Svensk E-Identitet AB jobb

Lediga jobb hos Svensk E-Identitet AB

Produktägare till SaaS-bolag

Är du en engagerad produktägare som känner dig redo att ta dig an ett nytt uppdrag? Vi på Svensk e-identitet söker dig som har ett starkt driv att ta fram och underhålla tjänster som underlättar för dina kollegor i deras vardag och som gör det möjligt för organisationen att växla upp. Har du erfarenhet från annat SaaS-bolag samt ägandeskap över tjänster, projektledning eller annan roll där du haft en ledande och samordnande roll som kan vara till nytta i den här tjänsten? Då tror vi att du kan vara rätt person för oss då vi är inne på en utvecklingsresa! Svensk e-identitet hjälper alla typer av organisationer att enkelt och säkert logga in användare till alla typer av system. Vi är navet mellan människa och teknik, kort och gott: Vi ser till att du är du. Din roll I denna roll kommer du att ha det övergripande ansvaret för våra interna tjänster, det vill säga de tjänster som tagits fram internt eller externt för att användas av våra kollegor i deras dagliga arbete. Säkra, välanpassade och lättanvända tjänster är A och O för att vardagen ska flyta på smidigt. Det är också nyckeln till att vi som organisation ska kunna växla upp och ta nästa kliv. I den här rollen har du möjlighet att vara med och ta fram nya applikationer såväl som att förvalta och förbättra befintliga. Du kommer att ha tät kontakt med medarbetarna på våra olika avdelningar för att förstå deras arbetssätt och behov och på så sätt kunna lägga fokus på rätt saker. Du kommer att tillhöra vår nya produktutvecklingsavdelning där du kommer att arbeta tillsammans med en produktutvecklingschef och en produktägare. Inom kort får vi också in ytterligare en kollega som ansluter via en sammanslagning inom koncernen. Som produktägare har du en betydande roll när det kommer till att verka för ett bra internt samarbete mellan avdelningarna. Dessutom är du en nyckelperson i att ta fram säkra och lättanvända produkter som underlättar i det dagliga arbetet. Du kommer att ansvara för att säkerställa att våra tjänster ger stöd till de affärsmål som har satts upp, något som du gör genom att ha en central roll i organisationen där du arbetar nära våra stakeholders. Vem är du? För att lyckas i rollen som produktägare tror vi att du har en god förståelse för teknik. Du har öga för detaljer och kan skilja en nyttig funktion från något vi kan avvara. Vidare är det viktigt att du har ett affärsnära tänk och hela tiden ser affärsnyttan i de beslut som tas. Du får saker gjorda och dina kollegor beskriver dig som kommunikativ och relationsbyggande. Besluten du tar bygger på din erfarenhet i kombination med företagets strategi och skapar därmed tillväxt. Du har ett agilt arbetssätt och trivs att ha flera projekt igång samtidigt. För att lyckas i rollen tror vi att du: har erfarenhet av ledande roll/-er (produktägare, Team Lead, projektledare eller annat likvärdigt) har arbetat i SaaS-bolag har förståelse och ett intresse för teknik drivs av att sätta sig in i och lära sig nya saker är kommunikativ och relationsbyggande talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Meriterande är om du har: erfarenhet av testarbete i samband med mjukvaruutveckling, exempelvis testplanering, genomförande av tester och planering av testfall intresse för och/eller erfarenhet av UX och/eller UI vana av arbete med strategi, OKR och roadmap erfarenhet av arbete med user stories och kravspecifikationer vana från arbete med Jira Svensk e-identitet - vilka är vi? Vi är ett stabilt, tryggt och lönsamt IT-företag med 50 anställda. Företaget grundades i Uppsala 2009 och är sedan 2017 en del av Visma-koncernen. Huvudkontoret är beläget i centrala Uppsala och utöver det har vi två mindre kontor i Göteborg och Söderhamn. Du kommer att utgå från antingen Uppsala eller Söderhamn, tjänsteresor förekommer. Vi tillämpar en hybridmodell med goda möjligheter att arbeta hemifrån till stor del om du föredrar det. Vi förutsätter dock att du kan arbeta från kontoret de dagar det förenklar teamets eller organisationens arbete. Vårt fokus är att hjälpa kunder, stora som små, med säkra och flexibla lösningar för autentisering och signering. Lägg därtill att vi är Sveriges främsta ombud för HSA och SITHS. Under åren har vi utvecklat en heltäckande och teknikoberoende produktportfölj med ett fyrtiotal tjänster som stödjer över femtio miljoner inloggningar varje månad. Vi förädlar och paketerar avancerad teknik till lättanvända tjänster. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 29 april. Vi har löpande rekrytering och hoppas hitta rätt person innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till Therese Hagelin som kommer bli din chef, du når henne på +46 70 883 36 45/[email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024