Lediga jobb hos Frilans Finans Sverige AB
Vi söker dig som jurist till oss på Frilans Finans! Är du nyexaminerad jurist och vill få praktisk erfarenhet av avtalsgranskning? Drömmer du om att kombinera dina studier med ett flexibelt arbete? Då har vi jobbet för dig! Vi söker en jurist till rollen som avtalscontroller till en tillsvidareanställning. Denna roll är perfekt för dig som nyligen tagit juridisk examen och som vill arbeta inom avtalsrätt. Du kommer att få en unik möjlighet att tillämpa dina teoretiska kunskaper i verkliga situationer och utveckla dina färdigheter. Om tjänsten Som avtalscontroller kommer du att vara en del av vårt engagerade supportteam (Klientstöd), som består av cirka 20 hängivna medarbetare. Vårt team arbetar för att ge bästa möjliga råd och stöd till egenanställda som kontaktar oss med en mängd olika frågor. Du kommer att få kontinuerligt stöd från vår bolagsjurist för att säkerställa att avtalsgranskningen håller högsta kvalitet, samtidigt som du är en integrerad del av supportteamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Granska, korrigera och signera avtal av varierande omfattning och komplexitet. Ge juridisk rådgivning och stöd till våra egenanställda via telefon, chatt och e-post. Hantera allmänna supportärenden när avtalsgranskning inte förekommer, exempelvis fakturafrågor, löneärenden, avdrag samt momsrelaterade frågor. Vi erbjuder stor flexibilitet i arbetstiderna så att du kan kombinera jobbet med dina studier på bästa sätt. För att samarbetet med vårt supportteam, som arbetar vanliga kontorstider, ska fungera smidigt ser vi gärna att du är tillgänglig på kontoret (Stockholm eller Uppsala), minst två gånger i veckan under kontorstid. Din personlighet Frilans Finans värdeord är caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech. Caretaking är något vi värderar högt och som står för hög serviceinställning, empati, noggrannhet, och god kommunikation. Vi bryr oss om varandra och det är därför viktigt att vara förstående och lyssna av kollegor och tillsammans hitta en bra väg framåt. Som person tror vi att du är bra på att samarbeta samt att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer. Du trivs med att arbeta både självständigt och med ditt team för att nå de gemensamma målen i teamet. Du är ansvarstagande och strukturerad samt att du har en god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har Nyligen avlagd examen inom juridik. Ett brinnande intresse för avtalsrätt och juridik. Minst gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot ekonomi eller juridik. Tidigare erfarenhet inom support, kundtjänst eller service. Förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Stort engagemang samt förmåga att arbeta noggrant och strukturerat. Meriterande om du talar och skriver obehindrat på ytterligare språk. Trivsam arbetsplats Vi vet att glada och motiverade medarbetare bidrar till en mer trivsam och roligare arbetsplats. Därför erbjuder vi alla anställda företagsmassage, friskvårdsbidrag, och en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka avsedd för träning. Vilka vi är och vad vi gör Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 100 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete – man behöver bara göra sin grej! Att arbeta hos Frilans Finans Under 2021 omsatte vi drygt 1,4 miljarder men vi är fortfarande en liten och familjär organisation med drygt 60 medarbetare. Vi är en idéburen och värdestyrd organisation där beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså. Beslut sker ofta genom en rådgivningsprocess men ibland kan det också bli ad-hoc då läget snabbt kan förändras. Vi tror därför på medarbetare som är möjliggörande och ser lösningar istället för problem. Vår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda. Vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige där vi är marknadsledande inom egenanställning, där denna form att jobba blir allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike, Finland och Danmark är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat… Vill du följa med? Geografisk placering Du har möjlighet att arbeta delvis på distans efter upplärning, men vi ser gärna att du arbetar på något av våra kontor i Uppsala eller Stockholm, resor till respektive kontor kan förekomma. Villkor Start enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen in med din ansökan!
Är du redo att forma framtidens digitala lösningar inom egenanställning? Frilans Finans söker nu en engagerad Produktägare som vill ta sig an en spännande utmaning och spela en nyckelroll i utvecklingen av våra digitala tjänster! Om rollen: Som Produktägare hos oss på Frilans Finans blir du en central gestalt i att driva våra utvecklingsprojekt från idé till framgångsrik lansering. Du är den viktiga länken mellan verksamhetens behov och vårt utvecklingsteam. Din uppgift är att identifiera och omsätta idéer till konkreta lösningar, koordinera olika intressenters behov och säkerställa att våra digitala tjänster inte bara är tekniskt smarta och användarvänliga, utan också starkt förankrade i vår övergripande vision. I nära samarbete med Team Leaders, utvecklare och beställare leder du projekt med ett tydligt fokus på kvalitet, efterlevnad av lagkrav och maximal affärsnytta. Du ansvarar för att hålla tidsplaner, göra strategiska prioriteringar, testning samt säkerställa att alla involverade parter är informerade och engagerade. Detta är en dynamisk, varierad och mycket givande roll för dig som uppskattar struktur, teamwork och att se konkreta resultat av ditt arbete. Vad vi erbjuder: Innovativ och meningsfull produktutveckling: Arbeta med spännande projekt som förenklar livet för våra användare och kollegor. Vi är pionjärer inom egenanställning och du får chansen att vara med och påverka en hel bransch. En dynamisk och stödjande arbetsmiljö: Vårt team består av passionerade individer som värdesätter samarbete och innovation. Vi är en familjär organisation där ditt arbete verkligen gör skillnad. Flexibilitet och balans: Utnyttja möjligheten till hybrid remote-arbete och flexibla arbetstider för att skapa en perfekt balans mellan arbete och privatliv. Personlig och professionell utveckling: Vi investerar i din tillväxt genom betalda kurser, utbildningar och dedikerad innovationstid. Hälsa och välbefinnande: Vi erbjuder friskvårdstimme varje vecka och generöst friskvårdsbidrag för att du ska kunna ta hand om dig själv. Roliga teamaktiviteter: Stärk banden med kollegor genom padelturneringar, afterworks och andra sociala aktiviteter. Vi letar efter dig som har: En förståelse för affärsmodellen kring egenanställning och en genuin nyfikenhet på hur den kan utvecklas med hjälp av innovativa digitala lösningar. En stark egen drivkraft och en naturlig förmåga att ta initiativ och driva processer framåt. Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga, vilket gör att du enkelt bygger relationer och samarbetar effektivt med både interna kollegor och externa parter. Ett strukturerat arbetssätt som hjälper dig att bibehålla överblick och ordning, även när tempot är högt. För oss är din potential, ditt driv och din förståelse för vår affär och vision det viktigaste. Vi erbjuder en gedigen introduktion och de verktyg och det stöd du behöver för att växa och lyckas i rollen. Praktisk information: Placeringsort: Uppsala med möjlighet till hybrid distansarbete, vi ses på kontoret 2 dagar/vecka. Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 6 juni. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Vilka vi är: Frilans Finans startade 1999 och sedan dess har vi vuxit i raketfart. År 2023 omsatte vi 1,6 miljarder och i år tog vi steget in på börsen. Vi är stolta över vår position som marknadsledare och vår förmåga att ständigt innovera och förbättra våra tjänster för över 100 000 egenanställda. Trots vår expansion är vi fortfarande en liten och familjär organisation med drygt 80 medarbetare. Vi arbetar enligt TEAL vilket innebär att vi strävar efter en platt organisation, korta beslutsvägar och stort självstyre i våra team. Vi känner en glädje över att se att det här bidrar till personlig utveckling, motivation och ett genuint engagemang. Ansökan: Känner du igen dig i beskrivningen och är redo för denna utmaning? Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig och berätta mer om rollen och Frilans Finans! Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara en del av ett engagerat supportteam där du dagligen hjälper människor och löser varierande problem? Ansök senast 6 maj! I denna roll kommer du att vara en del av vårt prestigelösa team på 5 medarbetare som arbetar för att ge bästa möjliga stöd till våra egenanställda i Europa. Vårt supportteam arbetar tillsammans för att skapa en dynamisk och stöttande arbetsmiljö, där vi ständigt strävar efter att hitta nya sätt att hjälpa våra egenanställda. I rollen kommer du huvudsakligen att hantera våra norska egenanställdas ärenden via telefon, mejl och chatt, och ge både problemlösning och vägledning till egenanställda. Du kommer att arbeta med vår norska kundreskontrahantering, lönehantering, kravhantering och kreditbedömning samt även avdragshantering och momsfrågor. Rollen bidrar till vår mission att ge alla egenanställda möjlighet att fokusera på det de gör bäst, samtidigt som du utvecklas och lär dig nya saker varje dag. Arbetsuppgifter Ärendehantering via telefon, mejl och chatt Fakturahantering, löneutbetalningar Granskning av fakturor och avtal Kundmöten Din personlighet och erfarenhet Hos oss genomsyras arbetet av våra värdeord caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech. Caretaking innebär att vi sätter hög service, empati, noggrannhet och god kommunikation i centrum. Vi bryr oss om varandra, lyssnar aktivt och värdesätter förståelse för att tillsammans hitta de bästa vägarna framåt. Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning, gärna med inriktning på administration eller ekonomi. Tidigare erfarenhet av liknande roll, serviceyrken / administrativt arbete. Du kommunicerar obehindrat, både muntligt och skriftligt, på danska och engelska Meriterande: Du behärskar även norska och svenska, både muntligt och skriftligt, även engelska. Du är van vid att arbeta med telefon, mejl och chatt och bemöta kunder på ett professionellt sätt. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du: Vara lösningsorienterad och snabbt kunna identifiera och lösa problem för att ge bästa möjliga service. Vara utåtriktad och trivas med att möta människor. Ha en hög grad av noggrannhet och ansvarstagande, med förmågan att säkerställa att varje ärende hanteras korrekt och effektivt. Vara möjliggörande och bekväm med att navigera i områden där tydliga svar saknas – du går gärna det extra steget för att hjälpa. Ha god kommunikation och pedagogisk förmåga för att tydligt kunna förklara och skapa förståelse. Trivas i ett varierande tempo, där du är anpassningsbar och kan hantera både intensiva perioder och lugnare stunder utan att kompromissa med kvalitet. Vara trygg i dig själv, med en stabil och positiv attityd som bidrar till både teamets och egenanställdas upplevelse. Om du känner igen dig i detta kommer du både trivas och lyckas i rollen som en del av vårt engagerade supportteam! Vilka vi är Frilans Finans är Sveriges ledande egenanställningsföretag. Sedan starten 1999 har vi hjälpt över 100 000 personer att förverkliga sina yrkesdrömmar – utan att behöva starta eget företag. Vi gör det möjligt för människor att på ett enkelt, roligt och tryggt sätt göra sin grej och fakturera utan företag. 2023 omsatte vi 1,6 miljarder och markerade ett nytt kapitel i vår historia när vi börsnoterades. Trots vår snabba tillväxt är vi fortfarande en familjär organisation med drygt 80 medarbetare som bygger framgång på korta beslutsvägar, starkt samarbete och en engagerande arbetsmiljö. Vi arbetar enligt TEAL-principerna, där självstyre och delaktighet skapar utveckling och motivation för våra medarbetare. En arbetsplats där du trivs och utvecklas Hos oss får du jobba i ett roligt och kreativt team där du dagligen möter många människor och hjälper dem att lösa varierande problem. Rollen är både lärorik och utvecklande, med möjlighet att bygga en bred kunskap inom ekonomi och egenanställning. Du får insyn i många olika branscher och yrken, samtidigt som du bidrar till att göra skillnad för våra egenanställda. Vi sätter medarbetarnas välmående först, eftersom motivation och trivsel skapar en bättre arbetsplats och starkare resultat. Därför erbjuder vi: Upp till 37,5 timmar arbetsvecka, beroende på om du arbetar heltid eller deltid. Upp till 5 000 kronor i friskvårdsbidrag per år för att stötta din hälsa. Friskvårdstimme, upp till en timme i veckan för att träna eller röra på dig – på arbetstid. Massage på arbetsplatsen. (utöver friskvårdsbidrag) Upp till 10 000 kronor per år för kompetensutveckling inom ditt område. Upp till 10 % av din lön under föräldraledighet Förmånerna är anpassade efter omfattningen av tjänsten. Vi skapar en arbetsmiljö där du både kan växa och må bra – varje dag. Villkor Start omgående. Heltid Arbetstiderna är i dagsläget 08:45–17:00 och helgarbete förekommer. Arbetstiderna kan komma att justeras i samband med en eventuell utökning av våra öppettider. Placering Uppsala eller Stockholm. Efter upplärning finns möjlighet till viss distansarbete. Tveka inte att söka! Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill vara med på vår resa att hjälpa människor att få kontroll över sitt eget arbete. Sista ansökningsdag 6 maj – skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb