Peopleprovide AB jobb

Lediga jobb hos Peopleprovide AB

HR-Administratör & Office Manager för längre konsultuppdrag till kund i ...

Är du i början av din karriär ochbrinner för HR, är en fena på administration och duktig på att ge service i världsklass? Då kan detta kombinerade konsultuppdrag som HR-Administratör & Office Manager uppdrag vara något för dig!För vår kund i Malmö söker vi nu en HR-Administratör & Office Manager för ett längre konsultuppdrag. Större delen av rollen är med fokus på HR relaterade uppgifter och arbetsuppgifterna inkluderar bland annat följande: Hantering av onboardingprocesser Assistera vid arbetsrättsliga ärenden Kontrollering av löner som är en outsourcad funktion Hantering av pensioner, försäkringar m.m. Arbetsuppgifterna i rollen som Office Manager inkluderar bland annat: Löpande kontorsärenden och mejlhantering Övriga fastighetsärenden såsom att ta emot beställningar, välkomna kunder etc. Start & PlaceringStart: 50% från juni och 75 - 100% från september och framåt.Längd: Minst 12 månaderPlacering: Centrala MalmöArbetet utgår främst från kontoret med begränsat utrymme för hybridarbete vid behov. Ansökan:Vi ser fram emot att ta del av dina kompetenser och erfarenheter som kan passa för rollen. Vänligen skicka in ansökan med CV och personligt brev. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jorian Hipp på[email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Client HR Account Manager till PeopleProvide!

Nu söker vi dig som brinner för att skapa och stärka kundrelationer, har ett intresse för operativ försäljning och ledarskap samt med kunskap inom HR-området. Vidare ser du det som en spännande utmaning att vara en viktig del i PeopleProvides fortsatta utveckling! Om rollen Med ditt intresse för näringslivet och förståelse för affären bearbetar du aktivt marknaden för att hitta nya möjligheter att förmedla affärsdriven HR. Genom att vara lyhörd gentemot kunder, marknad och konsulter säkerställer du att vi löpande har rätt kompetenser utifrån efterfrågan i aktuella och kommande uppdrag. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hög aktivitetsnivå när det gäller kundbearbetning och säljaktiviteter Försäljningsansvar för våra nischade HR erbjudanden Boka och genomföra kundmöten, ofta tillsammans med en HR-expert, för att lättare förstå våra kunders behov och därmed skapa möjlighet att erbjuda affärsdrivna och hållbara HR-lösningar Offerthantering och prospektering med en nyfikenhet på HR i samband med affärsutveckling Ansvarar för delar av våra rutiner och processer som är kopplade till försäljning och affärsutveckling med tillhörande utvecklingsplaner och genomföranden Vem är du?Vi tror att du vill arbeta i en roll med mycket eget ansvar och relationen i fokus. Du är en social kameleont som brinner för mötet med nya människor, samtidigt som du har förmågan att få befintliga och potentiella kunder att älska affärsdriven HR lika mycket som vi gör! Du är förtroendeingivande i dina kontakter med både kunder och medarbetare och har kunskap om de olika HR-processerna, för att enkelt förstå både kundens och konsultens perspektiv. Du motiveras av att arbeta i en snabbrörlig och prestigelös miljö och är en självdriven och naturlig relationsskapare. Kompetenskrav för rollen Erfarenhet av att arbeta i en konsultverksamhet Erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning B2B Intresse för system och att arbeta digitalt Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift Meriterande Högskoleutbildning inom ekonomi, beteendevetenskap eller likvärdigt meriterande Erfarenhet från CRM systemet Upsales Erfarenhet från offentlig upphandling Erfarenhet av att arbeta i ett litet bolag med den insikten om att din insats är extra tydlig och viktig Om PeopleProvide Vi är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat ”provida” den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett hållbart och affärsinriktat sätt. Den entreprenörsrika andan är en av framgångsfaktorerna till att vi är en stark växande aktör i en utmanande bransch. Mer info på www.peopleprovide.se. Vad kan vi locka med? Vi är ett litet företag – och trivs med det, det ger oss möjlighet att forma både uppdrag och din kompetensutveckling efter dina och PeopleProvides gemensamma önskemål. Vi har bra villkor, härliga sociala tillställningar och friskvårdsengagemang utan dess like! Vi tar också vara på varje medarbetares enskilda intresse - vad kan du bidra med? Vi sitter i ljusa lokaler centralt på Swedenborgsgatan. Sommartid cyklar vi till våra kunder. Dessutom får du härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet! Ansökan Välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med ett löpande urval. För mer information om tjänsten kontakta Jorian Hipp på [email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Sales & marketing success provider till PeopleProvide!

Har du bestämt dig för att bli riktigt bra på kundrelationer, så ger vi dig möjlighet genom vårt erbjudande till våra kunder att få vara en del av deras och vår utveckling och framgång. Har du ett stort egendriv, men vet genom din erfarenhet, att framgång skapas tillsammans och att kunderna är en stor del av utvecklingen och kommunikation i alla kanaler möjliggöraren. Har du en naturlig digital talang och vet att content marketing är en del för att fånga behov och leverera, eller som vi säger “provida” HR- kompetens till våra kunder, så kan du vara aktuell för denna kombinerade sälj- och marknadsroll. Om rollen:Med ditt intresse för näringslivet och förståelse för affären bearbetar du aktivt marknaden för att hitta nya möjligheter att förmedla affärsdriven HR. Du ansvarar även för vårt CRM-system Upsales för att utveckla och säkerställa ett smidigt och effektivt kundbearbetningsflöde samt genomförande och uppföljning av marknadsföringskampanjer och nyhetsbrev. Vidare får du en central roll i att stötta och utveckla bolagets marknadsföringsstrategier genom användning av bland annat SEO och SEM, såsom Google Ads och Google Analytics. Till din hjälp har du, från tid till annan, extern kompetensbyrå att lyfta och bolla idéer med. Rollen avser vara fördelad med ca 70% marknadsfokus och 30% fokus på sälj- och aktiv egen kundbearbetning. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Sälj Hög aktivitetsnivå när det gäller kundbearbetning och säljaktiviteter, bla genom att ansvara för bearbetning av leads. Bygga och upprätthålla starka relationer med befintliga och nya kunder. Delta i kundmöten, ofta tillsammans med en HR-expert, för att lättare förstå våra kunders behov och därmed skapa möjlighet att erbjuda affärsdrivna och hållbara HR-lösningar. Marknad Ansvara för vår hemsida i Wordpress; content, uppdateringar och kontinuerliga förbättringar. Ansvara för vårt CRM system, Upsales; underhåll, förbättringar och genomförande av marknadsaktiviteter. Genomföra och analysera sökmotoroptimering (SEO) för att förbättra webbplatsens synlighet och rankning i samarbete med extern SEO-byrå. Hantera och övervaka Google Analytics och Google Ads för att utvärdera prestanda och dra insikter för att optimera marknadsstrategin. Hålla dig uppdaterad om marknadstrender, sökordsanalys och konkurrentanalys för att uppdatera marknadsföringsstrategin. Ansvara för våra sociala kanaler. Vem är du?Vi tror att du vill arbeta i en roll med mycket eget ansvar och relationen i fokus. Du är en social kameleont som brinner för mötet med nya människor, samtidigt som du har förmågan att få befintliga och potentiella kunder att älska affärsdriven HR lika mycket som vi gör! Vidare har du en förmåga att hålla dig uppdaterad kring de senaste trenderna inom marknadsföring och kommunikation, för att säkerställa att PeopleProvides produkter och tjänster når ut till en bredare målgrupp. Du motiveras av att arbeta i en snabbrörlig och prestigelös miljö. Du är även nyfiken på utvecklingen inom ditt yrkesområde och är inte främmande för att testa nya metoder genom exempelvis AI-verktyg eller dylikt. Kompetenskrav för rollen: Högskoleutbildning inom marknadsföring, försäljning eller likvärdigt. God kunskap och intresse för digitalisering och system. Ett par års erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning B2B. Flerårig praktisk erfarenhet av SEO och SEM-strategier ( nej...det tror jag inte vi kan kräva ....men för att vara säker för annonseringen och om Simon /facket ser detta så är det bra om det står. Meriterande är om du har; Tidigare erfarenhet av att implementera digitala lösningar. Erfarenhet av Wordpress. Intresse av näringslivet och dess komponenter. Intresse av generella HR-frågor. Erfarenhet av att arbeta i en konsultverksamhet. Om PeopleProvide:Vi är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat ”provida” den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett hållbart och affärsinriktat sätt. Den entreprenöriella andan är en av framgångsfaktorerna till att vi är en stark växande aktör i en utmanande bransch. Mer info på www.peopleprovide.se. Vad kan vi locka med?Vi är ett litet företag – och trivs med det, det ger oss möjlighet att forma både uppdrag och din kompetensutveckling efter dina och PeopleProvides gemensamma önskemål. Vi har bra villkor, härliga sociala tillställningar och friskvårdsengagemang utan dess like! Vi tar också vara på varje medarbetares enskilda intresse - vad kan du bidra med? Vi sitter i ljusa lokaler centralt på Swedenborgsgatan. Sommartid cyklar vi till våra kunder. Dessutom får du härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet! Ansökan Välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med ett löpande urval. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Jorian Hipp, [email protected]

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
HR Manager till Trexium Group!

Ta chansen, bli en nyckelspelare i Trexium Groups resa mot att bli Sveriges bästa arbetsgivare! Med din breda erfarenhet inom HR-arbetet får du som medlem i ledningsgruppen arbeta med såväl strategiska beslut samtidigt som du arbetar affärsnära i operativa delar för att hjälpa organisationen att nå deras högt uppsatta mål. Som HR Manager är du ensam i din roll men har ett nära samarbete med VD, ekonomi samt övriga i ledningsgruppen. För råd och stöd i din roll har du möjlighet att vända dig direkt till Trexium Groups arbetsgivarorganisation. ”Jag är uthållig, kommunikativ och har hög integritet med en vilja att både förändra och förädla saker till det bättre” är egenskaper som lämpar sig väl inom detta snabbrörliga och säljdrivna IT-bolag. Uppdraget som HR Manager: Som HR Manager på Trexium Group kommer du självständigt ansvara för såväl strategiska som operativa frågor utifrån ett HR perspektiv. Du arbetar tätt tillsammans med VD som du även rapporterar till. Du kommer löpande stötta ca 10 chefer fördelat på de olika dotterbolagen samt arbeta aktivt för en inkluderande arbetskultur där samarbete leder till de riktigt bra resultaten. I rollen ingår även projektledning kopplat till interna projekt inom HR, administration, system och integrationer vid förvärv. Exempel på löpande arbetsuppgifter: · Bidra till ledningsgruppens arbete med planering, prioriteringar och struktur – kopplat till årskalender och ledningssystem · Driva utvecklingen av ett värderingsstyrt kulturarbete. Koppla samman successionsplanering, utveckling, uppföljning och utbildningar · Coachning av medarbetare och chefer med övergripande personalfrågor/ärenden med fokus på att medarbetarna ska utvecklas och må bra i en stimulerande miljö · Arbeta med integrationer, planering och struktur – vid potentiella förvärv, integrationer och eller omstruktureringar · Fackliga förhandlingar samt säkerställande av att upprätthålla goda relationer med fackliga parter Den lämpliga kandidaten för denna roll bör ha; · Högskole-/Universitetsutbildning inklusive arbetsrätt, eller motsvarande arbetslivserfarenhet · Ledarskapsutbildning · Minst 8 års erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete · Erfarenhet av ledarskap på gruppnivå · Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal- och skrift · God IT-kompetens och meriterande är även erfarenhet från IT-branschen. Varför Trexium Group? · Bred och affärsnära roll med stor möjlighet att påverka både strategiskt- och operativt · Aktivt arbete med Employer Branding och internkulturen för att göra Trexium Group till Sveriges bästa arbetsgivare · God internsammanhållning med gemensamma frukostar, medarbetarledda events så som träningspass eller paddelturneringar, AWs och dylikt Start och placering: Start: Augusti 2024 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Västberga Allé 50, 126 30 Hägersten (man kommer flytta till Liljeholmen inom kort) Arbetet utgår främst från kontoret men viss flexibilitet till hybridarbete förekommer Ansökan: Vi ser fram emot att ta del av dina kompetenser och erfarenheter som kan passa för rollen. Vänligen skicka in ansökan med CV och personligt brev. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jorian Hipp på [email protected] Om Trexium Group:Trexium gör arbetsplatser effektivare. Vi skapar moderna och användarvänliga tjänster med fokus på informations- och dokumenthantering, videomöten och mötesteknik. Vi är 100 anställda som jobbar dagligen för att skapa värde till våra kunder, oavsett om vi är säljare, fälttekniker, arbetar med order och leverans eller med Service Delivery och kundnöjdhet. Vi arbetar dessutom tätt tillsammans med utvalda partners i IT-branschen.Vi erbjuder världsledande produkter, lösningar och service inom dokument- och informationshantering.Trexium koncernen består idag av tre dotterbolag; Prodoc, Modern IT samt Reachtech.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
HR Business Partner till Mysafety!

Ta chansen och bli en nyckelspelare i detta expansiva och internationella försäkringsbolag där du med din breda HR kompetens får forma och fortsätta utveckla HR-frågorna inom företagets fortsatta framgångssaga. Som HR Business Partner hos Mysafety får du självständigt arbeta i en kombinerat strategisk och operativ roll som gynnar och har bäring på hela verksamheten för att nå deras uppsatta mål. HR-avdelningen kommer bestå av tre personer, du som HR Business Partner, en Payroll Manager/HR Administratör samt HR-chefen, tillika VD. Som HR Business Partner är du ensam i din roll men du har ett nära samarbete med Payroll Manager/HR Administratör och Mysafetys chefer. För råd och stöd i din roll har du tillgång till arbetsgivarguide och HR-portal samt möjlighet att vända dig direkt till Mysafetys arbetsgivaorganisation. Jag är nyfiken, relationsskapande och serviceminded med en förmåga att anpassa mitt agerande efter vad situationen kräver” är egenskaper som lämpar sig väl i detta snabbrörliga försäkringsbolag! Om Mysafety: Mysafety grundades 1999 och är idag ledande i Norden inom Bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar. Sedan 2021 erbjuder man exempelvis Sveriges mest omfattande, och än idag enda bedrägeriskyddsförsäkring. En stor del av Mysafetys verksamhet innefattar att arbeta med strategiska partnerskap för att utmana försäkringsbranschen och lösa såväl gamla som nya problem i en alltmer digitaliserad värld. Uppdraget som HR Business Partner: Som HRBP hos Mysafety kommer du självständigt ansvara för HR-frågorna på såväl strategisk som operativ nivå. strategiska beslut kommer bland annat innefatta att möta HR-årshjulets utmaningar samt upprätta och driva initiativ inom medarbetarengagemang. Operativa delar innefattar bland annat att löpande stötta ca 20 chefer inom bland annat arbetsrättsliga frågor och rekrytering. Du kommer även, med hjälp från lokala teamet i Finland arbeta för att skapa en gemensam nordisk HR-organisation. Exempel på löpande arbetsuppgifter: - Ta fram, utveckla och följa upp organisationens HR-processer, riktlinjer och rutiner - Aktiv roll i att ta fram HR-hjul, taktisk plan och budget för HR-verksamheten - Leda arbetet i Arbetsmiljökommittén - Stödja och coacha chefer i personalrelaterade- och arbetsrättsliga frågor och processer - Delta i MBL-förhandlingar - Vara Superuser i Winningtemp - Upprättande av anställningsavtal och andra arbetsrättsliga dokument. Kandidaten som ges chansen till denna spännande roll bör ha; - Högskole- eller universitetsexamen inom personal eller beteendevetenskap eller motsvarande - Minst 5 års yrkeserfarenhet i en bred HR-roll, som ex HR Business Partner eller liknande - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Bred och omfattande förståelse för arbetsrätt och HR-processer så som lönerevision, lönekartläggning, rehabilitering, systematisk arbetsmiljö och rekrytering. Varför Mysafety? - Innovativt bolag som verkar för ett säkrare samhälle - Internationell miljö med kollegor från olika länder - Mycket frihet under ansvar där du själv får forma rollen och driva HR-arbetet efter bästa praxis - Framåtlutat bolag i tillväxt med stort fokus på partnersamarbeten Start och placering: Start: Maj 2024 Omfattning: Heltid Placering: Rådmansgatan 40, 113 57 Stockholm Mysafety tillämpar en hybrid arbetsmodell där arbetet utgår både från kontoret och på distans. Ansökan:  Vi ser fram emot att ta del av dina kompetenser och erfarenheter som kan passa för rollen. Vänligen skicka in ansökan med CV och personligt brev. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jorian Hipp på [email protected]

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024