NOBA Bank Group AB (publ) jobb

Lediga jobb hos NOBA Bank Group AB (publ)

Commercial Analyst
NOBA Bank Group AB (publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker nu en Commercial Analyst som vill kliva rakt in i hjärtat av vår kommersiella utveckling – och driva lönsamhet genom analys och affärsnära insikter. Om rollen: Som Commercial Analyst hos NOBA blir du en nyckelspelare i vårt Sales team – ett team som ansvarar för att driva tillväxt genom att säkra inflödet av lånevolymer med fokus på strategiska partnerskap, kommersiella initiativ och optimering av försäljning. Här kombineras analytisk skärpa med affärsmannaskap, och du bidrar med datadrivet beslutsstöd och tydliga insikter i satsningar som formar vår kommersiella riktning. Du arbetar nära seniora kollegor och ansvarar för att ta fram analyser, business case och visualiseringar som gör komplex information begriplig och handlingsbar – både för interna beslutsfattare och externa partners. Detta är en fantastisk möjlighet som ger dig inblick i både vår bransch, våra produkter och hur vi skapar lönsam tillväxt – samtidigt som du får möjlighet att växa i din analytiska roll. Teamet du blir en del av sitter i Stockholm och består av åtta personer med bred kompetens och ett stort engagemang för både affären och varandra. Huvudsakliga ansvarsområden: Analysera lönsamheten (PnL) i genomförda och planerade kommersiella initiativ och leverera insikter som påverkar strategiska beslut och driver affären framåt. Utveckla och underhålla interaktiva dashboards och automatiserade rapporter i Excel och Power BI för att möjliggöra proaktiv uppföljning och optimering av försäljningsaktiviteter. Skapa prognoser och prediktiva modeller för försäljning och KPI:er. Utföra ad hoc-analyser för att snabbt ge svar på affärskritiska frågor från olika delar av organisationen. Säkerställa att våra modeller och kontroller är relevanta och uppdaterade. Stötta seniora kollegor med analysarbete i större kommersiella projekt och skapa presentationsmaterial för interna beslutsfattare och externa partners. Vårt erbjudande En analytisk roll med tydligt affärsfokus, där dina insikter gör verklig skillnad. Ett sammansvetsat team med höga ambitioner och stark samarbetskultur. En brant utvecklingskurva – du får lära dig mycket om analys, kommersiell tillväxt och vårt produktutbud. Möjlighet att växa och ta större ansvar samt presentera insikter och idéer för strategiska partners. Flexibel arbetsmiljö – du arbetar från vårt kontor i Stockholm, med möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Vi söker dig som har En akademisk examen inom t.ex. finans, nationalekonomi, företagsekonomi, statistik eller civilingenjörsinriktning. Erfarenhet av att arbeta med dataanalys. God kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska. God kunskap i Excel och SQL, med erfarenhet av att hantera stora datamängder. Det är en fördel om du har: Tidigare erfarenhet av att arbeta med privatlån, bolån eller kreditkort. Erfarenhet av analytiska verktyg såsom PowerBI eller Python-paket för dataanalys (t.ex. NumPy, Pandas och/eller Matplotlib). För att trivas i rollen tror vi att du behöver ha: Ett tydligt intresse för affären och ett kommersiellt mindset med en stark drivkraft att skapa affärsvärde. Du har också en mycket god analytisk förmåga – du gillar att ta dig an komplexa frågor och göra dem begripliga och relevanta för olika delar av verksamheten. Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Praktisk information: Anställningsform: Tillsvidareanställning (tillämpar 6 månaders provanställning) Arbetstider: 08:30-17:00 (jun-aug 08:30-16:00) Läs mer om de praktiska delarna längst ner i annonsen.  Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål – allt i en lite extra bubbly miljö!  Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida.  Läs mer om vår rekryteringsprocess i vår FAQ. Vi vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan, exempelvis information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller hälsa.  Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.  Om du har några frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan!

29 dagar sedan
Sista ansökan:
19 november 2025
Legal Counsel
NOBA Bank Group AB (publ)
Affärs- och företagsjurister

Vill du arbeta nära affären i komplexa finansieringstransaktioner och utvecklas inom bank-, finans- och bolagsrätt i en snabbfotad och innovativ miljö? Här får du både spets och bredd, stora möjligheter till utveckling och ett sammansvetsat team med hög ambition. Om rollen: I rollen som jurist i vårt Corporate & Finance Law-team kommer du ha en central roll i att förhandla och utforma finansieringstransaktioner, ge juridisk rådgivning kring bank-, finans- och bolagsrätt och bistå verksamheten i att säkerställa att vår verksamhet följer gällande regelverk. Du kommer arbeta nära våra kommersiella team, i synnerhet våra Treasury- och NPL Management-team, och bjudas in i affärsdiskussioner från dag ett. Rollen erbjuder stora möjligheter till professionell utveckling och fördjupning inom olika rättsområden, samtidigt som du får möjlighet att arbeta i en spännande och innovativ bankmiljö. NOBA Legal består av 14 jurister med olika expertis, placerade i Stockholm och Oslo. Corporate & Finance Law är ett specialistteam inom NOBA Legal. Vad vi erbjuder: En spännande och kommersiell juristroll där du får utvecklas inom många olika rättsområden.  Möjlighet att arbeta med komplexa finansieringstransaktioner i en innovativ och snabbfotad miljö. Ett kompetent och sammansvetsat team med hög ambitionsnivå där du ges stor frihet under ansvar. För att få ihop livet utanför arbetet erbjuder vi en hybrid arbetsplats där vi ses minst två dagar i veckan på kontoret. Huvudsakliga uppgifter: Projektleda och utforma finansieringstransaktioner, som lånefinansieringar, värdepapperiseringstransaktioner och kapitaltransaktioner. Bistå NPL Management-teamet i samband med NPL-avyttringar, inklusive avyttringar genom värdepapperiseringsstrukturer. Supportera Treasury-teamet i andra legala frågor, exempelvis frågor som rör inlåning från allmänheten, derivattransaktioner och cash management. Ge juridisk rådgivning till övriga affärsenheter inom banken. Bistå verksamheten i att säkerställa efterlevnad av gällande lagar och regelverk. Bistå i upprättande av interna styrdokument. Vi söker dig som: Har en juristexamen. Har 2-3 års erfarenhet från affärsjuridisk advokatbyrå. Har tidigare erfarenhet av att projektleda och förhandla finansieringstransaktioner. Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Vi ser det som positivt och meriterande om du dessutom har tidigare erfarenhet av strukturerad finansiering/värdepapperisering eller NPL management. För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behöver: Ha ett tydligt kommersiellt fokus och ett pragmatiskt, lösningsorienterat förhållningssätt. Du tar gärna eget ansvar och driver frågor framåt, samtidigt som du trivs med att samarbeta i tvärfunktionella team. Du kommunicerar juridiska frågor på ett begripligt sätt och motiveras av att arbeta i en snabbfotad och innovativ organisation. Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Praktisk information: Anställningsform: Tillsvidareanställning (tillämpar 6 månaders provanställning) Arbetstider: 8.30-17  Du väljer själv om du vill ansöka med CV eller enbart din LinkedIn-profil – vi ser inget behov av ett personligt brev. Läs mer om de praktiska delarna längst ner i annonsen.  Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål – allt i en lite extra bubbly miljö!  Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida.  Läs mer om vår rekryteringsprocess i vår FAQ. Vi vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan, exempelvis information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller hälsa.  Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.  Om du har några frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Khan, [email protected].  Vi ser fram emot din ansökan!

50 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Customer Advisor till Collections
NOBA Bank Group AB (publ)
Kundtjänstpersonal

Nu söker vi dig som vill arbeta i vårt norska Collections-team och hjälpa kunder att komma på rätt spår igen! Känner du dig osäker på språket? Ingen fara! Om du blir en del av det norska teamet kommer du märka att många kollegor pratar svenska (eller svorska), och det går alldeles utmärkt. Det viktiga är att du känner dig bekväm och villig att lära dig! Om rollen: I rollen som Collections-medarbetare arbetar du med att kontakta kunder som av olika anledningar ligger efter med sina betalningar. Majoriteten av samtalen är utgående, men du kommer även att hantera inkommande samtal från kunder som själva söker kontakt. I vissa fall finns enkla lösningar, medan andra situationer kräver en långsiktig betalningsplan i samarbete med kunden. Utöver samtalen ingår viss administration, men eftersom rollen är telefonbaserad söker vi dig som trivs med att kommunicera och ser varje samtal som en möjlighet att hjälpa! För att lyckas i rollen är det viktigt att du är engagerad och drivande – både i mötet med kunder och i din egen utveckling. Vi värdesätter att du aktivt deltar i teamdiskussioner och möten, även i situationer där du inte har all kunskap från början. Eftersom vi arbetar inom en regelstyrd verksamhet är det avgörande att du har förståelse för det ansvar som följer med att arbeta på bank. Du kommer att hantera regelverk såsom GDPR, banksekretess, AML samt identifieringskontroller, och det är viktigt att du kommunicerar korrekt både muntligt och skriftligt Vi söker dig som: Har minst 5 års arbetslivserfarenhet av heltidsarbete.  Har erfarenhet av service och kundkontakt, gärna via telefon. Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Har god förståelse för norska, då du dagligen kommer att prata med norska kunder. Erfarenhet av kundtjänst, bank, inkasso, administrativt arbete eller arbete med människor i utmanande situationer är meriterande. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är: Serviceinriktad & kommunikativ – Du lyssnar in kundens behov och kan samtidigt ställa krav när det behövs  Resultatorienterad – Du motiveras av att nå mål, exempelvis inom kundnöjdhet och effektivitet  Flexibel – Du anpassar dig till olika situationer och är duktig på att prioritera  Vi värdesätter att du känner igen dig i våra värderingar: Vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Sista ansökningsdatum är 6 maj, urval sker löpande.  Praktisk information: Start: Slutet av maj eller slutet av augusti Plats: Stockholm, Gävlegatan 22.  Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Arbetstider: 8.30-17.  Fast lön Lönen för denna tjänst ligger i spannet 28 000-33 000 per månad och fastställs individuellt utifrån relevant kunskap, erfarenhet och utbildning.  Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål – allt i en lite extra bubbly miljö! Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida. Vad händer när du har skickat in din ansökan? I denna rekryteringsprocess kan du förvänta dig psykometriska tester, telefonintervju samt en fysisk intervju där vi både fokuserar på personliga kompetenser och går igenom ett case som du får förbereda innan intervjun. Efter det tar vi referenser och gör en bakgrundskontroll. Vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.

67 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Engineering Manager - Data & Analytics Engineering
NOBA Bank Group AB (publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you ready to lead the way in data innovation at NOBA Bank Group? We are looking for a dynamic and experienced Engineering Manager to join our Data & Analytics Engineering team! Data & Analytics Engineering is currently defining global subgroups focused on backend, frontend, and data management. As the Engineering Manager, you will lead a cross-country team, in Norway and Stockholm, and play a crucial role in advancing our data technology and personnel. Your responsibilities include guiding data initiatives, overseeing data solution development, and collaborating across various parts of the bank. This position offers significant opportunities for professional growth, including global leadership development and engagement in exciting projects like the Common Data Platform, global data modeling, and new business reporting. With us you can expect:  A flat organization with fast decision-making processes Development opportunities within your role and within the organization Freedom with responsibility Fun activities together with your team and the office A culture where feedback, coaching leadership and community are important NOBA is an inclusive workplace that strives for diversity - we welcome all applicants regardless of who you are! Specific responsibilities include but are not limited to: Lead one of the teams within Data & Analytics Engineering Oversee data-related solutions and projects within the Analytics Engineering area. Provide technical guidance and oversight for data solutions. Assume partial product ownership or technical lead responsibilities. Develop and maintain Power BI reports, datasets, consumer-specific models, and data marts. Drive the creation and maintenance of a common data platform for future global use. Manage stakeholder relationships and drive change within the team. Recruit and develop talent within the team. We are looking for someone who: Holds a bachelor's or master's degree in computer science, data science, engineering, or a related field. Has a minimum of 5 years of work experience in data engineering or a related field, with at least 2 years in a leadership or management role. Possesses strong leadership and team management skills, with the ability to inspire, mentor, and lead a team of data professionals. Has in-depth knowledge of data engineering and analytics principles, tools, and technologies, including data warehousing, ETL processes, data modeling, and data visualization. Is proficient in Microsoft on-premise and cloud data solutions, including MS SQL, SSIS, PBI, Azure Data Bricks, DBT, and Python. It is advantageous if you: Have project and product management skills, including experience with data-related project planning and execution. Is fluent in one of the Nordic languages To thrive and perform well in the role, we believe that you need to be: To thrive in this role, you need to be a strong leader capable of driving change and managing a high-paced environment. You should excel in stakeholder management and cross-country team leadership, with a passion for innovative projects and modernization efforts. Excellent communication and interpersonal skills are essential, as is the ability to convey complex technical concepts to non-technical stakeholders. You must be goal-oriented, focused on delivering high-quality data solutions within set timelines and budgets, collaborative with cross-functional teams, and possess strong problem-solving skills. A humble and team-focused approach is also important for success! In addition to this, it is important to us that you recognize yourself in our values: we are wholehearted, we collaborate and we take the lead. Practical information: Start: By agreement  Location: Oslo or Stockholm Form of employment: Full-time Working hours: Hybrid Have you heard of NOBAVERSE? In our NOBAVERSE, we value openness, trust, and diversity. Here, you can influence your own development and have fun along the way to achieving our goals – all in a workplace that’s a little extra bubbly! Read more about our employee value proposition on our careers page. We strive for diversity of knowledge and experiences among our employees and welcome all applicants who are qualified for the position. We are committed to a recruitment process free from discrimination that provides equal opportunities for all. What happens when you have submitted your application? The number of steps in the recruitment process may vary depending on the position you are applying for, but we always try to keep the process as short and concise as possible, to protect your application experience. You can read more about how our recruitment process works in the FAQ.  If you have any questions or concerns about the position, please contact the responsible recruiter Sarah Wahlstedt Corméry at [email protected] . We look forward to receiving your application! NOBA Bank protects your privacy and, with reference to the GDPR, would like to ask you not to include any sensitive personal data in your application. Examples of sensitive personal data can be information about ethnic origin, political opinions, religious beliefs or information about your health, such as sick leave. If you have protected personal information, please inform the responsible recruiter so that we can handle your personal data correctly.

81 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Engineering Manager to Software Engineering
NOBA Bank Group AB (publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

At NOBA Bank Group, we are unlocking new possibilities as we enter an exciting phase with great untapped potential! As the Engineering Manager for one of our Software Engineering teams, you will play a crucial role in both leading daily deliveries and engaging in strategic discussions with Product and Technology leadership. This is your opportunity to shape our technology landscape and create real business impact. About the role: We are looking for an Engineering Manager to join our Software Engineering department in Stockholm. You will lead a team of 5 engineers responsible for customer onboarding for our Nordax brand, specializing in secure loans. Working closely with the Product Owner and Head of Tech Nordax, you will drive your team’s deliveries while staying hands-on with software development. As Engineering Manager, you will work across the full stack, developing new web services, improving system usability, and maintaining existing solutions. This role is perfect for someone with strong technical skills who wants to stay close to software development while also mentoring and leading a team. Specific responsibilities include, but are not limited to: Leadership & coaching – Guide, mentor, and support your team members. Cross-team collaboration – Drive initiatives across multiple teams and domains. Business impact – Ensure business objectives are met and project deadlines are achieved. Technical leadership - Support your team making technical decisions as responsible for your teams deliveries Process improvement – Uphold and refine development best practices and ways of working. Recruitment & growth – Help build and strengthen the Software Engineering organization by hiring top talent. We are looking for you who: Enjoys leading and supporting others, while staying involved in technical development. You are curious, engaged, and always looking for ways to improve both your own skills and those of your team. You also value close collaboration with fellow Engineering Managers to align and enhance ways of working across teams. For this role you’ll need: 7+ years of experience in software development with C#/.NET/.NET Core. 3+ years of experience with modern JavaScript frameworks (preferably React). 2+ years of formal leadership experience. Strong proficiency in Microsoft’s development stack and lifecycle tools. Experience working with SQL. Fluency in English (written & spoken). Experience in hiring, goal-setting, coaching, and performance reviews. It’s a plus if you have: Public cloud platforms (preferably Azure). Test-driven development (TDD) or similar methodologies. Continuous Integration & Continuous Deployment (CI/CD). Scrum Master responsibilities. Fluency in Swedish. Our offer to you: Freedom with responsibility Career Development Feedback Culture Coaching Leadership A strong caring company culture – we really care about each other! In addition to this, it is important to us that you recognize yourself in our values: we are wholehearted, we collaborate and we take the lead. Practical information: Start: By agreement Form of employment: Permanent position, full-time (we apply 6 months probation period) Have you heard of NOBAVERSE? In our NOBAVERSE, we value openness, trust, and diversity. Here, you can influence your own development and have fun along the way to achieving our goals – all in a workplace that’s a little extra bubbly! Read more about our employee value proposition on our careers page. We strive for diversity of knowledge and experiences among our employees and welcome all applicants who are qualified for the position. We are committed to a recruitment process free from discrimination that provides equal opportunities for all. What happens when you have submitted your application? The number of steps in the recruitment process may vary depending on the position you are applying for, but we always try to keep the process as short and concise as possible, to protect your application experience. You can read more about how our recruitment process works in the FAQ.  If you have any questions or concerns about the position, please contact the responsible recruiter Sarah Wahlstedt Corméry at [email protected] . We look forward to receiving your application! NOBA Bank protects your privacy and, with reference to the GDPR, would like to ask you not to include any sensitive personal data in your application. Examples of sensitive personal data can be information about ethnic origin, political opinions, religious beliefs or information about your health, such as sick leave. If you have protected personal information, please inform the responsible recruiter so that we can handle your personal data correctly.

81 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Lead Underwriting Analyst
NOBA Bank Group AB (publ)
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi söker nu en erfaren analytiker som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgångsresa genom att axla rollen som Lead Underwriting Analyst. Tjänsten är en nyckelroll i bankens kreditgivning, vilket i sin tur utgör kärnan i verksamheten på Nordax Bank del av NOBA Bank Group. Till sin natur är rollen både strategisk och operativ och som underwriter kommer du att arbeta med att sätta upp ramverk och metoder för kreditprocessen men också agerar som bollplank i mer komplexa frågeställningar rörande kreditområdet. Vi har en stark underwriting-process idag och söker en erfaren analytiker till teamet som kan bidra med att ytterligare utveckla området. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Stockholm och du rapporterar till Head of Credit Underwriting and Decision Analytics. Om rollen: Ditt ansvar kommer vara att driva en proaktiv agenda för att kontinuerligt förbättra underwriting av krediter i bankens produktportfölj, med fokus på privatlån och bolån med målet att ytterst driva ned risken i portföljen över tid. Du kommer hela tiden att ha ett tätt samarbeta med dina team-kollegor som ansvarar för respektive land/produktion-kombination för att analysera, prioritera och driva implementeringsprojekt och uppföljningen kopplad till förbättringar av kreditgivningsprocessen. Tjänsten passar dig med ett starkt självledarskap och med tidigare vana att självständigt driva arbete för att identifiera förbättringsområden och genomförande från ax till limpa. Vidare tror vi att du vill verka inom ett bolag med stark tillväxt och fokus på utveckling! Vi söker dig som: Akademisk examen relevant för rollen, såsom ekonomi eller civilingenjör alternativt likvärdig utbildning. Mycket god förmåga att utrycka dig både på svenska och engelska i tal och skrift. Du har minst 3 års erfarenhet av relevant arbetslivserfarenhet som analytiker från kredit-, bank- eller konsultbolag Har goda kunskaper i SAS, SQL, R, Pyhton eller liknade programmeringsspråk. Gedigen erfarenhet av kreditgivning till privatpersoner samt den bredare kreditgivningsprocessen God teknisk förståelse samt en bevisad förmåga att ta ägarskap och driva utvecklingsprojekt end-2-end av kritiska affärsprocesser Vi ser det som positivt om du: Har erfarenhet från den nordiska kreditmarknaden och kunskap om det rådande regulatoriska landskapet. För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behöver vara: En initiativtagande och självgående person som arbetar fokuserat mot mål – även när utmaningar uppstår. Du har mycket god analys- och problemlösningsförmåga, och tar dig an komplexa frågeställningar på ett strukturerat och lösningsorienterat sätt. Du samarbetar gärna med både kollegor och intressenter, kommunicerar tydligt och bygger förtroende i organisationen. Du motiveras av att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö, där du får ta egna initiativ och driva förbättringar. Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål – allt i en lite extra bubbly miljö! Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida. Vi eftersträvar mångfald av kunskaper och erfarenheter bland våra anställda och välkomnar alla sökande med kvalifikationer för anställningen. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla. Vad händer när du har skickat in din ansökan? Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sökt men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Khan på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till den rekryteringsansvarig som står angiven så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt.

83 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
HR Business Partner till NOBA Bank Group
NOBA Bank Group AB (publ)
Personal- och HR-specialister

Nu finns möjligheten att haka på vår fantastiska framgångsresa i rollen som HR Business Partner på NOBA Bank! I den här rollen får du möjlighet att självständigt arbeta med breda HR-frågor och samtidigt driva parallella projekt inom spännande områden. Du får möjlighet att bidra till utvecklingen av en modern, framåtlutad och datadriven HR-funktion tillsammans med ett team som tänker nytt och ständigt utmanar sig själva i att driva resultat. Vi har stor tilltro till varandras förmåga och vi samarbetar för att kunna höja ribban lite till, hela tiden. På NOBA vill vi ta ledningen och det gäller även HR. Vi implementerar i skrivande stund vårt nya HMS-system, vi har precis lanserat en ny HR Service Desk och vi ska efter sommaren byta Pulse survey-system. Allt för att bli mer datadrivna men också för att arbeta mot en gemensam plattform och underlätta vardagen för våra ledare. Vi arbetar även aktivt för att vara i framkant när det gäller exempelvis lönetransparens, där vi har som mål att vara transparenta med alla våra ingångslöner innan regelverket träder i kraft. Med andra ord händer det mycket spännande saker hos oss och vi vill nu hitta dig som vill vara med oss på den här spännande resan med att driva resultat genom att ständigt utveckla och utmana organisationen. Om rollen: Som HR BP hos oss kommer du att vara en viktig länk i HR-teamet som idag består av 17 medarbetare i Stockholm och Oslo. Du kommer att vara en av två HR BPs vid Stockholmskontoret och primärt stötta ett 30-tal ledare på Customer Operations (Privatlån, Bolån, Collections, Svensk Hypotekspension, AML). Du kommer tillsammans med vår HR BP för stab (Finans, IT, Kreditrisk, Marknad m.fl.), vår HRBP i Oslo samt våra tre HR Generalister (varav två tillhör HRIS) utgöra HR Operations & HR Tech. Ni i er tur tillhör HR-funktionen tillsammans med Culture & Learning och det relativt stora TA-teamet. Du rapporterar till Head of HR Operations & Tech. Rollen innebär att ge operativt och konsultativt stöd till våra ledare samtidigt som du säkrar långsiktig utveckling och framgång genom strategiskt arbete. Du kommer att hantera områden som arbetsrätt, arbetsmiljö och ledarskap samt säkerställa regelefterlevnad kopplad till branschen. En viktig del av rollen innebär också att identifiera och driva olika former av utvecklingsprojekt med koppling till bolagets behov och övergripande mål, med fokus på effektivisering av arbetssätt och förbättrat ledarstöd. Som person behöver du ha ett starkt driv att ständigt förbättra och öka HR’s bidrag till verksamheten. För att lyckas med det krävs en strategisk höjd kopplat till att identifiera, prioritera, paketera, kommunicera och genomföra olika initiativ/projekt. Du behöver vara trygg i att hantera mer utmanande situationer som exempelvis konflikter eller personalärenden kopplat till underprestation. Du agerar rådgivande och lösningsorienterat för att stödja både ledare och medarbetare på ett professionellt och förtroendeingivande sätt. Du trivs i en föränderlig miljö med högt tempo där du får arbeta affärsnära med fokus på områden där just dina kompetenser och egenskaper skapar mest värde. Du lägger stor vikt vid kommunikation, är mån om att hålla dig uppdaterad kring relevanta HR-trender och är bra på att skapa förtroende oavsett person och situation. Vi söker dig som har: Utbildning inom HR, beteendevetenskap, psykologi, organisation eller motsvarande. Minst sju års erfarenhet av brett HR-arbete, varav fem års erfarenhet av en strategiskt HR Business Partner roll. Initierat, drivit och ansvarat för bolagsövergripande HR initiativ- och projekt. Arbetat med strategisk ledarstöttning i en snabbväxande miljö. God kunskap inom och praktisk erfarenhet av att tillämpa svensk arbetsrätt. Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, samt behärskar svenska i tal och skrift. Erfarenhet från snabbrörliga och föränderliga bolag, så som PE-bolag, tillväxtbolag eller liknande är meriterande, likaså kunskap/praktisk erfarenhet inom Comp & Ben. Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Gävlegatan 22, Stockholm Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Fast lön Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål – allt i en lite extra bubbly miljö! Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida. Vi eftersträvar mångfald av kunskaper och erfarenheter bland våra anställda och välkomnar alla sökande med kvalifikationer för anställningen. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla. Vad händer när du har skickat in din ansökan? Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sökt men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till den rekryteringsansvarig som står angiven nedan så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt.

83 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Risk Manager
NOBA Bank Group AB (publ)
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Our Credit & Analytics department is known for being one of the most forward-thinking in the Nordics, made up of talents from across the globe. Within this department, the Credit Underwriting & Decision Analytics unit focuses on continuously improving our automated underwriting processes and monitoring risk performance. As our unsecured portfolios across the Nordics grow in both size and complexity, we’re now looking for a Risk Manager to join us on this exciting journey and help influence our future solutions. Whether you're located in Oslo (Fornebu) or Stockholm (Gävlegatan 22), this is an opportunity to join a bank that is growing fast and shaping the future of consumer finance in Europe. At Bank Norwegian and Nordax Bank, we believe in simplicity, transparency, and technology-driven innovation. As part of NOBA Bank Group, we offer consumer loans, credit cards, savings accounts and insurance – all made available through cutting-edge technology, automation, and seamless self-service platforms. About the role: Credit underwriting is within the absolute core for a bank operating within unsecured credits. Working and coordinating with stakeholders from multiple departments is essential, and internally we simply refer to this role as having the day-to-day responsibility for “running the bank”. Main tasks: Significant responsibility as being risk manager for a portfolio. Continuously analyze your portfolio to identify underwriting opportunities that drive smarter decisions. Lead and coordinate cross-functional initiatives to improve underwriting strategies in cooperation with key stakeholders. Develop and enhance risk reporting using analytical tools. Support strategic growth initiatives by conducting deep-dive analyses across products and markets. Contribute to model validation processes and ensure compliance with internal standards. Identify untapped data opportunities and turn them into actionable insights. Collaborate on other tasks within Credit Underwriting & Decision Analytics to support our continuous improvement journey. We are looking for you who: Minimum 3 – 5 years’ experience working within credit risk (preferably within the Nordic countries or Germany) Minimum 2 years’ experience with SQL programming Fluency in English (Scandinavian language skills is a plus) Proficiency in a modeling language such as Python or R A degree in a quantitative field (Economics, Statistics, Data Science or similar) Have the right to work in either Sweden or Norway (citizenship or valid work permit) Its positive if you: Experience with IFRS9 modelling (PD, LGD, EAD) Familiarity with reporting tools such as Power BI or Tableau Exposure to cloud platforms (e.g. AWS, Azure, GCP) Who you are? Knowing it’s a lot to ask for, but if you are creative, curious and have strong communication and analytical skills at the same time, we think you could make a huge impact on our business. You are eager to use data and willing to challenge and improve existing methods. You enjoy both working independently and collaborating closely with others. What we offer? Collaboration cross the brands A dynamic, international and tech-driven workplace Significant responsibility as being risk manager for a portfolio Great collaboration with experienced and supportive colleagues Competitive salary and benefits Flexible working hours and hybrid setup A flat and informal organization with a startup mentality — but with the stability of an established bank Why join us? We put professional development at the core of our success. We believe in simplicity, transparency, and technology-driven innovation. At NOBA Bank you’ll find an international and friendly workplace with a flat structure, informal culture and high level of trust and autonomy. We’re currently around 200 employees at Bank Norwegian, and over 600 across the Nordax Bank. Our culture is built on collaboration, curiosity, and shared success — and we’re proud to live by our values: We are wholehearted We collaborate We take the lead Have you heard of NOBAVERSE? In our NOBAVERSE, we value openness, trust, and diversity. Here, you can influence your own development and have fun along the way to achieving our goals – all in a workplace that’s a little extra bubbly! Read more about our employee value proposition on our careers page. We strive for diversity of knowledge and experiences among our employees and welcome all applicants who are qualified for the position. We are committed to a recruitment process free from discrimination that provides equal opportunities for all. What happens when you have submitted your application? The number of steps in the recruitment process may vary depending on the position you are applying for, but we always try to keep the process as short and concise as possible, to protect your application experience. You can read more about how our recruitment process works in the FAQ. If you have any questions or concerns about the position, please contact the responsible recruiter Rebecca Khan at [email protected] We look forward to receiving your application! NOBA Bank protects your privacy and, with reference to the GDPR, would like to ask you not to include any sensitive personal data in your application. Examples of sensitive personal data can be information about ethnic origin, political opinions, religious beliefs or information about your health, such as sick leave. If you have protected personal information, please inform the responsible recruiter so that we can handle your personal data correctly.

90 dagar sedan
Sista ansökan:
19 september 2025
System Developer
NOBA Bank Group AB (publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På NOBA är vi i framkant av automatiserade kreditbeslut och använder en flexibel och utbyggbar plattform för att effektivisera kreditbedömningar för våra olika utlåningsprodukter. Gå med i vårt Credit Risk Engine-team och samarbeta med kreditspecialister och analytiker för att driva innovation inom kreditriskhantering. Om rollen: Som utvecklare av vårt kreditbeslutssystem kommer du att spela en avgörande roll i utvecklingen och förbättringen av vår kreditbeslutsplattform. Du kommer att delta i både dagligt genomförande av förändringar för att hantera kreditrisk och driva försäljning, samt bidra till långsiktiga strategiska mål. Denna position erbjuder en unik möjlighet att fördjupa din förståelse för kreditrisk och automatiserade beslutsystem. Huvudsakliga uppgifter: Utveckla och integrera Python-komponenter i S1. Vid behov implementera kreditregler i beslutssystemet StrategyOne (S1) baserat på krav från kreditspecialister. Delta i kodgranskningar och förbättra kodkvaliteten. Samarbeta med teammedlemmar för att lösa olika tekniska utmaningar kring beslutssystemet. Köra och analysera simuleringar för att optimera kreditstrategier. Bistå teamet med utredning och åtgärd av problem och buggar i systemen. Vi söker dig som: Utbildning inom kvantitativa ämnen (t.ex. matematik, statistik, datavetenskap eller liknande) krävs. Grundläggande SQL-databaskunskaper. Talar och skriver svenska obehindrat. Kunskap i ett programmeringsspråk: Python föredras, men det är möjligt för rätt person att lära sig på jobbet om de är skickliga i ett annat språk. Vi ser det som positivt om du: Erfarenhet av dataanalys Har 3-5 års erfarenhet av utveckling med Python. Förståelse för funktioner och begränsningar i no-code eller low-code system t.ex. StrategyOne, Provenir, Salesforce etc. För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behöver vara: Någon som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är en problemlösare som gärna tar dig an utmaningar och är uthållig även när förutsättningarna är oklara. Du är kommunikativ och har förmågan att förklara tekniska koncept på ett tydligt och tillgängligt sätt för olika delar av verksamheten. Din analytiska förmåga hjälper dig att bryta ner krav, förstå syftet bakom dem och dra relevanta slutsatser av resultat och förändringar. Vi ser gärna att du är resultatdriven och har en god känsla för balansen mellan tid, kvalitet och funktion. Vad vi erbjuder: Jobba inom ett spännande område som ligger i snittet av kreditrisk och systemutveckling. Du jobbar nära användare, löser reella problem och får chansen att se och analysera resultaten. Innovativ arbetsmiljö med korta beslutsvägar. Gör riktigt skillnad i ett snabbfotat team som är hett efterfrågat på banken och levererar värde varje dag. Möjligheter till professionell tillväxt och utveckling inom bank och finans - kreditrisk. Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Praktisk information: Plats: Gävlegatan 22, Stockholm Anställningsform: Tillsvidareanställning (tillämpar 6 månaders provanställning) Omfattning: Heltid Arbetstider: 08.30-17:00 (jun-aug 08:30-16:00) Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål – allt i en lite extra bubbly miljö! Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida. Vi eftersträvar mångfald av kunskaper och erfarenheter bland våra anställda och välkomnar alla sökande med kvalifikationer för anställningen. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla. Vad händer när du har skickat in din ansökan? Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sökt men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Khan på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till den rekryteringsansvarig som står angiven nedan så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt.

95 dagar sedan
Sista ansökan:
14 september 2025