Lediga jobb i Uppsala
Hitta bland 1463 lediga jobb i Uppsala. Aktuella karriärmöjligheter i Uppsalas blomstrande arbetsmarknad. Sök bland spännande jobbchanser och kickstarta din karriär i denna dynamiska stad.
Alt Berlin söker en kock! Vi söker dig som har ett stort intresse för mat. Som person är du positiv och noggrann. Det är viktigt att du kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt och att du har god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Vidare gillar du att arbeta i team och trivs i ett högt tempo. AltBerlin är en plats där människor möts i en avslappnad miljö för att njuta av mat, vin och ölkultur med rötter från Tyskland. Vi har specialiserat oss på odödliga och populära klassiker såsom Schnitzel, Bratwurst, Schweinhaxe och Strudel. Till det serveras fantastiska tyska viner. Ett land som producerar bland annat Riesling, Silvaner och Spätburgunder i absolut världsklass. Maila ditt CV till [email protected]
RevivaBio är ett innovativt företag som utvecklar, producerar och säljer högkvalitativa kosttillskott med ett särskilt fokus på mag- och tarmhälsa. Vi befinner oss mitt i en kraftig tillväxtprocess och har precis flyttat in i helt nyproducerade lokaler. Vi söker nu en ansvarsfull blandningstekniker med erfarenhet från liknande arbete inom läkemedels- eller livsmedelsproduktion för att göra våra produktblandningar till respektive produktion. Du bör ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare inom läkemedels- eller livsmedelsindustrin och behöver vara trygg med att beräkna och mäta upp råvaror till blandningar. Du bör även ha en förståelse av hur olika substansers egenskaper påverkar en blandnings följsamhet. Utöver blandningsarbetet kan det även förekomma arbete som maskinoperatör inom våra övriga produktionslinjer efter behov. Som blandningstekniker och maskinoperatör är du en viktig del av vår produktion där kvalitet och driftsäkerhet är av yttersta vikt. Din arbetsplats kommer att vara i produktionsmiljö inom hygienzon, där du arbetar med olika produktionsmoment. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med ett härligt produktionsteam i helt nyproducerade lokaler. Vi tror på att främja människors välbefinnande genom att erbjuda produkter av hög kvalitet och genom att ge människor utökad kunskap om kropp och kost. Tillsammans med våra experter och personliga rådgivare strävar vi efter att hjälpa våra kunder att uppnå en bättre hälsa och ökad livskvalitet. Rollen inkluderar bland annat följande arbetsuppgifter: Utifrån recept väga upp, och blanda substanser så att de anpassas till produktion i givna maskiner. Övervaka och kontrollera maskiner under drift för att säkerställa smidiga produktionsflöden. Utföra maskininställningar och justeringar enligt behov för att upprätthålla kvaliteten och effektiviteten i produktionen. Genomföra regelbundna kontroller och visst underhåll av maskiner för att säkerställa deras pålitlighet och funktion. Rapportera och åtgärda eventuella driftsavvikelser eller problem som uppstår under produktionen. Följa gällande företags- och branschstandarder för säkerhet, kvalitet, renlighet och hygien. Krav: Konkret erfarenhet av blandning av råvaror från livsmedels- eller läkemedelsbranschen. Grundläggande matematiska kunskaper för att kunna hantera procenträkningar, kunna konvertera vikt och volymangivelser. Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer för att säkerställa kvalitet och effektivitet i produktionen. Fysiskt stark då tjänsten omfattar en del tunga lyft. Förmåga att arbeta effektivt, både självständigt och i team. Beredskap att arbeta i skift och hantera krävande produktionsmiljöer. Du behöver även vara flytande i svenska i både tal och skrift. Ansök: Om du känner igen dig i rollbeskrivningen och vill vara en del av vårt växande team, så skicka in din ansökan till [email protected] senast den 30 november. • Skriv "Blandningsoperatör" i ärenderaden. Bifoga ditt CV och beskriv kortfattat varför du tror att just du är lämpad för rollen. Vid frågor kontakta Johan Rudén på 0702-910210, vardagar mellan kl 10-12. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att sända in din ansökan!
Är du kommunikativ, strukturerad och kundfokuserad? Nu söker vi på Mfin Ekonomi & Juridik en driven inkassohandläggare till teamet! Hos oss får du möjlighet att arbeta rådgivande och i partnerskap med våra klienter. Mfin Ekonomi & Juridik AB är en del av Ekonomikumgruppen och erbjuder tjänster inom inkasso, juridik och ekonomi. Vi är ett glatt gäng som sitter i fina lokaler centralt i Uppsala. Nu ser vi fram emot att välkomna en ny kollega inom inkasso! Om jobbet Vi sätter våra klienter i fokus och arbetar rådgivande och nära dem i syfte att hitta den bästa lösningen i deras ärenden. Som inkassohandläggare får du en omväxlande roll där du sköter hela inkassoprocessen för våra klienters räkning, från inkassokrav till ansökningar till Kronofogden. Tillsammans med kollegor ansvarar du för dina ärenden från start till slut. Du har daglig kontakt med såväl klienter som gäldenärer där du guidar och ger dem råd i de processer vi hjälper dem med. En stor del av din roll innebär kommunikation, förhandling och att hitta lösningar i dina ärenden. Det ingår även kontakter med domstolar och konkursförvaltare. Du får en bra introduktion och upplärning för att komma in i arbetet på bästa sätt. Vi är en arbetsplats med en kultur där vi delar med oss av våra kunskaper till varandra och eftersom vi är en ganska liten organisation är det viktigt att vi hjälps åt där behov finns. Är du den vi söker? För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av administrativt arbete och med det är du systemkunnig och uppskattar effektiva digitala flöden. Har du kunskaper inom inkasso ser vi det som starkt meriterande. Det är även meriterande om du arbetat rådgivande gentemot företagskunder tidigare. Du har mycket goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Som person är du noggrann, tar stort eget ansvar och är proaktiv i ditt arbete. Du är kommunikativ, har förmågan att sätta klientens behov i centrum och strävar efter att leverera lösningar som gynnar dem på bästa möjliga sätt. Vidare är du snabblärd och har en vilja att ta dig an nya utmaningar. Samtidigt har du en god förmåga att läsa av människor och situationer och anpassar ditt arbetssätt för att nå bästa möjliga resultat. Självklart har du dessutom en god samarbetsförmåga och är ödmjuk i din framtoning. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Du utgår från vårt kontor på Västra Ågatan 16 men vi erbjuder viss flexibilitet gällande hemarbete. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Samuelsson på [email protected] eller 070-8155114. Rekryteringen sker löpande och du är välkommen med din ansökan redan idag. Krav Erfarenhet av administrativt arbete Mycket goda kunskaper i svenska Systemkunnig Meriterande Kunskaper inom inkasso Erfarenhet av att arbeta rådgivande gentemot företagskunder Om arbetsgivaren - Mfin Ekonomi & Juridik AB Mfin Ekonomi & Juridik AB ingår i Ekonomikumgruppen tillsammans med våra systerbolag Castus Ekonomi & Juridik AB och AB Bolagshantering i Uppsala. Tillsammans är vi ca 10 medarbetare som sitter på Västra Ågatan 16 i Uppsala. Vi erbjuder tjänster inom redovisning, löner, inkasso, juridik samt tjänster inom bolags- och skattefrågor.
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik. Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor samt att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Vi söker dig som har driv och som stärks av att jobba i team. Tillsammans med kollegorna kommer ni att ansvara för produktionen på er avdelning genom att utföra kvalitetskontroller, viss underhåll samt se till att arbetsmiljön är ren och trivsam. Allt för att uppnå högsta kvalitet i produktionsprocessen. Om tjänsten * Arbetstid: 5-skift * Plats: Uppsala * Omfattning: Heltid Vem är du? Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av processindustri eller som processoperatör, med ditt driv och engagemang kommer du att lära dig. Däremot bör du uppfylla följande: • Gymnasieutbildning • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Möjlighet att arbeta skift Vi intervjuar och gör urval löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Nattpatrullen Har du erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete? Gillar du att effektivisera administrationen och ge administrativt stöd? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som samordnare! I Uppsala kommun har vi en nattpatrull som servar kommunens brukare som valt kommunen som utförare. Vi utgår från tre olika enheter varje natt, Nyby, Sävja och Svartbäcken. Vårt uppdrag är att erbjuda stöd, vård och omsorg till personer som inte längre klarar sin egen vardag så att de kan bo kvar hemma med en bibehållen skälig levnadsnivå. Arbetsgruppen består av undersköterskor, vårdbiträden, samordnare och verksamhetschef. Totalt är vi drygt 40 personer i verksamheten. Ditt uppdrag Att arbeta som samordnare i nattpatrullen innebär att du arbetar flexibelt och planerar nattpatrullens körschema och den dagliga bemanningen. Du kommer att arbeta med diverse arbetsuppgifter som både är administrativa och praktiska. Du förväntas bidra till att effektivisera administrationsdelen inom valda processer. Du kommer även att delta i möten och sammankomster samt fungera som administrativt stöd till verksamhetschef. Uppgifter som ingår i rollen: • jobba i kommunens lönesystem • administration kring personalhantering och personal processer • schemaläggning • samarbeta med andra enheter i verksamheten • kontakt med brukare och närstående. Din bakgrund Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser att du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha kunskaper i olika it-system som till exempel Heroma, Phoniro, Lifevare och Microsoft 365. Som samordnare behöver du ha B-körkort då du även kommer hantera bilarna som nattpatrullen använder. Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är en god analytiker och är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Vidare förstår du ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Jobbet passar dig som är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Eva Kreuzer, verksamhetschef, 018-727 51 71. Facklig företrädare: Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/) Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Verksamhetsområde bild- och funktionsmedicinskt centrum Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet Tillsammans skapar vi på Akademiska sjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård och omfattande forskning. På neurosektionen vid bild- och funktionsmedicinskt centrum bedrivs verksamhet dygnet runt. Hos oss finner du en arbetsplats med oändliga möjligheter till utveckling. Med bredden i allt från bassjukvård till nationell högspecialiserad vård och omfattande forskningsverksamhet ges du möjlighet till ett spännande och intressant arbete. Är du legitimerad läkare med intresse för neuro? Letar du efter en arbetsplats där god arbetsmiljö är viktigt, i ett välfungerande tvärprofessionellt team med positivt arbetsklimat? Då kan du fortsätta läsa. Du kan vara just den vi söker! Dina kvalifikationer Vi söker en legitimerad läkare med intresse för neuroradiologi och intervention. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning under perioden 2025-02-01 – 2025-05-31. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Verksamhetschef Per Eckerbom, 018-611 06 05 Tf. Sektionschef Malin Hansen, 018-611 97 86 Facklig kontaktperson Upplands Allmänna Läkarförening, Lucyna Neuger, 018-612 20 06 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt dynamiska team. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar mednågra av Sveriges största varumärken!All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbartmåndag till torsdag och ärLEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Roksana Ahmad - [email protected] - 072-145 00 40 Evelina Svan - [email protected] - 073-566 00 53 Makda Berhane - [email protected] - 073-713 75 30
VIKTIGT: Vi söker endast du som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i ett sushikök. * Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. *Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman *Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurang upplevelse *Du brinner för att sätta gästen i centrum *Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning *Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas *Du kan ta eget ansvar *Du kan hantera stress Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Sedvanliga arbetsuppgifter: *Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter *Kassa och servering *Renhållning, städning och diskhantering *Arbetet är förlagt till våra tre restauranger i Uppsala
Dags för en ny utmaning? Vi erbjuder dig ett roligt och mycket utvecklande jobb där du är den viktiga länken mellan företaget och kunden. Trivs du att jobba med människor? Gillar du utmaningar och tävlingar? Talar du svenska obehindrat? Vill du utvecklas inom försäljning? Nu söker vi dig som vill arbeta som telefonförsäljare hos oss. Vi är ett peppande gäng som gläds åt varandras framgångar och jobbar ständigt för utveckling. Hos oss får du växa genom coachning i en positiv och givande miljö där vi tillsammans arbetar för att vara Uppsalas bästa arbetsplats. Som innesäljare hos oss så kommer du att representera våra uppdragsgivare. Du kommer att snabbt komma in i uppgiften då vi står vi för all utbildning som krävs för att du ska komma igång. Utbildningen fortsätter så länge din karriär pågår hos oss – för som säljare kan du nämligen alltid utvecklas. Vi har dedikerade coacher och arbetsledare med gedigen erfarenhet av försäljning och ledning som kommer att hjälpa dig nå resultaten. Vår personal är vår ryggrad och vi jobbar ständigt för att optimera arbetsatmosfären och skapa en vinnande försäljningskultur där gemenskap, sammanhållning och laganda är ledord. Bekväma arbetstider: måndag-torsdag kl 8:45-17.30 & fredagar: 8:45-15.00. Fast lön med möjlighet till hög provision. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om företaget: Brilliant Values är ett säljbolag med kontor i Uppsala och på Gran Canaria. Sedan vi startade 2013 har vi befunnit oss i en positiv tillväxtfas. Våra kunder återfinns i det svenska toppskiktet av olika branscher så som TV-, telecom- och elbranschen. Vi vägrar att gå i gamla fotspår och våra metoder har bevisligen gjort oss framgångsrika inom försäljningsmarknaden - vi har bland annat vunnit utmärkelsen för 'Årets Säljare'. Vi vill alltid ha ut mer av arbetet och är allergiska mot lagom. Det är dessutom lika viktigt för oss att du lyckas som säljare som det är för dig. #JobbJustNu Nyckelord: Innesäljare, abonnemangsförsäljare, business development representative, mötesbokare, sälj
Vill du arbeta som ekonom vid Uppsala universitet på en ny avdelning som erbjuder kvalificerat stöd till forskare och universitetsledning? Är du serviceinriktad och utvecklingsfokuserad och vill arbeta på en arbetsplats som satsar på ett hållbart medarbetarskap med trygga och förmånliga arbetsvillkor? Då är du välkommen att söka anställning som ekonom på avdelningen för forsknings- och samverkansstöd vid Uppsala universitets förvaltning. Uppsala universitet är ett starkt och brett forskningsuniversitet som rankas bland de främsta i världen. Universitetets mål är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans. Universitetsförvaltningen ger stöd till universitetets forskare och ledning bland annat rörande forskningsfinansiering, forskningsinfrastruktur, policy, större internationella samarbeten, externa forskningsrelationer och samverkan. Ökad internationell konkurrens och förändrade myndighetskrav ställer nya krav på universitetets forsknings- och samverkansstöd. För att möta dessa behov har universitetsförvaltningen inrättat en ny avdelning. Avdelningen för forsknings- och samverkansstöd kommer bland annat ge ekonomistöd vid ansökan och hantering av externa forskningsmedel i exempelvis budgetarbete, återrapportering, redovisning och revision. Till det behöver vi ytterligare en ekonom som har kompetens inom redovisningsområdet och som vill bidra till avdelningens utveckling och framgång. Arbetsuppgifter Anställningen som ekonom innebär bland annat att ge stöd och hjälp till universitetets forskare och administrativ personal vid ansökan och ekonomisk rapportering av komplexa externt finansierade forskningsprojekt, såsom EU-finansierade projekt. Du bidrar till att säkerställa att olika finansiärers villkor och regelverk följs. Du kommer att ha tät kontakt med universitetets forskare och administrativ personal samt ansvara för att hålla regelbundna interna utbildningar om redovisning, exempelvis för EU-projekt. Huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar: - Kvalitetssäkring och stöd till forskningsansökningar och beviljade projekt, exempelvis budgetering och ekonomisk rapportering - Att hålla sig uppdaterad om olika finansiärers villkor och krav för budgetering, redovisning och rapportering - Uppföljning och interna kontroller för att säkerställa rättvisande redovisning - Utveckling och förbättring av interna processer och rutiner inom redovisningsområdet - Utveckling av interna utbildningar Kvalifikationskrav Du har en universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot ekonomi eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har erfarenhet av relevanta system/IT-verktyg och goda kunskaper i Office-program, särskilt Excel. Uppsala universitet har både svenska och internationella medarbetare och samarbetspartners, vilket kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga förmågor, beteenden och färdigheter så som att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och är självgående. Du trivs med att tala inför grupper och har pedagogisk insikt, är flexibel samt har en stark numerisk analytisk förmåga. Då Uppsala universitet är en statlig myndighet behöver du även ha förmåga att sätta dig in i lagar, förordningar och regelverk som gäller för myndigheter och lärosäten. Önskvärt/meriterande i övrigt - Erfarenhet av arbete i högskolesektorn, annan offentlig verksamhet eller annan stor organisation - Erfarenhet av arbete med externt finansierad verksamhet, till exempel EU-projekt - Erfarenhet av det svenska forskningsfinansieringssystemet - Erfarenhet av att tala inför större grupper samt hålla utbildningar, med goda resultat - Erfarenhet av att skriva instruktioner och informationsmaterial som tillför nytta i verksamheten - Utbildning i Excel Om anställningen Anställningen är tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Omfattning 100%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort Uppsala. Upplysningar om anställningen lämnas av: avdelningschef Johan Kreuger, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 5 december 2024, UFV-PA 2024/3793. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1463 jobb