Ambea Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Ambea Sverige AB

IT Service Owner till Ambea
Ambea Sverige AB
Systemförvaltare m.fl.

Nu söker vi en IT Service Owner till Applications vid Ambeakoncernens huvudkontor i Solna. Ambea är Nordens kunskapsledande omsorgsföretag. Vi verkar genom varumärkena Nytida, Vardaga, Stendi, Altiden, Validia och Klara, och bedriver utbildningsverksamhet inom Lära. Genomgående i våra verksamheter erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Vi har cirka 38 000 medarbetare på mer än 1000 enheter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra.  Läs gärna mer här. Ditt uppdrag  Som IT Service Owner vid Applications blir du en viktig teammedlem i vår Nordiska grupp som består av seniora och mediora medarbetare. Vi arbetar Nordiskt med Applikationsförvaltning och utveckling enligt ITIL där vi utför operativa, taktiska och ibland strategiska aktiviteter – din erfarenhet gör att du förstår vad som skiljer ditt ansvar för att lösa dagliga ärenden och hur vi underlättar hantering genom lathundar eller kunskapsartiklar som påverkar applikationens status. Din arbetsvecka karaktäriseras av varierande arbetsuppgifter inom teamets domäner/områden med hantering av dagliga ärenden i vårt ärendehanteringssystem. Du jobbar smart genom att proaktivt analysera och påverka insatser för underhåll och utveckling av våra IT-system på koncernnivå i nära relation med kollegor vid Verksamhetsutveckling, Affärsområden eller koncerngemensamma stödfunktioner som Inköp, Marknad och Kvalitet. Din erfarenhet och kunskap Vi söker en verksamhetsnära applikationsförvaltare med relevant högskoleexamen i datavetenskap eller IT och minst sju års arbetserfarenhet, har du erfarenhet av CRM eller Kvalitetssystem är dessa kunskaper av stort intresse. Vi ser det som en fördel att förstå skillnader i förvaltningsbehov vid klassiska on-premise-system eller molnlösningar, du engagerar dig gärna i frågor om IT-säkerhet och kan påvisa relevanta utbildningar eller certifieringar inom projekt- och/eller IT förvaltningsmetodik ses som meriterande. Vi söker ytterligare en kollega som uppskattar vår kultur och inspireras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Stämmer ovan in på dig hoppas vi även du har ett glatt humör, spännande fritidsintressen och som person deltar i dialoger med lösningsfokus, analytisk förmåga och utmärkta kommunikationsfärdigheter. Vi erbjuder • Ledarskapsutbildade chefer – samtliga chefer går vårt ledarprogram.  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter – vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.  • Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära – t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö. Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.  Om oss Vi har helt nya lokaler vid vårt kontor i Origo, Röntgenvägen 3, med närhet till kommunikationer i Sundbybergs centrum. Du kan läsa mer om de nya lokalerna här. Kontoret har utbildningslokaler och mötesplatser. Flera medarbetare uppskattar lunchpromenaderna i närområdet vid Bällstakanalen och närheten till affärer och service i Sundbyberg. Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling. Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 31 augusti 2025 För mer information kontakta: dina kontaktuppgifter Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister ska uppvisas vid en eventuell anställning Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Fastighetsförvaltare
Ambea Sverige AB
Fastighetsskötare

Som Fastighetsförvaltare på Ambeas fastighetsavdelning har du en möjlighet att tillsammans med ett engagerat team vara med och utveckla, ta fram rutiner och processer samt säkerställa den interna servicefunktionen. Ambea bedriver omsorgsverksamhet och hyr och äger därför ett stort antal lokaler i hela Sverige, för att kunna bedriva exempelvis äldreboenden, behandlingshem och gruppbostäder. Ett fåtal verksamheter bedrivs i egenägda fastigheter. Ambea är en matrisorganisation varför fastighetsavdelningen är en stödjande funktion, medan ansvaret för fastigheter och kostnader finns i linjeorganisationen. Fastighetsavdelningen har som mål att göra det enkelt för linjen att bära detta ansvar, genom att förvalta hyreskontrakten på ett ansvarsfullt och effektivt sätt, sätta Ambea på kartan som en professionell aktör gentemot fastighetsägare, samt öka kunskapen om fastighetsfrågor generellt inom bolaget. Som Fastighetsförvaltare bistår du våra verksamheter i renoverings/byggprojekt kopplat till lokalanpassningar samt är den person som verksamheterna som ingår i ditt portföljansvar vänder sig till kopplat till lokalfrågor eller fastighetsrelaterade tjänster. Du förväntas också vara delaktig i olika typer av administrativa projekt, som t ex upphandling av fastighetsrelaterade leverantörer av varor och tjänster eller utbildningsinsatser inom fastighetsområdet. Din portfölj kommer innefatta resor i tjänsten och är geografiskt spritt över ett stort område med fokus på norra Stockholm med ca 20% av den totala portföljen i Norrland. Du kommer rapportera till Förvaltningschef Fastighet. Exempel på uppgifter: Portföljansvar, Stockholm/Norr (Inkluderar Norrland) Ärendehantering, Freshservice Projektledning av fastighetsrelaterade projekt och lokalanpassningar Platsbesök inom ramen för portföljansvaret Underhållsbesiktningar Uppföljning Myndighetskrav Brandsäkerhet / Brandskyddsarbete Representant/ombud i form av Hyresgästombud Upprättande och granskning av tilläggsavtal för större projekt kopplat till, lokalanpassningar Gemensamma grupprojekt inom fastighetsavdelningen Leverantörsuppföljning, avtalsuppföljning Leverantörsuppföljning, fakturagranskning Resor förväntas i tjänsten Erfarenhetskrav Minst 5 år år tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Meriterande med tidigare erfarenhet inom Brandåtgärder Relevant eftergymnasial utbildning B-körkort Personliga egenskaper God administrativ förmåga Goda kunskaper i Officepaketet Lösningsorienterad och relationsbyggande Självgående Hög kommunikationsförmåga Personliga egenskaper vi söker är god problemlösningsförmåga, affärsmässighet och förmågan att arbeta strukturerat. Att kunna kommunicera och föra en god och professionell dialog med chefer inom Ambeas linjeverksamhet är en framgångsfaktor för att lyckas i rollen. Vi söker medarbetare som får energi av förändring och lockas av att jobba tillsammans med ett blandat och engagerat team som brinner för fastighetsfrågor. Du har med fördel arbetat ett par år med liknande frågor och har en relevant utbildning inom fastighetsförvaltning. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: • Ledarskapsutbildade chefer – samtliga chefer går vårt ledarprogram. • Karriär- och utvecklingsmöjligheter – vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefsroller eller specialistroller. • Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära – t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö. Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

47 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025