Lediga jobb i Stenungsund
Sök totalt 155 lediga jobb i Stenungsund
Granitor Mechanical, med företagsnamn Nordic Mechanical Solutions AB, söker nu en Verkstadschef som med erfarenhet, engagemang och ledarskapsförmåga kan driva vårt team framåt. Du är en naturlig ledare som trivs med att ta ansvar för både personal och produktionsflöden, och som motiveras av att skapa en effektiv och säker arbetsmiljö. Med fokus på kvalitet, innovation och utveckling är du redo att ta vår verksamhet till nästa nivå. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde och placering hos oss i Ödsmål. Huvudsakliga arbetsuppgifter som verkstadschef Som verkstadschef hos oss kommer du att ansvara för prefabricering och tillverkning av industrirör, stål och annan tillverkning. Vanliga arbetsuppgifter som ingår i uppdraget: Leda och utveckla verkstadens personal Planera verksamheten Säkerställa hög kvalitet i tillverkningen och uppfylla interna och externa kunders krav Arbeta kontinuerligt med att utveckla och effektivisera produktionen Ansvara för att skapa och upprätthålla en säker arbetsmiljö Du rapporterar till VD och kommer att arbeta nära dina kollegor i bolaget. Mer information om organisation, befogenheter, mål och visioner får du om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vi söker dig som…. Har en stark ledarskapsförmåga: Du är en naturlig ledare med förmågan att inspirera och motivera dina medarbetare. Med erfarenhet av att implementera och följa upp mål, skapar du förutsättningar för både individuell och organisatorisk utveckling. Du är kommunikativ och bidrar till gott samarbete i bolaget. Brinner för kvalitet, ordning och reda: Du har ett stort engagemang för din arbetsplats där kvalitet och säkerhet står i fokus. Tillsammans med medarbetare utvecklar ni och implementerar förbättringsprocesser. Din analytiska förmåga hjälper dig att identifiera problem och snabbt hitta effektiva lösningar. Prioriterar arbetsmiljö:Med gedigen kunskap och erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhet, arbetar du proaktivt för att identifiera och åtgärda risker på arbetsplatsen. Du är engagerad i att skapa en trygg, säker och hälsosam miljö. Personliga egenskaper: Du är analytisk och flexibel samt drivs av att utveckla människor. Dessutom är du en beslutsfattare med en resultatdriven inställning som driver verksamheten framåt mot affärsmässiga mål. Dina kvalifikationer Relevant ingenjörsexamen eller motsvarande teknisk utbildning Kunskap om tillverkningsprocesser, för industrirör, stål och tryckkärl Minst 5 års erfarenhet inom tillverkningsindustrin, gärna med fokus på stål, industrirör och tryckkärl. Förståelse för kvalitetsstandarder (ex. ISO, EN). Erfarenhet av kontinuerliga förbättringar och kvalitetsarbete Kunskap om lagar och regler som rör tillverkningsindustrin. Förmåga att hantera projekt och planera resurser effektivt Erfarenhet av budgetering och kostnadskontroll Tidigare erfarenhet av att leda och utveckla team Mycket goda kunskaper i Office 365, Sharepoint Du ska kunna förstå och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska B-körkort Vad kan Granitor Mechanical erbjuda dig? Du kommer till en företagsgrupp som är i ett tillväxtskede och som strävar efter att utveckla sin projektförmåga och sin unika värdeerbjudande. Kulturen präglas av samarbete, hög servicenivå, entreprenörskap och lojala medarbetare som trivs med sitt arbete. Nordic Mechanical Solutions är en del av Granitor Vi är stolta att som en del av Granitorgruppen kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklingsmöjligheter för våra anställda, samtidigt som vi har familjär känsla med god kamratskap och trivsel. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid - både idag och för kommande generationer. Läs mer på https://www.granitor.se/mechanical För att söka tjänsten Registrera din CV senast den 15:e november 2024. För frågor kontakta HR ansvarig Katarina Hermansson på Granitor Mechanical. [email protected]
Vi söker dig som vill bidra till att hushåll på västkusten får sina paket, tidningar och post i tid, året runt. Är du intresserad av att arbeta som distributör på vår filial i Stenungsund och vara en del av en dynamisk verksamhet? Läs vidare! Om jobbet som distributör Som distributör på VTD behöver du vara anpassningsbar, där ditt fokus kan behöva skifta snabbt mellan olika produkter, olika leveransalternativ. Det är ett jobb som kräver både problemlösningsförmåga, lokalsinne och en god fysik då det är ett högt tempo med mycket spring i trappor. Arbetet är utomhus vilket innebär att vädret är en betydande del av din arbetsmiljö. Som distributör börjar du ditt arbetspass på en filial eller avhämtningsplats. På filialen räknar och packar du dina produkter innan du ger dig iväg på en tilldelad runda. Under natten levererar du paket, tidningar och post till kunderna fram till tidig morgon. Våra produkter distribueras via bil, eldriven fyrhjuling, elmoped eller elcykel. Alla fordon tillhandahålls av VTD. Detta är våra skallkrav för tjänsten som distributör B-körkort. Svenskt eller Europeiskt för bil (internationellt körkort är inte giltigt) Ett giltigt arbetstillstånd. Ditt arbetstillstånd måste vara beviljat, det vill säga ej pågående hos Migrationsverket. Du måste vara minst 18 år för att arbeta hos oss Du kan läsa, förstå och skriva längre texter på svenska eller engelska. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba som distributör. Arbetstid och schema Arbetet sker under natten med start runt midnatt. Dessa tjänster är visstidsanställningar. Schemat och sysselsättningsgraden är följande: Måndag-lördag 92% Söndagar 10% Denna annons avser att man utgår från vår filial i Stenungsund Observera att du har arbetsplikt till 07:30 om det skulle bli förseningar. Vår rekryteringsprocess och Alva Labs Vi vill att du ska känna dig trygg med att du bedöms rättvist och objektivt. Därför använder vi utvärderingar via Alva Labs. Om du uppfyller skallkraven kommer du få genomföra en logiskt utvärdering och en utvärdering av personlighet. Utvärderingarna bygger på vetenskaplig forskning och ger oss möjlighet att objektivt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till rollen. Du kommer själv få ta del av resultatet.Om du inte slutför Alva Labs-utvärderingarna så går vi inte vidare med din ansökan. Lön Lönen är eftersläpande vilket innebär att den betalas ut månaden efter. Lönen är förhandlad enligt kollektivavtalet med Transportarbetareförbundet och motsvarar 157,17 kr/h och OB mellan 10-32 kr/h.En genomsnittlig tjänst hos oss är ca 70%, det innebär en lön på ca 19 000 kr exklusive OB-tillägg. Email: [email protected] medier: @vtd.seKarriärsidan: https://jobb.vtd.se/
Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad. Vi söker nu en butikssäljare/optikerassistent som vill vara en del av vårat team på Specsavers i Stenungsund. Anställningsgraden är på heltid och tjänsten är tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. Våra öppettider är: vardagar kl. 10.00-19.00, lördagar kl. 10.00-16.00 och söndagar kl. 11.00-16.00. Du förväntas arbeta efter ett rullande schema, där det är pass förlagda på vardagar samt att du arbetar ca varannan helg. Dina arbetsuppgifter innebär: Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är en fördel. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Stenungsund. Det innebär att du: • Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden • Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser – baserat på optikerns rekommendationer • Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka • Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla Vi ser gärna att du: • Är en driven och arbetsvillig person • Är social och har lätt för att knyta nya kontakter • Har erfarenhet från detaljhandeln, men det är inget krav • Ser dig som flexibel • Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen • Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter • Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa • Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Ansökan I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland. I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren. Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest.
Vill du arbeta som Elkonstruktör i fina Lysekil eller i Göteborg? Just nu söker vi dig som vill arbeta hos Helab i antingen Göteborg eller Lysekil, där ett roligt och utmanande jobb väntar! Professionals Nord är ett rekryterings-och bemanningsföretag som arbetar med att matcha kvalificerade kandidater till olika företag inom olika branscher. Just nu är vi på jakt efter en Elkonstruktör som vill ta sig an spännande uppdrag! Du kommer arbeta med ett sammansvetsat gäng, där ni tillsammans utför arbetsuppgifterna som tar teamet i mål. Skicka in din ansökan och ditt CV till oss på Professionals Nord för att ta del av dessa spännande möjligheter, där vi får möjlighet att berätta mer om våran samarbetspartner Helab, samt där du får möjlighet att berätta mer om dig själv. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på din erfarenhet, men kommer inkludera: • Konstruera och beräkna el • Konstruktion av elanläggningar • Konstruktion av elskåp • Service och support till kunder • Dokumentation och rapportering av arbete • Kontakt med diverse leverantörer Kvalifikationer och erfarenheter vi söker: • Utbildning alternativt erfarenhet inom Elkonstruktion • B-körkort • Svenska & engelska flytande i tal och skrift Meritande för tjänsten: • Elbakgrund • Industrierfarenhet • Teknisk bakgrund, antingen från arbetslivet eller utbildning START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Göteborg eller Lysekil, beroende på vart du bor URVAL: Sker löpande KONTAKT: Adrian Couture Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
. Att tillhöra ett team är både givande och roligt – eller hur? Även att leda, inspirera och se en grupp jobba tillsammans är något som du känner ger dig väldigt mycket. Om det är så, är du den vi söker! Bilfingers affärsområde Maintenance: Vilka är vi? Bilfinger Maintenance Sverige, är ett av fem affärsområden i Bilfinger Sweden AB, som arbetar med underhåll av industrianläggningar. Våra underhållstekniker ser till att våra kunders anläggningar fungerar som de skall, undviker oplanerade fabriksstopp och utför service, reparation och projektarbeten. Maintenance har idag över trehundra anställda och finns från Helsingborg i syd, till Skellefteå i norr. Vi är en social och öppen grupp som välkomnar nya medarbetare med entusiasm och värme. Vårt underhållsteam består av både elektriker och instrumenttekniker och tillsammans har vi en väldigt varm och välkomnande stämning. Hos oss råder öppenhet och mycket skratt. Din chef är någon som genuint värnar om dig och dina kollegor och där han gör allt för att du ska lyckas i ditt uppdrag och må bra på jobbet. Vi söker nu en förman för våra instrumenttekniker för vår verksamhet hos en av våra huvudkunder i Stenungsund. Hur du kommer arbeta Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med vår gruppchef Sebastian och rapportera till honom. Du kommer att vara hans högra hand i det operativa arbetet vilket innebär: * Säkerställer att överenskomna dagliga och veckovisa underhållsplaner och mål uppnås * Deltar och rapporterar i dagliga och veckovisa kundmöten * Leder dagliga toolboxmöten * Stöttar gruppen med din tekniska kunskap * Initierar och deltar i riskanalyser (SJA) * Tillser att den dagliga verksamheten bedrivs enligt gällande HSEQ regelverk (kundens och Bilfingers) samt företagets ledningssystem * Bidrar till en god relation med våra kunder Vad du medför * Gymnasieutbildning inom teknik med inriktning mot instrument eller automation. * Arbetat som instrumenttekniker i processindustrin t ex inom kemi eller raffinaderi * Har erfarenhet av att arbeta i system t ex SAP är det meriterande * Du talar och skriver svenska obehindrat * Du har baskunskaper i engelska * B-körkort - Då det kan förekomma resor i tjänsten För att trivas * För dig är gruppen viktig och trivs i rollen som hjälper den att lyckas * Du har lätt för att hitta lösningar och gör så på ett kommunikativt och inkluderande sätt * HSE är något som du värnar om och prioriterar – för det gör vi. * Du kan snabbt ställa om och strukturera om arbetet och få med gruppen i det ändrade arbetsläget. * Är social och har ett prestigelöst förhållningssätt Vad vi medför * Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget * Stöttande och engagerade kollegor - Hos oss hittar du en bred kompentens inom så väl El som Instrumentteknik. Stöter du på utmaningar så finns här ett socialt gäng för dig. Vi är ett team där alla hjälper varandra. * Flexibla arbetstider - Vi vet att livet ibland blir enklare att få ihop om du emellanåt behöver gå tidigare eller arbeta hemifrån. Vårt fokus ligger på kundnöjdhet och att kunden får korrekt leverans. * Arbetstidsförkortning där du har tre alternativ för hur du väljer att ta ut dem * Klämtimmar 20 tim/år * Sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag * Förmånligt kollektivavtal Kontakt och ansökan För vidare frågor om tjänsten kontakta Sebastian Söderlund, gruppchef - 0762 832 103 Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Bilfinger Sweden AB tillämpar alkohol- och drogtest vid nyanställningar. Vilka är Bilfinger Sweden AB Bilfinger är en internationell leverantör av industri- och ingenjörstjänster som är verksam inom flertalet marknader och discipliner. Koncernen har 31 000 anställda globalt, med huvudkontor i Tyskland. I vår nordiska verksamhet, som finns i Sverige, Norge, och Finland, har vi 3500 anställda med uppdrag hos spännande kunder både onshore och offshore. Våra värderingar är We Create, We Care, We Can och vi söker kandidater som identifierar sig med dessa och vill vara med och bidra till Bilfingers fortsatta utveckling i Norden. Genom att ansluta dig till #TeamBilfinger får du chansen att jobba sida vid sida med kompetenta och engagerade kollegor och spännande kunder samtidigt som du utvecklar dig själv och din kompetens.
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Starta karriären i Västra Götalandsregionen - vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter på kvalitetscertifierade arbetsplatser. Vi satsar på psykologers utveckling och erbjuder ett sammanhållet PTP-program. Varmt välkommen att söka PTP hos oss! Om oss Välkommen till Närhälsan Stenungsund vårdcentral. Vi är en centralt belägen vårdcentral med utmärkt kollektivtrafik – både tåg och buss – inom bekvämt promenadavstånd. Här arbetar ett engagerat team bestående av distriktsläkare, ST/BT-läkare, AT-läkare samt sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och psykologer. Tillsammans utgör vi ett härligt arbetslag med högt i tak och nära till skratt, på cirka 50 anställda. Vi strävar ständigt efter att leverera god och professionell vård till våra drygt 9 500 listade patienter. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Vi erbjuder nu PTP-tjänstgöring med eventuell möjlighet till fortsatt anställning efter legitimation. Dina arbetsuppgifter består av att under handledning genomföra psykologisk behandling som omfattar bedöma och behandla psykisk och beteenderelaterad ohälsa utifrån primärvårdens uppdrag. Fokus ligger på preventiva och tidiga insatser, utifrån vanliga sökorsaker på en vårdcentral. Du jobbar med utgångspunkt i den listade populationens behov med digitala vårdmöten, internet- och gruppbehandling samt fysiska enskilda besök. Vi arbetar enligt Integrerad Beteendehälsa (IBH) där arbetet inkluderar hög tillgänglighet, stegvis vård och samarbete med andra professioner och vårdgrannar. Det är viktigt att du har ett intresse för att arbeta utifrån principerna för IBH. Det innebär att prioritera hög tillgänglighet för alla invånare med psykisk- och beteenderelaterad ohälsa. Det innebär också att arbeta med stegvis vård, där insatser sträcker sig från psykopedagogik och råd om egenvård, till vägledd behandling med litteratur eller internetbehandling, gruppbehandling eller individuella behandlingsinsatser. För att möta behoven hos hela patientpopulationen krävs en förmåga att variera metod och omfattning på behandlingsinsatserna. Om dig Du har avlagt psykologexamen med behörighet att genomföra PTP-tjänstgöring. Du har läst inriktning KBT eller annan aktuell inriktning för psykologiskbehandling. Du har intresse för primärvården, integrerad beteendehälsa (IBH) och stegvis vård. Vi söker dig som tar initiativ och på ett aktivt sätt vill delta i verksamhetens utvecklingsarbete. Vi önskar att du deltar i det dagliga tvärprofessionella samarbetet på vårdcentralen och bidrar som en konsultativ resurs gentemot övriga professioner. I arbetet möter du många olika patienter därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har ett gott bemötande. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden: Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Intervjuer på vårdcentralen kommer att hållas under vecka 48. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på vårdcentralen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Du skall komma från trakterna kring Stenungsund då detta är utgångsort. Vår kund vill ha montagearbetare på resande fot. Du skall kunna ta egna initiativ och vara intresserad av ditt arbete. Du skall kunna vara borta från hemmet en längre tid och då sker övernattningar på annan ort där man arbetar. Viktigt är att du kan sammarbeta med andra och hjälpa till där så behövs. Gruppdynamiken är en viktig del i arbetet då Ni oftast arbetar borta och umgås mycket på dagar likväl på kvällar. Du skall gilla att arbeta fysiskt och i stora delar utomhus i alla väderlekar. Körkort är ett krav. Har du våra 10 beteenden så kommer du långt med dessa då även vår kund uppskattar det. Det är omgående start så tveka inte och sök. Frågor besvaras av Andreas Andersson på telnr: 0705-495027
VTD erbjuder en spännande karriärmöjlighet som Flexdistributör, en roll som kombinerar distributör och coach. Du täcker upp för oplanerad frånvaro och assisterar med utbildningar, med högre sysselsättningsgrad och ansvar för att utbilda nya anställda samt stödja Filialföreståndare Om jobbet som distributör Som Flexdistributör måste vara anpassningsbar, där ditt fokus kan behöva skifta snabbt mellan olika produkter, olika leveransalternativ, olika adresser att hitta i mörker och en deadline att hålla gentemot kunderna. Lika viktigt är det att du är välorganiserad och är van vid att följa tidsramar för att uppnå önskat resultat. Det är ett jobb som kräver både problemlösningsförmåga, lokalsinne och en god fysik då det är ett högt tempo med mycket spring i trappor. Då arbetet är utomhus blir även vädret en betydande del av din arbetsmiljö. Våra produkter distribueras via bil, eldriven fyrhjuling, elmoped eller elcykel oavsett väderlek. Alla fordon tillhandahålls av VTD.I denna tjänst är det högre kvalifikationer än i våra övriga distributörstjänster. Det är en bra grund att stå på om du önskar utvecklas in i roller med större ansvar på VTD. Detta är våra skallkrav för tjänsten som distributör B-körkort. Svenskt eller Europeiskt för bil (internationellt körkort är inte giltigt) Minst ett års erfarenhet av distributionsyrket Ett giltigt arbetstillstånd. Ditt arbetstillstånd måste vara beviljat, det vill säga ej pågående hos Migrationsverket. Du måste vara minst 18 år för att arbeta hos oss Du kan både prata och skriva längre texter på svenska och engelska. Arbetstid och schema Arbetet sker under natten med start runt midnatt. Denna annons avser att man utgår från vår filial i Stenungsund. Den genomsnittliga sysselsättningsgraden för tjänster som flexdistributör motsvarar ca 80%. Ett vanligt schema på VTD är: Jobbar 7 dagar, ledig 3 dagar, jobbar 7 dagar, ledig 4 dagar Observera att du har arbetsplikt till 07:30 om det skulle bli förseningar. Vår rekryteringsprocess och Alva Labs Vi vill att du ska känna dig trygg med att du bedöms rättvist och objektivt. Därför använder vi utvärderingar via Alva Labs. Om du uppfyller skallkraven kommer du få genomföra en logiskt utvärdering och en utvärdering av personlighet. Utvärderingarna bygger på vetenskaplig forskning och ger oss möjlighet att objektivt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till rollen. Du kommer själv få ta del av resultatet.Om du inte slutför Alva Labs-utvärderingarna så går vi inte vidare med din ansökan. Lön Lönen är eftersläpande vilket innebär att den betalas ut månaden efter. Lönen är förhandlad enligt kollektivavtalet med Transportarbetareförbundet och motsvarar 157,17 kr/h och OB mellan 10-32 kr/h. En genomsnittlig tjänst hos oss är ca 70%, det innebär en lön på ca 19 000 kr exklusive OB-tillägg. Det är även ett tillägg som motsvarar 1 000 kr för en heltidstjänst. Detta varierar alltsåbaserat på sysselsättningsgraden för den aktuella tjänsten. Email: [email protected] medier: @vtd.seKarriärsidan: https://jobb.vtd.se/
Vi söker dig som vill bidra till att hushåll på västkusten får sina paket, tidningar och post i tid, året runt. Är du intresserad av att arbeta som distributör på vår filial i Stenungsund och vara en del av en dynamisk verksamhet? Läs vidare! Om jobbet som distributör Som distributör på VTD behöver du vara anpassningsbar, där ditt fokus kan behöva skifta snabbt mellan olika produkter, olika leveransalternativ. Det är ett jobb som kräver både problemlösningsförmåga, lokalsinne och en god fysik då det är ett högt tempo med mycket spring i trappor. Arbetet är utomhus vilket innebär att vädret är en betydande del av din arbetsmiljö. Som distributör börjar du ditt arbetspass på en filial eller avhämtningsplats. På filialen räknar och packar du dina produkter innan du ger dig iväg på en tilldelad runda. Under natten levererar du paket, tidningar och post till kunderna fram till tidig morgon. Våra produkter distribueras via bil, eldriven fyrhjuling, elmoped eller elcykel. Alla fordon tillhandahålls av VTD. Detta är våra skallkrav för tjänsten som distributör B-körkort. Svenskt eller Europeiskt för bil (internationellt körkort är inte giltigt) Ett giltigt arbetstillstånd. Ditt arbetstillstånd måste vara beviljat, det vill säga ej pågående hos Migrationsverket. Du måste vara minst 18 år för att arbeta hos oss Du kan läsa, förstå och skriva längre texter på svenska eller engelska. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba som distributör. Arbetstid och schema Arbetet sker under natten med start runt midnatt. Dessa tjänster är visstidsanställningar. Schemat och sysselsättningsgraden är följande: Måndag-lördag 92% Söndagar 10% Denna annons avser att man utgår från vår filial i Stenungsund Observera att du har arbetsplikt till 07:30 om det skulle bli förseningar. Vår rekryteringsprocess och Alva Labs Vi vill att du ska känna dig trygg med att du bedöms rättvist och objektivt. Därför använder vi utvärderingar via Alva Labs. Om du uppfyller skallkraven kommer du få genomföra en logiskt utvärdering och en utvärdering av personlighet. Utvärderingarna bygger på vetenskaplig forskning och ger oss möjlighet att objektivt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till rollen. Du kommer själv få ta del av resultatet.Om du inte slutför Alva Labs-utvärderingarna så går vi inte vidare med din ansökan. Lön Lönen är eftersläpande vilket innebär att den betalas ut månaden efter. Lönen är förhandlad enligt kollektivavtalet med Transportarbetareförbundet och motsvarar 157,17 kr/h och OB mellan 10-32 kr/h.En genomsnittlig tjänst hos oss är ca 70%, det innebär en lön på ca 19 000 kr exklusive OB-tillägg. Email: [email protected] medier: @vtd.seKarriärsidan: https://jobb.vtd.se/
Är du en erfaren försäljningschef som letar efter din nästa utmaning? Nu söker vi dig som vill bygga ditt eget säljteam och driva vår verksamhet mot nya kunder! Vad kan vi erbjuda dig? Hogia siktar på att bygga en helt ny kundbas med den nya produkten Hogia Moveit och fokuserar offensivt på nyförsäljning. Hogia Moveit riktar sig till transportörer inom byggbranschen. Som försäljningschef hos oss får du gedigen produktkunskap och kompetenta kollegor med lång branscherfarenhet som gärna delar med sig av sin kunskap. Målet är att våra lösningar ska göra skillnad och skapa värde för våra kunder. Vi erbjuder även stora möjligheter att bygga ditt eget säljteam! Vi lägger stor vikt vid att du kan påverka organisationen framåt och är måna om att skapa en miljö där du kan ta ett tydligt ansvar med stora utvecklingsmöjligheter. Om rollen Du ansvarar för att utveckla kundrelationer genom ett lösningsfokuserat arbetssätt och lyhörd dialog – du hjälper våra nya kunder att växa med vår produkt Hogia Moveit. I rollen som försäljningschef: - Säljaktiviteter som kund-demos och kundkontakt är centrala - Ansvaret för att bygga och driva eget säljteam med, budget och resultatansvar - Sätt upp mål, följ upp och motivera dina säljare - Arbeta nära general manager, utvecklingsteamet och övriga kollegor för att tillsammans bidra till att vidareutveckla en produkt som skapar maximalt mervärde för kunden. Vem är du? Du har goda ledaregenskaper och vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av lösningsförsäljning inom systembranschen/mjukvara/SaaS. Vidare har du dokumenterat goda försäljningsresultat främst inom försäljning till nya kunder. Du är förtroendefull, analytisk och arbetar systematiskt med att skapa nya möjligheter i mötet med andra. Vi tror att du, precis som vi, drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att kunna ta ett stort eget ansvar för ditt arbete. Som person motiveras du av att driva ditt eget företag, leverera bra resultat och triggas av att överträffa dina mål. Du har mycket energi, analytisk förmåga och strategiskt tänkande kombinerat med envishet och en vilja att hjälpa våra kunder till bättre lösningar. Att jobba med oss Transporter får samhället att gå runt – det är därför vi jobbar för att det ska bli så effektivt och smart som möjligt. Digitaliseringen ger många nya möjligheter och vi leder utvecklingen tillsammans med våra kunder. Med Hogias flexibla logistiklösningar kan företag förbättra kvaliteten, spara tid och minska kostnaderna. Hogia Moveit digitaliserar hela processen inom bygg- och anläggningstransporter, från avtal via orderhantering, till fakturering, kontroll och statistik. Hogia Moveit är en modern molnlösning med ett intuitivt gränssnitt i både app och webbapplikation. Med moderna verktyg, skarp kompetens och långsiktighet i allt vi gör bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. Hållbarhet är viktigt för oss, oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som anställd. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan arbete och fritid. Vi fokuserar på hälsa och erbjuder flera utbildningsaktiviteter, andra förmåner och möjlighet till delvis hemmakontor efter överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag! Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 155 jobb