Lediga jobb hos Academic Resource AB
Är du en strukturerad och självgående administratör som vill vara med och stötta försäljning och projektleverans i energibranschens framkant? Academic Resource söker nu en noggrann och serviceinriktad Kontorsadministratör / Office Administrator till ett företag i Västerås. Rollen är ny hos kunden och innebär en viktig funktion i ett mindre, men växande team – med potential att växa till en heltidstjänst eller fast anställning på sikt. Start 1 juli, inledningsvis 50% Du kommer att vara spindeln i nätet för försäljningsverksamheten i Sverige. Du arbetar tätt med Sales Manager i Västerås och i nära dialog med projektteam i Oslo och Köpenhamn. Ditt arbete blir avgörande för att affärerna ska kunna hanteras professionellt, effektivt och med hög kundnöjdhet. Arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Administration av kundkontrakt och projekt • Stöd till projektledare och Key Account Manager • Hantering av inköp (PR/PO), logistik och fakturor • Reservdelshantering och leveransuppföljning • Ekonomisk uppföljning av projekt • Kontorsadministration och intern service Vi söker dig som: • Har minst 3 års erfarenhet av liknande roller inom projektverksamhet • Är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ i en matrisorganisation • Har erfarenhet av att hantera leverantörskontakter, inköp, fakturor och logistik • Talar och skriver flytande svenska och engelska • Har god systemvana, framför allt i SAP och Officepaketet Meriterande: erfarenhet från elkraftsbranschen eller arbete med högspänningsutrustning, samt kunskaper i franska eller tyska. Om teamet och avdelningen Du blir en nyckelperson i den svenska försäljnings- och leveransverksamhet för högspänningsställverk och transformatorer. Idag finns en Sales Manager på plats i Västerås, medan projektleveransen sker i nära samarbete med kollegorna i Oslo och Köpenhamn. Det är en liten, engagerad grupp som kännetecknas av samarbete, ansvarstagande och en internationell anda. Rollen kräver prestigelöshet, god kommunikation och en känsla för struktur. Varför ska du söka? • Du får arbeta i ett globalt teknikbolag med tydlig samhällsnytta – vi möjliggör framtidens energilösningar. • Flexibla arbetstider och hybridmöjligheter. • En nyckelroll med möjlighet till utveckling och ökat ansvar. • Möjlighet till anställning och heltid på sikt. Ansökan Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: oavås0625 Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander [email protected] Observera att bakgrundskontroll och kreditupplysning genomförs på slutkandidater.
Vill du leda inköpsarbetet i ett högteknologiskt företag som utvecklar hållbara lösningar för framtiden? Academic Resource söker nu en Inköpschef till vår kund – ett väletablerat bolag i framkant inom miljöteknik. Här får du en central roll i att driva och utveckla inköpsfunktionen i nära samarbete med produktion, teknik och ledning. Om företaget Vår kund är ett anrikt teknikföretag med lång erfarenhet av att utveckla innovativa maskiner och system inom bland annat biogas, bränsleceller, värmepumpar och kylsystem. Verksamheten är samlad på en plats sydost om Stockholm, där kontor, R&D, verkstad och laboratorium finns under samma tak. Företaget verkar internationellt men har korta beslutsvägar och en entreprenöriell kultur – perfekt för dig som vill påverka och ta ägarskap i ditt arbete. Om rollen – Inköpschef Som Inköpschef ansvarar du för att leda, strukturera och effektivisera företagets inköpsarbete. Du får ett helhetsansvar för att säkerställa kostnadseffektiva inköp, starka leverantörsrelationer och god lagerbalans – samtidigt som du bidrar till företagets tekniska utveckling och hållbara tillväxt. Du arbetar operativt med inköp men har också ett strategiskt ansvar för att utveckla inköpsprocesser, leverantörsnätverk och kostnadsstrukturer. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och utveckla inköpsfunktionen i nära dialog med ledning, utveckling och produktion. • Ansvara för inköp av komponenter och material, främst bearbetade och/eller gjutna metalldelar samt standardkomponenter som lager, tätningar och fästdetaljer. • Förhandla med leverantörer och hantera avtal och leverantörsrelationer. • Arbeta aktivt med lagerstyrning, planering och kostnadsoptimering. • Säkerställa att leveranser sker i tid och enligt krav. • Arbeta i och vidareutveckla processer i Monitor ERP, som är företagets centrala verktyg för inköp och produktionsplanering. • Stötta planering och logistik i den egna verkstaden. Din profil: • Minst 5 års erfarenhet av inköpsarbete inom tillverkande industri – gärna i en ledande eller koordinerande roll. • God teknisk förståelse, särskilt inom bearbetning och metallkomponenter. • Mycket god erfarenhet av ERP-system – meriterande med Monitor ERP. • Van förhandlare med förmåga att bygga långsiktiga relationer med leverantörer. • Analytisk, kostnadsmedveten och lösningsorienterad. • Goda kunskaper i både svenska och engelska – i tal och skrift. • Du är strukturerad, noggrann och trivs i en bred roll där strategi kombineras med operativt ansvar. Vi tror att du… …vill arbeta i ett bolag som kombinerar avancerad teknik med miljömässig hållbarhet. Du lockas av en verksamhet med korta beslutsvägar, hög teknikhöjd och internationella kontakter. Med din erfarenhet och ditt driv har du möjlighet att bli en nyckelspelare i företagets fortsatta utveckling. Om anställningen • Tjänst: Heltid, tills vidare • Placering: På plats, sydost om Stockholm • Start: Enligt överenskommelse Ansökan Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: inkc0625 Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander [email protected]
Vill du vara del av ett spännande projekt i ett spännande företag inom Life Science? Academic Resource söker en Projektingenjör till ett stort Life Science företag i Uppsala. Tjänsten är en heltidsanställning och är ett konsultuppdrag tom årsskiftet med möjlighet till förlängning. Start under mitten av augusti, med viss flexibilitet. Om avdelningen: I Projektkontoret för investeringsprojekt (PMO) ansvarar för att driva Site Uppsalas större investeringsprojekt (CAPEX-projekt) och består av projektledare, projektingenjörer samt ytterligare supportfunktioner, såsom inköpsstöd och projektcontroller. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Samordning intern och extern personal - Framtagning tidplan - Ekonomi, budget, forecast - Inköp av utrustning och entreprenörer - Hålla i möten (pulsmöten, veckomöten) - Kontakt med leverantörer - Framtagning och genomförande av arbetsberedningar - Framtagning och genomförande av riskbedömningar - Framtagning av ändringsärende - Installationsledning för omrörarbyte - Kvalificering (IQ/OQ) - Entreprenörskontakt och uppföljning - Problemlösning - Koordinering - Arkivering av dokumentation i Cytivas dokumenthanteringssystem Kravprofil: Kandidaten vi söker har en högskoleutbildning inom Kemiteknik eller liknande samt relevant erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom processindustri. Har man tidigare erfarenhet från Life Science så är det en fördel. Som person behöver man ha förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och lösningsorienterat. Man behöver också goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Engelska är koncernspråk. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CPE0625 We take you further! Vid frågor kan du mejla till [email protected]
Vill du vara del av ett spännande projekt i ett spännande företag inom Life Science? Academic Resource söker en Projektingenjör till ett stort Life Science företag i Uppsala. Tjänsten är en heltidsanställning och är ett konsultuppdrag tom årsskiftet med möjlighet till förlängning. Start under mitten av augusti, med viss flexibilitet. Om avdelningen: I Projektkontoret för investeringsprojekt (PMO) ansvarar för att driva Site Uppsalas större investeringsprojekt (CAPEX-projekt) och består av projektledare, projektingenjörer samt ytterligare supportfunktioner, såsom inköpsstöd och projektcontroller. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Samordning intern och extern personal - Framtagning tidplan - Ekonomi, budget, forecast - Inköp av utrustning och entreprenörer - Hålla i möten (pulsmöten, veckomöten) - Kontakt med leverantörer - Framtagning och genomförande av arbetsberedningar - Framtagning och genomförande av riskbedömningar - Framtagning av ändringsärende - Installationsledning för omrörarbyte - Kvalificering (IQ/OQ) - Entreprenörskontakt och uppföljning - Problemlösning - Koordinering - Arkivering av dokumentation i Cytivas dokumenthanteringssystem Kravprofil: Kandidaten vi söker har en högskoleutbildning inom Kemiteknik eller liknande samt relevant erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom processindustri. Har man tidigare erfarenhet från Life Science så är det en fördel. Som person behöver man ha förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och lösningsorienterat. Man behöver också goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Engelska är koncernspråk. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CPI0625 We take you further! Vid frågor kan du mejla till [email protected]
Academic Resource söker en Laboratorieingenjör till QC med kemisk analysfokus till ett läkemedelsföretag i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader initialt med goda möjligheter till förlängning. Start enligt överenskommelse. Som laboratorieingenjör kommer du att tillhöra en kvalitetsavdelning (QC). Du kommer utföra kemiska analyser enligt GMP och gällande myndighetskrav. Vi söker dig som är passionerad och gillar laborativa uppgifter! Vi ser även att du är noggrann, positiv, flexibel och en god lagspelare. Exempel på arbetsuppgifter: • Självständigt planera samt utföra analyser i enlighet med metoder och instruktioner • Granska och godkänna analysresultat • Utföra, på laboratoriet förekommande, materialhantering och beredning. Kvalifikationer: • Högskole-/universitetsutbildning med naturvetenskaplig inriktning, exempelvis Kemi, Biokemi, Kemiteknik, molekylärbiologi eller likvärdigt. • Flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift. • Tidigare erfarenhet av laborativt arbete. Det anses starkt meriterande med tidigare erfarenhet med att arbeta enligt GMP. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OLK0625 Kontakt:[email protected]
Academic Resource söker en QA Engineer till ett Life Science företag i Uppsala. Tjänsten är ett konsultuppdrag fram till årsskiftet med god möjlighet till förlängning. Arbetet är på heltid och on-site. Placering i Uppsala. Start enligt överenskommelse. Beskrivning av avdelningen: QA Projects representerar QA i NPD-projekt samt installations-/utrustningsprojekt och aktiviteter på plats. QA-stöd till organisationen. Arbetsuppgifter: Senior QA Engineers och Change Control Lead. Agera som QA i projektens kärnteam samt QA i platsbaserade projekt såsom installation och utrustning. QA-teammedlem i projektteam för att täcka designkontroll och annat stöd relaterat till kvalitetssystem (QMS). Granska och godkänna valideringsplaner, rapporter, avvikelser och Change Controls. QA-deltagande i riskbedömningar samt QA-stöd till organisationen. Kvalifikationer: • Examen inom Life Science, teknik eller annat relevant område. • Erfarenhet och bakgrund inom QA från Life Science-industrin. • Erfarenhet av att delta i projekt som rör nya produkter och valideringsaktiviteter. • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CQE0625 We take you further! Kontakt: Vid frågor kan du mejla till [email protected]
Academic Resource söker nu en CNC operatör till ett världsledande industriföretag i Nacka området. Tjänsten är en direktrekrytering för kunds räkning, start enligt överenskommelse. Arbetstider: Heltid, dagtid. Är du intresserad och vill veta mer? Du är varmt välkommen att ansöka! Kvalifikationer: • Gymnasieexamen • Tidigare erfarenhet som CNC Operatör eller likvärdigt • Goda kunskaper i Svenska och Engelska. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm & Uppsala. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: SRCO0625 Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att maila: [email protected] we take you further!
Har du en naturvetenskaplig bakgrund och vill arbeta administrativt? Academic Resource söker en LIMS Administratör till ett företag inom läkemedelsindustrin i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag tillsvidare, vilket innebär att du kommer bli anställd hos Academic Resource. Start omgående eller enligt överenskommelse. Du blir en del av den avdelning som har ett övergripande ansvar för kvalitetskontroll och kvalitetssäkring av företagets läkemedel. De har ett omfattande system för kvalitetssäkring och arbetar tillsammans långsiktigt med kvalitetsfrågor relaterat till allt från den råvara som används till slutlig frisläppning av färdig produkt till patienter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Key User i LIMS Grunddata, med ansvar för att: • Upprätta och uppdatera LIMS Grunddata enligt godkända underlag • Delta i CC-möten vid ändringar som berör LIMS Grunddata • Arkivera inaktuella LIMS-specifikationer i Archive Maker samt arkivera i företagsarkivet • Uppdatera instruktioner inom ämnesområdet • Delta i projekt vid behov • Ha kontaktytor med produktionssupport, releaseavdelning och QC • Administrativa aktiviteter som beordring av analyser i LIMS, hantering av analysmetoder och arkivering. Kvalifikationer: • Gymnasieutbildning inom naturvetenskap eller tekniskt program • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som exempelvis arbete inom datasystem samt kännedom av provhantering eller motsvarande • Mycket god kunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi har många kontakter med laboratorier i andra länder Det är en klar fördel om du som sökande har erfarenhet av arbete enligt gällande GMP-krav. Om dig: Personliga egenskaper som värdesätts är att vara serviceinriktad samt att du har lätt för att skapa kontakter, då de arbetar mot många olika avdelningar inom företaget. Dessutom behövs egenskaper som analytisk förmåga, noggrannhet, förmåga att arbeta självständigt, flexibilitet, stresstålighet och god samarbetsförmåga. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm & Uppsala. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV samt personligt brev i PDF/Word format. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OLA0625 Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att maila: [email protected] We take you further
Junior ekonom med internationella ambitioner Är du i början av din karriär inom ekonomi och drömmer om en internationell framtid? Vi söker nu en junior ekonom till ett snabbväxande utbildningsföretag med verksamhet i bl.a. Luzern, Zürich, London, Malta och Stockholm. Denna tjänst är placerad på Malta, heltid, start snarast möjligt. Företaget präglas av en entreprenöriell anda, snabba beslutsvägar och en icke-hierarkisk kultur. Här får du möjlighet att arbeta nära ledningen, ta stort ansvar och bidra till viktiga affärsbeslut från dag ett. Om rollen Du börjar med grundläggande ekonomiuppgifter som: • Leverantörs- och kundreskontra • Bokslutsarbete (månad, kvartal, år) • Stöd inför revision Därefter utvecklas rollen mot: • P&L- och budgetanalyser • Rapportering till ledning • Processförbättringar och egna projekt i samarbete med andra avdelningar och kontor Din profil • Kandidatexamen eller master i ekonomi, finans eller liknande • Nyutexaminerad eller med några års erfarenhet • Flytande i engelska (ytterligare språk är meriterande) • Stark i Excel och intresse för analys och problemlösning • Initiativtagande, nyfiken och flexibel • EU-medborgare eller har rätt att arbeta inom EU Du kommer att arbeta i en internationell miljö med över 40 000 kollegor från 50+ länder. Rollen ger dig en brant utvecklingskurva och möjlighet att forma din egen karriärväg i flera länder. Övrigt • Flytthjälp erbjuds Ansökan Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: junekef0525 Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander [email protected] Observera att bakgrundskontroll och kreditupplysning genomförs på slutkandidater.
Academic Resource is looking for a Software Technical Writer to a Life Science company located in Uppsala. The job is a consultancy asssignment for 1 year initially with start 1 september. Responsibilities: We produce and maintain customer-facing user documentation that supports products manufactured at all Cytiva locations globally. This position will be responsible for the creation of customer-facing user documentation in a manner that meets corporate standards and style. • Research, write, edit, review, proof-read, and publish end-user documentation to ensure completeness, accuracy, validity and clarity of information for digital and/or print production in line with corporate standards for style, branding and quality, legal guidelines and regulatory requirements. • Work with other functions (such as product management, research & development, customized products, regulatory, manufacturing and project management office) for the timely and cost-effective production of new documents and maintenance of existing documents. • Fulfil end-user documentation assignments such as production of new technical documentation for new product introductions (NPIs) or updates of existing technical documentation. • Estimate and schedule the time required to complete assignments and provide regular updates of progress. • Update appropriate databases and inform appropriate functions of the availability of new and revised documents. • Assist in the definition of development tools and platforms for efficient production and maintenance of end-user documentation and instructions. Qualifications: • MSc degree preferably in IT/Computer science/software engineering, or related field; or BSc Science preferably IT/Computer science/software engineering or related field with relevant work experience. • 2+ years of progressively responsible experience in the writing, editing, and production of technical documentation (e.g., software manuals). • Excellent written and verbal communication skills; demonstrated ability in original technical writing, document organization, document reorganization; experience editing others’ work. • Experience in software documentation desirable. • Experience of SDL Tridion or other XML based Content Management Systems. • Proficient in desktop publishing tools for example Adobe InDesign, Photoshop and Illustrator. • Experience in HTML/CSS. • Fluent in English, Swedish is not necessary About Academic Resource: Academic Resource is a recruitment and staffing company for academics. We have extensive experience in Staffing, Recruitment, and Interim Management within the service sector. Our areas of expertise include Life Science, Finance & Accounting, and Human Resources. We operate within the service industry, primarily in Stockholm and Uppsala. As a consultant with Academic Resource, you are offered: • Benefits such as occupational pension, wellness allowance, and parental pay. • Employment through an authorized staffing company, which provides greater security as you are covered by collective agreement terms for salary, insurance, pension, and vacation. • A dedicated consultant manager who is available and maintains ongoing contact with you and client companies throughout your employment, ensuring that you thrive and grow in your role! • Opportunities for development through on-the-job learning as well as in diverse roles at interesting client companies. Application: Selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application therefore we recommend that you apply as soon as possible. Mark your application with reference number: CTW0525 Contact person: Carin Helander [email protected] Please note that we do not accept applications via email / e-mail. we take you further
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 18 jobb