Meritmind AB jobb

Lediga jobb hos Meritmind AB

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig! I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager. Huvudsakliga arbetsuppgifter Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS Rapportering av KPI:er Rapportering cashflow Delaktig i månads- och årsbokslut Delaktig i prognos, budget- och analysarbete Ad hoc-rapporter Kvalifikationer Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet. Vad erbjuds du hos oss? Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger. Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA. Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt. På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner. Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Varmt välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli interimskonsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta? Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som är erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult. Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är; Löpande redovisning och avstämningar Självständiga månads- och periodbokslut Årsbokslut samt årsredovisning Koncernredovisning Moms- och skattedeklarationer Analys och rapportering Budget- och prognosarbete Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen Kvalifikationer och erfarenhet Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel. Personliga egenskaper Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer. Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag Kollektivavtal Förmåner genom Benify som är vår förmånsportal Generöst friskvårdsbidrag Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter Kollegor med härlig stämning och mycket skratt! Om Meritmind Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på www.meritmind.se Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017. Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/ Ansökan För mer information är du välkommen att kontakta Konsultchef, Louice Silvärn på [email protected], 070-166 08 59 Talent Acquisition Specialist Josefine Westman på [email protected], 076-417 68 55 Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Business Controller till Gnutti Carlo i Kungsör

Till ett välmående bolag med namnkunniga kunder, internationella relationer och lång historia söker vi nästa Business Controller. Hos Gnutti Carlo får du utvecklingsmöjligheter, breda kontaktytor och en blandning av strukturerad rapportering och ad-hoc-uppgifter. Detta är en möjlighet för dig som lockas av att bredda din controllingkompetens nära traditionell just-in-time-produktion med dess kundförväntningar och utvecklade processer. Fabriken i Kungsör är ett av den 100-åriga globala Gnutti-Carlokoncernens flaggskepp. Här får du bygga vidare din roll som intern Business Partner. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som Business Controller Som Business Controller säkerställer du att affärs- och verksamhetsmål följs upp genom att samla in, sammanställa och kommunicera ekonomisk information. Exempelvis innebär det: Budget- och prognosarbete Kostnadsuppföljning, resultatanalys och rapportering Framtagande av investerings- och produktkalkyler tillsammans med kompetensen i produktion Stöd till ekonomifunktionen och fabriken Du rapporterar till CFO i Göteborg och fabrikschefen i Kungsör. I Alvesta finns redovisningsekonomerna som du också har ett nära samarbete med. Kvalifikationer och erfarenhet Vi förväntar oss inte att du har gjort allt du kommer att få möjlighet att göra. Du kommer till en god miljö att utvecklas i. Men vi utgår ifrån att du varit några år i controlleruppgifter i tillverkande bolag. Du har erfarenhet av att orientera dig i komplexa ERP-system. Heter ett av dem SAP så är det högst meriterande. Vidare bör du inneha en akademisk examen och vara bekväm med engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Som produktionsenhetens controller behöver du ha en förmåga att ta dig fram. Med ett naturligt samarbetsintresse finner du vägar till de svar du behöver. Detta oavsett om de finns i ERP-systemet, hos en kollega i fabriken eller hos dina ekonomkollegor i Alvesta eller Italien. För de återkommande analyser och rapporter du kommer att arbeta med finns väldokumenterade rutiner. Ad-hoc-uppgifterna har av naturliga skäl inte det. Du trivs med den varierade utmaningen. Vi vill att du ska vara nyfiken. Och vilja bidra med din kompetens för att andra ska förstå. Vad erbjuder företaget dig? Förutom gängse förmåner i form av friskvårdsbidrag etc så kommer du till ett företag som tydligt präglas av att alla vill göra något bra tillsammans och bemöter varandra med respekt. På Gnutti Carlo finns inga stängda dörrar och ingen som är viktigare än någon annan för att ni tillsammans ska nå framgång. Om Gnutti Carlo Sweden AB Gnutti Carlo Sweden AB är en internationell koncern med starka marknadspositioner inom utvalda segment av den globala kommersiella fordonsindustrin. Gnutti Carlo Sweden AB utvecklar och tillverkar komplexa precisionskomponenter och delsystem för motorer och kraftöverföring. Företaget ingår i den italienska koncernen Gnutti Carlo S.p.A, ett världsomspännande företag, som förutom Italien och Sverige har verksamhet i Kanada, USA, England, Österrike, Indien och Kina. R&D finns i Göteborg och fabriken i Sverige finns i Kungsör med totalt ca. 300 anställda. Sedan 2015 ingår även aluminiumgjuteriet Ljunghjäll AB i Gnutti Carlo Group. Läs mer på www.gnutticarlo.com Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind. Saga Bergman, [email protected] 073-594 46 34 Håkan Holmberg, [email protected] 073-394 55 52 Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Redovisningsekonom till Wavin i Eskilstuna

Är du intresserad av att arbeta i en spännande industriverksamhet? Vill du dessutom vara en del av ett företag som har ett tydligt syfte och leds av att bygga hälsosamma, hållbara miljöer för framtiden? Wavin har sin svenska produktion och kontor i Kjula, utanför Eskilstuna. Här får du, tillsammans med en kollega, vara den lokala kontakten i redovisningsflödet. Det betyder att du är inblandad i allt ifrån administration och avstämning av reskontror till hantering av anläggningsregister, avskrivningar, budget och kontakt med revisorer. Wavin är världens största tillverkare av rörsystem och VVS-lösningar. Företaget är innovatörer inom hållbar vatteninfrastruktur och arbetar för att framtidssäkra och energieffektivisera byggnader och städer. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer till en trevlig organisation där du samarbetar med Shared Service Centret i Polen, redovisningschefen i Danmark och kollegor inom redovisning samt produktion och controlling i Kjula utanför Eskilstuna. Rollen som redovisningsekonom är både mångfacetterad och spännande och innebär: Avstämningar av kund och leverantörsreskontra Bokföring och uppföljning av leverantörsfakturor Momsdeklaration Samarbeta med lönebyrå och bokför och stäm av löneprocessen Deklarera energiskatter Periodiseringar av omkostnader Ansvara för anläggningsregister och avskrivningar Assistera vid månadsrapportering och budgetarbete. Samarbeta med extern revisor såsom i samband med Årsredovisning samt bolagsdeklaration. Upprätta rekvisitioner och inköpsorder Kvalifikationer och erfarenhet För att du ska trivas och blomstra och kunna kvalitetssäkra redovisningen i bolaget ser vi följande kvalifikationer hos dig som sökande: Viktigast är förståelse för hela redovisningsprocessen, och vi tror därför att du har erfarenhet av de flesta arbetsuppgifter som ingår i tjänsten Erfarenhet av arbete inom koncern och internationell miljö är en fördel för att du lätt ska komma in i de olika kontaktvägarna Du behöver kunna arbeta obehindrat på både svenska och engelska. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av danska. Utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet där du fått med dig väsentlig förståelse för krav och regelverk inom redovisning Bekantskap med SAP eller liknande större ERP-system är en fördel Erfarenhet av rapporteringsverktyg såsom Capego för en smidig rapportering Personliga egenskaper Vi tror att du är en person som har lätt för att samarbeta med andra. På Wavin kommer du ha stora kontaktnät över hela organisationen men även externt. Du arbetar dessutom tätt tillsammans med din närmsta kollega i Kjula med redovisningen. Som person är du även noggrann, omsorgsfull och kvalitetsmedveten. Utifrån din trygghet som redovisningsekonom driver du ditt arbete framåt för att uppnå resultat. Om Svenska Wavin Wavin är en innovativ leverantör av lösningar för bygg- och infrastruktur över hela världen. Med över 60 års erfarenhet hanterar vi några av världens största utmaningar – vattenförsörjning, sanitet, klimatbeständiga städer och effektivt byggande. Wavin fokuserar på att skapa en positiv förändring i världen och vår passion är att bygga för en hållbar framtid. Platser där människor trivs och mår bra. Vi samarbetar med ledare, ingenjörer, konsulter och installatörer för att skapa framtidssäkra städer med bekväma och energieffektiva byggnader. Wavin är en del av Orbia, ett företagskluster med ett gemensamt syfte – att främja livet runt om i världen. Företaget har 12 000 anställda i över 40 länder världen över. Wavin är en ledande leverantör av plaströrssystem inom avlopp, vatten och VVS, vatten (VA), spillvatten, vatten och värme (VVS), inomhusavlopp, kabelkanalisation och dagvatten. För mer information om vårt syfte och vision, se gärna denna film. https://www.youtube.com/watch?v=UbEI2rrTpGY&t=10s Vad erbjuder företaget dig? Wavin erbjuder ett spännande, omväxlande och utmanande arbete i en internationell miljö. Här kommer du in i en spännande förändringsbenägen organisation med glatt engagerat team. Wavin är drivande i utvecklingen till ett bättre och mer flexibelt samhälle genom vårt erbjudande av lösningar. Företaget sitter i ljusa rymliga lokaler i Kjulamon där du är på plats 3 dagar i veckan eller mer om du önskar. Ansökan: I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind: Saga Bergman, 073-594 46 34, [email protected] Håkan Holmberg, 073-394 55 52, [email protected] Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Erfaren redovisningsekonom till Hästens

Vill du ha utmaningen och variationen som kommer med att självständigt arbeta med redovisningen för dina enheter, samtidigt som du har ett team vid din sida och gemensamma mål att sträva mot tillsammans? På Hästen beds får du de bästa av två världar, och dessutom i en internationell miljö samt ett bolag med en spännande historia och välkänt kvalitetspräglat varumärke. Nu söker vi dig som är trygg som redovisningsekonom och som vill ha en ny utmaning och bredda dina kompetenser. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden I Köping har du ditt team och din arbetsplats. Du samarbetar med en kollega och Teamlead och rapporterar till Finance Manager på Malta. Därutöver arbetar du med Hästens övriga personal och chefer som är baserade bland annat inom EU, UK och USA. Dessutom blir du i rollen en del av ett globalt finance-team om 12 personer. Rollen som redovisningsekonom är både varierad och utmanande och innebär: Hantera redovisningen bland annat för enheterna Wholesale samt Retail tillsammans med övriga i redovisningsteamet. Betalningar och likviditet. Lagerstyrning: bistå vid inventeringsprocedurer och justeringar i redovisningssystemet för inventering. Månadsbokslut och Årsbokslut Årsredovisning. Moms och skatt. Internrevision och externa lagstadgade revisionsprocesser. Assistera vid implementering av nya processer och systemintegration och delta i förbättringsprojekt och intiativ. Generera ad-hoc finansiella rapporter för att stödja ledningen i beslut. Kvalifikationer och erfarenhet För att du ska trivas och kunna kvalitetssäkra redovisningen ser vi följande kvalifikationer hos dig som sökande: Viktigast är din förståelse för hela redovisningsprocessen, och vi tror därför att du har 3-5 års erfarenhet av de flesta arbetsuppgifter som ingår i tjänsten. Erfarenhet av arbete där du haft eget ansvar inom redovisningen är meriterande, exempelvis som redovisningskonsult eller bolagsansvarig. Du behöver kunna arbeta obehindrat på både svenska och engelska. Utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet där du fått med dig väsentlig förståelse för krav och regelverk inom redovisning. Bekantskap med större ERP-system är en fördel, Hästens använder sig av Rootstock. Personliga egenskaper Vi söker dig som är proaktiv, kommunikativ och som har förmågan att arbeta självständigt såväl som i ett team. Vi tror att du är mån om att arbeta strukturerat mot deadlines och med en målinriktad problemlösande attityd. Med ett högt engagemang vill du bidra med din kompetens samt driva förändring och förbättringar framåt. Placeringsort Rollen är placerad i Köping men det går bra att arbeta några dagar från ditt hemmakontor om du önskar. Om Hästens Beds Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well – one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind,global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.Together, let’s awaken the world. Vad erbjuder företaget dig? Här får du som medarbetare det man förväntar sig av en modern arbetsgivare, och lite till. Utöver satsningar på friskvårdsbidrag, Arbetstidsförkortning, flexibel arbetstid och tjänstepension får du massage vid behov, tillgång till gym, bonus, samt möjlighet att vara bed testpilot vilket innebär att du får möjlighet att köpa en Hästen säng förmånligt. Visst låter det som att man på Hästens satsar på dig som medarbetare? Lika viktigt är såklart din utveckling. Du får möjlighet att bredda din kompetens genom att arbeta med de olika enheterna inom Hästen Beds Sweden. Dessutom blir du en del av en global gemenskap och får resa och ha ett intressant utbyte med dina kollegor i Amsterdam, Uk, Malta ungefär en gång i halvåret. Ansökan: I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind: Saga Bergman, 073-594 46 34, [email protected] Håkan Holmberg, 073-394 55 52, [email protected] Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Ekonomichef till Elisolation HTM AB i Laxå

Elisolation är ett växande, producerande bolag med namnkunniga kunder och lång historia. Idag har man 35 anställda. Med anledning av att nuvarande ekonomichef kommer att gå i pension så söker vi dennes efterträdare. Du står för tryggheten i att redovisning och resultatuppföljning fungerar och du är både strategisk och hands on i hela processen. Som ekonomichef kommer du att spela en nyckelroll i företaget och vara en del av ledningsgruppen. Vi söker dig som är trygg i redovisningen, systemintresserad, analytisk och lockas av att bidra i Elisolations fortsatta utveckling. Elisolation ingår sedan 25 år tillbaka i Söderbergföretagen, en familjeägd koncern som investerar och långsiktigt vidareutvecklar nischade marknadsledande bolag inom Norden. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Du rapporterar till VD och till moderbolaget. På ditt bord vilar ansvaret för såväl strategiska som operativa ekonomifrågor samt förändringsarbete. Företaget har nyligen gjort ett lyckat ERP-byte till Monitor och här finns möjligheter att optimera processer och uppföljning. Delar av ekonomiprocessen – som fakturering och hantering av inkommande fakturor – utförs på leverans- och inköpssidan. Du kommer att samarbeta brett i bolaget och dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Löpande redovisning, års- och månadsbokslut och rapportering till ledning och koncern samt analys av avvikelser Moms, deklaration, skatt Betalningar Samarbeta och stödja VD och övriga ledningsfunktioner samt delta i ledningsgruppen för att säkerställa kvalitet och effektivitet Analys och bollplank i lager- och produktionsfrågor Styrelserepresentation Utvecklingssamarbete med andra koncernbolag inom affärsområdet Elkraft Kvalifikationer och erfarenhet Du är självgående inom redovisning och har erfarenhet från en roll där du haft ett helhetsperspektiv med ansvar inom ekonomi. Erfarenhet av, och förståelse för, branscher där man arbetar utifrån flöden av inköp, bearbetning, lager och försäljning är meriterande. Som person och kollega är du prestigelös och trivs i en familjär miljö där alla hjälper varandra. Du är samvetsgrann och målinriktad och tar ditt ansvar att stå upp för ekonomiprocessen. Systemutmaningar är möjligheter och du ser fram emot att sätta dig in i Monitor för att utveckla ekonomiprocesserna och förbättra ert analysdata. I grunden har du en relevant högre ekonomiutbildning. Vad erbjuder företaget dig? Du kommer till ett välskött och växande företag med bra medarbetarvillkor och stora möjligheter att påverka och utveckla din roll. Dessutom gör den platta organisationen att det är nära till stöd eller bollplank hos såväl moderbolaget som systerbolag. Placeringsort Laxå, Venavägen 1 Om företaget Elisolation är en komplett leverantör av bearbetade plastkomponenter och plast i halvfabrikat. Vår expertis ligger i komponenter som isolerar elektriska tillämpningar. Men, expertis är ingenting utan omtanke. Med äkta engagemang, vilja att ställa upp och benäget bistå med vår kompetens vinner vi tillit och hjälper kunden lyckas, även när kvalitetskraven är hårdast tänkbara. Med snart 80 år av erfarenhet i ryggen är vi idag en av Nordens främsta specialister på plastkomponenter till elektro-, fordons-, process- och maskintillverkningsindustrin. Av våra kunder finns 80 % inom elkraftssektorn och vi levererar främst produkter av härdplast som isolerar elektriska tillämpningar i allt från de största ställverken till strömbrytaren på vardagsrumsväggen. Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind: Håkan Holmberg, [email protected], 073-394 55 52 Saga Bergman, [email protected], 073-594 46 34 Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Vid de flesta tillsättningar görs också en Bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV Det räcker att du bifogar ditt CV. Vi använder ej personligt brev i våra processer.

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Business Controller till Svensk Plaståtervinnning i Motala

Om du är en erfaren Business Controller som är intresserad av att vara en nyckelspelare i det framgångsrika bolaget Svensk Plaståtervinning, är det här en unik möjlighet för dig. På Svensk Plaståtervinning har vi bestämt oss för att alla plastförpackningar ska bli en del av den cirkulära ekonomin. Vi formar ett starkt team som jobbar för att visionen ska bli verklighet. Vill du vara med och göra skillnad? Ansök redan idag och ta chansen att bidra till en grönare framtid med oss! Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som Business Controller: Du kommer i din roll som Business Controller att fortsätta uppbyggnaden och utvecklingen av det växande bolagets ekonomiska styrning och processer. Det är en bred roll med fokus på finansiell-, operationell- och kommersiell analys. Du kommer att arbeta i en affärsnära roll och bli involverad i en mängd uppgifter kopplat till ekonomi och verksamhetsutveckling. Du är organisatoriskt placerad på ekonomiavdelningen som består av fyra personer och du rapporterar direkt till CFO. Löpande analys, uppföljning och rapportering av ekonomiskt resultat Utveckla ekonomistyrning och rapportering med fokus på prissättning, kalkyler och kundlönsamhet Ta fram, analysera och presentera relevanta beslutsunderlag Driva och utveckla processen för budget, prognos och flerårsplaner Ad hoc analyser och framtagande av underlag till business case Medverka till ökad ekonomisk förståelse i verksamheten Bidra till utveckling, digitalisering och effektivisering inom området Utveckla och underhålla rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet Kvalifikationer och erfarenhet: Vi söker efter dig som är civilekonom eller som har motsvarande akademisk utbildning. Du har några års relevant arbetslivserfarenhet från controlling gärna från industriell verksamhet. Vidare ska du ha arbetat med produktkalkylering, affärsmodellering och lönsamhetsanalys. Du har god erfarenhet av Officepaketet, främst Excel och är van att hantera stor mängd data. Det är önskvärt om du har erfarenhet av Monitor/Mercur och BI-system. Slutligen har du god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Personliga egenskaper: För att lyckas i denna roll ser vi att du är en utåtriktad, självgående och lösningsorienterad person med en förmåga att ta initiativ och driva projekt framåt. Du har en stark analytisk förmåga samt en god förståelse för affärsutveckling och ekonomisk styrning. Som Business Controller har du en rådgivande roll med många kontaktytor, vilket ställer krav på att du är pedagogisk och har lätt för att samarbeta med andra individer. Det är viktigt att du är bekväm med att variera ett operativt och strategiskt synsätt, från löpande analyser till affärsmodellering. Placeringsort: Motala med möjlighet till hybridlösning Om företaget: I Motala driver vi på Svensk Plaståtervinning världens största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Med banbrytande teknologi och fördubblad kapacitet har vi genom Site Zero skapat förutsättningar för att återvinna alla förpackningar från svenska hushåll och möjliggör cirkulära plastflöden – utan negativ klimatpåverkan. Läs gärna mer på vår hemsida, https://www.svenskplastatervinning.se/ Vad erbjuder företaget dig? Svensk Plaståtervinning är ett framgångsrik och växande bolag med fräscha lokaler i Motala. Här erbjuds du marknadsmässiga anställningsvillkor med bland annat flextid, kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Hos oss får du möjligheten att vara en del av en organisation som gör verklig skillnad för miljön varje dag. Ansökan: I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind. Martina Dehlin på telefonnummer: 070-30 71 405 Eller mail: [email protected] Andreas Oliw på telefonnummer: 072-01 01 807 Eller mail: [email protected] Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!

12 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
Redovisningschef till Nevotex, Nässjö

Är du erfaren inom redovisning och motiveras av att leda ett redovisningsteam? Hos oss erbjuds du en utåtriktad roll som redovisningschef i en internationell koncern. Som redovisningschef har du det operativa ansvaret för redovisning och bokslut för Nevotex AB och Nevotex Group. Det är en roll med många kontaktytor inom bolaget samt att du har ett mycket nära samarbete med CFO. Du har en arbetsledande funktion för två medarbetare som du coachar i det dagliga arbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Månads- och årsbokslut · Utveckling av processer och rutiner · Årsredovisning och deklarationer · Koncernredovisning och konsolidering · Budget, prognos och analys · Kontakt med bank, myndigheter och revisorer · Systemägare för Business Central Kvalifikationer Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av redovisning, gärna från ett internationellt bolag. Du är väl insatt i gällande redovisningsregler enligt K3 och har en god förståelse för en koncerns processer och ekonomiflöden. Du är en trygg ledare som har förmågan att leda ett team och driva mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen är du en engagerad person som gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samt arbetar proaktivt. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller har motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Eftersom vi är en internationell koncern är det av stor vikt att du känner dig trygg med både det svenska och engelska språket. Du är en van användare av Excel och kan med hjälp av affärssystem utveckla och optimera ekonomiprocessen. Vi erbjuder Nevotex är ett familjeägt och färgstarkt företag, som är stolta över sin fina historik, utan att fastna där. Vi drivs av att ständigt utvecklas för att fortsätta vara marknadsledande. Här möts du av trevliga kollegor och ägare som bryr sig om sina medarbetare. Vi satsar stort på vårt hållbarhetsarbete och är en av de aktörerna som ligger i framkant i vår bransch. Som medarbetare hos oss har du både stort ansvar och befogenheter. Om Nevotex Nevotex är Norra Europas ledande leverantör av textiler, läder, tekniska material och verktyg för inredning och möbeltillverkning. Med erfarenhet, expertkunskap och en stark passion för form, kulör och textur. Vi hjälper möbeltapetserare, möbelproducenter, arkitekter och designers att förverkliga sina idéer; vårt sortiment rymmer tusentals tyger, material och tillbehör. Och i vår produktion i estniska Narva skräddarsyr vi allt från kompletta lösningar till specifika detaljer för internationell tillverkningsindustri. Gruppen omsätter 400 mkr och har ungefär 140 anställda. Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Nevotex med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Varmt välkommen med din ansökan!

11 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Redovisningschef

För kunds räkning söker vi en redovisningschef för ett föräldravikariat i Uppsala. Startdatum är 1:a maj och uppdraget sträcker sig ända fram till augusti 2025. Arbetsuppgifter: Konsolidering av den svenska koncernen, inklusive elimineringar och koncernavstämningar i Excel enligt IFRS Personalansvar för 4 personer Stötta redovisningsekonomer och hålla ihop bokslutsarbetet Rapportering av cash forecast och claim report till koncernen i Norge Kontrollera månadsavstämningar Projektleda systembyte från Navision till IFS under början av hösten. Kontakt med revisorer och skattekonsulter Utveckla rutiner och processer Kvalifikationer och erfarenheter: Arbetat i liknande roller i några år Kandidatexamen inom företagsekonomi eller liknande eftergymnasial utbildning eller erfarenhet Kännedom om IFRS och IFRS16 Tidigare erfarenhet av systembyte Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande att tidigare ha arbetat i systemet IFS Personliga egenskaper Man ska ha en stark strävan efter att göra rätt och kunna ta egna initiativ och kunna ta beslut. Man ska vara öppen, ärlig och trygg i sig själv och sina kunskaper. Vidare bör man ha god samarbetsförmåga och vara självgående, ansvarstagande och arbeta på ett strukturerat sätt. Ansökan För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Linda Rybring, [email protected] 070-336 13 00. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan, så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen) Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil. Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civil status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna. Välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Kundansvarig

Vill du hjälpa företag och människor till framgång? Vill du dessutom vara med på en spännande förändringsresa där vi stöper om oss och bygger för framtiden? Då ska du komma och jobba hos oss. Som marknadsledande inom konsult- och rekryteringstjänster inom ekonomiområdet hjälper vi flera av Sveriges största företag att förändra och upprätthålla sin verksamhet. Hos oss får du vara en del av en dynamisk miljö tillsammans med kunniga kollegor. Vi tror på att ge våra medarbetare utrymme att växa och utvecklas, och vi är övertygade om att den bästa talangen är den som vågar utmana det etablerade och sträva efter nya höjder. Om du är en driven och ambitiös person med erfarenhet inom ekonomiområdet eller försäljning av konsult- eller rekryteringstjänster, är det här en möjlighet att göra verklig skillnad. Kom och var med på vår resa mot framgång och bli en del av vårt härliga gäng. Som kundansvarig har du en stor roll i att forma vår fortsatta utveckling. Med proaktivitet och omtanke vägleder du våra kunder till framgångsrika beslut. Du bygger och utvecklar relationer med nya och befintliga kunder och i samarbete med konsultchefer, rekryterare och andra teammedlemmar säkerställer du att våra kunder får bästa möjliga upplevelse och resultat. Dina ansvarsområden som kundansvarig Vinna nya kunder så väl som utveckla befintliga kunder och bredda din portfölj Bygga nära relationer med relevanta personer på dina kundkonton Uppnå överenskomna säljmål Ansvara för avtalshantering och upphandling Agera rådgivande kring kompetensförsörjning när våra kunder skall förändra eller upprätthålla sin organisation inom ekonomiområdet. Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut Delta i kundaktiviteter Bidra med innovation, nytänkande och energi till hela säljteamet Om dig Vi söker dig som brinner för att lösa kunders utmaningar med proaktivitet och omtanke. Du drivs av att möta nya människor och har en naturlig fallenhet att bygga relationer och skapar lätt förtroende hos personer på ledningsnivå såsom CFO, CEO och HR-chefer. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv, har lätt för att förstå komplexa bolagssammanhang och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter. Du är affärsinriktad och systematisk med en hög energinivå och kunnig inom säljprocessens alla delar. Troligen har du en bakgrund som KAM eller AM med goda resultat. Har du en bakgrund inom ekonomiområdet är det meriterande, men viktigast är ett högt engagemang för att vidareutveckla dina kundrelationer för att hjälpa dem och oss till framgång. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Körkort är ett krav. Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Stockholm och dina kunder finns i hela Stockholmsregionen. Du rapporterar till försäljningschef Stockholm och kommer tillhöra den lokala säljgruppen. Förutom ett intressant och utvecklande arbete erbjuder Meritmind: Ett värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap alltid uppmuntras Möjlighet att vara med i innovationsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån när det behövs och passar Kollektivavtal Förmåner genom Benify Nära samarbete med kollegor med härlig stämning, arbetsglädje och mycket skratt! Om Meritmind AB Meritmind är företaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet med kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Jönköping, Göteborg och Malmö. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000 av vd Helena Casserlöv-Kvist. Företaget har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på meritmind.se Ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Din ansökan önskar vi att du skickar in till oss via mail till [email protected] För mer information är du välkommen att kontakta Cecilia Sjölin, försäljningschef Stockholm, på 073 031 28 44, [email protected] Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. I samband med att du skickar in din ansökan samtycker du till att Meritmind AB tar del av den data du skickar in, för mer information kring hur vi hanterar dina personuppgifter får du gärna kika in på vår integritetspolicy via denna länk: https://meritmind.se/om-oss/integritetspolicy/ Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Namn och kontaktuppgifter skall finnas med i ditt CV. Välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024