Lediga jobb i Uppsala

Hitta bland 1368 lediga jobb i Uppsala. Aktuella karriärmöjligheter i Uppsalas blomstrande arbetsmarknad. Sök bland spännande jobbchanser och kickstarta din karriär i denna dynamiska stad.

Miljöskyddshandläggare tillsvidare
Länsstyrelsen i Uppsala län
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Vill du bidra till en samhällsviktig fråga och arbeta med prövning av miljöfarlig verksamhet inom miljöprövningsdelegationen? Miljöskyddsenheten  Vi är ett kunnigt gäng som tillsammans arbetar med samhällsviktiga frågor med fokus på miljöskyddsområdet. Vi arbetar bland annat med prövning och tillsyn av miljöfarlig verksamhet samt tillsyn enligt Sevesolagstiftningen. Vi arbetar även med tillsyn över förorenade områden och med tillsyn enligt lagen om allmänna vattentjänster (LAV) samt bidragsfinansierat arbete med förorenade områden. Vi ansvarar för tillsynsvägledning till kommunerna genom att ge råd och stöd samt följa upp och utvärdera tillsynen i länet. Vi deltar i det tvärsektoriella arbetet på myndigheten och bevakar miljö- och hälsoskyddsfrågor i internremisser, främst i planrelaterade ärenden till exempel detaljplaner, översiktsplaner och koncessionsärenden. På uppdrag av regeringen bereder vi ärenden om vindkraft till havs. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats fylld av engagerade kollegor med stor kunskap inom miljöområdet. Arbetet innebär många kontakter med övriga medarbetare internt på Länsstyrelsen, verksamhetsutövare och andra externa aktörer. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill jobba med prövning av miljöfarlig verksamhet inom miljöprövningsdelegationen (MPD), men även andra arbetsuppgifter inom enheten kan blir aktuella. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att granska ansökningshandlingar, bedöma behov av kompletteringar, skriva förelägganden och tillstånd. Beroende på din tidigare erfarenhet kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella för tjänsten. Till exempel rollen som miljösakkunnig i MPD, handläggning av samråd inför kommande tillståndsprövningar av miljöfarlig verksamhet, tillsyn över tillståndspliktig miljöfarlig verksamhet samt yttranden till mark- och miljödomstolen.  Kvalifikationer Du har relevant naturvetenskaplig eller teknisk utbildning på högskolenivå. Vi vill att du har aktuell erfarenhet av arbete med miljöfarlig verksamhet. Du har B-körkort. Det är meriterande om du har - erfarenhet av tillsyn av tillståndspliktig miljöfarlig verksamhet - erfarenhet av prövning av tillståndspliktig miljöfarlig verksamhet - erfarenhet av att ta fram underlag inför ansökan om tillståndspliktig miljöfarlig verksamhet Arbetsuppgifterna är ofta komplexa och förutsätter att du har en god analytisk förmåga. Du behöver självständigt planera och genomföra arbetet på ett effektivt och resultatinriktat sätt. Du är noggrann och arbetar strukturerat med dokumentation och uppföljning. Rollen innebär många kontakter internt såväl externt varför arbetet kräver god förmåga att samverka och kommunicera. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du företräder Länsstyrelsen på ett förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Anställningen gäller tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning med tillträde från 1 november eller enligt överenskommelse.  Din tjänstebenämning på myndigheten blir handläggare. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Övrigt Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet. Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi i vår ärendehantering ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen samt främjar samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs. På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang. Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Undersköterska - vikariat och visstidsanställning
Uppsala kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna från heltid som norm är personliga assistenter. Är du utbildad undersköterska, är nyfiken på att arbeta inom äldreomsorgen och intresserad av att göra skillnad för våra äldre? Då är Linné rätt plats för dig! Här arbetar vi dagligen med att skapa en meningsfull vardag för våra brukare. Boendet har en fantastisk uteplats och närhet till grönområden. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande arbetssätt och gör fullt med utflykter och annat roligt med våra brukare. Sök tjänsten redan idag och ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Linné äldreboende är ett vård- och omsorgsboende med inriktning mot personer med omvårdnadsbehov och demenssjukdom. Linné har 40 platser som är fördelade på 2 avdelningar. Här kan du läsa mer om vår verksamhet. (https://vardochomsorg.uppsala.se/boende/vard--och-omsorgsboende/linne/) Beskrivning av arbetsuppgifter Som undersköterska kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du har en viktig roll i direktkontakten med våra brukare där du ger personlig omvårdnad och serviceinsatser som gör skillnad i deras vardag. Du arbetar varje dag för att ge en god omvårdnad med stor hänsyn till brukarnas individuella behov. I ditt arbete ingår att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, utveckla verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor samt dokumentera enligt socialtjänstlagen. Du förväntas skapa och upprätthålla god kontakt med brukare, anhöriga, legitimerad personal och för brukaren andra viktiga kontakter. Det ingår även att arbeta med palliativ vård i livets slutskede samt att aktivt delta i teamarbetet runt brukarna. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel enligt Socialstyrelsens krav. Arbetslivserfarenhet inom äldreomsorgen ser vi som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du känna dig trygg med delegering. Arbetet kräver att du behärskar svenska i tal och skrift, vilket är en förutsättning för att kunna kommunicera med patienter, anhöriga och kollegor samt dokumentera enligt gällande rutiner. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på olika situationer och fokuserar på rätt saker. Vidare arbetar du bra med andra människor, där du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är dessutom lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och drivs av att hitta lösningar. UpplysningarHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Anderas Örnevall Molander, verksamhetschef, 018-727 73 08.  Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44.  Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas. Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Idag
Sista ansökan:
18 juli 2025
Projektledare
Jobway AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en person som trivs i en ansvarsfull och variationsrik roll på ett prisbelönt företag som satsar på sina medarbetare? Vill du arbeta med kompetenta kollegor där företagskulturen präglas av högt i tak? Om du är intresserad av en ny utmaning i karriären och känner att detta stämmer in på dig, läs vidare! Frank Mälardalen expanderar och söker dig som Projektledare, Mälardalen  Som Projektledare hos Frank Mälardalen kommer du att spela en central roll i att leda och koordinera projekt, i olika storlekar, från start till slut. Du ansvarar för projektens budget och tidsplanering samtidigt som du säkerställer kvalité och leverans gentemot kund. Du bor runt Mälardalen och arbetar tätt tillsammans med affärschef och övriga kollegor, med placeringsort Enköping där huvudkontoret ligger, alternativt Uppsala. Din profil Erfarenhet att driva byggprojekt Relevant högskoleutbildning samt ett par års relevant arbetslivserfarenhet B-körkort, svenska & engelska i tal och skrift Du erbjuds En spännande roll på ett företag med generösa förmåner och interna utvecklingsmöjligheter En ekonomiskt välmående arbetsgivare i tillväxt Goda möjligheter att påverka och arbeta med spännande projekt som bidrar till en hållbar framtid  Är du intresserad och vill veta mer? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Frank Mälardalen med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulter David Nyrén, [email protected] 070 290 51 16 samt Nicklas Thorstenson, [email protected], 0735 16 52 40. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!   Om koncernen, FRANKGRUPPEN FRANK beskriver precis vad vi står för: uppriktigt, öppet och rakt på sak. Vi gillar samarbete och transparens, både i kontakten med våra uppdragsgivare och internt. Gemensam nämnare är det personliga engagemanget – och drivkraften att göra ett bra jobb och få nöjda kunder. Vi gillar att träffa folk, helt enkelt. Våra uppdrag täcker det mesta från enskilda fastigheter till stadsdelsutveckling – för både offentliga och privata beställare. Konsulterna här på FRANK har lång erfarenhet av branschen, både som entreprenörer och beställare. Vi arbetar med projekt- och fastighetsutveckling i specifika skeden eller under hela projektets gång. Oavsett om det gäller kommersiella lokaler, kontor, handel, utbildningslokaler, sjukhus och sjukhem, idrottsanläggningar, bostäder, kulturbyggnader, industrilokaler eller bostadsrättföreningar har vi erfarenhet av alla typer av projekt och projektstyrning.

Idag
Sista ansökan:
22 augusti 2025
42% tjänst vardagar erbjudes för kvinna i centrala Uppsala.
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi en engagerad och lugn assistent till en trevlig aktiv kvinna boendes i centrala Uppsala. Hon är en positiv och glad kvinna som är nyfiken på livet och människor, hon är iväg på aktiviteter, går kurser m.m, hon är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag, förutom sedvanliga arbetsuppgifter så som hjälp med mat, hygien och städ även att följa med på olika aktiviteter, hjälpmedel finns på plats och hon berättar vad hon behöver hjälp med. Vi erbjuder intro pass innan så du känner dig trygg i ditt arbete. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 42%, 5 pass i månaden, vardagar, arbetspass 9.00-22.00, ett pass i månaden är 9.00-23.00, du kan också få hoppa in ibland vid sjukdom/sem. Tjänsten kommer påbörjas i mitten av augusti, men intro kommer påbörjas nu i juli. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Vi behöver någon som kan hoppa och påbörja intro redan nu i juli. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personliga assistenter sökes i Uppsala (timvikarier)
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor för att stötta upp till vårt team, är det du? Om tjänsten Nu söker vi fler timvikarier som kan arbeta vid behov med våra kunder i Uppsalaområdet. Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Här finns möjlighet att börja jobba omgående, alternativt till hösten. Arbetsuppgifter Som personlig assistent är du en viktig del av din kunds vardag, och du är med och bidrar till en meningsfull och trygg tillvaro. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kunden, men kan till exempel vara: Hjälpa till med dagliga rutiner såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar, personlig hygien, av- och påklädning, samt vid måltider Följa med på aktiviteter, träning eller hitta på roliga saker tillsammans Hjälpa till med förflyttningar och hjälpmedel Meriterande är om du: Har erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Kan jobba varierande arbetstider För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", vilket vi använder för alla våra anställningar. Omfattning: Timvikarier vid behov eller varierande sysselsättningsgrad utifrån de enskilda uppdragens behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och matchas du till någon av våra kunder så kommer du att bli kontaktad. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Vid frågor kontakta oss här via mejl  Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Idag
Sista ansökan:
13 juli 2025
Handläggare jordbrukarstöd
Länsstyrelsen i Uppsala län
Planerare och utredare m.fl.

Vill du vara med och främja en hållbar utveckling av Uppsala läns landsbygd? Vi söker en handläggare för jordbrukarstöd. Enheten för landsbygds- och jordbrukarstöd På enheten för landsbygds- och jordbrukarstöd finns det i huvudsak två arbetsgrupper som arbetar med handläggning av projekt- och investeringsstöd (POI) respektive jordbrukarstöd (JBR). Arbetet består i ansökan om stöd, åtaganden för miljöersättningar (JBR), utbetalningar, återkrav och överklaganden. På enheten arbetar vi också med ängs- och betesmarksinventeringen, tillsyn över dödsbon hos lantbruksfastigheter, det nationella restaureringsstödet samt fastställande av våtmarker och anpassade skyddszoner med mera. Vårt arbete styrs till stora delar av Jordbruksverkets regelverk, rutiner och instruktioner. Det är baserade på EU:s gemensamma landsbygdspolitik. Arbetsuppgifter Som handläggare av jordbrukarstöd arbetar du bland annat med handläggning av direktstöd, kompensationsstöd och miljöersättningar. Du bemannar även EVI – En Väg In – den länsstyrelsegemensamma kundtjänsten samt hanterar eventuella överklaganden och handlägger återkrav. Arbetet innebär myndighetsutövning och kontakter med lantbrukare. I övrigt innebär tjänsten andra förekommande arbetsuppgifter inom hanteringen av jordbrukarstöd och arbete på enheten och avdelningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleexamen, exempelvis som agronom eller biolog, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har minst tre års erfarenhet av ärendehandläggning inom statlig sektor.  Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av jordbrukarstöd och erfarenhet av Jordbruksverkets system exempelvis Jorden, Sorken, e-handläggning, Altas, Falken eller Basen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av handläggning av fleråriga miljöersättningar. Som person är du lösningsorienterad och ditt nytänkande leder till resultat. Du förhåller dig på ett sätt som är anpassat efter situationen och är lyhörd, tydlig och har en god samarbetsförmåga. Du företräder länsstyrelsen på ett förtroendeingivande sätt gentemot lantbrukare och myndigheter och har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Anställningen gäller tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning med tillträde enligt överenskommelse. Din tjänstebenämning på myndigheten blir handläggare. Övrigt Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet. Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi i vår ärendehantering ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen samt främjar samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs. På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Jurist, vikariat
Länsstyrelsen i Uppsala län
Förvaltnings- och organisationsjurister

Om du vill arbeta brett med kvalificerat juridiskt arbete på en arbetsplats vars uppdrag spänner över nästan alla samhällssektorer så ska du söka till oss! Rättsenheten Vi arbetar med bland annat tillstånds-, tillsyns- och överklagningsärenden enligt ett stort antal olika lagstiftningar, t ex. miljö-, trafik-, plan- och bygg-, alkohol-, tobak-, livsmedels- och ordningslagstiftningarna. Vi arbetar också med att utbilda och stötta våra övriga kollegor på länsstyrelsen i förvaltningsrätt utöver att ge juridiskt stöd och råd. Vår enhet består av medarbetare med juridisk kompetens, kompetens inom diarie- och registratur samt informationssäkerhet och dataskydd. Arbetsuppgifter Hos oss får du en stimulerande tjänst med engagerade kollegor där du arbetar verksamhetsnära. Dina arbetsuppgifter är varierande. Du samverkar internt bland annat inom frågor gällande miljörätt och plan- och byggrätt.  I arbetsuppgifterna ingår att handlägga ärenden och att ge juridiskt stöd till övriga delar av länsstyrelsen. Kvalifikationer Du har juristexamen och flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete, varav minst två år i offentlig sektor. Det är meriterande med erfarenhet av handläggning av ärenden inom miljöbalken, plan- och bygglagstiftningen samt alkohol- och tobakslagstiftningarna. Det är också meriterande med erfarenhet av delgivningsärenden och trafikärenden samt andra ärendetyper som handläggs av länsstyrelsen. Vidare är det meriterande med goda kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen och erfarenhet av att ge juridiskt stöd internt. Det är meriterande med notariemeritering eller motsvarande yrkeserfarenhet från domstol. Som person är du driven, strukturerad och kan arbeta självständigt och resultatinriktat. Du är noggrann och har en god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du är också lyhörd, har lätt för att samarbete med andra samt har lätt för att anpassa dig till nya situationer.  Du företräder Länsstyrelsen på ett förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Anställningen är tidsbegränsad (vikariat) fr.o.m. september 2025 eller enligt överenskommelse i ungefär ett år. Din tjänstebenämning på myndigheten blir handläggare.  Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Övrigt Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet. Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi i vår ärendehantering ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen samt främjar samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs. På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
Kvalificerad handläggare till resursteamet - barn och unga myndighet
Uppsala kommun
Socialsekreterare

Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Är du en trygg och erfaren socionom som vill använda din erfarenhet för att coacha och inspirera andra? Vill du vara med och skapa verklig skillnad? Välkommen att forma framtidens socialtjänst med oss! Hos oss får du möjlighet att spela en nyckelroll i utvecklingen av socialtjänstens arbete med barn och unga. Du blir en del av en dynamisk och engagerad arbetsgrupp där vi tillsammans arbetar för att skapa flexibla, nätverksbaserade lösningar och hållbara insatser för de barn och familjer vi möter. Hos oss är ditt inflytande och din erfarenhet avgörande. Vi erbjuder flexibla arbetssätt och en sund balans mellan arbete och privatliv. Du får vara med och forma ett nystartat team där dina idéer och erfarenheter tas till vara. Här kan du läsa mer om Socialförvaltningens kompetens- och befogenhetstrappa (https://www.uppsala.se/contentassets/29eb46da587245019262b9fad9ecbf1b/kompetens--och-befogenhetstrappa-2024_scf_bou-mynd.pdf). Beskrivning av arbetsuppgifter Resursteamets huvuduppdrag är att avlasta övriga enheter, sprida Signs of safety som förhållningssätt samt hitta alternativa lösningar till placeringar med hjälp av nätverk. Du kommer ingå i ett team med andra erfarna handläggare och vara med och forma verksamheten utifrån dina insikter och erfarenheter. Du kommer arbeta i nära samarbete med olika handläggare på utrednings- och placeringsenheterna inom avdelningen. Du får möjligheten att implementera Signs of Safety i det dagliga arbetet och göra allt från att hålla i nätverksmöten till hela säkerhetsplaneringar. I denna roll blir du också en coach och vägledare för andra socialsekreterare, där du bidrar till deras utveckling. Du får hålla i utbildningar och workshops, samtidigt som du utvecklar både dina egna och andras färdigheter. I rollen ingår också självständig och effektiv handläggning av utredningar och placeringar enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).  Arbete utanför kontorstid förekommer, du förväntas kunna arbeta utanför kontorstid en kväll per vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och ungdom. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av alla delar i handläggningsprocessen, att skriva utredningar, dokumentera och att arbeta med olika digitala verktyg. I denna roll krävs även B-körkort, goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt mycket goda kunskaper i utrednings- och uppföljningsarbete.  Har du utbildning inom systemteori, Signs of Safety eller barnens behov i centrum (BBIC) ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta utifrån Signs of Safety och med säkerhetsplanering enligt Signs of Safety. Som person är du lugn och samlad i olika situationer och kan fokusera på rätt saker. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete och du tar ansvar och driver ditt arbete framåt. Vidare så är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar  Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Katrin Larsson, enhetschef, 018-727 52 13 Fackliga företrädare:Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Igår
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Assistent sökes till pojke i Uppsala
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker dig som: • Är en lugn, trygg men bestämd person som kan hantera oväntade situationer i samband med autism. • Har god kommunikativ förmåga. • Är lättanpasslig och flexibel. • Erfarenhet inom personlig assistans är meriterande men inget krav. • Kunden föredrar kvinnliga sökande över 25 år.   Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge som assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbetstiderna är i första hand förlagda dagtid på vardagar 08.30-16.30, men kan komma att ändras utefter kundens behov.   Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal.   Ansökningar tas endast emot via hemsidan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Igår
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Inköpare
PEAB Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Nu söker vi en inköpare till Peab, region Bygg Stockholm. Har du en gedigen branscherfarenhet och vana av att arbeta med projektinköp? Då kan vi erbjuda dig en variation av spännande projekt i en positiv och utvecklande miljö.   Om tjänsten Som inköpare hos oss utför du inköpsarbete och upphandlingar i kalkyl-/anbudskedet, i produktionsförberedelseskedet men framför allt under pågående produktion. Tjänsten är placerad på vårat kontor i Uppsala och du kommer att rapportera till Arbetschefen i Uppsala. Du driver självständigt hela inköpsprocessen på ett affärsmässigt sätt vilket bland annat omfattar förhandling och uppföljning. Du säkerställer inköp till lägsta totalkostnad inkluderande miljö, kvalitet, service, logistik, leveransprecision och minimerad riskexponering. Din roll är viktig i anbudsprocessen och inför projektuppstart i att göra leverantörsbedömningar, leverantörsval och kontrakt för inköpen av material och underentreprenader i enlighet med Peabs inköpsprocesser.   Dina främsta egenskaper är att du som person är strukturerad, analytisk, serviceinriktad och kommunikativ. Du har social kompetens och ett professionellt förhållningssätt. Vi vill att du är en drivande person med en känsla för entreprenörskap och förmågan att få saker att hända. Du trivs med att arbeta självständigt med stort ansvar, men har också en vilja att bidra till teamet. I din befattning ingår bland annat: •    I kalkylskedet: Bistå med marknadspriser, utföra offertförfrågningar samt utvärdera dessa •    I inköpsskedet: Ingå inköpsavtal både nationella och internationella i nära samarbete med Peabs produktionspersonal  och hålla en god dialog med marknaden.   Kravprofil •   Du har en civil- eller högskoleingenjörsutbildning, alternativt yrkeshögskola och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. •   Vidare ser vi att du har flerårig erfarenhet av inköpsarbete i byggbranschen viket innebär goda kunskaper i ABT, AB, ABK och ABM. •   Erfarenhet av Samverkansentreprenader och Totalentreprenader •   Du är affärsmässig, drivande och målinriktad med god förhandlingsförmåga. •   Är kommunikativ och social och tycker om de administrativa delarna av arbetet. •   Starkt utvecklingsfokus, både för dig personligen och i det arbete du gör. •   Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.   Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Kontaktpersoner Henrik Lundin, Arbetschef: [email protected] Linus Ingulfson, HR: [email protected]   På grund av semestertider kommer urval för rekrytering att påbörjas tidigast mitten av augusti. Välkommen med din ansökan   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Igår
Sista ansökan:
24 augusti 2025