Caspeco AB jobb

Lediga jobb hos Caspeco AB

2nd Line Support Specialist

Om Caspeco Dagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg. Idag erbjuder Caspeco ett restaurangsystem för krogar- och upplevelseindustrin. Våra produkter består av Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 180 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en 2nd line support specialist inom området Guest för vår fortsatta tillväxtresa. Din rollSom 2nd Line Support Specialist kommer du att spela en nyckelroll i att leverera högkvalitativ teknisk support och kundservice för våra produkter inom bokning och kassa, det vi kallar Guest. Du kommer att vara den primära kontaktpunkten för mer komplexa tekniska ärenden och vara ansvarig för att utföra djupare felsökning och utredning för att säkerställa snabba och effektiva lösningar åt våra kunder. Ansvarsområden inkluderar: Leverera 2nd line support för våra kunder inom områdena kassa och bokning, inklusive vår moderna iPad-baserade kassalösning, våra beställningslösningar i app och på webb samt vårt avancerade bokningssystem. Utföra djupare felsökning och utredning av tekniska problem, agera som eskaleringspunkt till 3rd line support eller Research & Development (R&D). Genomföra kundutbildningar vid förfrågan för att säkerställa att kunderna är bekanta med systemets funktioner och användning. KvalifikationerVi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är utåtriktad och brinner för kundkontakt och support. Du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ och prioritera för att hjälpa kunden på bästa sätt. Rollen kräver att du är flexibel och pedagogisk och kan arbeta i ett stundvis högt tempo. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter högt till denna roll är strukturerad, samarbetsvillig, noggrann, nyfiken och prestigelös. Vi ser även att du har: Erfarenhet av arbete med boknings- och kassasystem är starkt meriterande, särskilt om du har erfarenhet av vårt eget system. Förmåga att undersöka och lösa avvikelser i rapporter och annat material. Stark teknisk förståelse och felsökningsfärdigheter krävs, inklusive arbete med olika system och nätverksmiljöer. Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav för att hantera internationella kunder. Erfarenhet från besöksnäringen och tidigare arbete med automationer av arbetsuppgifter är meriterande. Vårt erbjudandeVi erbjuder en bred och utvecklande roll där du får möjlighet att växa och utmanas i din yrkesroll. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med god stämning och högt i tak. Ni delar erfarenheter med varandra och har ett nära samarbete. Hos oss på Caspeco är varje individ en viktig pelare till vår framgång och vi ger stor frihet under ansvar i din yrkesroll. Vi har kollektivavtal och erbjuder bra och marknadsmässiga villkor. Tycker du att det låter som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag. Urval sker löpande.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Systemadministratör

Om CaspecoDagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg. Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en engagerad systemadministratör som vill vara med på vår resa framåt. Din roll Som systemadministratör hos oss kommer du ha en central roll där du ansvarar för att hantera och underhålla våra IT-system och nätverk. Du kommer att ha en stöttande funktion gentemot dina kollegor och hjälpa dem med eventuella tekniska problem. Du kommer att ingå i ett kunnigt it-team som tillsammans verkar för att den dagliga driften fungerar som den ska och du rapporterar till vår COO. Som Systemadministratör är du ansvarig för att säkerställa systemens tillförlitlighet, säkerhet och prestanda genom underhåll, konfiguration, felsökning och användarsupport. Det innebär att regelbundet uppdatera och konfigurera system, hantera servrar och nätverksinfrastruktur, implementera säkerhetsåtgärder och erbjuda användarsupport. Du kommer också att delta i samarbete med andra avdelningar för att stödja organisationens mål och initiativ. KvalifikationerVi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och problemlösande som person. För att lyckas i den här rollen behöver du även vara kommunikativ och bra på att förmedla information. Du trivs att arbeta både självständigt och i team. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.Vi ser även att du har kunskap och tidigare erfarenhet inom: Användarsupport och felsökning Kunskap i Windows AD Systemadministration, helst inom en liknande miljö Operativsystem, både klient och server, som Windows och gärna MacOS-miljöer Mjukvarudistribution Nätverksadministration och kunskap om nätverksprotokoll och -teknik Programmering eller/och att skriva script för att automatisera eller dokumentera uppgifter Sharepoint samt molnbaserade plattformar som Azure Säkerhetsarbete är ett plus Vårt erbjudandeHos oss får du en viktig och utmanande roll i ett snabbväxande mjukvarubolag i framkant. Vi har fina lokaler i centrala Uppsala där du kommer att arbeta med trevliga och kunniga kollegor i alla olika roller och funktioner. Ditt välmående är viktigt för oss och vi erbjuder stor flexibilitet i ditt arbete och arbetar aktivt för personlig utveckling i jobbet. Vi erbjuder bra och marknadsmässiga villkor och förmåner. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag. Urval sker löpande.

4 april 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Systemadministratör

Om Caspeco Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg. Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en engagerad systemadministratör som vill vara med på vår resa framåt. Din roll Som systemadministratör hos oss kommer du ha en central roll där du ansvarar för att hantera och underhålla våra IT-system och nätverk. Du kommer att ha en stöttande funktion gentemot dina kollegor och hjälpa dem med eventuella tekniska problem. Du kommer att ingå i ett kunnigt it-team som tillsammans verkar för att den dagliga driften fungerar som den ska och du rapporterar till vår COO. Som Systemadministratör är du ansvarig för att säkerställa systemens tillförlitlighet, säkerhet och prestanda genom underhåll, konfiguration, felsökning och användarsupport. Det innebär att regelbundet uppdatera och konfigurera system, hantera servrar och nätverksinfrastruktur, implementera säkerhetsåtgärder och erbjuda användarsupport. Du kommer också att delta i samarbete med andra avdelningar för att stödja organisationens mål och initiativ. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och problemlösande som person. För att lyckas i den här rollen behöver du även vara kommunikativ och bra på att förmedla information. Du trivs att arbeta både självständigt och i team. Vi ser även att du har kunskap och tidigare erfarenhet inom: - Användarsupport och felsökning - Kunskap i Windows AD - Systemadministration, helst inom en liknande miljö - Operativsystem, både klient och server, som Windows och gärna MacOS-miljöer - Mjukvarudistribution - Nätverksadministration och kunskap om nätverksprotokoll och -teknik - Programmering eller/och att skriva script för att automatisera eller dokumentera uppgifter - Sharepoint samt molnbaserade plattformar som Azure - Säkerhetsarbete är ett plus Vårt erbjudande Hos oss får du en viktig och utmanande roll i ett snabbväxande mjukvarubolag i framkant. Vi har fina lokaler i centrala Uppsala där du kommer att arbeta med trevliga och kunniga kollegor i alla olika roller och funktioner. Ditt välmående är viktigt för oss och vi erbjuder stor flexibilitet i ditt arbete och arbetar aktivt för personlig utveckling i jobbet. Vi erbjuder bra och marknadsmässiga villkor och förmåner. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag. Urval sker löpande.

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Analysspecialist -Leverans och Support

Om Caspeco Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg. Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 100 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter två analysspecialister i vår fortsatta tillväxtresa! Din roll som Analysspecialist I rollen arbetar du som specialist inom området Analys & Integrationer. Du arbetar nära kunder och partners och med olika team internt på företaget. Området Analys är navet i vårt affärssystem där produkten AIR är ett verktyg som är branschledande och ständigt utvecklas med kunderna och omvärlden. Vi ligger i framkant med tekniska lösningar som t.ex. AI-prognos, jämförelsetjänster och dashboards där krögaren kan generera rapporter och insights för att få koll på sin lönsamhet. Du förstår vilka siffror som är viktiga att ha koll på och varför men även vad du kan göra för att åtgärda dem. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av två delar: - Installation och leverans; omfattar uppgifter såsom utbildningar, uppsättning av rapporter och dashboards, konfigurering av importer och integrationer. Du fördelar eller tilldelas uppgifterna och är en nyckelperson i att rutiner, processer och verktyg tas fram och utvecklas för att vi ska kunna överträffa kundens förväntningar. - Eftermarknad och support; omfattar fördjupad/2nd-line support, specialist på felsökningar, utredningar och mer avancerade frågor. Du bevakar ärenden i ärendehanteringssystemet, ser till att de fördelas och löses i rätt tid och att återkoppling till kund, partner och kollega sker på ett korrekt sätt. Dina kvalifikationer För att lyckas i rollen som analysspecialist ser vi att du är en naturlig kontakt för vår interna organisation och vår säljavdelning i synnerhet, du är den första de ringer om de har frågor kring leveransen, vill boka en utbildningsinsats eller specialdemo hos våra kunder. Du har en allmänt konsulterande roll när det gäller att hitta lösningar på förfrågningar gällande kundernas verksamhet. - Vi söker dig som arbetat i liknande tjänst och/eller verksamhet tidigare. Som kollega på företag specialiserat på analysverktyg eller inom branschen på ett företag som ligger i framkant med att använda rapporter och analyser som ett verktyg i framdriften av företaget - Du har mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system och plattformar, du behöver även en god teknisk förståelse och kompetens då en del av arbetet kräver djupare felsökning mellan support och utveckling - Du är en utåtriktad person som bl.a. drivs av att ta egna initiativ till att förbättra, du är bekväm i att ha kontakt med både kunder och partners och ställa de krav som är nödvändiga - Talar och skriver flytande svenska samt goda kunskaper i engelska språket då vi har internationella kunder - Har personliga egenskaper såsom strukturerad, samarbetsvillig, lättlärd, noggrann, pedagogisk, prestigelös och utåtriktad Låter rollen intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
BI Analyst

Om Caspeco Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat Excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg. Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en BI Analyst för vår fortsatta tillväxtresa! Vi letar efter en analytisk och kommunikativ person som älskar att dyka in i siffror och skapa ordning och reda. Som en nyckelmedlem i vårt team kommer du att vara hjärnan bakom analysen och uppföljningen av våra SaaS KPI:er på ledningsnivå, samt avdelningsspecifika och projektspecifika KPI:er. Dina roll som BI Analyst inkluderar: - Kontinuerlig analys och uppföljning: Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att analysera och följa upp verksamhetsnära KPI:er samt säkerställa att vi alltid är ett steg före i vår strategiska planering. - Skapa och utveckla KPI:er och dashboards: Genom att använda din erfarenhet av Excel, PowerPoinrt och PowerBI kommer du att skapa och utveckla kraftfulla verktyg för att mäta framsteg och framhäva framgångar. - Utveckla ett datadrivet arbetssätt mellan avdelningar: Din expertis kommer att vara avgörande för att stödja och utveckla hur vi arbetar över avdelningar och system, vilket ger oss en fördel i den datadrivna eran. - Utvärdering och implementering av tilläggsförvärv: Du kommer att vara delaktig i utvärdering och implementering av tilläggsförvärv, och därigenom bidra till vår tillväxtstrategi. - Bygga en BI-funktion med marknadsintelligence: Du kommer vara central i att forma och bygga vår BI-funktion och bidra till att upprätta en marknadsintelligencefunktion som ger oss insikter för framtiden. Dina kvalifikationer: För att trivas och blomstra i denna roll ser vi att du har: - Erfarenhet: 4-5 års erfarenhet från management consulting eller liknande, vilket ger dig en solid grund för att tackla utmaningarna som BI analytiker. - Struktur och öga för detaljer: Du är känd för din strukturerade och detaljorienterade approach, samtidigt som du har utmärkta kommunikations- och samarbetsfärdigheter. - Analys: Din starka analysförmåga gör att du kan processa stora och komplexa datamängder, samt prioritera och arbeta med parallella arbetsströmmar, vilket är avgörande för att driva verksamheten framåt. - Lösningsorienterad: Din pragmatiska och proaktiva inställning gör dig till en lösningsorienterad problemlösare som tar initiativ och ansvar. - Teknisk expertis: Du har omfattande erfarenhet av Excel, Powerpoint och PowerBI, och din förmåga att hantera dessa verktyg på en hög nivå kommer att vara en viktig tillgång. - Språkkunskaper: Flytande svenska och engelska i både tal och skrift för att effektivt kommunicera och samarbeta över gränserna. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma företagets framtid? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team där innovation, kvalitet och datadriven framgång står i fokus!

25 januari 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Team Manager Support

Din roll som Team Manager Support Då vår nuvarande supportchef snart ska gå på föräldraledighet söker vi nu en vikarierande chef till vår Support. Vikariatet är på 1,5 år men då Caspeco är i en ständig tillväxt finns goda möjligheter att vikariatet kan övergå i en tillsvidareanställning. Supportchefen är operativt ansvarig för all supportverksamhet och har till sin hjälp bl.a. teamleaders. Support ligger som en enhet under Operations och som supportchef ingår du i Operations egen ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer. Huvuduppgifter: - Personalansvar som bl.a innebär planering, årliga lönesamtal och utvecklingssamtal samt kontinuerliga 1-to-1 samtal, rekrytering och onboarding av ny personal, attesteringsansvar - Ansvarig för det operativa i den dagliga supportdriften (inkluderar 1st-line, 2nd-line och 3rd-line support) samt beredskap (jour) - Du analyserar och förbättrar flöden och processer, automatiserar manuella rutiner - Huvudansvar för att säkerställa korrekt eskalering av ärenden till andra delar i organisationen, till leverantörer eller partners, agerar vid behov major incident lead - Planerar interna utbildningar och genomgångar på nyheter eller problemområden - Administratör för ärendehanteringssystem, chat och telefonilösning - Ansvarar för att SLA:er och interna KPI:er hålls och sätter vid behov upp nya Dina kvalifikationer Caspeco är välkända för sin support och har mycket bra svars- och lösningstider. Vi är uppskattade av såväl kunder som internt och det är verkligen en USP som vi lyfter fram i kundresan. Vi är under ständig tillväxt och vill att du är med och utvecklar hela vår supportleverans för att ta emot framtidens behov såväl i Sverige som vid en internationalisering. - Du ska ha arbetat i en ansvarigroll på en supportavdelning, antingen som mer erfaren supportchef eller i annan ansvarigroll där du är redo att ta nästa kliv - Erfarenhet av olika supportverktyg som ärendehanteringssystem och telefonilösningar - Ha god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system och plattformar - Talar och skriver flytande svenska samt goda kunskaper i engelska språket då vi har internationella kunder - Meriterande med relevant utbildning för rollen såsom supportmetodik, ITIL eller motsvarande - Meriterande om du arbetat med liknande system och produkter som Caspeco levererar eller har erfarenhet av branschen som vi verkar inom - Meriterande om du arbetat med automatiseringar/RPA eller AI-stöd - Har personliga egenskaper såsom strukturerad, samarbetsvillig, kommunikativ, beslutsfattande och initiativtagande Låter rollen som supportchef intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig!

25 januari 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024