The Collector's Hotels AB jobb

Lediga jobb hos The Collector's Hotels AB

Platsansvarig Victory Hotel

Platsansvarig Victory Hotel och Konferens Om Victory Hotel & Konferens Victory Hotel är ett personligt och exklusivt hotell med en fin konferensavdelning beläget mitt i Gamla Stan i Stockholm. Innanför våra dörrar finns en härlig mix av engagerad personal, fantastiska restauranger och barer, konferenslokaler och hotellrum som inte liknar något annat ställe i världen! Victory Hotel består av 45 rum och fyra lägenheter, en separat konferensavdelning med åtta inspirerande möteslokaler, och i byggnaden finns även några av Stockholms mest spännande restauranger. Du har kanske redan ätit på eller hört talas om Restaurang Leijontornet, njutit av en stund i vår bar Tweed eller besökt vår sommarrestaurang Vingården som finns i vår lummiga innergård. I huset arbetar cirka 60 anställda på skiftande positioner och tider under dygnet, alla med samma mål och entusiasm: att ge våra gäster en exemplarisk service och vår odelade uppmärksamhet. Om Rollen Som Platsansvarig på Victory Hotel har du ett nära samarbete med hotellchefen/ägaren och spelar en central roll i drift av såväl hotell som konferensavdelning. Du är en hands-on ledare som inte drar dig för att själv aktivt ingripa där behov uppstår. Med ditt prestigelösa och teamorienterade förhållningssätt bidrar du starkt till en positiv arbetsatmosfär. Din uppgift är att verka som en katalysator för verksamheten och dess team, riktad mot gemensamt uppsatta mål. Dessa inkluderar ökad medarbetar- och gästnöjdhet, förstärkt försäljning och förbättrad lönsamhet, samt ständig utveckling av våra tjänster och faciliteter som förstärker vår produkt, vårt värdskap och de upplevelser vi erbjuder. I din roll jobbar du nära hotellchefen/ägaren för att uppnå dessa mål dagligen. Genom samarbete med ansvariga på de övriga hotellen och restaurangerna i vår koncern, strävar du efter att hitta synergier som främjar kunskapsutbyte, effektivitet och förbättrade gästupplevelser. Dessutom får du stöd från ekonomi- och bokningsavdelningarna. Huvudsakliga Arbetsuppgifter som Platsansvarig: · Ledarskap: Guida och motivera dina närmaste medarbetare att främja en kultur kännetecknad av förtroende, tydlighet och strävan efter att alltid ha gästen i fokus. · Organisation: Planera och strukturera verksamheten med smart schemaplanering för ett effektivt och sömlöst resursutnyttjande. · Kompetenssäkring: Garantera att teamet har nödvändig kompetens genom utbildning och/eller rekrytering. · Lönsamhet: Övervaka att bemanning och inköp är i linje med företagets försäljningskapacitet och att ni kontinuerligt arbetar mot att uppnå de budgeterade målen. · Utveckling: Initiera och stötta förbättringsprocesser som rör både den fysiska miljön och verksamhetens processer. · Administration: Sköta den dagliga driften inklusive som godkännande av fakturor, och ekonomisk rapportering, samt upprätthålla ordning och reda i anställningskontrakt, arbetsbeskrivningar och övrig administrativ dokumentation. · Varumärkesvård: Se till att hotellets verksamhet konsekvent återspeglar och förstärker varumärkets image och att all kommunikation, muntlig såväl som skriftlig, är i enighet med vår tonalitet och värdskap. Om Dig Vi ser dig som en ödmjuk men tydlig ledare inom branschen, en person med starka referenser och en vilja att vara en del av vår gemenskap där alla arbetar mot gemensamma mål. För dig är ett tydligt och icke-prestigefyllt ledarskap viktigt, och du välkomnar varierande arbetsuppgifter, redo att ta i där det behövs. Du har en beprövad förmåga att engagera och vinna medarbetarnas förtroende. Du är skicklig på driftsekonomi och besitter de strategier som krävs för att uppnå målen. Vi tror att du har följande kvaliteter: · Du är en kommunikativ och lyhörd ledare som identifierar möjligheter och säkerställer genomförande. · Du har en bakgrund inom besöksnäringen och erfarenhet av en ledande befattning inom hotell, konferens eller restaurang. · Du har erfarenhet av framgångsrikt affärsutvecklingsarbete utifrån marknadens behov. · Du kan hotelldrift och du har dokumenterat goda resultat från såväl privat-som företagssegmenet. · Du är affärsorienterad · Du har kompetens inom ekonomistyrning och rapportering. · Du har god kännedom gällande kollektivavtal och arbetsrättslig lagstiftning. · Du har erfarenhet av värdegrundsarbete för hållbar utveckling. Meriterande är erfarenhet av ledningssystem inom miljö, Green Key och/eller Svanen. · Du behärskar Office 365 obehindrat. · Du är van att arbeta med olika affärssystem-/CRM-system. · Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal, som skrift. Om Vårt Erbjudande Vi bjuder in dig till en levande och dynamisk arbetsplats i Gamla Stan. Vi ser till att du som medarbetare ges samma möjligheter till inspiration och kunskap som våra gäster, och erbjuder förmånliga rabatter på våra restauranger och hotell. Du kommer också att vara en del av en arbetsmiljö där du kan ta del av de senaste insikterna och trenderna inom hotell- och restaurangbranschen. Andra förmåner väntar, men framför allt får du chansen att arbeta i ett familjärt team där du har verklig möjlighet att påverka både din personliga utveckling och företagets framtida riktning. Vi ser fram emot din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Hotellvärd/ värdinna

The Collector's Hotels är ett familjeägt företag i Gamla Stan, Stockholm. Vi består av Lord Nelson Hotel, Lady Hamilton Hotel, Victory Hotel och Victory Konferens. I koncernen ingår även Restaurangerna Djuret, La Ragazza, Tweed, The Burgundy, Vingården och Flickan. Läs gärna mer om oss på www.collectorshotels.se samt på www.djuret.se www.thecollectorshotels.se Vi är en liten familjeägd hotellkedja i Gamla Stan med fokus på det personliga och kontakten med gästen. Vi ser därför att du som medarbetare hos oss har en hög känsla för service, tycker det är roligt och har lätt för att kommunicera inte bara med dina kollegor utan framför allt med våra gäster. Gästerna är din första prioritet i alla lägen. Du är flexibel, trivs i ett högt tempo och är lösningsorienterad. Naturligtvis är du även noggrann och ansvarstagande då arbetet innebär mycket eget ansvar. Tidigare erfarenhet från hotell eller restaurang är ett plus. Nu söker vi en hotellvärd/ värdinna på en deltid om ca 70% med start omgående. Vi söker dig som älskar hotell och brinner för att ge den bästa servicen till alla våra gäster, varje dag. I tjänsten ingår allt ifrån att förbereda rum för ankomst, hjälpa till i receptionen, hjälpa till i frukosten, ansvara för visst lokalstäd, ta hand om leveranser, finnas till hands för gästernas önskemål - kort och gott att se till att gästernas upplevelse blir så bra som möjligt i alla detaljer. Vi är ett glatt team som ser fram emot att välkomna en ny kollega!

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024