Lediga jobb hos Devotum AB
För vår kunds räkning söker vi just nu en senior enhetchef till en myndighetskund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-09-01 och pågå till och med 2026-03-31, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget Uppdraget omfattar att vara interrimschef för en enhet inom division Nät. Du kommer arbeta i en matrisorganisation där enheten ansvarar för bemanning av vissa roller i anläggningsprojekt. Enheten kommer bestå av både anställda medarbetare som inhyrda konsulter med stationering i olika delar av landet. På grund av pågående omorganisation är det i dagsläget ej beslutat vilken enhet som uppdraget kommer avse. Som enhetschef rapporterar du till Sektions- eller avdelningschef. Exempel på arbetsuppgifter Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) arbetet inom den egna verksamheten Säkerställa att kundens uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar) Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt Övrigt: Start: 2025-09-01 Slut: 2026-03-31 Omfattning: 80-100% Placering: Göteborg, Sundbyberg eller Västerås. Distansarbete erbjuds upp till 50% av arbetstiden. Resor kan förekomma (in- och/eller utrikes). Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Högskole-/universitetsexamen - Minst 10 års erfarenhet som chef där ovanstående exempel på arbetsuppgifter har ingått - Dokumenterad erfarenhet inom verksamhetsutveckling och förändringsledning - Dokumenterad erfarenhet inom processtyrning/-utveckling och projektstyrning - Mycket goda kunskaper i svenska/engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom myndighet. - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av beslutsfattande roll där rekrytering och konsultupphandling ingår som betydande del av arbetsuppgifter - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att samarbeta med olika interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer och myndigheter - Minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med infrastrukturprojekt Önskade personliga egenskaper: - God samarbetsförmåga och initiativförmåga - Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning - Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation - Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende - Arbetar självständigt och målinriktat - Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11 eller [email protected]. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom underhållslogistik till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-07-14 och pågå till och med 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget I rollen som underhållslogistiker kommer du att arbeta operativt och strategiskt med logistik och inköp i en produktionsnära miljö. Du kommer bland annat att: Ta emot gods och köra truck Leverera och lämna ut reservdelar/material Genomföra inköp av reservdelar/material Hålla kontakt med leverantörer Skicka offertförfrågningar Ansvara för löpande inventering av lager/förråd Hantera saldon i underhållssystemet IFS Fokusområden inom inköp: Kostnadsoptimering och förhandling av leveransvillkor Säkerställande av kvalitet hos leverantörer Lagerstyrning utifrån verksamhetens behov Hållbarhet i val av material och leverantörer Marknadsanalys för identifiering av besparingsmöjligheter Efterlevnad av interna inköpsriktlinjer och policy Övrigt: Start: 2025-07-14 Slut: 2025-12-31 Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Bakgrundskontroll: Kan komma att genomföras Anställningsform: Anställd hos Devotum – underleverantörer godkänns inte i denna process Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Truckkort A och B B-körkort eller AM-behörighet Goda datakunskaper – särskilt inom underhållssystemet IFS Erfarenhet av strategiskt och operativt inköp Erfarenhet av leverantörsförhandlingar, även internationellt Vana att driva inköpsprojekt från start till slutförande Tidigare arbete med inköp inom produktion/industri Kunskap inom lageroptimering, behovsplanering, kostnadsbesparing och leverantörsutveckling Det är meriterande om du även har: Erfarenhet från arbete i liknande anläggningsmiljöer Kännedom om miljö- och hållbarhetskrav inom logistik Önskade personliga egenskaper: Initiativtagande och självgående Strukturerad och lösningsorienterad Kommunikativ och serviceinriktad Nyfiken, flexibel och en lagspelare Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Vanessa Tummings 072-897 82 65. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en Fastighetsingenjör/Fastighetstekniker för ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta 18-aug-2025 och pågå t.o.m. 19-dec-2025. Om uppdraget Vi söker en engagerad och självgående anläggningsingenjör som vill ta ett helhetsansvar för vår kunds fastighetstekniska frågor. Du kommer att: Samla in och analysera information om anläggningarnas behov. Agera projektägare och kravställare i utvecklings- och underhållsprojekt. Säkerställa hög teknisk kvalitet i fastighetsrelaterade frågor. Rollen innebär en bred kontakt med interna och externa aktörer och ställer höga krav på både tekniskt kunnande och förmåga att driva projekt från start till mål. Övrigt: Start: 18-aug-2025 Slut: 19-dec-2025 Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av nedan obligatoriska krav: Budget- och prognosarbete. Fastighetsteknik, inklusive ventilation, betong, styrsystem och byggnadskonstruktioner. Bygg- och anläggningsarbeten (BAS). Projektledning och projektägarskap. Önskade personliga egenskaper: Självgående och initiativtagande – du tar ansvar och driver saker framåt. Kommunikativ – du skapar goda samarbeten och delar information på ett tydligt sätt. Flexibel och prestigelös – du bidrar till en trevlig och professionell arbetsmiljö. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell 070-586 93 11. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en erfaren projektledare till ett uppdrag inom åtgärdsval och investeringsstyrning till en myndighetskund i Stockholm. Uppdraget är på deltid och förväntas starta 2025-10-01 och pågå till och med 2027-10-30, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget Du kommer att ha en nyckelroll i att leda 2–3 åtgärdsvalsprojekt i tidiga skeden av investeringsprocessen. Projekten syftar till att utreda, analysera och ta fram beslutsunderlag inför beslut om reinvesteringar inom områden som fordon, fastigheter, spåranläggningar och tekniska system. Arbetet sker inom enheten Investeringsstyrning på teknikavdelningen, där målet är att säkerställa god styrning av tekniska tillgångar i kollektivtrafiken. Som projektledare ansvarar du för att driva behovsanalyser, samordna tvärfunktionella samarbeten, utvärdera alternativ, samt ta fram underlag enligt regionens riktlinjer för investeringar (God ekonomisk hushållning). Uppdraget kräver mycket god samarbetsförmåga, vana av komplexa tekniska miljöer och en god förståelse för såväl hållbarhet, risk, ekonomi och tekniska krav. Exempel på arbetsuppgifter - Leda 2–3 åtgärdsvalsprojekt inom teknikområdet. - Samordna behovsanalys, målformulering och utvärdering av åtgärdsalternativ. - Ansvara för framtagning av beslutsunderlag till inriktningsbeslut (ekonomi, risk, hållbarhet, effektmål). - Säkerställa tvärfunktionell samverkan internt och externt. - Arbeta enligt gällande investeringsprocess, dokumentationskrav och säkerhetsrutiner. Övrigt: Start: 2025-10-01 Slut: 2027-10-30 Omfattning: 50% Placering: Kungsholmen, Stockholm. Möjlighet till distansarbete. Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning är en del av processen. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Minst 5 års erfarenhet från liknande roll/roller inom samhällsbyggnad (Projektledare, Utredningsledare, Uppdragsledare, Projekteringsledare eller Deluppdragsledare). - Erfarenhet av minst 2 liknande utredningsarbeten (Åtgärdsval, åtgärsvalsstudie, förstudier eller annat projekt i tidigt skede). - Minst 3 års högskoleutbildning. - Erfarenhet från minst 2 projekt/uppdrag av att sammanställa utredningsarbeten till rapport och skapa formella beslutsunderlag. Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Minst 2 års erfarenhet från arbete inom eller i samarbete med den offentliga sektorn där man fått förståelse för beslutsfattande i politiskt styrd organisation. - Erfarenhet från minst 1 projekt/uppdrag som hanterat strategiska frågor inom fastigheter. Önskade personliga egenskaper: - Handlingskraftig genom att skapa framdrift med förmåga att leverera. - Systematisk och strukturerad, förmåga att skapa förutsättningar för effektiva arbetssätt. - Har lätt att samarbeta med andra. - Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov. - Strategisk med förmåga att tänka långsiktigt. - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11 eller [email protected]. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom anläggningsteknik till ett långsiktigt projekt i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-07-21 och pågå till och med 2027-06-30. Om uppdraget Vi söker en erfaren Civilingenjör inom anläggning som kommer att ansvara för att skapa och granska tekniska konstruktioner och specifikationer inom anläggningsområdet. Du säkerställer ingenjörsmässig integritet och bidrar med specialistkompetens inom ditt expertområde. Rollen rapporterar till Engineering Discipline Lead – Civil. Uppdraget förväntas trappas ner till deltid i takt med att det civila ingenjörsarbetet färdigställs. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Skapa och granska tekniska ritningar och specifikationer enligt projektets krav. Följa upp att ritningar och specifikationer valideras och att kommentarer hanteras tillsammans med entreprenör. Säkerställa hög teknisk kvalitet i alla leveranser. Identifiera tekniska risker och rapportera till disciplinansvarig. Samarbeta tvärfunktionellt för att säkerställa projektintegration. Dokumentera korrekt och uppdaterat, inklusive prestandarapporter och efterlevnad. Bidra med teknisk vägledning enligt regler och projektkrav. Delta i möten såsom teknikgenomgångar och månatliga informationsmöten. Övrigt: Start: 2025-07-21 Slut: 2027-06-30 (med möjlighet till förlängning 1+1 år) Omfattning: Heltid (till att börja med) Placering: Stockholm Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Minst 7 års erfarenhet inom anläggningsteknik från bygg- eller infrastrukturprojekt. Gedigen teknisk kunskap inom anläggningsdesign, geoteknik, materiallära och byggledning. Civil- eller högskoleingenjör inom relevant område, eller motsvarande dokumenterad erfarenhet. God problemlösningsförmåga och beslutsfattande. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Erfarenhet av kvalitetskontroll och teknisk granskning i byggmiljöer. Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: Svenska i tal och skrift. Erfarenhet av storskaliga infrastruktur- eller energiprojekt. Kännedom om branschstandarder och lagkrav inom området. Önskade personliga egenskaper: Analytisk och noggrann. Proaktiv och lösningsorienterad. Förmåga att prestera under press. Stark kommunikatör med god samarbetsförmåga. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en erfaren projektledare inom elkraft till ett viktigt uppdrag kopplat till tunnelbanestationerna Stockholm City till en myndighetskund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-08-25 och pågå till och med 2026-12-31, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget Du kommer att ingå i ett projekt som ansvarar för att modernisera och förbättra elkraftsystemet för två centrala stationer i det regionala pendeltågsnätet. Dagens system har nått sin tekniska livslängd, vilket innebär risker kopplat till driftsäkerhet, underhåll och reservdelsförsörjning. Projektets mål är att förbättra redundans, kommunikation och automatik samt uppgradera kraftförsörjningen för att möta både tekniska krav och myndighetskrav. Uppdraget befinner sig i planeringsfasen. Som projektledare förväntas du driva arbetet med att ta fram systemhandling, kravplaner, tidplan, upphandlingsstrategi och överlämningsplan, samt samordna berörda aktörer och specialister. Exempel på arbetsuppgifter - Leda projektet genom planeringsfasen med ansvar för tid, kostnad och kvalitet. - Ta fram projektspecifikation, tidplan, överlämningsplan och upphandlingsstrategi. - Samordna tekniska utredningar och ta fram funktionsbeskrivning för elkraftsystem. - Säkerställa framtagning och strukturering av anläggningsdokumentation. - Planera och kvalitetssäkra aktiviteter kopplat till larmhantering, provning och test. - Ansvara för samverkan med interna och externa aktörer inom teknik, upphandling och projektstyrning. - Leda projektmöten, resurssäkra projektgruppen och rapportera till styrgrupp. - Bidra till att projektet uppfyller krav inom säkerhet, miljö och arbetsmiljö enligt gällande regelverk. Övrigt: Start: 2025-08-25 Slut: 2026-12-31 Omfattning: 50% Placering: Kungsholmen, Stockholm. Möjlighet till distansarbete. Bakgrundskontroll: Bakgrundskontroll av belastningsregistret är en del av processen. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Dokumenterad erfarenhet, minst 4 års erfarenhet som projektledare, platschef, byggledare eller produktionsledare för projekt eller entreprenader inom teknikområde elinstallationer. Kompetensen skall vara införskaffad de senaste 10 åren. - Minst 5 års erfarenhet från arbete i projekt som tillämpat AB04 och/eller ABT06. - Dokumenterad erfarenhet av att medverkat i minst 2 projekt inom offentlig verksamhet i ledande befattning. Som ledande befattning räknas projektledare, produktionsledare eller byggledare. Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Dokumenterad erfarenhet från styr, automation eller kommunikation av minst 1 projekt med tyngdpunkt på elkraft. - Dokumenterad utbildning inom El. Utbildningen ska varit minst 2 år på heltid för att godkännas. Gymnasium, högskola, universitet och KY-utbildningar godkänns om de varit minst 2 år långa på heltid. - Dokumenterad utbildning BAS-U och BAS-P ej äldre än 5 år (styrks med utbildningsbevis som bifogas i anbudet). Önskade personliga egenskaper: - Du är trygg i ledarrollen och kan kommunicera tydligt med olika intressenter. - Du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att driva saker framåt. - Du är prestigelös, engagerad och trivs i en samverkande projektmiljö. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11 eller [email protected]. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Devotum söker kontinuerligt efter konsulter för pågående och framtida uppdrag hos våra kunder. Oavsett om det gäller korta eller långa uppdrag, så ger vi dig möjligheten att utmana dig själv och bidra med din expertis där den behövs som mest. Registrera dig redan idag och bli en del av vårt nätverk! Hur blir man konsult? Devotum är experter inom kompetensförsörjning inom framför allt samhällsbyggnads- och fastighetsbranschen och får löpande in förfrågningar med kort varsel inom bland annat förvaltning, fastighetsteknik, administration, ekonomi och ledningsfunktioner. Genom att registrera dig som konsult hos oss blir du en del av vårt nätverk och har möjlighet att matchas mot våra aktuella uppdrag. Registreringen är enkel – ladda bara upp ditt CV och se till att lämna så utförlig information som möjligt om din erfarenhet och kompetens. Så snart du registrerat dig hos oss kan du bli kontaktad för att stämma av tillgänglighet och intresse för specifika uppdrag innan en intervju bokas in. Vad krävs för att bli konsult? För att trivas att arbeta som konsult krävs att du är trygg i din roll, självgående, initiativtagande och har lätt för att sätta dig in i nya organistationer och verksamheter. Utöver detta krävs även att du besitter efterfrågade erfarenheter och kompetenser för det aktuella uppdraget hos vår kund. Flexibilitet som konsult hos Devotum Som konsult hos oss har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos Devotum. Devotum är ett bemanningsföretag som sätter våra konsulters välmående i fokus. När du är anställd som konsult hos oss kan du känna dig trygg med förmånliga anställningsvillkor som omfattar lön, semester, försäkringar och tjänstepension. Vi strävar efter att erbjuda dig de bästa förutsättningarna för en stabil och trygg anställning. Våra dedikerade konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden. Vi värdesätter närvaro och närhet till våra konsulter och strävar efter att skapa en miljö där du känner dig sedd och omhändertagen. Hos oss är varje konsult viktig, och vi arbetar aktivt för att säkerställa att du trivs och når dina mål under ditt uppdrag. Ansökan Låt oss veta redan i din ansökan vilken roll som intresserar dig mest. Då detta är en spontanansökan hör vi av oss när vi har ett uppdrag som passar just din profil. Registrera dig idag och ta nästa steg i din konsultkarriär med Devotum!
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom förrådsteknik till en kund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-05-12 och pågå till och med 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget I rollen som förrådstekniker blir du en viktig del av den dagliga driften av anläggningens lager och materialförsörjning. Du kommer att arbeta både praktiskt med hantering av material och strategiskt med inköp och leverantörskontakter. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att säkerställa att rätt material finns på plats i tid och att inköpsprocesserna fungerar smidigt och kostnadseffektivt. En viktig del i uppdraget är att bidra till optimering av inköpsflöden, utveckling av leverantörsrelationer och att säkerställa hållbara inköpsval. Exempel på arbetsuppgifter - Godsmottagning och leverans/utlämning av reservdelar och material - Truckkörning - Operativt och strategiskt inköp av reservdelar och material - Offertförfrågningar och uppföljning - Kontinuerlig kontakt med leverantörer - Inventering av lagret/förrådet - Saldohantering i underhållsdatasystemet IFS - Lagerstyrning i linje med verksamhetens behov Övrigt: Start: 2025-05-12 Slut: 2025-12-31 Omfattning: 100% Placering: Stockholm Bakgrundskontroll: Bakgrundskontroll av belastningsregistret är en del av processen. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Truckkort A och B - B-körkort alternativt AM-behörighet - Goda datakunskaper, gärna i IFS eller liknande underhållssystem - Erfarenhet av både operativt och strategiskt inköp - Erfarenhet av att leda och driva inköpsprojekt - Erfarenhet av leverantörsförhandlingar, inklusive internationella leverantörer - Erfarenhet av inköp inom industri- eller produktionsverksamhet - Kunskap om lageroptimering och behovsplanering - Kunskap om kostnadsbesparingsinitiativ och leverantörsutveckling Önskade personliga egenskaper: - Mycket intiativtagande och självgående i ditt arbete - Strukturerad och noggrann - Trivs att arbeta i team och har en känsla för service - Nyfiken och driven - Flexibel och trivs att arbeta i ett högt tempo - Trivs med fysiskt arbete Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Lina Widevall på 070-499 38 00. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom arbetsmiljö till en myndighet. Uppdraget har en omfattning på 90% och förväntas starta 2025-06-01 och pågå till och med 2027-06-01. Om uppdraget Som arbetsmiljöspecialist kommer du att arbeta med arbetsmiljöfrågor men även närliggande frågor som kvalitet, miljö och elsäkerhet. Du kommer att ingå i projekt kopplade till nybyggnation av ställverk, luftledningar och markkabel inom elöverföringssystemet. Rollen innebär att stötta projektorganisationen i det systematiska arbetsmiljöarbetet samt sköta uppföljning för att se till att lagstiftning och krav efterföljs. Du verkar som sakkunnigt stöd inom arbetsmiljöfrågor i alla projektets faser. Arbetet sker i samverkan med andra specialister, entreprenörer och projektledare. En del av arbetet kan utföras på distans men du ska ha möjlighet till att vara på plats minst 50%. Exempel på arbetsuppgifter - Stötta projektledare i det löpande arbetsmiljöarbetet - Följa upp, granska och bevaka arbetsmiljöarbetet under främst utförandefas via arbetsplatskontroll, enligt checklista och projektets/beställarens kontrollprogram. Uppföljning av motsvarande arbetsuppgifter kan även förekomma i projekteringsfas - Delta vid skydds- och miljöronder samt bevaka att avvikelser åtgärdas - Delta vid behov på möten och interna planerings- och projektmöten - Bevaka incidenter och dess hantering inklusive uppföljning - Dokumentera ej hanterade incidenter och avvikelser (Förfrågan om avvikelserapport till entreprenören). - Rapportera om arbetsmiljöarbetet och uppföljning av entreprenör vid arbetsplatskontroller till projektledare och HMSK-samordnare. - Medverka som utredningsledare alt stöd i olycksutredningar vid behov. Övrigt: Start: 2025-06-01 Slut: 2027-06-01 Omfattning: 90% Placering: Fält inom Stockholms län och delvis i Uppsala och Västmanlands län samt på projektkontor i Stockholms län. Resor under uppdraget kan förekomma. Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning är en del av processen. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Utbildad arbetsmiljöingenjör eller inneha motsvarande dokumenterad kompetens inom arbetsmiljö eller HMSK-området om minst 5 år - Genomförd utbildning i Bas-P och Bas-U. Intyg krävs. Utbildningen får vara max 3 år gammal - Genomförd ESA-utbildning. Intyg krävs. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete med arbetsmiljöfrågor, arbetsmiljölagstiftning, risk-hantering. planering och uppföljning - Minst 5 års erfarenhet av tillämpning av arbetsmiljölagstiftning, normer, praxis och standarder inom arbetsmiljö - Minst 5 års erfarenhet av att ha samordningsansvar enligt arbetsmiljölagstiftningen, inklusive ansvar som byggherre eller beställare, med tillhörande arbetsmiljöansvar - Minst 5 års erfarenhet av arbetet med arbetsmiljöfrågor inom bygg- och anläggningsverksamhet i infrastrukturprojekt - Minst 5 års erfarenhet av arbete med riskhantering och avvikelser - Erfarenhet inom entreprenadjuridik Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Erfarenhet av arbetsmiljöarbete i projekt med högre spänningsnivåer (220kV/400kV) - Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från infrastrukturprojekt i urbana miljöer Önskade personliga egenskaper: - Drivande och lösningsorienterad - God kommunikatör och van att representera beställarsidan - Självständig och målinriktad - Talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom beställarstöd till kund i Stockholm. Uppdraget omfattar 80-100% och förväntas starta 2025-09-01 och pågå till och med 2026-08-31. Om uppdraget Som konsult inom beställarstöd kommer du att representera kundens beställarfunktion vid olika anläggningsåtgärder, med ansvar för att ta emot och koordinera behov från andra delar av organisationen. Du omvandlar dessa till konkreta beställningar och arbetar i nära samverkan med olika funktioner inom verksamheten. Arbetsuppgifter i urval: - Koordinering och beställning av anläggningsåtgärder - Framtagande av projektdirektiv, inriktningsbeslut och investeringsbeslut - Sammanställning och registrering av beslutsunderlag i stödsystem - Tvärfunktionella kontakter inom organisationen - Administration av inkommande remisser till enheten Övrigt: Start: 2025-09-01 Slut: 2026-08-31 Omfattning: 80-100% Placering: Sundbyberg. Fysiska möten förekommer ca 3 ggr/månad. Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning samt upprättande av SUA-avtal krävs före uppdragsstart. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Akademisk examen på minst kandidatnivå inom ekonomi eller juridik - Minst 8 års erfarenhet av administrativt arbete i stödsystem inom statlig verksamhet - Minst 4 års erfarenhet från elnät- eller energibranschen - Minst 2 års erfarenhet av att beställa projektåtgärder - Minst 2 års erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Minst 2 års erfarenhet av arbete med tekniska riktlinjer inom energibranschen Önskade personliga egenskaper: - God samarbetsförmåga och initiativförmåga - Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning - Tydlig i din kommunikation och utåtriktad - Ödmjuk och trygg i att skapa förtroende - Självständig och målinriktad - Strukturerad och trivs med administrativa uppgifter - Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 22 jobb