Blendow Group AB jobb

Lediga jobb hos Blendow Group AB

Receptionist till företag vid Stureplan

Blendow Group grundades för 30 år sedan och har sedan 2001 inriktat sig på att erbjuda juridisk kompetensförsörjning till jurister och andra beslutsfattare. I dag består vi av drygt 300 medarbetare, varav 70 personer arbetar heltid på vårt huvudkontor vid Stureplan. Blendow Group är landets ledande och i särklass mest innovativa företag inom juridisk kompetensförsörjning. BG Institute, som är ett av Blendow Groups affärsområden, är Sveriges största privatägda utbildningsinstitut inom juridik som genomför över 350 kurser och konferenser per år. Det gäller att se möjligheter och ta till vara på dem. Vi söker nu en person som har rätt attityd till service och kan bli vår nya stjärna. Service för oss handlar om hur man bemöter människor då alla vill bli sedda och hörda. Som receptionist spelar du en nyckelroll då du är den första personen besökare träffar eller pratar med när de ringer. Med din positiva inställning så hålls alla våra kundkontakter på en hög nivå där vi bygger långsiktiga relationer. Du kommer jobba i ett team om fem personer där du har stort eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir utförda. Att vara lyhörd och lösningsorienterad gör att vi tillsammans alltid levererar. Har du erfarenhet av serviceyrket sen tidigare är det en merit men det viktigaste för oss på Blendow Group är rätt attityd. Med rätt attityd kan man utföra underverk och gå hur långt som helst. Vår nuvarande receptionist säger såhär om jobbet: ”Att jobba i receptionen innebär att man får träffa nya människor och knyta goda kontakter externt såväl som internt med medarbetare på Blendow Group. Dessutom får man en god översikt över stora delar av företaget samt hur branschen fungerar. Detta är ett perfekt jobb för dig som gillar tydliga strukturer. Det ställs också krav på flexibilitet vilket gör att man ständigt lär sig något nytt. Det bästa med att jobba i receptionen är att det alltid funnits utrymme för att utvecklas samtidigt som det finns flera duktiga kollegor och chefer att luta sig på, man är aldrig ensam!” Skicka ett personligt brev till oss och berätta varför du är den vi söker efter! Arbetet är självständigt samtidigt som du är en del av Produktionsteamet. Du är ansvarstagande, noggrann och har ett väl utvecklat ordningssinne där du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. För att passa in hos oss är det viktigt med mycket goda sociala färdigheter. Arbetsdagen är mycket varierande och innefattar bl.a. arbetsuppgifter som: - Välkomna besökare - Hantera bud, post och telefon - Ansvara för beställningar till kontoret - Ansvara för avstämningar för kurser - Assistera säljavdelningen med orderregistrering och rapporter - Assistera VD och andra chefer med dagliga göromål Jobbet är heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning samt jobbstart är i början / mitten på augusti. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden gått ut. Det finns mycket goda möjligheter att växa i företaget och gå vidare internt.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Säljande Customer Success Manager

Om tjänsten Välkommen till Allt om Juridik - ditt Legal SaaS-företag beläget i hjärtat av Stockholm. Vi förser små och medelstora bolag i Sverige med pålitlig, lättillgänglig och begriplig juridisk support. Vi förenklar företagandet genom att göra rättssystemet mer tillgängligt för alla företag, oavsett storlek eller resurser, och tar bort mystiken kring juridiken. Vi är på en spännande tillväxtresa - och den har bara börjat. Vi söker nu en säljande Customer Success Manager som ska vara med och forma vår framtid. Som Customer Success Manager har du en betydande roll i verksamheten där du kommer hjälpa förvalta det viktigaste vi har - våra kunder. Du kommer vara en del av vårt fantastiska Customer Success team som arbetar för att maximera värdet våra kunder får av Allt om Juridik. Som en del av dina uppgifter kommer du få arbeta med hantering av supportfrågor, onboarding av nya kunder, hjälpa ta fram aktiviteter som ökar kundvärdet samt arbeta med upsale av existerande kunder. Vi söker dig som brinner för att bygga relationer, kundservice och tar stort personligt ägarskap. Du tycker att det är intressant med juridik och gillar varierande arbetsuppgifter, men även rutinmässiga uppdrag. Vi ser att du är en problemlösare, har ett öga för detaljer och att du älskar att hjälpa andra att lyckas. Du vill vara med på vår resa att leverera så mycket kundvärde som möjligt och därigenom skapa hög kundnöjdhet och lojalitet. Vi ser även att du är en nyfiken och driven person som vill lära sig och ser möjligheter att utvecklas i vårt team. Ansvar (Uppgifter) - Kundsupport på mail/telefon - Onboarding av nya kunder per telefon eller digitalt möte - Proaktivt nå ut till kunder så att de använder våra tjänster - Strategisk upsale av existerande kunder - Samla in löpande feedback som kan driva utvecklingen och förbättrande av våra tjänster - Hålla kundsystem uppdaterade - Abonnemangshantering - Genomföra demos Kvalifikationer (Need-to-have) - Prestigelös och flexibel - kan rycka in där det behövs - Strukturerad och noggrann - Social och gillar uppsökande kundkontakt - Har lätt för att uttrycka dig både i skrift och i samtal - Erfarenhet inom kundservice och/eller försäljning - Du motiveras av resultat och tydliga mål - Du strävar alltid efter att göra ditt bästa och har en känsla för kvalitet - Du är en lagspelare som är nyfiken, har GRIT (uthållighet) och tar stort personligt ansvar - Du talar flytande svenska/engelska och kan jobba i Stockholmsområdet Kvalifikationer (Nice-to-have) - Erfarenhet av CRM-system (gärna Hubspot) - Haft liknande roll med goda resultat på upsales - Studerat juridik på gymnasienivå eller grundläggande på högskola - Erfarenhet av/intresse för produktintervjuprocesser Praktisk information - Tillsvidareanställning - Lön enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Förskottssemester - Hybridarbete med bas i centrala Stockholm (Humlegårdsgatan) - Möjlighet att vara en del av ett passionerat och energiskt team där du får ta stort personligt ägarskap Arbetsplats och ansökan Tjänsten är en heltidsanställning placerad på Blendow Groups fina nyrenoverade kontor på Humlegårdsgatan i centrala Stockholm. Vi ser hybridarbete som en naturlig möjlighet med ett starkt fokus på frihet under ansvar. Du ansluter till ett riktigt positivt gäng med ambitiösa kollegor som har kul och arbetar med passion för det de brinner för. Ansökningsdatum: så snart som möjligt då vi intervjuar kandidater löpande. Har du frågor om tjänsten eller processen? Hör av dig till Filippa Möller på [email protected]. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan! Om Allt om Juridik och Blendow Group Allt om Juridik är en del av Blendow Group och har ett unikt koncept inom SME-juridiksegmentet. Genom att göra rättvis och enkel tillgång till juridiskt stöd tillgänglig, och ta bort mystiken kring rättssystemet strävar vi efter att demokratisera rättssystemet för alla företag, oavsett storlek eller resurser. Blendow Group är ett etablerat svenskt företag som erbjuder produkter och tjänster inom juridisk kompetensförsörjning. Våra tjänster riktar sig främst till jurister och beslutsfattare som behöver hålla sig uppdaterade med juridisk information. Vi har upplevt stark tillväxt de senaste åren och är idag ett av Sveriges ledande företag inom vår nisch.

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024