HR -Administratör till konsultuppdrag i Jönköping!
Devotum AB
Personal- och HR-specialister

För vår kunds räkning söker vi just nu en HR-administratör till ett konsultuppdrag i Jönköping. Uppdraget är på 75-100% och förväntas starta 2025-03-10 och pågå till och med 2025-12-31. Om uppdraget Vår kund soim är ett energibolag, genomför för närvarande ett projekt parallellt med implementeringen av ett nytt HR-system. För att stötta detta arbete söker de en HR-administratör för en tidsbegränsad förstärkning. Rollen är bred med huvudfokus på rekrytering och onboardingprocesser samt hantering av cross- och offboarding inklusive tillhörande administration. Utöver detta ingår även övriga personaladministrativa uppgifter. Övrigt: Start: 2025-03-10 Slut: 2025-12-31 Omfattning: 75-100% Placering: Jönköping (Möjlighet med visst distansarbete) Säkerhetsprövning: Kunden ställer höga krav på konsults säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning samt tecknande av säkerhetsskyddsöverenkommelse enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan Uppdragsavtalet kan göras gällande. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: HR utbildning eller annan relevant bakgrund 1-3 års erfarenhet av liknande roller Vana att hantera personuppgifter Erfarenhet av administrativa roller Serviceinriktad För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets art, innehåll och omfattning samt din roll i uppdraget uppdragsgivarensnamn (organisation) Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-71 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

127 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden!
Devotum AB
Planerare och utredare m.fl.

För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på deltid ca 30% och förväntas starta 2025-04-01 och pågå till och med 2027-04-01. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker en konsult inom prövning och handläggning av ansökningar om bostadsanpassningsbidrag, enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. I handläggningen ingår bland annat (men ej enbart) hela processen från inkommen ansökan till färdigt beslut, diarieföring samt hantering av eventuell överprövning I samråd med närmaste chef. I uppdraget ingår även att för den sökandes räkning ta in anbud på större anpassningsåtgärder såsom ombyggnader, hissinstallationer etc. . Hembesök hos den bidragssökande kan förekomma. Övrigt Start: 2025-04-01 Slut: 2027-07-01 Omfattning: deltid ca. 12h/v Placering: Stockholm Om dig Vi söker en person med gedigen erfarenhet från liknande roller inom kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i minst nio år. Du är van att arbeta självständigt och trivs med att driva och leda dina egna processer. För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum. Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

127 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden!
Devotum AB
Planerare och utredare m.fl.

För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på deltid ca 30% och förväntas starta 2025-04-01 och pågå till och med 2027-04-01. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker en konsult inom prövning och handläggning av ansökningar om bostadsanpassningsbidrag, enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. I handläggningen ingår bland annat (men ej enbart) hela processen från inkommen ansökan till färdigt beslut, diarieföring samt hantering av eventuell överprövning I samråd med närmaste chef. I uppdraget ingår även att för den sökandes räkning ta in anbud på större anpassningsåtgärder såsom ombyggnader, hissinstallationer etc. . Hembesök hos den bidragssökande kan förekomma. Övrigt Start: 2025-04-01 Slut: 2027-07-01 Omfattning: deltid ca. 12h/v Placering: Stockholm Om dig Vi söker en person med gedigen erfarenhet från liknande roller inom kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i minst nio år. Du är van att arbeta självständigt och trivs med att driva och leda dina egna processer. För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum. Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

129 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Driven delprojektledare till ett utvecklingsprojekt!
Devotum AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

För vår kunds räkning söker vi just nu en delprojektledare genomförande till ett spännande utvecklingsprojekt i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-05-01 och pågå till och med 2027-05-01 Om uppdraget Vill du vara en del av ett spännande stadsutvecklingsprojekt? Här får du möjlighet att bidra till omvandlingen av ett projektområde till en tät, levande, attraktiv och trygg stadsdel! Som delprojektledare för genomförandet kommer du att ansvara för följande arbetsuppgifter: Måluppfyllnad inom eget ansvarsområde, med fokus på fastställd budget, tidplan och produktionskvalitet Leder och fördelar arbetet med byggledare Säkerställer underlag till tidplan, skedesplan, budget, prognoser för eget ansvarsområde Informerar fortlöpande till projektledare genomförande avseende inverkan på projektet omfattning, kvalitet, tidplan och budget Deltar på byggmöten och ekonomimöten för produktion Deltar i samordning med byggherrar och övriga intressenter Löpande uppföljning av avtalade leveranser från konsulter och entreprenörer med avseende på budget, tid och kvalitet Dialog med berörda driftorganisationer samt planering för överlämnande av allmän plats Övrigt: Start: 2025-05-01 Slut: 2027-05-01 Omfattning: heltid 100% Placering: Stockholm Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: relevant utbildning och kompetens inom bygg, anläggning och stadsbyggnad minst 9 års erfarenhet av rollen som projektledare inom liknande projekt God och verifierad förhandlingsvana kunskaper i projektverktyget Antura Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

135 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Teknisk förvaltare till konsultuppdrag i Stockholm!
Devotum AB
Fastighetsförvaltare

För vår kunds räkning söker vi just nu en teknisk förvaltare till ett konsultuppdrag i Stockholm. Uppdraget är på 75-100% och förväntas starta 2025-03-03 och pågå till och med 2025-09-03. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker nu en ) teknikförvaltare till fastighetsavdelningen. Konsulten kommer ingå i ett team med två andra tekniska förvaltare. Som teknisk förvaltare ansvarar konsulten för att bevaka, utveckla och förädla förvaltningsobjekten ur ett långsiktigt byggnadstekniskt perspektiv. Konsulten kommer att vara kravställare i fastighetsägarinvesteringsprojekt och bolla byggnadstekniska frågor med förvaltare och projektledare. Konsulten ska vara den som kundens medarbetare vänder sig till i tekniskt komplicerade frågor. Konsulten kommer vara samordnare för fastighetsinvesteringar och underhållsåtgärder samt att tillse att fleråriga planer finns för både kommande investeringar och underhåll. Konsulten kommer även att vara projektägare för fastighetsägarinvesteringar samt vissa underhållsprojekt där vederbörande kravställer, följer upp samt ansvarar för mottagandet av projekten. Vidare kommer konsulten ansvara för framtagandet av energiplaner för kundens fastigheter samt tillse att myndighetsbesiktningar och åtgärder efter detta sker enligt lagkrav. Sammanfattningsvist kommer konsultens huvudsakliga (men inte begränsande) uppgifter att vara: bevaka, utveckla och förädla förvaltningsobjekten ur ett långsiktigt byggnadstekniskt perspektiv kravställare/projektägare i projekt/fastighetsinvesteringar – upphandling, granskning, avrop stöd i byggnadstekniska eller tekniskt komplicerade frågor för förvaltare och projektledare myndighetsärenden/-krav – utredning och redovisning, ta fram underlag inför tillsyn, personbelastningskartor energiuppföljning teknisk status för installationer/fastigheter, inventeringar, bevaka fastigheternas tekniska status samordnare för fastighetsinvesteringar och underhållsåtgärder tillse att fleråriga planer finns för både kommande investeringar och underhåll kontering fakturor Övrigt: Start: 2025-03-03 Slut: 2025-09-03 Omfattning: 75-100% ca 30-40 timmar/vecka Placering: Stockholm Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område alternativt en annan relevant utbildning. du har tidigare erfarenhet av rollen som teknisk förvaltare inom en kommunal verksamhet Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: erfarenhet av upphandling enligt LOU För att komma vidare i processen behöver konsulten ha tidigare erfarenhet som teknisk sakkunnig samt ha medverkat och utfört uppdrag likvärdiga denna förfrågan. Konsulten ska bifoga sin merit-/referensförteckning med en kort beskrivning av minst två (2) liknande referensuppdrag. Uppdragen kan vara pågående eller avslutade. Uppdragen kan ha genomförts åt samma beställare, eller inom samma kommun/bolag. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

136 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Projektledare inom bygg och anläggning till Karlskrona!
Devotum AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

För vår kunds räkning söker vi just nu en projektledare inom bygg och anläggningtill ett konsultuppdrag i Karlskrona. Uppdraget är på heltid och förväntas starta10 mar 2025 och pågå till och med31 dec 2025. Om uppdragetVår kundär just nu inne i ett spännande expansionsprojekt där både byggnation av nytt kabeltorn, nya fabriker och utbyggnationer pågår. Vi söker därförerfaren projektledare inom bygg och anläggning för att stötta vår kund med dessaomfattande expansionsprojekt. Rollen kräver en helhetssyn på projektet och förmåga att identifiera de bästa vägvalen för ett framgångsrikt slutresultat. Du är en naturlig ledare med god förståelse för projektekonomi och drivs av att säkerställa effektiva och framgångsrika byggprojekt från start till mål. Vi söker digmed en gedigen bakgrund inom entreprenadbranschen, exempelvis som platschef, projektchef eller entreprenadchef. Även erfarenhet från beställarsidan, exempelvis som projektledare eller produktionsledare, är meriterande. Djup kunskap om bygg- och anläggningsprocessen är avgörande, liksom förståelse för hur beslut påverkar både framdrift och ekonomiska resultat i produktionsfasen.Övrigt:Start:10 mar 2025Slut:31 dec 2025Omfattning: heltidPlacering: Karlskrona (ej möjligt med distansarbete) Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav Senior projektledare (bygg eller anläggning) med lång erfarenhet från entreprenadbranschen God förståelse för projektekonomi Erfarenhet från stora projekt inom bygg (entreprenadsumma > 500 MSEK) Praktisk förståelse för utförande och produktionsplanering samt hur man tar hänsyn till detta i planeringsskedet AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

142 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Spontanansökan för konsultuppdrag!
Devotum AB
Fastighetsförvaltare

Vi påDevotum söker ständigtefter engagerade konsulter för pågående och framtida uppdrag hos våra kunder.Oavsett om du söker korta eller långa uppdrag, erbjuder vi dig möjligheten att utmana dig själv, utvecklas och bidra med din expertis där den behövs som mest. Registrera dig redan idag och bli en del av vårt nätverk! Hur blir man konsult?Vi påDevotum är experter inom kompetensförsörjning inom framför allt samhällsbyggnads- och fastighetsbranschen och får löpande in förfrågningar med kort varsel inom bland annat förvaltning, fastighetsteknik, administration, ekonomi och ledningsfunktioner. Genom att registrera dig som konsult hos oss blir du en del av vårt växande nätverk och får chansen att matchas med spännande uppdrag som passar din profil. Registreringen är enkel – ladda bara upp ditt CV och ge så utförlig information som möjligt om din erfarenhet, dina kompetenser och dina preferenser, som önskad ort och arbetsområdeVad krävs för att bli konsult?För att trivas som konsult behöver du vara trygg i din yrkesroll, självgående och initiativtagande. Du bör också ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya organisationer och verksamheter. Dessutom krävs att du har den erfarenhet och de kompetenser som efterfrågas för det aktuella uppdraget. Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden. AnsökanLåt oss veta redan i din ansökan vilken roll som intresserar dig mest. Då detta är en spontanansökan hör vi av oss när vi har ett uppdrag som passar just din profil. Registrera dig idag och ta nästa steg i din konsultkarriär med Devotum!

144 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Serviceinriktad ekonomiassistent till kundfakturaprocessen!
Devotum AB
Ekonomiassistenter m.fl.

För vår kunds räkning söker vi just nu en ekonomiassistent till kundfakturaprocessen.Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-02-03 och pågå till och med 2025-05-31. Om uppdragetVår kund söker nu en Ekonomiassistent/redovisningsassist till det kundfakturateam som jobbar mot de butiker som valt att använda sig av vår kunds tjänster. Hos vår kund får du uppleva en spännande blandning av den stora koncernens styrka och den enskilda handlarens entreprenörsanda. Här finns en unik möjlighet att lära känna många olika branscher. Vår kund är i ständig förändring och det händer alltid nya saker, vilket leder till utvecklande arbetsdagar. Vår kunds företag ligger i framkant inom många områden och satsar kontinuerligt på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av företaget kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och stolta över att alltid göra kunders vardag enklare. Om jobbet som redovisningsassistent:Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa en effektiv kundfakturaprocess. Tillsammans med ett gäng härliga kollegor skapar och vårdar du kundrelationer i nära dialog med kunden. Teamkänsla är viktigt då ni gemensamt stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet och når målen tillsammans. Teamets uppgift är att säkerställa en korrekt kundreskontra för butikerna. För att lyckas med detta kommer du dagligen bland annat att: Hantera felaktigheter i faktureringssystem Cosmoz Säkerställa faktureringen Utföra avstämningar Kvalitativ kravhantering Ha daglig kontakt med handlare och deras kunder och andra enheter inom företaget. Utreda och analysera differenser för att säkerställa en korrekt reskontra samt redovisa ett kvalitativt bokslut Initiera förbättringar i flöden för att höja kvalitet och effektivitet Ditt uppdrag är även att: Bidra till att driva en framgångsrik verksamhet Driva din egen samt bidra till andras utveckling Bidra till gott samarbete och arbetsklimat Övrigt:Start: 2025-02-03Slut: 2025-05-31Omfattning: heltidPlacering: Stockholm eller Västerås Om digVår kund ser att du har en grundläggande förståelse för kundreskontraprocessen samt ett intresse för digitalisering och automation. De ser gärna att du har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i Excel och andra relevanta system är meriterande. För att trivas som redovisningsassistent gillar du struktur, är nyfiken på att lära nytt och har många järn i elden. Din omgivning skulle beskriva dig som positiv och ivrig att lära och utvecklas. Att vara en lagspelare är naturligt för dig och du delar gärna med dig av dina kunskaper. Du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och förmågan att se potentialer till förbättringar.AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11 Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

155 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
HRBP till kund i Stockholm!
Devotum AB
Personal- och HR-specialister

För vår kunds räkning söker vi just nu en HRBP till kund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-03-03 och pågå till och med 2025-10-03. Om uppdragetVår kund söker en erfaren HR Business Partner för ett konsultuppdrag på 6 månader. Rollen innebär att jobba tillsammans med ett HR-team. Kunden är en stor organisation med knappt 900 medarbetare och många konsulter. Teamet behöver fylla ett föräldravikariat som löper till och med september/oktober 2025, då nuvarande vikarie lämnar sin anställning i början av mars. Teamet består av en HR chef samt ytterligare 4 resurser inom HRBP, People analytics och Learning. Det är ett tight team som löpande planerar verksamheten strukturerat och tillsammans. HR BP-ansvaret är utfördelat på olika områden inom verksamheten, men genom teamets nära samarbete hjälper de också varandra inom alla områden. Stöd i lönesättningsfrågor är frekvent förekommande vid ständigt pågående rekryteringar. Dock utförs rekryteringsprocessen av ett rekryteringsteam alternativt av chefer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Proaktivt coacha ledare och grupper för att förbättra ledarskap och samarbete. Aktivt stödja chefer i HR processer, lönesättningsfrågor, organisation, medarbetarutmaningar. Leda eller delta i projekt initierade av verksamhet, HR ledning eller av HR-teamet man själv ingår i. Vid behov ta aktiv del att driva process för ev. organisationsförändringar på olika nivåer i verksamheten Samarbeta med HR, stödfunktioner och fackliga organisationer Övrigt:Start: 2025-03-03Slut: 2025-10-03Omfattning: 100%Placering: Stockholm Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Senior erfarenhet av HRBP rollen från olika typer av verksamhet, men framför allt från HR-arbete i större organisationer Gedigen kunskap och erfarenhet av HR-processer, ledarcoachning, teamutveckling God erfarenhet av att jobba med lönesättning utifrån jobbarkitektursystem och marknadslönedata, primärt erfarenhet från Willis Tower Watsons metodik Högskola/Universitetsexamen, företrädesvis men ej krav inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande Hög kompetens i Officepaketet Det är meriterande om du även uppfyller följandekrav: HRBP erfarenhet från it/techverksamhet är ett starkt önskemål Önskade personliga egenskaper: Prestigelös; utför självständigt såväl vardagliga operativa uppgifter som driver utvecklingsfrågor Personlig mognad och trygghet Vågar testa och lära Kommunikativ och nyfiken på människor och verksamhet Flexibel, möjlighetsorienterad, vågar utmana AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Sanna Jurén på 0728978265. Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

155 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Konsult för projektstödsfunktion till en kund i Stockholm!
Devotum AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult för projektstödsfunktion till en kund i Stockholm!. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 14-feb-2025 och pågå till och med 16-feb-2026. Om uppdragetVi söker en konsult för projektstödsfunktion till vår kund i Stockholm! Som konsult i denna roll ansvarar du för att samordna olika delar av projektet och ge stöd till projektledarna i planering, genomförande och uppföljning. Du genomför analyser av planerad projektprestation i förhållande till faktisk prestation, under ledning av projektledaren eller projektets planerings- och kontrollchef.I rollen ingår även att förbereda material och assistera vid projektgranskningar, uppdatera projektkostnadsjusteringar som godkänts av projektledaren och controllern i SAP eller andra projektkontrollsystem samt övervaka, kontrollera och hantera faktureringsförfrågningar i enlighet med instruktioner från projektledaren. Rollen kräver en strukturerad arbetsmetod, ett starkt administrativt fokus och en förmåga att samarbeta effektivt i projektmiljöer. Arbetsuppgifterna kan inkludera: Dokumenthantering Inköpsadministration/fakturering Projektuppföljningsuppgifter (t.ex. tidrapportering, tidsplanering) Stöd med att uppdatera instruktioner och mallar Övrigt:Start: 17-feb-2025Slut: 16-feb-2026Omfattning: heltidPlacering: StockholmAnställningsform:Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om digVi söker dig som har erfarenhet av stöd- och administrativa uppgifter, helst inom en producerande och/eller systemlevererande projektverksamhet. Vidare ser vi att du har erfarenhet av SAP och dokumenthanteringssystem. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

163 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025