Nordic Nest AB jobb

Lediga jobb hos Nordic Nest AB

Warehouse Quality & Optimization Lead

Vi påNordic Nest Group arbetar varje dag engagerat med våra grundstenar; attskapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail. Vårt huvudkontor och lager är placerat i Kalmar, och härifrån levererar vi skandinavisk design till våra 5 butiker och till vårakunder runtom hela världen. Vårt sortiment består i dagsläget av över 280 olika varumärken och drygt 75 000 artiklar i sortimentet. För att lyckas med våra grundstenar krävs det att vi ligger i framkant i alla våra funktioner, och alltid strävar efter att utveckla och förbättra oss i varje enskilt moment. Med varuförsörjning och leverans till kundersom en betydande del av verksamheten är det viktigt att vi ligger i framkant med vår varukedja.Nu söker vi dig med tidigare erfarenhet inom lager och förbättringsarbeten! Om rollen: I rollen som Warehouse Quality & Optimization Lead kommer du att vara en del av vår Lagerledning. Du kommerdriva förbättringar i våra processer tillsammans med Warehouse System & Automation Developer samt vara en viktig del i attstötta våra Department Leads i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Utveckla och implementera effektiva och optimerade processer för att öka lagrets produktivitet och effektivitet. Aktivt delta i verksamhetens operationella processer. Driva förbättringsarbeten på varje avdelning tillsammans med avdelningsledare och lagerchef. Arbeta med kvalitetsförbättringar. Arbeta tvärfunktionellt med att planera och optimera lagrets layout för att maximera effektiviteten. Arbeta i nära samarbete med lagerchef för att säkra fastigheten och arbetsmiljön. Samarbeta med olika avdelningar inom företaget för att samordna och hantera lagerrelaterade projekt och processer. Ansvara för upphandlingar och förhandlingar med leverantörer inom våra större områden som emballage, truckar och annan utrustning på lagret. Om dig: För att lyckas i rollen har du ett mycket stort driv ochmålfokus samt är en skicklig problemlösare.Du har erfarenhet av att arbeta inom lagerhantering och har god kunskap om processoptimering och kvalitetssäkring.Du är skicklig på att implementera effektiva strategier för att maximera lagrets effektivitet och kapacitet. Vidare har du god förmåga i upphandlingar och förhandlingar med nya och befintliga leverantörer för att uppnå bästa möjliga resultat.Du älskar att jobba i team ochförstår vikten av att jobba tillsammans för att uppnå magiska resultat. Du vågar ta beslut och din attityd präglas av positivitet och av att hittalösningar. Du är även duktig på att samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en effektiv arbetsprocess. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga lager ochhuvudkontor i Kalmar! Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Ida Lavado, Head of Warehouse, till [email protected].

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Learning & Development Lead

Vi på Nordic Nest Group håller just nu på att bygga världens mest motiverade team! Spännande, eller hur? ”Hur bygger man världens mest motiverade team?” Microsoft Copilot svarar att ”det är en ambitiös uppgift, men det är möjligt med rätt strategier och insatser”. - Då kör vi!Nu söker vi en Learning & Development Lead vars hjärta klappar för att skapa motivation, engagemang och utveckling hos andra - och som vill vara med på vår resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil. Är du redo att bli en av vårt team? Ta en titt på klippet och få en känsla av oss innan du svarar på den frågan; Om rollen I rollen som Learning & Development Lead får du förmånen att arbeta brett tillsammans med hela vårt magiska team på Nordic Nest Group! Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för teamet att nå nya nivåer av utveckling och prestation i sina respektive roller. Som en del av vår avdelning People & Performance blir du dessutom en nyckelspelare i att säkerställa vår kultur och värderingar i hela organisationen. Genom rollen är du med och banar väg i ett område som spelar central roll för bolagets fortsatta resa framåt! Du arbetar operativt, hands-on samtidigt som du ständigt lyfter blicken för att identifiera vägen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Utvärdera och bedöma organisationens utbildningsbehov Utforma, implementera och utveckla interna utbildningsprogram för vår interna utbildningsplattform NNG Academy Skapa och administrera utbildningar i vårt LMS Planera, koordinera och genomföra utbildningar och workshops med hjälp av externa leverantörer och interna specialister Mäta och utvärdera effektiviteten av utbildningsprogram genom utvärderingar. Analysera och kartlägga kompetensgap och utvecklingsbehov Arbeta med ledarutveckling för att bidra till en värdebaserad kultur Säkerställa en långsiktig strategi för kompetensutveckling Konsultativt stöd i HR-frågor Övrig HR-administration, som t ex stöttning med anställningsavtal och andra mallar och underlag kopplade till personalfrågor Tillsammans med dina kollegor på People & Performance kan du dessutom vänta dig en fartfylld och varierad vardag där vi alltid hjälps åt, alltid har hjärtat i det vi gör och delar massor av skratt. Hos oss har du en HR-roll tillsammans med ett HR-team bestående av olika kompetenser som arbetar dynamisk med gemensam passion för våra anställda, ledarskap och utveckling. Du rapporterar till Head of People & Culture. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att inspirera, engagera och motivera andra! Du har erfarenhet av att arbeta i en framåtlutadorganisation, gärna inom detaljhandeln, och du älskar att hjälpa andra att växa. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att hålla och administrera utbildningar, och dessutom gärna har arbetat några år som ledare.Du har en relevant utbildning inom t.ex. kommunikation, HR eller pedagogik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med HR, ledarskap och förändringsarbete. Som person är du kommunikativ och älskar att bygga relationer samt att vara med där det händer. Du är strukturerad och innovativ, och har ett prestigelöst förhållningssätt - du får saker att hända! Vidare trivs du i en snabbrörlig och utvecklingsorienterad miljö med många kontaktytor. Vår företagskultur präglas av ett starkt driv, engagemang och teamkänsla. Vi har en dynamisk arbetsplats, och är inte rädda för att fatta beslut och göra snabba förändringar. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vidare vill du vara del av ett bolag där du får möjlighet att jobba med både hjärta och hjärna. Kärnan av vår kultur är att vi bryr oss på riktigt, både om det vi gör och om varandra. Är det viktigt för dig att må bra, vara del av en stark gemenskap och få vara med och bygga något stort – då vill vi väldigt gärna träffa dig! Så, är du redo att bli en del av teamet nu? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi ser fram emot din ansökan!Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sandra Adamsson, Head of People & Culture på [email protected] eller telefon 0708542508. VÄLKOMMEN HEM!

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Learning & Development Lead

Vi på Nordic Nest Group håller just nu på att bygga världens mest motiverade team! Spännande, eller hur? ”Hur bygger man världens mest motiverade team?” Microsoft Copilot svarar att ”det är en ambitiös uppgift, men det är möjligt med rätt strategier och insatser”. - Då kör vi!Nu söker vi en Learning & Development Lead vars hjärta klappar för att skapa motivation, engagemang och utveckling hos andra - och som vill vara med på vår resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil. Är du redo att bli en av vårt team? Ta en titt på klippet och få en känsla av oss innan du svarar på den frågan; Om rollen I rollen som Learning & Development Lead får du förmånen att arbeta brett tillsammans med hela vårt magiska team på Nordic Nest Group! Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för teamet att nå nya nivåer av utveckling och prestation i sina respektive roller. Som en del av vår avdelning People & Performance blir du dessutom en nyckelspelare i att säkerställa vår kultur och värderingar i hela organisationen. Genom rollen är du med och banar väg i ett område som spelar central roll för bolagets fortsatta resa framåt! Du arbetar operativt, hands-on samtidigt som du ständigt lyfter blicken för att identifiera vägen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att; Utvärdera och bedöma organisationens utbildningsbehov. Utforma, implementera och utveckla interna utbildningsprogram för vår interna utbildningsplattform NNG Academy. Skapa och administrera utbildningar i vårt LMS Planera, koordinera och genomföra utbildningar och workshops med hjälp av externa leverantörer och interna specialister. Mäta och utvärdera effektiviteten av utbildningsprogram genom utvärderingar. Analysera och kartlägga kompetensgap och utvecklingsbehov. Arbeta med ledarutveckling för att bidra till en värdebaserad kultur. Säkerställa en långsiktig strategi för kompetensutveckling. Konsultativt stöd i HR-frågor. Övrig HR-administration, som t ex stöttning med anställningsavtal och andra mallar och underlag kopplad till personalfrågor. Tillsammans med dina kollegor på People & Performance kan du dessutom vänta dig en fartfylld och varierad vardag där vi alltid hjälps åt, alltid har hjärtat i det vi gör och delar massor av skratt. Hos oss har du en HR-roll tillsammans med ett HR-team bestående av olika kompetenser som arbetar dynamisk med gemensam passion för våra anställda, ledarskap och utveckling. Du rapporterar till Head of People & Culture. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att inspirera, engagera och motivera andra! Du har erfarenhet av att hålla i utbildningar och har troligtvis arbetat några år med att driva och utveckla utbildningsprogram. Du har en relevant utbildning inom t.ex. kommunikation, HR eller pedagogik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och förändringsarbete. Som person är du kommunikativ och älskar att bygga relationer samt att vara med där det händer. Du är strukturerad och innovativ, och har ett prestigelöst förhållningssätt - du får saker att hända! Vidare trivs du i en snabbrörlig och utvecklingsorienterad miljö med många kontaktytor. Vår företagskultur präglas av ett starkt driv, engagemang och teamkänsla. Vi har en dynamisk arbetsplats, och är inte rädda för att fatta beslut och göra snabba förändringar. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vidare vill du vara del av ett bolag där du får möjlighet att jobba med både hjärta och hjärna. Kärnan av vår kultur är att vi bryr oss på riktigt, både om det vi gör och om varandra. Är det viktigt för dig att må bra, vara del av en stark gemenskap och få vara med och bygga något stort – då vill vi väldigt gärna träffa dig! Så, är du redo att bli en del av teamet nu? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi ser fram emot din ansökan!Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sandra Adamsson, Head of People & Culture på [email protected] eller telefon 0708542508. VÄLKOMMEN HEM!

14 april 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Assistant Department Lead - Customer Care

De flesta företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt. Nu söker vi Assistant Department Leads till våra avdelningar Nordics, International och Claims. Vi söker dig som är inspirerande, engagerad och vill bidra till att skapa världens bästa kundupplevelse tillsammans med team Customer Care. Om rollen;Som Assistant Department Lead inom Customer Care är ditt främsta uppdrag att tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften på avdelningen. Du leder teamet för att vi tillsammans ska skapa världens bästa kundupplevelse. Du arbetar operativt tillsammans med teamet med att hjälpa våra kunder över telefon, mail och chatt. Du rapporterar till Department Lead. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften för avdelningen. Säkerställa att vi ständigt arbetar för att skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje enskilt moment. Arbeta i driften med att hantera kundärenden. Utveckla arbetet för att vi ska höja kvalité och effektivitet. Arbeta för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål. Coacha, utbilda och peppa teamet på avdelningen. Ansvara för diverse administrativa uppgifter på avdelningen. Detta är rätt utmaning för dig som vill utvecklas som ledare och som vill bidra till våra mål genom att skapa engagemang och inspiration i teamet genom en operativ ledarroll. Om dig;Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du är en naturlig och inspirerande ledare som har mycket energi och driv. Du förstår att framgång byggs genom samarbete, och att vara ett föredöme är en självklarhet för dig. Ditt hjärta ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket skicklig kommunikationsförmåga. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har mycket god förmåga att prioritera och organisera i ditt dagliga arbete.Du har mycket goda kunskaper engelska i tal och skrift. Är du även flytande i svenska samt något annat språk inom några av våra marknader ser vi detta som starkt meriterande - men det viktigaste är att du brinner för ledarskap och vill vara med och vill bidra till att teamet växer och utvecklas. Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Johanna Stensson [email protected], Oscar Gorton, [email protected] eller David Carnelius - [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Recruitment Coordinator

Vi på Nordic Nest Grouparbetar engagerat med att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail. Team People & Performance har som mission att skapa en medarbetarresa i världsklass - visst låter det fantastiskt roligt? Nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt härliga team! Vi börjar redan ladda inför vår mest intensiva period på året; hösten - då kommer vi att utöka våra avdelningar inom operations med ett stort antal nya, engagerade stjärnor. Därför söker vi nu en Recruitment Coordinator som kommer ha en mycket viktig uppgift i att säkerställa vår bemanning inom våra funktioner Warehouse, Customer Care och Stores under hela andra halvan av 2024. Om rollen; Som Recruitment Coordinator kommer du att arbeta med alla delar av rekryteringsprocessen, från cv-granskning och urval till intervju och anställning. Du kommer ha ett nära samarbete med våra avdelningar internt samtidigt som du arbetar engagerat för att skapa världens bästa kandidatupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara; CV-granskning och urval Telefonintervjuer, uppdatering och återkoppling av kandidater Referenstagning Administrera anställningsuppgifter och avtal Säkerställa världens bästa kandidatupplevelse Arbeta aktivt för att stärka Nordic Nest Groups arbetsgivarvarumärke Ge support i övriga uppgifter som kan tillkomma på avdelningen Detta är ett fantastiskt roligt och viktigt uppdrag där du får möjlighet att vara Nordic Nest Groupsansikte utåt när vi anställer nya kollegor till vårt team. Dina dagar kommer präglas av ett högt tempo, snabba beslut, härliga kollegor och en hög energinivå där du kommer ha ett viktigt uppdrag genom att skapa förutsättningar för oss att nå våra mål. Om dig;Vi tror att du i år tar examen från en universitetsutbildning inom HR, företagsekonomi eller likvärdigt. Du har ett utpräglat servicetänk och har tidigare arbetat inom roller som ställt krav på din förmåga att tänka lösningsorienterat och med kunden i fokus.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en självklar kulturbärare i hur du arbetar, agerar och kommunicerar såväl internt som externt.Vår värdegrund handlar om att vi alltid är engagerade och gör vårt bästa för att varje dag utmana oss själva och varandra i syfte att konstant bli bättre på det vi gör. Vi vågar tänka nytt och vågar prova oss fram, men viktigast av allt - vi bryr oss om varandra, hjälps åt och har riktigt roligt tillsammans. Du trivs i en roll med mycket ansvar där du får arbeta med att planera, organisera och koordinera. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och är kvalitetsmedveten, samtidigt som du inte fastnar i detaljer. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då kommunikation kommer att ske på båda språken. Vidare motiveras du av din egen utveckling och av att skapa resultat, därför ser vi det som viktigt att du har ett eget driv och förmåga att ta initiativ. Välkommen hem!Tjänsten avser en visstidsanställning på heltid och löper fram till december. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning inom bolaget efter det. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Vi arbetar med ett löpande urval och önskar tillträde snarast enligt överenskommelse.Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Frågor kring tjänsten välkomnas till Elin Friman, på mail [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Order & Product Coordinator

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara med på vår resa! Vi söker en Order & Product Coordinator som vill vara med och skapa världens bästa sortiment till våra kunder tillsammans med team Category! Om rollen: Som Order & Product Coordinator kommer du att ha en administrativ och koordinerande roll på vår inköpsavdelning. Ditt huvuduppdrag är att skapa världens bästa kundupplevelse genom att kostnadseffektivt hantera allt från orderläggning, korrekt data- och produktinformation samt produktuppläggning. Rollen innebär främst att operativt importera och lägga upp nya artiklar i vårt system, samt underhålla det befintliga sortimentet på samtliga marknader inom sina kategorier.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Arbeta med löpande inköp via vårt order- och prognossystem mot aktuella försäljningsprognoser. Arbeta med produktoptimering, artikelvård och annan administration kopplat till data i våra system. Arbeta systematiskt för att minimera leveransförseningar och leveransavvikelser. Utveckla de olika leverantörernas datakvalité, leveransprecision och leveranskvalité tillsammans med Category Lead. Ansvara för hantering av orderbekräftelser, pris och antalsdiffar på leverantörsfakturor. Ansvara för informationsinhämtning av produkterna i vårt sortiment. Följa upp lagda orders samt leveransprecision. Följa upp kostnader för avvikelser för inkommande varor. Skapa kommersiellt gångbara samt SEO-anpassade produktnamn och produktbeskrivningar. Om dig: För att lyckas i rollen tror vi att du är en god administratör med ett utpräglat servicetänk. Som person är du noggrann, strukturerad och trivs i en administrativ roll med många kontaktytor. Du tycker om att arbeta i en miljö med stundvis högt tempo och kan snabbt ställa om ditt fokus genom att skifta arbetsuppgifter. Vidare ser du det som en självklarhet att samarbeta med teamet för att vi tillsammans ska nå gemensamma resultat. Du en lagspelare som förstår att nyckeln till att skapa magiska resultat är genom att arbeta tillsammans. Du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi tror därför att du har en förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor i Kalmar. Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till Caroline Bergman, Head of Assortment,på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Category Lead - Lighting

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Category Lead - Lighting som ska bidra till att skapa världens bästa sortiment för våra kunder. Drivs du av resultat och har en fingertoppskänsla för att göra bra affärer? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Category Lead! Om rollen: Rollen innebär ett brett ansvar för tilldelade produktkategorier, du kommer att ha ett helhetsansvar i allt från produktval och inköp till att skapa kampanjer och säkerställa att dina kategorier når upp till, och överträffar de uppsatta målen. Du driver ditt eget segment självständigt men har samtidigt ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, samt med Head of Assortment som du rapportera till. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara; - Säkerställa att bolaget når de uppsatta försäljnings- och intäktsmålen inom kategorin. - Analysera, ta fram samt genomföra strategier för att utveckla kategorins försäljning och lönsamhet. - Sortimentsutveckling inom kategorin. - Ansvara och genomföra inköp inom dina kategorier och varumärken. - Säkerställa att lagernivåer och åldersstruktur på lagret ligger inom uppsatta mål. - Ansvara för avtal, förhandlingar och kontakt med respektive tilldelad leverantör för att säkerställa att bolaget har rätt kommersiella villkor. - Planera, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter. - Du förväntas att bevaka trender och hålla dig uppdaterad inom branschen och även granska konkurrenters utbud för att hålla ett aktuellt och uppdaterat sortiment. Om dig: För att lyckas i rollen har du en briljant förmåga att förstå affären och vad kunder efterfrågar på marknaden. Du älskar att bygga relationer och att förhandla för att skapa de bästa kommersiella villkoren, och du arbetar alltid målfokuserat. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har en utmärkt analytisk förmåga där du kan fatta beslut och grunda strategier i kombination med din känsla och kunskap för produkterbjudandet. Du är en relationsbyggare som trivs i en dynamisk miljö med hög energinivå och många kontaktytor. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi litar därför på din förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans. För att lyckas i rollen tror vi att du har; - Erfarenhet inom kategorin belysning, där du har ett gediget intresse inom design och ljussättning. - Tidigare erfarenhet av sortiment och inköp inom retail, gärna e-handel. - Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem. - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. - Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt. Välkommen hem! Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, [email protected].

26 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Category Lead - Lighting

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Category Lead - Lighting som ska bidra till att skapa världens bästa sortiment för våra kunder. Drivs du av resultat och har en fingertoppskänsla för att göra bra affärer? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Category Lead! Om rollen: Rollen innebär ett brett ansvar för tilldelade produktkategorier, du kommer att ha ett helhetsansvar i allt från produktval och inköp till att skapa kampanjer och säkerställa att dina kategorier når upp till, och överträffar de uppsatta målen. Du driver ditt eget segment självständigt men har samtidigt ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, samt med Head of Assortment som du rapportera till. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara; - Säkerställa att bolaget når de uppsatta försäljnings- och intäktsmålen inom kategorin. - Analysera, ta fram samt genomföra strategier för att utveckla kategorins försäljning och lönsamhet. - Sortimentsutveckling inom kategorin. - Ansvara och genomföra inköp inom dina kategorier och varumärken. - Säkerställa att lagernivåer och åldersstruktur på lagret ligger inom uppsatta mål. - Ansvara för avtal, förhandlingar och kontakt med respektive tilldelad leverantör för att säkerställa att bolaget har rätt kommersiella villkor. - Planera, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter. - Du förväntas att bevaka trender och hålla dig uppdaterad inom branschen och även granska konkurrenters utbud för att hålla ett aktuellt och uppdaterat sortiment. Om dig: För att lyckas i rollen har du en briljant förmåga att förstå affären och vad kunder efterfrågar på marknaden. Du älskar att bygga relationer och att förhandla för att skapa de bästa kommersiella villkoren, och du arbetar alltid målfokuserat. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har en utmärkt analytisk förmåga där du kan fatta beslut och grunda strategier i kombination med din känsla och kunskap för produkterbjudandet. Du är en relationsbyggare som trivs i en dynamisk miljö med hög energinivå och många kontaktytor. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi litar därför på din förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans. För att lyckas i rollen tror vi att du har; - Erfarenhet inom kategorin belysning, där du har ett gediget intresse inom design och ljussättning. - Tidigare erfarenhet av sortiment och inköp inom retail, gärna e-handel. - Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem. - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. - Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt. Välkommen hem! Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Head of Assortment - Lighting

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Vi söker nu en Head of Assortment - Lighting som ska ansvara för att driva och utveckla vårt affärsområde Belysning. Är du en passionerad och erfaren ledare inom sortiment och inköp med ett brinnande intresse för design och inredning? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Head of Assortment! Om rollen: Du kommer att ha ett ledar- och resultatansvar för ditt affärsområde. Du kommer arbeta tätt tillsammans med engagerade kollegor för att tillsammans säkerställa att vi erbjuder våra kunder ett attraktiv sortiment med hög lönsamhet. Du rapporterar till vår Chief Procurement Officer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter; - Personal och resultatansvar för ditt affärsområde. - Driva aktiviteter för att skapa maximal lönsam tillväxt till bolaget. - Driva utveckling avseende sortiment, inköp och processer i enlighet med bolagets strategier. - Framtagande av sortimentsstrategier, inköpsbudget och måltal tillsammans med CPO. - Ansvara för att måltal följs upp och efterlevs, till exempel försäljning, marginal och lagervärde. - Samordna arbetet inom ditt affärsområde. - Löpande följa upp och analysera affärsområdet och nyckeltalsutveckling. - Coacha och agera affärsstöd för kategoricheferna i ditt teamet. - Övergripande ansvar för våra leverantörsavtal och inköpsvillkor. - Hålla dig uppdaterad på marknaden, trender, konkurrenter, prisbild med mera. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du brinner för ledarskapet. Du motiveras av att se dina medarbetare växa och utvecklas, och du bidrar till teamets utveckling genom ett närvarande och coachande ledarskap i en arbetsmiljö där vi vågar utmana oss själva och varandra för att ständigt komma framåt. Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt, högt i tak och korta beslutsvägar är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. För att lyckas i rollen tror vi att du har; - Erfarenhet inom kategorin belysning, där du har ett gediget intresse av ljussättning och designbelysning. - Tidigare erfarenhet av ledarskap där du i ditt ledarskap inspirerar, motiverar och utvecklar ditt team. - Tidigare erfarenhet av sortimentsutveckling och inköp inom retail, gärna e-handel. - Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem. - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. - Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt. Välkommen hem! Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024