Lediga jobb i Markaryd
Sök totalt 47 lediga jobb i Markaryd
Är du självgående, har ögonen med dig och trivs med ett fritt upplägg? Vi söker en driven person som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% som vill arbeta inom återvinningsbranschen och utvecklas tillsammans med en verksamhet på frammarsch. Om rollen Sortering och bearbetning av material. Ansvar för att planera och strukturera dina arbetsdagar självständigt. Möjlighet att påverka arbetstider och anpassa efter behov. Arbetet innebär att du periodvis arbetar självständigt och lär dig helheten i arbetsflödet. Vi söker dig som Har erfarenhet av att köra motviktstruck. Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Trivs med att ta ansvar och arbeta självständigt. Omfattning och upplägg Start på 50 % med flexibel schemaläggning. Arbetstider och inlämningsdagar kan planeras fritt inom ramen för verksamheten. Vi erbjuder En roll med stor frihet att påverka din arbetssituation. Möjlighet att utvecklas och växa i takt med verksamheten. Omgående start.
Är du en tekniskt intresserad person som vill utvecklas både som individ och i din roll som servicetekniker? Vill du arbeta med avancerade maskiner i en internationell miljö och samtidigt få frihet under ansvar? Då är Wirtgen Group rätt plats för dig! Hos oss på Wirtgen Group får du inte bara ett jobb - du får möjligheten att växa och utvecklas i en framtidsbransch med utbildningar i världsklass och ett globalt nätverk av kollegor. Wirtgen Group är en global aktör inom beläggning- och anläggningsindustrin och en del av John Deere-koncernen. Vi erbjuder våra kunder innovativa maskiner för bygg- och väganläggning/restaurering, krossning, siktning och sortering av stenmaterial samt återvinningsmaterial till mobila och fasta verk för produktion av asfaltsmaterial. Wirtgen Groups svenska huvudkontor ligger i Alvesta, Kronobergs län. Kontor finns även i Nora, Örebro län, och tekniker och verkstäder från Malmö till Östersund och från Göteborg till Stockholm. Ambitionen inom bolaget är att täcka hela landet. Läs gärna mer på https://www.wirtgen-group.com/en-se/ Detta är en rekrytering vilket innebär att Maxkompetens sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd hos Wirtgen Group. Du kommer att tillhöra serviceavdelningen i södra Sverige som är ett team på 10 personer. Dina arbetsuppgifter Som servicetekniker hos oss kommer ditt arbete att riktas mot våra Kleemannprodukter, som är högpresterande kross- och sorteringsmaskiner. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Planerad service och underhåll av maskiner ute på fältet. Felsökning och reparation av maskiner, inklusive arbete med avancerade el- och hydrauliksystem. Beställning av reservdelar och teknisk dokumentation av service och reparationer. Inspektion och besiktning av maskiner, särskilt inför eller efter hyresperioder. Utbildning av kunder i handhavande och drift av maskinerna. Uppbyggnad och utveckling av långsiktiga kundrelationer genom regelbunden kontakt och support. Arbetet innebär dagsresor i främst södra Sverige, resor med övernattning förekommer. Du kommer att utgå från din bostad eller närliggande verkstad med fullutrustad servicebil. Din profil Vi söker dig som är social och initiativrik med en lösningsorienterad inställning. Utöver att du är en trevlig och hjälpsam kollega bör du ha: Ett stort intresse för teknik och maskiner samt en vilja att utvecklas både yrkesmässigt och personligt. Har grundläggande kunskaper inom el och hydraulik, gärna kopplat till tunga maskiner. Behärskar engelska i tal och skrift och har B-körkort. Erfarenhet av entreprenadmaskiner, krossning eller liknande är meriterande, men din vilja att lära och utvecklas är det viktigaste. Vi erbjuder dig Utbildning i världsklass: Vi erbjuder omfattande utbildningar, både lokalt och på våra anläggningar i Tyskland. Frihet under ansvar: Du planerar dina dagar och har stor frihet att ta beslut ute på fältet. Familjär miljö: Vi är ett tajt team som stöttar varandra och har roligt tillsammans. Spännande teknik: Du arbetar med marknadsledande maskiner och avancerade lösningar inom krossning och sortering. Har du inte tidigare haft en kvinnlig servicechef så är det dags nu. Nea, servicechef, berättar: "Jag leder en avdelning där den enskildes tankar och idéer är betydelsefulla och beslut ska kunna tas ute på plats hos våra kunder. Vi har lätt till förändring och vill bli bättre och göra bättre." Övrig information Placeringsort: Södra Sverige (med resor, övernattningar förekommer). Anställningsform: Heltid, med flexibel start enligt överenskommelse. Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag. Redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan eller ring ansvarig rekryterare redan idag då vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag! I denna rekrytering samarbetar vi med Maxkompetens. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Nathalie Stjärned på 073 320 56 35. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till teamet på Wirtgen Group! Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
NIBE AB är ett bolag med en familjär känsla, där beslutsvägarna är korta och nytänkandet stort. Tillsammans arbetar vi mot en bättre och mer hållbar framtid. Nu söker vi en Artikelanalytiker (inköpt material) till vårt team i Markaryd, med särskild kompetens inom mätteknik och 3D-scanning. Som Artikelanalytiker är du en central del i arbetet mot våra övergripande mål för kvalitet, miljö och produktivitet på NIBE AB. Vi ser dig som en viktig tillgång i att lyssna, ifrågasätta, genomföra och driva frågor som är avgörande för verksamheten, med fokus på både kvalitet och hållbarhet. OM ROLLEN I rollen som artikelanalytiker blir du en del av ett sammansvetsat team som arbetar med frågor som rör kvalitet, miljö, arbetsmiljö och hållbarhet. Du ansvarar för hela flödet, från leverantör till kund, och spelar en aktiv roll i organisationen genom att arbeta med kvalitetssäkring, ständiga förbättringar samt problemlösning, både avhjälpande och förebyggande. Som mättekniker och expert på 3D-scanning kommer du dessutom att utföra noggranna mätningar och analyser av inköpt material för att säkerställa att kvalitetskraven uppfylls. Du använder avancerad mätteknik och 3D-scanning för att skapa exakta digitala modeller av komponenter. I denna roll stöttar du utvecklings- och produktionsavdelningarna med mätteknisk expertis och rådgivning, samtidigt som du bidrar till att optimera kvalitetsprocesser och arbetar nära leverantörer för att säkerställa hög standard på inkommande material. Vi erbjuder en dynamisk och innovativ arbetsmiljö med stora möjligheter till utveckling. En roll där du aktivit bidrar till en hållbar framtid. Vi är ett familjeärt företag med korta beslutsvägar och stort utrymme för nytänkande. Du stöttar organisationen genom att tillsammans med dina kollegor aktivt driva arbetet inom framförallt den operativa kvalitetssäkringen och avvikelsehantering av inköpt material. Detta i kombination med en tät kommunikation med leverantörer och interna avdelningar. STÄMMER DET HÄR IN PÅ DIG Har utbildning och erfarenhet inom mätteknik och är kunnig inom 3D-scanningsteknik. Har erfarenhet av arbete med kvalitetssäkring, gärna i en tillverkningsindustri. Är analytisk, lösningsorienterad och har förmåga att arbeta strukturerat i team. Har intresse för hållbarhet och ständiga förbättringar. Erfarenhet av att arbeta med verktyg som CMM (Coordinate Measuring Machine) eller liknande är meriterande. För att lyckas i detta uppdraget är du teknikintresserad, lösningsorienterad, trygg i din kompetens och har erfarenheter som ger dig integritet såväl som förmåga att sätta dig in i processerna och se helheten. Vi ser gärna att du har en examen inom relevant område på gymnasial eller högskolenivå. Erfarenheter inom kvalitetsverktyg och ritningslära är meriterande. Har du ett DNA som andas kvalitet i alla led och ett stort hjärta för den tillverkande industrin? Är du dessutom jordnära, har god social kompetens, visar på högt engagemang och är resultatinriktad då är du välkommen att kontakta oss! Mer om oss Vi finns för att ge världen bättre energilösningar. Ända sedan 1952 har vi arbetat passionerat och målinriktat med att utveckla nya metoder för bättre energieffektivitet. På så sätt spelar vi en viktig roll i den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle. Våra produkter förlitar sig på den finaste svenska ingenjörskonsten. Vi har en stark marknadsposition och gör stora satsningar för framtiden. Vår företagskultur är familjär och entreprenörsdriven. NIBE I SIFFROR NIBE AB är en modern och framgångsrik industri med en omsättning på drygt 5 miljarder kr/år med drygt 1450 anställda i Markaryd. NIBE tillhör de marknadsledande i Europa med ett produktsortiment som består av marknadens bredaste program av värmepumpar, varmvattenberedare, solpaneler, biobränsleprodukter, ventilationsprodukter, fjärrvärmeutrustning, braskaminer mm. NIBE AB ingår i det börsnoterade NIBE Industrier som har en omsättning på cirka 40 miljarder kr och mer än 21 000 anställda i över 30 länder. VÄLKOMMEN ATT SÖKA JOBBET Vill du jobba med oss för en mer hållbar framtid? Välkommen att söka jobbet via vår hemsida www.nibe.se under "lediga jobb". Vi tillämpar löpande rekrytering och önskar din ansökan snarast, men senast den 31 januari 2025. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta någon av oss.
MÖJLIGHETERNAS MARKARYD – TILLSAMMANS GÖR VI VARANDRA BÄTTRE I Markaryds kommun fokuserar vi på möjligheter och bygger kommunen tillsammans, genom att göra varandra bättre. Vi är en mindre kommun med stora mål och hög trivsel. Vi vill framåt! Ditt nya jobb. I samverkan med övrig skolpersonal genomför du hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande insatser på organisations-, grupp- och individnivå. Du är en drivkraft i trygghetsarbetet och arbetet mot kränkande behandling och diskriminering. Som skolkurator ingår du i ett nätverk med dina kuratorskollegor. Ni har regelbunden handledning och deltar också tillsammans med de övriga kollegorna i centrala barn- och elevhälsan. Vem är du? Vi är nyfikna på vem du är, vad du vill och kan bidra med. Det är viktigt för oss att du har ett stort hjärta, driv och engagemang för skolans uppdrag – världens viktigaste uppdrag och arbetsplats! Du är en självgående lagspelare med en mycket god förmåga att skapa relationer med pedagoger, kollegor, elever, vårdnadshavare och samverkansparter. Dina kvalifikationer Du är socionom, alternativt har utbildning, erfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser helst att du har erfarenhet av att arbeta i skolan, och kan bidra till professionalitet utifrån en förståelse för skolans uppdrag. Du har god insikt i skolans styrdokument, socialtjänstlagen och andra relevanta lagar, samt har kunskap om andra förvaltningar och stödfunktioner för barn och familjer. Du behärskar svenska språket, har god IT-kompetens samt innehar B-körkort. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Bra att veta Som skolkurator tillhör du den centrala barn- och elevhälsan i Markaryd. Kuratorerna arbetar på en eller flera skolenheter utifrån behoven i verksamheten. Den aktuella tjänsten kommer att vara på Markaryds skola 7-9 och som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam som träffas en gång i veckan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 2024-12-31 Vi kommer att göra urval löpande, så vänta inte med din ansökan. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi begära in registerutdrag. Varmt välkommen med din ansökan!
Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 500 medarbetare och beräknar omsätta runt 10 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Arbetsuppgifter Vi söker nu en lagerchef till vår anläggning i Markaryd! I rollen som lagerchef ansvarar du för att driva och utveckla lager och logistik på anläggningen vilket innefattar allt från varubeställningar till leveranser och löpande kundkontakter, samt att du har personalansvar. Arbetsuppgifterna kommer att innebära följande: - Övervakning av varuflöden - Lagerplatsadministration - Samarbeta med och planera din tid tillsammans med butikschef/platschef på filialen - Planera den dagliga driften med plock, varupåfyllnad, städning, truckunderhåll, med mera - Bidra i olika förbättringsarbeten - Personaladministration som exempelvis schemaläggning, tidsapportering, medarbetarsamtal med mera - Utveckla, utbilda och inspirera din personal. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som lagerchef behöver du vara en god och drivande ledare med hög servicekänsla och god samarbetsförmåga. Att du därmed har ledaregenskaper sedan tidigare ser vi som en självklarhet, och meriterande vore det om du tidigare har arbetat med försäljning, mer än gärna med bygg- och järnvaror. Vi ser dig som en operativ ledare där lagarbete genomsyrar våran kultur. Som person får du mer än gärna leva upp till att vara glad, prestigelös och strukturerad. Övrig information Vid frågor kontakta Annie Silvandersson via mail på [email protected] Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Övrig information Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om oss Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar samt på våra maskinuthyrningsdepåer i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana – tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på
Vi söker en assisterande/biträdande platsansvarig till EC Health Club Markaryd Tjänsten är (50% - 20 timmar i veckan) med varierande arbetstider måndag - lördag Vi har kollektivavtal med FRISK Almega. Med glädje, passion och stor gemenskap möter vi våra medlemmar varje dag. Hos oss får alla möjlighet att ta del av vår kunskap, utbud och erfarenhet när det gäller träning. I det personliga mötet ger vi våra medlemmar energi och inspiration på vägen till ett friskare liv. Att jobba hos oss innebär att med positiva och sociala egenskaper förmå alla att känna träningsglädje. På EC är du också delaktig i att utveckla verksamheten. Vi satsar mycket på att skapa förutsättningar för vår personal att ta nästa kliv. Hos oss är träning världens bästa nöje – vill du vara med och göra skillnad?
Arbetsuppgifter I ditt arbete omfattar bland annat att packa kokos/chokladbollar i förpackningarna, pallning samt städning. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta vid en produktionslina där du står vid en rullande produktionsband och paketerar. Arbetet bedrivs i en livsmedelsmiljö så det finns vissa hygienkrav man måste ta hänsyn till. Arbetet är förlagt dagtid. Din profil Du kan hantera tunga lyft, sortering och packning Van att arbeta i högt tempo Noggrann samt ansvarstagande som person Ett sinne för ordning och reda Svenska i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i den här rollen har du en känsla för service, är intresserad och har ett eget driv. Du är en social, hjälpsam och ödmjuk lagspelare som trivs att arbeta både i team och självständigt. Övrig information Omfattning: Heltid Anställningsform: Visstid 6 månader, med möjlighet till anställning efter dessa månader Tillträde: Enligt överenskommelse Ort: Strömsnäsbruk När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Herrgårdstoppen. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Nyfiken på att veta mer? Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Carolina Andersson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
SPÄNNANDE ROLL SOM UNDERHÅLLSTEKNIKER TILL ÄLMHULT Till vårt trevliga kundföretag i Älmhult söker vi en utvecklingsbar och tekniskt intresserad Underhållstekniker! Tjänsten ska tillsättas under hösten och är som klippt och skuren för dig som brinner för mekaniskt underhållsarbete där både mekanik, hydraulik och svetsning ingår! ARBETSUPPGIFTER Som Underhållstekniker blir du en viktig del av UH-teamet som tillsammans arbetar med förebyggande och avhjälpande underhåll av utrustning i företagets produktionsanläggning. Främst kommer du att arbeta med avhjälpande underhåll, som länken mellan produktion och underhåll. Arbetsuppgifterna består i att identifiera kvarvarande ärenden från föregående skift och att sedan avhjälpa dessa och vid behov eskalera. Du ingår i ett kompetent team men planerar, driver och slutför dina arbetsuppgifter på egen hand. Arbetstiden är 3-skift där du jobbar förmiddag, eftermiddag och helg följt av en veckas ledighet därefter. Är du en nyfiken och lösningsorienterad person som har en bred kompetens när det kommer till underhåll, service och reparationsarbete? Då kanske vi har den perfekta rollen för dig! PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har någon form av verkstadsteknisk utbildning, allra helst inom underhåll, service eller mekanik. Utöver din utbildning har god förståelse för maskiner och produktionsutrustning samt mycket goda kunskaper inom förebyggande underhåll, service och reparationsarbete. Vi ser gärna att du har kunskap inom ett eller fler av nedanstående områden: Hydraulik Svetsning Maskinbearbetning Styr- och reglerteknik Som person är du ansvarsfull och engagerad, du är mån om att leverera med god kvalitet och trivs med att kombinera grupparbete med enskilt arbete. Vi ser gärna att du kommer med idéer och förslag och bidrar med en hög arbetsmoral och glädje bland dina kollegor. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav! OM TJÄNSTEN Uppdraget är en direktrekrytering till vår kund i Älmhult! ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Har du erfarenhet av koncernredovisning och drivs av att arbeta i en dynamisk och internationell miljö? NIBE Industrier söker nu en Group Financial Controller som vill bidra med mycket goda kunskaper inom koncernredovisning och IFRS. Om tjänsten Som Group Financial Controller har du en central funktion i den ekonomiska rapporteringen. Teamet på tre personer ansvarar för koncernredovisningen i en organisation med ca 200 aktiva bolag och verksamhet i flera tidzoner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du blir en nyckelspelare i det operativa arbetet med att: • Säkerställa korrekt och effektiv konsolidering av dotterbolag enligt IFRS. • Delta i bokslutsarbetet, inklusive årsredovisning och rapportering i samarbete med vår IR-ansvariga och vår Hållbarhetsteam. • Stödja nyförvärvade bolag genom onboarding och interna utbildningar. • Säkerställa hög kvalitet i redovisningsprocesserna och driva förbättringsinitiativ. • Arbeta nära våra affärsområden och vara en kontaktyta mot både ledning och internationella dotterbolag. Du rapporterar till CFO och arbetar i ett sammansvetsat team på huvudkontoret i Markaryd. Lämplig bakgrund • Har erfarenhet av koncernredovisning och är van vid att hantera stora datamängder. • Har djupgående kunskaper i IFRS och erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext. • Har arbetat med konsolidering av flertalet bolag, gärna inom en större koncern. • Är analytisk, noggrann och har ett prestigelöst förhållningssätt med förmåga att driva processer framåt. • Är flytande i engelska, då rollen innebär mycket internationell kontakt. • Har en relevant akademisk examen inom ekonomi. Vi värdesätter personliga egenskaper som ansvarskänsla, nyfikenhet och förmåga att samarbeta. Vad erbjuder vi Som Group Financial Controller på NIBE Industrier får du: • Möjlighet att arbeta med en av Sveriges ledande industrikoncerner som är världsledande inom hållbara energilösningar • En central roll i ett större börsnoterat bolag. • Ett samarbetsinriktat och engagerat team med stor kunskap och erfarenhet. • Möjlighet att påverka och utveckla koncernens finansiella processer. Rollen är baserad på vårt huvudkontor i Markaryd. På grund av vår lokala närvaro och samarbete ser vi det som viktigt med närvaro på plats på kontoret. Resor kan förekomma i samband med interna revisioner och utbildningar. Om företaget NIBE Industrier är ett globalt företag med starka rötter i Markaryd. Vi värdesätter kvalitet, innovation och hållbarhet. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till vår fortsatta tillväxtresa och utvecklas i en internationell miljö. Våra produkter förlitar sig på den finaste svenska ingenjörskonsten, med erfarenhet av att utveckla hållbara energilösningar i världsklass i mer än 70 år på en global marknad. Vi har en stark marknadsposition och gör stora satsningar för framtiden. Vi ser långsiktigt på din anställning och erbjuder dig en arbetsplats med goda karriärmöjligheter, där du kan få utlopp för din talang, kreativitet och ditt tekniska kunnande – och bidra till en mer hållbar värld. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Nibe Industrier med SJR. Vid frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Tomas Vinnersten via [email protected]. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!
Contura AB ingår i den börsnoterade NIBE Gruppen och är Sveriges mest välkända varumärke inom brasvärme och en av de ledande aktörerna i Europa. Vår vision är ”Renare eld för ett varmare och tryggare hem”. Vi har ett starkt produktsortiment och satsar hela tiden framåt för att utveckla ännu bättre produkter. All tillverkning sker i vår egen toppmoderna produktionsanläggning i småländska Markaryd. Design, kvalitet, produktivitet och hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat. Vi har nästan 60 års erfarenhet av att utveckla, tillverka och sälja braskaminer. Det finns därför mycket erfarenhet i vår organisation och många eldsjälar som drivs av att ständigt bli bättre. EN DAG PÅ JOBBET Som Produktionsteknisk projektledare driver du projekt för industrialisering av nya produkter samt projekt med syfte att ta fram eller införskaffa ny produktionsutrustning. Projekten kan variera i omfattning, ibland leder du en större projektgrupp och ibland arbetar du i ett mindre team där du själv utför en stor del av det operativa arbetet. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen: • Implementera nya produkter in till produktion • Införskaffning av ny produktionsutrustning • Granska konstruktionsunderlag • Utveckla tillverkningsprocesser • Skapa produktionsunderlag/instruktioner för tillverkning av produkter Arbetet sker med ständigt fokus på hög kvalitet, rationell tillverkning med hög automationsgrad, god ergonomi och korta ledtider. STÄMMER DET HÄR IN PÅ DIG Du är en engagerad och ambitiös person som är van vid att driva projekt och fatta egna beslut. I rollen krävs integritet samt kostnadsmedvetenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ackordslönesystem och tillverkande industri och att du har erfarenhet av svetsning, kantpressning och montering, som ger en stabil grund för arbete inom produktionsteknik. Kunskaper eller erfarenheter inom automation, upphandling och projektledning är meriterande. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Du får stor självständighet att styra ditt arbete, samtidigt som du har ett gott stöd från kompetenta och hjälpsamma kollegor. Arbetstiden är förlagd på dagtid. MER OM OSS Vi finns för att ge världen bättre energilösningar. Ända sedan 1952 har vi arbetat passionerat och målinriktat med att utveckla nya metoder för bättre energieffektivitet. På så sätt spelar vi en viktig roll i den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle. Våra produkter förlitar sig på den finaste svenska ingenjörskonsten. Vi har en stark marknadsposition och gör stora satsningar för framtiden. Vår företagskultur är familjär och entreprenörsdriven. Den bygger på lång tradition och en rik historia där ledorden är enkelhet, ödmjukhet och pålitlighet. Vi ser långsiktigt på din anställning och erbjuder dig en arbetsplats med goda karriärmöjligheter. Tillsammans ser vi till att du får utlopp för din talang, kreativitet och kunskap. NIBE tillhör de marknadsledande i Europa med ett produktsortiment som består av marknadens bredaste program av värmepumpar, varmvattenberedare, solpaneler, biobränsleprodukter, ventilationsprodukter, fjärrvärmeutrustning, braskaminer mm. Contura AB ingår i det börsnoterade NIBE Industrier som har en omsättning på cirka 40 miljarder kr och mer än 21 000 anställda i över 30 länder. VÄLKOMMEN ATT SÖKA JOBBET Du söker jobbet via vår hemsida www.nibe.se under ”lediga jobb”. Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 december 2024. Vill du veta mer så hör av dig till någon av oss.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 47 jobb