Stockholm Meeting Selection AB jobb

Lediga jobb hos Stockholm Meeting Selection AB

Bagare/kallskänka

Frukost och lunch ansvarig på Vill Lovik Gillar du italienska influenser, poolhäng och padel? Vem gör inte det! Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra gästupplevelser till nästa nivå på Villa Lovik. Här ska våra gäster få uppleva en skön mix av avkoppling, liv och rörelse och såklart god mat, bröd och trevliga viner. Ungefär som livet i en italiensk stad vid havet. Forza Italia! Villa Lovik ligger med utsikt över havet på Elfviks Udde på Lidingö. Här finns 61 hotellrum, 9 mötesrum, gym, beachclub, spa, gym, restaurang, piazza, padelbanor och Brödfabriken. Hos oss är också våra fyrbenta vänner välkomna. Din profil Nu söker vi dig som har passion för bageri, kvalitet och hantverk, du visar stor omtanke för gäster och kollegor, har ett genuint intresse för mat & dryck, du tycker om att arbeta noggrant och organiserat. Du har tidigare erfarenhet som bagare. Vi söker dig som är nyfiken, energisk och har en genuin utstrålning. Om tjänsten Som bagare & kallskänka hos oss är du en utav våra nyckelspelare, du ansvarar för att följa lagar och rutiner samt interna policys, regler och värderingar. Du är med på att skapa innovativa idéer utifrån trender, säsong och gästernas preferenser. Arbetstid: Dagtid med start kl. 06:00 -14:30 även helger förekommer. Tjänsten går att kombinera genom att arbeta även andra tider om så önskas. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är en liten organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla vårt hotell i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr oss om våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Frukost och lunchansvarig

Frukost och lunch ansvarig på Vill Lovik Gillar du italienska influenser, poolhäng och padel? Vem gör inte det! Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra gästupplevelser till nästa nivå på Villa Lovik. Här ska våra gäster få uppleva en skön mix av avkoppling, liv och rörelse och såklart god mat, bröd och trevliga viner. Ungefär som livet i en italiensk stad vid havet. Forza Italia! Villa Lovik ligger med utsikt över havet på Elfviks Udde på Lidingö. Här finns 61 hotellrum, 9 mötesrum, gym, beachclub, spa, gym, restaurang, piazza, padelbanor och Brödfabriken. Hos oss är också våra fyrbenta vänner välkomna. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba i frukost och lunch på hotell och är van att arbeta i en miljö som ställer höga krav. Du vet att frukost är dagens viktigaste måltid och hur viktigt det är att ge våra gäster en bra start på dagen. Vi söker dig som är nyfiken, energisk och har en genuin utstrålning. Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta i vår frukost och lunchservering . Du är social och positiv och brinner för att ge det där lilla extra till våra gäster. Du behöver prata svenska eller engelska. Arbetstid: Dagtid med start kl. 06:00 -14:30 även helger förekommer. Tjänsten går att kombinera genom att arbeta även andra tider om så önskas och även andra avdelningar. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är en liten organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla vårt hotell i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr oss om våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Barceptionist

Tycker du om naturen och äkta upplevelser? Gillar du avkoppling och tycker att alla borde stanna upp lite mer i tillvaron? På Skytteholm på Ekerö spelar den nordiska naturens kontraster huvudrollen och skapar en avkopplande miljö för våra gäster. Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och se till att våra gäster kopplar av, njuter av naturen och framför allt lugnet. Skytteholm Hotell & Konferens ligger på landet vid Mälarens strand på Ekerö. En alldeles lagom lång resa, på cirka 35 minuter från Stockholms storstadspuls hittar du Skytteholm mellan böljande hästhagar och Mälarö GK:s vackra golfbana med en magnifik utsikt över vattnet. På Skytteholm finns 74 hotellrum, möteslokaler, Nordic Spa, utomhuspool, sjöbastu, gym och två padelbanor. Hos oss är också våra fyrbenta vänner välkomna. Vi behöver dig SOM… Du trivs och är bekväm med gästkontakt och håller värdskapet högt. Har fokus är ge våra gäster en fin upplevelse som gör att de återkommer gång på gång. Du är lyhörd för gästernas önskemål. Självklart ingår du i receptionsteamet, som stöttar med bla barservering, och ibland rycker du in och hjälper till där det behövs på hotellet. Du har nära till skratt, glimten i ögat, och energi som smittar av sig på gäster och dina kollegor.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Servis / Bartender - Extra / Enstaka dagar

Tycker du som vi att musik är livet? Tysta rum är inget för dig, nej det ska var musik, liv och rörelse. Nu söker vi dig som vill vara med och skapa gästupplevelser som både hörs och som det svänger om på Hesselby Slott, Sveriges musikslott. Hesselby Slott är en samlingspunkt för musiker, artister och alla som gillar musik – hoppas du också vill vara här! På Hesselby Slott står musiken i centrum, här finns hotellrum inredda av svenska musikartister och en miljö som är inspirerad av musikhistorien. Här finns 70 hotellrum, 14 mötesrum, restaurang och ett orangeri. Hos oss är också våra fyrbenta vänner välkomna. Vi söker dig som älskar att leverera unika upplevelser för våra gäster. Din profil Vi söker dig som vill jobba några timmar i veckan, kvällar och helger. Du har erfarenhet att jobba i servisyrket och är van att arbeta i en miljö som ställer höga krav. Vi söker även dig som har mindre erfarenhet men har en härlig attityd och viljan att lära. Vi söker dig som är nyfiken, energisk och har en genuin utstrålning. Hos oss får du möjlighet att arbeta i vackra miljöer men höga krav på kvalitet och förväntansfulla gäster. Om tjänsten Vi söker personal som vill jobba några dagar i månaden. Vi har verksamhet dygnets alla vakna timmar, frukost, lunch och middag. Mötessäsongen sätter igång nu under våren och i sommar behöver vi extrapersonal till våra bröllop. Det kommer även finnas möjlighet till arbete under hösten och vintern. Vi på Stockholm Meeting Selection, bjuder våra gäster på livets goda, varje dag – med ett bemötande och en miljö som stimulerar till glädje, inspiration och utveckling. Vi tror på att om du trivs med dina kollegor och på din arbetsplats så får våra gäster ta del av inspirerande och energisk service. Din glädje avspeglas i vår höga ambition om kvalité och omtanke gentemot våra gäster och deras upplevelse. Vi jobbar tillsammans för våra gäster och ser till att ge dom en upplevelse att längta tillbaka till. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är en liten organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla produkten i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr oss om våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

18 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Receptions- och konferenschef till Rosersbergs Slottshotell

Rosersbergs Slottshotell ingår i Stockholm Meeting Selection. Stockholm Meeting Selection är en familj av unika mötesplatser. Hos oss kan våra gäster ha konferens i en brödfabrik, gifta sig i kungliga salar och träna på Sveriges bästa idrottsanläggning. Men viktigast av allt – hos oss kan de uppleva livets goda, var de än väljer att mötas. På Rosersbergs Slottshotell vid Arlanda välkomnar vi gäster från när och fjärran till en helt unik miljö på ett av Sveriges kungliga slott. Här finns konferens- och möteslokaler för dom som kräver det lilla extra, pampiga bröllopsvenues med vykortsbakgrund och festlokaler med finess och avskildhet. I våra slottsflyglar sover våra gäster som en prins och drömmer om historiens vingslag i Karl XIV Johan och hans hustru Desiderias forna lustslott och sommarresidens. Vi söker nu en utvecklingsorienterad receptions- och konferenschef med ett brinnande intresse för gäster och service. Vi söker dig som med drivkraft och passion vill leda och utveckla Rosersbergs Slottshotell mot nya höjder. Du ansvarar för den dagliga driften av hotellet, coachar och leder ditt team mot uppsatta mål. Du har budget- och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschefen för Rosersbergs Slottshotell. Din profil och bakgrund Vi söker dig som har operativ erfarenhet av att leda medarbetare inom hotell. Du är öppen, positiv och du har ett stort engagemang i det du gör. Du skapar delaktighet bland personalen och har lätt för att motivera dina medarbetare att nå gemensamma mål. Du har ett kommersiellt tänk och är van vid att se intäktsmöjligheter, är mån om att vidareutveckla hotellets marknadsposition och kan omvandla utbud till attraktiva erbjudanden. Du är självgående, resultatorienterad och har en känsla för att hitta affärer. Du har tidigare haft eget budget- och resultatansvar. Du har ett högt service- och kvalitetstänk, är lösningsfokuserad samtidigt som du är affärsdriven och förstår hur du optimerar din verksamhet på bästa sätt. Du älskar gästkontakten och att vara operativt närvarande är en självklarhet. Du är trygg och prestigelös i din ledarroll med förmåga att skapa motivation och arbetsglädje. Vi ser att du kommer från en liknande position gärna från destinations- eller aktivitetsanläggning. Du har också ett strukturerat och metodiskt arbetssätt samt intresse för system och teknik. Om tjänsten Vi tror på att om du trivs med dina kollegor och på din arbetsplats så får våra gäster ta del av inspirerande och energisk service. Din glädje avspeglas i vår höga ambition om kvalité och omtanke gentemot våra gäster och deras upplevelse. Genom säljfokus i kombination med effektiv och strukturerad planering driver du en lönsam verksamhet. Du ansvarar för gästupplevelsen och utvecklar löpande utbud, koncept och varumärken. Du ser möjligheterna i anläggningens olika delar/utbud, där logistik och gästflöden är en viktig del. Du har ansvar för avdelningens budget, resultat, nyckeltal och prognoser. Erfarenhet av Protel och PMI är meriterande Dina arbetsuppgifter är bland annat följande: • Operativt ansvarig för den dagliga driften i reception, städ och konferens, samt stötta vid detaljplanering av konferens- och eventbokningar. • Försäkra att gästen har en upplevelse som överträffar dess förväntningar genom att leverera en humanitär och professionell service i en avslappnad och stilren miljö. Hantera feedback från gästerna • Som receptionschef är ditt huvuduppdrag att skapa och ständigt utveckla förutsättningarna för ditt ansvarsområde. • Du har ansvar för Front of House och den löpande driften med fokus på nöjda gäster och medarbetare. Genom säljfokus i kombination med effektiv planering driver du en lönsam verksamhet. • Personalansvar för din avdelning inklusive rekrytering, schemaläggning och utveckling Vad kan vi erbjuda dig? Vi är en liten familjär organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla produkten i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr oss om våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Tjänsten är en tills vidare anställning, på heltid. Arbetstiden är efter rullande schema där dagar, kvällar och helger förekommer. Lönen är enligt avtal med 6 månaders provanställning. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Slottsvärd reception/konferens

Slottsvärd receptionist/konferens till Ulfsunda Slott! Ulfsunda Slott Gillar du champagne, god mat och att bjuda på det lilla extra? Tycker du att alla borde unna sig lite mer i livet? Livet är väl ändå för kort för att ha tråkigt! På Ulfsunda Slott vill vi ge våra gäster en upplevelse som är allt annat än standard. Passion, flärd och kvalitet är våra ledord, hoppas du också vill vara med i vårt team och skapa gästupplevelser långt ifrån vardag. Bara 15 minuter från city och 3 minuter från Bromma flygplats hittar du oss, omgiven av en vacker trädgård och med Mälarens vatten i periferin. Ett modernt slott i tidlös design med 54 unikt inredda hotellrum, 10 exklusiva mötesrum och en restaurang med höga gastronomiska ambitioner. I vinkällaren trängs årgångsviner med champagne. Hos oss är också våra fyrbenta vänner välkomna. Din profil Som slottsvärd på Ulfsunda Slott kommer du att arbeta i hotellets hjärta och bli gästens första intryck. Vi söker därför dig som älskar hotell och gästservice och ser gärna att du har ett stort intresse kring mat och dryck. Du är en social och utåtriktad person och har en god administrativ förmåga. För att trivas hos oss bör du älska att arbeta med service, tycka om att hålla ett högt tempo, vara flexibel och gilla utmaningar. Du är van att ta ansvar och lämnar inget åt slumpen. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Det är starkt meriterande med erfarenhet av arbete i hotellreception, men inget krav. Det viktigaste är att du har rätt personlighet och gillar problemlösning. Om tjänsten Som slottsvärd på Ulfsunda Slott har du ett varierat arbete då våra gäster är allt från privatpersoner till företagsgäster på konferenser och event. Ingen dag är den andra lik. Du arbetar i ett litet team med tätt samarbete med bokning, restaurang och kökspersonal för att ge varje gäst bästa möjliga service och upplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att bemanna receptionen och ge service till hotellets gäster. I arbetet ingår bland annat; • Bemanna receptionen, telefonväxel och mailkorg • In- och utcheckning av gäster • Ge service till våra hotell- och konferensgäster • Behjälplig med konferensteknik • Bokning av individuella gäster och grupper i vårt hotellsystem • Fakturering och annan administration Tjänsten innehåller dag, kväll och helgpass enligt ett rullande schema. Tjänsten är till att börja med på 50% men möjlighet till högre sysselsättningsgrad finns framåt, framförallt under sommarmånaderna. Vad kan vi erbjuda dig? Stockholm Meeting Selection är en liten organisation med verksamheter som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla produkten i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr oss om våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Låter detta intressant? Välkommen med er ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte! Vi ser fram emot din ansökan och att förhoppningsvis få välkomna dig till vår familj.

11 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Serveringspersonal till Rosersbergs Slottshotell

Tycker du också att det ska vara lite stil och finess i tillvaron? Kanske ville du också vill bli prinsessa eller prins när du var liten? Vill du känna historiens vingslag? Nu har du chansen att jobba på ett Slottshotell beläget i lokalerna till ett av Sveriges Kungliga Slott! Vi söker dig som vill vara med i vårt sammansvetsade team och ge våra gäster extraordinära upplevelser i en storslagen miljö, endast 10 min från Arlanda. Här finns konferens- och möteslokaler för dom som kräver det lilla extra, pampiga bröllopsvenues med vykortsbakgrund och festlokaler med finess och avskildhet. I våra slottsflyglar sover våra gäster som en prins och drömmer om historiens vingslag i Karl XIV Johan och hans hustru Desiderias forna lustslott och sommarresidens. Under veckorna välkomnar vi konferensgäster från världens alla hörn och på helgerna ser vi bröllops & festgäster och weekendgäster njuta av livets goda hos oss. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet att jobba i serviceyrket och är van att arbeta i en miljö som ställer höga krav. Vi söker dig som är nyfiken, energisk och har en genuin utstrålning. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en vacker miljö med höga krav på kvalitet och med förväntansfulla gäster. Vi är ett härligt team som arbetar tillsammans med god stämning och höga ambitioner. Då vi har mycket internationella besökare hos oss så är det viktigt att du utöver svenska även talar engelska. Ytterligare språk är meriterande. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbete och har erfarenhet från bar och kännedom om vin. Om tjänsten Vi bjuder våra gäster på livets goda, varje dag – med ett bemötande och en miljö som inbjuder till glädje, inspiration och utveckling. Vi tror på devisen; om du trivs med dina kollegor och på din arbetsplats så får våra gäster ta del av inspirerande och energisk service. Din glädje avspeglas i vår höga ambition gällande kvalité och omtanke gentemot våra gäster för att förgylla deras upplevelse. Vi jobbar tillsammans för våra gäster och ser till att ge dem en upplevelse att längta tillbaka till. Vad kan vi erbjuda dig? Stockholm Meeting Selection är en liten organisation med verksamheter som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla produkten i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi söker dels fast personal men även semestervikarier samt anställning för enskilda dagar. Vi jobbar med årsarbetstid och har självklart kollektivavtal. Då närmsta hållplats ligger 2km från slottet och tågtiderna inte alltid är förenliga med arbetstider så är det en fördel att ha körkort och tillgång till bil. Låter detta intressant? Välkommen med er ansökan snarast. Urval sker löpande. Vid frågor, kontakta restaurangchef Åse Bäckvall via mail till [email protected] Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Hotellchef till Idrottens Bosön

Här luktar det guld! Om du gillar idrott samt att träning är ett av dina stora intressen så är Bosön rätt arbetsplats för dig. Här utvecklas svensk idrott, näringsliv och privatpersoner sida vid sida genom utbildningar, tester, träning och möten. Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill bygga framgång för våra gäster och besökare. Bosön ligger på Lidingö och är Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum. En mötesplats för prestation och kvalitet för träning, utbildning och konferens. Här finns hotellrum, möteslokaler, restauranger, idrottshallar och mycket mera. Hotell, konferens och restaurangerna drivs av Stockholm Meeting Selection. Stockholm Meeting Selection är en grupp av unika hotell- och mötesdestinationer. Vår mission är att bjuda våra gäster på livets goda varje dag – genom ett bemötande och en miljö som stimulerar till glädje, inspiration och utveckling. I vår hotellgrupp ingår Hesselby Slott, Åkeshof Slott, Ulfsunda Slott, Skytteholm Hotell & Konferens, Näsby Slott, Lejondals slott, Rosersbergs Slottshotell, Villa Foresta, Villa Lovik, Bosön, Sturegatan 15, Restaurang Hantverket, Lilla Slottskrogen & Restaurang Råkoko. Vi söker nu en operativ Hotellchef med ett brinnande intresse för hotell, service, träning och hälsa. Vi söker dig som med drivkraft och passion vill vara med att leda och utveckla Bosöns mot nya höjder. Tillsammans med Destinationsdirektör och övriga avdelningschefer är du en del av hotellets ledningsgrupp och är med och leder och utvecklar verksamheten mot uppsatta mål. Du rapporterar till Destinationsdirektör. Din profil och bakgrund Du har gedigen hotellbakgrund och erfarenhet av liknande tjänster som hotellchef, receptionschef eller liknande, gärna på konferenshotell eller destination. Samtidigt är Idrott, träning och hälsa är några av dina stora intressen. Du har en passion för service och har ett öga för detaljer. Som person är du flexibel och har lätt att se lösningar samt att skapa relationer. Du älskar gästkontakten och att vara operativt närvarande är en självklarhet. Du är trygg och prestigelös i din ledarroll med förmåga att skapa motivation och arbetsglädje. Vi ser även att du; • har ett tydligt, coachande och inspirerande ledarskap • god kommunikativ förmåga • sprider positiv kraft, är social och drivs av att umgås med både gäster och medarbetare • är affärsmässig, drivs av att leverera resultat och förstår arbetet bakom siffrorna • har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och intresse för system • känner dig bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift Om tjänsten I rollen som Hotellchef på Bosön ansvarar du för den dagliga driften av hotellreception och konferens, du coachar och leder ditt team mot uppsatta mål. Detta inkluderar bland annat; • Att du dagligen aktivt deltar, leder och coachar ditt team för att säkerställa att gästen alltid får bästa tänkbara upplevelse och service • Fullt personalansvar för din avdelning inklusive rekrytering, schemaläggning och utveckling • Att du arbetar med ständig utveckling för att nå uppsatta mål för givna KPI:er inom intäkter, lönsamhet, gäst och medarbetare-perspektiven • Vårdar gäst- och kundrelationer • Ansvar för housekeeping och städ (kontakt med underleverantör) • Fastighetsfrågor (dialog med fastighetsägare) • Säkerhetsfrågor • Arbetsmiljö Du är även en viktig del av hotellets ledningsgrupp och delaktig i strategiska frågor kring hotellets utveckling på kort och lång sikt. Vad kan vi på SMS erbjuda dig? Vi är en liten familjär organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med på resan att utveckla och skapa starka varumärken i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr om oss våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid. Lönen är enligt avtal med 6 månaders provanställning. Förmåner och övriga villkor presenteras vid intervju. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan.

20 mars 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024