Nodra AB jobb

Lediga jobb hos Nodra AB

Ekonomiassistent med kundfokus

Älska vardagen. Jobba för framtiden. Vi på Nodra vill att våra kunder ska ha en bra vardag. Vi ser till att de har ett stabilt bredband, rent vatten i kranen, att avloppsvattnet renas och att avfallet tas om hand. När du jobbar på Nodra är du en av de som ser till att Norrköping verkligen fungerar, lever och växer. För att kunna göra det är det viktigt att vi som arbetar här mår bra, trivs och utvecklas i vår egen vardag. Gemensamt bidrar vi till ett smart och hållbart samhälle. Idag och i framtiden. Om tjänsten I rollen som Ekonomiassistent med kundfokus ansvarar du för kundreskontran i bolaget, samt ingår i en grupp på fyra personer som tillsammans ansvarar för drift, utveckling och förvaltning av kundsystemet Future. Det ingår i rollen att tillsammans med övriga kollegor se till helheten i bolaget, vara väl insatt i Nodras verksamhet och arbeta aktivt för att stödja andra kollegor till att jobba på effektivast möjliga sätt. Det ingår att ha kontinuerlig kunddialog både via telefon, e-post och fysiska möten. Du arbetar självständigt utifrån ditt ansvarsområde och tar ansvar för leverans enligt tidplan tillsammans med övriga i gruppen. Som ekonomiassistent med kundfokus har du ett eget ansvar för: • att sköta kundreskontran, vilket bland annat innebär att göra månatliga fakturakörningar, sköta kredithanteringen, hantera kvittningar/krediteringar/återbetalningar, in- och utbetalningar, hantera autogiro samt bokföring och avstämning • kravhantering inklusive påminnelser, avstängningar och inkassoärenden I rollen ingår även att:  • ge support och vägledning till kollegor för både aktuella kundärenden och framtagning av arbetssätt • bidra vid avtalsuppföljning • löpande utföra registervårdande kontroller • administrera skadeanmälningar samt att ha dialog med både skadelidande och försäkringsbolag  Om dig Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av ekonomiarbete sen tidigare och är van att arbeta med kunder. Du har god systemvana och goda kunskaper i MS Office. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av EDP Future eller annat kundsystem. Du är noggrann, strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.  För den här tjänsten är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt, eftersom tjänsten innebär mycket kunddialog och dokumentation i vårt kundsystem. Vidare har du erfarenhet av ”svåra samtal” och kan hantera rollen som kravställare. Vi arbetar aktivt med att utveckla och förbättra våra arbetssätt så vi välkomnar ett förändringsorienterat förhållningssätt där du tar egna initiativ till ny kunskap.  En bra vardag på jobbet På Nodra arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska må bra och trivas på jobbet. Vi tror att en trevlig, öppen och hjälpsam atmosfär bidrar till ett gott resultat i arbetet. Vi satsar på friskvård och att göra saker tillsammans, både i jobbet och utanför. För oss är det självklart att jobbet ska ge goda förutsättningar till en bra balans i livet. Vi vill att alla ska känna att de har utvecklande arbetsuppgifter som bidrar till att viktiga samhällsfunktioner fungerar och till en hållbar framtid. Kontakt Har du frågor om tjänsten kontakta Enhetschef Frida Dahlskog, tfn 011-15 36 63. Facklig information får du av Roger Allen (Vision), tfn 011-15 36 18 eller Anna Lundqvist (Sveriges Ingenjörer) tfn 011-15 36 29.  Ansök Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.  Sista ansökningsdagen är den 28 april. Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024