NOC-tekniker
Human IT-support AB
Nätverks- och systemtekniker m.fl.

Är du en driven och kompetent NOC-tekniker? Hos oss kommer du ansvara för att övervaka vår kunds nätverksinfrastruktur, och säkerställa hög prestanda och säkerhet. Arbetsuppgifter: Som NOC-tekniker kommer du att spela en central roll i att övervaka, underhålla och felsöka nätverksinfrastrukturen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Kontinuerlig övervakning av nätverksprestanda och funktionalitet. Identifiering och felsökning i realtid av nätverksrelaterade problem. Ge teknisk support och eskalera problem vid behov. Noggrann dokumentation av nätverksincidenter och lösningar. Samarbete med andra NOC-tekniker och IT-specialister för att lösa komplexa problem. Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö med spännande teknikprojekt och möjlighet att växa i din karriär. Du har förmodligen: En utbildning inom nätverk. Erfarenhet av arbete inom ett Network Operations Center eller liknande teknisk supportområde. Goda kunskaper om nätverksprotokoll, rutning och switchning. Färdigheter inom nätverksövervakningsverktyg och mjukvara. Förmåga att arbeta i en snabbt föränderlig miljö och hantera flera uppgifter samtidigt. Flytande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är förmodligen: Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Humanit Humanit handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Humanit arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Humanit’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Humanit anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

126 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Skiftarbetande IT-supporttekniker
Human IT-support AB
Supporttekniker, IT

Är du en serviceinriktad lagspelare med passion för teknisk support och en förkärlek för kvälls-, natt- och helgjobb? Då är rollen som supporttekniker hos oss något för dig! Arbetsuppgifter: Som supporttekniker kommer du att tillhöra Service Desk-avdelningen i Stockholm. Du kommer att hjälpa användare och kunder med IT-, nätverks- och systemrelaterade frågor. Du kommer att arbeta med support via telefon, i ärendehanteringsystemet ServiceNow och ansikte mot ansikte direkt mot användare. Förutom traditionellt supportarbete kommer du att ha möjlighet att delta i olika projekt, arbeta med förbättringar och ta ansvar för ett större system tillsammans med systemägare. Vi letar efter Service Desk-tekniker som är intresserade av att arbeta skift, inklusive dagtid, kväll, natt och helg. Arbetsuppgifter: • Felsökning och lösning av IT-problem • Installation och konfiguration av programvara och hårdvara • Support via telefon, e-post och personliga möten • Dokumentation av problem och lösningar • Underhåll av IT-system och infrastruktur • Samarbete med andra team för att lösa tuffare problem Du har förmodligen: Erfarenhet av att arbeta inom teknisk supportfunktion/service desk. Erfarenhet av att stödja PC och Microsoft-miljöer. Förståelse för nätverk och IT-infrastruktur. Kunskap om ITIL-ramverket. Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringsystem. Utmärkta kommunikationsfärdigheter. Full arbetskompetens i svenska och engelska. Relevant utbildning samt erfarenhet av Azure AD, Opera och/eller Simphony är meriterande. Du är förmodligen: Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Humanit Humanit handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Humanit arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Humanit’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Humanit anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

126 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Vi söker en fantastisk Team Lead!
Human IT-support AB
Personal- och HR-chefer

Vill du vara med och lyfta fram människan inom IT-branchen. Vill du göra skillnad, bygga för livet och tillsammans med oss skapa framtiden, ja då är detta är något för dig! Just nu söker vi Stockholms bästa medarbetare för att bygga vidare på vår positiva kultur. Du erbjuds ett omväxlande, ansvarsfullt och självständigt arbete med stort fokus på nöjda medarbetare, glada kunder och en hållbar tillväxt. ArbetsuppgifterDitt uppdrag som Team Lead blir att fortsätta bygga upp, driva och utveckla verksamheten och konsultstyrkan i enlighet med våra mål och ambitioner. Individuell karriärcoaching och kompetenskartläggning/-lyftning/-planering med hjälp av samtal och nära relationer ingår i rollen. Du har förmodligen några års erfarenhet inom IT-branschen. Som Team Lead är du även delaktig i rekrytering, affärsutveckling, strategi och resultat på företaget. ErbjudandeVi erbjuder dig en nyckelposition i ett bolag som vill ändra på gamla vanor och sätta nya där din åsikt är värdefull. Du är även med och planerar events och aktiviteter under året. Våra medarbetare och våra kunder står i fokus med ”du borde vara här” och ”du borde vara kund” som ledord, och nytänkande värderas högt då vi vill skapa framtiden tillsammans med dig. Human IT’s affär är att erbjuda marknaden konsulttjänster där människan står i första rummet inom områden som it-support, infrastruktur & säkerhet, förändringsledare samt specialister. Personliga egenskaperFör att trivas med jobbet som Team Lead hos oss måste du vara resultatinriktad samtidigt som jobbet ställer krav på entusiasm och laganda. Du är bra på att skapa goda och långsiktiga relationer med både medarbetare, kandidater och kunder, och som person är du förtroendeingivande och prestigelös. Eftersom arbetet ofta kräver snabba insatser är personliga egenskaper som flexibilitet och en god energinivå mycket viktigt. Vi ser gärna att du är en engagerad och lyhörd person som är lösningsorienterad och gillar att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik. Du behöver inte vara en fullärd individ inom alla dessa områden, vi värdesätter engagemang, vilja och personlighet oerhört mycket. Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

154 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025