Lediga jobb i Lidingö
Sök totalt 110 lediga jobb i Lidingö
Vi söker nya hemstädare med erfarenhet till vårt team i områdena Lidingö, Gärdet, Karlaplan och Ropsten. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker dig som: - Har flera års erfarenhet av hemstädning eller liknande serviceyrken - Är noggrann, ansvarsfull och har ett öga för detaljer - Tycker om att arbeta självständigt - Bor i eller nära Lidingö, Gärdet, Karlaplan eller Ropsten – det är ett stort plus - Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska Det är även meriterande om du har B-körkort. Om rollen Som hemstädare hos Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Dammsugning och dammtorkning Moppning och rengöring av ytor Byta sängkläder och bädda Strykning och vikning av kläder Ge hemmet den där lilla extra touchen som gör kunden nöjd Du arbetar självständigt och ansvarar för att skapa nöjda kunder i ditt närområde. Vi erbjuder Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare och erbjuder bland annat: Fast lön varje månad Tillsvidareanställning, 50-75 % sysselsättningsgrad Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring Friskvårdsbidrag Betald utbildning inom hemstädning Gratis mobilabonnemang Ett av Sveriges trevligaste team med kollegor från hela världen Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör inom hushållsnära tjänster. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer – alltid med fokus på kvalitet och enkelhet. Vår process Efter att du skickat in din ansökan kontaktar vi dig och berättar mer om rekryteringsprocessen. Bakgrundskontroll genomförs. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors vardag? Perfekt, det är vi också. Skicka in din ansökan idag – vi ser fram emot att träffa dig! Välkommen till Hemfrid!
Vi söker dig som vill vara med och utveckla John Mattson med fokus på effektiv förvaltning och nöjda kunder! Vill du vara med och skapa goda livsmiljöer över generationer? Trivs du i en företagskultur som präglas av öppenhet, professionalitet och engagemang? Då är det kanske dig vi söker till tjänsten som Fastighetstekniker! Vi söker dig som vill vara med och utveckla John Mattson med fokus på effektiv förvaltning och nöjda kunder. Detta är ett bemanningsuppdrag där du blir anställd hos oss på Arena Personal, men arbetar med placering hos John Mattson ute på Lidingö. Startdatum för uppdraget är antingen 21/7 eller 28/7. Tjänsten Som Fastighetstekniker ingår du i ett engagerat förvaltningsteam och tillsammans har ni en viktig roll för att skapa trivsel, trygghet och utveckling i John Mattsons område på Lidingö. Du är hyresgästernas främsta kontakt under boendetiden och en av dina viktigaste uppgifter är att bidra till att skapa ett tryggt och effektivt boende från in- till avflyttning. Du är van att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vågar ta egna beslut, men du gillar samtidigt att ingå i teamet och stötta dina kollegor när det behövs. John Mattson erbjuder dig ett varierat arbete med både praktiska och administrativa uppgifter där kundbemötande och problemlösning hör till vardagen. I den här tjänsten ingår du i förvaltningsavdelningen och rapporterar till förvaltaren för området. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Kontakt med hyresgäster Ta emot, utföra och följa upp felanmälningar. Praktiskt utföra och planera för inre och yttre underhåll samt reparationer. Planera och utföra lägenhetsbesiktningar vid in- och utflyttningar. Planera, beställa och följa upp reparations- och löpande underhållstjänster från ramavtalsentreprenörer för inre skötsel. Utföra systematisk tillsyn och rondering av fastigheterna. Aktivt ta fram förslag till underhållsplanen för fastigheterna. Erfarenhet och kompetens För att trivas i rollen som Fastighetstekniker ser vi att du har en relevant grundkompetens i form av en gymnasieutbildning och/eller en yrkesutbildning inom ett hantverks- eller i ett serviceyrke. Du är allmänt händig och har en grundläggande förståelse av boendet och hur en fastighet fungerar. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett så effektivt sätt som möjligt. Du har datorvana och ett intresse för digital utveckling då administrativt arbete sker digitalt. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav då våra hyresgäster är såväl svenska som internationella kunder. Andra språkkunskaper är meriterande. B-körkort Det är meriterande om du har en certifiering inom el, VVS eller ventilation. Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper är viktiga i den här rollen där du behöver vara tydligt relations- och lösningsorienterad i ditt dagliga arbete. Att skapa relationer och nätverk för att utveckla och lyckas tillsammans finns i ditt DNA. Som person är du positiv, prestigelös, trygg i din kompetens och drivs av att agera så att våra boende känner sig trygga och trivs i sitt boende. Övrigt Huvudkontoret ligger på Lidingö och tjänsten utgår därifrån. Körkort är ett krav för tjänsten. Arbetstider måndag till fredag, 07:00-16:00. Startdatum för uppdraget är antingen 21/7 eller 28/7. Om John Mattson John Mattson äger och förvaltar ca 4500 hyresrätter i fem kommuner i Stockholmsregionen, Lidingö, Sollentuna, Stockholm, Nacka och Upplands Väsby. Bolaget grundades 1965 av byggmästare John Mattson och verksamheten drivs än idag utifrån en värdegrund baserad på långsiktighet, professionalitet och engagemang. Vår vision är att skapa goda livsmiljöer över generationer. Vi vill erbjuda en välfungerande vardag för alla genom förvaltning och utveckling av trivsamma bostäder och trygga boendemiljöer. John Mattson är börsnoterat på Nasdaq Stockholm. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att hyra ut en bil, servera mat, eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 Lidingö Islinge Hamnväg. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Hos oss finns möjligheter till utveckling, det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du i skift. Denna tjänst är en en tillsvidareanställning på 22 timmar per vecka. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:30 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 22:00.Urval sker löpande, men under sommarmånaderna ber vi om lite tålamod då många är på semester. Vi kommer att gå igenom ansökningarna men det kan ta lite längre tid. Tillsättning är planerad till början av september eller enligt överenskommelse. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill visa vägen i utvecklingen av vår bransch, så att fler kan ta sig fram, ta hand om sitt fordon och driva verksamheter med ett så lågt klimatavtryck som möjligt. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling, på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa! Viktig information Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbeta med Hubert.ai. Efter att du skickat in din ansökan kommer du att bjudas in till en chattbaserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Du genomför intervjun när det passar dig – den tar cirka 8–10 minuter och du får direkt feedback. Huberts AI-intervju är vårt standardflöde och ett snabbt, smidigt och rättvist sätt att inleda vår dialog. Vill du hellre bli screenad av en rekryterare (i mån av tid)? Skicka ett mejl till [email protected] och meddela det. Vi tar inte emot CV via denna mail, du måste fortfarande ansöka via denna annons. Vi rekommenderar Hubert för en effektiv, rättvis och modern kandidatupplevelse. Tips och råd inför din intervju hittar du här: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
På Lidingö finns mötesplatser och fritidsgårdar med fritidsklubb efter skolan, öppen verksamhet och kvällsverksamhet på eftermiddagar och kvällar. Fritidsgårdarna erbjuder ett varierat kultur- och fritidsutbud och är placerade både på norra och södra ön. Alla har lite olika inriktning, men samarbetar med varandra i projekt och kring evenemang. Genom vårt bemötande vill vi att alla ungdomar som kommer till oss känner delaktighet i gemensamma aktiviteter och att vi inspirerar till självständighet och framtidstro. Tillsammans gör vi fritiden mer spännande. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som brinner för att göra skillnad och vara en del av vårt team på Skärsätragården! Din roll innebär att jobba tillsammans med övrig personal i vår fritidsklubbsverksamhet som bedrivs på Skärsätragården. Du får möjlighet att driva och vara med och utveckla vår uppskattade Fritidsklubbsverksamhet. Vi arbetar för att skapa en attraktiv och jämställd mötesplats för barn och ungdomar. Vi lägger stor vikt vid besökarnas inflytande i verksamheten och det främjande arbetet där ett coachande förhållningssätt är vägledande. I arbetet ingår sedvanliga fritidsledaruppgifter som att leda fritidsaktiviteter, samtal och diskussioner med barn och ungdomar. Tillsammans med besökare skapar ni fritidsaktiviteter som är spännande, roliga och utvecklande. Du kommer att ingå i ett team med rutinerade och hängivna fritidsledare där du både kommer att leda grupper och enskilda verksamheter. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs ett stort engagemang och att du brinner för barns utveckling. Arbetet kräver att du är flexibel, empatisk, lugn och tydlig. Du har en förmåga att skapa goda relationer till elever och deras vårdnadshavare och att ha ett nära och gott samarbete med övrig personal i arbetsgruppen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande uppdrag sedan tidigare i skolans värld och känner dig trygg i rollen som ledare. Du behöver ha en personlig mognad och behärska det svenska språket väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och arbetar utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. Vi förväntar oss att du bidrar med en stor skapa engagemang, ett professionellt förhållningssätt och att du tar initiativ för att ständigt utveckla dig och verksamheten. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är ett vikariat under 6 månader med tillträde 11 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Bakgrund XLNT är det framtidsorienterade och hållbara valet för service inom hotell, kursgårdar, arbetsplatser, gallerior/köpcentrum och fastighetsägare. Med en imponerande omsättning på ca 170 miljoner och över 300 engagerade medarbetare har vi etablerat oss som en branschledande aktör. Vi erbjuder dig En rolig och utvecklande roll i ett expansivt och framgångsrikt företag med stora utvecklingsmöjligheter. Du erbjuds ett aktivt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. XLNT Hospitality omfattas av kollektivavtal och erbjuder 14 st kostnadsfria utbildningar om året inom vårt kompetensutvecklingsprogram. Du får en grundlig utbildning enligt de arbetsuppgifter du kommer med såväl teoretiska som praktiska moment. Regelbundna medarbetar- och utvecklingssamtal och gemensamma aktiviteter som exempelvis personalfester och arbetsplatsträffar. Du ska drivas av att göra kunder nöjda, göra dig och dina medarbetare nöjda, och vilja göra världen till en mer hållbar och grön plats. Vi söker dig som vill arbeta som nattstädare hos oss på Hospitality! Vi erbjuder ett heltidsarbete för dig som är noggrann, ansvarsfull och trivs med att arbeta självständigt under nattens lugnare timmar i Lidingö och vissa veckor i Alvik. Din Profil Du är självgående och har ett bra öga för detaljer. Det är viktigt att du har förmågan att vara trevlig mot kunder. Du gillar att arbeta med andra för att gemensamt lösa en uppgift. Du följer instruktioner och rutiner samt planerar och arbetar systematiskt. Du ska kunna kommunicera på svenska eller engelska. Körkort är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder: En trygg anställning enligt HRF:s kollektivavtal Arbetstid nattetid, mellan 22/23 till 05/06
Om tjänsten Nu söker vi en projektassistent för ett uppdrag till Försvarsmakten i Stockholm. Du ansvar huvudsakligen för att ge administrativt stöd till projektledningen och övriga projektmedlemmar såsom budgetuppföljning, inköp och fakturering. Vidare säkerhetsställer du att dokumentation, planering och kommunikation sker effektivt för att projektet ska nå sina mål inom tidsramen och budgeten. Du fungerar som en kommunikationslänk mellan projektledningen och övriga intressenter och du följer upp mötesbeslut och åtgärder. Andra förekommande arbetsuppgifter: - Planera, boka och förbereda möten. - Sammanställa och distribuera dagordningar inför möten. - Föra protokoll under möten och distribuera dessa till berörda parter. - Samla, organisera och säkerställa att all projektinformation är korrekt dokumenterad och lättillgänglig. - Ansvara för att uppdatera och underhålla projektets dokumenthanteringssystem. - Säkerställa att projektets filer arkiveras i enlighet med företagets riktlinjer. - Skicka ut meddelanden, rapporter och annan information till projektets medlemmar. - Hantera inkommande och utgående korrespondens kopplad till projektet. - Stödja projektledaren i att hålla koll på projektets tidsplan och deadlines. - Sammanställa rapporter och uppdateringar om projektets framsteg. - Följa upp och dokumentera projektleveranser och milstolpar. - Bistå vid framtagning och distribution av projektmaterial, presentationer och rapporter. Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som projektassistent är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten av augusti och beräknas pågå fram till och med årsskiftet med möjlighet till eventuell förlängning. Uppdraget utförs på plats i Försvarsmaktens lokaler i Stockholm. Observera att uppdraget ligger under säkerhetsklassning vilket innebär att en bakgrundskoll kan förekomma. Krav för tjänsten: • Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område såsom administration, ekonomi, statsvetenskap. • Minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: - Dokumenterad erfarenhet att planera och hantera möten, protokollföring, och samordning av projektleveranser utrednings- eller projektarbete på ledningsnivå i statlig myndighet. - Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom koncernövergripande metod- och processutveckling. - Dokumenterad erfarenhet att beskriva komplexa sammanhang för interna och externa intressenter. - Erfarenhet av arbete med projektverktyg (t.ex. Microsoft Project, Trello, Asana, eller något som motsvarar dessa arbetsverktyg) - Erfarenhet av Försvarsmaktens verksamhet och verksamheten i det militära försvaret - 3-5 års erfarenhet av administrativt arbete - 2 års erfarenhet av att använda dokumenthanteringssystem och andra digitala plattformar för projektstyrning. - Erfarenhet av digitala kommunikationsverktyg. Om dig För att lyckas i rollen som projektassistent tror vi att du är noggrann och har ett öga för detaljer. Du arbetar självständigt och har en stark initiativförmåga, vilket gör att du proaktivt kan identifiera vad som behöver göras och agera därefter. Du är flexibel och anpassningsbar, vilket gör att du enkelt kan hantera förändringar och varierande arbetsbelastning. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga och en positiv attityd, vilket bidrar till ett bra teamarbete och en trivsam arbetsmiljö. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-07-11. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Söker en lunchkock vardagar mellan 07:00-16:00. Gärna om man även kan arbeta kvällar och helger Säker även en Ala cartekock under kvällar och helger.
Want to help shape the future of waterborne transport and be part of a world-class team? At Candela, we design and build electric hydrofoil boats and ferries with performance previously unheard of in the industry. Our mission is to accelerate the transition to fossil fuel-free lakes and oceans. The Candela P-12 is our latest innovation—the world’s first electric hydrofoil ferry in operation, serving commuters in Stockholm and soon expanding to several other countries. By combining lightweight carbon fiber hulls, sensors, computers, and advanced submerged hydrofoils, our vessels fly above the water, delivering unmatched efficiency compared to conventional diesel ferries. And you can be part of that journey as well, because we are now looking for a Service technician to support Candela’s growth ambitions! Your core responsibilities will include: Maintenance, diagnosing and repairing of our vessels in our dedicated service workshop located in Lidingö, Stockholm. Conduct field service and repairs at customers or our partners facilities in Sweden and abroad. Remotely support customer in Sweden and when needed the rest of the Candela world. Service of boats (washing, polishing, preparing for winter storage etc). Transport and launch of boats, both by road and sea. Participate in development of special service tools and service instructions for upcoming vessels generations. Participate in development of methods and process in connection to our service operations. Commissioning and customer hand-over of new vessels. Conduct sea trials and performance testing. Who are you? We are looking for an experienced service technician that loves innovation and wants to drive improvements further. You should be confident in handling both technical challenges as well as communicate effectively with our customers to understand their needs and help them solve issues. You should also have an interest in boats and technology as those are the kind of people you will meet in the team! To be successful in the role, you have: Experience as service technician, mechanic, or similar role ideally from marine or automotive industry. If you have experience from working with electric vehicles, it's a plus but it is not a must Understanding of electrical systems and control electronics B driving license needed Excellent English both written and spoken Proficiency with Microsoft Office tools (e.g. Word, Excel, Outlook) Are able to travel for both long and short travels Are a great communicator and team-player It’s a plus if you on top of the requirement above have: BE driving license Boating license - Förarintyg, International Certificate of Competence, Fartygsbefäl Klass VIII or Yachtmaster Experience from maritime industry Forklift and crane license Swedish language Join a stellar team By bringing together some of the world’s brightest researchers and engineers, we are pushing the boundaries of marine transportation. We take great pride in building engagement within our teams. Our internal motto is “with a revolutionary spirit and kindness”, which translates into an open and honest work environment. We are a 200-strong, multinational team of experts within dynamic modelling, hardware design, hydrodynamics, control theory, machine learning, structural engineering work and production to build the next generation of waterborne transport. This is a full-time position at our service centrum in Gåshaga, Stockholm with a start date in August 2025. Application The selection and interview process is ongoing, so send your application in English as soon as it’s ready. Kindly note that we cannot process applications sent via email due to GDPR laws. We welcome the opportunity to meet you!
Vi söker nya hemstädare med erfarenhet till vårt team i områdena Lidingö, Gärdet, Karlaplan och Ropsten. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker dig som: - Har flera års erfarenhet av hemstädning eller liknande serviceyrken - Är noggrann, ansvarsfull och har ett öga för detaljer - Tycker om att arbeta självständigt - Bor i eller nära Lidingö, Gärdet, Karlaplan eller Ropsten – det är ett stort plus - Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska Det är även meriterande om du har B-körkort. Om rollen Som hemstädare hos Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Dammsugning och dammtorkning Moppning och rengöring av ytor Byta sängkläder och bädda Strykning och vikning av kläder Ge hemmet den där lilla extra touchen som gör kunden nöjd Du arbetar självständigt och ansvarar för att skapa nöjda kunder i ditt närområde. Vi erbjuder Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare och erbjuder bland annat: Fast lön varje månad Tillsvidareanställning, 50-75 % sysselsättningsgrad Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring Friskvårdsbidrag Betald utbildning inom hemstädning Gratis mobilabonnemang Ett av Sveriges trevligaste team med kollegor från hela världen Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör inom hushållsnära tjänster. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer – alltid med fokus på kvalitet och enkelhet. Vår process Efter att du skickat in din ansökan kontaktar vi dig och berättar mer om rekryteringsprocessen. Bakgrundskontroll genomförs. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors vardag? Perfekt, det är vi också. Skicka in din ansökan idag – vi ser fram emot att träffa dig! Välkommen till Hemfrid!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 110 jobb