Lediga jobb i Stenungsund
Sök totalt 167 lediga jobb i Stenungsund
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Arbetsuppgifter Vi letar efter fler fantastiska kollegor som vill arbeta i team med våra engagerade medarbetare inom vård och omsorg. Har du tidigare erfarenhet eller ser du en framtid inom vård och omsorg? Sök till oss redan idag.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ge omsorg, hjälp och stöd till våra äldre utifrån varje enskild individs behov. Insatserna som utförs ger en trygghet och meningsfullhet för våra äldre. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid ev frånvaro. Vi ger dig därmed en god introduktion med bredvidgång och utbildning i läkemedelshantering.Vi erbjuder trygga arbetsvillkor med månadslön. Du får möjlighet att utvecklas, arbeta med härliga kollegor och närvarande chefer i en trevlig miljö. Kvalifikationer Krav:- Vård och omsorgsprogrammet på gymnasienivå, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig- Fyllt 18 år- Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift- Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Sök via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/)Viktigt är att du har en positiv människosyn, ett stort engagemang och intresse för vård och omsorg, ansvarskänsla och sätter brukarnas individuella behov i fokus. Det är viktigt för oss att du har ett intresse för att kontinuerligt utvecklas i din roll.Meriterande:- Tidigare erfarenhet av att arbete inom vård- och omsorg- Körkort är meriterandeStor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det behövs fler kvinnor i byggbranschen! Vi i branschen har uppenbarligen inte lyckats skapa förändring och bevisa motsatsen – att vår bransch är till för alla. På Peab har vi därför bestämt oss för att gå i bräschen för att på allvar göra vår bransch mer jämställd. Därför har vi startat Byggåret – vårt lärlingsprogram för kvinnor. Under programmet får du som har intresset, drivet och nyfikenheten lära dig allt som krävs för en karriär inom ett av Sveriges roligaste och mest eftertraktade yrken. Inga förkunskaper krävs. Dessutom får du lön under hela utbildningen. Nu är det dags för den tredje omgången av Byggåret och vi har ca 25 lärlingsplatser på 16 orter, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Programmet drar igång den 1 september 2025. Vad innebär det att vara lärling? Att vara lärling betyder att du både jobbar och utbildar dig samtidigt. Jobbet är på heltid, och på arbetstid kommer du också att läsa en yrkesteoretisk kurs som pågår under hela året. Som lärling har du en handledare på arbetsplatsen och tillsammans är ni ute och jobbar på ett eller flera Peab-projekt. En dag per vecka har du tid avsatt åt dina studier. Under Byggåret gör du färdigt grundutbildningen riktad antingen mot träarbetare eller väg- och anläggningsarbetare. På vissa orter erbjuder vi enbart lärlingsplatser som träarbetare, på andra enbart som väg- och anläggningsarbetare. På några orter har vi platser inom båda verksamheterna. Läs mer på www.byggaret.se om de olika yrkena. Efter din grundutbildning fortsätter din kvalificeringstid som lärling i ytterligare 36 månader innan du kan få ut ditt yrkesbevis. Allt detta regleras av Yrkesutbildningsavtalet och den partsgemensamma organisationen Byggbranschens Yrkesnämnd, BYN. Läs mer på: www.byggbranschensyrkesnamnd.se/ Vilka valmöjligheter finns i min stad? I Stenungsund erbjuds möjlighet att söka lärlingsplats som träarbetare. Som träarbetare arbetar du inom bygg och är med och bygger och renoverar alla typer av hus. Exempelvis bostäder, badhus och förskolor. Vi erbjuder också byggservicetjänster till privatpersoner. Vem borde söka till Byggåret? Detta är ett initiativ för att få in fler kvinnor i byggbranschen och vår resa mot en mer jämställd bransch. Vi vill understryka att du inte behöver någon tidigare erfarenhet av byggbranschen. Däremot behöver du en stark vilja att utvecklas inom ett hantverksyrke och ser en framtid inom vår bransch. Det allra viktigaste är att du har ett starkt personligt driv, är nyfiken som person och att du gillar att jobba i lag och vill vara med och bygga morgondagens samhälle. Du är inte främmande för att ta i när det behövs och du mår som bäst när du får vara utomhus och arbeta med hela kroppen. Då lärlingsprogrammet varvar teori med praktik är det viktigt att du har förmåga att ta ansvar för dina studier och ta in den information som behövs för att kunna utvecklas under praktiken. B-körkort är ett krav. Övrigt Anställningsstart: 1 september 2025. Arbetstid: Heltid, 40 timmar/vecka Villkor: Lön, semester etc. enligt kollektivavtal Din ansökan ska innehålla ett CV och ett personligt brev. Du kommer även att få svara på kompletterande urvalsfrågor i ansökan där du motiverar varför just du ska få en plats i Byggåret. Sista ansökningsdagen är den 10 april 2025 och efter det kommer vi att påbörja urvalsprocessen. Som en del i urvalsprocessen arbetar vi med personlighetstester som du behöver vara tillgänglig att genomföra i anslutning till sista ansökningsdag. Vår ambition är att alla platser skall tillsättas under juni månad. Har du frågor om tjänsten och din ansökan är du välkommen att kontakta: [email protected] OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, ej via email eller telefon. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Utbildning omfattar förskolor och grundskolor med tillhörande skolbarnomsorg, grundsärskola, gymnasium, vuxenutbildning samt Kultur- och fritid. Stenungsund värnar om barns och ungdomars rättigheter och arbetar för att de ska ha en god uppväxtmiljö. Vi erbjuder mycket goda möjligheter till utbildning och arbete eller annan sysselsättning. I Stenungsunds kommun utbildar vi världsmedborgare som står väl rustade för framtidens alla utmaningar. Välkommen till Stora Högaskolan! Stora Högaskolan ligger naturskönt belägen mitt i Stora Höga samhälle mellan Hakefjorden i väster och Svartedalen i öster. Skolan har gångavstånd till bussar och tåg. Den är en F-9 skola och kommunens största grundskola med knappt 800 elever. Stora Högaskolan är en till synes stor skola där det personliga mötet är påfallande nära och en viktig del i vårt arbete, för att eleverna ska få möjlighet att växa, utveckla förmågor och intressen. Vi vill vara med och inspirera till lärande där öppenhet och delaktighet skapar förutsättningar för att våra elever ska lyckas bra i skolan. Tveka inte att kontakta oss om ni har frågor om vår verksamhet och om det goda arbetet som vi alla gör på Stora Högaskolan. Välkommen att besöka oss på skolan! Arbetsuppgifter Undervisning i trä- och metallslöjd samt teknik för åk f-6. Du kommer att arbeta med planering, genomförande, och bedömning av undervisning och du kommer vara mentor för en grupp elever. På skolan arbetar vi systematiskt med värdegrundsarbete utifrån läroplanen Lgr22. Som lärare hos oss kommer du att ingå i ett arbetslag där du tillsammans med kollegor bidrar till skolans utveckling och tillsammans strävar efter att utvecklas och nå uppsatta mål. Du differentierar din undervisning och skapar tillgängliga lärmiljöer för gruppen så att alla elever lär och utvecklas. Att arbeta som lärare handlar om att ständigt utvecklas utifrån de elever vi möter. Du ska ha en god pedagogisk kompetens samt vara väl förtrogen med grundskolans styrdokument. Det är en tidsbegränsad tjänst på 100% under HT-25. Kvalifikationer Du som söker ska vara legitimerad lärare i ämnet trä- och metallslöjd samt teknik, alternativt ha förvärvad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du ser dig som är en stark pedagogisk ledare som brinner för utveckling av undervisning. Du ska ha ett arbetssätt där elevinflytande och flexibilitet är en naturlig del. Du är en god ledare i klassrummet med tydlighet i kommunikation, mål och resultat. Du har egenskaper som innefattar både struktur och kreativitet. Stor vikt läggs vid personligt lämplighet och förmåga att bygga goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Det är viktigt att du är trygg i din yrkesroll och att du är tydlig gentemot elever, föräldrar och kollegor. Vi erbjuder: Ett självständigt och stimulerande arbete under ansvar. En hälsofrämjande arbetsmiljö och samarbete med kompetenta kollegor, samt en stor arbetsgivares bredd och utvecklingsmöjligheter. Lärarlegitimation ska tas med redan till första intervjun. Utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas innan anställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsens slutdatum.
Nu söker vi en självgående industrielektriker som kommer att arbete mot produktion och specialtillverkning av båtar. Jobbeskrivning: Som industrielektriker arbetar du främst med förebyggande tillsyn, skötsel, service och felavhjälpande underhåll av båtar och dess tekniska system. Du kommer även att vara med i tillverkning och renoveringsprojekt av befintliga och nyproducerade båtar. Exempel på arbetsuppgifter: Elektriska nyinstallationer, ombyggnationer och underhållsarbeten. Utföra elektriska felsökningar och reparationer. Förebyggande- och felavhjälpande underhåll. Säkerställa att vi lever upp till gällande myndighetskrav för elektriska anläggningar, elektriska anordningar och vid elektriska arbeten. Din Profil: Du har åtminstone 5 års erfarenhet av industri och innehar ECY-certifikat eller motsvarande. B-körkort är ett krav Meriterande men inget krav är om du har certifikat för Heta arbeten, liftkort, fallskydd etc. Det är även meriterande om du har tidigare arbetat med båtar. Du kommunicerar obehindrat på svenska och grundligt på engelska i tal och skrift. Grundläggande IT-kunskaper i tex. Office paketet och enklare system. Tjänsten erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Kollektivavtal: Installationsavtalet Friskvårdsbidrag Arbetstelefon Trevliga aktiviteter med firman En firma som alltid sätter sina anställda på första plats God uppföljning, där gemensamt planerar din kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar Kurser Som anställd på eLinked AB arbetar du under installationsavtalets kollektivavtal. Tjänsten erbjuder många trevliga kollegor och en växlande vardag med möjlighet att vidareutbildas internt och växa inom elbranschen. Personliga egenskaper: Vi ser att du är en driven person som söker förbättringsmöjligheter och för dialog kring dessa med berörda personer. Du ser fördelen av att arbeta planerat och strukturerat, där du har förmåga att arbeta förebyggande istället för händelsestyrt. Du är serviceinriktad och har en positiv karaktär. Du är även bra på att kommunicera med olika människor där du inser vikten av att ha god dialog kring pågående arbeten. Du gillar att utvecklas!
Verisure söker nästa toppsäljare till Stenungsund. Är du en driven och målmedveten person som letar efter nästa utmaning? Då är du den vi söker! Vi erbjuder dig: • Attraktiv lön med garanterad del och provisionsstege • Mållön 32 000 - 40 000 kr • Tjänstebil • Onboarding i världsklass • Attraktiv karriärstege • Säljtävlingar med extraordinära priser Vad innebär tjänsten? Som säkerhetssäljare på Verisure jobbar du med försäljning som hjälper familjer och människor att känna trygghet i vardagen. I praktiken besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning och sälj av säkerhet för ett smartare hem. Du ansvarar för hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundbesök till avtalsskrivning. Vi söker dig som: • Har B-körkort (obligatoriskt krav) • Kan arbeta vardagar mellan kl. 12-21 • Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande • Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC • Drivs av att arbeta mot uppsatta mål • Har stort kundfokus med hög integritet • Värdesätter samarbete och ett bra team Vilka är vi: Vi på Verisure är stolta över att skydda över 5,4 miljoner hushåll världen över. Vi är även Europas ledande leverantör av smarta säkerhetssystem för hem och företag. Vi satsar på din personliga och professionella utveckling och erbjuder en arbetsplats där innovation och kundfokus står i centrum. Hos oss kan du bidra till ökad trygghet i människors liv dagligen Sök redan nu! Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen har vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning. Läs gärna mer om oss på vår Karriärsida eller följ oss på vår Instagram. Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i. Vi ser fram emot din ansökan!
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Vi är organiserade i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat kommunövergripande specialister, ekonomi, personal, kommunikation, administration och digitalisering, fastighet samt service. Stödfunktionernas uppdrag är att samordna övergripande processer samt att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet. Uppdraget som kommunikatör är organiserad inom Kommunikationsteamet som är en del av Funktion Kommunikation och samordning med 15 medarbetare. Kommunikationsteamet består av en Kommunikationsansvarig, kommunikatörer och webbansvarig. Funktion kommunikation och samordning ansvarar utöver kommunikationsarbetet för kommunens säkerhets-, och brottsförebyggande arbete, folkhälsa och övergripande klimat- och miljöfrågor. Här finns specialistkompetens som bidrar till ett hållbart samhälle. Arbetsuppgifter Som kommunikatör arbetar du med kommunikationsfrågor i kommunen. Du kommer att få arbeta varierat och brett inom hela kommunikationsområdet och du kommer att arbeta operativt såväl som strategiskt. Du kommer att utgöra ett stöd för chefer, verksamheter och medarbetare i planering och paketering av kommunikationsinsatser och utgöra bollplank och vara rådgivare i kommunikationsfrågor. Dessa kan rikta sig både internt i organisationen och externt till invånare, näringslivet och allmänheten.I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hjälpa förvaltningens verksamheter driva och utveckla sin kommunikation för att skapa förståelse, insyn och delaktighet i kommunens arbete. Du utför layoutarbeten samt skapar innehåll till intranät, webbplats och sociala medier. Kvalifikationer Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt och strategiskt kommunikationsarbete. Vi vill att du är en person som tar för dig, är driven och vet vad det innebär att jobba som kommunikatör i en politisk styrd organisation. Du är en mycket god skribent med vana att i text snabbt beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt, har god språkkänsla och vi kommer vara nyfikna på att ta del av detta. Du har erfarenhet av webbpublicering och en god vana i Adobe-sviten (främst Premiere, Rush, InDesign och Express).Som person är du initiativrik, nyfiken, noggrann och vågar testa nytt. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer. Du är samarbetsorienterad och du delar gärna med dig av kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Du trivs med en central roll i en helhet där du bidrar med ett driv och engagemang.Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Hogia Facility Management AB erbjuder service till alla bolag inom Hogia-gruppen. Vårt uppdrag sträcker sig över områden som reception, fastighetsskötsel och leverans av interna IT-tjänster, inklusive telefoni, datorer, lagring och nätverk, samt utveckling och förvaltning av Hogias kundvårdssystem Microsoft Dynamics 365. Vår ambition är att ständigt vara ”Steget Före” och leverera service i världsklass. Om tjänsten Som utvecklare hos oss kommer du att arbeta med nyutveckling och förvaltning i Microsofts powerplattform och främst i kundvårdssystemet Microsoft Dynamics CRM. Du kommer att ha möjlighet att arbeta med en mängd tekniker såsom Hogias STAR-miljö, Power BI och Azure, och även delta i vårt arbete med AI-tjänster och funktioner som är på frammarsch inom bolaget. Vi arbetar agilt, med kontinuerliga leveranser och nära samarbete med våra användare. Vi har interna kunder och bjuder ofta in till visningar och deltar även i olika interna forum och nätverksträffar. Du kommer att ha ansvar för att utveckla och förbättra våra lösningar med hjälp av C# och Javascript/Typescript, samt utföra anpassningar och low-code-lösningar inom Dynamics för att möta Hogias specifika behov. Rollen inkluderar en bred variation av uppgifter, från utveckling och dataanalys till informationskvalitet och testning. Kanske ser du att du i framtiden vill ta ett personalansvar eller specialisera dig inom något område? Då erbjuder Hogia-gruppen goda utvecklingsmöjligheter. Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom systemutveckling och minst ett par års erfarenhet av C# .NET. Du har en vilja att lära dig nya tekniker, framför allt inom Power-plattformen och AI. Utöver detta ser vi ser gärna att du har erfarenhet av: - Microsoft Dynamics - Webbutveckling och integrationer - Microsofts molntjänster, särskilt Azure För att trivas och lyckas hos oss tror vi att du är öppen, prestigelös och trivs i en miljö där samarbete och nära kontakt med användare står i fokus. Vi uppskattar personer som är analytiska, självständiga och nyfikna på ny teknik. Du har också goda kunskaper i svenska, eftersom det är vårt koncernspråk och används för all dokumentation. Vad vi erbjuder - Möjlighet att arbeta med ett engagerat och kompetent team - En omväxlande tjänst med stort utrymme för lärande och personlig utveckling - Flexibilitet och möjlighet att delta i utvecklingen av framtida lösningar inom Hogia-gruppen Flexibilitet och balans Vi erbjuder flexibla arbetsmöjligheter där du kan arbeta hemifrån några dagar i veckan. På vårt kontor vid havet i Stenungsund får du tillgång till en arbetsmiljö som främjar både produktivitet och välmående. Vi satsar på hälsa med flera träningsaktiviteter och ger dig möjlighet att skapa balans mellan jobb och fritid. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du några frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, kommunikation, fastighet och måltid. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna. Servicefunktionen med sina 140 medarbetare har som uppdrag att ge bästa möjliga service till kommunens förvaltning och verksamheter utifrån behov, efterfrågan och önskemål. Vi arbetar aktivt med att öka vår dialog och möta verksamheternas behov och önskemål. I funktionen ingår måltid, fastighetsservice och lokalvård. Servicen består i huvudsak av att tillhandahålla kommunens måltider inom förskola, skola och omsorg, lokalvård samt fastighetsskötsel och service för verksamheter. Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som är intresserad av att bli vår nästa kollega och en del av vårt fantastiska team!Som fastighetsskötare kommer du bland annat att arbeta med fastighetsskötsel både inomhus och utomhus samt service till Kommunens verksamheter. Uppdraget omfattar reparation/underhåll av fastigheter, hantera felanmälningar och ärenden avseende service till Kommunens verksamheter, grönyteskötsel, halkbekämpning samt teknisk hantering av exempelvis passagesystem, brandlarm och värmesystem. Du ingår i ett team med fler fastighetsskötare men behöver även kunna jobba självständigt. Arbetstiden är dagtid måndag till fredag.För att trivas i rollen behöver du ha god social och kommunikativ förmåga då arbetet innefattar dagliga möten/kontakt med flera interna och externa parter.Som fastighetsskötare och medarbetare inom Servicefunktionen har du en hög serviceförmåga, ett gott bemötande och kan skapa goda relationer vilket är en förutsättning för att lyckas i detta arbete. Kvalifikationer För dig är det självklart att ge god service, ha ett gott bemötande i alla sammanhang då du är ansiktet utåt för vår verksamhet. Vi erbjuder ett arbete med frihet under ansvar. Du har god förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar och kunna se helheten, planera det dagliga arbetet både självständigt och i grupp så att kvalitét och resultat uppnås.• Gymnasiekompetens • Teknisk kompetens• Yrkesvana, Minst 3 års arbetslivserfarenhet av motsvarande arbete• Kunna utföra arbeten självständigt så väl som i team• Personliga egenskaper: det är viktigt att vara serviceinriktad och ha ett gott bemötande, vara flexibel och ha praktiskt handlag• B-körkort krävsMeriterande:• Erfarenhet av hantverksyrken liksom praktiska kunskaper om allmän fastighetsskötsel• Erfarenhet av brandlarm, passagesystem och annan teknisk utrustning• Erfarenhet av grönyteskötselStor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 60-årsåldern bosatt i Rönnäng har mycket goda kunskaper i svenska har god fysik för att kunna genomföra förflyttningar i arbetet har erfarenhet av förflyttningshjälpmedel har erfarenhet av talsvårigheter har B-körkort och egen bil för att kunna ta sig till och från arbetsplatsen är tålmodig och lyhörd i ditt arbetssätt och prioriterar kommunikation Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen såsom att socialisera, bowla och vara vid havet Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är ett sommarvikariat och tjänsten är förlagd vecka 25 till och med vecka 40. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid. Alla arbetstider är aktiv tid och det är dubbelassistans 10h per dag. Arbetspassen varierar mellan 08-17, 08-18, 09-17, 09-22, 17-22, 22-08, 22-09. Tjänstgöringsgrad: Snitt 42% vecka 25-40. Det finns möjlighet att arbeta del av perioden och tjänstgöringsgraden kan då komma att justeras. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. Det är viktigt att det skapas nyfikenhet, intresse och kunskap kring våra välfärdsjobb för att tillsammans skapa goda framtidsutsikter för både dig som medarbetare samt för våra omsorgstagare. Arbetsuppgifter Vi letar efter fler fantastiska kollegor som vill arbeta i team med våra engagerade medarbetare inom vård och omsorg. Har du tidigare erfarenhet eller ser du en framtid inom vård och omsorg? Sök till oss redan idag.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ge omsorg, hjälp och stöd till våra äldre utifrån varje enskild individs behov. Insatserna som utförs ger en trygghet och meningsfullhet för våra äldre. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid ev frånvaro. Vi ger dig därmed en god introduktion med bredvidgång och utbildning i läkemedelshantering.Tjänsterna är vikariat på sex månader med tillträde enligt överenskommelse med varierad sysselsättningsgrad.Vi erbjuder trygga arbetsvillkor med månadslön. Du får möjlighet att utvecklas, arbeta med härliga kollegor och närvarande chefer i en trevlig miljö. Kvalifikationer Krav:- Fyllt 18 år- Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift- Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Sök via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/)Viktigt är att du har en positiv människosyn, ett stort engagemang och intresse för vård och omsorg, ansvarskänsla och sätter brukarnas individuella behov i fokus. Det är viktigt för oss att du har ett intresse för att kontinuerligt utvecklas i din roll.Meriterande:- Tidigare erfarenhet av att arbete inom vård- och omsorg- Vård och omsorgsprogrammet på gymnasienivå, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig- Körkort är meriterandeStor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 167 jobb