Lechner Svenska Holding AB jobb

Lediga jobb hos Lechner Svenska Holding AB

Produktionsmedarbetare
Lechner Svenska Holding AB
Maskinsnickare och maskinoperatörer, träindustri

Huvudsakliga arbetsuppgifter Du arbetar som verkstadsmedarbetare där du delvis arbetar i databaserade produktionssystem. Du utför flera moment i produktionen som till exempel läsa ritningar, kantlistning, materialbearbetning, montering och efterbehandling, emballering, truckkörning, lastning- och lossning av gods samt flera kringliggande arbetsmoment. Dina arbetsuppgifter varierar över tid beroende på vilka behov som finns i företaget. Dina ansvarsområden I ditt arbete ansvarar du för att i alla hänseenden göra ditt yttersta för att leverera ett arbete av hög kvalitet utifrån kundens behov och önskemål. Du har också ansvar för att kommunicera med din chef kring hur arbetet fungerar så att ni tillsammans kontinuerligt kan förbättra utförandet och arbetssituation för att på så sätt uppnå optimala förhållanden för dig och för företaget. I ditt ansvar ingår också att följa företagets policys, arbets-och tillverkningsinstruktioner o.d. Kvalifikationer Erfarenhet från verkstadsindustri, erfarenhet från träindustri liksom truckkort är meriterande. Du är självgående, har även bra teamworkegenskaper samt att du allmänt har en positiv inställning. Lämplig gymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper, flytande Svenska i tal och skrift. Anställningsvillkor mm. Tidsbegränsad anställning enligt överenskommelse. Arbetet är på heltid. Skiftarbete förekommer. Om du känner igen dig och uppfyller kvalifikationerna ser vi fram emot din ansökan. Du ska vara beredd på att uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Eventuella frågor besvaras av produktionschef Tobias Svensson, tel 0433-527712. Facklig representant GS-facket är Henrik Nilsson tel. 0433-525804.

9 september 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Orderadministratör
Lechner Svenska Holding AB
Ordersamordnare m.fl.

Lechner Svenska Holding AB är ledande tillverkare inom förädling av köksbänkskivor och våra produkter finns i större delen av nordiska hushåll. Vår fabrik i Strömsnäsbruk byggdes 2011 och vi är idag ca 65 anställda. Vi expanderar och öppnar nu ett kontor i Helsingborg. Lechner Svenska Holding AB befinner sig i en stark förändringsfas, vi jobbar med att bygga upp en stabil organisation för att förbereda bolaget för framtiden. Trots att vi inte är ett nystartat bolag drivs vi i entreprenörsanda där korta beslutsvägar och stort ansvarstagande är i fokus. Vi investerar i dig som medarbetare och vill att du ska utvecklas tillsammans med oss. Om Tjänsten I rollen som orderadministratör blir du en viktig del av organisationens nya säljavdelning. Din huvudsakliga uppgift är att ta emot och konfigurera kundorders i vårt ERP system Monitor. I ditt dagliga arbete har du nära kontakt med våra kunder, följer upp på förfrågningar och ändringar samt säkerställer att all kommunikation når de berörda avdelningarna så som produktion och utlastning. Dessa uppgifter kräver en hög serviceanda och du bör trivas med att bygga nära relationer med våra kunder. Att säkerställa att deras beställningar kommer fram i tid och eventuella avvikelser kommuniceras är av högsta prioritet. Du jobbar i nära samarbete med andra avdelningar inom organisationen och kommunicerar med kollegor inom inköp, planering, produktion och sälj. För att trivas i rollen bör du vara bekväm med ett högt tempo och ha en hög ansvarskänsla. Tjänsten inleds med en korttidsanställning på 3-6 månader med goda möjligheter till förlängning/tillsvidareanställning. Placeringsort är Helsingborg. Du förväntas fördela din tid mellan kontoret i Helsingborg och vår fabrik i Strömsnäsbruk. Din bakgrund Vi söker dig med utbildning på lägst gymnasienivå, högre utbildning med inriktning mot service management, marknadsföring och/eller ekonomi är meriterande. Har du dessutom erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare är det mycket meriterande. Du behärskar engelska och svenska obehindrat i såväl tal som skrift. Du har god kunskap i Office 365. Du har erfarenhet av att jobba i affärssystem, gärna Monitor. Frågor gällande tjänsten besvaras av VD Andreas Pihl 073-6559802 Ansökan sker via mail på [email protected] där du även lämnar löneanspråk, rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Du ska vara beredd på att lämna utdrag ur polisens belastningsregister.

6 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Säljkoordinator
Lechner Svenska Holding AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Lechner Svenska Holding AB är ledande tillverkare inom förädling av köksbänkskivor och våra produkter finns i större delen av nordiska hushåll. Vår fabrik i Strömsnäsbruk byggdes 2011 och vi är idag ca 65 anställda. Vi expanderar och öppnar nu ett kontor i Helsingborg. Lechner Svenska Holding AB befinner sig i en stark förändringsfas, vi jobbar med att bygga upp en stabil organisation för att förbereda bolaget för framtiden. Trots att vi inte är ett nystartat bolag drivs vi i entreprenörsanda där korta beslutsvägar och stort ansvarstagande är i fokus. Vi investerar i dig som medarbetare och vill att du ska utvecklas tillsammans med oss. Om Tjänsten I rollen som säljkoordinator blir du en viktig del av organisationens nya säljavdelning. Du kommer vara ansvarig för egna kunder och arbetar till stor del med orderhantering, prognoser, priser och kundsupport. Därtill arbetar du med att bygga en nära relation med våra kunder, samtidigt som du säkerställer att de får sina leveranser i tid. Du jobbar i nära samarbete mad andra avdelningar inom organisationen och kommunicerar med kollegor inom inköp, planering, produktion och sälj. Du förväntas även vara projektledare i kundrelaterade projekt och kunna dokumentera processer från A-Ö. Du är en lagspelare som gillar att arbeta i team. Som spindeln i nätet är struktur och organisering av stor vikt. Vi ser att du drivs av att ge god service med kunden i fokus och trivs med att arbeta på ett kreativt och engagerat sätt. Vi tror att du har en förmåga att arbeta effektivt i högt tempo vilket kommer väl till pass för att lyckas och bidra till vårt team. För att trivas i rollen hos oss tror vi att du gillar att skapa struktur, du är bra på att skapa relationer och har likt oss andra i företaget en stor ansvarskänsla. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående, provanställning tillämpas. Placeringsort är Helsingborg, där vi precis startat upp ett nytt kontor. Du förväntas fördela din tid mellan kontoret i Helsingborg och vår fabrik i Strömsnäsbruk. Din bakgrund Vi söker dig med utbildning på minst gymnasienivå, högre utbildning med inriktning mot service management, marknadsföring och/eller ekonomi är meriterande. Du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar engelska och svenska obehindrat i såväl tal som skrift. Du har god kunskap i Office 365. Meriterande om du har erfarenhet av tillverkning/industri och CAD. Frågor gällande tjänsten besvaras av VD Andreas Pihl 073-6559802. Ansökan sker via mail på [email protected] där du även lämnar löneanspråk, rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Du ska vara beredd på att uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

6 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Orderhandläggare kundserviceadmin
Lechner Svenska Holding AB
Ordersamordnare m.fl.

Arbetsuppgifter: - Arbetet består till allra största del av handläggning av ordrar, dvs utifrån granskning av ritningar skapa en order för tillverkning. Flyttningar och avbokningar av ordrar. Du gör också viss uppföljning och har telefon- och mailkontakt med kunden. Kvalifikationer: - Erfarenhet av kundbemötande, kundhantering. - Viss förståelse för/kunna läsa tekniska ritningar. - PC vana, lätt för att lära dig nya program. Erfarenhet från Monitor är meriterande. - Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. - Excel vana - God social förmåga. - Erfarenhet av försäljning, administration och kundservice är meriterande. Som person: Vi söker dig som är ansvarsfull, kundorienterad, engagerad och har lätt att se lösningar. - Du jobbar i ett team och du är därför en teamspelare. - Du kan även jobba självständigt och har hög ansvarskänsla. - Du är noggrann i ditt arbete och kan vara fokuserad länge. - Har du en positiv inställning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Tidsbegränsad anställning efter överenskommelse, heltid. Placeringsort Helsingborg men du rapporterar till fabriken i Strömsnäsbruk. Du ska vara beredd på att uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Eventuella frågor besvaras av VD Andreas Pihl 0433-527725 . Vi ser fram emot din ansökan. Löpande urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

2 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
PRODUKTIONSPLANERARE
Lechner Svenska Holding AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Du kommer naturligt bli en del av företagets produktionsorganisation. Här ansvarar vi bl.a. för produktionens behov av kalkylering samt strategisk, taktisk och operativ planering. Du har ett samarbete med produktionschef, arbetsledare, teknisk chef m.m. och erbjuder planeringsstöd genom hela produktionskedjan - från ej bearbetad produkt till färdigställning av en order. Några av dina ansvarsområden: Kapacitets/beläggningsplanering samt planera och organisera produktionsprocesser för att säkerställa effektivitet och kvalitet. Övervaka produktionen och lösa eventuella problem som kan uppstå. Samarbeta med olika avdelningar för att optimera produktionsflödet. Föreslå och implementera förbättringar i produktionsprocesserna. Dagliga justeringar av tillgängliga resurser/kapacitet. Följa upp och bevaka produktionstider, ledtider, materialflöde och leveranstider internt & externt samt planera om efter behov. Planering och schemaläggning av personal. Är du den vi söker? För att trivas i rollen krävs en djup förståelse för våra produktionsprocesser och att aktivt delta i de operativa uppgifterna faller dig naturligt. Du bör också ha intresse av ERP system och produktionssystem samt en förmåga att utveckla och sammanställa nödvändiga rapporter. Vi uppskattar initiativ och beslutsamhet då varje dag innebär prioriteringar och optimeringar. Vi förväntar oss också att du är villig att driva förbättringsarbete då det är en integrerad del av rollen. Du kommer att vara en viktig länk mellan produktion och försäljning. Du bör trivas i en hektisk miljö där multitasking är en del av vardagen samt känna dig bekväm med att ha många bollar i luften samtidigt. Din kommunikativa förmåga är utmärkt och du anpassar dig lätt till olika typer av människor. Dessutom har du ett analytiskt och problemlösningsorienterat synsätt. Att lyfta blicken och se helheter är inget problem. För att lyckas i rollen behöver du även ha mycket god datorvana samt erfarenhet av att jobba i affärssystem. Har du erfarenhet av Monitor är det ett stort plus. I din roll kommer du även arbeta med vårt optimeringsprogram 3TEC, som är ett komplement till Monitor. Du bör ha en akademisk utbildning inom lämpligt område eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. I din roll rapporterar du till Produktionschefen och placeringsorten är Strömsnäsbruk. Vi erbjuder en heltidstjänst på Skandinaviens ledande företag inom bänkskivetillverkning. Vid frågor kontakta Produktionschef Tobias Svensson, 0433-527712. Ansök på [email protected]. Gör det snarast då tjänsten kan komma tillsättas innan ansökningstiden löpt ut som är 27/9. Du ska vara beredd på att uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
27 september 2024