Oleinitec Nordic AB är ett kunskapsföretag inom mätteknik och den kompetenta länken mellan innovativ teknik och funktion inom nordisk forskning och industri för material-, vätske- och gasanalys. Vi skapar driftsäkra lösningar med låga underhållskostnader genom kvalificerade behovsanalyser och kontinuerlig uppföljning under instrumentens hela livscykel. Bolaget har 10 anställda i Sverige och vi ingår i finska WEST Invest Group med ca 450 anställda och en omsättning på 85 miljoner . Läs mer på https://oleinitec.se/ Företaget expanderar och vi söker nu en: Resande servicetekniker Vi söker dig med teknisk utbildning, exempelvis inom elektronik, mekatronik, automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en god förståelse och erfarenhet när det gäller service och felsökning av teknisk utrustning. Är du en aktiv och social personlighet som är bra på att lösa tekniska problem? Om tjänsten: I denna roll ansvarar du för installation, service, felsökning och support av avancerade mätinstrument hos våra kunder inom forskning och industri. Arbetet innebär ca 50-60 hotellnätter per år och resor inom främst Norden, men även vissa resor utanför regionen för utbildning hos våra leverantörer kan förekomma. Rollen kräver självständighet, teknisk förståelse och en stark serviceanda. Arbetsuppgifter: Installation och driftsättning av laboratorieinstrument hos kunder. Underhåll, service och reparation av befintliga system. Teknisk support och felsökning, både på plats och på distans. Kundutbildning i användning och underhåll av instrumenten. Dokumentation av utförda arbeten och rapportering till både kunder och interna system. Samarbete med våra leverantörer för teknisk support och uppdateringar. Kvalifikationer och erfarenhet: Teknisk utbildning, exempelvis inom elektronik, mekatronik, automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av arbete med laboratorieinstrument, analysutrustning eller precisionsmätning är meriterande. God förståelse för mekanik, elektronik och mjukvara. Intresse för kemi och fysik är meriterande. Erfarenhet av felsökning och service av teknisk utrustning. B-körkort. Personliga egenskaper: Problemlösningsorienterad och noggrann. Självständig och initiativrik. God kommunikationsförmåga och kundfokus. Flexibel och resvan. Språkkrav: Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder en varierande och utvecklande roll i en tekniskt avancerad bransch, där du får arbeta med högkvalitativa produkter och nära samarbete med ledande leverantörer. För rätt person finns möjlighet att utgå från bostaden en eller flera dagar i veckan. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Kurt Ståhl som du når på telefon 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansökan gör du enkelt direkt på hemsidan www.karisma.se dock senast den 19 april.
Caltech AB är ett försäljnings- och kunskapsföretag med verksamhet i Sverige och Danmark. Vi tillhandahåller både hård- och mjukvara från de största och bästa leverantörerna inom sina respektive områden. Vår omfattande expertis säkerställer att vi alltid kan hjälpa dig som kund att hitta de bästa och mest effektiva lösningarna som vi skräddarsyr för dina specifika behov. Vi arbetar kontinuerligt med att höja kvaliteten på våra levererade tjänster och hela vår verksamhet styrs av väletablerade kvalitetssäkringssystem. Caltech AB är certifierade enligt DIN EN ISO 9001:2015. Läs mer på www.caltech.se Företaget expanderar och vi söker nu en: INNESÄLJARE/ORDERMOTTAGARE Vi söker dig med tekniska grundkunskaper som har intresset och villigheten att på sikt utvecklas till en resande utesäljare. Du trivs till en början med ett omväxlande och utvecklande jobb på kontoret för att backa upp vår starka försäljningsutveckling. Är du redo att ta dina tekniska kunskaper till nästa nivå och gå med i ett växande företag? Vi på Caltech söker en engagerad innesäljare med tekniska kunskaper för att ytterligare stärka vår position på marknaden inom kalibrerings- och mätutrustning. Kom med i Caltech och hjälp oss att göra skillnad med banbrytande tekniska lösningar! Dina ansvarsområden kommer att omfatta: · Godshantering, ut- och utleverans till kunder. · Ansvarar för uppföljning i vårt CRM-system · Uppdatering av sociala medier och nyhetsbrev. · Aktivt söka efter och upprätthålla relationer med befintliga och potentiella kunder. · Teknisk rådgivning och identifiera kundens behov. Vi söker dig som: · Har goda tekniska kunskaper gärna med erfarenhet inom mätutrustning eller elektronik. · Är utåtriktad, engagerad och tycker om att skapa nya kontakter. · Har försäljningserfarenhet av B2B och ett starkt intresse för försäljning. · Du är villig att hugga i där det behövs och kommer vara en viktig byggkloss i teamet. · Flytande i Svenska och Engelska språket. · B-körkort Vad vi erbjuder: · En spännande och omväxlande arbetsdag. · Möjligheter till kompetensutveckling och delaktighet i ett internationellt växande företag. · Ett stöttande team som hjälper dig att nå dina mål. · En konkurrenskraftig lön, pensionsplan och andra personalförmåner. Tjänsten är placerad i Stockholm (Vällingby) med nära anslutning till allmänna kommunikationer. Det kan förekomma övernattningar i samband med kundbesök och mässor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Teknisk Säljkraft. Kontaktperson är Kurt Ståhl som du når på telefon: 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansök enkelt på separat hemsida www.teknisksaljkraft.se dock senast den 10 april. Välkommen med din ansökan!
SPEKUMA KULLAGER är ett familjeföretag som grundades 1950. Vi importerar kullager och andra maskinvaror från Europa och Asien och säljer till svensk industri. Vi har egna agenturer och stor branscherfarenhet, där vårt motto och konkurrenskraft är personlig service på hög nivå. Företaget finns i Saltsjö-Boo/Nacka. Vill du veta mer om oss, se vår hemsida www.spekuma.se Vi expanderar och behöver mer personal och söker därför en: ORDERMOTTAGARE / ORDERADMINISTRATÖR med Tekniska kunskaper ARBETSUPPGIFTER: Tjänsten är en blandning av ordermottagning, orderadministration och inneförsäljning. Arbetet innebär att svara och följa upp kundförfrågningar, mata in ordrar och skapa offerter. Kundkontakterna sker framförallt via tel och e-mail, men även försäljning över disk i vår butik. Det ingår även att dagligen arbeta på vårt lager, med framplockning och packning, bokning av transporter och att ta emot och lämna ut gods. Vi använder oss av personlig service för att skapa långsiktiga kundrelationer. VI SÖKER DIG SOM: *Är självgående, driven, mycket serviceinriktad och har ett intresse för detaljer *Som har god helhetssyn, är strukturerad och noggrann *Har ett intresse och vana av försäljning via telefon och mail *Trivs med att arbeta både självständigt och i grupp: här är vi alla lagerarbetare, som en del av våra olika ordinarie arbetsuppgifter. *Är samarbetsvillig och prestigelös för att kunna passa in här. *Är flexibel och kan ta egna initiativ till att hjälpa till där det behövs, som tex att packa på lagret, hjälpa kunder i butiken, se till att det finns packmaterial, åka till posten osv. KRAV *Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. *Goda kunskaper i engelska i tal och skrift. * Siffersinne och kunskaper i beräkningar * Erfarenhet av arbete i ngt affärssystem * Någon form av tekniskt kunnighet där utbildning eller yrkeserfarenhet inom mekanik/teknik är meriterande. Kraven är antingen minst Teknisk linje på gymnasienivå alt annan form av Teknisk kunnighet och/eller förståelse. *Körkort Arbetet avser deltid eller heltid efter överenskommelse. Fast lön. Tillträde senast i höst. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Kurt Ståhl som du når på telefon 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansökan gör du enkelt direkt på hemsidan www.karisma.se dock senast den 5 april.
Med konstgräs från Evergreen sparar du massor med tid som du kan lägga på annat och får ett modernt, hållbart och miljövänligt kvalitetsmaterial med 5 års garanti. Konstgräset har oändliga möjligheter och i vårt breda sortiment finns prisvärda produkter för alla miljöer. För sport: Golfbanor, tennisbanor, fotbollsplaner och multisportarenor. Det finns även gummibaserade underlag för moderna gym. För offentliga miljöer: Trafikmiljöer, Parker, Skolgårdar, Lekplatser och Köcentrum. Självklart hjälper vi dig även med service och installation. Läs mer på https://www.evergreenkonstgras.se/ Företaget expanderar och vi söker nu en hungrig och aktiv: Säljare av konstgräs Vi söker främst en aktiv och framåt person med intresse eller bakgrund inom t ex. golf fotboll eller gym som skulle trivas med att besöka golfbanor, gym, bostadsrättsföreningar och fritidsförvaltningar på kommuner. Det finns ett stort behov i samhället av hållbara och underhållsfria underlag för alla årstider och miljöer. För gym och tennisbanor finns speciella typer av underlag. Din person Det är viktigt att du är utåtriktad och aktiv och gillar att vara ute på besök och träffa möjliga köpare av konstgräs eller specialunderlag för idrottsanläggningar och bostadsområden. Om du har en golf- eller idrottsbakgrund så underlättar det för dig att kontakta möjliga köpare i det nya jobbet. Det kommer även att vara en hel del affärer som du får hjälpa till att slutföra som kontaktar oss på egen hand, men du behöver ändå vara aktiv och alert för att så att säga, ”få bollen i mål eller i hålet under par!”. Arbetsuppgifter I jobbet som innebär frihet under ansvar så är det positivt om du har affärskänsla eller ”näsa för affärer” och själv kan hitta nya affärsmöjligheter eller vägar att nå fram till rätt kontaktperson att prata med. Du behöver trivas med att ”lyfta luren” eller att åka ut på kundbesök. Om du har en bakgrund inom försäljning eller besöksbokning så är det ett extra plus. Viktigt att du är bra på att räkna och att använda datorn för att göra offerter enligt våra mallar. Men vi kommer att hjälpa dig så att du får lära dig detta, steg för steg med bra coaching från våra erfarna och duktiga säljare. Goda kunskaper i det svenska språket och körkort för bil behövs för att kunna utföra jobbet. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling inom företaget och att jobba hemifrån någon eller några dagar i veckan. Vi finns på Prästgårdsvägen 31, i Täby, vid Jarlabanke Golfklubb. Ansök idag I denna rekrytering samarbetar vi med Teknisk Säljkraft. Kontaktperson är Kurt Ståhl som du når på 0739-465 805. Skicka in din ansökan snarast möjligt då vi fortlöpande kommer att göra intervjuer. Ansökan gör du enkelt direkt på www.karisma.se dock senast 10 april.
Caltech AB är ett försäljnings- och kunskapsföretag med verksamhet i Sverige och Danmark. Vi tillhandahåller både hård- och mjukvara från de största och bästa leverantörerna inom sina respektive områden. Vår omfattande expertis säkerställer att vi alltid kan hjälpa dig som kund att hitta de bästa och mest effektiva lösningarna som vi skräddarsyr för dina specifika behov. Vi arbetar kontinuerligt med att höja kvaliteten på våra levererade tjänster och hela vår verksamhet styrs av väletablerade kvalitetssäkringssystem. Caltech AB är certifierade enligt DIN EN ISO 9001:2015. Läs mer på www.caltech.se Företaget expanderar och vi söker nu en: INNESÄLJARE/ORDERMOTTAGARE Vi söker dig med tekniska grundkunskaper som har intresset och villigheten att på sikt utvecklas till en resande utesäljare. Du trivs till en början med ett omväxlande och utvecklande jobb på kontoret för att backa upp vår starka försäljningsutveckling. Är du redo att ta dina tekniska kunskaper till nästa nivå och gå med i ett växande företag? Vi på Caltech söker en engagerad innesäljare med tekniska kunskaper för att ytterligare stärka vår position på marknaden inom kalibrerings- och mätutrustning. Kom med i Caltech och hjälp oss att göra skillnad med banbrytande tekniska lösningar! Dina ansvarsområden kommer att omfatta: · Godshantering, ut- och utleverans till kunder. · Ansvarar för uppföljning i vårt CRM-system · Uppdatering av sociala medier och nyhetsbrev. · Aktivt söka efter och upprätthålla relationer med befintliga och potentiella kunder. · Teknisk rådgivning och identifiera kundens behov. Vi söker dig som: · Har goda tekniska kunskaper gärna med erfarenhet inom mätutrustning eller elektronik. · Är utåtriktad, engagerad och tycker om att skapa nya kontakter. · Har försäljningserfarenhet av B2B och ett starkt intresse för försäljning. · Du är villig att hugga i där det behövs och kommer vara en viktig byggkloss i teamet. · Flytande i Svenska och Engelska språket. · B-körkort Vad vi erbjuder: · En spännande och omväxlande arbetsdag. · Möjligheter till kompetensutveckling och delaktighet i ett internationellt växande företag. · Ett stöttande team som hjälper dig att nå dina mål. · En konkurrenskraftig lön, pensionsplan och andra personalförmåner. Tjänsten är placerad i Stockholm (Vällingby) med nära anslutning till allmänna kommunikationer. Det kan förekomma övernattningar i samband med kundbesök och mässor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Teknisk Säljkraft. Kontaktperson är Kurt Ståhl som du når på telefon: 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansök enkelt på separat hemsida www.teknisksaljkraft.se dock senast den 20 mars. Välkommen med din ansökan!
Caltech AB är ett försäljnings- och kunskapsföretag med verksamhet i Sverige och Danmark. Vi tillhandahåller både hård- och mjukvara från de största och bästa leverantörerna inom sina respektive områden. Vår omfattande expertis säkerställer att vi alltid kan hjälpa dig som kund att hitta de bästa och mest effektiva lösningarna som vi skräddarsyr för dina specifika behov. Vi arbetar kontinuerligt med att höja kvaliteten på våra levererade tjänster och hela vår verksamhet styrs av väletablerade kvalitetssäkringssystem. Caltech AB är certifierade enligt DIN EN ISO 9001:2015. Läs mer på www.caltech.se Företaget expanderar och vi söker nu en: UTVECKLINGSBAR TEKNISK SÄLJARE Vi söker dig med tekniska grundkunskaper som har intresset och villigheten att på sikt utvecklas till en resande utesäljare. Du trivs till en början med ett omväxlande och utvecklande jobb på kontoret för att backa upp vår starka försäljningsutveckling. Är du redo att ta dina tekniska kunskaper till nästa nivå och gå med i ett växande företag? Vi på Caltech söker en engagerad innesäljare med tekniska kunskaper för att ytterligare stärka vår position på marknaden inom kalibrerings- och mätutrustning. Kom med i Caltech och hjälp oss att göra skillnad med banbrytande tekniska lösningar! Dina ansvarsområden kommer att omfatta: · Godshantering, ut- och utleverans till kunder. · Ansvarar för uppföljning i vårt CRM-system · Uppdatering av sociala medier och nyhetsbrev. · Aktivt söka efter och upprätthålla relationer med befintliga och potentiella kunder. · Teknisk rådgivning och identifiera kundens behov. Vi söker dig som: · Har goda tekniska kunskaper gärna med erfarenhet inom mätutrustning eller elektronik. · Är utåtriktad, engagerad och tycker om att skapa nya kontakter. · Har försäljningserfarenhet av B2B och ett starkt intresse för försäljning. · Du är villig att hugga i där det behövs och kommer vara en viktig byggkloss i teamet. · Flytande i Svenska och Engelska språket. · B-körkort Vad vi erbjuder: · En spännande och omväxlande arbetsdag. · Möjligheter till kompetensutveckling och delaktighet i ett internationellt växande företag. · Ett stöttande team som hjälper dig att nå dina mål. · En konkurrenskraftig lön, pensionsplan och andra personalförmåner. Tjänsten är placerad i Stockholm (Vällingby) med nära anslutning till allmänna kommunikationer. Det kan förekomma övernattningar i samband med kundbesök och mässor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Teknisk Säljkraft. Kontaktperson är Kurt Ståhl som du når på telefon: 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansök enkelt på separat hemsida www.teknisksaljkraft.se dock senast den 15 mars. Välkommen med din ansökan!
SPEKUMA KULLAGER är ett familjeföretag som grundades 1950. Vi har just nu 5 anställda vill utöka till 6. Vi importerar kullager och andra maskinvaror från Europa/Asien och säljer till svensk industri. Vi har egna agenturer och vårt motto är personlig service på hög nivå. Företaget finns i Saltsjö-Boo/Nacka. Vill Du veta mer om oss, se vår hemsida www.spekuma.se Företaget expanderar och vi söker nu en: Ordermottagare/ Teknisk support Vi söker dig som är mekaniskt intresserad och gärna om du har någon utbildning eller praktisk erfarenhet inom något tekniskt område och även att du har ett gott sinne för matematik och god ordning. Arbetsuppgifter Tjänsten är en blandning av ordermottagning, teknisk support och innesälj. Ordermottagning Kundkontakter sker framförallt via telefon och e-mail, men även försäljning över disk i vår butik. Som ordermottagare tar man emot beställningar, räknar på offerter från länder med olika valutor och tullsatser. Man har kontakt med leverantörer på engelska och hjälper kunder med tekniska problemlösningar. Vi begär inte att du kan allt detta från början, men att du har intresse för att lära och utvecklas! Lager Arbetsuppgifterna när det gäller lagret innefattar framplockning och packning, bokning av transporter och att ta emot och lämna ut gods. Här packar vi klimatsmart och korrekta varor, så noggrannhet är ett krav. Din person, erfarenhet Vi söker dig som har någon form av tekniskt kunnighet/förståelse där utbildning eller yrkeserfarenhet inom mekanik/teknik är meriterande. Du är prestigelös och kan tänka utanför boxen. Det är önskvärt att du har avslutat teknisk linje på gymnasienivå eller att du har uppnått liknande kunskap och erfarenhet på annat sätt. Dessutom behöver du ha ett bra siffersinne för att steg för steg kunna lära dig att göra offerter och andra intressanta beräkningar. Vi jobbar som ett team och vi uppskattar att du tar egna initiativ, är lösningsorienterad och ”hoppar in i matchen” där det behövs! Arbetsuppgifterna kräver att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift samt körkort för bil. För rätt person finns goda framtidsmöjligheter inom företaget. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Kurt Ståhl som du når på telefon 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansökan gör du enkelt direkt på hemsidan www.karisma.se dock senast den 20 mars.
Hummeltorp Sverige AB är ett företag som växer fort både nationellt och globalt. Vi utvecklar flera världsunika metoder och tekniker inom återvinning, masshantering och vattenrening. Med en återvinningsgrad på 96% renar vi schaktmassor och jord och ser till att de kan återanvändas någon annanstans. Vi arbetar alltid med miljöns bästa för ögonen och har fokus på hållbar och klimatsmart återvinning. Vår anläggning finns i Grödinge, södra Stockholm. För mer information se: hummeltorp.se Vi söker nu en: Kundmottagare Tjänsten innebär: Ta emot och registrera invägning och utvägning av material. Ta hand om all administration runt detta. Provtagning på material. Ta hand om vårt ”Café” som innebär att beställa och fylla på kaffe, mackor etc. Se till att området omkring café och kundmottagning är rent och snyggt. Uppdatera hemsidan vad gäller lager. Föra daglig statistik på in- och utgående material. Tjänsten innebär en del utomhusarbeten. Enklare transportplanering. Kundsamtal med inriktning på sälj. Erfarenhet och Kvalifikationer Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av och trivs i en kundnära roll och är serviceinriktad och positiv. Du kanske har arbetat i en liknande roll och har erfarenhet av att ”serva” kunder. Eftersom en stor del av tjänsten är administrativ så är det viktigt att du även har erfarenhet av administration och är noggrann samt strukturerad. Om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och bransch så är det ett plus. Det krävs att du har en bra datavana och goda kunskaper i svenska. Det är också bra om du kan lite engelska. Företaget har kontor både i city och i Grödinge samt USA. Dock är denna tjänst placerad i Grödinge. Då det finns begränsade tillgång till kommunala transporter är det viktigt att du har tillgång till egen bil. Tjänsten är heltid. I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Agneta Ståhl som du når på tel 0706-501940. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansök enkelt på separat hemsida www.karisma.se senast den 19/2 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 18 av 18 jobb