Textilia Tvätt & Textilservice AB jobb

Lediga jobb hos Textilia Tvätt & Textilservice AB

Produktionschef

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Rollen I rollen som produktionschef ingår att, tillsammans med platschef och lokal ledningsgrupp, definiera mål och strategier för produktionsutvecklingen samt att säkerställa att budgeterade mål uppnås. Som produktionschef leder, motiverar och förvaltar du vår produktionsorganisation i alla avseenden. Du utvecklar och driver förändringsarbete samt integrerar företagets övergripande planer och aktiviteter. Du ansvarar vidare för att organisationen når och överträffar sina övergripande mål. Dina fokusområden innefattar: - Övergripande ledning av produktion, personal och samarbete med andra funktioner - Förbättringsarbete kring säkerhet, kvalitet och produktivitet - Att säkerställa att arbetet bedrivs på ett kostnadseffektivt sätt - Motivera och utveckla personalen för att tillsammans nå företagets mål - Rapportering och uppföljning av nyckeltal - Arbetsmiljöfrågor och SBA - Samarbete med branschorganisationer - Samarbete med hyresvärden gällande bygg- och anläggningsunderhåll   Din profil Som person är du engagerad, har en övertygande personlighet och arbetar med ett tydligt ledarskap. Du är även en lyhörd ledare som vet hur man inspirerar sina medarbetare att nyttja sin fulla potential. Du har god samarbetsförmåga och är van att arbeta mot gemensamma mål. Då Textilia agerar i en föränderlig värld ser vi att du är en trygg beslutsfattare även då alla detaljer inte finns på plats, samt att du agerar lösningsorienterat. Du är en målinriktad, självgående och gillar mixen av operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du har hög förmåga att driva och utveckla processerna inom ditt ansvarsområde. Vi tror att du som söker har erfarenhet av att driva förbättringsprojekt samt har erfarenhet från processindustrin inom produktion, teknik eller logistik. Du drivs av produktionsutveckling och får energi av att vara ute på golvet. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Tar du tidigare erfarenhet av Lean och projektledning är det meriterande.    Vi ser gärna att du - Erfarenhet från teamleader/arbetsledare/produktionsledare inom produktion - Är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad - Är energisk och självständig - Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift - Har erfarenhet utav personalansvar och rekrytering VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Drift- och Verksamhetsstöd

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Textilias enhet i Rimbo är ett industriellt tvätteri vilket innebär mycket automations- och processutrustning. En stor del av textilstocken har RFID-chip vilket möjliggör spårbarhet som i sin tur ger stora datamängder. Rimboenheten är en högpresterande anläggning med en engagerad och lojal personal. Dagligen hanteras ca 35 ton textilier i vår flödesorienterade verksamhet. Bli en del av vårat engagerade team! Vi söker dig som vill skapa förutsättningar för att optimera verksamheten och stötta fabriken i att uppnå de övergripande fabriksmålen. Dels genom direkt support och stöd till verksamhetens chefer och dels genom verksamhetsutveckling och uppföljning. Du kommer vara en viktig del av tvätteriets fabriksledningsorganisation och dagligen samverka med bland annat Produktionsledare, Teamledare samt övriga ledningen. Rollen innehåller dels operativa, dels taktiska samt strategiska uppgifter. - Dina arbetsuppgifter inkluderar att säkerställa att fabriken har en pool av tillgängliga medarbetare och ringer in personal vid oplanerad frånvaro för att täcka gapen. - Därmed ingår också rekrytering, urval & Onboarding av kollektivarbetare enligt gällande rutiner. Samt Personaladminsistration av all flex för fabriken. I rollen kommer du i samråd med PL & TL skapa bemanningsscheman för fabriken, på dag/vecko/månadsbasis vilka ni sedan bemannar. - Du kommer löpande tillsammans med respektive PL arbeta fram samt vara med och genomföra planer för att minimera korttidsfrånvaro pga sjukdom. - Sammanhållande, HRO (Helt-Rent-Ordning): Har det samordnande ansvaret för fabrikens HRO arbete och säkerställer kontinuerlig framdrift genom PL&TL för att vi ska vara de som är bäst på att ha just Helt, Rent, Ordning i vår fabrik. Utöver det kommer du även vara sammanhållande och följa upp och genom verksamhetens chefer säkerställa att verksamheten är i fas inom MKA(Miljö, Kvalitet, Arbetsmiljö),Lagefterlevnad samt ISO. - Du genomför AD-HOC utredningar och analyser: för att stötta verksamheten och dess chefer och du är med och driver och deltar i olika utvecklingsprojekt och aktiviteter. - Du stöttar verksamheten med administration samt arbetar med visualisering & Internkommunikation för att öka engagemang, trivsel och förståelse bland verksamhetens medarbetare. Vi söker dig som: - Har god förmåga till prioritering och problemlösning. - Har en eftergymnasial utbildning inom HR, Ekonomi eller andra erfarenheter som bedöms likvärdiga - Har ett högt engagemang, är ansvarstagande, analytisk, noggrann och strukturerad. - Delar och agerar efter våra kärnvärden: Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus. - Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet. - Har lätt för att samarbeta med andra och kan hantera flera uppgifter parallellt. - Har goda kommunikationsfärdigheter på svenska, skriftligt och muntligt. Vad vi erbjuder: - En bred roll i Textilia Rimbos ledningsgrupp där du får stor möjlighet att påverka - En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett starkt teamarbete - Möjlighet att växa professionellt och personligt inom företaget - En företagskultur som uppmuntrar innovation, utveckling och erkänner individuella prestationer   VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Vikarierande Kundservice

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Bli en del av vårt engagerade kundteam hos Textilia i Rimbo! Detta är ett vikariat på 1 år med start i juli 2024. Är du passionerad för att leverera exceptionell kundservice och trivs i kundmöten och har en förmåga att organisera och hantera flera uppgifter/projekt samtidigt? Drivs du av att lösa problem och skapa värde för andra samt vara företagets ansikte utåt? Då kan du vara den Kundservice-medarbetare vi söker till vårt kundserviceteam i Rimbo! Som Kundservice-medarbetare hos Textilia är ditt primära syfte att ge våra kunder en kompetent och professionell serviceupplevelse. Du kommer ofta vara kundens första kontakt med Textilia och blir därför en viktig länk mellan företaget och våra kunder. I denna roll kommer du att ha daglig kundkontakt, genomföra kundmöten, hålla informationsmöten, samt registrera och hantera ärenden i vårt CRM-system. Regelbundna kundbesök för att stärka kundrelationer och förstå deras behov är också en viktig del av jobbet, och du behöver därför ha körkort. Du kommer även att ha en viktig roll i administrativa uppgifter såsom tex upplägg av nya avtal, framtagande av statistik och sammanställningar av månadsfakturor samt även bidra till att våra arbetssätt utvecklas Vi vill att du är en person som har ett starkt eget driv och du arbetar målinriktat för att nå resultat. Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål.  Du kommer vara en viktig del av tvätteriets organisation och dagligen samverka med andra funktioner. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Hantera inkommande samtal och mejl från kunder samt upprätthålla kundkontakt genom regelbunden kommunikation och uppföljning. - Registrera kundinteraktioner och ärenden i ett CRM-system för spårbarhet och effektivitet med fokus på servicekvalitet och kundnöjdhet. - Koordinera orderhantering och leveransinformation - Sköta dokumentation och administration i CRM och andra affärssystem - Utföra tilldelade administrativa uppgifter, såsom upplägg av nya avtal, framtagande av statistik och sammanställningar av månadsfakturor. - Projektleda den årliga inventeringen på tvätteriet. - Genomföra kundbesök samt utbilda kunder i användning av våra produkter och tjänster - Arbeta med merförsäljning till befintliga kunder - Använda olika IT-system för dataanalys med syfte att stödja kundrelaterade beslut. Resor förekommer, och du behöver därför ha körkort.  Vi söker dig som: - Har en god förmåga att lära sig våra IT-system och potentialen att bli en superanvändare i vårt affärssystem samt mycket goda kunskaper i Excel och övriga Office-produkter. - Kan hantera flera uppgifter parallellt och har god förmåga till prioritering och problemlösning. - Har en professionell och serviceinriktad inställning för att säkerställa en positiv kundupplevelse. - Är ansvarstagande, analytisk och noggrann och duktig på att bygga förtroende, skapa relationer och samarbeta med både kunder och kollegor. - Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål. - Har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, skriftligt och muntligt. - Har en eftergymnasial utbildning och/eller några års erfarenhet av kundrelationsarbete och kundutveckling. - Kunskap om avtalsjuridik är meriterande. - Delar våra kärnvärderingar: Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus. Vi erbjuder: - En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett starkt teamarbete. - Möjlighet att växa professionellt och personligt inom företaget. - En företagskultur som uppmuntrar innovation, utveckling och erkänner individuella prestationer. - Vi agerar med stort samhällsfokus och vi värnar om vår miljö genom lösningar som bygger på ett hållbart samhälle. - Detta är ett vikariat på 1 år med start i juli 2024  Du rapporterar till Kundchef i Rimbo. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kundservice

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Bli en del av vårt engagerade kundteam hos Textilia i Rimbo! Är du passionerad för att leverera exceptionell kundservice och trivs i kundmöten och har en förmåga att organisera och hantera flera uppgifter/projekt samtidigt? Drivs du av att lösa problem och skapa värde för andra samt vara företagets ansikte utåt? Då kan du vara den Kundservice-medarbetare vi söker till vårt kundserviceteam i Rimbo! Som Kundservice-medarbetare hos Textilia är ditt primära syfte att ge våra kunder en kompetent och professionell serviceupplevelse. Du kommer ofta vara kundens första kontakt med Textilia och blir därför en viktig länk mellan företaget och våra kunder. I denna roll kommer du att ha daglig kundkontakt, genomföra kundmöten, hålla informationsmöten, samt registrera och hantera ärenden i vårt CRM-system. Regelbundna kundbesök för att stärka kundrelationer och förstå deras behov är också en viktig del av jobbet, och du behöver därför ha körkort. Du kommer även att ha en viktig roll i administrativa uppgifter såsom tex upplägg av nya avtal, framtagande av statistik och sammanställningar av månadsfakturor samt även bidra till att våra arbetssätt utvecklas Vi vill att du är en person som har ett starkt eget driv och du arbetar målinriktat för att nå resultat. Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål.  Du kommer vara en viktig del av tvätteriets organisation och dagligen samverka med andra funktioner. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Hantera inkommande samtal och mejl från kunder samt upprätthålla kundkontakt genom regelbunden kommunikation och uppföljning. - Registrera kundinteraktioner och ärenden i ett CRM-system för spårbarhet och effektivitet med fokus på servicekvalitet och kundnöjdhet. - Koordinera orderhantering och leveransinformation - Sköta dokumentation och administration i CRM och andra affärssystem - Utföra tilldelade administrativa uppgifter, såsom upplägg av nya avtal, framtagande av statistik och sammanställningar av månadsfakturor. - Projektleda den årliga inventeringen på tvätteriet. - Genomföra kundbesök samt utbilda kunder i användning av våra produkter och tjänster - Arbeta med merförsäljning till befintliga kunder - Använda olika IT-system för dataanalys med syfte att stödja kundrelaterade beslut. Resor förekommer, och du behöver därför ha körkort.  Vi söker dig som: - Har en god förmåga att lära sig våra IT-system och potentialen att bli en superanvändare i vårt affärssystem samt mycket goda kunskaper i Excel och övriga Office-produkter. - Kan hantera flera uppgifter parallellt och har god förmåga till prioritering och problemlösning. - Har en professionell och serviceinriktad inställning för att säkerställa en positiv kundupplevelse. - Är ansvarstagande, analytisk och noggrann och duktig på att bygga förtroende, skapa relationer och samarbeta med både kunder och kollegor. - Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål. - Har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, skriftligt och muntligt. - Har en eftergymnasial utbildning och/eller några års erfarenhet av kundrelationsarbete och kundutveckling. - Kunskap om avtalsjuridik är meriterande. Delar våra kärnvärderingar: Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus. Vi erbjuder: - En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett starkt teamarbete. - Möjlighet att växa professionellt och personligt inom företaget. - En företagskultur som uppmuntrar innovation, utveckling och erkänner individuella prestationer. - Vi agerar med stort samhällsfokus och vi värnar om vår miljö genom lösningar som bygger på ett hållbart samhälle. Du rapporterar till Kundchef i Rimbo. VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarvikarier - Tvättbiträde Örebro

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Nu söker vi sommarvikarier till vår enhet i Örebro. Textilia i Örebro är ett modernt och tekniskt utvecklat tvätteri. Som tvättbiträde på Textilia arbetar du inom alla olika delar av vår produktionsverksamhet: från sortering till efterbehandling och packning. Vi tycker att det är viktigt att alla våra medarbetare ges möjlighet att lära sig nya saker och utvecklas och det gäller även den här tjänsten. Nu söker vi dig som med stort engagemang vill arbeta i en högt automatiserad processindustri som dagligen levererar en mycket viktig textilservice till våra kunder. Du rapporterar till en av enhetens produktionsledare. Vem är du? Vi tror att du är en positiv och självgående person som trivs med ett fysiskt arbete. Du är noggrann, har en känsla för kvalitet och service och har lätt för att samarbeta med andra. Det är en fördel om du är stark och stresstålig, då arbetet tidvis håller ett högt tempo och kan vara fysiskt ansträngande. Viktigt förutsättningar för tjänsten - Du måste vara minst 18 år - Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift - Både dag och kvällsarbete kan förekomma För rätt person finns det goda chanser till förlängning/fortsatt extraarbete. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Produktionsledare Stockholm

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Rollen I rollen som produktionsledare ingår att, tillsammans med platschef och lokal ledningsgrupp, definiera mål, och strategier för produktionsutvecklingen samt att säkerställa att budgeterade mål uppnås. Som produktionsledare leder, motiverar och förvaltar du vår produktionsorganisation i alla avseenden. Du utvecklar och driver förändringsarbete samt integrerar företagets övergripande planer och aktiviteter. Du ansvarar vidare för att organisationen når och överträffar sina övergripande mål. Dina fokusområden innefattar: - Övergripande ledning av produktion, personal och samarbete med andra funktioner - Förbättringsarbete kring säkerhet, kvalitet och produktivitet - Att säkerställa att arbetet bedrivs på ett kostnadseffektivt sätt - Motivera och utveckla personalen för att tillsammans nå företagets mål - Rapportering och uppföljning av nyckeltal och kundnöjdhet - Arbetsmiljöfrågor och SBA - Samarbete med branschorganisationer - Samarbete med hyresvärden gällande bygg- och anläggningsunderhåll Din profil Som person är du engagerad, har en övertygande personlighet och arbetar med ett tydligt ledarskap. Du är även en lyhörd ledare som vet hur man inspirerar sina medarbetare att nyttja sin fulla potential. Du har god samarbetsförmåga och är van att arbeta mot gemensamma mål. Då Textilia agerar i en föränderlig värld ser vi att du är en trygg beslutsfattare även då alla detaljer inte finns på plats, samt att du agerar lösningsorienterat. Du är målinriktad, självgående och gillar mixen av operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du har hög förmåga att driva och utveckla processerna inom ditt ansvarsområde. Vi tror att du som söker har erfarenhet av att driva förbättringsprojekt samt har erfarenhet från processindustrin inom produktion, teknik eller logistik. Du drivs av produktionsutveckling och får energi av att vara ute på golvet med ett stort tekniskt intresse. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av Lean och projektledning är det meriterande.  Vi ser gärna att du - Har erfarenhet eller potential för ledning av en stor organisation - Har ekonomisk förståelse - Är analytisk, strukturerad och har erfarenhet av att lösa problem inom driftorganisation - Är energisk och självständig - Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift - Har erfarenhet utav personalansvar och rekrytering  VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Kundservice

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Textilias enhet i Långsele är ett industriellt tvätteri vilket innebär mycket automations- och processutrustning. En stor del av textilstocken har RFID-chip vilket möjliggör spårbarhet som i sin tur ger stora datamängder. Det är en väl presterande anläggning med en engagerad och lojal personal. Dagligen hanteras ca 15 ton textilier i vår flödesorienterade verksamhet.   Bli en del av vårt engagerade kundteam hos Textilia! Är du passionerad för att leverera exceptionell kundservice? Drivs du av att lösa problem och skapa värde för andra? Då kan du vara den Kundservice-medarbetare vi söker till vårt team! Som Kundservice-medarbetare hos Textilia är ditt primära syfte att ge våra kunder en kompetent och professionell serviceupplevelse. Du kommer ofta vara kundens första kontakt med Textilia och blir därför en viktig länk mellan företaget och våra kunder. Många uppgifter löser du själv men för att lösa en del av uppgifterna behöver du ta hjälp av kollegor. Du kommer även att ha en viktig roll i administrativa uppgifter såsom tex framtagande av statistik och sammanställningar av månadsfakturor. En del av din arbetstid kommer du jobba med andra arbetsuppgifter som till exempel att vara delaktig i uppstartsprojekt med nya kunder och olika uppdrag/projekt som syftar till att utveckla våra arbetssätt. Periodvis kanske dessa arbetsuppgifter till och med kommer dominera din vardag. Vi kommer under det kommande året att byta affärssystem. Kanske att du är vår lokala projektledare för det projektet? Du kommer vara en viktig del av tvätteriets organisation och dagligen samverka med bland annat produktionsledare, kundansvarig och kundkoordinator. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hantera inkommande samtal och mejl från kunder Koordinera orderhantering och leveransinformation Ta ägandeskap för ärendehantering, både på lång och kort sikt Sköta dokumentation och administration i CRM och andra affärssystem Utföra tilldelade administrativa uppgifter, såsom framtagande av statistik och sammanställningar av månadsfakturor. Projektleda den årliga inventeringen på tvätteriet. Utbilda kunder i användning av våra produkter och tjänster Arbeta med merförsäljning till befintliga kunder Utföra diverse administrativa uppgifter och registervård Vi söker dig som: - Har en god förmåga att lära sig våra IT-system och potentialen att bli en superanvändare i vårt affärssystem. - Har goda kunskaper i Excel och grundläggande kunskaper i övriga Office-produkter. - Kan hantera flera uppgifter parallellt och har god förmåga till prioritering och problemlösning. - Har en eftergymnasial utbildning och/eller några års erfarenhet av avancerad kundservice. - Är ansvarstagande, analytisk och noggrann. - Har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska, skriftligt och muntligt. - Delar våra kärnvärderingar: Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus.   Vad vi erbjuder: - En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett starkt teamarbete. - Möjlighet att växa professionellt och personligt inom företaget. - En företagskultur som uppmuntrar innovation, utveckling och erkänner individuella prestationer.  VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Kundkoordinator Långsele

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Textilias enhet i Långsele är ett industriellt tvätteri vilket innebär mycket automations- och processutrustning. En stor del av textilstocken har RFID-chip vilket möjliggör spårbarhet som i sin tur ger stora datamängder.   Det är en väl presterande anläggning med en engagerad och lojal personal. Dagligen hanteras ca 16 ton textilier i vår flödesorienterade verksamhet.   Nu söker vi dig som vill vara med och vara en del av Textilias fortsatta resa.   Är du en kommunikativ och serviceinriktad person som trivs i kundmöten och har en förmåga att organisera och hantera flera uppgifter/projekt samtidigt? Vi söker nu en kundkoordinator som kommer att vara företagets ansikte utåt. I denna roll kommer du att ha daglig kundkontakt, genomföra kundmöten, hålla informationsmöten, samt registrera och hantera ärenden i vårt CRM-system. Regelbundna kundbesök för att stärka kundrelationer och förstå deras behov är också en viktig del av jobbet. För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har grundkunskaper i Excel och erfarenhet av kundservice eller liknande roller. Du kommer vara en viktig del av tvätteriets organisation och dagligen samverka med produktionsledare, kundansvarig och kundservice. Vi vill att du är en person som har ett starkt eget driv och du arbetar målinriktat för att nå resultat. Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål.  Resor till bland annat Umeå, Östersund och Sundsvall förekommer, och du behöver därför ha körkort. Dina arbetsuppgifter inkluderar:  - Upprätthålla kundkontakt genom regelbunden kommunikation och uppföljning. - Genomföra olika typer av kundmöten. - Hålla informationsmöten för att informera kunder om rutiner kring textilservice. - Registrera kundinteraktioner och ärenden i ett CRM-system för spårbarhet och effektivitet. - Hantera och lösa kundärenden i CRM med fokus på servicekvalitet och kundnöjdhet. - Genomföra kundbesök för att stärka relationer och förstå kundens problem. - Använda olika IT-system för dataanalys med syfte att stödja kundrelaterade beslut. Vi söker dig som:  - Har goda kommunikationsfärdigheter för att bygga och underhålla kundrelationer. - Är bekväm med att genomföra kundmöten och informationsmöten, både personligen och digitalt. - Besitter goda IT-kunskaper för att effektivt kunna utnyttja samtliga systemstöd som finns till din hjälp. - Har förmågan att arbeta självständigt och i team för att genomföra kundbesök och uppföljningar. - Är flexibel och anpassningsbar för att möta kundernas behov och hantera oväntade situationer. - Har en serviceinriktad inställning för att säkerställa en positiv kundupplevelse. Vad vi erbjuder:  - En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett starkt teamarbete. - Möjlighet att växa professionellt och personligt inom företaget. - En företagskultur som uppmuntrar innovation, utveckling och erkänner individuella prestationer. Du rapporterar till Kundchef i Långsele. Är du redo för en utmanande och belönande position där du får möjlighet att växa tillsammans med företaget? Skicka in din ansökan idag! VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

9 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024