Lediga jobb hos Lexium Service Management AB
Lexium är en snabbväxande entreprenörsdriven företagskoncern som erbjuder högkvalitativa och kostnadseffektiva tjänster och lösningar inom Integrerad Facility Management, Facility Management, Arbetsplatsservice, Fastighetsdrift- & förvaltning, för arbetsplatser, fastigheter och industrier Vårt koncept innebär en helhetslösning med ett avtal, en kontaktperson och i huvudsak en faktura per månad. Allt för att underlätta för våra kunder. Vi är ISO-certifierade enligt de senaste standarderna; för Kvalitet (ISO 9001), för Miljö (ISO 14001) och för Arbetsmiljö (ISO 45001). Lexium-koncernens bolag är medlemmar i Almega Tjänsteförbunden samt Almega Fastighetsarbetsgivarna och har därmed kollektivavtal med Unionen, Ledarna och Sveriges ingenjörer. Är du vår nästa stjärna och vill bli en del av detta fantastiska team med drivna och engagerade medarbetare? Lexium Service Management söker en fastighetstekniker/fastighetsskötare med erfarenhet inom hantverksyrket och som är bekant med värme och kylsystem. Är du certifierad och utbildad inom några av dessa områden är detta meriterande. Vi sätter stort värde vid erfarenhet inom dessa områden. Placering är i Stockholmsområdet. För att lyckas i denna tjänst, krävs det att du har en känsla för service och är självgående. Att se och framför allt förstå vad som skall göras och när det skall göras är en viktig egenskap i denna befattning. Rollen innebär också att du är flexibel och kan planera/prioritera dina uppgifter på ett strukturerat sätt. Att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift är ett krav för att du skall kunna hantera rollen. Är du sedan intresserad av människor, har hög social kompetens och därtill är duktig på att hålla många bollar i luften är du stort sett den perfekta kandidaten. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden; Tillsyn, rondering, skötsel och felavhjälpande reparationer i tekniska installationer i fastighet såsom el, vatten, ventilation, värme och mindre snickerier Visst utemiljöunderhåll av gräs/hårda ytor Självständigt hantera administration/fakturering/leverantörsfakturor Hjalpa till vid internflyttar Vara kontaktperson för underleverantörer och ledsaga dem till plats för arbete/åtgärd Ta fram förslag på förebyggande åtgärder, underhåll, energioptimering Kvalifikationer och krav: Utbildning med inriktning fastighetsteknik (alternativt likvärdig erfarenhet) >3 års Erfarenhet som fastighetstekniker eller motsvarande Goda kunskaper i Svenska i både tal och skrift God datakunskap Drivs av att utföra ett kvalitativt arbete Körkort B Fördel med utbildning i Saxlift Anläggningsskötare Brandlarm Anläggningsskötare Gassläckningsanläggning Heta arbeten Elektriker Arbetsplats och tider: Tjänsterna är Heltidstjänster med en arbetstid mellan 07:00-16:00 på vardagar. Viss beredskap kan bli aktuellt. Vi frågor gällande tjänsten kontakta: Henrik Söderström, [email protected] Då flesta av våra uppdrag är säkerhetsklassade görs alltid registerkontroller på vår personal och vi har inte möjlighet att anställa personer som finns i belastningsregister. Vi tar kreditupplysning inför anställning och du får normalt inte ha betalningsanmärkningar. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi tar endast emot skriftliga ansökningar via vårat rekryteringsverktyg av GDPR-skäl. Startdatum för tjänsterna är snarast efter överenskommelse Vi ser framemot din ansökan!
Lexium är en snabbväxande entreprenörsdriven företagskoncern som erbjuder högkvalitativa och kostnadseffektiva tjänster och lösningar inom Integrerad Facility Management, Facility Management,Arbetsplatsservice,Fastighetsdrift- &förvaltning, för arbetsplatser, fastigheter och industrier Vårt koncept innebär en helhetslösning med ett avtal, en kontaktperson och i huvudsak en faktura per månad. Allt för att underlätta för våra kunder. Vi är ISO-certifierade enligt de senaste standarderna; för Kvalitet (ISO 9001), för Miljö (ISO 14001) och för Arbetsmiljö (ISO 45001). Lexium-koncernens bolag är medlemmar i Almega Tjänsteförbunden samt Almega Fastighetsarbetsgivarna och har därmed kollektivavtal med Unionen, Ledarna och Sveriges ingenjörer. Är du vår nästa stjärna och vill bli en del av detta fantastiska team med drivna och engagerade medarbetare? Vi söker nu ytterligare enekonom med erfarenhet av redovisning som vill jobba i en mångsidig roll med internationella kunder som har verksamhet i de nordiska länderna. Lexium har stor deldigitaliserat"normalt löpande arbetsuppgifter"och för att trivas i denna roll behöver du ha ett stort intresse för digitala lösningar och effektiviseringar. Ekonomitjänster på Lexiumär integrerat med den operativa verksamheten som affärsstöd så man jobbar nära och i samverkan med den operativa verksamheten. Lexium erbjuder dig en varierande vardag där du får arbeta med både befintliga och nya kunderinom Facility Management med många olika kontakter/relationer internt & externt. Många av Lexiums kunder ärinternationellt välkända varumärken där god engelska krävs. Vad gör en Redovisningsekonom på Lexium? Tyngdpunkten är att säkerställa att allt inom den löpande redovisningen "fungerar som den ska", tex inkommande / utgående betalningar (digital auto-koppling), kundfakturering (auto), inlästa leverantörsfakturor samt matchning mot inköpsordrar (auto), hantera ekonomiärenden i vårt CRM-system, resultatuppföljning och -analys av månadsutfall i olika dimensioner,avstämda månadsbokslut samtmånadsrapportering av ekonomiskt och finansiellt utfall Även om mycket inom våra processer är digitaliserade så behöver man iaf veckovisse över att allting verkligen fungerat som det ska göraoch vid behov åtgärda det som inte fungerat (själv eller via vår ERP-leverantör). Du jobbar/bidrar även med "ständiga förbättringar" som tex digitalisering av rutiner ocharbetsmoment, API-lösningar mellan system (auto-överföring och synkning), budgetering och prognos (resultat och likviditet/kassaflöde), momsdeklarationer, kontakt medrevisorer och bank, inköpsanalyser samt bistå VD i olika frågor. Tjänsten passar dig som har vill ha en varierande arbetsdag ochgillar en självständig roll med eget ansvar. Som redovisningsekonom ingår du i funktionenAffärsstöd som är direkt underställd VD, funktionen leds av Lexiums Business controller som blir din närmsta chef. Vem är du? •Social - förmåga att skapa nya och utveckla befintliga kontakter, kunna anpassa sig till nya sammanhang med olika personer och personligheter • Flexibel -förmåga att anpassa sig till nya och förändrade situationer, förstå att förändringar är enstor del av ett företagsverksamhet, klara av att ha många bollar i luften, kunna och våga ta ansvar utanför sitt eget ansvars-/arbetsområde • Engagerad -driven, positiv inställning, tar ansvar,löser uppgifter utöver förväntan / utanför sitt eget ansvars-/arbetsområde, "kavlar upp ärmarna", teamspelare • Affärsmässig - intresse för och vilja lära sigLexiums affärsverksamhet, utifrån sin tjänst bidra till lösningar för kund, förstå grunder inom ekonomi (tex mer intäkt än kostnad / individnivå), stödja verksamheten i att hållalönsamhet i alla uppdrag/kundavtal • Strukturerad - förmåga att värdera och prioritera arbetsuppgifter, vara noggrann i det som görs,följa upp kontinuerligt samt ut-/slutföra uppgifter inom angivna tidslinjer. Vilka kompetenser/erfarenheter söker vi efter? •Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inriktning redovisning • Erfarenhet av löpande redovisning och månadsbokslut i medelstora bolag • Du har skött samt förstår fakturering och hantering/attest av leverantörsfakturor • Mycket god IT-vana; MS-office (främst Excel) och moderna affärssystem (vi har en väldigt hög grad av digitalisering av alla lösningar) • Flytande/obehindrad svenska och god engelska, båda språken avser i tal och skrift (vi har stor andel engelsktalande kunder). Om du även kan finska är det ett plus. • Bidra till hög servicegrad internt och externt samthålla fastställda tidplaner • Van att arbeta självständigt och i grupp. • Erfarenhet från servicebranschen med fokus på tjänsteförsäljning är meriterande • Erfarenhet av felanmälan, ärende/orderhantering är ett plus Vad erbjuder vi? • Stor flexibilitet i att lägga upp ditt arbete, med nära chefsstöd. • Platt organisation – korta ledtider – stor påverkan • Möjlighet till hybridarbete (beror på erfarenhet), som huvudregel 40/60 (distans/kontor) • Ett tillväxtbolag med karriärvägar – vi är inte en förvaltande organisation. Arbetstid/varaktighet: Heltid eller deltidlägst 75%. Tjänsten inleds med en provanställning i 6 månader .Tillträde enligt överenskommelse. Lön/förmåner: Individuell lönesättning Pension enligt kollektivavtal Friskvårdsbidrag Kollektivavtal via Almega Fastighetsarbetsgivarna Vi ser fram emot att höra ifrån dig. Vi ber dig göra din ansökan komplett från början.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb