Lediga jobb hos Hogia Service AB
Bolagschef till Hogia Public Transport Systems – säljdriven ledare med fokus på affär och organisation Trivs du bäst i förändring och innovation? Söker du en ledande position där du får fullt ansvar för affär, organisation och framtida tillväxt? Då kan rollen som bolagschef för Hogia Public Transport Systems (HPTS) vara ditt nästa steg! HPTS är ett bolag inom Hogia-gruppen som tillhandahåller IT-system för kollektivtrafikens aktörer i Norden – med ambitionen att göra resandet enklare och effektivare för både resenärer och operatörer. Vi söker nu en affärsdriven bolagschef som vill ta ansvar för att utveckla både bolaget och marknaden. En strategisk roll i ett marknadsledande bolag HPTS är marknadsledande inom offentlig sektor och verkar idag på en tvådelad marknad: traditionellt med trafikhuvudmän inom offentlig sektor, men med växande affär även mot privata trafikoperatörer. Bolaget befinner sig i en viktig fas där affärsmodellen utvecklas, marknaden breddas geografiskt och nya kundsegment bearbetas. Som bolagschef har du en central roll i att driva denna utveckling och att leda HPTS mot fortsatt tillväxt. Du har fullt ansvar för resultat, personal och verksamhet, och driver både befintliga kundrelationer och nya affärer framåt. Uppdraget kräver att du bygger starka partnerskap, utvecklar affären långsiktigt och säkerställer att organisationen är rustad för framtiden. Du arbetar såväl strategiskt – med affärsmodeller, positionering och tillväxt – som operativt, nära kunder, team och det dagliga arbetet. Ansvarsområden: - Fullt ekonomiskt, organisatoriskt och operativt ansvar - Leda både stabilitet i den befintliga affären och affärsutveckling i nya segment - Sätta riktning och strategi för bolaget - Du rapporterar till affärsområdeschef och kommer vara en nyckelperson i affärsområdets framtida tillväxt Vi söker dig som har: - Erfarenhet från ledande position med helhetsansvar - Arbetat med strategisk affärsutveckling i komplexa kundmiljöer - Ansvarat för budget och resultat - Drivit förändringsledning och kulturutveckling i samband med marknadsförflyttning - Erfarenhet av att göra större affärer inom B2B - Erfarenhet av offentlig upphandling är meriterande - Framgångsrikt arbetat med långsiktiga kundrelationer Att du har lett andra ledare är meriterande men inget krav. Vi söker dig som är: - Affärsdriven, ambitiös och har ett starkt inre driv - Trygg, tydlig och relationsskapande - En god kommunikatör, både strategiskt och operativt - Van att representera bolaget och trivs i externa samarbeten En del av Hogia – Tillsammans bygger vi framtidens IT-lösningar Hogia är en koncern med cirka 30 bolag i ständig utveckling. Våra ledare arbetar affärsnära i en entreprenöriell och framåtlutad kultur, där det finns en stark anda i att göra skillnad – för kunderna, samhället och varandra. Trots många olika affärsområden är samarbete en avgörande framgångsfaktor. Hos oss växer vi tillsammans. Vi söker ledare som agerar, engagerar, delegerar och informerar – och som är lika duktiga på att skapa resultat som att bygga välmående team. Det här är en roll för dig som är trygg, affärsmässig, kommunikativ och har modet att utmana och driva förändring. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra hur du kan bidra till HPTS och Hogia-gruppens fortsatta framgång! Vi kommer som tidigast börja kalla kandidater till första intervju i mitten av augusti. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du vända dig till Olof Kinell, People Experience Manager, [email protected]. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
IT-supporttekniker till Hogia – vill du utvecklas i en teknisk roll med kundfokus? Har du en känsla för kundservice samt ett stort tekniskt intresse? Sök tjänsten som IT-supporttekniker och bli en del av vårt härliga team på Hogia Infrastructure Services i Stenungsund! Om rollen Vi söker dig som vill bli en del av vårt supportteam på Hogia Infrastructure Services. Du kommer att arbeta med teknisk support och rådgivning till både externa och interna kunder – via telefon, e-post och webb. Frågorna varierar från användarstöd till felsökning, installationer och driftsättning i vår molnplattform HogiaCloud. Du kommer bland annat arbeta i system som Active Directory, Microsoft Dynamics, SQL Server Management Studio och på sikt i vår nya lösning med Microsoft EntraID och SSO. Vem är du? Vi söker dig som har: - Några års erfarenhet av IT-support, eller motsvarande teknisk bakgrund - Goda kunskaper i Windowsmiljö och Microsofts produkter (t.ex. Office365, AD) - Stark servicekänsla - Förmåga att prioritera, ta initiativ och samarbeta i team Du har ett genuint teknikintresse, trivs i kontakten med användare och motiveras av att lösa problem och utvecklas. Tjänsten innefattar mycket kommunikation, både internt och externt. Därför är det viktigt att du har god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en vardag fylld av tekniska utmaningar, ett riktigt trevlig gäng att jobba ihop med och möjligheter att växa – antingen som teknisk specialist eller kanske i en ledarroll. Vi tror på kunskapsdelning, prestigelöshet och gemenskap. Att jobba hos oss Hogia Infrastructure Services lägger stor vikt vid att leverera högsta kvalitet och expertkompetens för alla våra tjänster. Områden vi arbetar inom är Microsoftsystem, molnlösningar, datakommunikation, säkerhetslösningar, projektledning och teknisk rådgivning, allt med drift av Hogias applikationer som kärnverksamhet. Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi på Hogia smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, underbar havsnära arbetsmiljö och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Låter detta intressant för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För denna tjänst genomför vi en bakgrundskontroll innan tillsättning. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Affärsdriven Sales Executive till svenskt produktbolag med fokus på nykund. Har du erfarenhet av B2B-försäljning och trivs i en roll med mycket frihet och eget ansvar? Vill du arbeta med nykundsbearbetning i ett företag där du får sälja lösningar som gör verklig skillnad? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu en affärsdriven Sales Executive med fokus på relationsbyggande och affärsutveckling. Här får du möjlighet att växa - både i din roll och i din karriär. Vad vi söker Som Sales Executive hos oss arbetar du med hela säljprocessen - från första kontakt till signerat avtal. Ditt fokus ligger på nykundsbearbetning inom utvalda segment, där kundernas behov ofta är komplexa och kräver lyhördhet, trovärdighet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du kommer att: - Identifiera och kontakta nya kunder - Genomföra digitala och fysiska möten - Skräddarsy och presentera lösningar som möter kundens behov - Samarbeta nära produktteam och support Vi söker dig som: - Har några års erfarenhet av B2B-försäljning med tydligt fokus på nykundsbearbetning. - Har dokumenterat goda säljresultat - Är självgående, strukturerad och stark kommunikativ förmåga - både muntligt och skriftligt. - Har vana av CRM-system och digitala säljverktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig sektor, eller förståelse för områden som HR, lön eller ekonomi. Eftersom rollen innebär många kontakter är det viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du motiverad av att driva dina egna affärer, leverera goda resultat, och helst överträffa dina mål. Du har mycket energi och en vilja att hjälpa våra kunder till bättre lösningar. Vårt erbjudande Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Vårt huvudkontor är vackert beläget vid havet i Stenungsund - en inspirerande miljö som kombinerar teknik, affärer och närhet till naturen. Vi arbetar på plats tre dagar i veckan och erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån övriga dagar om du har behov av det. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och en arbetsmiljö där du får vara dig själv. Ansök idag! Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna Talent Acquisition Specialist Lina Hedenberg på telefon 072-401 53 89. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Vill du vara en nyckelperson i vårt informationssäkerhetsarbete inom Hogia gruppen? Vill du arbeta med säkerhetsfrågor både strategiskt och operativt? Då kan du vara vår nästa Information Security Officer! Hogia bygger system i den absoluta framkanten av marknaden och säkerhetsarbetet är en högt prioriterad fråga nu och framåt. Säkerhetsteamet har till uppgift att säkerställa att våra säkerhetskontroller är anpassade för vår verksamhet, för att garantera deras effektivitet, ändamålsenlighet och efterlevnad. Vår utmaning är att skräddarsy kontroller för verksamheter som bedrivs lokalt för att de ska kunna behålla sin produktivitet. Vad kommer du att göra? Som vår Information Security Officer ansvarar du för att vidareutveckla och förvalta strategier och aktiviteter som rör IT- och Informationssäkerhet i vår koncern. Det är en viktig och spännande roll där du arbetar med säkerhetsfrågor som är direkt kopplade till kvalitén på de värdeskapande tjänster vi levererar till våra kunder. Du kommer att självständigt hämta in och förstå verksamhetens behov och sen föreslå och implementera effektiva säkerhetslösningar. I rollen kommer du få applicera din kompetens i en organisation som ständigt måste anpassa sig efter en föränderlig marknad och hotlandskap. I Hogiakoncernen finns möjlighet att utvecklas inom eget område samt även kunna ta eget initiativ inom något fält som vi verkar inom i våra bolag. Arbetsuppgifter: - Driva säkerhetsfrågor på våra olika moln- och IT- driftverksamheter ihop med driftcheferna och bolagschefer - Kvalitetssäkra standard för vår ISO-certifiering genom att tex. verifiera genomförda penetrationstester, riskbedömningar och säkerställa dokumentation - Besvara säkerhetsfrågor från våra kunder - Hantera och driva säkerhetsfrågor ihop med Hogias säkerhetschef Är du den vi söker? För den här rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom IT och en gedigen förståelse för hur IT- och informationssäkerhet bidrar till att uppnå organisationers affärsmål. Vi tror också att du stämmer väl in på nedan punkter: - Minst 5 års erfarenhet av arbete med IT och Informationssäkerhetsfrågor, operativt såväl som strategiskt - Vana av implementering och efterlevnad av ISO-standarder med tillhörande kontroller - Erfarenhet av att leda andra eller leda projekt, formellt eller informellt, inom IT- och informationssäkerhetsområdet - Kommunicerar väl i tal och skrift, både på svenska och engelska Som person tror vi att du är analytisk, noggrann och strukturerad. Arbetet omfattar många interna och externa kontakter så det är av stor vikt att du har lätt för att driva dina ärenden i samarbete med andra. Du kommer även få chans att driva många projekt självständigt vilket ställer krav på initiativförmåga och ansvarstagande. Att jobba hos oss Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för våra kunder. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Vi har ett genomarbetat erbjudande till våra anställda med sjukvårdsförsäkring, distansarbete & flextid, hälsa & friskvård och erbjuder flertalet träningsaktiviteter. Vårt kontor ligger vackert beläget med en enastående utsikt över havet. Här får du arbeta på ett företag som gått från att ha varit pionjär i databranschen till en ställning som marknadsledande aktör för IT-stöd inom ekonomi, HR och transportlösningar. Visste du att 2 miljoner människor i Sverige får sin lönespecifikation från ett Hogiasystem och 6 miljoner resenärer får varje dag information om sin resa från våra tekniklösningar? Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För denna tjänst genomför vi en bakgrundskontroll innan tillsättning. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb