Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Sommarjobb som lagerstjärna eller kundservicestjärna

Vill du vara en del av Nordic Nest Group och vara med och skapa världens bästa kundupplevelse? Vi söker stjärnor som vill hjälpa våra kunder under sommaren på vårt lager eller vår kundserviceavdelning. Vi hjälper kunder i hela världen att skapa hem att älska genom att leverera heminredning inom skandinanavisk design. Du kommer tillhöra ett engagerat team med en fantastisk gemenskap där vi älskar att jobba tillsammans! Om jobbet: Beroende på vilket team så ser de dagliga arbetsuppgifterna olika ut på vårt lager respektive vår kundserviceavdelning. Gemensamma arbetsuppgifter för teamen är att: - Leverera en förstklassig service med omtanke och lösningsorientering. - Skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje arbetsmoment. - Arbeta mot uppsatta mål. Som lagerstjärna kommer dina dagliga arbetsuppgifter variera beroende på avdelning, det kan innebär allt från att lagerföra produkter till att plocka och packa kundernas ordrar. Gemensamt för alla avdelningar är att arbetet är väldigt fysiskt och präglas av ett högt tempo. Som kundservicestjärna kommer du bemöta och hjälpa våra kunder via mejl, chatt och telefon. Din främsta uppgift är att bemöta olika kunders behov och att skapa en fantastisk kundupplevelse. Om dig: För att lyckas i rollen behöver du ha ett enormt engagemang, tycka om att utmana dig själv och andra samt vilja bidra till ett starkt teamwork. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du: - Älskar att jobba i ett högt tempo. - Har hög kvalitetsmedvetenhet. - Har ett stort personligt driv och viljan att påverka. - Har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. - Är snabblärd och flexibel. - Är en lagspelare som gillar att arbeta i team mot gemensamma mål. - Är engagerad och gör alltid ditt bästa. - Passar tider och är pålitlig. För sommarjobb på vårt lager ser vi att du älskar att arbeta fysiskt i ett högt tempo, att slå rekord och att jobba i ett lag tillsammans med dina kollegor. För sommarjobb på vår kundserviceavdelning ser vi att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi är ett internationellt bolag och ser därför att det är meriterande om du även behärskar ytterligare språk, främst tyska, nederländska, danska eller ungerska. Vi ser även att du älskar att bemöta kunder och att bidra med kundservice i världsklass. Välkommen hem! Vi erbjuder en deltidsanställning under sommaren. Det kan dessutom finnas chans till förlängd säsongsanställning under hösten som är vår högsäsong. Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din prestation än dokumenterad erfarenhet. Vi använder därför personlighetstester i ett tidigt skede av rekryteringsprocessen. För tjänsten inom kundservice genomför vi även arbetsprover i syfte att testa skriftlig kommunikationsförmåga. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Elin Friman, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

15 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Head of Assortment - Lighting

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Vi söker nu en Head of Assortment - Lighting som ska ansvara för att driva och utveckla vårt affärsområde Belysning. Är du en passionerad och erfaren ledare inom sortiment och inköp med ett brinnande intresse för design och inredning? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Head of Assortment! Om rollen: Du kommer att ha ett ledar- och resultatansvar för ditt affärsområde. Du kommer arbeta tätt tillsammans med engagerade kollegor för att tillsammans säkerställa att vi erbjuder våra kunder ett attraktiv sortiment med hög lönsamhet. Du rapporterar till vår Chief Procurement Officer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter; - Personal och resultatansvar för ditt affärsområde. - Driva aktiviteter för att skapa maximal lönsam tillväxt till bolaget. - Driva utveckling avseende sortiment, inköp och processer i enlighet med bolagets strategier. - Framtagande av sortimentsstrategier, inköpsbudget och måltal tillsammans med CPO. - Ansvara för att måltal följs upp och efterlevs, till exempel försäljning, marginal och lagervärde. - Samordna arbetet inom ditt affärsområde. - Löpande följa upp och analysera affärsområdet och nyckeltalsutveckling. - Coacha och agera affärsstöd för kategoricheferna i ditt teamet. - Övergripande ansvar för våra leverantörsavtal och inköpsvillkor. - Hålla dig uppdaterad på marknaden, trender, konkurrenter, prisbild med mera. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du brinner för ledarskapet. Du motiveras av att se dina medarbetare växa och utvecklas, och du bidrar till teamets utveckling genom ett närvarande och coachande ledarskap i en arbetsmiljö där vi vågar utmana oss själva och varandra för att ständigt komma framåt. Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt, högt i tak och korta beslutsvägar är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. För att lyckas i rollen tror vi att du har; - Erfarenhet inom kategorin belysning, där du har ett gediget intresse av ljussättning och designbelysning. - Tidigare erfarenhet av ledarskap där du i ditt ledarskap inspirerar, motiverar och utvecklar ditt team. - Tidigare erfarenhet av sortimentsutveckling och inköp inom retail, gärna e-handel. - Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem. - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. - Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt. Välkommen hem! Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, [email protected].

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Learning & Development Lead

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara en del av vårt team! Vi söker en Learning & Development Lead som vill vara med och bygga världens mest motiverade team. Brinner du för att utveckla, motivera och inspirera andra? Då kan du vara den vi söker till team People & Performance! Om rollen: I rollen som Learning & Development Lead arbetar du verksamhetsnära, såväl strategiskt som operativt, inom områden som kompetensutveckling, talangkartläggning och onboarding. Ditt huvuduppdrag är att fortsätta utveckla vår egen utbildningsverksamhet Nordic Nest Group Academy. Du tillhör vår avdelning People & Performance och rapporterar till Chief People & Performance Officer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att; - Utvärdera och bedöma organisationens utbildningsbehov. - Utforma, implementera och utveckla interna utbildningsprogram för Nordic Nest Goup Academy. - Planera, koordinera och genomföra utbildningar och workshops med hjälp av externa leverantörer och interna specialister. - Planera och genomföra kunskapsträning för nyckelpersoner på alla nivåer. - Mäta och utvärdera effektiviteten av utbildningsprogram genom utvärderingar. - Kartlägga nyckelroller. - Analysera och kartlägga kompetensgap och utvecklingsbehov. - Arbeta med ledarutveckling för att bidra till en värdebaserad kultur. - Säkerställa en långsiktig strategi för kompetensutveckling. - Systemägare för vårt LMS-system. - Konsultativt stöd i HR-frågor. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att inspirera, engagera och motivera andra! Du har erfarenhet av att hålla i utbildningar och har troligtvis arbetat några år med att driva och utveckla utbildningsprogram. En god förståelse för ledarrollen och dess behov är också viktig. Du har en relevant utbildning inom t.ex. kommunikation, HR eller pedagogik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och förändringsarbete. Som person är du kommunikativ och älskar att bygga relationer samt att vara med där det händer. Du är strukturerad och innovativ, och har ett prestigelöst förhållningssätt - du får saker att hända! Vidare trivs du i en snabbrörlig och utvecklingsorienterad miljö med många kontaktytor. Vår företagskultur präglas av ett starkt driv, engagemang och teamkänsla. Vi har en dynamisk arbetsplats, och är inte rädda för att fatta beslut och göra snabba förändringar. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Category Lead - Lighting

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Category Lead - Lighting som ska bidra till att skapa världens bästa sortiment för våra kunder. Drivs du av resultat och har en fingertoppskänsla för att göra bra affärer? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Category Lead! Om rollen: Rollen innebär ett brett ansvar för tilldelade produktkategorier, du kommer att ha ett helhetsansvar i allt från produktval och inköp till att skapa kampanjer och säkerställa att dina kategorier når upp till, och överträffar de uppsatta målen. Du driver ditt eget segment självständigt men har samtidigt ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, samt med Head of Assortment som du rapportera till. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara; - Säkerställa att bolaget når de uppsatta försäljnings- och intäktsmålen inom kategorin. - Analysera, ta fram samt genomföra strategier för att utveckla kategorins försäljning och lönsamhet. - Sortimentsutveckling inom kategorin. - Ansvara och genomföra inköp inom dina kategorier och varumärken. - Säkerställa att lagernivåer och åldersstruktur på lagret ligger inom uppsatta mål. - Ansvara för avtal, förhandlingar och kontakt med respektive tilldelad leverantör för att säkerställa att bolaget har rätt kommersiella villkor. - Planera, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter. - Du förväntas att bevaka trender och hålla dig uppdaterad inom branschen och även granska konkurrenters utbud för att hålla ett aktuellt och uppdaterat sortiment. Om dig: För att lyckas i rollen har du en briljant förmåga att förstå affären och vad kunder efterfrågar på marknaden. Du älskar att bygga relationer och att förhandla för att skapa de bästa kommersiella villkoren, och du arbetar alltid målfokuserat. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har en utmärkt analytisk förmåga där du kan fatta beslut och grunda strategier i kombination med din känsla och kunskap för produkterbjudandet. Du är en relationsbyggare som trivs i en dynamisk miljö med hög energinivå och många kontaktytor. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi litar därför på din förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans. För att lyckas i rollen tror vi att du har; - Erfarenhet inom kategorin belysning, där du har ett gediget intresse inom design och ljussättning. - Tidigare erfarenhet av sortiment och inköp inom retail, gärna e-handel. - Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem. - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. - Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt. Välkommen hem! Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, [email protected].

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Head of Assortment - Lighting

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Vi söker nu en Head of Assortment - Lighting som ska ansvara för att driva och utveckla vårt affärsområde Belysning. Är du en passionerad och erfaren ledare inom sortiment och inköp med ett brinnande intresse för design och inredning? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Head of Assortment! Om rollen: Du kommer att ha ett ledar- och resultatansvar för ditt affärsområde. Du kommer arbeta tätt tillsammans med engagerade kollegor för att tillsammans säkerställa att vi erbjuder våra kunder ett attraktiv sortiment med hög lönsamhet. Du rapporterar till vår Chief Procurement Officer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter; - Personal och resultatansvar för ditt affärsområde. - Driva aktiviteter för att skapa maximal lönsam tillväxt till bolaget. - Driva utveckling avseende sortiment, inköp och processer i enlighet med bolagets strategier. - Framtagande av sortimentsstrategier, inköpsbudget och måltal tillsammans med CPO. - Ansvara för att måltal följs upp och efterlevs, till exempel försäljning, marginal och lagervärde. - Samordna arbetet inom ditt affärsområde. - Löpande följa upp och analysera affärsområdet och nyckeltalsutveckling. - Coacha och agera affärsstöd för kategoricheferna i ditt teamet. - Övergripande ansvar för våra leverantörsavtal och inköpsvillkor. - Hålla dig uppdaterad på marknaden, trender, konkurrenter, prisbild med mera. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du brinner för ledarskapet. Du motiveras av att se dina medarbetare växa och utvecklas, och du bidrar till teamets utveckling genom ett närvarande och coachande ledarskap i en arbetsmiljö där vi vågar utmana oss själva och varandra för att ständigt komma framåt. Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt, högt i tak och korta beslutsvägar är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. För att lyckas i rollen tror vi att du har; - Erfarenhet inom kategorin belysning, där du har ett gediget intresse av ljussättning och designbelysning. - Tidigare erfarenhet av ledarskap där du i ditt ledarskap inspirerar, motiverar och utvecklar ditt team. - Tidigare erfarenhet av sortimentsutveckling och inköp inom retail, gärna e-handel. - Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem. - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. - Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt. Välkommen hem! Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, [email protected].

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Social Media Lead

Vi på Nordic Nest befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara en del av vårt team! Nu söker vi en Social Media Lead för Nordic Nest Groups varumärken, Nordic Nest, Svenssons, Kitchentime och Lampgallerian. I dagsläget jobbar vi främst med Instagram, Facebook, Pinterest, Tiktok och Youtube. En otrolig möjlighet för dig som är kreativ, gillar att jobba i ett bolag i ständig rörelse och fart med huvudfokus på att skapa världens bästa kundupplevelse. Om rollen; Som Social Media Lead hos oss kommer du att ansvara för våra organiska sociala medier både strategiskt och operativt. Du kommer att ha kontakt med flera avdelningar på bolaget så det är nödvändigt att du är strukturerad och kan ha ett helikopterperspektiv för att kunna prioritera i en miljö med högt tempo. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Planera och skapa innehåll till sociala medier. - Kommunicera med engagerande och relevant innehåll till våra följare i olika sociala kanaler. - Analys, uppföljning och optimering av vårt arbete i sociala medier. - Planera och exekvera på plan för innehåll i våra olika sociala medier och ständigt utvärdera för att nå bästa möjliga resultat. - Kommunicera med och bygga vårt community i olika sociala kanaler. - Bevaka, samla in och ta till vara på UGC som skapas. - Säkerställa och optimera innehåll för de olika kanaler där Nordic Nest Group är representerade. Du ingår i vårt team Engagement & Concept, och rapporterar till Head of SoMe & Affiliate Om dig; För att lyckas i rollen ser vi att du har ca 1-2 års erfarenhet av att arbeta med sociala medier på ett väletablerat företag. Du trivs med att hantera många bollar i luften samtidigt och är en självgående och ansvarstagande person som har en känsla för färg och form. Du ser möjligheter och är proaktiv i att driva och utveckla ditt område framåt. Vi ser gärna att du har god kunskap och erfarenhet kring bild- och filmhantering där utbildning är meriterande, då du bland annat kommer att arbeta i Adobe Creative Clouds program. Vidare är det viktigt att du har en analytisk sida med god förståelse för försäljning och lönsamhet för att kunna optimera våra sociala medier på ett så effektivt sätt som möjligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har en stark kommunikationsförmåga och en stor passion för inredning, e-handel och att bygga relationer. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket god kunskap i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken. Vi ser det som en självklarhet att du har en förmåga att alltid sätta kunden i fokus och alltid sträva efter bästa möjliga upplevelsen för våra kunder. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Placering är hos oss i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede av rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Flobrant, Head of SoMe & Affiliate, på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Social Media Coordinator

Vi på Nordic Nest Group vill skapa världens bästa kundupplevelse och driva världens lönsammaste retailer tillsammans med världens mest motiverade team! Visst låter det fantastiskt roligt? Nu finns möjligheten att vara med på vår framgångssaga! Vi söker en driven och engagerad person som vill vara med och utveckla våra sociala medier för Nordic Nest Group (Nordic Nest, Svenssons, Kitchentime och Lampgallerian) i rollen som Social Media Coordinator. Under det senaste åren har Nordic Nest Group haft stor framgång i våra sociala medier och vi är övertygade om att vår tillväxt kommer fortsätta i dessa kanaler och söker därför dig som vill vara med på resan och göra detta möjligt. Om rollen; Som Social Media Coordinator kommer du ingå i vårt SoMe-team tillsammans med kreativa och resultatdrivna kollegor. I din roll kommer du få assistera med publicering, community building, affiliate och framtagandet av innehåll för våra sociala medier samt vår betalda annonsering. Det är därför en fördel om du har kunskap inom bild- och videoredigering. Huvudsakliga ansvarsområden: - Samla in, tagga och distribuera UGC (användargenererat innehåll). - Ta fram innehåll och annonser till Sociala Medier. - Schemalägga och publicera innehåll till våra kanaler. - Vara delaktig i uppbyggandet av vår sociala community. - Tillsammans med teamet driva och optimera effektiv affiliatemarknadsföring - Planera och optimera vår betalda marknadsföring tillsammans med teamet. - Vara behjälplig med övriga uppgifter på avdelningen, t ex vid fotograferingar. Du ingår i vårt team Engagement & Concept, och rapporterar till Head of SoMe & Affiliate Om dig; För att lyckas i rollen är du en noggrann, strukturerad och självgående person som har ett bra öga för färg och form. Du har ett kreativt sinne och är alltid nyfiken samt har ett intresse för design och heminredning. Du har god förmåga att hantera administrativa arbetsuppgifter och att arbeta utifrån tydliga briefar. Vi ser också att du är nyfiken och har ett intresse för e-handel, försäljning och hänger med i det sociala medielandskapet. Du tycker om att ha många bollar i luften kan arbeta flexibelt i en organisation i ständig rörelse. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har en stark kommunikationsförmåga och en stor passion för att nätverka och bygga relationer. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken. Har du en utbildning eller erfarenhet inom grafisk design eller bildhantering är det meriterande, dock ej ett krav. Vi ser det som en självklarhet att du har en förmåga att alltid sätta kunden i fokus och alltid sträva efter bästa möjliga upplevelsen för våra kunder. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Flobrant, Head of SoMe & Affiliate, på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024