Lediga jobb hos Devotum AB
Uppdragsbeskrivning Vi söker två erfarna och strategiska inköpare/upphandlare med gedigen kunskap inom offentlig upphandling och inköp. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader i enlighet med gällande lagstiftning. Kompetenser och erfarenheter Upphandlingsprocesser & lagstiftning – Djup kunskap om LUF, LOU samt strategisk affärsjuridik inom upphandling. Projektledning & processutveckling – Erfarenhet av att självständigt planera, driva och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalstecknande. Affärsmässighet & hållbarhet – Förmåga att genomföra affärsmässiga och hållbara inköp med fokus på långsiktigt värdeskapande. Avtalsförhandling & avtalsuppföljning – Dokumenterad erfarenhet av att skapa, förvalta och optimera avtal. Rådgivning & utbildning – Stark kommunikativ förmåga med erfarenhet av att utbilda och stödja organisationer inom upphandling och inköp. Digitala verktyg & system – Erfarenhet av e-Avrop eller andra upphandlingsverktyg är meriterande. Personliga egenskaper Strukturerad & analytisk – Kapabel att hantera flera parallella upphandlingar och lösa komplexa frågeställningar. Strategisk & affärsinriktad – Förstår helheten och anpassar inköpsstrategier för att skapa långsiktigt värde. Samarbetsorienterad & kommunikativ – Trivs i en rådgivande roll och bygger starka relationer både internt och externt. Självgående & drivande – Tar ansvar för processer och ser till att de genomförs effektivt och affärsmässigt. Med en kombination av affärsmässighet, juridisk expertis och en lösningsorienterad inställning bidrar upphandlingskonsulterna till att utveckla och effektivisera inköpsprocesser inom organisationen. Uppdragsdetaljer Startdatum: 2025-04-14 eller så snart som möjligt Slutdatum: 2025-12-31 Option: Möjlighet till förlängning upp till 36 månader enligt beställarens beslut Omfattning: 100% Placering: Hybrid. Distansarbete med krav på närvaro vid behov på kontoret i Jönköping. Nödvändiga färdigheter Upphandling Strategiskt inköp Affärsjuridik Projektledning Digitala upphandlingsverktyg Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070 586 93 11.
För vår kunds räkning söker vi just nu en controlleransvarig till kund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 01-04-2025 och pågå till och med 01-04-2026 Beskrivning av uppdraget/rollen Ansvara för att budget- och prognosprocessen för bolaget löper enligt plan Säkerställa månatlig resultatuppföljning på avdelning, enhet och fastighetsnivå Säkerställa månatligt utfall för våra investeringar i relation till budget Säkerställa att investeringskalkyler kopplade till beslutsunderlag är korrekta samt att processen för detta löper på. Säkerställa kravställning och implementering av BI-system Bidra till att vi redovisar per fastighet och kan genomföra driftnettoanalyser på fastighetsnivå Säkerställa processen för vår marknadsvärdering av våra fastigheter Löpande Adhoc-analyser till ekonomichef, vd och ledning. Bidra till ökad effektivitet inom ekonomiområdet Syfte med uppdraget och förväntat resultat Förbättra ekonomistyrningen med hjälp av budget- och prognosprocessen samt månatlig uppföljning och avvikelseanalys. Bidra till att Controlling-enheten och verksamheten får en ökad förståelse för bolagetsekonomi. Förbättra investeringsprocessen gällande framdrift och kvalitet. Påbörjat implementering av BI-system. Syfte med uppdraget och förväntat resultat Förbättra ekonomistyrningen med hjälp av budget- och prognosprocessen samt månatlig uppföljning och avvikelseanalys. Bidra till att Controlling-enheten och verksamheten får en ökad förståelse för bolagetsekonomi. Förbättra investeringsprocessen gällande framdrift och kvalitet. Påbörja implementering av BI-system. Omfattning Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100% under hela uppdragstiden. Möjlighet till distansarbete: Möjlighet till distansarbete två dagar i veckan Obligatoriska krav (Ska) Minst 5 års arbete med controlling inom fastighetsbranschen Erfarenhet av både Businesscontrolling och projektcontolling Erfarenhet av investeringskalkylering Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, så som BI system men även processutveckling. Högskole- eller Universitetsutbildning om minst 3år Meriterande krav Erfarenhet av fastighetsvärdering är meriterande Språkkrav Svenska i tal och skrift Krav på tillgänglighet från datum 2025-04-01 Omfattning Uppdragsperiod: 01-apr-2025 - 01-apr-2026 Timmar per vecka:40,00 Placering: Stockholm Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070 586 93 11.
Har du ett stort intresse för fastighetsteknik och vill arbeta på ett kommersiellt fastighetsbolag med fokus på hållbar förvaltning och utveckling? Trivs du dessutom i en social roll med mycket hyresgästkontakt? – Då kanske det är just Dig vi söker! Om tjänsten Som fastighetstekniker hos vår kund arbetar du med att se till att fastighetsbeståndet hålls i gott skick genom löpande skötsel, underhåll och reparationer. För att trivas med tjänsten behöver du tycka att det är roligt och inspirerande att aktivt arbeta med varierande teknik och drift. Du gillar utmaningar och att arbeta i team för att tillsammans överträffa målen! Huvudsakliga arbetsuppgifter: Daglig rondering och felavhjälpande reparationer samt underhållsarbeten Ansvara för avläsningar av medieförbrukning Delaktig i driftoptimering samt energioptimering Entreprenörsmottagare samt arbetsledning/styrning av dessa Medverka vid myndighetsbesiktningar Ansvara för systematiskt brandskyddsarbete Delta i budget- och uppföljningsarbete Arbeta i styr- och övervakningssystem Administrativt arbete såsom beställningar, felrapportering och fakturahantering Driva mindre förbättringsprojekt Övrigt: Placering: Norra Stockholm Anställningsform: Direktanställd hos vår kund Om dig För att trivas i rollen som fastighetstekniker behöver du tycka att det är roligt och inspirerande att arbeta med service, teknik och fastigheter. Vi söker dig som har en fastighetsteknikerutbildning eller yrkeserfarenhet inom fastighetsteknik. Du har goda kunskaper inom något eller flera av de tekniska disciplinerna El, Kyla, Värme, Energi-/Driftoptimering, VVS, samt styr- och reglersystem. Du besitter grundläggande IT-kunskaper och har körkort B. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med AI-baserad energioptimering. Vi fäster stor vikt vid din personlighet samt engagemang och söker dig som är en initiativrik problemlösare med hög arbetsmoral och ansvarskänsla. Du uppskattar utmaningar, gillar att jobba i team och är inte rädd för att ”kavla upp ärmarna”. Du vill ständigt hitta de bästa lösningarna samt drivs av att komma till avslut och nå uppsatta mål. I rollen som fastighetstekniker kommer du ha mycket hyresgästkontakt och det är därför viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad samt förvaltar relationen med hyresgästerna väl. Process och ansökan Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar kraven för rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Bakgrundskontroll och referenstagning på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Lina Widevall på 070-4993800. Varmt välkommen med din ansökan!
För vår kunds räkning söker vi just nu en platschef till kund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 07-01-2025 och pågå till och med 30-01-2027. Om uppdraget Rollen som platschef innebär ansvar för att hantera den dagliga planeringen av byggaktiviteter, säkerställa efterlevnad, identifiera säkerhetsrisker samt koordinera schemaändringar tillsammans med platskoordinatorer och tidplanerare i projektkontrollen. Denna roll rapporterar till byggledare och har flera arbetsområdeskoordinatorer som rapporterar direkt till rollen. Planera dagliga byggaktiviteter och hålla dagliga samordningsmöten på byggarbetsplatsen, säkerställa att alla förstår planen samt lyfta fram eventuella säkerhetsrisker Daglig och veckovis rapportering från entreprenörer Förutse och hantera risker i den dagliga planen för att säkerställa ett smidigt genomförande av projektet Justera planerna utifrån uppdateringar och rapporter från platskoordinatorerna. Koordinera eventuella uppdateringar av tidplanen med tidplanerare Leda och stötta platskoordinatorerna och säkerställa att de har de resurser och det stöd de behöver Främja effektiv kommunikation och samarbete mellan platskoordinatorer, byggteam och entreprenörer Verka för en stark säkerhetskultur och efterlevnad av hälso-, säkerhets- och miljöföreskrifter (HSE) Ge regelbundna uppdateringar till byggledaren om framdrift, prestation, problem och lösningar Eskalera större avvikelser från byggplanen till kompetenscentrum och utveckla en strategi tillsammans med byggledaren för att hantera dem Stötta byggledaren i samordningen av alla entreprenörers aktiviteter och säkerställa att de uppfyller projektets specifikationer, kvalitetskrav och tidplan. Övrigt: Start: 07-01-2025 Slut: 30-01-2027 Omfattning: 100% Placering: Stockholm Bakgrundskontroll: Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Omfattande erfarenhet av byggledning och platskoordinering (10+ år), gärna från storskaliga projekt inom energi-, olje-, gas- eller processindustri Djupgående förståelse för byggledningens principer, metoder och arbetssätt God kännedom om HSE-regelverk och branschstandarder Kunskap om entreprenörshantering och kvalitetskontroll inom byggnation Kandidatexamen (eller motsvarande erfarenhet) inom byggledning, ingenjörsvetenskap eller motsvarande område Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: Kunskaper i italienska och andra språk Önskade personliga egenskaper: Förmåga att prestera under högt tryck med bibehållet fokus på säkerhet, kvalitet och leverans i tid God analytisk förmåga och beslutsförmåga Starka organisatoriska och planeringsförmågor Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor God ledarskapsförmåga samt problemlösnings- och beslutsfattandeförmåga Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-7108200. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kund söker vi en 'Business Controller' Är du en analytisk och driven person som letar efter en spännande möjlighet? Vi söker en Business Controller för att stärka vårt Business Performance Management-team under en föräldraledighet. Dina ansvarsområden: Stötta Shared Functions i finansiell planering och rapportering Konsolidera och stämma av finansiella rapporter för månadsrapportering till ledningen Konsolidera och stämma av material för affärsgenomgångar Analysera och rapportera finansiella resultat Underhålla och förbättra standardrapporter i Excel, system och BI-verktyg Testa nya systemfunktioner och egenskaper Stötta teamet i datavalidering Delta i utvecklingen mot finansiell självservice Driva automatisering av processer Om avdelningen och rollen: Business Performance Management består av flera underteam med olika fokusområden: Consumer, Business, Fixed, Operations samt System & Reporting. System & Reporting-teamet är en central enhet som ansvarar för att förenkla arbetssättet för våra Business Controllers genom att utveckla verktyg, rapporter och förbättra processer. Teamet stöttar även organisationen med finansiell analys och affärsstrategiska rekommendationer. I denna roll kommer du att täcka för en teammedlem som stöttar Shared Functions i finansiell planering och uppföljning. Du kommer att spela en aktiv roll i teamet genom att: Konsolidera och stämma av finansiell data Hantera koncernrapportering Ansvara för systemadministration Stötta utvecklingen och hanteringen av självbetjäningsverktyg (exempelvis Power BI) samt Excel Skallkrav: Minst 5 års erfarenhet av en liknande roll som Business Controller eller inom FP&A med fokus på kostnader God förståelse för finansiella drivkrafter och affärskontroll Starka kommunikationsförmågor och vana att samarbeta med olika intressenter Erfarenhet av rapportering till senior ledning – meriterande om du har ingått i ett ledningsgruppsteam Utmärkta kunskaper i Excel Flytande engelska och goda kunskaper i svenska Meriterande: Tidigare erfarenhet av koncernrapportering inom ett börsnoterat företag med matrisorganisation Meriterande med kunskap i Power Query Personliga egenskaper: En passion för förenkling, automatisering, Excel och teamwork Can-do-attityd – självgående med ett praktiskt och lösningsorienterat arbetssätt Intresse för teknologi, datahantering och verktyg, samt förmåga att automatisera manuella processer Övrigt Period: 2025-04-21 - 2026-04-19 Omfattning: 100 % Distansarbete25% Stationeringsort: Stockholm Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070 586 93 11.
För vår kunds räkning söker vi just nu en driftingenjör till en kommun i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 01-04-2025 och pågå till och med 30-06-2025. Om uppdraget Arbeta med driftentreprenad park med tyngdpunkt på ärendehantering, administration och uppföljning av avtal. Arbete både ute i fält och på kontoret. Förväntad leverans är att utföra av gruppledare angivna arbetsuppgifter inom utsatt tid. Övrigt: Start: 01-04-2025 Slut: 30-06-2025 Omfattning: 100% Placering: Stockholm Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Relevant utbildning inom parkförvaltning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Minst två (2) års erfarenhet av arbete som driftingenjör inom parkförvaltning Har erfarenhet från entreprenadsidan eller från offentlig sektor med inriktning på drift och underhåll av parker och lekplatser Kunskap och vana av att arbeta i ärendesystem Du innehar giltigt B-körkort Önskade personliga egenskaper: Du har goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift God vana vid självständigt arbete och arbete i grupp Driven, ambitiös med en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Lina Widevall på 070 499 38 00. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en byggledare inom elektrifiering av bussdepåer. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 03-01-2025 och pågå till och med 30-12-2026. Om uppdraget Vi söker nu en byggledare till vår kund i Stockholm som även skall vara BAS-U främst i deras projekt avseende elektrifiering av ett antal bussdepåer. Ett antal bussdepåer ska in i en produktion för att tillgängliggöra elladdning för bussar på dessa depåer. Som byggledare ansvarar du i första hand för produktionsskedet i form av effektiv uppföljning av tid, kostnad och kvalitet. Arbetet omfattar kontroll, uppföljning och godkännande av anlitade entreprenörers arbete och egenkontroll, samt ansvar för att arbetet bedrivs enligt gällande lagar och krav samt för ändamålet framtagna handlingar. Exempel på uppdrag och ansvar: Aktivt följa upp och rapportera byggentreprenadens framdrift avseende tid, kostnad och kvalitet. Vara BAS-U Ansvara för ändrings- och tilläggsarbeten samt avdrag (ÄTA) utifrån kontrakt och dokumentera samt rapportera dessa kontinuerligt till projektledaren. Ansvara för input avseende prognos för gällande byggentreprenad. Leda och protokollföra byggmöten utifrån överenskommen agenda. Stödja entreprenörens arbete med att ta fram arbetsplaner, tidplaner och detaljerade veckoplaner. Godkänna när dem är klara och kommunicera dessa till angränsande verksamhet och intressenter. Vid projekt i anslutning till pågående drift, koordinera gränssnitt mot driftsoperatör för att säkerställa minimal påverkan på drift. Säkerställa att entreprenören efterföljer vår kunds säkerhetsstyrningssystem, krav på miljö och arbetsmiljö, tekniska riktlinjer samt övriga styrande dokument och rutiner som berör arbetet. Fatta för projektet erforderliga beslut utifrån mandat. Delta vid besiktningar och bistå vid överlämning till vår kund. Representera vår kund och projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer. Rapportera till Projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet. Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift. Övrigt: Start: 03-04-2025 Slut: 30-12-2026 Omfattning: 100% Placering: Stockholm Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Ingenjörsutbildning inom området bygg alt. minst 10 års arbetslivserfarenhet från området bygg och anläggning Minst 10 års erfarenhet som byggledare Minst 12 års erfarenhet av administrativa uppgifter i ledande roll i byggprojekt, som byggledare eller projektledare, i form av exempelvis hantering av Fråga/Svar, ÄTA-uppföljning, granska fakturaunderlag och dagböcker, tidplanearbete mm Personcertifiering byggarbetsmiljösamordnare BAS-P och BAS-U - intygas med certifikat Minst 6 års yrkeserfarenhet från arbetsmiljösamordning i minst två olika projekt inom liknande verksamhet (kollektivtrafik, infrastruktur, samhällsplanering, teknik, bygg och anläggning) Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: Haft en ledande roll (byggledare, projektledare, platschef) i minst 3 projekt avseende nyproduktion av anläggningar, såsom t ex fordonsdepåer, logistikanläggningar eller lageranläggningar Minst 5 års erfarenhet som byggledare i projekt med pågående driftverksamhet Önskade personliga egenskaper: Ansvarstagande Driv Strukturerad Pålitlighet God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God datorvana Goda kunskaper i svenska Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070 586 93 11. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Vi söker nu en hyresadministratör för ett konsultuppdrag i Stockholm. Tjänsten är på heltid med planerad start i april 2025 och löper initialt över tre månader, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget Vår kund som är en ett förvaltningsföretag söker en hyresadministratör till ett konsultuppdrag i Stockholm. Som Hyresadministratör arbetar du brett och ansvarar för inbetalningar av hyror, avgifter, hyreshöjningar/korrigeringar, bokslut, moms, avier, etc. Du granskar och säkerställer att hyresavtalen är korrekta samt vårdar och utvecklar relationen med hyresgästerna genom löpande hyresgästkontakt. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära: Inläggning/scanning av hyresavtal Inläggning av nya hyresgäster för automatisk bevakning Bevakning av villkor i hyresavtal Kravrutiner, bevakning och dröjsmålsräntor Avstämning hyres- och kundreskontra Daglig kontakt med inkassobolag Ansvara för uthyrning av bostäder Bevakning av rapporter avseende ändringar hos hyresgäster Löpande säkerställer att nya hyreskontrakt och förändringar i hyresnivåer resulterar i korrekta hyresdebiteringar och korrekta bokföringsunderlag. Om dig Vi söker dig som: Har tidigare arbetat som hyresadministratör och har erfarenhet av att hantera både bostads- och kommersiella avtal Kunskap inom avtalsjuridik Har en avslutad gymnasial utbildning Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Klarar av att självständigt planera och prioritera sitt arbete i syfte att uppnå uppsatta mål Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en HR-administratör till ett konsultuppdrag i Jönköping. Uppdraget är på 75-100% och förväntas starta 2025-03-10 och pågå till och med 2025-12-31. Om uppdraget Vår kund soim är ett energibolag, genomför för närvarande ett projekt parallellt med implementeringen av ett nytt HR-system. För att stötta detta arbete söker de en HR-administratör för en tidsbegränsad förstärkning. Rollen är bred med huvudfokus på rekrytering och onboardingprocesser samt hantering av cross- och offboarding inklusive tillhörande administration. Utöver detta ingår även övriga personaladministrativa uppgifter. Övrigt: Start: 2025-03-10 Slut: 2025-12-31 Omfattning: 75-100% Placering: Jönköping (Möjlighet med visst distansarbete) Säkerhetsprövning: Kunden ställer höga krav på konsults säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning samt tecknande av säkerhetsskyddsöverenkommelse enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan Uppdragsavtalet kan göras gällande. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: HR utbildning eller annan relevant bakgrund 1-3 års erfarenhet av liknande roller Vana att hantera personuppgifter Erfarenhet av administrativa roller Serviceinriktad För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets art, innehåll och omfattning samt din roll i uppdraget uppdragsgivarensnamn (organisation) Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-71 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på deltid ca 30% och förväntas starta 2025-04-01 och pågå till och med 2027-04-01. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker en konsult inom prövning och handläggning av ansökningar om bostadsanpassningsbidrag, enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. I handläggningen ingår bland annat (men ej enbart) hela processen från inkommen ansökan till färdigt beslut, diarieföring samt hantering av eventuell överprövning I samråd med närmaste chef. I uppdraget ingår även att för den sökandes räkning ta in anbud på större anpassningsåtgärder såsom ombyggnader, hissinstallationer etc. . Hembesök hos den bidragssökande kan förekomma. Övrigt Start: 2025-04-01 Slut: 2027-07-01 Omfattning: deltid ca. 12h/v Placering: Stockholm Om dig Vi söker en person med gedigen erfarenhet från liknande roller inom kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i minst nio år. Du är van att arbeta självständigt och trivs med att driva och leda dina egna processer. För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum. Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 29 jobb