyn tagen till våra SLA-krav, kostnader * Kontinuerligt se över den närmsta veckoplaneringen (14 dagar) i samarbete med Team Managers och Senior Assistance Coordinators för att göra ändringar baserat på väder och andra saker som kan påverka verksamheten * Avstämningar och åtgärder för att säkerställa korrekta semesteruttag * Avstämningar och åtgärder för att säkerställa korrekt årsarbetstid * Rapportering och uppföljning av bemanning jämfört med budget och forecast * Delta i budgetarbetet enligt årshjulet tillsammans med Head of Operations och Nordic Forecast Support Function * Vara en del av den lokala managementgruppen för Operations Mobility SE Personliga egenskaper * Intresserad av och förstår hur vår strategi går att koppla till ditt uppdrag * Ha erfarenhet och förståelse för en operativ verksamhet och erfarenhet av att balansera SLA-krav med kostnader  * Mycket god analytisk förmåga * Goda kunskaper i Excel * God förmåga att samarbeta och kommunicera * Vara förändringsbenägen och anpassningsbar till nya sätt att arbeta och/eller nya förutsättningar Mer om tjänsten Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda vardagar på dagtid. Du rapporterar till Manne Börjel, Head of Operations Mobility Sweden, och arbetar från vårt kontor i Stockholm. Möjlighet till distansarbete några dagar i veckan finns. Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/ senast den 21 april. Du ansöker genom att fylla i frågorna samt skicka med ditt CV, vi efterfrågar inget personligt brev. Vi använder oss av arbetspsykologiska tester som ett första steg i processen som kommer skickas till dig när du sökt tjänsten. Därefter kallas de lämpligaste kandidaterna in på intervju som genomförs med rekryterande chef Manne Börjel och People Partnering. På slutkandidaten genomför vi bakgrundskontroller. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss genom att mejla [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Process Specialist

Gillar du utveckling och uppföljning av processer och system? Tycker du om att dyka ner i detaljer samtidigt som du motiveras av samarbeten både lokalt och nordiskt för att få fram de bästa resultaten? Sök då tjänsten som Process Specialist hos oss på SOS International. Vi söker dig som har erfarenhet av och vill arbeta fokuserat med de processer och system som vi använder i Operations Mobility SE. I rollen som Process Specialist blir du den lokala go-to-personen som löpande ser över, underhåller samt optimerar processer och system i syfte att säkerställa effektivitet, målet är att skapa värde för våra slutkunder och kunder. Du arbetar i den lokala managementgruppen för Operations men kommer ha ett nära och viktigt samarbete med de nordiska support-funktionerna där du är viktig för att ordna med de lokala anpassningar som krävs men även för att implementera passande best-practice från de andra länderna. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du * Kan identifiera utvecklingsområden (i system och processer) och agera på det * Driva förändring med god kommunikationsförmåga * Knyta nära ann och skapa gott samarbete med de nordiska supportfunktioner (framför allt Nordic Process, Implementation & Configuration) * Har gedigen kunskap och erfarenhet från att jobba på en larmcentral, callcenter eller motsvarande Arbetsuppgifter som Process Specialist * Ansvarig för underhåll och uppföljning av Business Continuity Plans (BCP) och nödtelefoni  * Analys och kartläggning av samtliga op-processer * Automatisering av op-processer * Analys, kartläggning och konfigurering av alla system som används i driften * Vara en del av den lokala managementgruppen för Operations Mobility SE * Skapa goda relationer och samarbeten med Nordisk Process, Implementation & Configuration likväl som motsvarande roller i Danmark, Finland och Norge (främst inspiration och kunskapsdelning) * Säkerställ ständig förbättring inom dina ansvarsområden * Rapportering, uppföljning och dokumentation gällande förbättringsförslag och förbättringsarbeten Personliga egenskaper * Intresserad och vår strategi och hur den går att koppla till ditt uppdrag * Erfarenhet från att jobba med operationella system och processer * Du har god förmåga att hantera människor kopplat till förändringsarbeten * Stark förmåga att utveckla och bibehålla relationer och samarbeten lokalt och nordiskt * Mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera * Mycket goda kunskaper i Excel * Agerar proaktivt och nyfiket Mer om tjänsten Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda vardagar på dagtid. Du rapporterar till Manne Börjel, Head of Operations Mobility Sweden, och arbetar från vårt kontor i Stockholm. Möjlighet till distansarbete några dagar i veckan finns. Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/ senast den 21 april. Du ansöker genom att fylla i frågorna samt skicka med ditt CV, vi efterfrågar inget personligt brev. Vi använder oss av arbetspsykologiska tester som ett första steg i processen som kommer skickas till dig när du sökt tjänsten. Därefter kallas de lämpligaste kandidaterna in på intervju som genomförs med rekryterande chef Manne Börjel och People Partnering. På slutkandidaten genomför vi bakgrundskontroller. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss genom att mejla [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Vi söker leg. fysioterapeuter mfl. till vår vårdförmedling

Vi söker legitimerade fysioterapeuter, naprapater och kiropraktorer till vår vårdförmedling i Göteborg. Om SOS International SOS International, Healthcare, verkar inom Norden och tillhandahåller hälso- och sjukvårdstjänster för aktörer inom försäkringsbranschen. På vår enhet i centrala Göteborg arbetar vi främst med vårdförmedling över telefon och chatt. Här får klienter med olika typer av försäkringar och avtal hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i vårt landsomfattande nätverk. Hörnstenen i allt arbete är hög sakkunskap och tillgänglighet, att erbjuda optimal hjälp vid alla kontakter och att både klienter och kunder ska vara nöjda med våra insatser. Vi befinner oss i ett expansivt skede och söker nya medarbetare till vår Healthcare-enhet i Göteborg, som har varit igång sedan januari 2019. Arbetsbeskrivning I vårdförmedlingen kommer du att hantera ärenden från klienter med privat sjukvårdsförsäkring. Detta sker huvudsakligen över telefon och i digitala kanaler som chatt och Kuralinks ärendehanteringssystem. Det finns också möjlighet att på sikt arbeta kliniskt, främst genom digitala videobesök och/eller att genomföra fysiska besök i något av våra behandlingsrum. Vi ser gärna att du är en lagspelare som är flexibel och lösningsorienterad i ditt arbetssätt och trivs med att vara en del av ett team. Viktiga egenskaper inkluderar att vara serviceinriktad och ha utmärkt kommunikationsförmåga, eftersom du kommer vara den som leder klienten till bästa möjliga omhändertagande och behandling utifrån gällande försäkringsvillkor. Efter en genomgången introduktion och under lämpliga förutsättningar finns det möjlighet att arbeta 1-2 dagar/v på distans. Kvalifikationer Du är legitimerad fysioterapeut, naprapat eller kiropraktor med yrkeserfarenhet och utmärkta kommunikationsfärdigheter. Särskilt meriterande är erfarenhet från vårdförmedling, annan medicinsk rådgivning eller behandling via telefon och digitala kanaler. Du är en engagerad lagspelare som trivs med att samarbeta med kollegor både vid prioritering och utförande av teamets arbetsuppgifter. Dessutom är du skicklig på att arbeta mot och bidra till teamets gemensamma mål. Vidare behärskar du svenska flytande i både tal och skrift. Meriterande • Erfarenhet inom primärvårdsarbete • Erfarenhet att arbeta med visitation, t ex triagering, akutverksamhet eller på drop-in-mottagning • Tidigare arbete med telefonrådgivning • Erfarenhet av onlinebaserad vård Omfattning Tjänsterna är tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Heltid eller deltid enligt överenskommelse. Start: Snarast enligt överenskommelse.   Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på mottagningen.    Vid frågor kontakta, Rekryterande ledare: Effie Tagaras, mailadress: [email protected] Alexandra Nestel, mailadress: [email protected] Notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande.   We help people on behalf of our customers SOS International is the world’s leading assistance company, providing acute, personal services within medical and travel assistance, healthcare services and roadside assistance to expatriates and leisure and business travellers all over the world 24 hours a day, 365 days a year. Our competent work force of more than 870 people with 30 different nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day. SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients’ services more profitable and even more helpful and professional towards their customers, employees and members. Find out more on our website: www.sos.eu

12 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024