Schotte Systems AB jobb

Lediga jobb hos Schotte Systems AB

Marketing Manager

HVD Group is developing rapidly and is working hard to conquer the European market on software for craftsmen. We are a team of over 500 people in multiple locations working locally and globally to achieve our mission. Our teams are changing the industry and improving the everyday life of thousands of workers and businesses - from the family-owned to enterprise customers. Through innovative technology and years of expertise in the craftmanship industry, we have successfully partnered with over 13,000 customer and gained the trust of 160,000 users in different segments of the industry. Our vision is to become the European leader in providing business systems for the craftsmen industry. To accomplish this ambitious goal, we need to continue building our teams with strong talent, just like yourself! Om REKYL REKYL utvecklar webbaserade verktyg för företag och hantverkare inom bygg, installation och entreprenad. Genom modulära och innovativa system erbjuder vi en helhetslösning som håller ordning och reda genom hela processkedjan; från första kundkontakt till projekthantering, arbetsorderhantering, fakturering, uppföljning – användningsområdena är oändliga! Vi älskar att utvecklas och är konstant på jakt efter att driva vår affär framåt, vare sig det gäller produktutveckling, nya användningsområden till specialiserade kunder eller helt nya tekniker. Vi strävar efter att utforska sätt att arbeta internt och drivs av att förbättra oss själva och på så sätt växa tillsammans med våra fantastiska kunder! Vi söker nu en Marketing Manager som vill ansvara för att ta vårt varumärke till nya höjder och bygga en ännu starkare närvaro på våra marknader! Vem är du? Vi tror att du är en självgående person som kan bidra med erfarenhet, kunskap och innovativa idéer till vårt varumärke och vår organisation. Du är strukturerad, datadriven, kreativ och analytisk i din roll. Du ser värdet av att förstå slutkunden (ICP) och utifrån det planera och genomföra relevanta marknadsaktiviteter, och du är inte rädd för att vara hands-on genom hela processen. Du är prestigelös och ser ingen uppgift som varken för liten eller för stor, allt är möjligt! Rollbeskrivning - Ansvara för hela REKYLs marknadsföringsplan, från planering, till utförande och uppföljning. - Baserat på en Lead Generation-strategi, tillämpa relevanta kanaler som optimerar konvertering och säkerställer att vi når rätt slutkund. - Content generering: bloggar/forum, artiklar, sociala media, web. - E-post: nyhetsbrev, produkt-e-post, inbjudningar. - System och plattformar: Erfarenhet av Salesforce, Account Management är ett plus. - Evenemang: organisering och projektledning av webbinarier och fysiska evenemang t.ex. utställningar/mässor, träffar m.m. - Sociala medier, digitala (betalda annonser och SEO), webbplatsen - Copywriting/lokalisering: Skriva originaltexter på svenska och säkerställa en hög nivå av kvalitet och trovärdighet. Vi tror att du kommer bidra med: - Ett innovativt perspektiv inom marknadsföring, där du inte drar dig för att testa nya koncept och idéer. - Erfarenhet av att leverera en högkvalitativ pipeline med hjälp av olika marknadsföringsmetoder och taktiker. - Förmågan att samarbeta krossfunktionellt med vår Group CMO i den övergripande marknadsstrategin, samtidigt som du ansvarar för REKYL som varumärke och tar ägandeskap för strategi och budget. - Se till att försäljnings- och marknadsföringsrelationen gynnar både REKYL och HVD Group. Tvärfunktionalitet och gemensamma projekt är en förutsättning. - En positiv CAN-DO attityd där ingen uppgift är för liten eller för utmanande. Krav: - Relevant utbildning inom marknad eller ekonomi - 5+ års erfarenhet inom en digital Multi Channel organisation/roll. - Beprövad erfarenhet inom annonsering och redovisning av resultat i Google och Meta Ads - Track record från att driva tillväxt för B2B i digitala kanaler - Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska Vad vi erbjuder: - En utmanande och autonom arbetsmiljö med frihet att självständigt planera och genomföra strategier, koncept och actions. - Ett attraktivt erbjudande med en flexibel arbetsmiljö - En spännande tillväxtresa med gott om utrymme att utvecklas självständigt samtidigt som du får stöd från vår Group CMO. Om du delar vår entusiasm och vision men oroar dig för att din erfarenhet inte matchar alla krav och kvalifikationer, ansök ändå! Du kan vara den perfekta kandidaten för denna roll trots att du saknar ett eller två år, eller kanske för en annan roll i vår ständigt växande organisation! At REKYL our days are about facilitating and simplifying everyday life for a lot of different types of craftsman customers who perform jobs in many different industries. Our offer is a truly innovative system for more efficient business administration. We offer a complete solution that keeps projects and orders from the first customer contact to project management, work order management, invoicing – and much more. Of course, it is our customers who are the most important in our everyday lives. But our staff is also a crazy important part of REKYL. And you notice that, when you step into REKYL, the atmosphere can't be avoided. There is laughter and discussions in a blissful mix! Here, employees thrive thanks to great transparency, proper influence and genuine consideration from management.

19 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Supportspecialist

Våra kunder och vår personal är det viktigaste i vår vardag på REKYL! Du märker det direkt när du kliver in på kontoret, atmosfären går inte att undvika. REKYL har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder och att underlätta för dem. Vi älskar att driva utvecklingen framåt, gällande allt från nya produkter till kunder, nya tekniker för utveckling och nya sätt att arbeta internt - allt vi kan hitta för att ständigt förbättra för oss själva och för våra kunder. Du kommer få ett härligt gäng kollegor, varierade arbetsuppgifter, ständig utveckling och kunskapsdelning för att du ska kunna utveckla dig själv & andra. Roll: Tjänsten innebär att du är våra kunders första kontakt när de önskar systemsupport i Rekyl. Dina huvudsakliga uppgifter är att hjälpa och vägleda kunderna via telefon och e-post. Frågorna kan röra allt från systemtekniska installationsfrågor till frågor om rapporter för ekonomiuppföljning, hur man lägger upp en ny användare och en hel del där emellan. Även andra administrativa arbetsuppgifter som registrering av leverantörsfakturor & skapande av dokumentguider förekommer. Arbetet ställer höga krav på effektivitet och noggrannhet, du som söker är van att arbeta i ett högt tempo och är självgående, du gillar också att jobba i en miljö som ständigt förändras och där ingen dag är den andra lik. Målsättningen i alla lägen är att ge våra kunder bästa tänkbara serviceupplevelse. Din profil: Det vi söker är någon som är noggrann och strukturerad och som tycker om att lära sig nya saker och uppskattar utmaningar. Du behöver också vara självständig och lösningsorienterad i ditt arbete och vi söker en lagspelare som verkligen vill medverka till att föra teamet framåt. Vi tror att du har andra viktiga egenskaper i form av att du är social och utåtriktad med ett kvalitetstänk. Den personliga drivkraften bör främst vara att, tillsammans med övriga i gruppen, ge högkvalitativ service och support till våra kunder. Krav - Flytande svenska i både tal och skrift - God engelska i både tal och skrift - God datavana och vana att jobba i flera olika system. Meriterande - Tidigare erfarenhet inom kundsupport - Tidigare erfarenhet av arbete i Rekyl - Kunskap om företagsekonomi - Erfarenhet av ekonomisystem Om du delar vår entusiasm och vision men är orolig för att din erfarenhet inte överensstämmer med alla angivna kvalifikationer, testa ansök ändå! Du kan vara den perfekta kandidaten för denna roll eller någon annan i vår ständigt växande organisation. At REKYL our days are about facilitating and simplifying everyday life for a lot of different types of craftsman customers who perform jobs in many different industries. Our offer is a truly innovative system for more efficient business administration. We offer a complete solution that keeps projects and orders from the first customer contact to project management, work order management, invoicing – and much more. Of course, it is our customers who are the most important in our everyday lives. But our staff is also a crazy important part of REKYL. And you notice that, when you step into REKYL, the atmosphere can't be avoided. There is laughter and discussions in a blissful mix! Here, employees thrive thanks to great transparency, proper influence and genuine consideration from management.

14 mars 2024
Sista ansökan:
9 september 2024
Konsult- Verksamhetssystem

Våra kunder och vår personal är det viktigaste i vår vardag på REKYL! Du märker det direkt när du kliver in på kontoret, atmosfären går inte att undvika. REKYL har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder. Vi älskar att driva utvecklingen framåt, vare sig det gäller nya produkter till kunder, nyutvecklade tekniker eller interna arbetsmetoder- allt vi kan göra för att ständigt förbättra oss själva och erbjudandet till våra kunder. Du kommer få ett härligt gäng kollegor, varierade arbetsuppgifter, ständig utveckling och kunskapsdelning- allt for att vi ska växa långsiktigt tillsammans! Roll: Tjänsten innebär att du på egen hand tar hand om befintliga kunder och driftsätter nya kunder i vårt affärssystem Rekyl. Du kommer att vara ansvarig för planering, utbildning, konfiguration och driftsättning av kunden. Du har också hand om regelbundna uppföljningar och ansvarar för att bygga och utveckla kundrelationen. Även andra administrativa arbetsuppgifter som registrering av leverantörsfakturor & skapande av dokumentguider förekommer. Arbetet ställer höga krav på effektivitet och noggrannhet. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och är självgående. Du gillar också att jobba i en miljö som ständigt förändras och där ingen dag är den andra lik. Målsättningen i alla lägen är att ge våra kunder bästa tänkbara serviceupplevelse. Vi söker någon som är noggrann, strukturerad, kommunikativ och som kan ansvara för att driva en implementeringsprocess från ax till limpa. Du behöver vara självständig och lösningsorienterad i ditt arbete. Fortsatt söker vi en person som stärker upp och bidrar till teamet med erfarenhet av antingen administration- och eller ekonomibakgrund, alternativt ett systemtekniskt intresse. Vi tror att du har andra viktiga egenskaper i form av att du är social och utåtriktad med ett kvalitets-och affärsmässigt tänk. Den personliga drivkraften bör främst vara att, tillsammans med övriga i gruppen, ge högkvalitativ service och systemsupport till våra nya och befintliga kunder. Krav - Flytande svenska i både tal och skrift - God engelska i både tal och skrift - God systemkunskap och datavana - B-körkort Meriterande - Tidigare erfarenhet av arbete i Rekyl - Implementerings- och/eller uppstartsarbete - Kunskap om företagsekonomi - Erfarenhet av ekonomisystem Om du delar vår entusiasm och vision men är orolig för att din erfarenhet inte överensstämmer med alla angivna kvalifikationer, testa ansök ändå! Du kan vara den den perfekta kandidaten för denna roll eller någon annan i vår ständigt växande organisation. At REKYL our days are about facilitating and simplifying everyday life for a lot of different types of craftsman customers who perform jobs in many different industries. Our offer is a truly innovative system for more efficient business administration. We offer a complete solution that keeps projects and orders from the first customer contact to project management, work order management, invoicing – and much more. Of course, it is our customers who are the most important in our everyday lives. But our staff is also a crazy important part of REKYL. And you notice that, when you step into REKYL, the atmosphere can't be avoided. There is laughter and discussions in a blissful mix! Here, employees thrive thanks to great transparency, proper influence and genuine consideration from management.

26 januari 2024
Sista ansökan:
23 juli 2024
Säljare

Älskar du kunder i alla former? Gillar du fart och fläkt och när det händer grejer? Är du duktig på och van vid att bygga relationer? Snyggt, då har du alla förutsättningar för att lyckas tillsammans med oss. Vi börjar med lite info om oss innan vi vill snacka mer om dig. Hos oss på Rekyl går våra dagar ut på att underlätta och förenkla vardagen för en massa olika typer av kunder som utför jobb ute på fältet. Vårt erbjudande är en grymt innovativ systemlösning för effektivare administration. Skippa post-it och skapa i stället en tydlig struktur som är lätt att följa. Vi erbjuder en helhetslösning som håller ordning och reda från första kundkontakt till projekthantering, arbetsorderhantering, fakturering – och väldigt mycket mer. Det är såklart våra kunder som är de absolut viktigaste i vår vardag. Vår personal är också en otroligt viktig del. Och det märker man när man kliver in på Rekyl, stämningen går inte att undgå. Det skrattas, skämtas och diskuteras med kunder i en salig blandning! Här trivs medarbetarna tack vare stor insyn, ordentlig påverkansförmåga och genuin omtanke från ledningen. Då de flesta av våra kunder kommer från hantverksbranschen är det ständigt ett gott tugg med våra kunder. Så kan du prata ”hantverksiska” är det en klar fördel för dig. Vi har kontoret i Uppsala men du kan bo någon annanstans om du klarar av att driva dig själv ☺️ - Tekniska lösningar - vi säljer en IT-lösning, och du kommer ansvara för demo av produkten för kunderna. Det är bra om du är lite intresserad och löser små problem själv. Har du lätt att lära dig system är det självklart en fördel. - Verksamhetsförståelse - det du säljer påverkar hjärtat i bolagen du möter. Du behöver intressera dig för hur det funkar och vilka processer som förenklas eller försvinner. Den som är väl insatt har ett försprång. - Relationer i olika tappning - vi har användare, påverkare, administration och ledning att ta hänsyn till i våra affärer. Relationerna behöver vara starka och är oftast långsiktiga (precis som affärerna vi gör). De behöver vara genuina och det kräver en hel del av dig som person att hålla alla dessa relationer i gång. Men det är såklart värt mödan. - Uthållighet - ditt jobb kommer att handla om att bygga dig en egen pipeline över tid, och processerna kan vara rätt långa så tålamod krävs. - B2B-försäljning - du bör har jobbat med det förut annars tror vi att uppstartssträckan blir för lång. Har du dessutom koll på tjänsteförsäljning och system i synnerhet kommer vi nog jubla när vi läser ditt CV. Nyfiken på chefen och kollegorna? Du får en chef eller snarare ledare som är väldigt populär hos dina kollegor. Som ställer höga krav men i utbyte ger dig fria tyglar och väldigt mycket ansvar. Rak kommunikation med feedback som en del av vardagen. Dina kollegor är hjälpsamma, roliga och framgångsrika inom sina områden. Om REKYL REKYL Systems bygger lättanvända webbaserade verktyg som hjälper dig i vardagen. REKYL Systems har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder och att underlätta för dem. Vi älskar att driva utvecklingen framåt, gällande allt från nya produkter till kunder, nya tekniker för utveckling och nya sätt att arbeta internt - allt vi kan hitta för att ständigt förbättra för oss själva, och för våra kunder. Beslutsvägarna är korta och produkterna är grymt intressanta, du kommer ofta att utmanas i arbetet! Sedan sommaren 2021 är vi en del av Hantverksdata koncernen vilket ökar möjligheten för vår personal att ta vidare kliv i sin karriär För mer information om oss och Rekyl se www.rekyl.nu At REKYL our days are about facilitating and simplifying everyday life for a lot of different types of craftsman customers who perform jobs in many different industries. Our offer is a truly innovative system for more efficient business administration. We offer a complete solution that keeps projects and orders from the first customer contact to project management, work order management, invoicing – and much more. Of course, it is our customers who are the most important in our everyday lives. But our staff is also a crazy important part of REKYL. And you notice that, when you step into REKYL, the atmosphere can't be avoided. There is laughter and discussions in a blissful mix! Here, employees thrive thanks to great transparency, proper influence and genuine consideration from management.

5 december 2023
Sista ansökan:
1 juni 2024