Hogia Service AB jobb

Lediga jobb hos Hogia Service AB

Vill du hjälpa kunder i vårt ekonomisystem?

Vi söker dig med intresse för teknik och kundservice kopplat till ekonomisystem. Du är den som gillar att förstå och förklara tekniska system för andra. Om du tycker att det stämmer in på dig och du dessutom är en pedagogisk person, då vill vi mycket gärna träffa dig! Välkommen att söka rollen som Customer Service medarbetare på Hogia. Om tjänsten: Hos oss på Supportservice får du ett varierat arbete och kontakt med många på Hogia samt många av Hogias kunder. Med hjälpsamma kollegor och en härlig stämning i gruppen blir det lätt att fort komma in i arbetet. Det är lätt att bilda ett kontaktnät och det finns goda möjligheter för vidareutveckling. Som medarbetare på Supportservice är det primära uppdraget att hjälpa branschbolagen och deras kunder när de behöver stöttning i supporten. Rollen är varierad och ingen dag är den andra lik. Vi arbetar kontinuerligt med utbildning, kompetensutveckling och tar hjälp av varandra inom bolaget såväl som av den breda kompetens som finns inom Hogia-gruppen. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Det är ett givande och roligt arbete. Vi hoppas att just du tycker att det låter spännande och vill bli en viktig del i vårt team. Som ett centralt bolag på Hogia är det hos oss större delen av alla nyanställda Customer Service medarbetare på Hogia ”inskolas”. Därför är utbildningarna som vi erbjuder en central del i vårt bolag. I framtiden ser vi därför att du är delaktig även i detta. Både genom att hålla utbildningar samt att vara mentor/stöd för nyanställda. Som supportmedarbetare kommer du; - Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl och webbuppkopplingar, samt hantera dessa i ärendehanteringssystem. - Lotsa våra kunder rätt i användar- och systemrelaterade frågor och på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder använda Hogias ekonomisystem på bästa sätt.  - Löpande hålla dig uppdaterad på nya funktioner i våra systemlösningar - På sikt hålla egna interna utbildningar  - Delta i projekt inom bolaget men också bidra med din tekniska kompetens i koncerngemensamma uppdrag.    Är du vår blivande kollega? Vi söker en person med teknisk bakgrund eller genuint intresse för IT och grundkunskaper inom ekonomi. Den här rollen passar dig som vill hjälpa våra kunder med programfrågor i vårt ekonomisystem. Som den i teamet som är lite extra nyfiken på systemkunskap gillar du att förstå vad som ligger bakom ärenden och ger tips och hjälp till såväl kunder som kollegor. För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service har du lätt för att skapa förtroende, är pedagogisk samt uttrycker dig väl på svenska, både i tal och skrift för kunder med olika kunskapsnivå. Utöver dina kunskaper och erfarenheter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara engagerad och självgående, bra på samarbete samt genuint nyfiken på hur saker fungerar. Med ditt stora intresse för teknik lovar vi att du får en stimulerande arbetsmiljö. Hos oss har vi en hjälpsam stämning och riktigt roligt på jobbet.  Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan!    Att jobba hos oss  Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Hogia Support Services AB, en del av Hogia-gruppen, arbetar på uppdrag av Hogias bransch- och produktutvecklingsbolag med support av systemlösningar inom ekonomi-, lön- och personaladministration. Vi är en Customer Serviceverksamhet med uppdrag att stötta Hogia-gruppens övriga supportverksamheter när dessa har frånvaro i sina ordinarie Customer servicegrupper. Utöver detta så ansvarar vi även för en utbildnings- och introduktionsverksamhet för nyanställda Customer Servicemedarbetare samt underhåller och utvecklar ”Kundtorget”, våra kunders digitala supportstöd. Välkommen till oss! Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

26 mars 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
.NET utvecklare - Bli en del av vårt innovativa utvecklingsteam

Gör skillnad tillsammans med oss - Bli en del av vårt innovativa utvecklingsteam! Med siktet inställt på att förenkla vardagen för företag vidareutvecklar och förvaltar vi vårt molnbaserade ekonomisystem. I vårt team präglas arbetsmiljön av höga ambitioner och stort fokus på samarbete. Vi tror på kontinuerlig kompetensutveckling och erbjuder en mängd möjligheter till lärande, från inspirerande föreläsningar och workshops till en kultur där kunskapsdelning är en naturlig del av vardagen. Som ett produktbolag med fokus på långsiktighet har vi möjlighet att bygga riktigt bra produkter med stor kundnytta och hög säkerhet. Vi ser potentialen i maskininlärning och ”Augmented Intelligens” som vägen framåt och strävar alltid efter att leverera produkter av hög kvalitet. Flera av de komponenter vi bygger används även av andra utvecklingsteam inom Hogia-gruppen. Nyfiken på det dagliga arbetet? Vi jobbar främst med: Net Core och framework C#, Typescript, Azure Functions, MS Sql server, CosmosDB och Aurelia Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom systemutveckling och några års erfarenhet av att arbeta med utveckling inom Microsoft .Net, C#. Du har kanske inte erfarenhet från alla de tekniker vi arbetar med, men har istället en vilja att lära dig och är inte rädd för att ställa frågor. Du trivs i en teamorienterad miljö och ser värde i att dela kunskap med dina kollegor. Kanske vill du på sikt utvecklas inom Hogia? Det tycker vi är extra positivt. Eftersom kommunikation och dokumentation sker på svenska är det viktigt att du behärskar språket, både skriftligt och muntligt. Att jobba hos oss Vi jobbar enligt agila principer och ger dig utrymme att experimentera och utforska nya idéer. På Hogia är vi ett hundratal utvecklare som inom olika forum delar kunskaper med varandra, allt för att skapa välmående och högpresterande team. För oss är det viktigt att du utmanas, trivs och mår bra på jobbet! Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan om du har behov av det. Låter detta intressant för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

22 mars 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Är du en driven säljare? Bli en del av Hogias Signit-team

I samband med nya satsningar söker vi på Hogia Signit en Sales Representativ. Ett stort fokus i denna roll är att arbeta med försäljning gentemot befintliga Hogia-kunder och även nya prospekts. Du har stor möjlighet att påverka hur vi på bästa sätt framöver bygger starka relationer med våra kunder, skapar merförsäljning och levererar hög kvalitet på våra tjänster.   Din nya roll?  Vill du hjälpa våra kunder att hitta värdet i varför de ska använda vår digitala signeringslösning? Vi kan erbjuda dig flera möjligheter att utvecklas som säljare genom erfarna kollegor och i våra säljutbildningar samt att ha kul på jobbet!  Vi letar efter dig som är en driven och erfaren B2B-säljare som ska ansvara för att bearbeta och utveckla nya och befintliga kundrelationer. I rollen ingår att genomföra försäljning främst via telefon och digitala möten men även mässor och kundbesök kan förekomma, där är du ansiktet utåt för vårt bolag och presenterar våra produkter/tjänster på ett övertygande sätt. Du driver själv ditt arbete genom att se och förstå kundernas behov för att i ett nästa steg kunna följa upp med affärsmässiga lösningar, att fylla din kalender med möten är en självklarhet. Du kommer att arbeta med försäljning av vårt Digitala signeringssystem, Hogia Signit.   Ansvarsområden - Proaktivt bearbeta och identifiera potentiella kunder - Genomföra framgångsrika försäljningsaktiviteter via telefon och digitala plattformar - Skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med kunder - Arbeta nära med övriga kollegor och säljare på andra Hogia bolag för att identifiera nya affärsmöjligheter Vi erbjuder en individanpassad introduktion och stöttning från vårt erfarna team. Tillsammans kommer vi att arbeta för att du snabbt ska kunna komma igång och  utveckla dina försäljningsfärdigheter. Vi strävar efter att ge dig de bästa förutsättningarna för att du inte bara ska lyckas i din nuvarande roll, utan även för att du ska kunna växa och eventuellt kunna ta ett ledande ansvar i framtiden om chansen uppstår.    Är du vår nya kollega? Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av försäljning, gärna systemförsäljning, med goda säljresultat. Meriterande är om du har erfarenhet av försäljning av Saas-lösningar samt har en säljutbildning i grunden. Du bedriver ditt arbete mycket strukturerat och målmedvetet med ett starkt driv och stort engagemang. Du har ett tydligt kundfokus, är förändringsbenägen, energisk och självgående med god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Det är viktigt för dig att genuint hjälpa dina kunder att utveckla deras verksamheter, du brinner för att skräddarsy och hitta den bästa lösningen. Vi tror även att du är social och bra på att samarbeta. Som person är du motiverad av att driva dina egna affärer, leverera goda resultat, och helst överträffa dina mål. Du har mycket energi och en vilja att hjälpa våra kunder till bättre lösningar.   Att jobba på Hogia Hogia Signit AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, driver utvecklingen av Hogia Signit, en digital signeringslösning. Marknaden för digitala signaturer växer i snabb takt. Hogia Signit är en av få tjänster som uppfyller kraven i svensk lagstiftning och finns både som fristående webbapplikation och som integrerad lösning i ett antal andra produkter. Hogia är en arbetsgivare som vill att medarbetarna ska må bra och trivas. Vår hälsosatsning "I hälsans tecken" är ett uppskattat inslag i vardagen här på Hogia, du får möjlighet att delta i olika aktiviteter för att hålla i gång och ha roligt på jobbet! Gillar du att samtala över en kopp kaffe har du över 600 kollegor på plats som gärna vill veta mer om dig. Det finns möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Om Hogia låter som platsen för dig är du varmt välkommen med din ansökan!    Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Varmt välkommen med din ansökan! Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

19 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Vi söker dig med tekniskt intresse till vår IT-support!

Har du en känsla för kundservice samt ett stort tekniskt intresse? Sök tjänsten som IT-supporttekniker och bli en del av vårt härliga team på Hogia Infrastructure Services!  Om tjänsten Nu söker vi dig till vårt supportteam som idag består av tre personer. I rollen som IT-supporttekniker är det viktigt med ett tekniskt intresse och en vilja att utvecklas och lära sig nytt.  Du kommer i huvudsak att arbeta med användarstöd och rådgivning i tekniska frågor över telefon, mail och webb till våra externa och interna kunder. Vi erbjuder dig en varierande vardag som består av allt från enklare användarfrågor till mer komplexa tekniska problem. Tjänsten kan på sikt även komma att innebära arbete med installationer, uppdateringar, felsökningar och driftsättningar. Vi som arbetar här hjälps åt och delar med oss av varandras erfarenheter.  Är du vår nya kollega? Vi tror att du som söker har ett stort engagemang för IT och stark servicekänsla för att hjälpa andra med IT frågor. Du är van vid Windowsmiljöer och som person är du en doer som får saker gjorda, trivs med kundkontakt och att bygga relationer. Har du viljan att lära dig har du goda möjligheter att lyckas i denna roll. Att få stöd och hjälp av andra i teamet är avgörande för vår framgång och därför är det viktigt att du är prestigelös och trivs med samarbete. Vidare har du en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska med våra kunder samt medarbetare på andra bolag inom Hogia-gruppen. Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom IT-support, kunskaper om Microsoftprodukter samt SQL - men det viktigaste är att du är intresserad, nyfiken och har ett genuint intresse av att jobba med teknik. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.  Att jobba hos oss  Hogia Infrastructure Services lägger stor vikt vid att leverera högsta kvalitet och expertkompetens för alla våra tjänster. Områden vi arbetar inom är Microsoftsystem, molnlösningar, datakommunikation, säkerhetslösningar, projektledning och teknisk rådgivning, allt med drift av Hogias applikationer som kärnverksamhet. Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi på Hogia smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, underbar havsnära arbetsmiljö och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Låter detta intressant för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För denna tjänst genomför vi en bakgrundskontroll innan tillsättning. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

19 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Ledare till vårt Customer Service team

Är du nyfiken på en viktig roll där du leder och utvecklar vårt Customer Service team på Hogia Professional Systems i Stenungsund? Supporten är hjärtat i vår verksamhet och ansvarar för den dagliga kontakten med våra kunder. Vill du vara en del av vårt härliga team och vara en motor i vår tillväxt på marknaden? Om tjänsten Vår kundsupport är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör och vi söker nu en ledare med kunskap inom HR/lön eller ekonomi till vår Customer Service.  I rollen har du budget- och personalansvar och leder ett team på fem personer. Din uppgift är att se till att ditt team utvecklar sina kompetenser och levererar det bästa för våra kunder. Du delar din tid  mellan din ledarroll och att aktivt ingå i supporten där du via telefon och mail besvarar kvalificerade frågor från våra kunder. Du och ditt team bidrar till förståelsen för vad våra kunder efterfrågar och har en nära kontakt med våra befintliga kunder. På sikt tror vi att du vill växa och utvecklas ytterligare inom Hogiagruppen. Vi hoppas att just du tycker att det låter som en spännande möjlighet och ditt nästa steg i karriären! Är du vår nya kollega? Vi tror att du som söker har en bakgrund inom kundservice, allra helst i ledande roll till exempel som teamleader. Du brinner för service och problemlösning och tar ett stort ansvar i din roll. Ett tekniskt intresse för IT system är en förutsättning då många av våra frågor rör systemtekniska frågor om våra programvaror. Självklart erbjuder vi den utbildning som behövs för att du ska få den tekniska kompetensen inom våra programvaror. Vad vi förväntar oss av dig är att du är nyfiken och intresserad av att bygga på din kunskap och dessutom att dela med dig till dina kollegor. Du har en positiv inställning och förmåga att hjälpa kunder på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du är flexibel, lösningsfokuserad och har en hög egen drivkraft. Du har utbildning inom HR/lön eller ekonomi samt gärna jobbat direkt mot kunder i en tidigare roll. Du behöver vara duktig på att kommunicera både i skrift och tal på svenska och gärna även på engelska.  Vårt erbjudande Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Vi arbetar med löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag! Hogia Professional Systems AB erbjuder systemlösningar inom HR, Lön och Ekonomi till medelstora till större företag i Sverige. I huvudsak ligger vårt fokus på konsult- & bemanningsbranschen, säkerhet & bevakning, bank & finans samt IT/telecom.  Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

15 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Marknadsstrateg till Hogia

Brinner du för att skapa god kommunikation, för marknadsföring som driver sälj och för långsiktigt varumärkesarbete? Är du projektledaren som älskar att arbeta från ax till limpa, vara med och skapa smarta planer och sedan projektleda dem in i mål? Då har vi uppdraget för dig!   Som en av tre marknadsstrateger på Hogia får du arbeta med aktivitetsplanering och budgetering varvat med genomförande i en skön symbios. Hogia-gruppen består av ett stort antal fristående verksamheter i form av produkt- och säljbolag och du är den naturliga kontaktytan mellan dessa och dina kollegor på marknadsavdelningen. Det gäller att kunna navigera minst lika rätt i den digitala som i den analoga marknadsföringsdjungeln, känna dig trygg och säker i att kunna varva små insatser med stora årskampanjer.   Om dig Du är antagligen lika bra på att se helheter som detaljer. Vi tror att ord såsom glad, flexibel, förändringsbenägen, noggrann och strukturerad, social, vältalig, energisk och tydlig är ord som brukar användas för att beskriva dig. Lägg därtill en stor portion envishet, känsla för kvalitet och konstant strävan efter förbättring, stark drivkraft och rejäl handlingskraft, så tror vi att du kommer trivas alldeles utmärkt hos oss.   Din bakgrund Vi tror att du har några års bakgrund inom marknad, kanske som marknadsansvarig i ett mindre bolag eller som projektledare på en byrå. Du är grym på att sätta budskap i relation till målgrupp och kanalval. Du förstår vikten av varumärkesförvaltning och du talar och skriver obehindrat god svenska.   Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i arbetet med att upprätta aktivitetsplaner, baserade på övergripande marknadsplan - Ansvar för projektbudget, projektledning under genomförande, uppföljning samt analys efter aktiviteters genomförande. - Löpande kontakt med Hogias verksamheter som stöd i marknadsfrågor - Hela tiden säkerställa att varumärket exponeras på rätt sätt och att Hogias position på marknaden förtydligas   Om oss Förutom marknadspassionerade kollegor på Marketing & Communication; ett gäng som ser till att samarbeta och ha kul på jobbet, kommer du landa hos en arbetsgivare som verkligen har hjärtat på rätt ställe. Hogia må vara ett lönsamt IT-företag men det är alltid människorna som är viktigast! Naturligtvis väntar en gedigen introduktionsmånad när du börjar hos oss.   Att jobba hos oss  Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Gillar du att samtala över en kopp kaffe har du över 650 kollegor på plats som gärna vill veta mer om dig.    Låter detta som din nästa utmaning? Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan!     Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

11 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Utvecklingschef för Hogia HR Systems

Vi söker nu en innovativ utvecklingsansvarig för Hogia HR Systems i Stenungsund. Du har passion för att utforska ny teknik, driva idéer och skapa lösningar som möter våra framtida utmaningar. Är du redo att leda utvecklingen och forma framtidens HR-lösningar? Om tjänsten Som utvecklingsansvarig har du personalansvar för det team som utvecklar våra molntjänster inom lön och skapar förutsättningar där varje teammedlem ges möjlighet att utvecklas och utföra sitt jobb på bästa sätt. På HR Systems är ni tre utvecklingsansvariga och tillsammans driver ni frågor gällande personal, teknik, budget och organisation. Du är tillsammans med övriga utvecklingsansvariga i bolaget, högst delaktig i att leda och utveckla bolaget och göra den förflyttning som krävs i det pågående generationsskiftet av våra produkter.  Som team jobbar vi tillsammans och hjälper varandra. Vi tror på att dela kunskap mellan oss och tar ett gemensamt ansvar för våra produkter. Du blir därför en viktig kulturbärare tillsammans med ditt team och ni för ett nära samarbete med produktägare, specialister, UX-designers, scrum masters m fl. Är det dig vi söker? Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning samt flera års arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling av webbapplikationer och SaaS-tjänster. Vi arbetar agilt och teamen hos oss har stor autonomi, därför är det viktigt att du har erfarenhet av agilt arbete. Har du dessutom arbetat inom specialiserade områden som AI-utveckling eller säkerhet är det en fördel. För att kunna hjälpa teamet att hålla riktningen ser vi att du har tidigare erfarenhet som chef, teamledare, projektledare eller liknande roll och gärna med personalansvar.  Tillsammans med utvecklingsansvariga i andra Hogiabolag kommer du kommer att ingå i olika interna forum för att sprida kunskap och driva utvecklingsarbetet inom Hogia-gruppen framåt. För att vara framgångsrik i din roll tror vi därför att du som person är inspirerande och bekväm med att vara i centrum och har förmåga att kommunicera enkelt och tydligt i tal och skrift på svenska.   Låter detta som en tjänst för dig? Vi arbetar med löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag! Hogia HR Systems (HRS) är ett av Hogias största produktbolag med drygt 50 medarbetare  som brinner för lön, HR och utveckling! Vi utvecklar och förvaltar Hogias HR- och  löneprodukter. Våra lösningar används brett på den svenska marknaden vilket tex innebär att över 2 miljoner anställda får sin lönespecifikationer via våra löneprodukter. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

6 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
It-specialist som vill arbeta med installation, drift och integrationer

Hogia är en av de ledande aktörerna inom kollektivtrafiken och har idag en unik position på marknaden som leverantör av prestandakritiska, komplexa realtidssystem. 1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias informationssystem. Hogias kommunikations och integrationsplattform säkerställer en exakt, konsekvent och harmoniserad syn på verksamheten som täcker behoven före, under och efter varje resa. För alla inblandade. Vi på Hogia Public Transport Systems växer och ska nu utöka vårt team. Är du en IT-specialist och har erfarenhet av installation, drift och integrationer, då är det dig vi söker.   Arbetsuppgifter Våra kunder består av trafikhuvudmän och operatörer, där vi sköter om deras servermiljöer och programvaror. Rollen innebär installationer, uppsättning, felsökning som ingår i det dagliga arbetet.  Som konsult kommer du vara en kugge i de olika driftsättningsprojekten både on Prem och i Azure där du är den tekniska resursen som planerar och utför implementation / driftsättningen med hjälp av projektledare. Vi har en nära relation till våra kunder och arbetar dagligen via Remote Desktop i kundernas miljöer. Våra arbetsdagar är varierande och utmanande, och involverar allt från uppgraderingar av tjänster, konfigurering och integrationer till felsökning och analyser. Under felsökning sker mycket av arbetet i MS SQL. Vi tar även initiativet att framställa rekommendationer om hur systemet kan nyttjas på bästa sätt. Vi tar fram utbildningsmaterial samt håller utbildningar. Att förstå och kunna undervisa i våra produkter är inte bara en del av jobbet – det är en nödvändighet. Vi tror på att dela med oss av vår kunskap både digitalt och personligen hos kunden. Din uppgift kommer också bestå av att hålla utbildningar i våra produkter. Hos oss finns även goda möjligheter att utvecklas, kanske vill du på sikt ta ett större ansvar eller växa kunskapsmässigt inom avancerad felsökning, SQL Server eller som produktspecialist?!   Är du vår nya kollega? Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Det viktigaste för oss är dock att du har ett gediget tekniskt intresse och en stor nyfikenhet kring nya tekniker. Om du därtill har dokumenterad erfarenhet av felsökning och tekniskt analysarbete, gärna inom driftsättning av olika tekniska lösningar, så är det mycket meriterande. Då våra kunder verkar inom kollektivtrafiken så är det ett plus om du har erfarenhet ifrån det eller annat transportområde. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper inom Windows Operativ, SQL Server, Nätverk och driftsäkerhet. Kunskaper inom Azure och AWS är meriterande. Som konsult/driftsättare arbetar du ofta i våra kunders produktionsmiljöer, vilket innebär att du behöver vara noggrann, strukturerad och med service i fokus, driver uppdrag i relation till kunder, medarbetare och andra grupper inom bolaget. För oss är en god teamkänsla avgörande och vi stöttar dagligen varandra i olika uppdrag. Då daglig kontakt med kunder sker via mail och/eller telefon krävs mycket god förmåga att kommunicera i så väl tal som skrift på svenska och engelska.   Kvalifikationer - Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT-system - Goda kunskaper av Microsoft servermiljöer med olika typer av installationer och uppsättning av applikationer och tjänster. - Väl bekant med brandväggsöppningar, AD grupper, DNS uppsättning och klustring av miljöer - Kunskaper inom AZURE och AWS är meriterande men inget krav - MS SQL server Vem är du? Vår främsta prioritet är ditt gedigna tekniska intresse och nyfikenhet för nya teknologier. Om du dessutom kan visa dokumenterad erfarenhet av felsökning och teknisk analys, särskilt inom driftsättning av olika tekniska lösningar, är det mycket meriterande. Har du erfarenhet från kollektivtrafiken eller andra transportområden är det också en fördel.  För att lyckas i den här rollen ser vi att du: - Kan kommunicera i så väl tal som i skrift på svenska och engelska - Är stresstålig  - Lagspelare - Är strukturerad i ditt arbete - Har ett stort intresse och nyfikenhet av teknik och viljan att lära nytt   Varför Hogia? På Hogia arbetar vi agilt och erbjuder stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att prova nya saker. För oss är det viktigt att du utmanas, trivs och mår bra på jobbet! Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan om du har behov av det.  Låter detta intressant? Vi genomför löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Senior fullstackutvecklare .Net

Är du en senior fullstackutvecklare? Har du, liksom vi, ett stort fokus på användarvänlighet, enkelhet och automatisering? Bli vår nya kollega! Vi vidareutvecklar och förvaltar ett molnbaserat ekonomisystem som ska vara hållbart i framtiden och ser att maskininlärning och ”Augmented Intelligens” är vägen framåt. I teamet värdesätter vi en hög kvalitet i det vi levererar och flera av våra komponenter används även av andra utvecklingsteam inom Hogia-gruppen. Vi har ett gott samarbete i teamet och delar med oss av våra tankar, idéer och bidrar till givande och gemensamma diskussioner rörande utveckling och arkitektur såväl som generella lösningsförslag. Tekniker vi arbetar med är främst .Net Core och framework C#, Typescript, Azure Functions, MS Sql server, CosmosDB och Aurelia.  Det finns stora möjligheter för dig att utvecklas, bl.a. genom att vara delaktig i uppdrag och projekt som en del av, eller i ett samarbete med, ett annat team. Vill du ta en mer ledande roll så finns det goda möjligheter till det. Är du vår nya kollega?  Vår nya kollega har gedigna kunskaper inom modern systemutveckling och erfarenhet av att utveckla mikrotjänster i Microsofts utvecklingsmiljö. Du har god förståelse för kommunikation mellan webbtjänster och det är ett extra plus om du har utvecklat tjänster som driftats i Microsoft Azure. I tillägg till din erfarenhet så söker vi en engagerad kollega med ett genuint intresse för utveckling och ny teknik, och som gärna delar med sig av kunskaper och idéer. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, och ser vikten av att skriva lösningar med god kvalité där testbarhet är en viktig del. Låter detta som en roll för dig? Välkommen in med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller funderingar? Kontakta Jenny Cedervall för mer information 0303-66616.  Att jobba hos oss  Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.  Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

27 februari 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Lön-Support inom Retail & Hospitality

Vill du ge bästa tänkbara support och ha ett arbete som innebär daglig kundkontakt? Tycker du om att hjälpa andra och lockas av flexibla arbetsuppgifter som ger dig dagliga utmaningar? Då kanske du är vår nya kollega! Med en kraftig tillväxt och en utökad kundbas inom hotell-, restaurang-, handels- och besöksnäring står vi på Hogia Retail & Hospitality Systems inför spännande utmaningar och möjligheter där du har möjlighet att göra skillnad och påverka företagets framtid. Därför söker vi nu en Supportmedarbetare inom HR/Lön med teknisk nyfikenhet och branscherfarenhet som kan förstärka vårt team med kunskaper och expertis.    Din nya roll  Supporten är verksamhetens hjärta och den dagliga kontakten med våra kunder. Det gör dig till nyckelperson, och du arbetar nära bolagets övriga funktioner. Som medarbetare i vårt supportteam är din huvudsakliga arbetsuppgift att vara problemlösare och besvara våra kunders frågor om Hogias lönesystem. Du arbetar med telefon och mejl som arbetsredskap. I rollen innebär det även att hjälpa till med visningar av våra produkter till kunder samt även utföra vissa  konsultationer, allt i samråd med våra säljare och driftsättare.   Är du vår blivande kollega? För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom lön/HR, eller arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom Besöksnäringen eller om du idag arbetar inom Handelsbranschen då är du den perfekta kandidaten. För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service har du lätt för att skapa förtroende, är pedagogisk samt uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift för kunder med olika kunskapsnivå. Du trivs bäst i en roll där din förmåga att lösa problem och ge service kommer till sin rätt. För att förstå bakomliggande processer i våra system är det också viktigt att du har en teknisk nyfikenhet. Då arbetet i många fall kan vara händelsestyrt är flexibilitet och samarbetsvilja viktiga egenskaper.   Som supportmedarbetare kommer du Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl och webbuppkopplingar, samt hantera dessa i ärendehanteringssystem. Lotsa våra kunder rätt i användar- och systemrelaterade frågor och på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder använda Hogias lönesystem på bästa sätt.  Löpande hålla dig uppdaterad på nya funktioner i våra systemlösningar. På sikt hålla egna utbildningar, delta i projekt inom bolaget men också att driva/utveckla supporten och inom en framtid ta ett större ansvar. För att passa i denna rollen ser vi att du är - Nyfiken och idérik - i ditt förhållningssätt och intresserad/engagerad av varje kunds situation och förutsättning.  - Strukturerad, lyhörd och självgående i ditt arbetssätt samt tydlig i relation till både kund och kollegor - Pedagogisk - kunna förmedla budskap i både tal och skrift  - Erfarenhet av handelsbranschen eller besöksnäringen samt förståelse för någon av branschernas avtal  - Eftergymnasial utbildning inom lön/hr eller erfarenhet som bedöms som likvärdig - Har ett säljande förhållningssätt och försöker hjälpa våra kunder till den mest effektiva lösningen för just dem - Är tekniskt intresserad för att underlätta förståelsen för våra produkter     Vi söker dig med intresse för teknik och kundservice kopplat till Lön/HR system. Du är den som gillar att förstå och förklara tekniska system för andra. Utöver dina kunskaper och erfarenheter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara engagerad och självgående, bra på samarbete samt genuint nyfiken på hur saker fungerar. Med ditt intresse för teknik lovar vi att du får en stimulerande arbetsmiljö. Hos oss har vi en hjälpsam stämning och riktigt roligt på jobbet.  Om du tycker att det stämmer in på dig och du dessutom är en pedagogisk person, då vill vi mycket gärna träffa dig! Välkommen att söka rollen som Supportmedarbetare på Hogia.   Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan!  Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

16 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024