Lediga jobb i Täby
Hitta lediga jobb i Täby enkelt och snabbt. Utforska vårt urval av Täbys bästa jobbmöjligheter. Sök, ansök och ta steget mot din nästa karriärsteg.
Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att få säljjobb direkt! Pratar du flytande svenska & vill få säljjobb direkt? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få säljjobb direkt. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Säljutbildning- & coachning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad
Vi på Evanda Assistans söker 3-4 persisktalande (farsi) personliga assistenter som kan arbeta 80%-100% hos en dam med demens. Vi söker dig som är lugn, tålmodig och har förmåga att kommunicera tydligt och långsamt. Du bör vara noggrann, pålitlig och visa respekt i ditt arbete. Arbetspassen inkluderar dag, kväll och natt, så flexibilitet är viktigt. Damen bor tillsammans med sin man i Sollentuna området.
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas Tillträde: 2024-10-01 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Täby Arninge! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den omväxlande och fysiskt krävande dagliga driften på frukt- och gröntavdelningen. Du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du ansvarar för att säljplanera, lägga beställningar och ser till att avdelningen är säljande och säsongsaktuell och bidrar därmed till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Du ser till att våra frukt- och grönthyllor samt blomvagnar och blomavdelningar är välfyllda och ser fina ut. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Willys är en del av Axfood-familjen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, och här finns många möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du har erfarenhet av arbete på frukt- och gröntavdelning i butik eller likvärdig värdefull kunskap och är redo att ta nästa steg i din utveckling. Frukt & Grönt-avdelningen är en mycket viktig del i vår butik och det är därför viktigt att du, liksom vi, har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på ordning och reda, struktur och planering. Du har god IT- och datorvana, är noggrann och har inga problem att navigera i olika system. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Butikschef Jan Erlandsson eller Teamchef Mikael Ericsson, [email protected] respektive [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-09-24. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Vi söker medarbetare som har god energi, glad och positiv. Gärna någon som är flexibel med arbetstider och arbetsdagar. Söker någon som kan hemstädning, strykning, tvättning. Personen ska ha tidigare erfarenhet inom hushållsnäratjänster. Arbetsplatsen kommer att vara inom hela stor Stockholm, dock prioriteras de som kan jobba i Vaxholm, Vallentuna, Åkersberga, Täby mm. Svenska eller Engelska är ett krav.
TP Förskolor söker en engagerad ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Viggbyholm, Täby! TP Förskolor driver 34 förskolor och en skola i 9 olika kommuner. Vårt huvudkontor ligger i Viggbyholm i Täby, med smidig tillgång till både buss och tåg. Nu söker vi en efterträdare till vår ekonomiassistent som kommer gå i pension vid årsskiftet. Är du en person med intresse för ekonomi och en vilja att arbeta i ett dynamiskt team? Då kanske du är den vi söker! Om tjänsten Som ekonomiassistent hos oss kommer du att ha en central roll på kontoret, där du kommer att arbeta nära vår ekonomichef, VD, skolchefer, HR-ansvarig och löneadministratör. Tjänsten är på 30 timmar per vecka med start i december 2024, med möjlighet att börja tidigare. För att säkerställa en smidig övergång kommer du att arbeta dubbelt med vår nuvarande ekonomiassistent under hennes sista månad. Arbetsuppgifter: • Löpande bokföring och fakturahantering • Månadsavstämningar och rapportering till moderbolag • Boksluts- och revisionsförberedelser tillsammans med vår ekonomichef • Registrera budget • Ekonomisupport till våra rektorer • Administrativt stöd till företagsledningen • Underhåll av kontorsmiljö Din profil Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är självgående och ansvarstagande, samtidigt som du trivs med att arbeta i team och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du har lätt för att anpassa dig till förändringar och är inte rädd för att ta initiativ. Kvalifikationer: • Avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Minst två års erfarenhet av ekonomiadministration, gärna med erfarenhet av Fortnox • God dator- och systemvana och god vana att arbeta i excel. • Kommunikation på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder Hos TP Förskolor blir du en del av ett varmt och stöttande team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och strävar efter att hitta en medarbetare som kompletterar vårt gäng och bidrar till en trivsam arbetsmiljö. Vill du vara en del av ett företag där engagemang, glädje och utveckling står i centrum? Skicka in din ansökan redan idag! Ansök senast: 31 oktober. Vi rekryterar löpande varefter ansökningarna kommer in så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut Tillträde: December 2024, med möjlighet att börja tidigare Omfattning: 30 timmar per vecka Plats: Huvudkontoret i Viggbyholm, Täby Vi ser fram emot att höra från dig!
Assistent sökes till en kund boende i Täby centrum. Kunden är en man med MS som behöver hjälp med förflyttningar, hygien, matlagning och vardagssysslor. Vi söker dig som kan arbeta både dagpass och kvällspass samt hoppa in vid behov då ordinarie assistenter är sjuka eller har semester. Kunden har även kortare dagpass för dubbelbemanning ca 3,5 timmar/dag som kan bli aktuellt vid enstaka tillfällen. Kunden arbetar hemifrån ett par timmar varje eftermiddag och behöver hjälp med att skriva enklare text på dator samt sköta mobiltelefonen som är arbetsredskapet. Vi söker dig som är social och lyhörd, talar och skriver svenska, gärna erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Tjänsten är ca:15 timmar/vecka på fast schema. Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent. Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Carelli Assistans är ett assistansbolag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen.
Positiv 51-årig man med sambo boende i Täby söker personlig assistent, vikarie / deltid. Jag är rullstolsburen på grund av muskelsjukdom men är aktiv och ser möjligheter i det mesta. Mina intressen är bland annat hem och sommarstuga, samhällsfrågor, matlagning, hantverk, musik och uteliv när vädret tillåter. Tjänsten innebär arbete som vikarie med möjlighet till deltid ett par dagar per vecka. Arbetspassen är normalt förlagda till dagtid på vardagar. Det kan även med framförhållning förekomma arbetspass på andra tider. Jag är mån om att mitt hem ska vara en bra arbetsplats och kan då bland annat i viss mån anpassa arbetstiderna utifrån assistentens förutsättningar. Som assistent kommer du att hjälpa till när min fysiska kraft inte räcker till, både i vardag och fritid. Det kan till exempel handla om: - Personlig hygien, av- och påklädning, förflyttningar, träning i och utanför hemmet. - Hushållssysslor som matlagning, tvätt/städ och handling. - Extra händer i hantverksarbete, följa med på ärenden, hänga med ut på promenad eller med cykel. Jag bor centralt i Täby med närhet till tåg och buss. För att vi ska fungera tillsammans så tror jag att du är 25 till 55 år gammal, är en glad, självständig, noggrann och kreativ person som också trivs med att röra på dig och vara ute i samhället på olika aktiviteter. Eftersom det förekommer lyft vid förflyttningar så måste du ha god fysik, även om personlyft- och förflyttningshjälpmedel ibland kan användas. Din svenska är god men inte nödvändigtvis perfekt. Du bor troligen i Täby eller närliggande kommun. Om detta stämmer in på dig så är du välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande tills vi hittar rätt kandidat.
Administratör till Täby Är du en positiv person som tycker om struktur att vara en del av ett lag? Vi söker nu en administratör till vår Serviceavdelning. Du kommer att jobba i en arbetsgrupp bestående av servicekoordinatorer, orderberedare och servicechef, varav ditt närmsta team består av tre personer. Vi sitter i moderna lokaler i Täby och här på vårt huvudkontor arbetar 30 personer. Om jobbet: Som administratör jobbar du huvudsakligen med hantering av serviceorder, kundupplägg och fakturahantering. Rollen innebär också en viss hantering av serviceavtal, bokning av material m.m. Dina egenskaper: Vi söker dig som är strukturerad, flexibel och har vana av att arbeta självständigt. Du vill gärna hjälpa andra och anstränger dig för att leverera såväl resultat som lösningar. Vi lägger stor vikt på samarbetsförmåga både inom den egna avdelningen och även med kollegorna på övriga avdelningar. Dina kunskaper: gymnasial utbildning eller högre talar och skriver obehindrat på svenska förstår och kan kommunicera på engelska god datorvana erfarenhet av administrativt arbete, ex som administratör, ordermottagare, innesäljare, säljsupport eller liknande Vad har Magnus Wester, Servicechef att säga om hur det är att jobba på Kaeser? "Kaeser är det 100-åriga familjeföretaget med betoning på familj. Idag är det familjens tredje generation som långsiktigt driver oss mot en stabil framtid. Jag har själv arbetat drygt 20 år i företagets serviceorganisation och har aldrig haft en dålig dag! Vi försöker alltid arbeta flexibelt och vara snabba i våra beslut och agerande. Att ge kollegorna frihet i arbetet är mycket viktigt för mig. Vi har ett gemensamt uppdrag och tydliga rutiner. Hur en individ eller grupp utifrån dem tar sig an uppgiften är för mig ganska oviktig, det viktigaste är att uppgiften blir löst och att personen eller gruppen är nöjd och stolt med resultatet. Att kollegor trivs och har roligt på jobbet är A och O för framgång. Jag brukar ofta vilja att gruppen stannar upp och tänker på hur långt vi kommit, hur bra vårt team och vårt samarbete fungerar. Jag upprepar ofta hur stolt jag är över att leda en grupp som denna!" Vi erbjuder dig Ett fritt, omväxlande och självständigt arbete där du får vara en del av ett positivt och drivet team. Vi erbjuder också goda möjligheter till personlig utveckling och det finns även möjlighet att genomföra vissa uppgifter på distans. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vill du veta mer? Kontakta då Teamleader Josefin Stenberg 0730 - 98 25 81, [email protected] eller Servicechef Magnus Wester på 08-544 44 335. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Vi håller intervjuer löpande, skicka därför din ansökan snarast. KAESER KOMPRESSOREN är en av de världsledande tillverkarna och leverantörerna av produkter och tjänster inom området tryckluft. Kaeser grundades 1919 som maskinverkstad och producerar idag vid två produktionsanläggningar i Tyskland. Företaget sysselsätter cirka 8000 medarbetare världen över.
Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Täby med två barn (1 och 4 år) önskar barnvakt 2-3 eftermiddagar i veckan mellan klockan 16:00-18:30, flexibla mellan måndag-fredag. Krav på körkort och egen bil. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet Kurs i barn-HLR Försäkring till, från och under arbetet Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 127.38 - 159.48 kr/timme inkl. semesterersättning. Ob-tillägg samt storhelgstillägg Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.
Aleris Ortopedi & Operation finns i Stockholm, Täby, Uppsala, Ängelholm, Malmö och Östersund. Som ett av Aleris största affärsområden omsätts nästan 1 miljard kr och har drygt 500 anställda. Vi är specialiserade på knä-, axel- och höftplastiker samt hela ryggens kirurgi och är den enskilt största aktören inom ryggkirurgi i Sverige. Till det också specialister inom den artroskopiska kirurgin i axel, knä, hand och fot med speciell inriktning på Sports Medicine. Enkelt beskrivet hjälper vi till med all utredning, diagnos och behandling inom specialistvårdsortopedi och handkirurgi. Är du en driven, problemlösande och relationsbyggande person som trivs i en roll med högt tempo och många bollar i luften? Vill du vara med och fortsätta utveckla Täby Specialistvård? Då är det dig vi söker! Om Aleris Specialistvård Täby Aleris Specialistvård Täby ligger i nya fräscha lokaler mitt i Täby Centrum och är sedan många år väl känd och mycket omtyckt av både remittenter och patienter. Mottagningsavdelningen är nyrenoverad och fräsch med erfaren och trevlig personal som ger dig service och erbjuder patienterna en hög tillgänglighet. Idag är vi ett 15-tal kollegor som arbetar tillsammans. På ett annat våningsplan har vi vår operationsavdelning med fyra operationssalar som även den är totalrenoverad och fullt modern och medger ett snabbt och smidigt flöde. Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm inom vårdvalet för ortopedi, handkirurgi och urologi samt med försäkring och privat vård. Kvalitet och patientnöjdhet är centrala för oss i vårt arbete och våra ledord ansvarsfullt, enkelt och innovativt genomsyrar vårt arbete. Täby Specialistvård är i en viktig fas där vi satsar på att optimera vår operationsplanering och behöver nu en operationsplanerare som kan ta oss till nästa nivå. Du kommer att vara en nyckelperson på våra operationsenheter och arbeta nära både läkare och operationspersonal för att säkerställa att vi har de mest effektiva operationsprogrammen varje dag. Om rollen: Som operationsplanerare ansvarar du för att: • Planera och boka operationer utifrån läkarnas väntelistor i Take Care. • Optimera operationsprogrammen i vårt bokningssystem Provisio för att maximera resursanvändningen i operationssalarna. • Koordinera utrustning och säkerställa att allt är på plats och sterilt i tid. • Hålla i operationskonferenser och kontinuerligt förbättra våra rutiner och processer. • Bygga relationer och samarbeta med läkare, operationspersonal och patienter för att skapa en smidig och effektiv operationsupplevelse. • Utveckla operationsbokningen med stöd av kollegor inom organisationen. Vem är du? Vi söker dig som är: • Flexibel och självgående med en stark problemlösningsförmåga. • En skicklig logistiker som gillar att ha många projekt på gång samtidigt. • Affärsmässig och resultatorienterad med en förmåga att tänka utanför boxen. • Socialt kompetent och duktig på att bygga relationer med både kollegor och patienter. • Teknisk intresserad och noggrann, med förmågan att planera och följa upp på utrustning och material. • Orädd och drivande, med en vilja att utmana status quo och ständigt förbättra våra operationsflöden. Tidigare erfarenhet som operationssjuksköterska eller sjuksköterska är meriterande, men vi tror också att en bakgrund såsom logistiker, ingenjörer, projektledare eller affärsutvecklare kan passa bra. Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara med och utveckla Aleris Specialistvård Täbys operationsplanering från grunden, med stor frihet att forma din roll och sätta din prägel på vårt arbete. Du får vara en del av ett team som ständigt strävar efter att bli bättre och där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Övrigt: • Anställningsförmåner som friskvårdsbidrag och tillgång till Söderberg & Partners förmånsportal • Heltid, 40 timmar per vecka mån-fredag • Individuell lönesättning • Tillsvidareanställning där 6 månaders provanställning tillämpas • En trygg anställning med kollektivavtal och tillhörande försäkringar • Tillträde enl. överenskommelse Intresserad? Vi är redo att starta igång denna spännande tjänst som ska vidareutveckla operationsplaneringen – vi är i startgroparna och väntar bara på dej! Så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta oss för mer information. Vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag den 13 oktober. Varmt välkommen med din ansökan!
Visar 1 till 10 av 428 jobb